Dundulis: „Švyturys“ turės nusileisti „Maximai“

Publikuota: 2016-03-10
Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas: „Bet kuriam gamintojui būtų baisi tragedija prarasti lentynas bent 3 ar 4 mėnesiams, nes per tą laiką padidėja konkurentų pardavimai.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas: „Bet kuriam gamintojui būtų baisi tragedija prarasti lentynas bent 3 ar 4 mėnesiams, nes per tą laiką padidėja konkurentų pardavimai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Tarp stambiausio prekybos tinklo ir didžiausios aludarės įsiplieskusiame ginče nusileisti teks „Švyturiui-Utenos alui“, prognozuoja Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas.

VŽ rašė, kad „Maxima“ tinkle jau netrukus gali nelikti UAB „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) produkcijos, mat aludarė pageidauja didesnės kainos, o prekybininkė su tuo nesutinka.

Pono Dundulio nuomone, ginčas baigsis prekybininkų pergale.

„Švyturys“ nusileis. Vyksta derybos, už kokią kainą pirkti produkciją, taigi ŠUA turės nusileisti“, – įsitikinęs jis.

Pašnekovas primena, kad „Maxima“ valdo apie 40% mažmeninės prekybos rinkos, jai tenka apie 35% visų alaus pardavimų Lietuvoje.

„Bet kuriam gamintojui būtų baisi tragedija prarasti parduotuvių lentynas bent 3 ar 4 mėnesiams, nes per tą laiką padidėja konkurentų pardavimai. Jei „Maxima“ tinkle neliktų ŠUA alaus, žmonės išbandytų kitus produktus ir pamatytų, kad yra visai neblogų. Ir net kai ŠUA vėl grįš su savo produkcija, jis gali jau nebeatstatyti turėtų pozicijų, nes dalis vartotojų per tą laiką gali atkristi“, – aiškina p. Dundulis.

Prekių ženklai silpnėja

Paklaustas, ar kuris nors Lietuvos prekybininkas gali sau leisti atsisakyti „Švyturio“ – vieno žinomiausių Lietuvoje prekių ženklo – pašnekovas atsako teigiamai.

„Švyturio“ prekių ženklas silpnėja, tad tinklai gali sau leisti jo neturėti“, – mano p. Dundulis. Jis patikslina, kad silpnėja ne tik ŠUA, bet ir apskritai visi didieji prekių ženklai – ne tik alaus, bet ir kitų prekių.

„Pirkėjams ženklai tampa nesvarbūs, jau nebėra taip, kad pvz., be kažkokio pavadinimo kavos parduotuvė negalėtų egzistuoti. Mums tik bandoma įteigti, kad negalime apsieiti be to ar kito prekių ženklo, bet realybė yra kitokia. Visi dideli prekių ženklai silpnėja ir jų rinkos dalis, – kurį bepaimtum – mažėja. Gamintojai savo rinkos dalį išlaiko tik dėka nežinomų – „no name“ – prekių ženklų“, – teigia p. Dundulis.

Nors tikina nematantis nė vieno prekių ženklo, be kurio tinklai šiandien negalėtų išgyventi, verslininkas visgi pabrėžia, kad yra tokių prekių, kurių neturėdami tinklai prarastų dalį apyvartos. Viena iš tokių prekių – cigaretės.

„Tačiau jei neturi kažkokio prekių ženklo – tai nėra tragedija. Gali kitą tos grupės prekių ženklą pradėti pardavinėti pigiau, nes tam gamintojui apsimoka tau duoti geras sąlygas – juk jis nebeturi konkurento – ir tada sugebi išlyginti apyvartą“, – dėsto p. Dundulis.

Jis pateikia pavyzdį: „Norfa“, po to, kai atsisakė dirbti su „Procter & Gamble“ (PG) Lietuvoje atstovaujančia bendrove „Sanitex“, šias prekes pradėjo imti iš lenkų, o kai kurių PG prekių ženklų išvis nebeturi.

„Taip, po to, kai mūsų tinkle sumažėjo PG prekių ženklų, mūsų apyvarta krito. Tačiau apyvarta nėra tiek svarbi, svarbus pelnas, o jis nesumažėjo. Skaičiuojant kilogramais, šios grupės prekių buvo parduota daugiau, taigi vartotojas irgi liko labiau patenkintas“, – teigia pašnekovas.

Renkasi patylėti

Su „Švyturio“ vadovu VŽ susisiekti nepavyko.

Kiti VŽ kalbinti prekybos tinklų bei alaus daryklų atstovai kol kas susilaiko nuo bet kokių viešų prognozių, kuo gali baigtis dviejų banginių ginčas ir ar „Maxima“ išties ryšis atsisakyti „Švyturio“ produkcijos. Renata Saulytė, UAB „Maxima LT“ Komunikacijos skyriaus vadovė, vakar VŽ sakė, jog situacija, kad „Maximos“ tinkle ŠUA alaus gali nelikti visai, būtų drastiška.

„Tai vienas iš būdų, bet pats drastiškiausias. Tikimės, kad jo neprireiks. Juolab kad tai vienas didžiausių tiekėjų, su kuriuo bendraujame. Tikimės, kad susiderėsime. (...) Ko prašome iš „Švyturio“ ir iš kitų tiekėjų: jeigu ketinama kelti kainas, tai turi būti pagrįsta. Nes paskui ir mes turime tai paaiškinti pirkėjams“, – sakė ji.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Stambios prekybos mokesčio nuo 2020 m. nebus: jis grąžintas tobulinti 

Planuojamas įvesti stambios prekybos mokestis, kurį mokėtų kiekviena, didesnę nei 2 mln. Eur per mėnesį...

Prekyba
17:24
L. Šiautkulis: jei žinai, kad sprendimas bus sėkmingas, greičiausiai jau pavėlavai

Dėliojant savo verslų ateities scenarijus, nevalia pamiršti, kad jau dabar vartotojas nori viską rinktis...

Rinkodara
16:40
D. Dundulis: „Norfos“ augimas šiemet spartesnis nei tikėtasi 

Vieną didžiausių Lietuvoje mažmeninės prekybos tinklų „Norfa“ valdančios bendrovės „Norfos mažmena“ vadovas...

Prekyba
15:49
„Iki“ komunikacijos partneriais pasirinko „Publicum“  1

Prekybos tinklas „Iki“ šiandien pradeda bendradarbiavimą su konkurso būdu pasirinktais naujais komunikacijos...

Rinkodara
14:22
„Ikea“ irgi nebeprekiauja per „Amazon“ 

Baldų gamintoja „Ikea“ paskelbė nebeprekiaujanti savo produkcija JAV elektroninės prekybos platformoje...

Prekyba
12:36
Išleista „Rinkodaros sektoriaus apžvalga 2019“

„Verslo žinios“ antrus metus iš eilės pristato leidinį, skirtą rinkodaros, komunikacijos ir...

Rinkodara
12:24
„Decathlon“ įsigijo ledo ritulio prekės ženklą „Dita“

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių gamybos ir prekybos milžinė „Decathlon“ įsigijo Nyderlandų ledo...

Prekyba
12:18
„Rimi“ prekių galiojimo monitoringui naudoja išmaniąją programėlę 

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ pradėjo naudoti švedų startuolio „Why Waste“ sukurtą programėlę „Semafor“,...

Prekyba
10:58
Lapkričio metinė infliacija sudarė 1,7% 

2019 lapkritį, palyginti su spaliu, apskaičiuotas artimas nuliui bendras vartojimo prekių ir paslaugų kainų...

Prekyba
10:26
Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium 1

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
09:03
„La Crepe“ ir „Charlie Pizza“ valdytoja kitąmet į plėtrą investuos 1,8 mln. Eur Premium 1

Apie pusšimtį restoranų Lietuvoje turinti „Amber Food“ įmonių grupė 2020 m. planuoja atidaryti iki 9 naujų...

Paslaugos
05:45
Vyriausybė rengiasi bylinėtis ES teisme dėl kaljanų tabako akcizo

Vyriausybė rengiasi bylinėjimuisi Europos Sąjungos Teisingumo Teisme (ESTT) teisme dėl vandens pypkių...

Prekyba
2019.12.08
Vartotojų teisių gynėjai pataria, kaip perkant internetu nepermokėti 

Vos praūžus „Juodojo penktadienio“ išpardavimams, internetinėse parduotuvėse ir vėl apstu patrauklių...

Prekyba
2019.12.08
Tyrimas: tik 8% jaučiasi užtikrintai rinkdami dovanas  

Dovanas išrinkti daugeliui analizės, paieškų ir eksperto vertas darbas, tuo tarpu gaunant jos dažniausiai...

Prekyba
2019.12.07
Stambios prekybos mokestį siūlo keisti progresiniu pelno mokesčiu  1

Apyvartos mokestis padės biudžetui surinkti papildomas pajamas į biudžetą, tačiau tiktai vartotojų, pardavėjų...

Prekyba
2019.12.06
Dovanų rinkoje - naujas žaidėjas Verslo tribūna

Dovanų kortelių ir rinkinių platinimo rinkoje atsirado naujas žaidėjas – „Beta dovana“. Nuo š. m. gruodžio...

Prekyba
2019.12.06
LRT – nauja R. Miliūtės laida 7

Rita Miliūtė į LRT televizijos eterį išleidžia naują laidą „Langas į valdžią“, kurią kurs naudodama viešai...

Rinkodara
2019.12.05
Maitinimo sektoriaus prognozė 2020: kaip keisis kainos ir atlyginimai Premium 1

Nors ir kalbama apie galimą ūkio lėtėjimą, restoranai ir kavinės į kitus metus žvelgia optimistiškai.

Paslaugos
2019.12.05
Padidinus akcizą kaitinamojo tabako pakelis brangs 33 centais 

Nuo 2020 m. kovo kaitinamojo tabako akcizas didės 65%. Skaičiuojama, kad jo pakelis brangs 33 centais ir...

Prekyba
2019.12.05
Prabangos prekių rinkoje galimas dar vienas sandoris

„Gucci“ ir „Saint Laurent“ savininkė sužiuro į drabužių gamintoją „Moncler“, praėjus porai savaičių po...

Rinkos
2019.12.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau