Trautmann: „Rail Baltica“ Lietuvos pusėje geresnė nei Lenkijoje

Publikuota: 2015-08-27
Atnaujinta 2015-08-27 22:26
Algimanto Barzdžiaus nuotr.
Algimanto Barzdžiaus nuotr.
„Verslo žinios“

Į Kauno geležinkelio stotį iš Lenkijos, Varšuvos, ketvirtadienio vakarą pirmuoju bandomuoju keleiviniu europinės vėžės reisu atvykusi Catherine Trautmann, Europos komisijos „North Sea-Baltic koridoriaus“ koordinatorė, teigia, jog Lietuvoje „Rail Baltica“ projektas vykdomas sėkmingai, o Lenkijoje šia vėže traukinys važiavo labai lėtai.

„Aš iš Varšuvos į Kauną važiavau apie penkias valandas, tačiau tai nėra tikrasis reiso kelio laikas, nes mes stojome kai kuriuose ruožuose, išlipome, įvertinome darbus. Lenkijos pusėje situacija yra sudėtingesnė, ten maži greičiai. Tačiau tai neturi trukdyti „Rail Balticos“ projekto įgyvendinimui“, - pažymi p. Trautmann.

Projekto koordinatorė teigiamai įvertino Lenkijos geležinkelio kompanijos traukinį, jo komfortą, tačiau ne vėžės kokybę. „Lenkijoje yra seniau nutiesta vėžė, o Lietuvos pusėje viskas nauja, traukinys Lietuvoje važiuoja ramiai, tolygiai, o Lenkijoje bėgiai jau nėra tokios puikios būklės kaip Lietuvoje“, - papildo ji.

Saulius Girdauskas, kartu su projekto koordinatore p. Traumann važiavęs susisiekimo viceministras, pritarė jai, teigdamas, jog „Rail Baltica“ vėžė Lenkijos pusėje nėra tokia gera kaip Lietuvoje.

„Lietuvoje „Rail Baltica“ vietomis važiavome ir 110 km/h greičiu, o Lenkijoje kartais važiavome tik 20 km/h“, - kalba viceministras.

Kartu su p. Trautmann iš Lenkijos į Kauną nauja vėže pirmuoju reisu važiavo ir Lenkijos, Latvijos, Estijos bei Suomijos susisiekimo ministerijų bei kitų transporto institucijų atstovai.

Lietuvai reikia padaryti namų darbus

Kaip teigia p. Trautmann, Lietuvoje nutiesus „Rail Baltica“ europinę vėžę reikia išnaudoti ir turizmo aspektus: „Dabar nereikia sustoti ties infrastruktūra, reikia išnaudoti kraštovaizdį. Tas galioja ir Lietuvai, ir Lenkijai. Tarkim, šalia vėžės Lenkijoje yra UNESCO saugomas parkas“, - sako projekto koordinatorė iš EK.

EK projekto koordinatorė, kalbėdama apie „Rail Baltica 2“ projekto įgyvendinimui reikiamų lėšų poreikį ir Lietuvos galimybes gauti ES lėšas, pabrėžė, kad Lietuva turi „paruošti namų darbus“, nes „pinigai jau yra numatyti – reikia pateikus tinkamai projektą juos gauti“.

Pasak jos, Lietuva dar turi laiko: „Turite suprasti, kad dėl tų lėšų yra didelė konkurencija, todėl turite tinkamai paruošti projektus.“

Anot p. Trautmann, įgyvendinant „Rail Baltica 2“, yra labai svarbus bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ partnerių bendradarbiavimas: „Rail Baltica“ startuos, tačiau žaidimas dar nebaigtas. Yra „Rail Baltica 2“. Turite bendradarbiauti – tai sėkmės sąlyga“.

Europinės vėžės geležinkelis „Rail Baltica 2“ sujungs Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno. Tačiau prezidentė Dalia Grybauskaitė ketvirtadienį teigė, jog, jos duomenimis, Lietuva gali ir nespėti laiku parengti tinkamų projektų, kurie leistų iš EK šį rudenį gauti šimtus milijonų eurų paramos europinio standarto geležinkelio vėžės „Rail Baltica 2“ tiesimui. „Nesugebėta iš pirmojo šaukimo paimti net 172 mln. Eur“, - dėl Lietuvos nesugebėjimo tinkamai parengti paraišką nerimauja šalies vadovė.

Reguliarūs reisai – kitąmet

Kaip VŽ ketvirtadienį nurodė Domas Jurevičius, „Rail Baltica“ projekto direkcijos atstovas, šis p. Trautmann vizitas – pažintinis, kurio metu bus įvertinti atlikti darbai, infrastruktūra.

Teigiama, jog vėžės nuo Lenkijos sienos iki Kauno statybų darbai jau baigti, tačiau kelią dar turi patikrinti speciali technika, radus defektus, būtina juos pašalinti (numatytas terminas – iki spalio 23 d.), tada kelio tinkamumą eksploatuoti turi įvertinti ir pritarti valstybinė komisija, tuomet kelią galima pradėti naudoti keleivių vežimui.

Paklaustas, kada nauja vėže prasidės reguliarūs keleivinių traukinių reisai, ir iš Kauno jau bus galima traukiniu pasiekti Varšuvą, p. Jurevičius sakė dar neturintis tikslaus atsakymo.

„Atlikus minėtus baigiamuosius darbus, šis kelias bus pradėtas eksploatuoti. Kitąmet šiuo ruožu keleiviniai traukiniai jau kursuos. Tikslesnės datos dar nežinome, nes su Lenkijos geležinkelio kompanija dėl keleivių vežimo įkainių, grafikų, kitus klausimus šiuo metu derina „Lietuvos geležinkelių“ Keleivių vežimo direkcija“, - pažymėjo „Rail Balticos“ projekto direkcijos atstovas.

Planuojamas kelionės iš Kauno į Varšuvą keleivinio traukinio vidutinis greitis – apie 140 km/h, maksimalus šiuo ruožu greitis siekia 160 km/h. Palyginimui, Lietuvoje šiuo metu keleiviniai traukiniai vidutiniškai važiuoja 90-100 km/h greičiu, maksimalus greitis siekia 120 km/h.

Lietuvoje „Rail Baltica“ vėžė pradėta tiesti 2013 m. rudenį. Projekto rangos darbų Lietuvoje sąmata siekia 371 mln. Eur. Iš viso Lietuvos teritorijoje nutiesti 123 km europinės vėžės – ji tiesta šalia rusiškos.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Didėjantys sandėlių darbuotojų atlyginimai karpė įmonių pelną Premium 4

Atlyginimai sandėliavimo paslaugas teikiančiose įmonėse augo maždaug dešimtadaliu, atkartodami Europos...

Logistika
2019.03.20
Austrijos pigių skrydžių bendrovė „Laudamotion“ iš Vilniaus skraidys į Vieną 1

Nuo spalio reguliarius skrydžius iš Vilniaus oro uosto į Austrijos sostinę Vieną pradės vykdyti nauja oro...

Logistika
2019.03.20
Farmacininkės užsakymu prie Vilniaus plėtojamas logistikos terminalas Premium

Norvegijos kapitalo investicijų į nekilnojamąjį turtą (NT) bendrovė „Baltic Sea Properties“ netoli Vilniaus...

Statyba ir NT
2019.03.20
Sutrikus VMI svetainei, pratęsia PVM faktūrų pateikimo terminus

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, jog trečiadienį laikinai sutrikus išmaniosios mokesčių...

Finansai
2019.03.20
Krovinių pernai vežta beveik 12% daugiau 

Paskutinį praėjusių metų ketvirtį visų rūšių transportu vežta 37,3 mln. t krovinių, tai 12,5% daugiau nei...

Logistika
2019.03.20
„Boeing“ tragedijos pamokos verslui 3

Dvi tragiškos „Boeing“ lėktuvų nelaimės – gera pamoka kitoms verslo įmonėms, kurios susiduria su panašiomis...

Vadyba
2019.03.19
„Dana Incorporated“ steigia paslaugų centrą Lietuvoje, įdarbins 100 specialistų 5

Inžinerinius sprendimus transporto priemonių ir įrangos veiksmingumui, našumui ir tvarumui gerinti kurianti...

Paslaugos
2019.03.19
Santariškių medicinos miestelyje – papildomos 1.196 vietos automobiliams 14

Santariškių medicinos miestelyje atidaryta nauja penkių aukštų automobilių aikštelė. 1.196 vietų aikštelę...

Logistika
2019.03.19
LRT: Klaipėdos uosto pirkimų komisijos nariai giminyste susiję su konkursų laimėtojais  20

Kai kurie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto viešųjų pirkimų komisijos nariai giminystės ryšiais yra susiję su...

Logistika
2019.03.19
„Entafarma“ į plėtrą investuoja 4 mln. Eur, augti skatina nauji klientai Premium

Didžiausia Baltijos šalyse farmacijos logistikos paslaugų bendrovė „Entafarma“ savo sandėlių plotą plečia...

Logistika
2019.03.19
T. Žilinskas „Lietuvos geležinkelius“ keičia į „Avia Solutions Group“ 4

Buvęs vidaus reikalų ministras Tomas Žilinskas balandžio pradžioje paliks darbą valstybės valdomoje...

Vadyba
2019.03.18
R. Masiulis sprendimą dėl A. Vaitkaus likimo žada kitą savaitę  28

Klaipėdos mero rinkimus pralaimėjusiam uosto vadovui Arvydui Vaitkui pareiškus, jog jis žada toliau vadovauti...

Verslo aplinka
2019.03.18
Geležinkelio tiesimo centras praneša iškopęs iš nuostolingos veiklos  2

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė bendrovė Geležinkelio tiesimo centras (GTC) 2018-aisiais, preliminariais...

Logistika
2019.03.18
Atleistas „Kelių priežiūros“ vadovas D. Aleknavičius 3

Valstybės valdomos bendrovės „Kelių priežiūra“ vadovas Darius Aleknavičius atleistas iš pareigų, o laikinuoju...

Vadyba
2019.03.18
„CityBee“ plečiasi 5-iose valstybėse ir neketina mažinti apetito Premium 9

Šeštus metus veikianti automobilių dalijimosi platforma šiemet vykdo plėtrą naujose rinkose – planuoja už 110...

Logistika
2019.03.18
„Achema“ pavasarį turėtų įsigyti bent du SGD krovinius 2

Didžiausia dujų vartotoja Lietuvoje, Jonavos trąšų gamintoja „Achema“ šiemet įsigis bent du laivus su...

Pramonė
2019.03.18
Smulkieji, kadaise išmokę dirbti JK, pabandytų vėl 2

Verslas yra lankstus ir sugalvos, ką daryti kilus rūpesčių dėl „Brexit“, vieni kitus ramina vežėjai.

Gazelė
2019.03.17
„ADC Parking“ valdytoja šalia Vilniaus oro uosto atidaro pigesnę aikštelę 7

Vilniaus, Kauno, Palangos ir Rygos oro uostuose „ADC Parking“ automobilių aikšteles valdanti bendrovė „DK...

Logistika
2019.03.16
Daugiausiai keleivių aptarnaujantys pasaulio oro uostai 2

Daugiausiai keleivių pasaulyje aptarnauja Hartsfyldo-Džaksono Atlantos tarptautinis oro uostas (JAV), rodo...

Paslaugos
2019.03.16
Augo ir naujų, ir naudotų automobilių pardavimai 

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per du šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos Sąjungoje...

Logistika
2019.03.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau