Alaus rinkai prognozuoja sąstingį

Publikuota: 2016-08-07
Praėjusiais metais tik 7% alaus parduota viešojo maitinimo įstaigose. 
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Praėjusiais metais tik 7% alaus parduota viešojo maitinimo įstaigose. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

2015 m. Lietuvoje parduota 287 mln. litrų alaus, 2% mažiau nei 2014 m. Tyrimų bendrovė „Euromonitor International“ prognozuoja, kad alaus pardavimai kasmet mažės ir toliau, o 2020 m. tesieks 283 mln. litrų.

2015 m. buvo sudėtingi alaus gamintojams, nes teko įveikti kelis rimtus iššūkius – orai vasarą buvo gana vėsūs, gyventojų skaičius toliau mažėjo, o kainų karai tarp prekybininkų stiprėjo, teigiama „Euromonitor International“ parengtoje alaus rinkos apžvalgoje.

Prognozuojama, kad artimiausius 5 metus pagrindiniai veiksniai, ribosiantys kategorijos augimą, išliks tie patys – mažėjantis gyventojų skaičius ir griežtesnis rinkos reguliavimas.

Metinio augimo koeficientas turėtų būti 3% ir 2015 m. kainomis pasiekti 469 mln. Eur 2020 m, teigiama apžvalgoje.

Georgij Grebinskij, „Euromonitor International“ vyresnysis analitikas, sako, kad šiemet alaus rinkai neigiamą įtaką turės didėjantys valdžios užmojai mažinti alkoholinių gėrimų vartojimą ir tokie veiksniai kaip toliau didėjantis akcizas, depozito sistemos įvedimas, draudimas prekiauti alkoholiniais gėrimais degalinėse, o taip pat nuo lapkričio mėnesio įsigaliosiantis įstatymas dėl draudimo skelbti akcijas. Kol kas sunku įvertinti, kaip visi įvardyti faktoriai paveiks rinkos dinamiką, tačiau teigiamo poveikio laukti tikrai nevertėtų.

„Reikėtų atkreipti dėmesį į vis labiau populiarėjintį „kraftinį alų“, kuris įgauna didesnį pagreitį ir tampa vis populiaresnis tarp lietuvos vartotojų. Tačiau, ši kategorija vis dar yra nišinė ir didesnį populiarumą turi tik tarp didžiausių miestų vartotojų“, - sako p. Grebinskij.

Praėjusiais metais tik 7% alaus parduota viešojo maitinimo įstaigose. Manoma, kad tam įtakos turėjo palyginti menka barų kultūra ir ribotos vartotojų finansinės galimybės. Be to, įvedus eurą barai ir restoranai padidino alaus kainas 9%, o tai irgi apribojo pardavimo augimą.

Rinkos apžvalga

2015 m. kvietinio alaus rinkos vertė augo 26%, parduotos produkcijos kiekis didėjo 29%. „Euromonitor International“ tai sieja su prieš dvejus metus pristatytais prekių ženklais, kurie pritraukė naujų vartotojų į kategoriją ir padėjo padvigubinti kvietinio alaus pardavimus nuo 8 mln. l 2013 m. iki 16 mln. l 2015 m.

Šviesiojo alaus rinkos dalis išaugo nuo 23% 2014 m. iki 24% 2015 m. augimas siejamas su didėjančiomis vartotojų pajamomis bei platesniu pasirinkimu šviesaus alaus kategorijoje.

Aktyvūs kainų karai lėmė, kad didžiąją dalį šio alaus pardavimų sudarė vidutinės kainos šviesusis alus, kurio dalis paaugo nuo 35% iki 36%. Pigesniojo šviesaus alaus rinkos dalis lyginamuoju laikotarpiu nukrito nuo 42% iki 39%.

Nealkoholinio alaus grupėje pardavimai 2015 m. pasiekė 3 mln. litrų ir buvo 15% didesni nei prieš metus. Kategorijos plėtra siejama su vartotojų susirūpinimu sveikata, be to, šis produktas paklausus tarp vairuotojų, kurie ir yra pagrindiniai nealkoholinio alaus vartotojai.

Išlieka populiarus

Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius, taip pat mano, kad alaus pardavimas per artimiausius 5 metus mažės.

„Niūrias prognozes siečiau tik su emigracija. Kasmet išvažiuoja daug žmonių, didžioji jų dalis – mūsų vartotojai, o turistų tiek nesulaukiame, kad būtų galima kompensuoti praradimą“, – pabrėžia p. Viršilas.

Anot pašnekovo, džiugina bent tai, kad alaus populiarumas nė kiek neblėsta.

„Aludarystė yra viena inovatyviausių sričių, galinti vartotojams pasiūlyti įdomių produktų. Rinka gerai priėmė mūsų „Raudonų plytų dirbtuvių“ alų, verdamą su unikaliais apyniais. Inovacijų bus daug, alaus turėsime vis įdomesnio“, – planais dalijasi p. Viršilas.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Tyrimas: tik 8% jaučiasi užtikrintai rinkdami dovanas  

Dovanas išrinkti daugeliui analizės, paieškų ir eksperto vertas darbas, tuo tarpu gaunant jos dažniausiai...

Prekyba
08:19
Stambios prekybos mokestį siūlo keisti progresiniu pelno mokesčiu  1

Apyvartos mokestis padės biudžetui surinkti papildomas pajamas į biudžetą, tačiau tiktai vartotojų, pardavėjų...

Prekyba
2019.12.06
Dovanų rinkoje - naujas žaidėjas Verslo tribūna

Dovanų kortelių ir rinkinių platinimo rinkoje atsirado naujas žaidėjas – „Beta dovana“. Nuo š. m. gruodžio...

Prekyba
2019.12.06
LRT – nauja R. Miliūtės laida 7

Rita Miliūtė į LRT televizijos eterį išleidžia naują laidą „Langas į valdžią“, kurią kurs naudodama viešai...

Rinkodara
2019.12.05
Maitinimo sektoriaus prognozė 2020: kaip keisis kainos ir atlyginimai Premium 1

Nors ir kalbama apie galimą ūkio lėtėjimą, restoranai ir kavinės į kitus metus žvelgia optimistiškai.

Paslaugos
2019.12.05
Padidinus akcizą kaitinamojo tabako pakelis brangs 33 centais 

Nuo 2020 m. kovo kaitinamojo tabako akcizas didės 65%. Skaičiuojama, kad jo pakelis brangs 33 centais ir...

Prekyba
2019.12.05
Prabangos prekių rinkoje galimas dar vienas sandoris

„Gucci“ ir „Saint Laurent“ savininkė sužiuro į drabužių gamintoją „Moncler“, praėjus porai savaičių po...

Rinkos
2019.12.05
„Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ sujudino rinką, pradėti dar 4 tyrimai 4

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) šiandien viešai nagrinėjo „Vilniaus degtinės“...

Rinkodara
2019.12.05
„Maxima“ įvardijo ir apdovanojo savo svarbiausias partneres 

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ savo kasmetiniame renginyje, tiekėjams skirtoje konferencijoje įvardijo...

Prekyba
2019.12.05
„Estep“: įvedus prekybos mokestį kainos papildomai kiltų 13%  Premium 23

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos užsakymu atliktas „Estep“ tyrimas rodo, kad įvedus stambios prekybos...

Prekyba
2019.12.05
Prekybos mokestis skandintų verslus, svarstoma kelti veiklą į kitas šalis  Premium 1

Seimo Biudžeto ir finansų komitete pasisakyti dėl planuojamo įvesti stambios prekybos mokesčio susirinkę...

Prekyba
2019.12.04
Interviu su A. Rusteika: stambios prekybos mokestis baigsis bankrotais ir teismais Premium 9

Buitinės technikos ir elektronikos prekybos tinklo „Topo centras“ įkūrėjas, valdybos pirmininkas Aurelijus...

Prekyba
2019.12.04
„ACC Distribution“ tapo oficialiu „Xiaomi“ įrenginių distributoriumi Baltijos šalyse Verslo tribūna 8

Viena stambiausių didmeninės prekybos bendrovių „ACC Distribution“ Baltijos šalyse sudarė bendradarbiavimo...

Prekyba
2019.12.04
Iki 22 Eur vertės siuntoms iš Kinijos bus taikomas PVM, keičiasi tvarka ir pačioje ES Premium 12

Nuo 2021 m. keičiasi siuntų, kurių vertė iki 150 Eur, prekybos ir PVM mokėjimo tvarka. Pokyčiai paveiks tiek...

Finansai
2019.12.04
„Kibernetinio pirmadienio“ pardavimai JAV pasiekė 9,4 mlrd. USD rekordą

JAV mažmenininkų pardavimai vadinamąjį kibernetinį pirmadienį, palyginti su metais anksčiau, padidėjo beveik...

Prekyba
2019.12.03
„Depo“ skirta 702.000 Eur bauda, įmonė ją skųs 3

Latvijos Konkurencijos taryba skyrė „pasidaryk pats“ segmento prekybininkei „Depo“ baudą už tai, kad...

Prekyba
2019.12.03
Senbuviai atsinaujina, „Lidl“ stato naujas parduotuves

Antradienį Alytuje po atnaujinimo atidaryta „Maximos“ parduotuvė, o Tauragėje – atnaujinta „Norfos“...

Prekyba
2019.12.03
Kompensuojamas medicinos pagalbos priemones galės tiekti ne tik vaistinės

Nuo šiol medicinos pagalbos priemonės bus kompensuojamos įsigyjant jas ne tik iš vaistinių, bet ir iš kitų...

Prekyba
2019.12.03
Penktadalį pajamų „Topo centrui“ suneša e. komercija  Premium

Aurelijus Rusteika, „Topo grupės“ valdybos pirmininkas, teigia, kad elektronikos ir buitinės technikos...

Prekyba
2019.12.03
Kai tvarumas – ne mada, o sėkmingo verslo modelis Verslo tribūna 2

Gamtos neteršiantis gamybos procesas. Natūralios medžiagos ir ekologiškas produktas. Atsakingas požiūris į...

Prekyba
2019.12.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau