Alaus rinkai prognozuoja sąstingį

Publikuota: 2016-08-07
Praėjusiais metais tik 7% alaus parduota viešojo maitinimo įstaigose. 
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Praėjusiais metais tik 7% alaus parduota viešojo maitinimo įstaigose. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

2015 m. Lietuvoje parduota 287 mln. litrų alaus, 2% mažiau nei 2014 m. Tyrimų bendrovė „Euromonitor International“ prognozuoja, kad alaus pardavimai kasmet mažės ir toliau, o 2020 m. tesieks 283 mln. litrų.

2015 m. buvo sudėtingi alaus gamintojams, nes teko įveikti kelis rimtus iššūkius – orai vasarą buvo gana vėsūs, gyventojų skaičius toliau mažėjo, o kainų karai tarp prekybininkų stiprėjo, teigiama „Euromonitor International“ parengtoje alaus rinkos apžvalgoje.

Prognozuojama, kad artimiausius 5 metus pagrindiniai veiksniai, ribosiantys kategorijos augimą, išliks tie patys – mažėjantis gyventojų skaičius ir griežtesnis rinkos reguliavimas.

Metinio augimo koeficientas turėtų būti 3% ir 2015 m. kainomis pasiekti 469 mln. Eur 2020 m, teigiama apžvalgoje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Georgij Grebinskij, „Euromonitor International“ vyresnysis analitikas, sako, kad šiemet alaus rinkai neigiamą įtaką turės didėjantys valdžios užmojai mažinti alkoholinių gėrimų vartojimą ir tokie veiksniai kaip toliau didėjantis akcizas, depozito sistemos įvedimas, draudimas prekiauti alkoholiniais gėrimais degalinėse, o taip pat nuo lapkričio mėnesio įsigaliosiantis įstatymas dėl draudimo skelbti akcijas. Kol kas sunku įvertinti, kaip visi įvardyti faktoriai paveiks rinkos dinamiką, tačiau teigiamo poveikio laukti tikrai nevertėtų.

„Reikėtų atkreipti dėmesį į vis labiau populiarėjintį „kraftinį alų“, kuris įgauna didesnį pagreitį ir tampa vis populiaresnis tarp lietuvos vartotojų. Tačiau, ši kategorija vis dar yra nišinė ir didesnį populiarumą turi tik tarp didžiausių miestų vartotojų“, - sako p. Grebinskij.

Praėjusiais metais tik 7% alaus parduota viešojo maitinimo įstaigose. Manoma, kad tam įtakos turėjo palyginti menka barų kultūra ir ribotos vartotojų finansinės galimybės. Be to, įvedus eurą barai ir restoranai padidino alaus kainas 9%, o tai irgi apribojo pardavimo augimą.

Rinkos apžvalga

2015 m. kvietinio alaus rinkos vertė augo 26%, parduotos produkcijos kiekis didėjo 29%. „Euromonitor International“ tai sieja su prieš dvejus metus pristatytais prekių ženklais, kurie pritraukė naujų vartotojų į kategoriją ir padėjo padvigubinti kvietinio alaus pardavimus nuo 8 mln. l 2013 m. iki 16 mln. l 2015 m.

Šviesiojo alaus rinkos dalis išaugo nuo 23% 2014 m. iki 24% 2015 m. augimas siejamas su didėjančiomis vartotojų pajamomis bei platesniu pasirinkimu šviesaus alaus kategorijoje.

Aktyvūs kainų karai lėmė, kad didžiąją dalį šio alaus pardavimų sudarė vidutinės kainos šviesusis alus, kurio dalis paaugo nuo 35% iki 36%. Pigesniojo šviesaus alaus rinkos dalis lyginamuoju laikotarpiu nukrito nuo 42% iki 39%.

Nealkoholinio alaus grupėje pardavimai 2015 m. pasiekė 3 mln. litrų ir buvo 15% didesni nei prieš metus. Kategorijos plėtra siejama su vartotojų susirūpinimu sveikata, be to, šis produktas paklausus tarp vairuotojų, kurie ir yra pagrindiniai nealkoholinio alaus vartotojai.

Išlieka populiarus

Rolandas Viršilas, UAB „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius, taip pat mano, kad alaus pardavimas per artimiausius 5 metus mažės.

„Niūrias prognozes siečiau tik su emigracija. Kasmet išvažiuoja daug žmonių, didžioji jų dalis – mūsų vartotojai, o turistų tiek nesulaukiame, kad būtų galima kompensuoti praradimą“, – pabrėžia p. Viršilas.

Anot pašnekovo, džiugina bent tai, kad alaus populiarumas nė kiek neblėsta.

„Aludarystė yra viena inovatyviausių sričių, galinti vartotojams pasiūlyti įdomių produktų. Rinka gerai priėmė mūsų „Raudonų plytų dirbtuvių“ alų, verdamą su unikaliais apyniais. Inovacijų bus daug, alaus turėsime vis įdomesnio“, – planais dalijasi p. Viršilas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Lojalumo kortelė „Mylimiausia“ turės virtualų variantą

Viena didžiausių šalyje pirkėjų lojalumo programa „Mylimiausia“ ruošiasi įžengti į virtualią erdvę. Interneto...

Rinkodara
16:33
Klastotės pandemijos metais: padirbti produktai toliau keroja Premium

Lietuvos muitinės duomenimis, 2021 m. sulaikyta daugiau nei 120.000 vienetų prekių, kurios galimai buvo...

Prekyba
15:02
„Aprangos“ grupės apyvarta šiemet augo 57%

„MG grupės“ kontroliuojamos didžiausios Baltijos šalių mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“ apyvarta...

Prekyba
2022.07.01
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
2022.07.01
„Omniva“ investuoja 40 mln. Eur – statys siuntų paskirstymo terminalą Kaune Premium 12

Siuntų UAB „Omniva LT“ Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statys savo siuntų terminalą, kuris turėtų...

Logistika
2022.07.01
„Akropolis Vingis“: pristatytos naujo Vilniaus kvartalo detalės 10

Baltijos šalyse prekybos ir pramogų centrus valdanti „Akropolis Group“ penktadienį visuomenei pristato...

Prekyba
2022.07.01
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
2022.07.01
Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
2022.07.01
„Eurovaistinė internete“ darbo užkulisiai: griežtos kontrolės ir intuityvaus aptarnavimo balansas Verslo tribūna

Nors e. vaistinių sektoriaus specifika paremta griežtu reguliavimu ir kontrole, jai galioja bendri e.

Prekyba
2022.07.01
„Maxima grupei“ piešia daugiau kaip 6% skolinimosi kainą Premium 1

Kapitalo rinką 300 mln. Eur emisijai žvalganti ir milijardines skolinimosi obligacijomis ambicijas turinti...

Rinkos
2022.06.30
„Maxima grupės“ įsigijimas Lenkijoje: „Stokrotka“ perka dar keturiolika parduotuvių

Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ sudarė sutartį, pagal kurią rengiamasi perimti 14-a maisto...

Prekyba
2022.06.30
„ACME grupės“ grynasis pelnas – 19,3 mln. Eur, per metus šoktelėjo dukart

Vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos e. įrenginiais, filmais ir kitomis verslo sritimis...

Prekyba
2022.06.30
Sankcijų spaudžiama Kaliningrado sritis pergrupuoja tiekimo grandines Premium

Nuo Vakarų importo priklausantis Rusijos eksklavas ieško būdų užsitikrinti ekonomikai reikiamą 20 mln. t per...

Logistika
2022.06.30
„Maxima grupės“ skolinimosi kapitalo rinkoje ambicijos – iki 1 mlrd. Eur

Kapitalo rinką dėl 300 mln. Eur obligacijų išleidimo žvalganti „Maxima grupė“ užsitikrino dokumentaciją...

Rinkos
2022.06.30
„Snapchat“ pristato mokamą prenumeratos paslaugą

Socialinio tinklo „Snapchat“ valdytoja „Snap“ trečiadienį pranešė, kad išleidžia mokamą paslaugų planą...

Inovacijos
2022.06.30
R. Kurlianskis: esu velnio neštas ir pamestas – man niekada nemokėjo, kad būčiau švelnus ir pūkuotas Premium 27

Raimondą Kurlianskį, vieną pagrindinių Dariaus Mockaus bendražygių, buvusių „MG Investment“ akcininkų, savo...

Prekyba
2022.06.30
Birželį pradėti ir baigti NT projektai Premium

Birželį Vilniuje pradėtos naujų daugiabučių, bendro gyvenimo būsto, biurų pastato statybos, Kaune ir...

Statyba ir NT
2022.06.30
Ką daryti, kai būni pirmas ir tebesi vienintelis: plėstis su franšizės partneriais Premium

Pasiūlius naujieną, kuri per kelerius metus ne tik įsitvirtina, atlaiko iššūkius, bet ir tebėra pirma ir...

Gazelė
2022.06.30
2035 m. ES ketina stabdyti automobilių su vidaus degimo varikliais prekybą 1

Šiai priemonei numatomos ir išlygos, ja tikimasi pasiekti Europos tikslus dėl klimato taršos ir iki 2050 m.

Logistika
2022.06.29
Derlingi „Camelia“ metai: nauji akcininkai, trys įsigijimai ir ūgtelėjęs pelnas Premium

UAB „Nemuno vaistinė“, valdanti „Camelia“ prekės ženklo vaistines Lietuvoje, 2021 m. pagal pardavimo pajamas,...

Prekyba
2022.06.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku