Buitinės technikos pardavimas pranoksta lūkesčius

Publikuota: 2016-12-18
Smulkiosios buitinės technikos grupėje šiemet pastebimas kavos aparatų ir skutimosi mašinėlių pardavimo augimas.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Smulkiosios buitinės technikos grupėje šiemet pastebimas kavos aparatų ir skutimosi mašinėlių pardavimo augimas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Buitinės technikos, IT, garso ir vaizdo technikos pardavimas šiemet pranoksta lūkesčius. Pavasarį šiam segmentui prognozuotas 5% kritimas, tačiau dabar aiškėja, kad 2016 m. šis sektorius sulauks apie 10% augimo.

Eduardas Grybovas, technologijų rinkos tyrimų bendrovės „GfK Retail and Technology Baltic“ atstovas Lietuvoje, skaičiuoja, kad per šių metų 10 mėnesių pardavimas – vertinant ir kiekį, ir pinigus – yra 7% didesnis.

„Vargu, ar paskutinis metų mėnuo galėtų turėti neigiamos įtakos bendram rezultatui, todėl galime tikėtis, kad metus baigsime su 10% augimu“, – sako p. Grybovas.

Lapkritis, anot jo, buvo kuklesnis nei rugsėjis ar spalis, tačiau tai, kad lapkritį parduota daugiau nei prognozuota, yra teigiamas rezultatas. Labiausiai auganti prekių grupė – garso technika. Vartotojus domina ausinės, garso kolonėlės, o anksčiau joms nebuvo skiriama tiek dėmesio.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Auga ir integruojamosios technikos pogrupio prietaisų – indaplovių ir džiovyklių – pardavimas, ypač didžiuosiuose miestuose, šios technikos rinka dar menkai pripildyta.

Ekspertai šiokį tokį augimą pastebi premium segmente, tačiau Lietuva dar ne Danija ar Vokietija, kur dominuoja „Miele“ ar „Liebherr“. Pas mus pusė visų parduotų šaldytuvų ir skalbyklių kainuoja 300–350 Eur.

Tiesa, „Miele“ šiemet rinkai buvo pasiūliusi mažiau kainuojančių skalbimo mašinų, būtent šios prekės ir buvo paklausios. Visa kita Lietuvos rinkoje sunkiau parduodama, nes, pavyzdžiui, analogiška „Siemens“ prekių ženklo prekė kainuoja mažiau, o techninėmis savybėmis atitinka premium lygį.

Smulkiosios buitinės technikos grupėje šiemet pastebimas kavos aparatų ir skutimosi mašinėlių pardavimo augimas.

2015 m., palyginti su 2014 m., buitinės technikos, IT, garso ir vaizdo technikos pardavimas mažėjo 10%. Vertinant stambiosios buitinės technikos pardavimą, smukimas fiksuotas beveik visose kategorijose: skalbimo mašinų nupirkta 8% mažiau, šaldytuvų – 10% mažiau, viryklių – 15% mažiau, mikrobangų krosnelių – beveik 8% mažiau. Pernai daugiau parduota tik indaplovių (2%).

„GfK Retail and Technology Baltic“, remdamasi surinkta pardavimo statistika, teikia rekomendacijas gamintojams.

Pašnekovo nuomone, šiemet pajamų didėjimo prekybininkai nepajus, nes žaidėjų rinkoje daugėja – bendra parduotuvių kvadratūra pernai išaugo, vis didesnis vaidmuo tenka e. prekybai. Skaičiuojama, kad apie 22% buitinės technikos šiemet bus parduota internetu.

Paulius Palinauskas, UAB „Kesko Senukai Lithuania“ buitinės technikos prekių grupės komercijos direktorius, sako, kad buitinės technikos, IT, garso ir vaizdo technikos pardavimas labiausiai šokteli per šventes.

„Vis labiau populiarėja dronai, veiksmo kameros, belaidės kolonėlės, vaikiškos animuotos „Frozen“ ir „Minions“ tematikos audioprekės, išmanieji įrenginiai“, – sako p. Palinauskas. Šiemet, palyginti su 2015 m., dvigubai išaugo kavos aparatų pardavimas, populiaresni televizoriai, mobilieji telefonai.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Lašišos ir upėtakiai išplaukia iš Baltarusijos Premium 1

Viena didžiausių Baltarusijos maisto pramonės įmonių „Santa Bremor“, kurios žuvies gaminių dar visai neseniai...

Pramonė
2022.05.20
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
„McDonald's“ susitarė dėl savo verslo Rusijoje pardavimo

JAV greitojo maisto milžinė „McDonald's“ pranešė pasiekusi susitarimą dėl verslo Rusijoje pardavimo šios...

Prekyba
2022.05.20
„Baltisches Haus“ vadovas: 2021 m. buvo sudėtingi, bet pavyko išlaikyti stabilius rezultatus Premium

Komercinio nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Baltisches Haus“ praėjusiais metais, nepaisydama...

Statyba ir NT
2022.05.20
Išmanieji kasos aparatai: dvejų metų darbą bando įveikti per pusmetį ir apčiuopomis Premium 2

Dalis prekybininkų greičiausiai nebus pasirengę nuo 2023 m. sausio 1 d. teikti kasos kvitų duomenis...

Finansai
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
„Viados LT“ grupės pajamos pernai augo 36,4% 1

Ivano Paleičiko šeimos kontroliuojamos įmonių grupės „Viada LT“, valdančios degalinių tinklą, konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.19
Indonezija atšaukia palmių aliejaus eksporto draudimą

Nuo gegužės 23 d. Indonezija panaikins draudimą eksportuoti iš šalies palmių aliejų, praneša „Bloomberg“,...

Pramonė
2022.05.19
Lietuvos prekybos atstovas darbą Taivane turėtų pradėti po kelių mėnesių

Lietuvos prekybos atstovybės Taivano sostinėje Taipėjuje vadovas pradės dirbti vasaros pabaigoje ar rudenį,...

Verslo aplinka
2022.05.19
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Konteinerių tinklo plėtra leis pasiekti stiklo pakuočių surinkimo tikslus Verslo tribūna

Nuo 2016 metų Lietuvoje vykdoma sparti stiklo rūšiavimo konteinerių tinklo plėtra, o iki 2023 m. rudens...

Pramonė
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
„Kristianos“ pelnas pernai augo 50% iki 2,8 mln. Eur

Verslininkui Benui Gudeliui priklausanti parfumerijos parduotuvių tinklą Lietuvoje ir Latvijoje valdanti...

Prekyba
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku