Nauja JK tendencija: išlaidos drabužiams mažėja

Publikuota: 2016-10-02
Jaunesni nei 25-erių metų pirkėjai vis rečiau užsuka į tokias pamėgtas parduotuves kaip „Primark“.
Michael Crabtree (UPPA/Photoshot nuotr.)
Jaunesni nei 25-erių metų pirkėjai vis rečiau užsuka į tokias pamėgtas parduotuves kaip „Primark“. Michael Crabtree (UPPA/Photoshot nuotr.)

Vartotojai keičia savo įpročius: pajamų dalį, kurią anksčiau skirdavo drabužiams įsigyti, dabar jie išleidžia kitoms reikmėms.

Jungtinės Karalystės Statistikos departamento duomenimis, bendros mažmeninės prekybos pardavimo pajamos šį rugpjūtį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, išaugo 4%. Tačiau drabužių ir batų fizinėse ir elektroninėse parduotuvėse šį mėnesį parduota 4% mažiau.

Pagrindiniams greitosios mados prekių ženklams atstovaujančios prekybos įmonės Jungtinėje Karalystėje skaičiuoja mažėjančius pelnus ir tai sieja su „staiga smukusiais drabužių pardavimais“. Penkis mėnesius iš pastarųjų šešių mėnesių mažmenininkų, prekiaujančių rūbais, pajamos smuko vidutiniškai 4,4%, rašo „Financial Times“.

Matyti, kad jaunesni nei 25-erių metų pirkėjai vis rečiau užsuka į tokias pamėgtas parduotuves kaip „Primark“. Svarstoma, galbūt tendenciją lemia greitosios mados savotiškas sąstingis – per pastaruosius 10 metų ryškių pasikeitimų ir didesnės paskatos atnaujinti spintą iš esmės nebuvo.

Geoffas Ruddellas, „Morgan Stanley“ mažmeninės prekybos analitikas, sako, kad vykstantys pokyčiai yra tokio masto, apie kokį jau seniai nebuvo kalbama.

Prekyba drabužiais parduotuvėse lėtėja ir sieti to vien su elektroninės prekybos augimu, anot jo, nevertėtų. Matyti, kad pirkėjai nusigręžia nuo pigiausio pasirinkimo, vadinamųjų vienkartinių drabužių. Vartotojų apklausos rodo, kad apskritai pirkti ką nors dabar įprasta tik tuomet, kai daiktui pritaikyta nuolaida.

„Prieš dešimtmetį žieminius drabužius žmonės pirkdavo vasaros pabaigoje. Būkime atviri, dabar niekas neperka jų šiuo metų laiku“, – nurodo Glen Tooke, „Kantar Worldplanet“ analitikas.

Svarbiau pietūs ir kelionės

Analitikai svarsto, kas galėjo lemti tokius vartojimo pokyčius. Juolab kad apskritai mažmeninės prekybos sektoriaus pardavimo pajamos nemažėja. Daugelis prekybininkų kaltina nepalankų orą, tačiau analitikai atkreipia dėmesį į besikeičiančius vartotojų įpročius – vis didesnę dalį pajamų naujoji karta skiria sočioms vakarienės ir atostogoms, rašo „Financial Times“.

Dėl šių pokyčių prastėja didžiausių JK prekybos drabužiais kompanijų finansiniai rezultatai. „Marks and Spencer“, kuriam priklauso 10% rinkos, skaičiuoja mažėjančią apyvartą ir atleidžia darbuotojus. „French Connection“ neskelbė ikimokestinio pelno rezultatų nuo 2012 m.

John Lewis pranešė, kad pusmečio pelnas smuko 75%. Lordas Wolfsonas, „Next“ generalinis direktorius, kiek anksčiau šiais metais apie 2016 m. iššūkius kalbėjo taip: „Šie metai bus tarsi kopimas eskalatoriumi į viršų“ ir pridūrė, kad praėjusią savaitę prekyba vyko vangiai.

„Primark“, viena labiausiai lankomų parduotuvių prekybinėse gatvėse, praėjusią savaitę paskelbė, kad pirmąkart per 16 metų pardavimai geriausias pozicijas užimančioje parduotuvėje sumažėjo. Tai siejama su šiltu praėjusių metų rudeniu ir šaltu šių metų pavasariu.

Priežastys, dėl kurių gali mažėti drabužių pardavimas:

  • Dėl nenuspėjamų oro sąlygų žmonės neperka lengvų drabužių, kol neatėjo vasara ir nepildo spintos megztiniais bei paltais, kol neatėjo žiema.
  • Pirkėjai neperka daikto, kol jam nepritaikoma nuolaida.
  • Prekybininkai sako, kad per pastarąjį dešimtmetį nebuvo iš esmės aprangą keičiančio mados gūsio, kuris skatintų atnaujinti savo drabužinę.
  • Šios kartos vartotojai taupo pinigus ir skiria juos potyriams, tokiems kaip atostogos ar puiki vakarienę.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Kesko Senukai Digital“ gavo 4.000 Eur baudą už vartotojų klaidinimą

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nubaudė UAB „Kesko Senukai Digital“ dėl vykdytos...

Prekyba
2019.07.18
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 2

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 1

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 5

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
Nematoma prekybos tinklų pusė: sprendimai, mažinantys energijos vartojimą Verslo tribūna

Praktika rodo, kad įmonės gali sumažinti energijos sąnaudas iki 20% atlikdamos paprastus pakeitimus. Tai...

Prekyba
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Tikslūs algoritmai Turkijos prekybininkei „Migros Ticaret“ garantuoja augimą Premium

Turkijos ekonomikai pastaruoju metu tenka įveikti nemažai iššūkių, tačiau sparčiai augančio antro didžiausio...

Prekyba
2019.07.18
Vyno ir degtinės butelių įtraukimo į užstato sistemą klausimą atidėjo 2

Trečiadienį posėdžiavęs Seimo Aplinkos apsaugos komitetas vėl nepriėmė sprendimo dėl įstatymo projekto,...

Paslaugos
2019.07.17
Verslas kyla prieš iniciatyvą į taromatus rinkti vyno bei degtinės butelius Premium 24

Šiandien Seimo Aplinkos komitetas spręs, ar įjungti žalią šviesą Seimo narės Virginijos Vingrienės...

Paslaugos
2019.07.17
„Biosalą“ pardavę akcininkai įsigytų kasdienių prekių distribucijos ar gamybos įmonę Premium

Rengdamasi didžiausio pasaulyje prekybininko „Amazon“ plėtrai į Lietuvą – o tai galėtų įvykti ir artimiausių...

Prekyba
2019.07.17
Miestiečiai tampa pažangiais daržininkais – „iškankintų“ augalų jiems nereikia Premium

Stiprėjanti sveikos gyvensenos mada augina sėklų ir sodo bei daržo reikmenų prekybininkų apyvartas. Nesvarbu,...

Gazelė
2019.07.17
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
Prekybininkams nebereikia pildyti kasos aparatų žurnalų 1

Nuo liepos 2 d. nebeprivaloma kiekvienos kasos aparato naudojimo dienos pradžioje ir pabaigoje žurnalą...

Prekyba
2019.07.16
Vilnių sieks paversti siuntų iš Kinijos logistikos centru Europoje 5

„Lietuvos geležinkeliai“ krovinius iš Kinijos rengiasi gabenti tiesiogiai, be logistikos partnerių, o...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau