Į matavimosi kabiną – kartu su robotu

Prekybos sektorius plėtojasi taip dinamiškai, kad pokyčiai kartais skaičiuojami net minutėmis. Klientus suvilioti darosi vis sunkiau, todėl už juos kovojantys prekybininkai suskumba investuoti į naujas technologijas, įrenginius, išmaniai naudoja socialinius tinklus. Sparčiai tobulėjančios informacinės technologijos turėtų būti nesvetimos ir smulkiesiems prekybininkams, nenorintiems išnykti iš šio sektoriaus žemėlapio.
Didėjant prekių pasiūlai, prekybininkai visame pasaulyje verčiasi per galvą viliodami klientus didžiųjų mažmeninės prekybos įmonių vadovai atidžiai stebi skaitmeninę erdvę: informacinės technologijos (IT) atneša daug pokyčių, kurie keičiasi tiesiog kaleidoskopišku greičiu. Ši pasaulinė tendencija neaplenkė ir Lietuvos prekybininkai, ieškodami savo vietos rinkoje, aktyviau investuoja į skaitmeninius sprendimus, dalyvauja savotiškose mobilumo varžybose. Nestebina, kad jau nebūtina pėdinti į maisto parduotuves: užsisakius internetu prekes į namus gali atgabenti Barbora, o Zzz.lt gali dėžę su atvežtais produktais prirakinti prie kliento durų. Tačiau, ko gero, dar niekas Lietuvoje negali nustebinti kliento tokia paslauga, kokią Jungtinėse Amerikos Valstijose siūlo didžiausias šalyje mažmenininkas Walmart, prekes pirkėjas irgi užsisako internetu, tačiau atsiimti jas gali paties pasirinktoje maisto prekių parduotuvėje. Tikinama, kad tokia paslauga yra itin populiari. Specialistai mini dar vieną masalą pirkėjams bendravimą. Šiuolaikiniai pirkėjai pirmenybę jau teikia ne kompiuteriui, o išmaniajam telefonui, į kurį įsidiegia įvairių programėlių. Prognozuojama, kad ateityje vis daugiau pirkėjų rinksis galimybę užsisakyti prekes būtent elektroninėmis priemonėmis.
Vis dar vyksta diskusija: kas pirkėjui labiau patinka fizinės ar internetinės parduotuvės. Kol kas, kai kurių apklausų duomenimis, pirmenybė atiduodama fizinėms parduotuvėms pamatyti, pakiloti, pačiupinėti, pasimatuoti patogiau tokiose parduotuvėse, nei vargintis nepatikusią internetu užsakytą prekę grąžinti tuo pačiu keliu ir pan. Tačiau taip galbūt yra patogiau, kai fizinė parduotuvė yra pirkėjo mieste, juolab jo šalyje. Vis tik milijonai žmonių mielai naudojasi prekybos internetu paslaugomis. O ji vis tobulėja. Štai, pavyzdžiui, Amazon kai kuriuose didžiuosiuose miestuose prekes gali pristatyti per valandą. O dar neseniai kurjerio, atvežančio tokias prekes, tekdavo laukti bent porą dienų. Tad ir paslaugos greitis darosi svarbus ginklas konkurencinėje kovoje dėl pirkėjų.
Naujovių prekybos pasaulyje daugėja sparčiai, tačiau perspėjama, kad toli gražu ne visos jos pasiteisina, todėl vertėtų iš kitų šalių semtis būtent gerosios patirties. Tai liečia ir Lietuvos prekybos sektoriuje veikiantį verslą. Tiesa, galbūt mūsų šalyje dar ne šiandien ar rytoj išvysime robotus, kurie iš parduotuvės sandėlio pristato prekes klientui tiesiai į matavimosi kabiną. Arba JAV populiarius vadinamuosius Dash Button mygtukus, kurie bevielio interneto ryšiu perduoda parduotuvei signalą, kad kliento namuose baigiasi tam tikro produkto atsargos... Bet gal neilgai trukus ir Lietuvoje galėsime naudotis panašiomis arba dar išmanesnėmis paslaugomis juolab kad IT tobulėja, kaip sakoma, ne dienomis, o valandomis. Jau juokaujama, kad ne už kalnų laikas, kai pirkėjas dar nespės pagalvoti apie kokią prekę, o prekybininkai jau žinos apie jo ketinimus...
Specialistai sako, kad kai kuriuos naujausius sprendimus Lietuvos tradicinės prekybos įmonės tikrai gali pritaikyti, pvz., aptarnavimo robotizaciją. Jie taip pat tikina, kad skaitmeninių įrenginių ir sprendimų kainos neturėtų gąsdinti jie dabar yra gerokai pigesni, nei kai atsirado. Tad IT galimybėmis galėtų pasinaudoti ir smulkūs prekybininkai vienaip ar kitaip, ateina metas, kai primityvi prekyba parduotuvėlėse, kuriose yra ir geležų, ir dešrų, pradeda nykti.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti