Trautmann: „Rail Baltica“ Lietuvos pusėje geresnė nei Lenkijoje

Publikuota: 2015-08-27
Atnaujinta 2015-08-27 22:26
Algimanto Barzdžiaus nuotr.
Algimanto Barzdžiaus nuotr.
„Verslo žinios“

Į Kauno geležinkelio stotį iš Lenkijos, Varšuvos, ketvirtadienio vakarą pirmuoju bandomuoju keleiviniu europinės vėžės reisu atvykusi Catherine Trautmann, Europos komisijos „North Sea-Baltic koridoriaus“ koordinatorė, teigia, jog Lietuvoje „Rail Baltica“ projektas vykdomas sėkmingai, o Lenkijoje šia vėže traukinys važiavo labai lėtai.

„Aš iš Varšuvos į Kauną važiavau apie penkias valandas, tačiau tai nėra tikrasis reiso kelio laikas, nes mes stojome kai kuriuose ruožuose, išlipome, įvertinome darbus. Lenkijos pusėje situacija yra sudėtingesnė, ten maži greičiai. Tačiau tai neturi trukdyti „Rail Balticos“ projekto įgyvendinimui“, - pažymi p. Trautmann.

Projekto koordinatorė teigiamai įvertino Lenkijos geležinkelio kompanijos traukinį, jo komfortą, tačiau ne vėžės kokybę. „Lenkijoje yra seniau nutiesta vėžė, o Lietuvos pusėje viskas nauja, traukinys Lietuvoje važiuoja ramiai, tolygiai, o Lenkijoje bėgiai jau nėra tokios puikios būklės kaip Lietuvoje“, - papildo ji.

Saulius Girdauskas, kartu su projekto koordinatore p. Traumann važiavęs susisiekimo viceministras, pritarė jai, teigdamas, jog „Rail Baltica“ vėžė Lenkijos pusėje nėra tokia gera kaip Lietuvoje.

„Lietuvoje „Rail Baltica“ vietomis važiavome ir 110 km/h greičiu, o Lenkijoje kartais važiavome tik 20 km/h“, - kalba viceministras.

Kartu su p. Trautmann iš Lenkijos į Kauną nauja vėže pirmuoju reisu važiavo ir Lenkijos, Latvijos, Estijos bei Suomijos susisiekimo ministerijų bei kitų transporto institucijų atstovai.

Lietuvai reikia padaryti namų darbus

Kaip teigia p. Trautmann, Lietuvoje nutiesus „Rail Baltica“ europinę vėžę reikia išnaudoti ir turizmo aspektus: „Dabar nereikia sustoti ties infrastruktūra, reikia išnaudoti kraštovaizdį. Tas galioja ir Lietuvai, ir Lenkijai. Tarkim, šalia vėžės Lenkijoje yra UNESCO saugomas parkas“, - sako projekto koordinatorė iš EK.

EK projekto koordinatorė, kalbėdama apie „Rail Baltica 2“ projekto įgyvendinimui reikiamų lėšų poreikį ir Lietuvos galimybes gauti ES lėšas, pabrėžė, kad Lietuva turi „paruošti namų darbus“, nes „pinigai jau yra numatyti – reikia pateikus tinkamai projektą juos gauti“.

Pasak jos, Lietuva dar turi laiko: „Turite suprasti, kad dėl tų lėšų yra didelė konkurencija, todėl turite tinkamai paruošti projektus.“

Anot p. Trautmann, įgyvendinant „Rail Baltica 2“, yra labai svarbus bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ partnerių bendradarbiavimas: „Rail Baltica“ startuos, tačiau žaidimas dar nebaigtas. Yra „Rail Baltica 2“. Turite bendradarbiauti – tai sėkmės sąlyga“.

Europinės vėžės geležinkelis „Rail Baltica 2“ sujungs Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno. Tačiau prezidentė Dalia Grybauskaitė ketvirtadienį teigė, jog, jos duomenimis, Lietuva gali ir nespėti laiku parengti tinkamų projektų, kurie leistų iš EK šį rudenį gauti šimtus milijonų eurų paramos europinio standarto geležinkelio vėžės „Rail Baltica 2“ tiesimui. „Nesugebėta iš pirmojo šaukimo paimti net 172 mln. Eur“, - dėl Lietuvos nesugebėjimo tinkamai parengti paraišką nerimauja šalies vadovė.

Reguliarūs reisai – kitąmet

Kaip VŽ ketvirtadienį nurodė Domas Jurevičius, „Rail Baltica“ projekto direkcijos atstovas, šis p. Trautmann vizitas – pažintinis, kurio metu bus įvertinti atlikti darbai, infrastruktūra.

Teigiama, jog vėžės nuo Lenkijos sienos iki Kauno statybų darbai jau baigti, tačiau kelią dar turi patikrinti speciali technika, radus defektus, būtina juos pašalinti (numatytas terminas – iki spalio 23 d.), tada kelio tinkamumą eksploatuoti turi įvertinti ir pritarti valstybinė komisija, tuomet kelią galima pradėti naudoti keleivių vežimui.

Paklaustas, kada nauja vėže prasidės reguliarūs keleivinių traukinių reisai, ir iš Kauno jau bus galima traukiniu pasiekti Varšuvą, p. Jurevičius sakė dar neturintis tikslaus atsakymo.

„Atlikus minėtus baigiamuosius darbus, šis kelias bus pradėtas eksploatuoti. Kitąmet šiuo ruožu keleiviniai traukiniai jau kursuos. Tikslesnės datos dar nežinome, nes su Lenkijos geležinkelio kompanija dėl keleivių vežimo įkainių, grafikų, kitus klausimus šiuo metu derina „Lietuvos geležinkelių“ Keleivių vežimo direkcija“, - pažymėjo „Rail Balticos“ projekto direkcijos atstovas.

Planuojamas kelionės iš Kauno į Varšuvą keleivinio traukinio vidutinis greitis – apie 140 km/h, maksimalus šiuo ruožu greitis siekia 160 km/h. Palyginimui, Lietuvoje šiuo metu keleiviniai traukiniai vidutiniškai važiuoja 90-100 km/h greičiu, maksimalus greitis siekia 120 km/h.

Lietuvoje „Rail Baltica“ vėžė pradėta tiesti 2013 m. rudenį. Projekto rangos darbų Lietuvoje sąmata siekia 371 mln. Eur. Iš viso Lietuvos teritorijoje nutiesti 123 km europinės vėžės – ji tiesta šalia rusiškos.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lietuva ir Baltarusija apsikeitė didesniu leidimų kiekiu

2019 m. Lietuvos vežėjai gaus daugiau nemokamų baltarusiškų dvišalių ir tranzitinių leidimų vežti krovinius.

Transportas
13:26
„Hegelmann Transporte“ atidaro pirmąjį logistikos centro modulį, planuose – šeši Premium

Vokietijos kapitalo logistikos bendrovė „Hegelmann Transporte“ prie Kauno, šalia magistralės Kaunas-Klaipėda,...

Transportas
2018.09.24
Elektromobiliams siūloma pelno mokesčio lengvata 11

Šalies įmonėms, įsigysiančioms elektromobilius, nuo kitų metų gali būti taikoma pelno mokesčio lengvata. 

Finansai
2018.09.24
„Inreal“ vertins Klaipėdos uosto turtą 1

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) pasirašė 119.400 Eur vertės sutartį su bendrove „Inreal“...

Statyba ir NT
2018.09.24
„Taxify“ pasiūlė pigiausius degalus Taline Premium 3

„Taxify“ Taline atidarė savo degalinę, kurioje, kaip skelbiama, siūlomi pigiausi degalai mieste. Estų įmonė...

Transportas
2018.09.22
„Lietuvos geležinkelius“ paliko Turto valdymo centro direktorė 14

Iš valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ pasitraukė Turto valdymo centro, administruojančio...

Vadyba
2018.09.21
Pasirašyta sutartis dėl „Lidl“ logistikos centro Rygoje statybos 5

Dvi Latvijos įmonės – statybų bendrovė SIA „Merks“, AS „Merko Ehitus group“ antrinė įmonė, ir SIA „Lidl...

Transportas
2018.09.21
„Skinest Rail“ Daugpilyje modernizuos 40 lokomotyvų

Estijos geležinkelio paslaugų grupei „Skinest Rail“ priklausančioje Daugpilio lokomotyvų remonto gamykloje...

Transportas
2018.09.21
SkGD laivyboje vietą dar turės išsikovoti Premium 3

Suskystintos gamtinės dujos laivyboje turi perspektyvų, tačiau jos priklauso nuo jaunos technologijos...

Energetika
2018.09.21
Nutrauktas antrasis Rusnės estakados statybų konkursas 3

Automobilių kelių direkcija nutraukė antrąjį Rusnės estakados statybų konkursą, skirtą keliui iki estakados...

Statyba ir NT
2018.09.21
Baltarusija traukia grasinimo kortą 19

Pasirodo vis daugiau ženklų, kad Klaipėdos uostas gali prarasti apie trečdalį krovinių: nerimo ugnį...

Transportas
2018.09.21
Baltarusija nori nubausti Lietuvą krovinius nukreipdama į Latviją Premium 20

Aliaksandras Lukašenka, Baltarusijos prezidentas, ketina savo šalies krovinius iš Klaipėdos uosto nukreipti į...

Transportas
2018.09.21
Antrasis „Klaipėdos naftos“ SkGD laivas išvyko į Europą Premium 1

„Klaipėdos naftos“ (KN) su partnere iš Vokietijos užsakytas mažos apimties SkGD dujovežis „Kairos“ palieka...

Energetika
2018.09.21
Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 6

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Pirmosios savivaldybės gauna lėšas įkrovimo stotelių įrengimui 2

Susisiekimo ministerija Jonavai, Klaipėdai, Neringai ir Panevėžiui skiria 281,600 Eur Europos regioninės...

Transportas
2018.09.20
GTC tapo pelningas ir žvalgosi per sieną 4

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Geležinkelio tiesimo centras (GTC) pirmąjį šių metų pusmetį gavo 5%...

Transportas
2018.09.20
„Aston Martin“ ateina į biržą

Britų prabangių automobilių gamintojas „Aston Martin“ savo akcijas per viešą akcijų siūlymą (angl. initial...

Rinkos
2018.09.20
Į Lietuvos kelius išvažiuos 700 AG „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ 16

Lietuvos rinkoje vis dažniau vietą randa itin išskirtiniai ir brangūs automobiliai. Vilniuje, „Jeep“...

Transportas
2018.09.19
Gerokai didėja valstybės rinkliava už oro vežėjų licenciją 1

Civilinės aviacijos administracijos (CAA) renkama oro vežėjų licencijos rinkliava padidinta tris kartus.

Verslo aplinka
2018.09.19
Restruktūrizuojama augimo nesuvaldžiusi Vokietijos „Small Planet Airlines GmbH“ 9

Lietuvos „Small Planet Group“ įmonė Vokietijoje pateikė prašymą restruktūrizacijai. Pranešama, kad šis...

Transportas
2018.09.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau