Buitinės technikos pardavimas pranoksta lūkesčius

Buitinės technikos, IT, garso ir vaizdo technikos pardavimas šiemet pranoksta lūkesčius. Pavasarį šiam segmentui prognozuotas 5% kritimas, tačiau dabar aiškėja, kad 2016 m. šis sektorius sulauks apie 10% augimo.
Eduardas Grybovas, technologijų rinkos tyrimų bendrovės GfK Retail and Technology Baltic atstovas Lietuvoje, skaičiuoja, kad per šių metų 10 mėnesių pardavimas vertinant ir kiekį, ir pinigus yra 7% didesnis.
Vargu, ar paskutinis metų mėnuo galėtų turėti neigiamos įtakos bendram rezultatui, todėl galime tikėtis, kad metus baigsime su 10% augimu, sako p. Grybovas.
Lapkritis, anot jo, buvo kuklesnis nei rugsėjis ar spalis, tačiau tai, kad lapkritį parduota daugiau nei prognozuota, yra teigiamas rezultatas. Labiausiai auganti prekių grupė garso technika. Vartotojus domina ausinės, garso kolonėlės, o anksčiau joms nebuvo skiriama tiek dėmesio.
Auga ir integruojamosios technikos pogrupio prietaisų indaplovių ir džiovyklių pardavimas, ypač didžiuosiuose miestuose, šios technikos rinka dar menkai pripildyta.
Ekspertai šiokį tokį augimą pastebi premium segmente, tačiau Lietuva dar ne Danija ar Vokietija, kur dominuoja Miele ar Liebherr. Pas mus pusė visų parduotų šaldytuvų ir skalbyklių kainuoja 300350 Eur.
Tiesa, Miele šiemet rinkai buvo pasiūliusi mažiau kainuojančių skalbimo mašinų, būtent šios prekės ir buvo paklausios. Visa kita Lietuvos rinkoje sunkiau parduodama, nes, pavyzdžiui, analogiška Siemens prekių ženklo prekė kainuoja mažiau, o techninėmis savybėmis atitinka premium lygį.
Smulkiosios buitinės technikos grupėje šiemet pastebimas kavos aparatų ir skutimosi mašinėlių pardavimo augimas.
2015 m., palyginti su 2014 m., buitinės technikos, IT, garso ir vaizdo technikos pardavimas mažėjo 10%. Vertinant stambiosios buitinės technikos pardavimą, smukimas fiksuotas beveik visose kategorijose: skalbimo mašinų nupirkta 8% mažiau, šaldytuvų 10% mažiau, viryklių 15% mažiau, mikrobangų krosnelių beveik 8% mažiau. Pernai daugiau parduota tik indaplovių (2%).
GfK Retail and Technology Baltic, remdamasi surinkta pardavimo statistika, teikia rekomendacijas gamintojams.
Pašnekovo nuomone, šiemet pajamų didėjimo prekybininkai nepajus, nes žaidėjų rinkoje daugėja bendra parduotuvių kvadratūra pernai išaugo, vis didesnis vaidmuo tenka e. prekybai. Skaičiuojama, kad apie 22% buitinės technikos šiemet bus parduota internetu.
Paulius Palinauskas, UAB Kesko Senukai Lithuania buitinės technikos prekių grupės komercijos direktorius, sako, kad buitinės technikos, IT, garso ir vaizdo technikos pardavimas labiausiai šokteli per šventes.
Vis labiau populiarėja dronai, veiksmo kameros, belaidės kolonėlės, vaikiškos animuotos Frozen ir Minions tematikos audioprekės, išmanieji įrenginiai, sako p. Palinauskas. Šiemet, palyginti su 2015 m., dvigubai išaugo kavos aparatų pardavimas, populiaresni televizoriai, mobilieji telefonai.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti