Dundulis netiki „Rimi“ ir „Iki“ pažadais mažinti kainas

Publikuota: 2016-12-23
2016 09 08. Dainius Dundulis, UAB „Rivona“ generalinis direktorius ir „Norfos“ prekybos tinklą valdančios UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
2016 09 08. Dainius Dundulis, UAB „Rivona“ generalinis direktorius ir „Norfos“ prekybos tinklą valdančios UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Geriausiu atveju naujas rinkoje susiformuosiantis darinys prekių kainas galėtų sumažinti 1–2%, o to pirkėjai nepajus, mano Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas ir akcininkas. Verslininko nuomone, konsolidacija rinkai įtakos neturės, tai įrodė ir mažesnis, nei jis pats tikėjosi, „Lidl“ efektas.

Ponas Dundulis interviu VŽ teigia, kad neigiamą pokytį gali pajusti tik gamintojai. O „Rimi“ ir „Iki“ konsolidacijos pažadas, sumažinti kainas pirkėjams, gali likti neįgyvendintas.

„Priklausomai nuo tinklo, išlaidos yra maždaug 20% ir antkainiai yra kažkur dvidešimt keli. Čia stebuklo negali būti. Taip kad pirkėjas 1% kainų sumažėjimo ar padidėjimo net nejaučia, jūs puikiai suprantat. Galiu drąsiai pasakyti, kad be 1–2% ribos ten nieko nėra. Pavyzdžiui, aš tikrai tikėjau, kad vokiško konkurento atėjimas padarys kur kas didesnę įtaką rinkai, bet padarė mažesnę, nei aš pats tikėjausi“, – kalba mažmeninės prekybos tinklo „Norfa“ kūrėjas.

Jis skaičiuoja, kad pirkėjai kainų skirtumą pajustų, jei jos pigtų bent 10–15%, tačiau tokios galimybės šiandien nemato.

„Ar jūs galvojat, kad „Rimi“ ir „Iki“ susijungimas prekes tiek atpigins? Ne. Galiu drąsiai pasakyti, kad, duok Dieve, ir 1% pajudėtų. Dar viena medalio pusė: šiuo metu viskas brangsta. Pavyzdžiui, gavom iš duonos gamintojų krūvą laiškų, mes dar nepabranginom, bet po Naujųjų niekur nedingsim“, – aiškina p. Dundulis.

„Lidl“ atpigino tik daržoves, tačiau ir tai nėra gerai

Jis tęsia mintį, kad naujas žaidėjas negali padaryti tokios didelės įtakos, kaip manoma. O vėliau paaiškina, kodėl prekybininkai neturi galimybių mažinti kainų, ir kodėl iš viso reikėtų atsiakyti mąstymo tokiomis kategorijomis.

„Prisiminkim, kas buvo prieš ateinant vasarą naujam žaidėjui („Lidl“ – VŽ). Ir stebuklas neįvyko, išskyrus bananų stebuklą. O visa kita tame pačiame lygyje. Dabar galiu pasakyti drąsiai, kad pieno produktai brangsta – pasaulinė tendencija. Dėl vieno žaidėjo kažkas tikrai neįvyks“, – apie tai, kad prekybos tinklai yra priversti prisitaikyti prie rinkos sąlygų, aiškina verslininkas.

Tačiau jis pripažįsta, kad „Lidl“ atėjimas sumažino daržovių kainas.

„Lietuvius (tiekėjus – VŽ) jie kažkokiu būdu prispaudė, bet iš tikrųjų Lietuvai tai yra blogai. Nes ūkininkai negauna pinigų ir kitais metais jiems bus labai sunku. Visai rinkai uždavė toną. Įsivaizduokit, dabar morkas prekybos centrai pardavinėja už 0,11 Eur su PVM. Tai reiškia, kad ūkininkas gauna 0,06–0,07 Eur. Tai garantuotas minusas. Tai reiškia, kad jis nesurenka tiek pinigų, kiek išleido užauginimui. Ūkininkams tai yra prakeiksmas“, – sako p. Dundulis.

Jis kartu pripažįsta pats esantis prekybininkas ir ieškantis geriausių kainų, tačiau, p. Dundulio žodžiais, žemos kainos yra blogai.

„Mūsų bėda yra ne aukštos kainos, o maži atlyginimai. Ir kai pradeda (kalbėti – VŽ) apie kainų mažinimą, tai čia yra blogai. Reikia, kad augtų atlyginimai, ne kad mažėtų kainos. Ir tada viskas susitvarkys, ir ekonomika“, – įsitikinęs p. Dundulis.

Čia jis pabrėžia viešojoje erdvėje sklandančią dviejų pusių retoriką: vieni spaudžia mažinti kainas, o kiti – didinti atlyginimus.

„Juk čia priešingi ekonomikos dėsniai. Tai yra nesuderinama. Reikia daryti viską, spausti, kad atlyginimai didėtų, ir jokiu būdu nespausti, kad kainos mažėtų. Čia kalbu kaip pilietis, ne kaip prekybininkas. Tačiau to nesuvokia, o tas suvokimas turi būti aukščiausiame lygyje“, – teigia pašnekovas.

Kalta mokesčių sistema

Ponas Dundulis pasakoja stebintis žiniasklaidoje pasirodančius pranešimus apie kainų lyginimą Lenkijoje ir čia. Pavyzdžiui, kad tos pačios prekės „Lidl“ kaimynystėje ir „Lidl“ Lietuvoje skiriasi.

Jo nuomone, tam yra paprastas paaiškinimas – mūsiškė mokesčių sistema. Verslininkas pabrėžia, kad kalba eina ne apie pavienius mokesčius, o jų visumą. O sprendžiant problemas dažniausiai paimama viena dedamoji ir norima padaryti stebuklą.

„Paprastai tam tikri reiškiniai susideda iš krūvos dedamųjų. Galiu įvardyti darbo apmokestinimą, sekantis – PVM, visokie šiukšlių mokesčiai ir t.t. ir t.t. Praėjusiais metais skaičiavau, kur po to išeina visi įmonės pinigai, numetus visas išlaidas, paliekant mokesčius bei darbo užmokestį“, – vardija pašnekovas.

Remiantis jo valdomo tinklo 2015 m. finansiniais rezultatais, iš 100 Eur 75 Eur nukeliauja į biudžetą, o 25 Eur lieka neto darbo užmokesčiui.

„O jei skiriame 100 Eur atlyginimui į rankas, priskaičiavus visus absoliučiai mokesčius, išleidžiame 300 Eur, – skaičiuoja jis. – Taigi kaip tos prekės gali būti pigios? Mes visi klausiam, kodėl Lietuvoje taip brangu? Todėl ir brangu.“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Sausio metinė infliacija sudarė 1,7%

Vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 0,9%, paslaugų – 4,1%, skelbia Statistikos departamentas.

Prekyba
2019.02.15
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
Gamintojai nusivylę: tikrieji ministerijos siūlymai dėl „Metrail“ skiriasi nuo skelbtų viešai

Gamintojus ir importuotojus atstovaujančios pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos teigia, kad Aplinkos...

Paslaugos
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kvitų loterija plečiasi į IKEA, bet ne į „Maximą“ 12

Vasario 18 d. įsigalioja kvitų loterijos taisyklių pakeitimai. Žaidime galės dalyvauti ir kvitai už prekes...

Finansai
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„O‘Leary‘s“ valdytoja Lietuvoje kurs kino teatrą, restoranus

Restoranų tinklą „O‘Leary‘s“ valdanti Estijos bendrovė „APL Restaurants“, Lietuvoje įsteigusi dar tris naujas...

Paslaugos
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Teisininkai būgštauja, ar „vaučerių“ sistemos dalyviams neteks grąžinti paramos Premium 1

Vadinamųjų vaučerių įstatymas įregistruotas, bet į Europos Komisiją (EK) dėl leidimo teikti tokią paramą...

Prekyba
2019.02.14
IKEA savo e. platformoje prekiaus ir konkurentų gaminiais

Švedijos baldų prekybos milžinė IKEA ketina paleisti pardavimų platformą, kurioje būtų prekiaujama ir...

Prekyba
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
„Lidl“ tarptautinio verslo maržos žemiausiame lygyje nuo 2012 m. 3

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Lidl“ EBIT maržos lygis yra žemiausias nuo 2012 m., ir tai lėmė aktyvi...

Prekyba
2019.02.13
„Panoramą“ sustiprino keli teisingi sprendimai Premium 12

Sostinės prekybos centro „Pa­norama“ nuomininkai 2018 m. gavo 132,7 mln. Eur pardavimo pajamų, 5,3% daugiau...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
Tikėjosi pirkėjų senamiestyje – sulaukė nuošaliau Premium

Dairantis patalpų savo prekės ženklo parduotuvei, Vilniuje dirbančių aprangos kūrėjų akys neretai krypsta į...

Gazelė
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12
Komunikacijos agentūros „Maniakai“ vadovu tapo M. Janulionis 4

Komunikacijos ir konsultacijų agentūros „Maniakai“ vadovu nuo šių metų vasario 1 d. tapo Mindaugas...

Rinkodara
2019.02.12
Naujų rinkodaros ir komunikacijos konkursų lietus tęsiasi Premium 1

2018 m. paskutinysis metų ketvirtis išsiskyrė rinkodaros ir žiniasklaidos planavimo paslaugų pirkimo konkursų...

Rinkodara
2019.02.12
E.sąskaitą jungia su kitų ES šalių sistemomis 2

Nuo 2019 m. balandžio mėn. įsigalios naujovė, leisianti Lietuvos ir kitų Europos Sąjungos (ES) šalių...

Finansai
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau