Dundulis netiki „Rimi“ ir „Iki“ pažadais mažinti kainas

Publikuota: 2016-12-23
2016 09 08. Dainius Dundulis, UAB „Rivona“ generalinis direktorius ir „Norfos“ prekybos tinklą valdančios UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
2016 09 08. Dainius Dundulis, UAB „Rivona“ generalinis direktorius ir „Norfos“ prekybos tinklą valdančios UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Geriausiu atveju naujas rinkoje susiformuosiantis darinys prekių kainas galėtų sumažinti 1–2%, o to pirkėjai nepajus, mano Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas ir akcininkas. Verslininko nuomone, konsolidacija rinkai įtakos neturės, tai įrodė ir mažesnis, nei jis pats tikėjosi, „Lidl“ efektas.

Ponas Dundulis interviu VŽ teigia, kad neigiamą pokytį gali pajusti tik gamintojai. O „Rimi“ ir „Iki“ konsolidacijos pažadas, sumažinti kainas pirkėjams, gali likti neįgyvendintas.

„Priklausomai nuo tinklo, išlaidos yra maždaug 20% ir antkainiai yra kažkur dvidešimt keli. Čia stebuklo negali būti. Taip kad pirkėjas 1% kainų sumažėjimo ar padidėjimo net nejaučia, jūs puikiai suprantat. Galiu drąsiai pasakyti, kad be 1–2% ribos ten nieko nėra. Pavyzdžiui, aš tikrai tikėjau, kad vokiško konkurento atėjimas padarys kur kas didesnę įtaką rinkai, bet padarė mažesnę, nei aš pats tikėjausi“, – kalba mažmeninės prekybos tinklo „Norfa“ kūrėjas.

Jis skaičiuoja, kad pirkėjai kainų skirtumą pajustų, jei jos pigtų bent 10–15%, tačiau tokios galimybės šiandien nemato.

„Ar jūs galvojat, kad „Rimi“ ir „Iki“ susijungimas prekes tiek atpigins? Ne. Galiu drąsiai pasakyti, kad, duok Dieve, ir 1% pajudėtų. Dar viena medalio pusė: šiuo metu viskas brangsta. Pavyzdžiui, gavom iš duonos gamintojų krūvą laiškų, mes dar nepabranginom, bet po Naujųjų niekur nedingsim“, – aiškina p. Dundulis.

„Lidl“ atpigino tik daržoves, tačiau ir tai nėra gerai

Jis tęsia mintį, kad naujas žaidėjas negali padaryti tokios didelės įtakos, kaip manoma. O vėliau paaiškina, kodėl prekybininkai neturi galimybių mažinti kainų, ir kodėl iš viso reikėtų atsiakyti mąstymo tokiomis kategorijomis.

„Prisiminkim, kas buvo prieš ateinant vasarą naujam žaidėjui („Lidl“ – VŽ). Ir stebuklas neįvyko, išskyrus bananų stebuklą. O visa kita tame pačiame lygyje. Dabar galiu pasakyti drąsiai, kad pieno produktai brangsta – pasaulinė tendencija. Dėl vieno žaidėjo kažkas tikrai neįvyks“, – apie tai, kad prekybos tinklai yra priversti prisitaikyti prie rinkos sąlygų, aiškina verslininkas.

Tačiau jis pripažįsta, kad „Lidl“ atėjimas sumažino daržovių kainas.

„Lietuvius (tiekėjus – VŽ) jie kažkokiu būdu prispaudė, bet iš tikrųjų Lietuvai tai yra blogai. Nes ūkininkai negauna pinigų ir kitais metais jiems bus labai sunku. Visai rinkai uždavė toną. Įsivaizduokit, dabar morkas prekybos centrai pardavinėja už 0,11 Eur su PVM. Tai reiškia, kad ūkininkas gauna 0,06–0,07 Eur. Tai garantuotas minusas. Tai reiškia, kad jis nesurenka tiek pinigų, kiek išleido užauginimui. Ūkininkams tai yra prakeiksmas“, – sako p. Dundulis.

Jis kartu pripažįsta pats esantis prekybininkas ir ieškantis geriausių kainų, tačiau, p. Dundulio žodžiais, žemos kainos yra blogai.

„Mūsų bėda yra ne aukštos kainos, o maži atlyginimai. Ir kai pradeda (kalbėti – VŽ) apie kainų mažinimą, tai čia yra blogai. Reikia, kad augtų atlyginimai, ne kad mažėtų kainos. Ir tada viskas susitvarkys, ir ekonomika“, – įsitikinęs p. Dundulis.

Čia jis pabrėžia viešojoje erdvėje sklandančią dviejų pusių retoriką: vieni spaudžia mažinti kainas, o kiti – didinti atlyginimus.

„Juk čia priešingi ekonomikos dėsniai. Tai yra nesuderinama. Reikia daryti viską, spausti, kad atlyginimai didėtų, ir jokiu būdu nespausti, kad kainos mažėtų. Čia kalbu kaip pilietis, ne kaip prekybininkas. Tačiau to nesuvokia, o tas suvokimas turi būti aukščiausiame lygyje“, – teigia pašnekovas.

Kalta mokesčių sistema

Ponas Dundulis pasakoja stebintis žiniasklaidoje pasirodančius pranešimus apie kainų lyginimą Lenkijoje ir čia. Pavyzdžiui, kad tos pačios prekės „Lidl“ kaimynystėje ir „Lidl“ Lietuvoje skiriasi.

Jo nuomone, tam yra paprastas paaiškinimas – mūsiškė mokesčių sistema. Verslininkas pabrėžia, kad kalba eina ne apie pavienius mokesčius, o jų visumą. O sprendžiant problemas dažniausiai paimama viena dedamoji ir norima padaryti stebuklą.

„Paprastai tam tikri reiškiniai susideda iš krūvos dedamųjų. Galiu įvardyti darbo apmokestinimą, sekantis – PVM, visokie šiukšlių mokesčiai ir t.t. ir t.t. Praėjusiais metais skaičiavau, kur po to išeina visi įmonės pinigai, numetus visas išlaidas, paliekant mokesčius bei darbo užmokestį“, – vardija pašnekovas.

Remiantis jo valdomo tinklo 2015 m. finansiniais rezultatais, iš 100 Eur 75 Eur nukeliauja į biudžetą, o 25 Eur lieka neto darbo užmokesčiui.

„O jei skiriame 100 Eur atlyginimui į rankas, priskaičiavus visus absoliučiai mokesčius, išleidžiame 300 Eur, – skaičiuoja jis. – Taigi kaip tos prekės gali būti pigios? Mes visi klausiam, kodėl Lietuvoje taip brangu? Todėl ir brangu.“

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Į fizines parduotuves klientus prisikviečia priemonėmis, kurių neturi e. parduotuvės

E. komercijos rinkoje konkurencijai intensyvėjant, jų kovą laimi pirkėjai, kurie gali rinktis iš pasaulinio...

Gazelė
07:46
Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 6

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
Investicijos į naujus verslus stumtelėjo „Icor“ į nuostolius Premium 7

Viena stambiausių verslo grupių Lietuvoje „Icor“ pernai dirbo nuostolingai, rodo Registrų centrui pateikta...

Statyba ir NT
2019.08.16
Smulkiųjų kelias pas kaimynus nei ilgas, nei brangus – užtenka išversti e. parduotuvę Premium

Smulkiųjų eksporto žvalgybos prasideda nuo Latvijos. Dauguma numatančiųjų vėliau pardavimo kanalus auginti,...

Gazelė
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
Prekybos tinklų algų medianos: „Lidl“ ir „Norfa“ jos išlieka didžiausios 20

Tarp didžiausių prekybos tinklų vidutinio darbo užmokesčio mediana išsiskiria mažmeninės prekybos tinklas...

Prekyba
2019.08.16
„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 4

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

Plėtros pamokos: netolimų rinkų skirtumai e. prekyboje stebina ir po dešimtmečio 1

Europa yra viena iš geriausių vietų e. komercijos verslui – tarptautinė prekyba praėjusiais metais augo 13%,...

Gazelė
2019.08.15
Kodėl klientai prieštarauja?

Visi mes įsigydami daiktą ar pirkdami paslaugą daugiau ar mažiau, labiau sąmoningai ar mažiau sąmoningai...

Pardavimai
2019.08.15
Z karta gyvena ir miega su socialiniais tinklais 8

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje naudojosi 77% gyventojų, o Z kartoje –...

Rinkodara
2019.08.15
„Iki“ palieka komunikacijos vadovė B. Čaikauskaitė 8

Bendrovės „Palink“ valdomą mažmeninės prekybos tinklą „Iki“ palieka komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė. 

Prekyba
2019.08.14
„Amazon“ rengiasi nupirkti dalį stambaus Indijos prekybos tinklo

JAV elektroninės komercijos ir technologijų bendrovė „Amazon“ ir Indijos antras didžiausias prekybininkas...

Prekyba
2019.08.14
„Tele2“ už suvaldytą krizę „Stevie Awards“ apdovanojimuose pelnė bronzą 2

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pasauliniuose verslo apdovanojimuose „Stevie Awards“ pelnė bronzos...

Rinkodara
2019.08.14
Liepą Vilniuje nepritarta 5 NT projektams: tarp jų – „Lidl“ ir „McDonald’s“  Premium 15

Liepą Vilniaus miesto savivaldybė prieš išduodant statybos leidimus paprašė pakoreguoti 5-is nekilnojamojo...

Statyba ir NT
2019.08.14
„Swedbank“ skolina „RD Signs“ 2,8 mln. Eur gamyklos Šiauliuose statybai 4

„Swedbank“ Lietuvoje suteikė 2,8 mln. Eur investicinę paskolą reklamos gamybos ir serviso įmonei „RD Signs“.

Pramonė
2019.08.14
„Pigu“ pardavimo scenarijai: vertė priklausys ir nuo banginių, tokių kaip „Amazon“, strategijų  Premium 8

Lenkijos fondo MCI artimiausiame planavimo horizonte, be abejonės, yra tikslas parduoti jam priklausančių e.

Prekyba
2019.08.14
IKEA Estijoje ieško darbuotojų

Švedijos baldų prekybos bendrovė IKEA, rudenį pradėsianti veiklą Estijoje, paskelbė darbuotojų paiešką.

Vadyba
2019.08.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau