Į matavimosi kabiną – kartu su robotu

Publikuota: 2016-12-01
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Prekybos sektorius plėtojasi taip dinamiškai, kad pokyčiai kartais skaičiuojami net minutėmis. Klientus suvilioti darosi vis sunkiau, todėl už juos kovojantys prekybininkai suskumba investuoti į naujas technologijas, įrenginius, išmaniai naudoja socialinius tinklus. Sparčiai tobulėjančios informacinės technologijos turėtų būti nesvetimos ir smulkiesiems prekybininkams, nenorintiems išnykti iš šio sektoriaus žemėlapio.

Didėjant prekių pasiūlai, prekybininkai visame pasaulyje verčiasi per galvą viliodami klientus – didžiųjų mažmeninės prekybos įmonių vadovai atidžiai stebi skaitmeninę erdvę: informacinės technologijos (IT) atneša daug pokyčių, kurie keičiasi tiesiog kaleidoskopišku greičiu. Ši pasaulinė tendencija neaplenkė ir Lietuvos – prekybininkai, ieškodami savo vietos rinkoje, aktyviau investuoja į skaitmeninius sprendimus, dalyvauja savotiškose mobilumo varžybose. Nestebina, kad jau nebūtina pėdinti į maisto parduotuves: užsisakius internetu prekes į namus gali atgabenti „Barbora“, o „Zzz.lt“ gali dėžę su atvežtais produktais prirakinti prie kliento durų. Tačiau, ko gero, dar niekas Lietuvoje negali nustebinti kliento tokia paslauga, kokią Jungtinėse Amerikos Valstijose siūlo didžiausias šalyje mažmenininkas „Walmart“, – prekes pirkėjas irgi užsisako internetu, tačiau atsiimti jas gali paties pasirinktoje maisto prekių parduotuvėje. Tikinama, kad tokia paslauga yra itin populiari. Specialistai mini dar vieną masalą pirkėjams – bendravimą. Šiuolaikiniai pirkėjai pirmenybę jau teikia ne kompiuteriui, o išmaniajam telefonui, į kurį įsidiegia įvairių programėlių. Prognozuojama, kad ateityje vis daugiau pirkėjų rinksis galimybę užsisakyti prekes būtent elektroninėmis priemonėmis.

Vis dar vyksta diskusija: kas pirkėjui labiau patinka – fizinės ar internetinės parduotuvės. Kol kas, kai kurių apklausų duomenimis, pirmenybė atiduodama fizinėms parduotuvėms – pamatyti, pakiloti, pačiupinėti, pasimatuoti patogiau tokiose parduotuvėse, nei vargintis nepatikusią internetu užsakytą prekę grąžinti tuo pačiu keliu ir pan. Tačiau taip galbūt yra patogiau, kai fizinė parduotuvė yra pirkėjo mieste, juolab jo šalyje. Vis tik milijonai žmonių mielai naudojasi prekybos internetu paslaugomis. O ji vis tobulėja. Štai, pavyzdžiui, „Amazon“ kai kuriuose didžiuosiuose miestuose prekes gali pristatyti per valandą. O dar neseniai kurjerio, atvežančio tokias prekes, tekdavo laukti bent porą dienų. Tad ir paslaugos greitis darosi svarbus ginklas konkurencinėje kovoje dėl pirkėjų.

Naujovių prekybos pasaulyje daugėja sparčiai, tačiau perspėjama, kad toli gražu ne visos jos pasiteisina, todėl vertėtų iš kitų šalių semtis būtent gerosios patirties. Tai liečia ir Lietuvos prekybos sektoriuje veikiantį verslą. Tiesa, galbūt mūsų šalyje dar ne šiandien ar rytoj išvysime robotus, kurie iš parduotuvės sandėlio pristato prekes klientui tiesiai į matavimosi kabiną. Arba JAV populiarius vadinamuosius „Dash Button“ mygtukus, kurie bevielio interneto ryšiu perduoda parduotuvei signalą, kad kliento namuose baigiasi tam tikro produkto atsargos... Bet gal neilgai trukus ir Lietuvoje galėsime naudotis panašiomis arba dar „išmanesnėmis“ paslaugomis – juolab kad IT tobulėja, kaip sakoma, ne dienomis, o valandomis. Jau juokaujama, kad ne už kalnų laikas, kai pirkėjas dar nespės pagalvoti apie kokią prekę, o prekybininkai jau žinos apie jo ketinimus...

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Specialistai sako, kad kai kuriuos naujausius sprendimus Lietuvos tradicinės prekybos įmonės tikrai gali pritaikyti, pvz., aptarnavimo robotizaciją. Jie taip pat tikina, kad skaitmeninių įrenginių ir sprendimų kainos neturėtų gąsdinti – jie dabar yra gerokai pigesni, nei kai atsirado. Tad IT galimybėmis galėtų pasinaudoti ir smulkūs prekybininkai – vienaip ar kitaip, ateina metas, kai primityvi prekyba parduotuvėlėse, kuriose yra „ir geležų, ir dešrų“, pradeda nykti.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16
Mažmeninė prekyba Kinijoje per metus susitraukė 11,1%

Kinijos nacionalinio statistikos biuro (NBS) pirmadienį paskelbti duomenys parodė, kad mažmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.16
Ko galima pasimokyti iš „Vinted“ duomenų apsaugos istorijos Premium

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15
Nepaisydama draudimo, Indija galės eksportuoti kviečių į šalis, kuriose trūksta maisto 2

Indija sekmadienį pareiškė, kad nepaisydama apribojimų, apie kuriuos paskelbė prieš dvi dienas, vyriausybės...

Pramonė
2022.05.15
„Peek&Cloppenburg“: augant lojalių klientų skaičiui, dairomės vietų naujoms parduotuvėms Premium

Vokietijos drabužių ir aksesuarų prekybos bendrovė „Peek&Cloppenburg“, pernai Lietuvoje pardavusi prekių už...

Prekyba
2022.05.14
Teismas pritaria, kad Gariūnų žemės nuomą galima nutraukti, turgavietės valdytojos ginklų nesudeda Premium 2

Dar vienas nepalankus teismo sprendimas valstybinės svarbos statuso netekusioms Vilniaus Gariūnų turgavietės...

Statyba ir NT
2022.05.14
„Zara“ Jungtinėje Karalystėje apmokestino internetu pirktų prekių grąžinimą 2

Greitosios mados milžinė „Zara“ tapo naujausiu drabužių mažmenininku Jungtinėje Karalystėje (JK)...

Verslo aplinka
2022.05.14
Dešimtys tūkstančių potencialių vartotojų: parduotuvėse daugėja slavakalbių Premium

Ekonomistų vertinimu, drabužių ir avalynės pardavėjai gali planuoti didesnes apyvartas ne tik dėl to, kad po...

Prekyba
2022.05.13
Baltarusiškas klonas „Bela-cola“ ruošiasi Rusijoje pakeisti „Coca-Colą“ Premium 1

Nuo vasario pabaigos Minsko gaiviųjų gėrimų gamykla 50% padidino gaiviųjų gėrimų tiekimą Rusijai ir tikisi...

Pramonė
2022.05.12
„Shell“ parduoda mažmeninės prekybos verslą Rusijoje „Lukoil“

Jungtinės Karalystės energetikos milžinė „Shell“ pasirašė susitarimą parduoti mažmeninės prekybos verslą...

Prekyba
2022.05.12
Vilniaus Rotušės valdytojas: trečias konkursas parodė, kad nuomininko teks ieškoti, kai stabilizuosis geopolitinė situacija Premium

261 kv. m patalpos Rotušės pastate, kuriame anksčiau veikė restoranas „Žuvinė“, jau daugiau kaip metus...

Prekyba
2022.05.12
„Pigu“ rokiruotės: ir laikinas, ir formalus vadovas Premium

Emilis Gustainis yra paskirtas naujuoju UAB „Pigu“ generaliniu direktoriumi, pastaruoju metu jis ėjo grupės...

Prekyba
2022.05.12
Kiniją spaudžiant karantino gniaužtams, logistikos milžinai mato prošvaistes Premium

Įvairios, besikeičiančios aplinkybės ir dar įvairesnės atskirų logistikos ekspertų prognozės kuria įvairius...

Logistika
2022.05.12
Kitoks turgus: Paupyje pasiekė 7,5 mln. Eur apyvartą, Benedikto turgus planuoja plėtrą Premium

Įprastoms turgavietėms atsigaunant po pandemijos klesti ir visiškai kitokių koncepcijų objektai, kurie irgi...

Prekyba
2022.05.12
Palangoje atidaryta pirmoji „Bottlery“ parduotuvė Verslo tribūna 3

Palangoje atidaryta naujoji „Bottlery“ parduotuvė. Tai – pirmoji lietuviško mažmeninio prekybos tinklo...

Prekyba
2022.05.12
Duomenų apsaugos inspekcija: Lietuvoje tyrimas dėl „Vinted“ dar nėra pasibaigęs, įmonė atnaujina taisykles Premium 4

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija nuo praėjusių metų lapkričio atlieka „Vinted“ tikrinimą dėl asmens...

Prekyba
2022.05.11
Pernai sulaukę „Lidl“ parduotuvių, latviai netrukus galės apsipirkti „Spar“ Premium

Mažmenininkė „Spar International“ su partneriais pradeda veiklą Latvijoje. Pagal partnerystės modelį...

Prekyba
2022.05.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku