Verslo optimizmas sumažėjo, bet kainų keisti nežada

Publikuota: 2016-12-30
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Ekonominių vertinimų rodiklis, parodantis verslo sektorių ekonominės būklės ir teikiamų paslaugų paklausos pasikeitimo prognozes, rodo, kad kiek labiau dėl ateities nosis nukabinusios mažmeninės prekybos ir paslaugų įmonės, tačiau kainų didinti neketina. Statybos sektoriuje taip pat mažai kas žada kelti kainas, neturėtų iš esmės kisti ir pramonės gamybos apimtys.

Lietuvos statistikos departamentas praneša, kad ekonominių vertinimų rodiklis 2016 m. gruodžio mėn. buvo minus 3 ir, palyginti su lapkričiu, sumažėjo 2 procentiniais punktais. Statybos ir paslaugų sektoriaus pasitikėjimo rodikliai sumažėjo 4, prekybos – 3, vartotojų – 1 procentiniu punktu. Pramonės pasitikėjimo rodiklis nepasikeitė.

Palyginti su 2015 m. gruodžiu, ekonominių vertinimų rodiklis išaugo 6 procentiniais punktais: pramonės pasitikėjimo rodiklis padidėjo 9, paslaugų sektoriaus – 8, statybos – 6, vartotojų – 2 procentiniais punktais. Prekybos pasitikėjimo rodiklis sumažėjo 8 procentiniais punktais.

Mažmeninė prekyba ir paslaugos

Mažmeninės prekybos įmonių vadovų apklausa parodė, kad per mėnesį nuo lapkričio iki gruodžio verslo tendencijos šiek tiek pablogėjo, sumažėjo 3 procentiniais punktais. Tam įtakos turėjo mažiau optimistinė prekybos verslo prognozė artimiausiems mėnesiams.

Tai, kad ji gerės nurodė 17% vadovų, kad blogės – 16%. Darbuotojų skaičiaus dauguma (63%) apklaustų įmonių vadovų keisti neketino, 25% – žadėjo priimti naujų. Parduodamų prekių kainas didinti planavo 5% įmonių vadovų, bet dauguma (91%) jų keisti neketino.

Paslaugų sektoriuje verslo tendencijos per mėnesį taip pat pablogėjo. Tam įtakos turėjo sulėtėjęs teikiamų paslaugų paklausos augimo tempas. Blogesnė ir teikiamų paslaugų paklausos prognozė: gruodžio mėn. paklausos padidėjimą artimiausiems 3 mėnesiams prognozavo 17% įmonių vadovų, sumažėjimą – 10%.

Beveik trys ketvirtadaliai (74%) apklaustų įmonių vadovų darbuotojų skaičiaus keisti neketino, 14% – planavo priimti naujų. Teikiamų paslaugų kainų didėjimą artimiausiu metu prognozavo 9% apklaustųjų, 4% – mažėjimą, o 87% įmonių vadovų kainų keisti neplanavo.

Statybos

Nors statybos sektoriaus pasitikėjimo rodikliai per mėnesį sumažėjo 4 procentiniais punktais, verslo tendencijos per metus čia pagerėjo. Statistikai VŽ paaiškino, kad nepateikia tikslių duomenų apie nuotaikos kitimą per mėnesį, nes statybos sektoriuje ima platesnį lyginamąjį laikotarpį, stengdamiesi pamatyti aiškesnę tendenciją

Darbuotojų skaičiaus prognozė, palyginti su 2015 m. gruodžio mėn., statybos sektoriuje mažai keitėsi. Didinti darbuotojų skaičių žadėjo 3% apklaustų įmonių vadovų, mažinti – 42%. Statybos darbų užsakymų didėjimo artimiausiems mėnesiams tikėjosi 6% apklaustų įmonių vadovų, 38% – prognozavo, kad užsakymų. Dauguma (78%) respondentų prognozavo, kad statybos darbų kainos nesikeis, 11% – kad didės.

Pramonė

Stabilus išliko pramonės sektorius. Įmonių vadovų apklausos rezultatai parodė, kad gruodį, palyginti su lapkričiu, verslo tendencijos pramonėje labai mažai keitėsi, o bendras pasitikėjimo rodiklis nepasikeitė.

Didžioji dalis (61%) atsakiusių įmonių vadovų prognozavo, kad per artimiausius 3 mėnesius produkcijos gamyba nesikeis, 22% prognozavo gamybos augimą, 17% – mažėjimą. Tačiau gaminių eksporto prognozė šiek tiek suprastėjo: 17% įmonių vadovų prognozavo eksporto augimą, 15% – mažėjimą. Dauguma (88%) apklaustų įmonių vadovų darbuotojų skaičiaus keisti neketino, 7% – žadėjo didinti.

VŽ rašė, kad lapkritį verslo lūkesčiai rodė, kad pramonės gamybos apimtys iš esmės nesikeis, statybos kainos nekis, o dalis didžiųjų prekybos tinklų turėtų mažinti parduodamų prekių kainas. Vertinimų rodiklis lapkričio mėnesį buvo minus 1 ir, palyginti su spalio mėnesiu, išaugo 2 proc. punktais, o, palyginti su praėjusių metų lapkričiu – 5 proc. punktais.

infogr.am::a0ffd3aa-8a5a-4458-8a0b-a38519389a07

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Butelio forma – taip pat prekės ženklas

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
2019.05.25
Tyrimas: 67% prekybininkų daugiakanalė prekyba yra svarbiausias prioritetas

Prekybininkai investuoja į daugiakanalės prekybos strategijas dėl kelių priežasčių: siekdami įgyti daugiau...

Prekyba
2019.05.25
Konfliktas netyla – JAV dėl „Huawei“ spaudė ir Lietuvą Premium 16

„Huawei“ pastarosiomis dienomis sulaukia vis naujų smūgių. Bendradarbiavimą su ja pranešė stabdančios jau ir...

Technologijos
2019.05.24
„Maxima LT“ grynasis pelnas išaugo du kartus 14

Mažmeninės prekybos tinklo „Maxima“ grynasis pelnas 2018 m. siekė 106,46 mln. Eur ir buvo 96,7% didesnis nei...

Prekyba
2019.05.24
Prekybininkams siūloma nedirbti 4 dienas per metus  4

Didiesiems prekybos tinklams siūloma uždrausti dirbti ne tik per Kalėdas ir Velykas, bet dar dvi švenčių...

Prekyba
2019.05.24
Nuo liepos gali padažnėti prekybininkų patikrinimai, bet jie ramūs Premium

Nuo liepos įsigaliojus Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo pataisoms, tikėtina,...

Prekyba
2019.05.24
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 21

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Ilgalaikis „Barboros“ vadovas atsisveikino su „Vilniaus prekyba“ Premium 13

19 metų „Vilniaus prekybos“ įmonėse dirbęs Tomas Kibildis, pastaruosius 4,5 metų vadovavęs elektroninei...

Prekyba
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
Tiesioginės prekybos rinka išlaiko augimą

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo 5%...

Prekyba
2019.05.23
 „Aprangos“, „Senukų“ ir „Vero Cafe“ klientai jau gali atsiskaityti su „MoQ“, „Barboros“ – ruošiasi Verslo tribūna 3

Trijų Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių – „Bitė“, „Tele2“ ir „Telia“ – sukurta programėlė pirkiniams...

Prekyba
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Apranga“ pertvarko tinklą: geriau mažiau, bet didesnių parduotuvių Premium

Didžiausia Baltijos šalyse mažmeninės prekybos drabužiais „Aprangos“ grupė daugiausia veiklos efektyvumo...

Prekyba
2019.05.23
EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
2019.05.22
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
„Sportland“ plėtoja e. komercijos projektą 16

Vladas Korsakovas, „Sportland LT“ valdybos pirmininkas, dalyvaudamas „Verslo žinių“ festivalyje RETAIL...

Prekyba
2019.05.22
„Topo centras“ neaplenkia mažesnių miestų 3

Praėjusią savaitę Kėdainiuose duris atvėrusi naujos kartos „Topo centro“ parduotuvė per pirmąjį savaitgalį...

Prekyba
2019.05.22
„Pigu“ tapo strategine Kinijos–Latvijos e. prekybos partnere 4

Internetinės prekybos grupė „Pigu“ tapo strategine partnere tarpvalstybiniame Latvijos ir Kinijos e.

Prekyba
2019.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau