Kaip „Adidas“ susigrąžino lyderio pozicijas

Dar prieš metus Adidas vadovai svarstė, kas galėtų padėti atlaikyti didėjančią kitų sporto prekių kompanijų konkurenciją. Dabar matyti, kad šį galvosūkį tenka spręsti jau kitiems pagrindiniams Adidas varžovams Nike ir Under Armour.
Šį rudenį US Open čempionatą laimėjusi antroji pasaulio raketė vokietė Angelique Kerber nuo galvos iki kojų buvo apsirengusi Adidas firmos drabužiais. Amerikietiškojo futbolo žvaigždė De Andre Hopkinsas pastarąjį sezoną avėjo reperio Kanye Westo sukurto dizaino sportinius batelius. Tai neturėtų stebinti, nes sporto ir hip-hopo kultūrų derinys yra viena Adidas strategijos krypčių. Netgi garsenybės, tokios kaip Katie Holmes ir Kristen Stewart pastaruoju metu gyvenimo būdo žurnalų puslapiuose pozuoja avėdamos Adidas sportinius batelius.
Jeigu rytoj į Hercogenaurachą (čia įsikūrusi Adidas būstinė) užslinks uraganas ir viską nušluos nuo žemės paviršiaus, vienintelis dalykas, kurio žmonėms labiausiai trūks, bus mūsų produktai, sako Ericas Liedtke, Adidas valdybos narys, atsakingas už tarptautinius prekės ženklus.
Per metus Adidas situacija visiškai pasikeitė. Dar 2014 m. kompanijos akcijos Vokietijos akcijų biržoje buvo vertinamos menkai, bendrovei teko atsisakyti savo optimistinių augimo prognozių ir apkarpyti ilgalaikio pelno tikslus. Tačiau šiandien, ko gera, dėl spartaus e. prekybos proveržio, išaugusios garsenybių dizaino avalynės poreikio ir atgijusio susidomėjimo retro stiliaus bateliais, Adidas vėl yra ant bangos. Kompanijos akcijų vertė per pastaruosius 12 mėnesių padvigubėjo, ji perima vartotojus, kurie rinkdavosi Nike ir Under Armour prekes JAV rinkoje.
Neilas Schwartzas, SportsOneSource analitikas, sako, kad šį rugsėjį Adidas pralenkė Under Armour ir tapo antra populiariausia sporto prekių gamintoja Jungtinėse Valstijose. Rinkos lyderės pozicijas vis dar turi Nike.
Adidas skelbia praėjusiais metais pardavusi 8 mln. porų Stan Smiths sportinių batelių. Tai didelis pasiekimas, turint omenyje, kad per pastaruosius 4 dešimtmečius parduotų batų porų skaičius siekia 50 mln.
Be to, Adidas pardavė 15 mln. porų Superstars baltų sportinių batelių su juodomis juostomis, kurie pirmąkart pristatyti 1970 m.
Jie vėl yra labai populiarūs ir atima rinkos dalį, kurią turėjo Nike, apibendrina Cedricas Rossi, investicinės bankininkystės analitikas.
Adidas atgimimą galėjo lemti kelios priežastys. Viena jų valdymo reorganizacija, kurią įgyvendinus atskiri padaliniai tiesiogiai bendradarbiauja su pardavėjais, pristato rinkai naujus sportinius batelius kur kas greičiau.
Herbertas Haineris, bendrovės generalinis direktorius, per pastaruosius kelerius metus decentralizavo Adidas rinkodaros, reklamos ir tyrimų bei vystymo padalinius. Vieno jų vadovas Markus Baumannas sako dabar turintis daugiau galių formuojant pardavimų, dizaino ir kitus biudžetus ir neturi spausti kolegų iš administracijos, kad kurie nors procesai pajudėtų.
Be to, Adidas peržiūrėjo savo rėmimų politiką.
Anksčiau negalėjome turėti ir bėgiko, ir krepšinio, ir futbolo žaidėjo. Dabar Adidas remia, pavyzdžiui, ne visą NBA komandą, bet individualius sportininkus, kuriems geriausiai sekasi užmegzti ryšį su vaikais.
Tie sportininkai daro įtaką jaunajai kartai, pabrėžia Johnas Guy, MainFirst analitikas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti