Putinas pažiūrės, ką greta Maskvos stato Žiemelis

Publikuota: 2015-08-17
Ramilo Sitdikovo („RIA Novosti“ / „Scanpix“) nuotr.
svg svg
Ramilo Sitdikovo („RIA Novosti“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Ketvirtąjį Maskvos oro uostą statanti lietuvių bendrovė, priklausanti verslininkui Gediminui Žiemeliui, patvirtino, kad jis bus apie pusantro-du kartus didesnis, nei planuota iš pradžių. Tvirtinama, kad nepaisant sudėtingos ekonominės ir finansinės situacijos Rusijoje, bent kol kas nesusiduriama su darbų finansavimo problemomis.

Beje, artimiausiu metu Maskvos Ramenskojės oro uosto statybvietėje gali apsilankyti Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas, kurio, kaip teigia neoficialūs šaltiniai, draugo firma yra pagrindinė šio milijardinio oro uosto plėtros projekto užsakovė.

Važiuos į aviacijos parodą

Prieš kelias dienas VŽ pasiekė neoficialios žinios apie tai, kad Rusijos vadovas yra pakviestas ir žada atvykti į Maskvos srityje, į rytus nuo miesto esančią Ramenskojės vietovę, kur yra statomas ketvirtasis (po Šeremetjevo, Domodedovo ir Vnukovo) oro uostas, aptarnausiantis Rusijos sostinę.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Esą Putinui bus pristatyti statybos darbai, kuriuos vykdo lietuviško kapitalo bendrovei „Avia Solutions Group“ priklausanti įmonė „Ramport Aero“, oficialiai pranešta apie didesnę Ramenskojės oro uosto plėtrą, nei planuota nuo pradžių, ir paprašyta Rusijos prezidento „palaiminimo“ šiam projektui, taip pat Rusijos vyriausybės dėmesio jam bei galimybės, prireikus gauti valstybinį kreditinį finansavimą.

Tomas Vaišvila, „Ramport Aero“ generalinis direktorius, atsakydamas į VŽ užduotus klausimus, faktiškai patvirtino, kad Rusijos vadovas gali atvykti į oro uosto statybvietę. Anot jo, „remiantis vieša informacija, Rusijos prezidentas lankysis tarptautinėje aviacijos ir kosmonautikos MAKS-2015 parodoje“. Ši paroda po savaitės prasidės senajame Žukovskio aerodrome, kuris ir yra rekonstruojamas, statant Ramenskojės oro uostą.

„Tai yra natūralu, ir bene visų valstybių vadovai lankosi savo šalies didžiausiose aviacijos parodose, pvz., „La Bourge“ Prancūzijoje ar „Dubai Air Show“ Jungtiniuose Arabų Emyratuose. Parodos metu „Ramport Aero“ savo stendo neturės“, – teigė p. Vaišvila.

„Kas dėl Rusijos prezidento „palaiminimo“, jo projektui nei reikia, nei nereikia. Tiesiog apie bet kokį projekto atnaujinimą informuojama Maskvos regiono vyriausybė ir kiti projekto akcininkai, kurie turi teisę pritarti arba nepritarti sprendimui“, – paaiškino jis.

Pasirašyta sutartis su „Rostec“

„Avia Solutions Group“, kuriai priklauso Ramenskojės oro uosto plėtros projektą įgyvendinanti bendrovė „Ramport Aero“, kontroliuoja lietuvių verslininkas p. Žiemelis. Jis yra šios aviacijos paslaugų įmonių grupės, kurios akcijos kotiruojamos Varšuvos biržoje, valdybos pirmininkas.

VŽ žiniomis, p. Žiemelis gali lankytis Ramenskojės oro uosto statybos vietoje, kai greta vyks MAKS paroda ir į ją atvyks Putinas.

Lygiai prieš metus, pernai rugpjūtį, pranešta, kad p. Žiemelis su Rusijos įmonės „Rostec“ generalinio direktoriaus pavaduotoju Dmitrijumi Šugajevu pasirašė sutartį dėl Ramenskojės oro uosto statybų.

„Rostec“ generalinis direktorius Sergejus Čemezovas jau beveik tris dešimtmečius pažįsta Putiną. Metų metus Sergejus Čemezovas vadovauja galingai valstybės įmonei, dirbančiai su ginklus eksportančia „Rosoboronexport“.

„Rostec“ vadovas Vašingtono yra kaltinamas prisidėjęs prie Rusijos agresijos Ukrainoje.

Prieš metus pranešta, kad investicijos į Ramenskojės oro uostą sieks 10 mlrd. RUB (pagal tuometinį kursą – apie 200 mln. Eur), iš kurių 8,3 mlrd. RUB – skolintos lėšos. Skelbta, kad pirmieji keleiviai oro uosto paslaugomis galės pasinaudoti jau 2016 m. pradžioje, o iki 2021 m. oro uostas galės aptarnauti 12 mln. keleivių ir 40.000 t krovinių per metus.

Bus dvigubai didesnis

Atsakydamas į VŽ klausimus, p. Vaišvila pranešė, kad Ramenskojės oro uostas bus didesnis, nei buvo numatyta pasirašant sutartį dėl jo statybų.

„Šiuo metu baigiamas statyti 20.000 kv. m keleivių terminalas, kuris jau spalio pabaigoje turėtų būti perduotas valstybinei komisijai. Pirminiame etape buvo numatytas iki 10.000 kv. m ploto statinys, tačiau siekiant padidinti efektyvumą ir oro uosto pralaidumą, jau projektavimo stadijoje nuspręsta iškart padidinti statinį. Būtent dėl šios priežasties, naudojantis vien pirmuoju terminalu, oro uostas bus pajėgus aptarnauti iki 4,5 mln. keleivių per metus“, – teigė „Ramport Aero“ vadovas.

„Kartu šiuo metu vystomam 42 ha ploto sklypui neseniai buvo panaikintas rėžiminio objekto statusas. Tai leidžia netrukdomai vykdyti įvairaus tipo veiklas, įskaitant keleivių bei krovinių aptarnavimą ir kt. Norint, jog oro uostas galėtų pilnavertiškai vykdyti keleivinio oro uosto funkcijas, būtina gauti daugybę sertifikatų ir licencijų. Šiuo tikslu buvo įkurtos įvairios tarnybos, kurios jau veikia, arba netrukus pradės veiklą. Tarp tokių galima paminėti „Ramport Security“ bei „Baltic Ground Services RU“. Taip pat įmonių grupė įsigijo ir 75% įmonės „International Airport Ramenskoe“, užsiimančios perono valdymo paslaugų teikimu, akcijų“, – pridūrė jis.

Ponas Vaišvila tikino, kad pirminiai planai nesikeičia – pirmuosius keleivius naujasis oro uostas ketina aptarnauti jau ateinančių metų sausį, nes visi statybos darbai vyksta „pagal numatytus grafikus, netgi nepaisant to, jog šiek tiek išplėstas planuojamų veiklų spektras“.

Anot „Ramport Aero“ vadovo, su finansiniais sunkumais nesusiduriama: „Pirmasis statybų etapas vystomas iš nuosavų įmonės lėšų. Statybų sutartį sudarėme, kai USD kainavo 36 RUB, o šiuo metu jis kainuoja 64 RUB. Rublio vertės kritimas mums į naudą ir savaime atpigina projekto savikainą. Nors „Ramport Aero” kapitalas buvo suformuotas rubliais, mes jį iškart konvertavome į JAV dolerius.“

Sieks aptarnauti ir tradicines avialinijas

„Ramport Aero“ vadovas teigė, kad projekto vystymo stadijoje buvo įsigyti keli papildomi sklypai, tuo metu „Maskvos regionas pradėjo privažiavimo kelių ir kitų infrastruktūros objektų vystymą, kurie padidins oro uosto pasiekiamumą keleiviams“.

„Tai leido padidinti mūsų planus ir praplėsti oro uosto pralaidumą nuo 12 iki 17-18 mln. keleivių per metus“, – sakė jis.

„Būtina suprasti, kad projektas vystomas itin didelėje aerodromo bazėje, kurioje yra daugiau nei 2000 ha teritorijos ir 2 nusileidimo takai. Teorinis tokio oro uosto pralaidumas – daugiau nei 20 mln. keleivių. Jis pagal savo dydį gali prilygti Londono Getviko oro uostui“, – sakė p. Vaišvila.

Jis tikino, kad bus siekiama aptarnauti ne tik žemų kaštų vežėjus, bet ir vadinamąsias tradicines aviakompanijas. „Žemų kaštų vežėjas tikrai ateis, tačiau tuo mes neapsiribosime. Turėdami gerus santykius tiek su Europos Sąjungos vežėjais, tiek su beveik visomis Nepriklausomų valstybių sandraugos regiono oro linijomis, mes išsikėlėme didesnius tikslus ir pagal šią strategiją kviesime daugiau įvairių oro linijų. Tai mums leis išplėsti papildomų paslaugų spektrą, kurį teiksime visos grupės mastu.

Ponas Vaišvila informavo, kad pirmasis Ramenskojės statybų etapas kainuos apie 1,5-2 mlrd. RUB (21-28 mln. Eur pagal dabartinį kursą), antrasis ir trečiasis – iki 9 mlrd. RUB (apie 125 mln. Eur).

„Ramport Aero“ 25% akcijų priklauso transporto parodų kompleksui „Rusija“, kuri yra „Rostec“ dalis, 75% – „Avia Solutions Group“ įmonei „Airport Management“.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Pagrindiniame Amsterdamo oro uoste bus sumažinta skrydžių

Nyderlandai penktadienį paskelbė apribosiantys Amsterdamo Šipholio oro uosto naudojimą iki 440.000 skrydžių...

Logistika
09:59
Šiemet registruota mažiau netaršių automobilių

Šiemet sausį–gegužę netaršių automobilių registruota šiek tiek mažiau nei pernai tuo pačiu metu, rodo...

Logistika
2022.06.24
„Modus Mobility“ žengia į Europą, ruošiasi devynženklėms investicijoms Premium 1

Automobilių nuomos ir prenumeratos paslaugas teikiantis „Modus Group“ padalinys ieško galimybių pritraukti...

Logistika
2022.06.24
Dėl kibernetinių atakų galimi „Lietuvos geležinkelių“ svetainių sutrikimai

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė susiduria su grupės bendrovių interneto svetainių sutrikimais. Bendrovės...

Logistika
2022.06.23
„Aston Martin“ žymi naują galios erą ir Gudvudo greičio festivalyje pristato galingiausius savo kūrinius Verslo tribūna 1

• Garsiosiose Gudvudo „hill climb“ lenktynėse „Aston Martin“ pristatys ribotos ir galutinės serijos „V12...

G. Landsbergis: galimi pokyčiai dėl Kaliningrado tranzito ribojimo – EK rankose

Europos Komisija (EK) teoriškai galėtų pakeisti savo nuomonę dėl Kaliningrado tranzito ribojimo, šie...

Verslo aplinka
2022.06.23
Premjerė: Rusija žinojo apie įvestas sankcijas dėl tranzito ir joms ruošėsi

Rusija nuo kovo mėnesio žinojo apie įvestas sankcijas dėl prekių tranzito į Kaliningrado sritį ir tam...

Verslo aplinka
2022.06.23
Pasienyje su Baltarusija intensyvinama lengvųjų automobilių patikra rentgenu

Iš Baltarusijos į Lietuvą įvažiuojantys lengvieji automobiliai pradėti dažniau tikrinti rentgeno kontrolės...

Logistika
2022.06.23
A. Stikliūnas laikinai vadovaus Lietuvos oro uostams

Lietuvos oro uostų generalinio direktoriaus pareigas paliekantį Marių Gelžinį nuo birželio 23 dienos keičia...

Vadyba
2022.06.23
A. Skaisgirytė: Rusijos kalbos apie Karaliaučiaus tranzitą tėra propaganda 8

Rusijos reakcija į Europos Sąjungos (ES) sankcijas, kurios draudžia tranzitu per Lietuvą į Karaliaučių...

Verslo aplinka
2022.06.23
Kelių transporto problemos skatina intermodalinį pervežimą Premium 1

Nors intermodalinis transportavimas vis dar susiduria su daugybe iššūkių, ekspertai sako, kad kelių...

Logistika
2022.06.23
G. Landsbergis: Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios ir viešos dar kovą 12

Kaliningrado tranzito sankcijos buvo aiškios kovo mėnesį, o Rusijos grasinimai yra informacinės atakos dalis,...

Verslo aplinka
2022.06.22
Po derybų Maskvoje Turkijos laivas išplaukė iš Ukrainos Mariupolio uosto

Turkijos krovininis laivas trečiadienį išplaukė iš Rusijos okupuoto Ukrainos Mariupolio uosto po...

Verslo aplinka
2022.06.22
G. Nausėda: Lietuva pasirengusi būti atjungta nuo BRELL, karinės konfrontacijos su Rusija nesitiki

Lietuva pasirengusi tam, kad Rusija, keršydama už ES sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą sustabdymą,...

Verslo aplinka
2022.06.22
LTG generaliniu direktoriumi paskirtas laikinai pareigas ėjęs E. Lazauskas 1

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) baigė generalinio direktoriaus atranką – valdybos sprendimu, bendrovei ir...

Logistika
2022.06.22
M. Skuodis: plienas į Kaliningradą sudarė nereikšmingą LTG krovinių dalį 2

Marius Skuodis, susisiekimo ministras, sako, kad plieno tranzitas į Kaliningradą sudarė tik nereikšmingą...

Logistika
2022.06.22
Naujasis „Flying Spur S“ – sportinio stiliaus premjera „Goodwood Festival of Speed“ renginyje Verslo tribūna

„Bentley“ užbaigia savo naują į vairuotoją orientuotą S seriją, pristatydama naująjį „Flying Spur S“,...

Pirmąjį ketvirtį krovinių vežta 11% mažiau nei pernai 1

Pirmąjį šių metų ketvirtį visų rūšių transportu vežta 38,3 mln. t krovinių – 11% mažiau nei tuo pačiu metu...

Logistika
2022.06.22
„Rail Balticos“ projektų laukiantis „Kauno tiltų“ vadovas: turėsime nuostolingų užsakymų Premium

Kelių ir tiltų tiesimo AB „Kauno tiltai“ apyvarta pernai mažėjo 14,8% ir siekė 112,1 mln. Eur, tačiau pelnas...

Statyba ir NT
2022.06.22
Klaipėdos įmonė pasirašė sutartis dėl autonominių laivų statybos Premium

Klaipėdos gamybos ir projektų valdymo UAB „Passer Sidc“ su Norvegijos „Trosvik Maritime“ pasirašė sutartis...

Pramonė
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku