Trautmann: „Rail Baltica“ Lietuvos pusėje geresnė nei Lenkijoje

Publikuota: 2015-08-27
Atnaujinta 2015-08-27 22:26
Algimanto Barzdžiaus nuotr.
Algimanto Barzdžiaus nuotr.
„Verslo žinios“

Į Kauno geležinkelio stotį iš Lenkijos, Varšuvos, ketvirtadienio vakarą pirmuoju bandomuoju keleiviniu europinės vėžės reisu atvykusi Catherine Trautmann, Europos komisijos „North Sea-Baltic koridoriaus“ koordinatorė, teigia, jog Lietuvoje „Rail Baltica“ projektas vykdomas sėkmingai, o Lenkijoje šia vėže traukinys važiavo labai lėtai.

„Aš iš Varšuvos į Kauną važiavau apie penkias valandas, tačiau tai nėra tikrasis reiso kelio laikas, nes mes stojome kai kuriuose ruožuose, išlipome, įvertinome darbus. Lenkijos pusėje situacija yra sudėtingesnė, ten maži greičiai. Tačiau tai neturi trukdyti „Rail Balticos“ projekto įgyvendinimui“, - pažymi p. Trautmann.

Projekto koordinatorė teigiamai įvertino Lenkijos geležinkelio kompanijos traukinį, jo komfortą, tačiau ne vėžės kokybę. „Lenkijoje yra seniau nutiesta vėžė, o Lietuvos pusėje viskas nauja, traukinys Lietuvoje važiuoja ramiai, tolygiai, o Lenkijoje bėgiai jau nėra tokios puikios būklės kaip Lietuvoje“, - papildo ji.

Saulius Girdauskas, kartu su projekto koordinatore p. Traumann važiavęs susisiekimo viceministras, pritarė jai, teigdamas, jog „Rail Baltica“ vėžė Lenkijos pusėje nėra tokia gera kaip Lietuvoje.

„Lietuvoje „Rail Baltica“ vietomis važiavome ir 110 km/h greičiu, o Lenkijoje kartais važiavome tik 20 km/h“, - kalba viceministras.

Kartu su p. Trautmann iš Lenkijos į Kauną nauja vėže pirmuoju reisu važiavo ir Lenkijos, Latvijos, Estijos bei Suomijos susisiekimo ministerijų bei kitų transporto institucijų atstovai.

Lietuvai reikia padaryti namų darbus

Kaip teigia p. Trautmann, Lietuvoje nutiesus „Rail Baltica“ europinę vėžę reikia išnaudoti ir turizmo aspektus: „Dabar nereikia sustoti ties infrastruktūra, reikia išnaudoti kraštovaizdį. Tas galioja ir Lietuvai, ir Lenkijai. Tarkim, šalia vėžės Lenkijoje yra UNESCO saugomas parkas“, - sako projekto koordinatorė iš EK.

EK projekto koordinatorė, kalbėdama apie „Rail Baltica 2“ projekto įgyvendinimui reikiamų lėšų poreikį ir Lietuvos galimybes gauti ES lėšas, pabrėžė, kad Lietuva turi „paruošti namų darbus“, nes „pinigai jau yra numatyti – reikia pateikus tinkamai projektą juos gauti“.

Pasak jos, Lietuva dar turi laiko: „Turite suprasti, kad dėl tų lėšų yra didelė konkurencija, todėl turite tinkamai paruošti projektus.“

Anot p. Trautmann, įgyvendinant „Rail Baltica 2“, yra labai svarbus bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“ partnerių bendradarbiavimas: „Rail Baltica“ startuos, tačiau žaidimas dar nebaigtas. Yra „Rail Baltica 2“. Turite bendradarbiauti – tai sėkmės sąlyga“.

Europinės vėžės geležinkelis „Rail Baltica 2“ sujungs Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno. Tačiau prezidentė Dalia Grybauskaitė ketvirtadienį teigė, jog, jos duomenimis, Lietuva gali ir nespėti laiku parengti tinkamų projektų, kurie leistų iš EK šį rudenį gauti šimtus milijonų eurų paramos europinio standarto geležinkelio vėžės „Rail Baltica 2“ tiesimui. „Nesugebėta iš pirmojo šaukimo paimti net 172 mln. Eur“, - dėl Lietuvos nesugebėjimo tinkamai parengti paraišką nerimauja šalies vadovė.

Reguliarūs reisai – kitąmet

Kaip VŽ ketvirtadienį nurodė Domas Jurevičius, „Rail Baltica“ projekto direkcijos atstovas, šis p. Trautmann vizitas – pažintinis, kurio metu bus įvertinti atlikti darbai, infrastruktūra.

Teigiama, jog vėžės nuo Lenkijos sienos iki Kauno statybų darbai jau baigti, tačiau kelią dar turi patikrinti speciali technika, radus defektus, būtina juos pašalinti (numatytas terminas – iki spalio 23 d.), tada kelio tinkamumą eksploatuoti turi įvertinti ir pritarti valstybinė komisija, tuomet kelią galima pradėti naudoti keleivių vežimui.

Paklaustas, kada nauja vėže prasidės reguliarūs keleivinių traukinių reisai, ir iš Kauno jau bus galima traukiniu pasiekti Varšuvą, p. Jurevičius sakė dar neturintis tikslaus atsakymo.

„Atlikus minėtus baigiamuosius darbus, šis kelias bus pradėtas eksploatuoti. Kitąmet šiuo ruožu keleiviniai traukiniai jau kursuos. Tikslesnės datos dar nežinome, nes su Lenkijos geležinkelio kompanija dėl keleivių vežimo įkainių, grafikų, kitus klausimus šiuo metu derina „Lietuvos geležinkelių“ Keleivių vežimo direkcija“, - pažymėjo „Rail Balticos“ projekto direkcijos atstovas.

Planuojamas kelionės iš Kauno į Varšuvą keleivinio traukinio vidutinis greitis – apie 140 km/h, maksimalus šiuo ruožu greitis siekia 160 km/h. Palyginimui, Lietuvoje šiuo metu keleiviniai traukiniai vidutiniškai važiuoja 90-100 km/h greičiu, maksimalus greitis siekia 120 km/h.

Lietuvoje „Rail Baltica“ vėžė pradėta tiesti 2013 m. rudenį. Projekto rangos darbų Lietuvoje sąmata siekia 371 mln. Eur. Iš viso Lietuvos teritorijoje nutiesti 123 km europinės vėžės – ji tiesta šalia rusiškos.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prabanga nuvažiuoja nuo kelio: pasaulį apėmė visureigių karštinė

Net pačių prabangiausių automobilių gamintojai nebeturi kur dėtis: jų klientams reikia visureigių. Tai –...

Verslo klasė
2018.06.23
BMW 8 serija sugrįžta su visų ratų pavara

Skaičius 8 vėl grįžta į BMW modelių gamą. Kaip ir anksčiau, jis žymės didelį kupė. Kaip ir anksčiau,...

Transportas
2018.06.23
Vairuotojų pomėgiai: lietuvius vilioja kuklesnės markės ir elektromobiliai

Apklausos rodo, kad po pastarojo sunkmečio Lietuvos ir visų Baltijos šalių gyventojai ėmė kur kas nuosaikiau...

Transportas
2018.06.22
Papildomas skrydžių valdymo sektorius prisitaikys prie intensyvėjančio eismo

Penktadienį skrydžių valdymo paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikiančioje valstybės įmonėje „Oro navigacija“...

Transportas
2018.06.22
„Lietuvos geležinkeliai“ už 22 mln. Eur diegs valdymą dirbtiniu intelektu  6

AB „Lietuvos geležinkeliai“ savo technologijų valdymą ketina sujungti į vieningą sistemą, kurios valdymas...

Transportas
2018.06.22
Du seniausieji „DFDS Seaways“ keltai į Klaipėdą nebegrįš 1

DFDS parduoda Ukrainos bendrovei „Ukrferry“ Juodojoje jūroje dirbančius trisdešimtmečius keltus „Vilnius...

Transportas
2018.06.22
„Brexit“: „Airbus“ įspėjo dėl pasitraukimo iš JK 4

14.000 darbo vietų Jungtinėje Karalystėje (JK) sukūrusi lėktuvų gamintoja „Airbus“ gali atsisakyti savo planų...

Verslo aplinka
2018.06.22
Klaipėdos uosto akvatoriją už 4,9 mln. Eur išvalys belgų įmonė

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) pasirašė 4,9 mln. Eur vertės rangos sutartį su belgų įmone...

Transportas
2018.06.22
Lietuvos kelininkų sunkmetis: pabaigos dar nematyti Premium 2

Apie itin prastus 2017-uosius ataskaitas pateikusiems kelininkams – nedaug gerų žinių: finansavimas nebus...

Transportas
2018.06.22
Rusnėje prasideda estakados statybos

Nuolat potvynių užliejamame kelyje tarp Šilutės ir Rusnės penktadienį prasidės estakados statybos.

Statyba ir NT
2018.06.22
„Lietuvos geležinkelių“ strategija: iš kur paimti krovinių ir keleivių Premium 2

„Lietuvos geležinkeliai“ (LG) kelia tikslus iki 2030 m. du kartus padidinti įmonės vertę ir keleivių skaičių,...

Transportas
2018.06.22
Pagamintas JAV: naujasis „Volvo S60“

Kinijos koncerno „Geely“ valdoma Švedijos automobilių markė virsta globaliniu gamintoju: tebeplėtojant...

Transportas
2018.06.21
Naujas konteinerių paskirstymo centras laukia didžiausio uosto istorijoje laivo

2018 m. gegužės mėnesį pradėjęs funkcionuoti „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių paskirstymo centras keičia...

Transportas
2018.06.21
Muskas įvardijo valstybę, pirmaujančią kovoje dėl „Gigafactory“ 18

JAV verslininko Elono Musko vadovaujama elektra varomų automobilių gamintoja „Tesla“ planuoja Europoje...

Technologijos
2018.06.21
„Daimler“ sumažino pelno prognozę dėl JAV ir Kinijos prekybos karo

„Mercedes“ gamintoja „Daimler“ tapo pirmąja didele kompanija, kuri sumažino savo pelno prognozę dėl JAV ir...

Transportas
2018.06.21
Lietuvos keliams ir gatvėms – papildomi 18,8 mln. Eur 3

Vyriausybė paskirstė rezervines Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšas – 18,8 mln. Eur. Šios...

Transportas
2018.06.21
Pirmasis 2018 m. ketvirtis: krovinių daugėja, toliau dominuoja kelių transportas 1

Krovinių srautai Lietuvoje ir toliau auga – Lietuvos statistikos departamentas praneša, kad 2018 m. I ketv.

Transportas
2018.06.21
Pilki keleliai dulka... 10

Susisiekimo ministerijos (SM) ir VĮ „Kelių priežiūra“ atliekamas buvusių regioninių kelių įmonių auditas dar...

Finansai
2018.06.21
Dividendų lenktynėse energetikus vejasi geležinkelininkai Premium 2

Valstybės valdomos įmonės (VVĮ) už 2017 m. išmokės beveik 200 mln. Eur dividendų, rodo apibendrinti Valdymo...

Finansai
2018.06.21
Lietuvos didžiųjų autobusų rinkoje – rekordinis pakilimas Premium

Lietuvos didžiųjų autobusų rinka išgyvena istorinį pakilimą: per pirmuosius 5 šių metų mėnesius užregistruoti...

Transportas
2018.06.21

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau