Nauja JK tendencija: išlaidos drabužiams mažėja

Publikuota: 2016-10-02
Jaunesni nei 25-erių metų pirkėjai vis rečiau užsuka į tokias pamėgtas parduotuves kaip „Primark“.
Michael Crabtree (UPPA/Photoshot nuotr.)
svg svg
Jaunesni nei 25-erių metų pirkėjai vis rečiau užsuka į tokias pamėgtas parduotuves kaip „Primark“. Michael Crabtree (UPPA/Photoshot nuotr.)

Vartotojai keičia savo įpročius: pajamų dalį, kurią anksčiau skirdavo drabužiams įsigyti, dabar jie išleidžia kitoms reikmėms.

Jungtinės Karalystės Statistikos departamento duomenimis, bendros mažmeninės prekybos pardavimo pajamos šį rugpjūtį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, išaugo 4%. Tačiau drabužių ir batų fizinėse ir elektroninėse parduotuvėse šį mėnesį parduota 4% mažiau.

Pagrindiniams greitosios mados prekių ženklams atstovaujančios prekybos įmonės Jungtinėje Karalystėje skaičiuoja mažėjančius pelnus ir tai sieja su „staiga smukusiais drabužių pardavimais“. Penkis mėnesius iš pastarųjų šešių mėnesių mažmenininkų, prekiaujančių rūbais, pajamos smuko vidutiniškai 4,4%, rašo „Financial Times“.

Matyti, kad jaunesni nei 25-erių metų pirkėjai vis rečiau užsuka į tokias pamėgtas parduotuves kaip „Primark“. Svarstoma, galbūt tendenciją lemia greitosios mados savotiškas sąstingis – per pastaruosius 10 metų ryškių pasikeitimų ir didesnės paskatos atnaujinti spintą iš esmės nebuvo.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Geoffas Ruddellas, „Morgan Stanley“ mažmeninės prekybos analitikas, sako, kad vykstantys pokyčiai yra tokio masto, apie kokį jau seniai nebuvo kalbama.

Prekyba drabužiais parduotuvėse lėtėja ir sieti to vien su elektroninės prekybos augimu, anot jo, nevertėtų. Matyti, kad pirkėjai nusigręžia nuo pigiausio pasirinkimo, vadinamųjų vienkartinių drabužių. Vartotojų apklausos rodo, kad apskritai pirkti ką nors dabar įprasta tik tuomet, kai daiktui pritaikyta nuolaida.

„Prieš dešimtmetį žieminius drabužius žmonės pirkdavo vasaros pabaigoje. Būkime atviri, dabar niekas neperka jų šiuo metų laiku“, – nurodo Glen Tooke, „Kantar Worldplanet“ analitikas.

Svarbiau pietūs ir kelionės

Analitikai svarsto, kas galėjo lemti tokius vartojimo pokyčius. Juolab kad apskritai mažmeninės prekybos sektoriaus pardavimo pajamos nemažėja. Daugelis prekybininkų kaltina nepalankų orą, tačiau analitikai atkreipia dėmesį į besikeičiančius vartotojų įpročius – vis didesnę dalį pajamų naujoji karta skiria sočioms vakarienės ir atostogoms, rašo „Financial Times“.

Dėl šių pokyčių prastėja didžiausių JK prekybos drabužiais kompanijų finansiniai rezultatai. „Marks and Spencer“, kuriam priklauso 10% rinkos, skaičiuoja mažėjančią apyvartą ir atleidžia darbuotojus. „French Connection“ neskelbė ikimokestinio pelno rezultatų nuo 2012 m.

John Lewis pranešė, kad pusmečio pelnas smuko 75%. Lordas Wolfsonas, „Next“ generalinis direktorius, kiek anksčiau šiais metais apie 2016 m. iššūkius kalbėjo taip: „Šie metai bus tarsi kopimas eskalatoriumi į viršų“ ir pridūrė, kad praėjusią savaitę prekyba vyko vangiai.

„Primark“, viena labiausiai lankomų parduotuvių prekybinėse gatvėse, praėjusią savaitę paskelbė, kad pirmąkart per 16 metų pardavimai geriausias pozicijas užimančioje parduotuvėje sumažėjo. Tai siejama su šiltu praėjusių metų rudeniu ir šaltu šių metų pavasariu.

Priežastys, dėl kurių gali mažėti drabužių pardavimas:

  • Dėl nenuspėjamų oro sąlygų žmonės neperka lengvų drabužių, kol neatėjo vasara ir nepildo spintos megztiniais bei paltais, kol neatėjo žiema.
  • Pirkėjai neperka daikto, kol jam nepritaikoma nuolaida.
  • Prekybininkai sako, kad per pastarąjį dešimtmetį nebuvo iš esmės aprangą keičiančio mados gūsio, kuris skatintų atnaujinti savo drabužinę.
  • Šios kartos vartotojai taupo pinigus ir skiria juos potyriams, tokiems kaip atostogos ar puiki vakarienę.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
19:31
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
16:22
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
15:02
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
12:36
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
11:51
„Kristianos“ pelnas pernai augo 50% iki 2,8 mln. Eur

Verslininkui Benui Gudeliui priklausanti parfumerijos parduotuvių tinklą Lietuvoje ir Latvijoje valdanti...

Prekyba
09:39
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
09:05
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
05:45
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
05:45
Balandį JAV augo mažmeninės prekybos apyvarta

Infliacijai pasiekus aukščiausią per 40 metų lygį, mažmeninės prekybos apyvarta JAV balandį augo ketvirtą...

Prekyba
2022.05.17
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Abipusė meilė „eBay“: kaip 12.500 pardavėjų iš Lietuvos parduoda 147 mln. pirkėjų Premium 5

E. prekybos platformoje „eBay“ yra per 12.500 aktyvių pardavėjų iš Lietuvos, o kas 10 sekundžių iš jų...

Gazelė
2022.05.17
„Iki“ padeda spręsti aktualiausias elektromobilių įkrovimo problemas Verslo tribūna 7

Vien šiemet šalia prekybos tinklo „Iki“ parduotuvių atsiras 40 elektromobilių įkrovimo stotelių, kuriose...

Prekyba
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16
Mažmeninė prekyba Kinijoje per metus susitraukė 11,1%

Kinijos nacionalinio statistikos biuro (NBS) pirmadienį paskelbti duomenys parodė, kad mažmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku