„Maximai“, „Rimi“, „Norfai“ ir „Prismai“ – baudos už vartotojų klaidinimą

Publikuota: 2016-09-27
Atnaujinta 2016-09-27 10:59
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skyrė simbolines baudas keliems didiesiems šalies prekybos tinklams už klaidinančią informaciją apie prekių kainas ir nuolaidas.

Kaip skelbiama tarnybos išplatintame pranešime, UAB „Maxima LT, UAB „Rimi Lietuva“, UAB „Norfos mažmena“ ir UAB „Prisma LT“ „pateikė vartotojams klaidinančią informaciją apie prekių kainas ir joms taikomas nuolaidas“.

Taip bendrovės pažeidė Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatas, teigia tarnyba, nenurodanti konkrečių pavyzdžių.

Pranešime skelbiama, kad tyrimai pradėti gavus vartotojų skundų, jog „prekybos centruose pateikiamos prekių kainos neatitinka kasos kvite nurodomų kainų, skelbiamos nuolaidos, kurios kasoje nėra pritaikomos, o kartais prekės kaina su nuolaida yra didesnė už kainą be nuolaidos“.

Prekybos tinklams skirtos baudos siekia nuo 1.000 iki 4.344 Eur, jos nustatytos atsižvelgiant į „trukmę, mastą ir pobūdį, taip pat į nustatytas lengvinančias aplinkybes“, nurodo VVTAT.

Giedrė Nenartavičiūtė, VVTAT Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja, VŽ antradienį po pietų informavo, kad šiuo metu vykdomas tyrimas dėl dar vienos bendrovės nesąžiningos komercinės veiklos.

„Maxima“ buvo sulaukusi 6 vartotojų skundų, „Rimi“ – 2, „Norfa“ ir „Prisma“ – po vieną.

Pavieniai atvejai, klaidos

Didžiausias šalies prekybos tinklas pripažįsta užfiksuotus nusižengimus, tačiau tikina, kad tai yra netyčiniai atvejai.

„Nutarime įvardintais atvejais pirkėjai skundėsi, jog prekės kaina nurodyta ant etiketės ar lentynoje skyrėsi nuo kainos nurodytos kasos čekyje. Užtikriname, kad šie pavieniai atvejai įvyko dėl netyčinės klaidos – akcijai pasibaigus mūsų darbuotojai nepakeitė prekių kainos ant etiketės ar lentynoje“, – VŽ atsiųstame atsakyme teigia Rosvaldas Gorbačiovas, „Maximos Lt“ Korporacinių reikalų departamento direktorius.

Anot jo, bendrovės vidinis auditas kainas tikrina kasdien, bendrovė investuoja į elektroninės apskaitos sistemas, reangia apmokymus darbuotojams.

„Šiuo metu pirkėjus, susidūrusius su kainos neatitikimu etiketėje ir kasos čekyje, kviečiame kreiptis į informacinės kasos darbuotojus. Grąžiname kainos neatitikimo skirtumą grynais pinigais ir pridedame dviejų eurų čekį arba kainos skirtumą pervedame į „Ačiū“ kortelės sąskaitą. Savo pirkėjus gerbiame ir dėl nesklandumų nuoširdžiai atsiprašome“, – sako p. Gorbačiovas.

„Netrukus pradės veikti elektroninė sistema, kurioje pirkėjai galės palikti atsiliepimus apie nekokybiškas ar jų lūkesčių neatitikusias prekes ir aptarnavimą“, – prideda jis.

Panašiai kalba ir „Rimi“ atstovė.

„Deja, žmogiškosios klaidos yra neišvengiamos mūsų veikloje, nes nemažai parduotuvės salės procesų priklauso nuo darbuotojų konkrečiai atliekamų veiksmų. Noriu pastebėti, kad šis mūsų nusižengimas nėra įmonės mastu, o tiesiog darbuotojo klaida prekybos salėje. Mes daug investuojame į procesų efektyvinimą, kad tokių klaidų būtų mažiau, ir mūsų tikslas, kad pirkėjas gautų kuo tikslesnę ir aiškesnę informaciją. Su bauda sutinkame ir ją sumokėsime“, – VŽ teigia Giedrė Bielskytė, bendrovės viešųjų ryšių vadovė.

Darius Ryliškis, „Norfos“ atstovas spaudai, VŽ situaciją komentavo trumpai.

„Šiuo metu nagrinėjame tarnybos argumentus. Vėliau priimsime sprendimus“, – teigiama jo atsiųstame atsakyme.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Sausio metinė infliacija sudarė 1,7%

Vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 0,9%, paslaugų – 4,1%, skelbia Statistikos departamentas.

Prekyba
2019.02.15
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
Gamintojai nusivylę: tikrieji ministerijos siūlymai dėl „Metrail“ skiriasi nuo skelbtų viešai

Gamintojus ir importuotojus atstovaujančios pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos teigia, kad Aplinkos...

Paslaugos
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kvitų loterija plečiasi į IKEA, bet ne į „Maximą“ 12

Vasario 18 d. įsigalioja kvitų loterijos taisyklių pakeitimai. Žaidime galės dalyvauti ir kvitai už prekes...

Finansai
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„O‘Leary‘s“ valdytoja Lietuvoje kurs kino teatrą, restoranus

Restoranų tinklą „O‘Leary‘s“ valdanti Estijos bendrovė „APL Restaurants“, Lietuvoje įsteigusi dar tris naujas...

Paslaugos
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Teisininkai būgštauja, ar „vaučerių“ sistemos dalyviams neteks grąžinti paramos Premium 1

Vadinamųjų vaučerių įstatymas įregistruotas, bet į Europos Komisiją (EK) dėl leidimo teikti tokią paramą...

Prekyba
2019.02.14
IKEA savo e. platformoje prekiaus ir konkurentų gaminiais

Švedijos baldų prekybos milžinė IKEA ketina paleisti pardavimų platformą, kurioje būtų prekiaujama ir...

Prekyba
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
„Lidl“ tarptautinio verslo maržos žemiausiame lygyje nuo 2012 m. 3

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Lidl“ EBIT maržos lygis yra žemiausias nuo 2012 m., ir tai lėmė aktyvi...

Prekyba
2019.02.13
„Panoramą“ sustiprino keli teisingi sprendimai Premium 12

Sostinės prekybos centro „Pa­norama“ nuomininkai 2018 m. gavo 132,7 mln. Eur pardavimo pajamų, 5,3% daugiau...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
Tikėjosi pirkėjų senamiestyje – sulaukė nuošaliau Premium

Dairantis patalpų savo prekės ženklo parduotuvei, Vilniuje dirbančių aprangos kūrėjų akys neretai krypsta į...

Gazelė
2019.02.12
„Maximos“ šventinės reklamos nukarūnavo „Tele2“ Premium

Šalia jau ilgą laiką besitęsiančio „Tele2“ prekės ženklo dominavimo pastebimiausių reklamų dešimtuke 2018 m.

Rinkodara
2019.02.12
Komunikacijos agentūros „Maniakai“ vadovu tapo M. Janulionis 4

Komunikacijos ir konsultacijų agentūros „Maniakai“ vadovu nuo šių metų vasario 1 d. tapo Mindaugas...

Rinkodara
2019.02.12
Naujų rinkodaros ir komunikacijos konkursų lietus tęsiasi Premium 1

2018 m. paskutinysis metų ketvirtis išsiskyrė rinkodaros ir žiniasklaidos planavimo paslaugų pirkimo konkursų...

Rinkodara
2019.02.12
E.sąskaitą jungia su kitų ES šalių sistemomis 2

Nuo 2019 m. balandžio mėn. įsigalios naujovė, leisianti Lietuvos ir kitų Europos Sąjungos (ES) šalių...

Finansai
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau