„Marks & Spencer“ išeina iš Lietuvos

Publikuota: 2016-11-08
Stefan Wermuth („Reuters“) nuotr.
Stefan Wermuth („Reuters“) nuotr.

Jungtinės Karalystės mažmeninės prekybos drabužiais tinklas „Marks & Spencer“ pranešė apie planus uždaryti vienintelę parduotuvę Lietuvoje. Tai – veiklos optimizavimo plano dalis. Rugsėjį buvo skelbta apie atleidimus centriniame biure, tinklas pasitraukė iš Latvijos rinkos.

„Marks & Spencer“ parduotuvės Vilniuje darbuotojai, kurių šiuo metu yra 39, šiandien gavo pranešimus apie ketinimus uždaryti parduotuvę. Sprendimas nutraukti veiklą Lietuvoje priimtas išanalizavus 466 tarptautinių parduotuvių veiklos rezultatus.

„Atliekant parduotuvių peržiūrą buvo tikrinta kiekvienos „Marks & Spencer“ parduotuvės veikla ir galimybės tarptautinėse rinkose. Atlikus peržiūrą paaiškėjo, kad „Marks & Spencer“ tarptautinis verslas yra padalytas į dvi dalis: nuosavą verslą, kuris yra nuostolingas daugelyje rinkų, ir pelningą franšizės verslą, pernai atnešusį 87 mln. GBP pelno“, – teigiama bendrovės pranešime spaudai.

Pernai „Marks & Spencer“ grupė 10-yje rinkų patyrė 45 mln. GBP nuostolių nuo bendrų 171 mln. GBP pajamų, o kai kuriose rinkose nuostolių patiriama jau 5 metus. Atlikus peržiūrą nustatyta, kad tai lemia keli veiksniai, įskaitant suskaidytą parduotuvių portfelį ir didesnės apimties veiklos trūkumą. Be to, šiose rinkose yra ribotos būsimo augimo galimybės.

„Marks & Spencer“ siūlo uždaryti visas 53 nuosavas parduotuves šiose 10-yje rinkų, įskaitant 10 parduotuvių Kinijoje ir 7 Prancūzijoje, taip pat parduotuves Estijoje, Vengrijoje, Lenkijoje, Slovakijoje, Rumunijoje, Nyderlanduose, Belgijoje ir Lietuvoje.

„Mūsų nuostoliai per pastaruosius trejus metus ir ribotos augimo Lietuvos rinkoje galimybės neleidžia užtikrinti tvaraus pelno. Suprantame, kokį poveikį šis sprendimas gali turėti mūsų darbuotojams Lietuvoje, ir atidžiai įsiklausome į jų nuomonę dėl mūsų ketinimų,“ – sako Jonathanas Glenisteris, „Marks & Spencer“ regiono direktorius Europoje, Kinijoje ir Indijoje.

Planuojama, kad įgyvendinant pokyčius visos grupės išlaidos, susijusios su turto sąnaudomis ir išeitinėmis išmokomis, sudarys nuo 150 iki 200 mln. GBP.

Ateityje „Marks & Spencer“ ketina daugiau dėmesio skirti savo įsteigtoms bendroms įmonėms ir franšizės partnerystėms.

„Marks & Spencer“ turi 268 franšizės parduotuves 34 rinkose, taip pat bendrų įmonių Indijoje ir Graikijoje.

Grupė toliau plėtos verslus Honkonge, Airijoje ir Čekijos Respublikoje. Šios rinkos yra pelningesnės dėl žinomesnių prekės ženklų, nuosavų parduotuvių bei lojalių klientų.

„Marks & Spencer“ taip pat prekiauja internetu 21 rinkoje, pasiekdama klientus per savo visiškai lokalizuotas ir valdomas interneto svetaines, pavyzdžiui, „Myntra“ Indijoje ir „Zalando“ Europoje bei per nusistovėjusius franšizės partnerius.

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Iki“ plečia šviežių produktų zonas, mažėja ne maisto prekių

Prekybos tinklas „Iki“ keliose parduotuvėse išplėtė šviežio maisto skyrius ir sumažino ne maisto prekėms...

Prekyba
07:38
Eksportuotų ir importuotų prekių kainų pokyčiai 

Per metus (2019 m. vasarį, palyginti su 2018 m. vasariu) eksportuotų prekių kainos padidėjo 3%, importuotų...

Prekyba
2019.04.19
„Amazon“ uždarys savo internetinę parduotuvę Kinijoje

JAV prekybos milžinė „Amazon“ planuoja uždaryti savo internetinę parduotuvę Kinijoje, o tai reiškia, kad...

Prekyba
2019.04.19
Didžiųjų prekybos tinklų ir centrų darbo laikas per Velykas

Daugelis prekybininkų sekmadienį nedirbs, o pirmadienį grįš prie įprastinio grafiko.

Prekyba
2019.04.19
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Naujos patirtys parduotuvėse JAV nepadeda pritraukti pirkėjų Premium

Dar tik balandis, o jau paskelbta apie planus uždaryti beveik 6.000 parduotuvių JAV, daugiau nei per visus...

Prekyba
2019.04.18
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
„Ermitažas“ plečiasi regionuose: atidarė parduotuvę Utenoje

Apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių prekybos tinklų „Ermitažas“ atidarė 4.200 kv. metrų parduotuvę...

Prekyba
2019.04.18
„Iki“ pakeitė požiūrį į elektroninę prekybą

Uždirbti iš elektroninės prekybos maisto produktais vis dar sudėtinga daugelyje šalių, tačiau „Rewe“ yra...

Prekyba
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Amazon Go“ priims ir grynuosius 1

JAV prekybos milžinės „Amazon“ fizinėse parduotuvėse, kuriose iki šiol buvo galima atsiskaityti tik sąskaitas...

Prekyba
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
Prekybos įmonių asociacija stoja į tarptautinę organizaciją

Prekybos įmonių asociacija taps asociacijos „EuroCommerce“, atstovaujančios didmeninės ir mažmeninės prekybos...

Prekyba
2019.04.17
Griežtėja elektroninės prekybos taisyklės 

Europos Parlamentas (EP) trečiadienį pritarė taisyklėms, skirtoms apsaugoti vartotojus nuo klaidinimo...

Prekyba
2019.04.17
„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 14

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
2019.04.17
„Barbora“ plečiasi į Prienus ir Birštoną 1

Didžiausia Baltijos šalyse maisto ir kasdienių prekių elektroninė parduotuvė „Barbora“ toliau plečia veiklą...

Prekyba
2019.04.17
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau