„Lidl“ paskatins prekybininkus persvarstyti lojalumo programas

Publikuota: 2016-06-02

Lietuvoje veiklą pradedantis Vokietijos žemų kainų tinklas „Lidl“ paskatins rinkos senbuvius persvarstyti savo nuolaidų programas ir suteikti daugiau vertės savo klientams, mano ekspertai.

„Lidl“ atidarymas tikrai įneš sumaišties į Lietuvos mažmeninę prekybą – visi mažmenininkai stengsis neatiduoti savo rinkos dalies naujam žaidėjui, todėl tikėtina, kad pirkėjus vilios dar didesnėmis, patrauklesnėmis akcijomis, platesne privačių prekių ženklų pasiūla“, – sako Ilona Lepp, tyrimų bendrovės „Nielsen“ generalinė direktorė Baltijos šalyse.

Jos nuomone, moderniausi tinklai vilios savo lojalius pirkėjus asmeniniais pasiūlymais, kurtais pagal pirkėjų apsipirkimo prioritetus.

Nors konkurencija kelia įtampą tarp dalyvių, visa tai duoda teigiamų rezultatų ne tik pirkėjams, bet ir patiems rinkos senbuviams – mažmeninės prekybos tinklams ar pavienėms parduotuvėms.

„Konkurencijos padidėjimas yra tinkamas metas pergalvoti savo strategiją – išgryninti, kuo tinklas unikalus, už ką jį mėgsta lojalūs pirkėjai – dažnai lojalumą lemia ne žema kaina, ir sutelkti dėmesį į savo pranašumus. Tai labai svarbus apsisprendimas, nes negalima likti vidutiniu be išskirtinumo pardavėju“, – pabrėžia p. Lepp.

„Nielsen“ statistika rodo, kad Europoje žemų kainų tinklai, turintys 20 parduotuvių vienam milijonui gyventojų, užima apie 7% rinkos, atitinkamai 40 parduotuvių – 11–12%. Prognozuojama, kad Lietuvoje, turint 15 žemų kainų parduotuvių, galima užimti 1,5–2% rinkos, atitinkamai 30 parduotuvių – 3–4% rinkos, 90 parduotuvių – 9,5%.

„Lidl“ birželio 2 d. atidaro 15 parduotuvių.

Netiko asortimentas

Pagal žemų kainų prekybos tinklo koncepciją anksčiau yra bandę dirbti įvairūs prekybininkai, tačiau nė vieno jų veikla nebuvo ilgalaikė.

„Anksčiau veikusios žemų kainų parduotuvės nebuvo patrauklios pirkėjams“, – jų žlugimo priežastį nurodo p. Lepp.

„Nielsen“ pirkėjų tyrimas parodė, kad svarbiausi pirkėjų pasitenkinimą lemiantys veiksniai yra susiję su pilnu, geru, kokybišku asortimentu, atitinkančiu pirkėjo lūkesčius. Reikalingas šviežių produktų pasirinkimas, puikus kainos ir kokybės santykis.

„Tuo nepasižymėjo ankstesnės žemų kainų parduotuvės, kurios dažnai atrinkdavo tik pigias, o kartu ir mažiau kokybiškas, tačiau visoje rinkoje lengvai randamas prekes“, – pabrėžia p. Lepp.

Ji atkreipia dėmesį į tai, kad Lietuvoje jau daugelį metų labai aukštas prekybos centrų lygis: parduotuvės gražios, tvarkingos ir švarios, o aptarnavimui keliami dideli lūkesčiai. Ponios Lepp nuomone, šioje srityje anksčiau veikusios žemų kainų parduotuvės taip pat atsiliko nuo kitų, nesuteikdamos malonios pirkimo patirties.

„Lidl“ ir „Aldi“, nors ir siūlo labai ribotą asortimentą, pasižymi geru kainos ir kokybės santykiu, vis daugiau investuoja į parduotuvių aplinką, todėl čia jie turi didelį pranašumą prieš anksčiau gyvavusias žemų kainų parduotuves“, – lygina p. Lepp.

Į klausimą, kokia tikimybė, kad į Lietuvą ateitų daugiau žemų kainų tinklų, pavyzdžiui, „Aldi“, p. Lepp atsako, kad nereikia pamiršti, jog Lietuva yra nedidelė rinka, kurioje negali tilpti begalinis skaičius žaidėjų: „Greičiausiai „Aldi“ stebės, kaip seksis „Lidl“, ir tik tuomet svarstys, ar Lietuvos pirkėjai yra atviri dar vienam žemų kainų tinklui.“

Privačių ženklų – vos 9%

„Nielsen“ duomenimis, privačių prekės ženklų rinkos dalis Lietuvoje yra 8,5% ir pastaruosius kelerius metus nekinta.

„Dideli, gausiai reklamuojami produktai, kuriems pritaikyta akcija ar nuolaida, pirkėjui atrodo patrauklesni, todėl jiems teikiama pirmenybė, o ne privačių prekės ženklų produktams“, – tendenciją pastebi p. Lepp.

Vis dėlto privataus prekės ženklo produktai turi potencialo konkuruoti ne tik kaina – pirmiausia tai puikus kainos ir kokybės santykis, taip pat galimybė prekybos tinklui pademonstruoti savo išskirtinumą – premium, nišinių kategorijų, vietos produkcijos, skirtos šeimai, produktai unikaliems poreikiams, šviežiai gaminti produktai, mano p. Lepp.

„Tikime, kad jų potencialas augti vis dar neišnaudotas, nes Europoje privatūs ženklai sudaro daugiau nei 30%“, – prognozuoja p. Lepp.

Teigiamos asociacijos

Jekaterina Smirnova, „Euromonitor International“ analitikė, „Lidl“ veiklos pradžią laiko vienu reikšmingiausių įvykių mažmeninės prekybos rinkoje. Tinklas įregistravo įmonę Lietuvoje dar 2002 m. ir nuo tada visuomenės informavimo priemonėse periodiškai svarstoma – kada bus atidaryta tinklo parduotuvių Lietuvoje.

„Paaiškėjo, kad 15 parduotuvių bus atidarytos birželio 2 d., ir nors „Lidl“ yra naujas prekės ženklas Lietuvoje, jis vartotojams jau gerai žinomas ir, galima sakyti, lauktas“, – teigia p. Smirnova.

Žemų kainų tinklo strategija turėtų pasiteisinti, turint omenyje, kad didelė dalis Lietuvos pirkėjų būtiniausių maisto produktų vyksta įsigyti į Lenkiją. Be to, vartotojai demonstruoja, kad jiems nepriimtinos palyginti aukštos maisto prekių kainos pagrindiniuose tinkluose, – gegužę vyko akcija, kurios metu buvo raginama nepirkti didžiųjų tinklų parduotuvėse.

„Iki šiol žemų kainų tinklo koncepcija Lietuvoje nebuvo sėkminga, tačiau „Lidl“, skiriantis dėmesio kokybei, turės galimybę sukurti teigiamų asociacijų su šio tipo parduotuvėmis“, – mano p. Smirnova.

Žemų kainų tinklai, tokie kaip „Supernetto“ ir „Cento“, tam tikru metu turėjo pasitraukti iš rinkos, nes paaiškėjo, kad klientams svarbi ne tik kaina. 2015 m. Lietuva buvo viena iš nedaugelio valstybių, kuriose nebuvo žemų kainų koncepcijos parduotuvių.

Svarbios nuolaidos

Kokybės, aptarnavimo ir asortimento vaidmuo yra vis svarbesnis, ir tai reiškia, kad vartotojai, užuot lankęsi viename žemų kainų tinkle, verčiau eina į didelį prekių asortimentą turinčią parduotuvę, kurioje aukštesnės kokybės prekės parduodamos su nuolaidomis.

„Nuolaidos turi didelę reikšmę vartotojams ir dažnai yra lemiamas kriterijus įsigyjant prekę, lietuviai linkę ieškoti geriausio pasiūlymo, užuot buvę lojalūs vienam tinklui“, – sako p. Smirnova.

Anot jos, dar vienas veiksnys, apribosiantis „Lidl“ galimybes Lietuvoje, yra susijęs su lietuviško asortimento dalimi lentynose. Lietuviai teikia prioritetą vietos produkcijai, o jos „Lidl“, bent iš pradžių, turės vos apie 20%.

„Euromonitor International“ duomenimis, „Lidl“, turėdama 25–30 parduotuvių Lietuvoje gali pretenduoti į 3–4% rinkos.

„Lidl“ žengia į oligopolinę rinką, kurios 71% valdo 4 mažmeninės prekybos maisto produktais tinklai, o svarbiausias iš jų – „Maxima“ – turi 36% rinkos“, – skaičiuoja p. Smirnova.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 1

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Perspėjimas įmonėms: daugėja apgaulingų pasiūlymų Premium

Lietuvos eksportuotojai sulaukia gerokai daugiau nei anksčiau apgaulingų pasiūlymų patiekti prekes. Dabar jie...

Finansai
05:45
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 1

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 12

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
„Norfos“ pelnas pernai smuko 15%

Mažmeninės prekybos tinklą „Norfa“ valdanti bendrovė „Norfos mažmena“ pernai uždirbo 6,4 mln. Eur grynojo...

Prekyba
2019.05.20
Prekybos sektorius: pergalę švęs duomenų analitikos karaliai

Tradiciniai prekybininkai, bijodami prarasti savo klientus, investuoja į elektroninę prekybą, kuri kol kas...

Prekyba
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 19

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19
„& Other Stories“ ženklo parduotuvei H&M pasirinko „Galleria Riga“

Pirmą Baltijos šalyse „& Other Stories“ 740 kv.m. ploto parduotuvę šį rudenį Švedijos drabužių prekybininkė...

Prekyba
2019.05.19
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Pakoreguota „Aprangos“ EBITDA atitiko analitikų prognozę

Pirmąjį praėjusių metų ketvirtį „Aprangos“ pardavimams neigiamą įtaką darė neįprastai šalti orai ir Velykos,...

Prekyba
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Po ES teismo sprendimo Lenkijoje gali būti įvestas prekybos mokestis didiesiems 12

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas panaikino Europos Komisijos (EK) nepalankų sprendimą dėl mažmeninės...

Prekyba
2019.05.17
Mažų parduotuvių plėtrą Vilniaus centre vis dar riboja kliūtys 1

Per kelerius metus Vilniaus ir Kauno centrinėse dalyse atsidarys iki dešimties naujų nedidelių parduotuvėlių,...

Prekyba
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau