Kaip „Adidas“ susigrąžino lyderio pozicijas

Publikuota: 2016-10-12
Grigory Dukor („Reuters“) nuotr.
svg svg
Grigory Dukor („Reuters“) nuotr.

Dar prieš metus „Adidas“ vadovai svarstė, kas galėtų padėti atlaikyti didėjančią kitų sporto prekių kompanijų konkurenciją. Dabar matyti, kad šį galvosūkį tenka spręsti jau kitiems – pagrindiniams „Adidas“ varžovams „Nike“ ir „Under Armour“.

Šį rudenį „US Open“ čempionatą laimėjusi antroji pasaulio raketė vokietė Angelique Kerber nuo galvos iki kojų buvo apsirengusi „Adidas“ firmos drabužiais. Amerikietiškojo futbolo žvaigždė De Andre Hopkinsas pastarąjį sezoną avėjo reperio Kanye Westo sukurto dizaino sportinius batelius. Tai neturėtų stebinti, nes sporto ir hip-hopo kultūrų derinys yra viena „Adidas“ strategijos krypčių. Netgi garsenybės, tokios kaip Katie Holmes ir Kristen Stewart pastaruoju metu gyvenimo būdo žurnalų puslapiuose pozuoja avėdamos „Adidas“ sportinius batelius.

„Jeigu rytoj į Hercogenaurachą (čia įsikūrusi „Adidas“ būstinė) užslinks uraganas ir viską nušluos nuo žemės paviršiaus, vienintelis dalykas, kurio žmonėms labiausiai trūks, bus mūsų produktai“, – sako Ericas Liedtke, „Adidas“ valdybos narys, atsakingas už tarptautinius prekės ženklus.

Per metus „Adidas“ situacija visiškai pasikeitė. Dar 2014 m. kompanijos akcijos Vokietijos akcijų biržoje buvo vertinamos menkai, bendrovei teko atsisakyti savo optimistinių augimo prognozių ir apkarpyti ilgalaikio pelno tikslus. Tačiau šiandien, ko gera, dėl spartaus e. prekybos proveržio, išaugusios garsenybių dizaino avalynės poreikio ir atgijusio susidomėjimo retro stiliaus bateliais, „Adidas“ vėl yra ant bangos. Kompanijos akcijų vertė per pastaruosius 12 mėnesių padvigubėjo, ji perima vartotojus, kurie rinkdavosi „Nike“ ir „Under Armour“ prekes JAV rinkoje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Neilas Schwartzas, „SportsOneSource“ analitikas, sako, kad šį rugsėjį „Adidas“ pralenkė „Under Armour“ ir tapo antra populiariausia sporto prekių gamintoja Jungtinėse Valstijose. Rinkos lyderės pozicijas vis dar turi „Nike“.

„Adidas“ skelbia praėjusiais metais pardavusi 8 mln. porų „Stan Smiths“ sportinių batelių. Tai didelis pasiekimas, turint omenyje, kad per pastaruosius 4 dešimtmečius parduotų batų porų skaičius siekia 50 mln.

Be to, „Adidas“ pardavė 15 mln. porų „Superstars“ – baltų sportinių batelių su juodomis juostomis, kurie pirmąkart pristatyti 1970 m.

„Jie vėl yra labai populiarūs ir atima rinkos dalį, kurią turėjo „Nike“, – apibendrina Cedricas Rossi, investicinės bankininkystės analitikas.

„Adidas“ atgimimą galėjo lemti kelios priežastys. Viena jų – valdymo reorganizacija, kurią įgyvendinus atskiri padaliniai tiesiogiai bendradarbiauja su pardavėjais, pristato rinkai naujus sportinius batelius kur kas greičiau.

Herbertas Haineris, bendrovės generalinis direktorius, per pastaruosius kelerius metus decentralizavo „Adidas“ rinkodaros, reklamos ir tyrimų bei vystymo padalinius. Vieno jų vadovas Markus Baumannas sako dabar turintis daugiau galių formuojant pardavimų, dizaino ir kitus biudžetus ir neturi spausti kolegų iš administracijos, kad kurie nors procesai pajudėtų.

Be to, „Adidas“ peržiūrėjo savo rėmimų politiką.

„Anksčiau negalėjome turėti ir bėgiko, ir krepšinio, ir futbolo žaidėjo. Dabar „Adidas“ remia, pavyzdžiui, ne visą NBA komandą, bet individualius sportininkus, kuriems geriausiai sekasi užmegzti ryšį su vaikais.

„Tie sportininkai daro įtaką jaunajai kartai“, – pabrėžia Johnas Guy, „MainFirst“ analitikas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
„Girteka“ pakeitė vizualinę tapatybę 1

Naujos spalvos ir naujas ženklas aiškinamas siekiu akcentuoti tvarumą ir „ilgametę patirtį“.

Logistika
13:39
Lietuviškas verslas Afrikoje: milijonai klientų, karčios pamokos ir praktiniai patarimai Premium

Per pastaruosius 5-erius metus bendra eksporto iš Lietuvos į Afriką vertė paaugo dvigubai ir siekia 737 mln.

Pramonė
12:46
Toliau tobulinamas antrojo sostinės „Akropolio“ projektas 7

Prekybos centrus valdanti bendrovė „Akropolis Group“ parengė naujo komercinio kvartalo, planuojamo plėtoti...

„Wolt“ vadovė Baltijos šalims: Lietuva šiuo metu turi daugiau talentų nei Latvija ar Estija Premium

„Atsiprašau už trukdžius“, – sako Liis Ristal, „Wolt Baltic“ generalinė direktorė, glausdama prie savęs vieną...

Vadyba
09:04
Transporto, apgyvendinimo ir paslaugų sektoriuje per ketvirtį labiausiai augo veterinarijos įmonių apyvarta

Transporto, apgyvendinimo ir paslaugų įmonių apyvarta (be PVM) pirmąjį šių metų ketvirtį siekė 8,3 mlrd. Eur...

Prekyba
07:31
Kaip tiesioginė prekyba gali padidinti jūsų pardavimus Verslo tribūna

Austin Li buvo paprastas kinas, dirbęs „L'Oréal“ parduotuvėje pardavėju. Tačiau viskas pasikeitė, kai jis...

Prekyba
07:00
„Butikinės“ agentūros: nepaisant augančios konkurencijos, pardavimus augina kartais Premium

Į komunikacijos agentūrų gretas per pastaruosius metus kaip grybai po lietaus jungiasi dygstančios...

Rinkodara
05:45
„Rimi Lietuvos“ 2021 m. rezultatai: rinkos dalis augo, bet grynasis pelnas susitraukė Premium

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ praėjusiais metais skaičiavo 9,7% didesnes pajamas, siekusias 395 mln.

Prekyba
05:45
Niekada nesakyk niekada: kaip miestietis kaime iš obuolių verslą sukūrė Premium 4

Verslą galima sukurti lygioje vietoje ir net neturint apie jį specifinių žinių – tai patvirtina Mindaugo...

Gazelė
2022.05.26
Taivano ekonomikos viceministras: su Lietuva mus suartino Kinijos politika

Lietuvoje viešintis Taivano ekonomikos viceministras sako, kad jo šalies ekonominę partnerystę su Lietuva...

Verslo aplinka
2022.05.26
Kainų šokas parduotuvėse: mažesni kiekiai, sėkmė vietos gamintojams Premium

Ryški infliacija ir karas Ukrainoje neabejotinai koreguoja vartotojų nuotaikas ir nusiteikimą išlaidauti.

Prekyba
2022.05.26
„Margirį“ iš Norvegijos konglomerato „Orkla ASA“ nupirko įmonės vadovas Premium 1

Gamybinę veiklą Latvijoje koncentruojantis Norvegijos konglomeratas „Orkla ASA“ už neskelbiamą sumą pardavė...

Pramonė
2022.05.26
PRIEŠ ir PO: senos kavinės interjero pokyčiai ir interjero dizainerės patarimai smulkiam verslui Verslo tribūna 1

Pastarieji du metai daugeliui kavinių ir restoranų nebuvo lengvi. Ne viena maitinimo įstaigų kantriai laukė,...

Ikea
2022.05.26
Infliacija perskirsto turtą: kas vakar buvo vargšas, šiandien – turtuolis ir atvirkščiai Premium 11

Daug kalbama apie žalingą infliacijos poveikį, jos padarinius, it pelių graužiamas santaupas, tačiau kainų...

Finansai
2022.05.26
D. Mockus: šiemet planuojame A, B ir C scenarijus Premium 5

„MG grupės“, valdančios 84 mažmeninės prekybos drabužiais, žiniasklaidos, telekomunikacijų ir statybos...

Prekyba
2022.05.26
Pilnėjantys restoranai – tik pagražintas atspindys, realybėje – gresiantys bankrotai Premium 2

Kredito rizikos vertinimas rodo, kad maitinimo sektoriaus įmonių padėtis per metus šiek tiek gerėjo, dalis...

Prekyba
2022.05.26
Nyderlandų teismas atsisakė nutraukti su N. Numa siejamą tyrimą

Amsterdamo apeliacinis teismas atmetė prašymą nutraukti tyrimą dėl bendrovės „TAF Asset 11“ atliktų 26 mln.

Prekyba
2022.05.25
Naujos grėsmės transporto sektoriuje ir EK sprendimas kovai su jomis Premium

Tarptautinės logistikos ekspertams prognozuojant galimas naujas rizikas, ES vadovybė parengė šiam sektoriui...

Logistika
2022.05.25
Vadovauti „Pigu.lt“ rinkodarai grįžta G. Vilkė 2

Nuo birželio 1 d. „PHH Group“ ir jai priklausančio e. prekybos centro „Pigu.lt“ rinkodaros vadovės pareigas...

Rinkodara
2022.05.25
Metalo laužo kainos susitraukė daugiau nei 20% 1

Metalo laužo kainos pastarosiomis savaitėmis vidutiniškai sumažėjo daugiau nei 20%, tačiau šio sektoriaus...

Pramonė
2022.05.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku