„Vičiūnų“ patirtis Vokietijoje: kelias į prekybos tinklus truko ketverius metus

Publikuota: 2016-10-20
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Ne vienerius metus atkakliai siekusi su savo prekės ženklu patekti į didžiausių Vokietijos prekybos tinklų parduotuvių lentynas „Vičiūnų grupės“ produkcijos platinimu užsiimanti įmonė „VG Handel GmbH“ šiandien jau gali dalytis sėkmės istorija ir patirtimi, ko reikia, kad bene didžiausias visų gamintojų siekis taptų realybe.

„VG Handel“ Vokietijoje bendradarbiauja su visais didžiausiais šalyje veikiančiais prekybos tinklais „Aldi“, „Lidl“, „Edeka“, „Metro“, „Rewe Group“.

Dmitrijus Bogatko, Kelne veikiančios „VG Handel“ generalinis direktorius, pasakoja, kad jiems parduodama produkcija su „Viči“ prekės ženklu arba privačiais pavadinimais. Pavyzdžiui, apie 80% visų Vokietijos rinkoje realizuojamų surimio produktų parduodami su „Viči“ prekės ženklu ir tik 20% – su privačiais pavadinimais. Tuo metu su lašiša situacija atvirkščia – apie 90% šaldytos ar rūkytos lašišos parduodama laimėjus didžiųjų tinklų skelbiamus konkursus, kai atsirenkami gamintojai, tieksiantys tinklui privataus ženklo produktus.

„Patekti į šiuos konkursus ir juose būti rimtai vertinamais varžovais nėra paprasta. Ir kaina čia tikrai nėra svarbiausias kriterijus. „Aldi“, „Lidl“ ar kitų pasaulinių tinklų konkursuose nedidelis gamintojas nelaimėtų net siūlydamas mažiausią kainą. Reikia turėti nemažus gamybinius pajėgumus, patirtį, būti užsitarnavus pasitikėjimą“, – patirtimi dalijasi p. Bogatko.

Nurungė prancūzus

Derybos dėl gaminių su nuosavu prekės ženklu patekimo į lentynas dažnai dar sudėtingesnės.

„Vien jau patekti į susitikimą yra iššūkis, o tam, kad pasaulinis prekybos tinklas sėstųsi su tavimi prie derybų stalo, dažnai reikia ne vienerių metų įdirbio. Iš esmės pasitikėjimas užsitarnaujamas ir durys plačiau atveriamos tik tada, jei gauni galimybę pabandyti tiekti produktus ir tai darai sėkmingai“, – pasakoja pašnekovas ir skaičiuoja, jog Vokietijoje patekti į didžiuosius tinklus prireikė ketverių metų darbo.

Dėl vietos juose teko grumtis su Prancūzų gamintoju „Coraya“, kuris Vokietijoje anksčiau užėmė nemažą dalį sūrimio produktų rinkos.

„Vokietijoje vis dar gajūs mitai, kad krabų lazdelės gaminamos iš žuvų atliekų, todėl jų suvartojimas čia nėra didelis, per metus suvalgoma apie 7.000 t, kai, pavyzdžiui Prancūzijoje, – 46.000 t. Rinka nėra didelė, todėl prekybos tinklai paprastai renkasi tik vieną šio produkto tiekėją. Anksčiau tai buvo prancūzų gamintojas, tačiau paskutiniu metu mes baigiame jo produktus išstumti iš visų didžiųjų prekybos tinklų“, – sako Toma Marcinkevičiūtė, „VG Handel“ vykdomoji direktorė.

Ponas Bogatko priduria, kad kovoje su prancūzais stipriausiu lietuvių koziriu tapo gerokai platesnis asortimentas: „Esame pranašesni, nes galime pasiūlyti gerokai daugiau produktų, įvairių jų pakavimo variantų. Tačiau vien to iškart iššluoti iš lentynų konkurento neužteko, reikėjo užsitarnauti pasitikėjimą. Įgiję jį, gana sparčiais tempais stumiame prancūzus iš rinkos.“

„Vičiūnų grupės“ gaminami surimio produktai šiuo metu užima apie 60% Vokietijos rinkos, nemažą jos dalį vis dar sudaro importas iš Azijos, keliaujantis daugiausiai į azijiečių prekybos tinklus ir restoranus.

Įtiko azijietiški koldūnai

„VG Handel“ Vokietijoje iš viso platina apie 500 skirtingų pozicijų „Vičiūnų grupės“ gaminių. Didžioji dalis jų atkeliauja iš gamyklų Plungėje, labai nedidelė – iš Taline veikiančios gamyklos.

Iš mažmeninės prekybos įmonė gauna apie 60% pajamų, likusią dalį sudaro produkcijos pardavimai didmenininkams ir maisto pramonei tiekiama žaliava.Dešimt darbuotojų turinti bendrovė yra atsakinga už pardavimus Vokietijos, Austrijos ir Šveicarijos rinkose.

Ponia Marcinkevičiūtė pažymi, jog bendrovė ne tik rūpinasi pardavimais, bet ir nuolat analizuoja rinką, pastebi verslo nišas naujiems gaminiams. Tada grupės gamyklose operatyviai kuriami nauji vartotojų skonį toje šalyje atitinkantys produktai. Pavyzdžiui, Vokietijos rinkai neseniai pasiūlyti azijietiški „Viči“ koldūnai.

„Jų pardavimo kiekiai kol kas nedideli, tačiau ateityje matome daug galimybių didinti šio produkto vartojimą. Kol kas tarp vietinių gamintojų niekas tokių koldūnų negamina, šiek tiek importuojama tik iš Azijos. Tai dar maža niša, bet mes ją auginsime, plėsime pardavimo kanalus“, – sako p. Marcinkevičiūtė.

Daug dėmesio Vokietijoje toliau bus skiriama surimio produktų populiarinimui, mitų apie juos sklaidymui. Per šešerius metus – tiek laiko Vokietijoje veikia atskira pardavimų įmonė – surimio produktų vartojimas šioje rinkoje išaugo du kartus.

„Ir tai tikrai ne pabaiga. Surimio rinką auginsime ir toliau, tam dedame ir dėsime daug pastangų. Bene labiausiai pasiteisinęs būdas – degustacijos prekybos centruose, kai tiesiogiai pasiekiame galutinį vartojimą. Efektyvi ir reklama prekybos tinklų leidiniuose, specializuotuose maisto pramonei skirtuose žurnaluose“, – pastebi „VG Handel“ vadovė.

Praėjusiais metais „VG Handel“ pardavė „Vičiūnų grupės“ produkcijos už 32 mln. Eur, šiemet planuojama, kad pardavimai bus apie 25% didesni ir sieks apie 40 mln. Eur.

Grupė maisto ir žuvų gaminių su „Viči“ bei kitais prekių ženklais tiekia į 58 pasaulio šalis. „Vičiūnų“ įmonių grupę sudaro 80 įmonių 17 pasaulio šalių, produkciją gamina 13 grupės fabrikų.

infogr.am::a9244415-6338-49c7-8a13-fab0630b9e77

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
06:00
Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Dėl planuojamų JAV tarifų Kinija pateikė skundą PPO 1

Kinijos komercijos ministerija pirmadienį pranešė, kad valstybė pateikė skundą Pasaulio prekybos...

H&M apyvarta Lietuvoje per metus pasiekė 18,5 mln. Eur

Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklas „Hennes & Mauritz“ (H&M) Lietuvoje pirmąjį finansinių metų...

Lietuvos eksportas per metus paaugo 6% 6

Lietuvoje eksportas šiemet sausį–gegužę, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, padidėjo 6%,...

„Jozitos“ pardavimai augo penktadaliu 13

Šilalėje registruota bendrovė „Jozita“, kurios kainodara užtikrina vienas mažiausių degalų kainų, 2017 m.

Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Farmacijos įmonė sėkmę užsitikrino sparčiai reaguodama į sektoriaus pokyčius Rėmėjo turinys 3

25 metų gimtadienį švenčianti UAB „Tamro“ buvo pirmoji nelietuviško kapitalo didmeninė vaistų platinimo įmonė...

Futbolo įtaka: daugiau uždirbo lažybų punktai, prekybininkai ir kavinės 2

Sekmadienį pasibaigiantis pasaulio futbolo čempionatas į šalies lažybų punktus pritraukė rekordinį skaičių...

„Maxima“ nesibylinės dėl vaikams skirtos akcijos

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ nusprendė nebesibylinėti su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba...

Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Burberry“ pardavimai augo, pasiteisino nauja strategija

Didžiausio britų prabangos prekių ženklo „Burberry“ pardavimo pajamos pastarąjį ketvirtį išaugo 3% ir pasiekė...

„McDonald's“ Lietuvoje pernai pasiekė beveik 22,6 mln. Eur apyvartą

Užkandinių „McDonald's“ tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Premier Restaurants“ praėjusiais metais uždirbo...

PSDF lėšomis bus kompensuojama iki 100% priemokos už vaistus

Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšomis bus kompensuojama didesnė nei iki šiol dalis pacientų...

„Alibaba“ svarsto galimybę investuoti Belgijoje

Jackas Ma, Kinijos elektroninės prekybos milžinės „Alibaba“ įkūrėjas ir generalinis direktorius, ir Charles...

Teismas: Gariūnai su Ūkio ministerija galės bendrauti „laisva forma“ 5

Ūkio ministerijai nepavyko išsireikalauti iš Gariūnų įmonių nei atsakymų į 19 klausimų, nei po 1.000 Eur...

Pramonė
2018.07.13
Po britų „Brexit“ plano – Trumpo abejonės dėl prekybos susitarimo su JAV 4

Jungtinėje Karalystėje (JK) besisvečiuojantis Donaldas Trumpas, JAV prezidentas, teigia, kad laisvos prekybos...

Ryšių su klientais valdymas: „Excel“ Lietuvoje – vis dar karalius Premium 4

Lietuvos verslas naudoja daug skirtingų ryšių su klientais valdymo (CRM) sistemų. Stiprių lyderių pagal...

Technologijos
2018.07.12
„Lidl“ Amerikoje dar nepakartojo sėkmės istorijos 4

Triukšmingai į Jungtines Amerikos Valstijas 2017 m. birželį žengęs Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas...

„ACC Distribution“ ketvirtadaliu padidino pajamas, pelną – 10 kartų

Elektronikos bei buitinės technikos prekių platinimo UAB „ACC Distribution“ praėjusiais metais gavo 224,28...

Technologijos
2018.07.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau