„Vičiūnų“ patirtis Vokietijoje: kelias į prekybos tinklus truko ketverius metus

Publikuota: 2016-10-20
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Ne vienerius metus atkakliai siekusi su savo prekės ženklu patekti į didžiausių Vokietijos prekybos tinklų parduotuvių lentynas „Vičiūnų grupės“ produkcijos platinimu užsiimanti įmonė „VG Handel GmbH“ šiandien jau gali dalytis sėkmės istorija ir patirtimi, ko reikia, kad bene didžiausias visų gamintojų siekis taptų realybe.

„VG Handel“ Vokietijoje bendradarbiauja su visais didžiausiais šalyje veikiančiais prekybos tinklais „Aldi“, „Lidl“, „Edeka“, „Metro“, „Rewe Group“.

Dmitrijus Bogatko, Kelne veikiančios „VG Handel“ generalinis direktorius, pasakoja, kad jiems parduodama produkcija su „Viči“ prekės ženklu arba privačiais pavadinimais. Pavyzdžiui, apie 80% visų Vokietijos rinkoje realizuojamų surimio produktų parduodami su „Viči“ prekės ženklu ir tik 20% – su privačiais pavadinimais. Tuo metu su lašiša situacija atvirkščia – apie 90% šaldytos ar rūkytos lašišos parduodama laimėjus didžiųjų tinklų skelbiamus konkursus, kai atsirenkami gamintojai, tieksiantys tinklui privataus ženklo produktus.

„Patekti į šiuos konkursus ir juose būti rimtai vertinamais varžovais nėra paprasta. Ir kaina čia tikrai nėra svarbiausias kriterijus. „Aldi“, „Lidl“ ar kitų pasaulinių tinklų konkursuose nedidelis gamintojas nelaimėtų net siūlydamas mažiausią kainą. Reikia turėti nemažus gamybinius pajėgumus, patirtį, būti užsitarnavus pasitikėjimą“, – patirtimi dalijasi p. Bogatko.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Nurungė prancūzus

Derybos dėl gaminių su nuosavu prekės ženklu patekimo į lentynas dažnai dar sudėtingesnės.

„Vien jau patekti į susitikimą yra iššūkis, o tam, kad pasaulinis prekybos tinklas sėstųsi su tavimi prie derybų stalo, dažnai reikia ne vienerių metų įdirbio. Iš esmės pasitikėjimas užsitarnaujamas ir durys plačiau atveriamos tik tada, jei gauni galimybę pabandyti tiekti produktus ir tai darai sėkmingai“, – pasakoja pašnekovas ir skaičiuoja, jog Vokietijoje patekti į didžiuosius tinklus prireikė ketverių metų darbo.

Dėl vietos juose teko grumtis su Prancūzų gamintoju „Coraya“, kuris Vokietijoje anksčiau užėmė nemažą dalį sūrimio produktų rinkos.

„Vokietijoje vis dar gajūs mitai, kad krabų lazdelės gaminamos iš žuvų atliekų, todėl jų suvartojimas čia nėra didelis, per metus suvalgoma apie 7.000 t, kai, pavyzdžiui Prancūzijoje, – 46.000 t. Rinka nėra didelė, todėl prekybos tinklai paprastai renkasi tik vieną šio produkto tiekėją. Anksčiau tai buvo prancūzų gamintojas, tačiau paskutiniu metu mes baigiame jo produktus išstumti iš visų didžiųjų prekybos tinklų“, – sako Toma Marcinkevičiūtė, „VG Handel“ vykdomoji direktorė.

Ponas Bogatko priduria, kad kovoje su prancūzais stipriausiu lietuvių koziriu tapo gerokai platesnis asortimentas: „Esame pranašesni, nes galime pasiūlyti gerokai daugiau produktų, įvairių jų pakavimo variantų. Tačiau vien to iškart iššluoti iš lentynų konkurento neužteko, reikėjo užsitarnauti pasitikėjimą. Įgiję jį, gana sparčiais tempais stumiame prancūzus iš rinkos.“

„Vičiūnų grupės“ gaminami surimio produktai šiuo metu užima apie 60% Vokietijos rinkos, nemažą jos dalį vis dar sudaro importas iš Azijos, keliaujantis daugiausiai į azijiečių prekybos tinklus ir restoranus.

Įtiko azijietiški koldūnai

„VG Handel“ Vokietijoje iš viso platina apie 500 skirtingų pozicijų „Vičiūnų grupės“ gaminių. Didžioji dalis jų atkeliauja iš gamyklų Plungėje, labai nedidelė – iš Taline veikiančios gamyklos.

Iš mažmeninės prekybos įmonė gauna apie 60% pajamų, likusią dalį sudaro produkcijos pardavimai didmenininkams ir maisto pramonei tiekiama žaliava.Dešimt darbuotojų turinti bendrovė yra atsakinga už pardavimus Vokietijos, Austrijos ir Šveicarijos rinkose.

Ponia Marcinkevičiūtė pažymi, jog bendrovė ne tik rūpinasi pardavimais, bet ir nuolat analizuoja rinką, pastebi verslo nišas naujiems gaminiams. Tada grupės gamyklose operatyviai kuriami nauji vartotojų skonį toje šalyje atitinkantys produktai. Pavyzdžiui, Vokietijos rinkai neseniai pasiūlyti azijietiški „Viči“ koldūnai.

„Jų pardavimo kiekiai kol kas nedideli, tačiau ateityje matome daug galimybių didinti šio produkto vartojimą. Kol kas tarp vietinių gamintojų niekas tokių koldūnų negamina, šiek tiek importuojama tik iš Azijos. Tai dar maža niša, bet mes ją auginsime, plėsime pardavimo kanalus“, – sako p. Marcinkevičiūtė.

Daug dėmesio Vokietijoje toliau bus skiriama surimio produktų populiarinimui, mitų apie juos sklaidymui. Per šešerius metus – tiek laiko Vokietijoje veikia atskira pardavimų įmonė – surimio produktų vartojimas šioje rinkoje išaugo du kartus.

„Ir tai tikrai ne pabaiga. Surimio rinką auginsime ir toliau, tam dedame ir dėsime daug pastangų. Bene labiausiai pasiteisinęs būdas – degustacijos prekybos centruose, kai tiesiogiai pasiekiame galutinį vartojimą. Efektyvi ir reklama prekybos tinklų leidiniuose, specializuotuose maisto pramonei skirtuose žurnaluose“, – pastebi „VG Handel“ vadovė.

Praėjusiais metais „VG Handel“ pardavė „Vičiūnų grupės“ produkcijos už 32 mln. Eur, šiemet planuojama, kad pardavimai bus apie 25% didesni ir sieks apie 40 mln. Eur.

Grupė maisto ir žuvų gaminių su „Viči“ bei kitais prekių ženklais tiekia į 58 pasaulio šalis. „Vičiūnų“ įmonių grupę sudaro 80 įmonių 17 pasaulio šalių, produkciją gamina 13 grupės fabrikų.

infogr.am::a9244415-6338-49c7-8a13-fab0630b9e77

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
12:38
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
11:29
Jauno verslo formulė: rėmėsi mokslu, augo 10 kartų ir neatsigina investuotojų Premium

Kosmetikos ir odos priežiūros priemonių prekės ženklas „Math Scientific“ antraisiais metais šovė į viršų 10...

Gazelė
11:03
Prezidento patarėja: Lietuvoje galėtų būti įvesta PVM lengvata maistui 7

Ieškant būdų kovoti su aukšta infliacija, Lietuvoje galėtų būti įvesta pridėtinės vertės mokesčio (PVM)...

Finansai
09:41
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
05:45
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Verslininkas, kuris bijo baubo po lova 6

Savo kasdienėje veikloje analizuodami informaciją, įvairius duomenis ir rašydami straipsnius dažniausiai...

VŽ požiūris
2022.05.23
Verslas sukūrė platformą „Svetingi.lt“: kaip pakviesti vakarienės ukrainiečius ir prasmingai įtraukti darbuotojus Premium

Verslas ir visuomenė nuo pat karo Ukrainoje pradžios vasario 24 d. skyrė visokeriopą paramą: kuriam laikui...

Gazelė
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
Kaliningrado pramonė: patiriame kolosalius sunkumus Premium 8

Kaliningrado metalo apdirbimo įmonės susiduria su „kolosaliais logistikos sunkumais“. Europos uostuose...

Pramonė
2022.05.22
Lašišos ir upėtakiai išplaukia iš Baltarusijos Premium 2

Viena didžiausių Baltarusijos maisto pramonės įmonių „Santa Bremor“, kurios žuvies gaminių dar visai neseniai...

Pramonė
2022.05.20
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
„McDonald's“ susitarė dėl savo verslo Rusijoje pardavimo

JAV greitojo maisto milžinė „McDonald's“ pranešė pasiekusi susitarimą dėl verslo Rusijoje pardavimo šios...

Prekyba
2022.05.20
„Baltisches Haus“ vadovas: 2021 m. buvo sudėtingi, bet pavyko išlaikyti stabilius rezultatus Premium

Komercinio nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Baltisches Haus“ praėjusiais metais, nepaisydama...

Statyba ir NT
2022.05.20
Išmanieji kasos aparatai: dvejų metų darbą bando įveikti per pusmetį ir apčiuopomis Premium 2

Dalis prekybininkų greičiausiai nebus pasirengę nuo 2023 m. sausio 1 d. teikti kasos kvitų duomenis...

Finansai
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
„Viados LT“ grupės pajamos pernai augo 36,4% 1

Ivano Paleičiko šeimos kontroliuojamos įmonių grupės „Viada LT“, valdančios degalinių tinklą, konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.19
Indonezija atšaukia palmių aliejaus eksporto draudimą

Nuo gegužės 23 d. Indonezija panaikins draudimą eksportuoti iš šalies palmių aliejų, praneša „Bloomberg“,...

Pramonė
2022.05.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku