Nauja JK tendencija: išlaidos drabužiams mažėja

Publikuota: 2016-10-02
Jaunesni nei 25-erių metų pirkėjai vis rečiau užsuka į tokias pamėgtas parduotuves kaip „Primark“.
Michael Crabtree (UPPA/Photoshot nuotr.)
Jaunesni nei 25-erių metų pirkėjai vis rečiau užsuka į tokias pamėgtas parduotuves kaip „Primark“. Michael Crabtree (UPPA/Photoshot nuotr.)

Vartotojai keičia savo įpročius: pajamų dalį, kurią anksčiau skirdavo drabužiams įsigyti, dabar jie išleidžia kitoms reikmėms.

Jungtinės Karalystės Statistikos departamento duomenimis, bendros mažmeninės prekybos pardavimo pajamos šį rugpjūtį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, išaugo 4%. Tačiau drabužių ir batų fizinėse ir elektroninėse parduotuvėse šį mėnesį parduota 4% mažiau.

Pagrindiniams greitosios mados prekių ženklams atstovaujančios prekybos įmonės Jungtinėje Karalystėje skaičiuoja mažėjančius pelnus ir tai sieja su „staiga smukusiais drabužių pardavimais“. Penkis mėnesius iš pastarųjų šešių mėnesių mažmenininkų, prekiaujančių rūbais, pajamos smuko vidutiniškai 4,4%, rašo „Financial Times“.

Matyti, kad jaunesni nei 25-erių metų pirkėjai vis rečiau užsuka į tokias pamėgtas parduotuves kaip „Primark“. Svarstoma, galbūt tendenciją lemia greitosios mados savotiškas sąstingis – per pastaruosius 10 metų ryškių pasikeitimų ir didesnės paskatos atnaujinti spintą iš esmės nebuvo.

Geoffas Ruddellas, „Morgan Stanley“ mažmeninės prekybos analitikas, sako, kad vykstantys pokyčiai yra tokio masto, apie kokį jau seniai nebuvo kalbama.

Prekyba drabužiais parduotuvėse lėtėja ir sieti to vien su elektroninės prekybos augimu, anot jo, nevertėtų. Matyti, kad pirkėjai nusigręžia nuo pigiausio pasirinkimo, vadinamųjų vienkartinių drabužių. Vartotojų apklausos rodo, kad apskritai pirkti ką nors dabar įprasta tik tuomet, kai daiktui pritaikyta nuolaida.

„Prieš dešimtmetį žieminius drabužius žmonės pirkdavo vasaros pabaigoje. Būkime atviri, dabar niekas neperka jų šiuo metų laiku“, – nurodo Glen Tooke, „Kantar Worldplanet“ analitikas.

Svarbiau pietūs ir kelionės

Analitikai svarsto, kas galėjo lemti tokius vartojimo pokyčius. Juolab kad apskritai mažmeninės prekybos sektoriaus pardavimo pajamos nemažėja. Daugelis prekybininkų kaltina nepalankų orą, tačiau analitikai atkreipia dėmesį į besikeičiančius vartotojų įpročius – vis didesnę dalį pajamų naujoji karta skiria sočioms vakarienės ir atostogoms, rašo „Financial Times“.

Dėl šių pokyčių prastėja didžiausių JK prekybos drabužiais kompanijų finansiniai rezultatai. „Marks and Spencer“, kuriam priklauso 10% rinkos, skaičiuoja mažėjančią apyvartą ir atleidžia darbuotojus. „French Connection“ neskelbė ikimokestinio pelno rezultatų nuo 2012 m.

John Lewis pranešė, kad pusmečio pelnas smuko 75%. Lordas Wolfsonas, „Next“ generalinis direktorius, kiek anksčiau šiais metais apie 2016 m. iššūkius kalbėjo taip: „Šie metai bus tarsi kopimas eskalatoriumi į viršų“ ir pridūrė, kad praėjusią savaitę prekyba vyko vangiai.

„Primark“, viena labiausiai lankomų parduotuvių prekybinėse gatvėse, praėjusią savaitę paskelbė, kad pirmąkart per 16 metų pardavimai geriausias pozicijas užimančioje parduotuvėje sumažėjo. Tai siejama su šiltu praėjusių metų rudeniu ir šaltu šių metų pavasariu.

Priežastys, dėl kurių gali mažėti drabužių pardavimas:

  • Dėl nenuspėjamų oro sąlygų žmonės neperka lengvų drabužių, kol neatėjo vasara ir nepildo spintos megztiniais bei paltais, kol neatėjo žiema.
  • Pirkėjai neperka daikto, kol jam nepritaikoma nuolaida.
  • Prekybininkai sako, kad per pastarąjį dešimtmetį nebuvo iš esmės aprangą keičiančio mados gūsio, kuris skatintų atnaujinti savo drabužinę.
  • Šios kartos vartotojai taupo pinigus ir skiria juos potyriams, tokiems kaip atostogos ar puiki vakarienę.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 1

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
08:13
V. Labeckas: po Rygos „Akropolio“ kitas projektas – Vilniuje Premium 7

Vytautas Labeckas, prekybos centrus valdančios „Akropolis Group“ vadovas, interviu VŽ teigia, kad „Vilniaus...

Prekyba
05:45
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
05:45
„Walmart“ pardavimai internetu išaugo 43%

JAV mažmeninės prekybos lyderės „Walmart“ elektroninės komercijos apimtis per metus išaugo 40%. Su „Amazon“...

Prekyba
2019.02.19
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
60% pajamas auginusi „Knygos.lt“ dairosi vietos knygynui Kaune 6

Knygynai be kainų pasitvirtino – UAB „Balto trader“ valdoma „Knygos.lt“ 2018 m. pasiekė 3 mln. Eur apyvartą.

Gazelė
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
Daliai įmonių palengvėjo: baudų už „Metrail“ mokėti kol kas nereikės Premium

Dėl „Metrail“ istorijos nukentėjusios įmonės, VšĮ Pakuočių tvarkymo organizacijos klientės, gali šiek tiek...

Paslaugos
2019.02.19
Omnikanalę prekybą pritaikė iš tikrųjų: atsisakė skirtingų kainų, jei reikia – parduoda ir telefonu Premium

Skirtingus pardavimo kanalus sujungianti omnikanalė prekyba trina ribas tarp e. komercijos ir fizinės...

Gazelė
2019.02.19
Estijos „BaltCap“ leista perimti „Sveikų produktų“ ir „Bio Salos“ kontrolę

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją Estijos bendrovei „BaltCap“ netiesiogiai per fondą „BaltCap...

Pramonė
2019.02.18
„Ermitažas“ ir „Senukai“ investuoja į greitį: atskirai aptarnauja skubančius, diegia savitarną Premium 3

Apdailos, sodo ir statybinių medžiagų prekybos tinklas „Ermitažas“ sostinės „Akropolyje“ esančioje...

Prekyba
2019.02.18
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 4

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
„Amazon“ išsirinko vietą fizinei parduotuvei Londone

JAV prekybos milžinė „Amazon“ rezervavo plėtrai už JAV ribų tikusią prekybinę erdvę, teigia „The Grocer“...

Prekyba
2019.02.17
Kodėl naujausių technologijų be gyvų pardavimų neparduosi

Tik teoretikai gali galvoti, kad technologijoms parduoti labiausiai tinka elektroninė prekyba. Realybėje...

Pardavimai
2019.02.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau