Alaus rinkai prognozuoja sąstingį

2015 m. Lietuvoje parduota 287 mln. litrų alaus, 2% mažiau nei 2014 m. Tyrimų bendrovė Euromonitor International prognozuoja, kad alaus pardavimai kasmet mažės ir toliau, o 2020 m. tesieks 283 mln. litrų.
2015 m. buvo sudėtingi alaus gamintojams, nes teko įveikti kelis rimtus iššūkius orai vasarą buvo gana vėsūs, gyventojų skaičius toliau mažėjo, o kainų karai tarp prekybininkų stiprėjo, teigiama Euromonitor International parengtoje alaus rinkos apžvalgoje.
Prognozuojama, kad artimiausius 5 metus pagrindiniai veiksniai, ribosiantys kategorijos augimą, išliks tie patys mažėjantis gyventojų skaičius ir griežtesnis rinkos reguliavimas.
Metinio augimo koeficientas turėtų būti 3% ir 2015 m. kainomis pasiekti 469 mln. Eur 2020 m, teigiama apžvalgoje.
Georgij Grebinskij, Euromonitor International vyresnysis analitikas, sako, kad šiemet alaus rinkai neigiamą įtaką turės didėjantys valdžios užmojai mažinti alkoholinių gėrimų vartojimą ir tokie veiksniai kaip toliau didėjantis akcizas, depozito sistemos įvedimas, draudimas prekiauti alkoholiniais gėrimais degalinėse, o taip pat nuo lapkričio mėnesio įsigaliosiantis įstatymas dėl draudimo skelbti akcijas. Kol kas sunku įvertinti, kaip visi įvardyti faktoriai paveiks rinkos dinamiką, tačiau teigiamo poveikio laukti tikrai nevertėtų.
Reikėtų atkreipti dėmesį į vis labiau populiarėjintį kraftinį alų, kuris įgauna didesnį pagreitį ir tampa vis populiaresnis tarp lietuvos vartotojų. Tačiau, ši kategorija vis dar yra nišinė ir didesnį populiarumą turi tik tarp didžiausių miestų vartotojų, - sako p. Grebinskij.
Praėjusiais metais tik 7% alaus parduota viešojo maitinimo įstaigose. Manoma, kad tam įtakos turėjo palyginti menka barų kultūra ir ribotos vartotojų finansinės galimybės. Be to, įvedus eurą barai ir restoranai padidino alaus kainas 9%, o tai irgi apribojo pardavimo augimą.
Rinkos apžvalga
2015 m. kvietinio alaus rinkos vertė augo 26%, parduotos produkcijos kiekis didėjo 29%. Euromonitor International tai sieja su prieš dvejus metus pristatytais prekių ženklais, kurie pritraukė naujų vartotojų į kategoriją ir padėjo padvigubinti kvietinio alaus pardavimus nuo 8 mln. l 2013 m. iki 16 mln. l 2015 m.
Šviesiojo alaus rinkos dalis išaugo nuo 23% 2014 m. iki 24% 2015 m. augimas siejamas su didėjančiomis vartotojų pajamomis bei platesniu pasirinkimu šviesaus alaus kategorijoje.
Aktyvūs kainų karai lėmė, kad didžiąją dalį šio alaus pardavimų sudarė vidutinės kainos šviesusis alus, kurio dalis paaugo nuo 35% iki 36%. Pigesniojo šviesaus alaus rinkos dalis lyginamuoju laikotarpiu nukrito nuo 42% iki 39%.
Nealkoholinio alaus grupėje pardavimai 2015 m. pasiekė 3 mln. litrų ir buvo 15% didesni nei prieš metus. Kategorijos plėtra siejama su vartotojų susirūpinimu sveikata, be to, šis produktas paklausus tarp vairuotojų, kurie ir yra pagrindiniai nealkoholinio alaus vartotojai.
Išlieka populiarus
Rolandas Viršilas, UAB Švyturys-Utenos alus generalinis direktorius, taip pat mano, kad alaus pardavimas per artimiausius 5 metus mažės.
Niūrias prognozes siečiau tik su emigracija. Kasmet išvažiuoja daug žmonių, didžioji jų dalis mūsų vartotojai, o turistų tiek nesulaukiame, kad būtų galima kompensuoti praradimą, pabrėžia p. Viršilas.
Anot pašnekovo, džiugina bent tai, kad alaus populiarumas nė kiek neblėsta.
Aludarystė yra viena inovatyviausių sričių, galinti vartotojams pasiūlyti įdomių produktų. Rinka gerai priėmė mūsų Raudonų plytų dirbtuvių alų, verdamą su unikaliais apyniais. Inovacijų bus daug, alaus turėsime vis įdomesnio, planais dalijasi p. Viršilas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti