Dundulis: „Švyturys“ turės nusileisti „Maximai“

Publikuota: 2016-03-10
Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas: „Bet kuriam gamintojui būtų baisi tragedija prarasti lentynas bent 3 ar 4 mėnesiams, nes per tą laiką padidėja konkurentų pardavimai.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas: „Bet kuriam gamintojui būtų baisi tragedija prarasti lentynas bent 3 ar 4 mėnesiams, nes per tą laiką padidėja konkurentų pardavimai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Tarp stambiausio prekybos tinklo ir didžiausios aludarės įsiplieskusiame ginče nusileisti teks „Švyturiui-Utenos alui“, prognozuoja Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas.

VŽ rašė, kad „Maxima“ tinkle jau netrukus gali nelikti UAB „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) produkcijos, mat aludarė pageidauja didesnės kainos, o prekybininkė su tuo nesutinka.

Pono Dundulio nuomone, ginčas baigsis prekybininkų pergale.

„Švyturys“ nusileis. Vyksta derybos, už kokią kainą pirkti produkciją, taigi ŠUA turės nusileisti“, – įsitikinęs jis.

Pašnekovas primena, kad „Maxima“ valdo apie 40% mažmeninės prekybos rinkos, jai tenka apie 35% visų alaus pardavimų Lietuvoje.

„Bet kuriam gamintojui būtų baisi tragedija prarasti parduotuvių lentynas bent 3 ar 4 mėnesiams, nes per tą laiką padidėja konkurentų pardavimai. Jei „Maxima“ tinkle neliktų ŠUA alaus, žmonės išbandytų kitus produktus ir pamatytų, kad yra visai neblogų. Ir net kai ŠUA vėl grįš su savo produkcija, jis gali jau nebeatstatyti turėtų pozicijų, nes dalis vartotojų per tą laiką gali atkristi“, – aiškina p. Dundulis.

Prekių ženklai silpnėja

Paklaustas, ar kuris nors Lietuvos prekybininkas gali sau leisti atsisakyti „Švyturio“ – vieno žinomiausių Lietuvoje prekių ženklo – pašnekovas atsako teigiamai.

„Švyturio“ prekių ženklas silpnėja, tad tinklai gali sau leisti jo neturėti“, – mano p. Dundulis. Jis patikslina, kad silpnėja ne tik ŠUA, bet ir apskritai visi didieji prekių ženklai – ne tik alaus, bet ir kitų prekių.

„Pirkėjams ženklai tampa nesvarbūs, jau nebėra taip, kad pvz., be kažkokio pavadinimo kavos parduotuvė negalėtų egzistuoti. Mums tik bandoma įteigti, kad negalime apsieiti be to ar kito prekių ženklo, bet realybė yra kitokia. Visi dideli prekių ženklai silpnėja ir jų rinkos dalis, – kurį bepaimtum – mažėja. Gamintojai savo rinkos dalį išlaiko tik dėka nežinomų – „no name“ – prekių ženklų“, – teigia p. Dundulis.

Nors tikina nematantis nė vieno prekių ženklo, be kurio tinklai šiandien negalėtų išgyventi, verslininkas visgi pabrėžia, kad yra tokių prekių, kurių neturėdami tinklai prarastų dalį apyvartos. Viena iš tokių prekių – cigaretės.

„Tačiau jei neturi kažkokio prekių ženklo – tai nėra tragedija. Gali kitą tos grupės prekių ženklą pradėti pardavinėti pigiau, nes tam gamintojui apsimoka tau duoti geras sąlygas – juk jis nebeturi konkurento – ir tada sugebi išlyginti apyvartą“, – dėsto p. Dundulis.

Jis pateikia pavyzdį: „Norfa“, po to, kai atsisakė dirbti su „Procter & Gamble“ (PG) Lietuvoje atstovaujančia bendrove „Sanitex“, šias prekes pradėjo imti iš lenkų, o kai kurių PG prekių ženklų išvis nebeturi.

„Taip, po to, kai mūsų tinkle sumažėjo PG prekių ženklų, mūsų apyvarta krito. Tačiau apyvarta nėra tiek svarbi, svarbus pelnas, o jis nesumažėjo. Skaičiuojant kilogramais, šios grupės prekių buvo parduota daugiau, taigi vartotojas irgi liko labiau patenkintas“, – teigia pašnekovas.

Renkasi patylėti

Su „Švyturio“ vadovu VŽ susisiekti nepavyko.

Kiti VŽ kalbinti prekybos tinklų bei alaus daryklų atstovai kol kas susilaiko nuo bet kokių viešų prognozių, kuo gali baigtis dviejų banginių ginčas ir ar „Maxima“ išties ryšis atsisakyti „Švyturio“ produkcijos. Renata Saulytė, UAB „Maxima LT“ Komunikacijos skyriaus vadovė, vakar VŽ sakė, jog situacija, kad „Maximos“ tinkle ŠUA alaus gali nelikti visai, būtų drastiška.

„Tai vienas iš būdų, bet pats drastiškiausias. Tikimės, kad jo neprireiks. Juolab kad tai vienas didžiausių tiekėjų, su kuriuo bendraujame. Tikimės, kad susiderėsime. (...) Ko prašome iš „Švyturio“ ir iš kitų tiekėjų: jeigu ketinama kelti kainas, tai turi būti pagrįsta. Nes paskui ir mes turime tai paaiškinti pirkėjams“, – sakė ji.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
05:45
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kinija nepateisina Lietuvos eksportuotojų lūkesčių

Lietuvos įmonės kasmet sulaukia naujų leidimų eksportuoti produkciją į trečiąsias šalis, o pernai plačiau...

Pramonė
2020.01.17
Importo ir eksporto kainų statistika: išsiskiria gamtiniai ištekliai 

Per metus (2019 m. lapkritį, palyginti su 2018 m. lapkričiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,4%,...

Prekyba
2020.01.17
Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Estijos „UP Invest“ leista įsigyti „Baltic Ticket“

Konkurencijos taryba leido Estijos įmonei „UP Invest“ įsigyti 100% Estijos bilietų platinimo bendrovės...

Prekyba
2020.01.16
Prie Rotušės atidaryta nauja „Max Mara Weekend“ parduotuvė

Drabužių mažmeninės prekybos „Aprangos“ grupė Vilniuje plečia „Max Mara Weekend“ prekės ženklo parduotuvių...

Prekyba
2020.01.16
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Aplinkos apsaugos agentūra dėl „Grigeo“ tariasi su Europos Komisija Premium

Dėl „Grigeo“ teisės toliau naudoti ES ekologinį ženklą („EU Ecolable“) žymint savo produkciją Aplinkos...

Prekyba
2020.01.15
„Maxima“ ir „Iki“ atidarė po naują parduotuvę 1

Didieji prekybos tinklai „Maxima“ ir „Iki“ antrą metų savaitę atidarė po parduotuvę: „Iki“ šis atidarymas...

Prekyba
2020.01.15
Kalėdinės prekybos rezultatai: tinklai fiksuoja augimą Premium

Pagrindinių mažmeninės prekybos tinklų 2019 m. gruodžio pardavimo pajamos buvo didesnės negu 2018 m.

Prekyba
2020.01.15
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
IKEA atšaukia iš rinkos dalį kelioninių puodelių

IKEA atšaukia iš rinkos Indijoje pagamintus kelioninius puodelius „Troligtvis“ ir ragina vartotojus jais...

Prekyba
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau