Dundulis netiki „Rimi“ ir „Iki“ pažadais mažinti kainas

Publikuota: 2016-12-23
2016 09 08. Dainius Dundulis, UAB „Rivona“ generalinis direktorius ir „Norfos“ prekybos tinklą valdančios UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
2016 09 08. Dainius Dundulis, UAB „Rivona“ generalinis direktorius ir „Norfos“ prekybos tinklą valdančios UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Geriausiu atveju naujas rinkoje susiformuosiantis darinys prekių kainas galėtų sumažinti 1–2%, o to pirkėjai nepajus, mano Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas ir akcininkas. Verslininko nuomone, konsolidacija rinkai įtakos neturės, tai įrodė ir mažesnis, nei jis pats tikėjosi, „Lidl“ efektas.

Ponas Dundulis interviu VŽ teigia, kad neigiamą pokytį gali pajusti tik gamintojai. O „Rimi“ ir „Iki“ konsolidacijos pažadas, sumažinti kainas pirkėjams, gali likti neįgyvendintas.

„Priklausomai nuo tinklo, išlaidos yra maždaug 20% ir antkainiai yra kažkur dvidešimt keli. Čia stebuklo negali būti. Taip kad pirkėjas 1% kainų sumažėjimo ar padidėjimo net nejaučia, jūs puikiai suprantat. Galiu drąsiai pasakyti, kad be 1–2% ribos ten nieko nėra. Pavyzdžiui, aš tikrai tikėjau, kad vokiško konkurento atėjimas padarys kur kas didesnę įtaką rinkai, bet padarė mažesnę, nei aš pats tikėjausi“, – kalba mažmeninės prekybos tinklo „Norfa“ kūrėjas.

Jis skaičiuoja, kad pirkėjai kainų skirtumą pajustų, jei jos pigtų bent 10–15%, tačiau tokios galimybės šiandien nemato.

„Ar jūs galvojat, kad „Rimi“ ir „Iki“ susijungimas prekes tiek atpigins? Ne. Galiu drąsiai pasakyti, kad, duok Dieve, ir 1% pajudėtų. Dar viena medalio pusė: šiuo metu viskas brangsta. Pavyzdžiui, gavom iš duonos gamintojų krūvą laiškų, mes dar nepabranginom, bet po Naujųjų niekur nedingsim“, – aiškina p. Dundulis.

„Lidl“ atpigino tik daržoves, tačiau ir tai nėra gerai

Jis tęsia mintį, kad naujas žaidėjas negali padaryti tokios didelės įtakos, kaip manoma. O vėliau paaiškina, kodėl prekybininkai neturi galimybių mažinti kainų, ir kodėl iš viso reikėtų atsiakyti mąstymo tokiomis kategorijomis.

„Prisiminkim, kas buvo prieš ateinant vasarą naujam žaidėjui („Lidl“ – VŽ). Ir stebuklas neįvyko, išskyrus bananų stebuklą. O visa kita tame pačiame lygyje. Dabar galiu pasakyti drąsiai, kad pieno produktai brangsta – pasaulinė tendencija. Dėl vieno žaidėjo kažkas tikrai neįvyks“, – apie tai, kad prekybos tinklai yra priversti prisitaikyti prie rinkos sąlygų, aiškina verslininkas.

Tačiau jis pripažįsta, kad „Lidl“ atėjimas sumažino daržovių kainas.

„Lietuvius (tiekėjus – VŽ) jie kažkokiu būdu prispaudė, bet iš tikrųjų Lietuvai tai yra blogai. Nes ūkininkai negauna pinigų ir kitais metais jiems bus labai sunku. Visai rinkai uždavė toną. Įsivaizduokit, dabar morkas prekybos centrai pardavinėja už 0,11 Eur su PVM. Tai reiškia, kad ūkininkas gauna 0,06–0,07 Eur. Tai garantuotas minusas. Tai reiškia, kad jis nesurenka tiek pinigų, kiek išleido užauginimui. Ūkininkams tai yra prakeiksmas“, – sako p. Dundulis.

Jis kartu pripažįsta pats esantis prekybininkas ir ieškantis geriausių kainų, tačiau, p. Dundulio žodžiais, žemos kainos yra blogai.

„Mūsų bėda yra ne aukštos kainos, o maži atlyginimai. Ir kai pradeda (kalbėti – VŽ) apie kainų mažinimą, tai čia yra blogai. Reikia, kad augtų atlyginimai, ne kad mažėtų kainos. Ir tada viskas susitvarkys, ir ekonomika“, – įsitikinęs p. Dundulis.

Čia jis pabrėžia viešojoje erdvėje sklandančią dviejų pusių retoriką: vieni spaudžia mažinti kainas, o kiti – didinti atlyginimus.

„Juk čia priešingi ekonomikos dėsniai. Tai yra nesuderinama. Reikia daryti viską, spausti, kad atlyginimai didėtų, ir jokiu būdu nespausti, kad kainos mažėtų. Čia kalbu kaip pilietis, ne kaip prekybininkas. Tačiau to nesuvokia, o tas suvokimas turi būti aukščiausiame lygyje“, – teigia pašnekovas.

Kalta mokesčių sistema

Ponas Dundulis pasakoja stebintis žiniasklaidoje pasirodančius pranešimus apie kainų lyginimą Lenkijoje ir čia. Pavyzdžiui, kad tos pačios prekės „Lidl“ kaimynystėje ir „Lidl“ Lietuvoje skiriasi.

Jo nuomone, tam yra paprastas paaiškinimas – mūsiškė mokesčių sistema. Verslininkas pabrėžia, kad kalba eina ne apie pavienius mokesčius, o jų visumą. O sprendžiant problemas dažniausiai paimama viena dedamoji ir norima padaryti stebuklą.

„Paprastai tam tikri reiškiniai susideda iš krūvos dedamųjų. Galiu įvardyti darbo apmokestinimą, sekantis – PVM, visokie šiukšlių mokesčiai ir t.t. ir t.t. Praėjusiais metais skaičiavau, kur po to išeina visi įmonės pinigai, numetus visas išlaidas, paliekant mokesčius bei darbo užmokestį“, – vardija pašnekovas.

Remiantis jo valdomo tinklo 2015 m. finansiniais rezultatais, iš 100 Eur 75 Eur nukeliauja į biudžetą, o 25 Eur lieka neto darbo užmokesčiui.

„O jei skiriame 100 Eur atlyginimui į rankas, priskaičiavus visus absoliučiai mokesčius, išleidžiame 300 Eur, – skaičiuoja jis. – Taigi kaip tos prekės gali būti pigios? Mes visi klausiam, kodėl Lietuvoje taip brangu? Todėl ir brangu.“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 6

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

„& Other Stories“ ženklo parduotuvei H&M pasirinko „Galleria Riga“

Pirmą Baltijos šalyse „& Other Stories“ 740 kv.m. ploto parduotuvę šį rudenį Švedijos drabužių prekybininkė...

Prekyba
10:40
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
08:40
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Pakoreguota „Aprangos“ EBITDA atitiko analitikų prognozę

Pirmąjį praėjusių metų ketvirtį „Aprangos“ pardavimams neigiamą įtaką darė neįprastai šalti orai ir Velykos,...

Prekyba
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  6

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Po ES teismo sprendimo Lenkijoje gali būti įvestas prekybos mokestis didiesiems 11

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas panaikino Europos Komisijos (EK) nepalankų sprendimą dėl mažmeninės...

Prekyba
2019.05.17
Mažų parduotuvių plėtrą Vilniaus centre vis dar riboja kliūtys 1

Per kelerius metus Vilniaus ir Kauno centrinėse dalyse atsidarys iki dešimties naujų nedidelių parduotuvėlių,...

Prekyba
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 14

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
Didžiųjų prekybininkų plėtra: atidarys dešimtis naujų parduotuvių Premium 1

Penki didieji prekybos tinklai „Maxima“, „Lidl“, „Rimi“, „Iki“ ir „Norfa“ šiais metais naujoms parduotuvėms...

Prekyba
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Atvirkštinis PVM mobiliesiems telefonams – nuo 2019 m. rugpjūčio 1 d. 9

Vyriausybė papildė prekių ir paslaugų, kurioms taikomas atvirkštinis PVM, sąrašą. Tokiu būdu Vyriausybė...

Finansai
2019.05.16
Vilniaus senamiestyje – dar viena maisto prekių parduotuvė skubantiems Premium 4

Sostinėje patogaus apsipirkimo segmentą (angl. convenience) toliau plečia nauji žaidėjai – J. Basanavičiaus...

Gazelė
2019.05.16
Seimas įvedė naujų ribojimų penkiems didžiausiems prekybininkams

Penkiems didžiausią rinkos dalį turintiems prekybininkams įvesti nauji reikalavimai: draudžiama reikalauti iš...

Prekyba
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau