Nauja JK tendencija: išlaidos drabužiams mažėja

Publikuota: 2016-10-02
Jaunesni nei 25-erių metų pirkėjai vis rečiau užsuka į tokias pamėgtas parduotuves kaip „Primark“.
Michael Crabtree (UPPA/Photoshot nuotr.)
Jaunesni nei 25-erių metų pirkėjai vis rečiau užsuka į tokias pamėgtas parduotuves kaip „Primark“. Michael Crabtree (UPPA/Photoshot nuotr.)

Vartotojai keičia savo įpročius: pajamų dalį, kurią anksčiau skirdavo drabužiams įsigyti, dabar jie išleidžia kitoms reikmėms.

Jungtinės Karalystės Statistikos departamento duomenimis, bendros mažmeninės prekybos pardavimo pajamos šį rugpjūtį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, išaugo 4%. Tačiau drabužių ir batų fizinėse ir elektroninėse parduotuvėse šį mėnesį parduota 4% mažiau.

Pagrindiniams greitosios mados prekių ženklams atstovaujančios prekybos įmonės Jungtinėje Karalystėje skaičiuoja mažėjančius pelnus ir tai sieja su „staiga smukusiais drabužių pardavimais“. Penkis mėnesius iš pastarųjų šešių mėnesių mažmenininkų, prekiaujančių rūbais, pajamos smuko vidutiniškai 4,4%, rašo „Financial Times“.

Matyti, kad jaunesni nei 25-erių metų pirkėjai vis rečiau užsuka į tokias pamėgtas parduotuves kaip „Primark“. Svarstoma, galbūt tendenciją lemia greitosios mados savotiškas sąstingis – per pastaruosius 10 metų ryškių pasikeitimų ir didesnės paskatos atnaujinti spintą iš esmės nebuvo.

Geoffas Ruddellas, „Morgan Stanley“ mažmeninės prekybos analitikas, sako, kad vykstantys pokyčiai yra tokio masto, apie kokį jau seniai nebuvo kalbama.

Prekyba drabužiais parduotuvėse lėtėja ir sieti to vien su elektroninės prekybos augimu, anot jo, nevertėtų. Matyti, kad pirkėjai nusigręžia nuo pigiausio pasirinkimo, vadinamųjų vienkartinių drabužių. Vartotojų apklausos rodo, kad apskritai pirkti ką nors dabar įprasta tik tuomet, kai daiktui pritaikyta nuolaida.

„Prieš dešimtmetį žieminius drabužius žmonės pirkdavo vasaros pabaigoje. Būkime atviri, dabar niekas neperka jų šiuo metų laiku“, – nurodo Glen Tooke, „Kantar Worldplanet“ analitikas.

Svarbiau pietūs ir kelionės

Analitikai svarsto, kas galėjo lemti tokius vartojimo pokyčius. Juolab kad apskritai mažmeninės prekybos sektoriaus pardavimo pajamos nemažėja. Daugelis prekybininkų kaltina nepalankų orą, tačiau analitikai atkreipia dėmesį į besikeičiančius vartotojų įpročius – vis didesnę dalį pajamų naujoji karta skiria sočioms vakarienės ir atostogoms, rašo „Financial Times“.

Dėl šių pokyčių prastėja didžiausių JK prekybos drabužiais kompanijų finansiniai rezultatai. „Marks and Spencer“, kuriam priklauso 10% rinkos, skaičiuoja mažėjančią apyvartą ir atleidžia darbuotojus. „French Connection“ neskelbė ikimokestinio pelno rezultatų nuo 2012 m.

John Lewis pranešė, kad pusmečio pelnas smuko 75%. Lordas Wolfsonas, „Next“ generalinis direktorius, kiek anksčiau šiais metais apie 2016 m. iššūkius kalbėjo taip: „Šie metai bus tarsi kopimas eskalatoriumi į viršų“ ir pridūrė, kad praėjusią savaitę prekyba vyko vangiai.

„Primark“, viena labiausiai lankomų parduotuvių prekybinėse gatvėse, praėjusią savaitę paskelbė, kad pirmąkart per 16 metų pardavimai geriausias pozicijas užimančioje parduotuvėje sumažėjo. Tai siejama su šiltu praėjusių metų rudeniu ir šaltu šių metų pavasariu.

Priežastys, dėl kurių gali mažėti drabužių pardavimas:

  • Dėl nenuspėjamų oro sąlygų žmonės neperka lengvų drabužių, kol neatėjo vasara ir nepildo spintos megztiniais bei paltais, kol neatėjo žiema.
  • Pirkėjai neperka daikto, kol jam nepritaikoma nuolaida.
  • Prekybininkai sako, kad per pastarąjį dešimtmetį nebuvo iš esmės aprangą keičiančio mados gūsio, kuris skatintų atnaujinti savo drabužinę.
  • Šios kartos vartotojai taupo pinigus ir skiria juos potyriams, tokiems kaip atostogos ar puiki vakarienę.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Svarbiausi 2018 m. Lietuvos e. prekybos sandoriai, investicijos ir tendencijos

Lietuvoje fiksuojamas iki 30% siekiantis metinis elektroninės prekybos augimas, tačiau bendroji Baltijos...

Vartotojų apklausos: 37% lietuvių ir latvių dovanas perka be plano

Kalėdinių įpročių tyrimas, kurį užsakė Švedijos baldų prekybos milžinė IKEA, parodė, kad Lietuvoje ir...

Turkijoje šiemet atostogavo 190.000 Lietuvos gyventojų 4

Turkijos kultūros ir turizmo ministerijos paskelbta naujausia turizmo statistika rodo, kad Lietuvos turistų...

Algos didžiausiose odontologijos įmonėse – skirtumai matuojami kartais 11

“Sodros“ duomenys leidžia palyginti, kuriose iš dvidešimties didžiausių pagal 2017 m. pajamas Lietuvos...

„Tele2“ už 0,25 mln. Eur atnaujino saloną „Akropolyje“ 7

Šeštadienį mobiliojo ryšio operatorė „Tele2“ atidarė atnaujintą 120 kv. m ploto prekybos saloną Vilniaus...

„Amazon“ plėtros strategijoje – oro uostai 7

JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“ savo ateities parduotuvių koncepciją gali pritaikyti...

Rygos teisme – prašymas „K Senukai“ tinklo operatorę pripažinti nemokia 8

Rygos miesto Pardaugavos rajono teismui pareikštas ieškinys, kuriame prašoma statybos, remonto ir buities...

Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
„Wurth“ atidarė naują klientų aptarnavimo centrą, nebepriims grynųjų 12

Vilniuje atidarytas aštuntas vokiečių koncerno „Wurth Group“ klientų aptarnavimo centras. Jame galima...

Ne visi braukia ašarą – imasi alternatyvių pakuočių gamybos Premium

Griežtėjanti ES pozicija dėl plastiko naudojimo džiugina pakuočių iš popieriaus ir kitų medžiagų, kurios gali...

Pramonė
2018.12.07
„Stateta“ investuoja į naujas degalines, plečia partnerių tinklą Premium 2

Alytaus UAB „Stateta“ stato degalinę Kaune, prie Vilniaus–Klaipėdos greitkelio, dar vieną planuoja statyti...

Birštonas rengia naują strategiją – kvies verslo įmones atvykti „darbostogų“ Premium 3

Itin spartų turistų srautų augimą fiksuojantis Birštonas rengia naują kurorto koncepciją, kurios tikslas –...

„Eugestai“ leista įgyti vienvaldę „Armavistos“ kontrolę

Logistikos ir prekybos bendrovei „Eugesta“ leista įsigyti 63,89% transporto bendrovės „Armavista“ akcijų...

Transportas
2018.12.06
Prekės ženklų tendencijos: esame prekybininkų, ne išradėjų tauta Premium

Jei šalies ūkio būklę vertintume pagal prekės ženklų registracijos skaičių, tai per šiuos metus matytume šiek...

Rinkodara
2018.12.06
„VitaRest“: lietuviška inovacija, pripažinta pasaulyje Rėmėjo turinys 1

Didžiausia Lietuvos porolono gamintoja „Vita Baltic International“ šįmet Lietuvos vartotojams pristato savo...

Įmonės pelną augina ir užkandžiai darbuotojams Rėmėjo turinys 6

Vis dažniau darbuotojus bendrovės vilioja ne vien konkurencingu atlygiu, bet ir papildomomis naudomis – vieni...

Vadyba
2018.12.05
„Amazon“ bando didesnio formato parduotuves be kasų

JAV elektroninės komercijos milžinė „Amazon“, šį sausį Siatle, Vašingtono valstijoje, atidariusi pirmą...

Įsigalioja antkainius ribojanti įstatymo pataisa, konkurencijos sargai kritikuoja Premium 5

Ministrų kabinetas pritarė Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) siūlymui reguliuoti prekybininkų taikomus...

Šilalės autobusų stoties pastate įsikūrė „Norfa“ 2

Mažmeninės prekybos tinklas „Norfa“ kartu su Šilalės rajono savivaldybe įgyvendino 2 mln. Eur vertės projektą...

Lietuvos banko apklausa: geresniam gyvenimui trūksta 400 Eur 1

Nors gyventojų finansinė padėtis gerėja, nemažai šeimų būtų patenkintos gyvenimo sąlygomis Lietuvoje, jeigu...

Finansai
2018.12.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau