Dundulis: „Švyturys“ turės nusileisti „Maximai“

Publikuota: 2016-03-10
Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas: „Bet kuriam gamintojui būtų baisi tragedija prarasti lentynas bent 3 ar 4 mėnesiams, nes per tą laiką padidėja konkurentų pardavimai.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas: „Bet kuriam gamintojui būtų baisi tragedija prarasti lentynas bent 3 ar 4 mėnesiams, nes per tą laiką padidėja konkurentų pardavimai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Tarp stambiausio prekybos tinklo ir didžiausios aludarės įsiplieskusiame ginče nusileisti teks „Švyturiui-Utenos alui“, prognozuoja Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas.

VŽ rašė, kad „Maxima“ tinkle jau netrukus gali nelikti UAB „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) produkcijos, mat aludarė pageidauja didesnės kainos, o prekybininkė su tuo nesutinka.

Pono Dundulio nuomone, ginčas baigsis prekybininkų pergale.

„Švyturys“ nusileis. Vyksta derybos, už kokią kainą pirkti produkciją, taigi ŠUA turės nusileisti“, – įsitikinęs jis.

Pašnekovas primena, kad „Maxima“ valdo apie 40% mažmeninės prekybos rinkos, jai tenka apie 35% visų alaus pardavimų Lietuvoje.

„Bet kuriam gamintojui būtų baisi tragedija prarasti parduotuvių lentynas bent 3 ar 4 mėnesiams, nes per tą laiką padidėja konkurentų pardavimai. Jei „Maxima“ tinkle neliktų ŠUA alaus, žmonės išbandytų kitus produktus ir pamatytų, kad yra visai neblogų. Ir net kai ŠUA vėl grįš su savo produkcija, jis gali jau nebeatstatyti turėtų pozicijų, nes dalis vartotojų per tą laiką gali atkristi“, – aiškina p. Dundulis.

Prekių ženklai silpnėja

Paklaustas, ar kuris nors Lietuvos prekybininkas gali sau leisti atsisakyti „Švyturio“ – vieno žinomiausių Lietuvoje prekių ženklo – pašnekovas atsako teigiamai.

„Švyturio“ prekių ženklas silpnėja, tad tinklai gali sau leisti jo neturėti“, – mano p. Dundulis. Jis patikslina, kad silpnėja ne tik ŠUA, bet ir apskritai visi didieji prekių ženklai – ne tik alaus, bet ir kitų prekių.

„Pirkėjams ženklai tampa nesvarbūs, jau nebėra taip, kad pvz., be kažkokio pavadinimo kavos parduotuvė negalėtų egzistuoti. Mums tik bandoma įteigti, kad negalime apsieiti be to ar kito prekių ženklo, bet realybė yra kitokia. Visi dideli prekių ženklai silpnėja ir jų rinkos dalis, – kurį bepaimtum – mažėja. Gamintojai savo rinkos dalį išlaiko tik dėka nežinomų – „no name“ – prekių ženklų“, – teigia p. Dundulis.

Nors tikina nematantis nė vieno prekių ženklo, be kurio tinklai šiandien negalėtų išgyventi, verslininkas visgi pabrėžia, kad yra tokių prekių, kurių neturėdami tinklai prarastų dalį apyvartos. Viena iš tokių prekių – cigaretės.

„Tačiau jei neturi kažkokio prekių ženklo – tai nėra tragedija. Gali kitą tos grupės prekių ženklą pradėti pardavinėti pigiau, nes tam gamintojui apsimoka tau duoti geras sąlygas – juk jis nebeturi konkurento – ir tada sugebi išlyginti apyvartą“, – dėsto p. Dundulis.

Jis pateikia pavyzdį: „Norfa“, po to, kai atsisakė dirbti su „Procter & Gamble“ (PG) Lietuvoje atstovaujančia bendrove „Sanitex“, šias prekes pradėjo imti iš lenkų, o kai kurių PG prekių ženklų išvis nebeturi.

„Taip, po to, kai mūsų tinkle sumažėjo PG prekių ženklų, mūsų apyvarta krito. Tačiau apyvarta nėra tiek svarbi, svarbus pelnas, o jis nesumažėjo. Skaičiuojant kilogramais, šios grupės prekių buvo parduota daugiau, taigi vartotojas irgi liko labiau patenkintas“, – teigia pašnekovas.

Renkasi patylėti

Su „Švyturio“ vadovu VŽ susisiekti nepavyko.

Kiti VŽ kalbinti prekybos tinklų bei alaus daryklų atstovai kol kas susilaiko nuo bet kokių viešų prognozių, kuo gali baigtis dviejų banginių ginčas ir ar „Maxima“ išties ryšis atsisakyti „Švyturio“ produkcijos. Renata Saulytė, UAB „Maxima LT“ Komunikacijos skyriaus vadovė, vakar VŽ sakė, jog situacija, kad „Maximos“ tinkle ŠUA alaus gali nelikti visai, būtų drastiška.

„Tai vienas iš būdų, bet pats drastiškiausias. Tikimės, kad jo neprireiks. Juolab kad tai vienas didžiausių tiekėjų, su kuriuo bendraujame. Tikimės, kad susiderėsime. (...) Ko prašome iš „Švyturio“ ir iš kitų tiekėjų: jeigu ketinama kelti kainas, tai turi būti pagrįsta. Nes paskui ir mes turime tai paaiškinti pirkėjams“, – sakė ji.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 10

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Perspėjimas įmonėms: daugėja apgaulingų pasiūlymų Premium 2

Lietuvos eksportuotojai sulaukia gerokai daugiau nei anksčiau apgaulingų pasiūlymų patiekti prekes. Dabar jie...

Finansai
05:45
„JCDecaux“ atsigręžia į prekybininkus: investuoja „Panoramoje“ Premium 2

Lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ prekybos centre „Panorama“ investavo bemaž 150.000 Eur ir įrengė...

Rinkodara
2019.05.20
Kilni „Maximos“ akcija paskendo kritikos liūne 14

Prekybos tinklas „Maxima“ paskelbė akciją, kurios metu kviečia įsigyti Nomedos Marčėnaitės iliustracija...

Rinkodara
2019.05.20
„Norfos“ pelnas pernai smuko 15%

Mažmeninės prekybos tinklą „Norfa“ valdanti bendrovė „Norfos mažmena“ pernai uždirbo 6,4 mln. Eur grynojo...

Prekyba
2019.05.20
Prekybos sektorius: pergalę švęs duomenų analitikos karaliai

Tradiciniai prekybininkai, bijodami prarasti savo klientus, investuoja į elektroninę prekybą, kuri kol kas...

Prekyba
2019.05.20
Paskutiniajame etape – du žuvies gamybos prekių ženklai

Paskutiniajame „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etape – „Viči“ ir „Zigmas“. Šie ženklai...

Rinkodara
2019.05.20
„Maxima“ užlipo ant pirmo laiptelio, „Tele2“ – penkta 3

Pirmąjį šių metų ketvirtį „Maxima“ nukarūnavo „Tele2“, kuri pagal investicijas į reklamą jau ne vienerius...

Rinkodara
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 19

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19
„& Other Stories“ ženklo parduotuvei H&M pasirinko „Galleria Riga“

Pirmą Baltijos šalyse „& Other Stories“ 740 kv.m. ploto parduotuvę šį rudenį Švedijos drabužių prekybininkė...

Prekyba
2019.05.19
Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų 2

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
2019.05.19
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Pakoreguota „Aprangos“ EBITDA atitiko analitikų prognozę

Pirmąjį praėjusių metų ketvirtį „Aprangos“ pardavimams neigiamą įtaką darė neįprastai šalti orai ir Velykos,...

Prekyba
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  7

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Po ES teismo sprendimo Lenkijoje gali būti įvestas prekybos mokestis didiesiems 12

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas panaikino Europos Komisijos (EK) nepalankų sprendimą dėl mažmeninės...

Prekyba
2019.05.17
Mažų parduotuvių plėtrą Vilniaus centre vis dar riboja kliūtys 1

Per kelerius metus Vilniaus ir Kauno centrinėse dalyse atsidarys iki dešimties naujų nedidelių parduotuvėlių,...

Prekyba
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau