Prekyba gėlėmis: mažmenininkų antkainis šokteli ir iki 500%

Publikuota: 2016-03-09
„Matton“ nuotr.
„Matton“ nuotr.
„Verslo žinios“

Didmeninės ir mažmeninės prekybos gėlėmis įmonės skundžiasi didėjančia konkurencija, kurią dar apsunkina į rinką nelegaliai patenkantys augalai. Tačiau Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenys rodo, kad skaidriai dirbančiųjų, o kartu ir sumokamų mokesčių, skaičius didėja - 2015 m. šio sektoriaus atstovai VMI pervedė 7,64 mln. EUR, 13% daugiau nei užpernai, kai šis skaičius sudarė 6,78 mln. EUR.

Didmenininkai pernai šalies biudžetą papildė 4,86 mln. EUR, mažmenininkai - 2,78 mln. EUR. Tarp didžiausių mokesčių mokėtojų - UAB agrofirma „Sėklos“, UAB „Mirata“, UAB „Vilniaus gėlių prekyba“, UAB „Gėlės tik jums“, UAB „J.van Vliet Cash&Carry“, Arūno Stulgaičio įmonė „Monstera“, UAB „Hipoestės gėlės“, rodo VMI duomenys.

Pasak Donato Domaševičiaus, didmeninės prekybos gėlėmis UAB „Flora Express“ direktoriaus, kasmet dirbti vis sunkiau, nes konkurencija sparčiai didėja - tenka galvoti, kaip išlaikyti pardavimų apimtis ir išsaugoti klientus.

„Anksčiau visoje šalyje buvo tik keli didmenininkai, o dabar, atsivėrus Šengeno erdvei, įvežti gėles tapo paprasta, vien Aukštaitijos regione yra trys didmenininkai, be to, dar ir kitų regionų didmenininkai tiekia savo prekes Aukštaitijoje, tad varžomės gal kokios 14 įmonių dėl tos pačios rinkos, be to, tenka konkuruoti su prekybos centrais“, - pasakoja p. Domaševičius.

Pasak jo, pagrindinis šių metų tikslas - išsilaikyti šioje sudėtingoje rinkoje, išsaugoti tą patį darbuotojų skaičių, kelti atlyginimus.

Plūsta iš Lenkijos

Pasak p. Domaševičiaus, veiklą apsunkina nelegaliai į šalį gėles iš Lenkijos įvežantys ir mokesčių nemokantys prekeiviai.

„Deklaruoja, kad veža vienas prekes, o iš tiesų prie tų prekių dar prisideda skintų gėlių. Jas pasiūlo turgeliams už tokią kainą, kad greit randa pirkėjų, nes ten gėlės apie 25% pigesnės, joms taikomas 8% PVM tarifas, - sako pašnekovas. - Kai tiems patiems mažmenininkams pasiūlome savas olandiškas, jie sako, kad jau gavo lenkiškų“.

Kasdien nuotoliniu būdu gėlių aukcionuose Olandijoje produkciją perkantis p. Domaševičius sako, kad šiame versle daug rizikos - gėlės kartais atkeliauja netinkamai supakuotos, ne tokios kokybės, kokios buvo tikėtasi, jos greit genda.

Laurynas Vilimas, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas, sako, kad Lietuva niekada neturėjo prioriteto gėlininkams, PVM kontekste šis klausimas nebuvo keliamas.

„Visuomenei ir verslo bendruomenei atrodytų keista diskusija dėl lengvatų gėlių pardavėjams, kai tuo metu pagrindiniams maisto produktams valdžia nesiryžta turėti lengvatinių PVM tarifų, nors turime šalia Lenkiją su 5% ir 8% tarifais atskiroms maisto produktų kategorijoms“, - mano p. Vilimas.

Pelno marža

Trejus metus didmeninės prekybos srityje dirbusi Ieva Šikšnelė nusprendė atidaryti gėlių salonus prie prekybos centrų ir užsiimti mažmenine prekyba.

„Pelno marža didmenoje 20-30%, o mažmenoje siekia 100-300%, vasarą, kai gėlės didmenoje labai pigios, mažmenininkų antkainis šokteli ir iki 500%“, - atvirauja p.Šikšnelė.

Pasak jos, darbas didmenoje sunkus fiziškai - tenka keltis 6 val. ryte ir nuotoliniu būdu dalyvauti aukcionuose Olandijoje, naktį pasitikti vilkikus su kroviniu ir tikrinti prekes, paryčiais pakrauti jas mažmenininkams.

„Pirkdamas aukcione žinai rūšį, augintoją, tačiau ne visuomet gėlės atvežamos kokybiškos, klientai dažnai pyksta, jeigu greit nuvysta“, - sako p. Šikšnelė.

Dirdama mažmeninėje srityje pašnekovė pati renkasi gėles, gali atsisakyti nepatikusių.

Gėlių versle beveik visi augalai keliauja per Olandiją, aukcionuose parduodama ne tik vietos augintojų produkcija, bet ir rožės, gvazdikai, kiti augalai iš Ekvadoro.

Ponia Šikšnelė pastebi, kad dabar itin paklausūs bijūnai, bijūninės rožės, pastelinių spalvų gėlės. Vilniaus rusai ir lenkai bei vyresnio amžiaus pirkėjai dažniau renkasi ryškiai raudonas ir baltas rožes.

Pasigenda nuolaidų

Virginijus Aleksandravičius, floristikos prekių didmenine prekyba užsiimančios UAB „Gėlių sala“, generalinis direktorius, sako, kad vienas didžiausių iššūkių - numanyti rinkos poreikius bent pusmetį į priekį.

„Šiandien formuoju užsakymą dėl Kalėdinio laikotarpio ir jau žinau, kad tas produktas bus pasenęs, kai atkeliaus. Jokių šansų būti priekyje, prekės pasensta greičiau nei išeina į rinką“, - sako p.Aleksandravičius.

Verslininkas siunčia užsakymus fabrikams Kinijoje, Indijoje, Taivanyje - ten pagamintos floristikos prekės vėliau parduodamos mažmeninės prekybos įmonėms Lietuvoje.

Gretutinis bendrovės verslas - mažmeninė prekyba gėlėmis. Šiuo atveju „Gėlių sala“ perka iš didmenininkų produkciją, kuria prekiauja savo parduotuvėse.

„Blogiausia, kad didmenininkai dabar prekiauja su visais - ir mažmenininkais, ir klientais iš gatvės, siūlydami jiems tas pačias kainas. Žmonės žino, kur yra didmenininkų sandėliai ir kartas, aplenkdami gėlių krautuves, patys ten nuvažiuoja apsipirkti“, - sako p.Aleksandravičius.

Jo teigimu, kai kuriems didmenininkams nesvarbu, kad konkretus mažmenininkas nuperka gėlių už 10.000 EUR per metus, jam pasiūloma tokia pat gėlės kaina kaip ir kokiai nors pirkėjai, išsirinkusiai tris rožes.

„Jungtinėse Valstijose didmenininkų sandėliuose gali apsipirkti tik mažmenininkai, tam naudojamos specialios antrinio vartojimo kortelės, o pas mus to nėra“, - sako p. Aleksandravičius.

Ponas Vilimas pažymi, kad lyginti JAV ir Lietuvos rinkas sudėtinga, o didmenininkams turėti ir mažmeninės prekybos įmonę niekas nedraudžia, visiems tenka konkuruoti rinkos sąlygomis.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vilniaus oro uosto Kalėdų eglutė iš konfiskuotų daiktų apskriejo pasaulio žiniasklaidą 1

Artėjant šventėms, Vilniaus oro uostas pasirinko neįprastą būdą priminti keleiviams apie draudžiamus gabenti...

Paslaugos
2019.12.12
„Elektrum Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Baltijos šalių elektros gamintojos „Latvenergo“ antrinė įmonė „Elektrum Lietuva“ išsirinko naujus...

Rinkodara
2019.12.12
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ignitis“, „iPhone“ iki nuolaidų bei žaidimų

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai šiemet labiausiai domėjosi naujuoju...

Rinkodara
2019.12.12
E. prekyboje daugėja naujų sprendimų  Premium

Praėjus metams nuo JAV prekybos milžinės „Walmart“ sprendimo įrengti savo klientams šimtus specialių...

Prekyba
2019.12.12
Lietuvos ekonomika sėkmingai iriasi prieš pasaulinės recesijos srovę, tačiau ar užteks jėgų?

Lietuvos ekonomikos augimas toliau viršija prognozes ir 2019-aisiais, tikėtina, augo panašiu tempu kaip ir...

Rinkodara
2019.12.11
Tardamiesi su partneriu Kinijoje, sužinojo, kad reikia plano B Premium

Eksporto į Kiniją sėkmės istorija gali susiklostyti ir per vienus metus, tik gali prireikti plano B – kas...

Gazelė
2019.12.11
„Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ gamintoja skųs NTAKD skirtą baudą 1

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) dėl daug visuomenės dėmesio sulaukusio gėrimo...

Rinkodara
2019.12.11
„MG Baltic“ laimėjo bylą prieš V. Baką apeliacinės instancijos teisme

Vilniaus apygardos teismas antradienį nusprendė, kad žemesnės instancijos teismas šių metų pradžioje...

Prekyba
2019.12.11
Tyrimas: sveikesnių produktų vartojimas didėja, o ribotinų mažėja 

Duona, cukrus ir sviestas – šiuos produktus kasdien vartoja daugiausia Lietuvos gyventojų. Beveik pusė žmonių...

Prekyba
2019.12.11
Nefinansinių įmonių pajamos per metus ūgtelėjo 9,1%

Per devynis šių metų mėnesius šalies įmonės gavo 70,8 mlrd. Eur pajamų, o jų ikimokestinis pelnas siekė 4,8...

Prekyba
2019.12.11
„Barbora“ siūlys pasiimti prekes neišlipant iš automobilio 1

Didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ Vilniuje, Kaune ir...

Prekyba
2019.12.11
Populiariausios „Google“ paieškos Lietuvoje: rinkimai, „Ignitis“ ir „Džokeris“

Metų pabaigoje tradiciškai „Google“ skelbia kasmetinių tendencingiausių 2019 m. užklausų sąrašą, kuriame...

Rinkodara
2019.12.11
„Interneto vizija“ simboliškai atnaujino savo prekės ženklą

Svetainių talpinimo ir domenų registravimo paslaugas teikianti bendrovė „Interneto vizija“ atnaujino...

Rinkodara
2019.12.11
„Baltoji banga“ pasidalijo ironišku „Mėslitos“ vadovo interviu 

Tarptautinę antikorupcijos dieną skaidraus verslo iniciatyva „Baltoji banga“ ir asociacija „Investors' Forum“...

Prekyba
2019.12.11
„Ignitis grupė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius 5

Energetikos bendrovės „Ignitis grupė“ paskelbtą reklamos kūrybos agentūros konkursą laimėjo agentūra „Milk“.

Rinkodara
2019.12.11
Rinkodaros ir komunikacijos lyderiai: kokie bus 2020-ieji Premium

Dalijamės lyderiaujančių rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos įmonių vadovų, nuomonės lyderių mintimis...

Rinkodara
2019.12.11
Kinai nori pirkti visko ir brangiai: kaip jiems parduoti lietuviškus produktus Premium 1

Kinijos rinka yra besotė, todėl daugelį smulkiųjų gamintojų ji gąsdina, kad nepajėgs tenkinti jos poreikių.

Gazelė
2019.12.10
Žurnalistų sąjungos narių teises gins „Triniti“

Nuo šiol Lietuvos žurnalistų sąjungos narius konsultuos ir jų teises gins advokatų kontora „Triniti“.

Rinkodara
2019.12.10
Lapkritį – 2,2% suderinta vidutinė metinė infliacija

Vidutinė metinė infliacija Lietuvoje, apskaičiuota pagal su kitomis Europos Sąjungos šalimis suderintą...

Prekyba
2019.12.10
„Financial Times“ skyrė įvertinimą „Go Vilnius“

Vilniui atitenka „Financial Times“ įvertinimas – „Go Vilnius“ pripažinta geriausia miesto verslo plėtros...

Rinkodara
2019.12.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau