Nauja JK tendencija: išlaidos drabužiams mažėja

Vartotojai keičia savo įpročius: pajamų dalį, kurią anksčiau skirdavo drabužiams įsigyti, dabar jie išleidžia kitoms reikmėms.
Jungtinės Karalystės Statistikos departamento duomenimis, bendros mažmeninės prekybos pardavimo pajamos šį rugpjūtį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, išaugo 4%. Tačiau drabužių ir batų fizinėse ir elektroninėse parduotuvėse šį mėnesį parduota 4% mažiau.
Pagrindiniams greitosios mados prekių ženklams atstovaujančios prekybos įmonės Jungtinėje Karalystėje skaičiuoja mažėjančius pelnus ir tai sieja su staiga smukusiais drabužių pardavimais. Penkis mėnesius iš pastarųjų šešių mėnesių mažmenininkų, prekiaujančių rūbais, pajamos smuko vidutiniškai 4,4%, rašo Financial Times.
Matyti, kad jaunesni nei 25-erių metų pirkėjai vis rečiau užsuka į tokias pamėgtas parduotuves kaip Primark. Svarstoma, galbūt tendenciją lemia greitosios mados savotiškas sąstingis per pastaruosius 10 metų ryškių pasikeitimų ir didesnės paskatos atnaujinti spintą iš esmės nebuvo.
Geoffas Ruddellas, Morgan Stanley mažmeninės prekybos analitikas, sako, kad vykstantys pokyčiai yra tokio masto, apie kokį jau seniai nebuvo kalbama.
Prekyba drabužiais parduotuvėse lėtėja ir sieti to vien su elektroninės prekybos augimu, anot jo, nevertėtų. Matyti, kad pirkėjai nusigręžia nuo pigiausio pasirinkimo, vadinamųjų vienkartinių drabužių. Vartotojų apklausos rodo, kad apskritai pirkti ką nors dabar įprasta tik tuomet, kai daiktui pritaikyta nuolaida.
Prieš dešimtmetį žieminius drabužius žmonės pirkdavo vasaros pabaigoje. Būkime atviri, dabar niekas neperka jų šiuo metų laiku, nurodo Glen Tooke, Kantar Worldplanet analitikas.
Svarbiau pietūs ir kelionės
Analitikai svarsto, kas galėjo lemti tokius vartojimo pokyčius. Juolab kad apskritai mažmeninės prekybos sektoriaus pardavimo pajamos nemažėja. Daugelis prekybininkų kaltina nepalankų orą, tačiau analitikai atkreipia dėmesį į besikeičiančius vartotojų įpročius vis didesnę dalį pajamų naujoji karta skiria sočioms vakarienės ir atostogoms, rašo Financial Times.
Dėl šių pokyčių prastėja didžiausių JK prekybos drabužiais kompanijų finansiniai rezultatai. Marks and Spencer, kuriam priklauso 10% rinkos, skaičiuoja mažėjančią apyvartą ir atleidžia darbuotojus. French Connection neskelbė ikimokestinio pelno rezultatų nuo 2012 m.
John Lewis pranešė, kad pusmečio pelnas smuko 75%. Lordas Wolfsonas, Next generalinis direktorius, kiek anksčiau šiais metais apie 2016 m. iššūkius kalbėjo taip: Šie metai bus tarsi kopimas eskalatoriumi į viršų ir pridūrė, kad praėjusią savaitę prekyba vyko vangiai.
Primark, viena labiausiai lankomų parduotuvių prekybinėse gatvėse, praėjusią savaitę paskelbė, kad pirmąkart per 16 metų pardavimai geriausias pozicijas užimančioje parduotuvėje sumažėjo. Tai siejama su šiltu praėjusių metų rudeniu ir šaltu šių metų pavasariu.
Priežastys, dėl kurių gali mažėti drabužių pardavimas:
- Dėl nenuspėjamų oro sąlygų žmonės neperka lengvų drabužių, kol neatėjo vasara ir nepildo spintos megztiniais bei paltais, kol neatėjo žiema.
- Pirkėjai neperka daikto, kol jam nepritaikoma nuolaida.
- Prekybininkai sako, kad per pastarąjį dešimtmetį nebuvo iš esmės aprangą keičiančio mados gūsio, kuris skatintų atnaujinti savo drabužinę.
- Šios kartos vartotojai taupo pinigus ir skiria juos potyriams, tokiems kaip atostogos ar puiki vakarienę.
Rašyti komentarą