„Lietuvos jūrų laivininkystė“ įpareigota prašyti bankroto

Publikuota: 2015-07-22
Rimantas Sinkevičius, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Rimantas Sinkevičius, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Trečiadienį valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos jūrų laivininkystė“ (LJL) turi kreiptis į teismą dėl bankroto bylos iškėlimo, po susitikimo su prezidente pareiškė Rimantas Sinkevičius, susisiekimo ministras. 

„Ministerija įpareigojo LJL kreiptis į teismą dėl bankroto paskelbimo. Terminas baigiasi šiandien. Jeigu bendrovėje tokie sprendimai nebus priimti, tada atitinkamus sprendimus priims akcininkai“, – kalbėjo ministras, leisdamas suprasti, kad 56% LJL akcijų valdanti Susisiekimo ministerija tuomet pati inicijuos sprendimus dėl šios įmonės bankroto.

Tuo metu prezidentė Dalia Grybauskaitė tvirtino, kad dėl itin sudėtingoje finansinėje situacijoje atsidūrusios valstybės kontroliuojamos bendrovės būtina „priimti sprendimus, kad ir kokie skausmingi jie bebūtų“. Tai prezidentės atstovė spaudai Daiva Ulbinaitė pasakė trečiadienį po valstybės vadovės susitikimo su p. Sinkevičiumi.

Bendri LJL įsipareigojimai jau siekia 20 mln. Eur ir gerokai viršija turimo turto vertę.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Trys bendrovės laivai su įgula yra sulaikyti užsienio uostuose. Pagrindinių jų poreikių patenkinimui LJL iš SEB banko pasiskolino apie 590.000 Eur.

Prezidentė įsitikinusi, kad Susisiekimo ministerija nedovanotinai ilgai „pasyviai stebi LJL susiklosčiusią situaciją“. Pirmiausia p. Grybauskaitė paragino pasirūpinti užsienyje areštuotuose LJL laivuose esančiais jūrininkais. „Laivai areštuoti dar gegužę. Prezidentės teigimu, du mėnesius tylėti ir slėpti situaciją yra nepateisinamas aplaidumas“, – kalbėjo p. Grybauskaitės atstovė spaudai.

„Be to, būtina operatyviai priimti sprendimus dėl pačios įmonės, kad ir kokie skausmingi jie bebūtų“, – prezidentės poziciją pareiškė p. Ulbinaitė.

Susisiekimo ministras pripažino, kad situacija su areštuotuose laivuose įstrigusiais jūrininkais „yra pakankamai sudėtinga“. „Kaip žinoma, susiderėjom su kreditoriais dėl 650.000 USD (590.000 Eur) skyrimo jų repatriacijai, kurui, vandeniui, maitinimui. Tie pinigai dar neišnaudoti. Ne visi jūrininkai nori grįžti iš areštuotų laivų. Ne visi ir gali, nes dėl saugumo reikia bent minimaliai palikti įgulos areštuotuose laivuose“, – teigė jis.

Paklaustas apie bankroto procedūrą p. Sinkevičius atsakė, kad „sprendimas iš esmės jau yra priimtas – įmonės stebėtojų taryba ir valdyba įpareigojo LJL kreiptis į teismą dėl bankroto bylos iškėlimo“.

Pasak ministro, užsienio uostuose įstrigusių penkių įmonės laivų skolos siekia apie 5 mln. Eur.

Jis neprognozavo, ar tikėtųsi SEB banko, kuriam bendrovė skolinga apie 15 mln. Eur, paramos: „Susitarti čia nepavyks, viską lemia kreditoriaus ekonominiai paskaičiavimai – kas jam naudingiau? Jei jam pasirodys naudingiau parduoti laivus, o ne metalo laužą, tai jis priims atitinkamus sprendimus.“

Jau anksčiau ministras minėjo, kad bene vienintelė išeitis – keiptis dėl LJL bankroto. Tačiau įmonė dar turėjo vilties susitarti su kreditoriais dėl naujų kreditų, siekiant tolimesnės veiklos. Bet tokį optimizmą temdo nuolat prastėjantys LJL veiklos rezultatai – kreditoriniai įsipareigojimai viršijo 20 mln. Eur, iš jų SEB bankui skola peržengė 15 mln. Eur.

Finansinės LJL problemos prasidėjo dar 2008 m., kai smarkiai krito frachtų kainos.

Susisiekimo ministerija valdo kontrolinį LJL akcijų paketą, įmonė listinguojama „Nasdaq“ Vilniaus biržoje.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
13:27
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
12:36
Bandomasis „LTG Cargo“ traukinys iš Ukrainos sugrįžo į Kauną

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo...

Logistika
11:58
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
11:07
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
09:26
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
08:38
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
05:45
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 4

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18
Lietuvos pašto vadovė: reikia ne bijoti prarasti klientus, o rasti su jais dialogą Premium 11

Dėl kritusių pašto paslaugų apimčių Lietuvos paštas, pernai patyrė 6,4 mln. Eur grynojo nuostolio ir planuoja...

Logistika
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18
Pagalbai – valstybės kišenė arba sugebėjimas prisitaikyti 2

Rusijos pradėtas karas Ukrainoje ir dėl jo Rusijai bei Baltarusijai paskelbtos sankcijos tapo paskutiniais...

VŽ požiūris
2022.05.18
Bandomasis „LTG Cargo“ traukinys jau grįžta iš Ukrainos į Lietuvą

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG)  traukinys su...

Logistika
2022.05.17
„Wizz Air“ ketina įkurti oro linijų bendrovę Maltoje

Vengrijos oro bendrovė „Wizz Air“ skelbia planuojanti įkurti naują oro linijų bendrovę Maltoje.

Logistika
2022.05.17
LTG profsąjunga: dalį atleidžiamų darbuotojų žada įdarbinti geležinkelių subrangovų įmonės

Valstybės valdoma „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė apie atleidimą įspėjo 1.950 darbuotojų. Artūras...

Logistika
2022.05.17
„Helisota“ atleis dar 19 darbuotojų

Gedimino Žiemelio kontroliuojamos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ valdoma rusiškų...

Logistika
2022.05.17
„RB Rail“: Rusijos karas keičia požiūrį į „Rail Baltica“ 3

Anksčiau vertintas kaip ekonominis transporto koridorius, dabar tarptautinis europinės vėžės geležinkelio...

Logistika
2022.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku