Į matavimosi kabiną – kartu su robotu

Publikuota: 2016-12-01
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Prekybos sektorius plėtojasi taip dinamiškai, kad pokyčiai kartais skaičiuojami net minutėmis. Klientus suvilioti darosi vis sunkiau, todėl už juos kovojantys prekybininkai suskumba investuoti į naujas technologijas, įrenginius, išmaniai naudoja socialinius tinklus. Sparčiai tobulėjančios informacinės technologijos turėtų būti nesvetimos ir smulkiesiems prekybininkams, nenorintiems išnykti iš šio sektoriaus žemėlapio.

Didėjant prekių pasiūlai, prekybininkai visame pasaulyje verčiasi per galvą viliodami klientus – didžiųjų mažmeninės prekybos įmonių vadovai atidžiai stebi skaitmeninę erdvę: informacinės technologijos (IT) atneša daug pokyčių, kurie keičiasi tiesiog kaleidoskopišku greičiu. Ši pasaulinė tendencija neaplenkė ir Lietuvos – prekybininkai, ieškodami savo vietos rinkoje, aktyviau investuoja į skaitmeninius sprendimus, dalyvauja savotiškose mobilumo varžybose. Nestebina, kad jau nebūtina pėdinti į maisto parduotuves: užsisakius internetu prekes į namus gali atgabenti „Barbora“, o „Zzz.lt“ gali dėžę su atvežtais produktais prirakinti prie kliento durų. Tačiau, ko gero, dar niekas Lietuvoje negali nustebinti kliento tokia paslauga, kokią Jungtinėse Amerikos Valstijose siūlo didžiausias šalyje mažmenininkas „Walmart“, – prekes pirkėjas irgi užsisako internetu, tačiau atsiimti jas gali paties pasirinktoje maisto prekių parduotuvėje. Tikinama, kad tokia paslauga yra itin populiari. Specialistai mini dar vieną masalą pirkėjams – bendravimą. Šiuolaikiniai pirkėjai pirmenybę jau teikia ne kompiuteriui, o išmaniajam telefonui, į kurį įsidiegia įvairių programėlių. Prognozuojama, kad ateityje vis daugiau pirkėjų rinksis galimybę užsisakyti prekes būtent elektroninėmis priemonėmis.

Vis dar vyksta diskusija: kas pirkėjui labiau patinka – fizinės ar internetinės parduotuvės. Kol kas, kai kurių apklausų duomenimis, pirmenybė atiduodama fizinėms parduotuvėms – pamatyti, pakiloti, pačiupinėti, pasimatuoti patogiau tokiose parduotuvėse, nei vargintis nepatikusią internetu užsakytą prekę grąžinti tuo pačiu keliu ir pan. Tačiau taip galbūt yra patogiau, kai fizinė parduotuvė yra pirkėjo mieste, juolab jo šalyje. Vis tik milijonai žmonių mielai naudojasi prekybos internetu paslaugomis. O ji vis tobulėja. Štai, pavyzdžiui, „Amazon“ kai kuriuose didžiuosiuose miestuose prekes gali pristatyti per valandą. O dar neseniai kurjerio, atvežančio tokias prekes, tekdavo laukti bent porą dienų. Tad ir paslaugos greitis darosi svarbus ginklas konkurencinėje kovoje dėl pirkėjų.

Naujovių prekybos pasaulyje daugėja sparčiai, tačiau perspėjama, kad toli gražu ne visos jos pasiteisina, todėl vertėtų iš kitų šalių semtis būtent gerosios patirties. Tai liečia ir Lietuvos prekybos sektoriuje veikiantį verslą. Tiesa, galbūt mūsų šalyje dar ne šiandien ar rytoj išvysime robotus, kurie iš parduotuvės sandėlio pristato prekes klientui tiesiai į matavimosi kabiną. Arba JAV populiarius vadinamuosius „Dash Button“ mygtukus, kurie bevielio interneto ryšiu perduoda parduotuvei signalą, kad kliento namuose baigiasi tam tikro produkto atsargos... Bet gal neilgai trukus ir Lietuvoje galėsime naudotis panašiomis arba dar „išmanesnėmis“ paslaugomis – juolab kad IT tobulėja, kaip sakoma, ne dienomis, o valandomis. Jau juokaujama, kad ne už kalnų laikas, kai pirkėjas dar nespės pagalvoti apie kokią prekę, o prekybininkai jau žinos apie jo ketinimus...

Specialistai sako, kad kai kuriuos naujausius sprendimus Lietuvos tradicinės prekybos įmonės tikrai gali pritaikyti, pvz., aptarnavimo robotizaciją. Jie taip pat tikina, kad skaitmeninių įrenginių ir sprendimų kainos neturėtų gąsdinti – jie dabar yra gerokai pigesni, nei kai atsirado. Tad IT galimybėmis galėtų pasinaudoti ir smulkūs prekybininkai – vienaip ar kitaip, ateina metas, kai primityvi prekyba parduotuvėlėse, kuriose yra „ir geležų, ir dešrų“, pradeda nykti.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Lietuviškas prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė įvertinimą

Prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje rengiamuose apdovanojimuose „Rinkos perlas“ pelnė sidabro medalį.

Rinkodara
09:57
„Aprangos“ grupė pertvarko „premium“ parduotuves Premium 1

Pagrindiniai pokyčiai susiję su „Emporio Armani“ tinklo parduotuvėmis, kurių asortimentas perkeliamas į...

Prekyba
05:45
SEB ir „Danske Bank“ patirtys, kaip didinti klientų pasitenkinimą Premium

Kelerius metus eksperimentavęs, SEB bankas šiemet visus savo klientų konsultavimo skyrius vertina ne pagal...

Rinkodara
2019.06.18
„Pigu“ taikytos nuolaidos – vėl priežiūros tarnybos akiratyje Premium 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, gavusi vartotojų nusiskundimus, atliko tyrimą dėl UAB „Pigu“...

Rinkodara
2019.06.18
FNTT išaiškino e. parduotuvę, slėpusią realias pajamas

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Vilniaus apygardos valdybos tyrėjai kartu su Vilniaus apygardos...

Prekyba
2019.06.18
„Maxima“ turi naują atstovę spaudai 12

Didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Maxima LT“ atstovo ryšiams su visuomene pareigas pradėjo eiti Rima...

Vadyba
2019.06.18
Vietoj „Elektromarkt“ Vilniaus „Akropolyje“ kuriasi „Topo centras“ Premium 16

Buitinės technikos ir elektronikos tinklui „Elektromarkt“ uždarius vieną didžiausių parduotuvių, pozicijas...

Prekyba
2019.06.18
„Huawei“: JAV apribojimai mums kainuos 30 mlrd. USD 17

Dėl JAV veiksmų, nukreiptų prieš „Huawei“, kompanija šiemet negaus beveik 30 mlrd. USD planuotų pajamų,...

Paslaugos
2019.06.17
Latvija ketina leisti alkoholiu prekiauti internete 4

Latvijos ekonomikos ministerija parengė alkoholinių gėrimų apyvartos įstatymo pataisų projektą, kuris leistų...

Prekyba
2019.06.17
Už 2 mln. Eur atnaujins prekybos centrą BIG 1

Klaipėdos prekybos centre BIG prasideda atsinaujinimo darbai, kurių metu bus rekonstruojama pastato išorė ir...

Prekyba
2019.06.17
„Headline“ veiklos pajamos išaugo trečdaliu

Komunikacijos agentūros „Headline“ tiesioginės veiklos pajamos (be trečiųjų šalių) per praėjusius metus,...

Rinkodara
2019.06.17
„Gintarinė vaistinė“ dividendams skyrė visą pelną – 4 mln. Eur

Lenkijos farmacijos grupės „Pelion“ valdomas vienas didžiausių Lietuvoje vaistinių tinklų...

Paslaugos
2019.06.17
„Konekesko Lietuva“ pernai gavo 47 mln. Eur pajamų

Bendrovė „Konekesko Lietuva“ praėjusiais metais gavo 46,975 mln. Eur pajamų – 4% daugiau nei 2017 m. (45,136...

Pramonė
2019.06.17
„Kanų liūtuose“ varžosi 11 reklamos darbų iš Lietuvos 2

Šiandien prasideda 66-asis „Kanų liūtų“ festivalis – didžiausias ir svarbiausias kūrybiškumo renginys...

Rinkodara
2019.06.17
Kodėl parduotuvė parduotuvėje geriau už krautuvę senamiestyje Premium

Renkantis parduotuvei vietą būtina įvertinti ne tik praeivių srautus, bet ir atsižvelgti į jų apsipirkimo...

Gazelė
2019.06.17
PST gavo kelių mln. Eur užsakymą iš „Lidl Lietuvos“

AB Panevėžio statybos trestas (PST) gavo užsakymą statyti „Lidl“ parduotuvę Panevėžyje.

Statyba ir NT
2019.06.17
A. Rusteikos „Delta Investment“ pajamos siekė beveik 117 mln. Eur 2

Verslininko Aurelijaus Rusteikos valdoma „Delta Investment“ praėjusiais metais gavo 116,957 mln. Eur...

Prekyba
2019.06.17
Iš pelnų pinigai teka į darbuotojų sąskaitas, o iš ten – vartojimui Premium 5

Šių metų pirmąjį ketvirtį labiausiai pridėtinė vertė augo statybos sektoriuje – ypač aktyvi buvo sandėlių ir...

Finansai
2019.06.17
„Lidl“ gerbėjų neprarado, bet „Maxima“ sugebėjo jų pritraukti daugiau Premium 2

Tarp Baltijos šalių tik estai mėgstamiausio prekės ženklo titulą skiria vietiniam „Kalev“, Latvijoje laurai...

Rinkodara
2019.06.17
Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 8

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau