„Maxima“ ir „Švyturys–Utenos alus“ susikibo dėl kainos

Publikuota: 2016-03-09
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Stambiausias mažmeninės prekybos tinklas ir didžiausia aludarė sunkiai randa bendrą kalbą prie derybų stalo dėl produkcijos pirkimo kainos. Nauji alaus užsakymai sustabdyti, prekiaujama tik prekybos taškuose sukauptais gėrimais.

Kaip VŽ aiškina Renata Saulytė, UAB „Maxima LT“ Komunikacijos skyriaus vadovė, didelių nesutarimų nėra, tiesiog vyksta derybos dėl pirkimo kainos.

„Kiekvienais metais, kai vienas iš didžiausių mūsų tiekėjų ateina su nauja kainodara, tariamės dėl pirkimo kainos. Deramės, nes mums svarbus vartotojo interesas – jei mes gausime geresnes pirkimo kainas sau, geresnes galėsime pasiūlyti ir vartotojams“, – aiškina p. Saulytė.

Derybos vyksta apie mėnesį, galėtų trukti ir pusę metų, nes deramasi dėl plataus asortimento ir tuo pat metu kiekvienos smulkmenos. Šiuo metu nauji užsakymai sustabdyti, tačiau p. Saulytė tikina, kad parduotuvės turi pakankamai atsargų. Be to, ji situaciją, kad „Maximos“ tinkle „Švyturio-Utenos“ alaus gali nelikti visai, vadina drastiška.

„Tai vienas iš būdų, bet pats drastiškiausias. Tikimės, kad jo neprireiks. Juolab kad tai vienas didžiausių tiekėjų, su kuriuo bendraujame. Tikimės, kad susiderėsime. (...) Ko prašome iš „Švyturio“ ir iš kitų tiekėjų: jeigu ketinama kelti kainas, tai turi būti pagrįsta. Nes paskui ir mes turime tai paaiškinti pirkėjams“, – sako p. Saulytė.

Paklausta, ar dažnai taikoma praktika stabdyti naujus užsakymus, mažmenininkės atstovė tikina, kad toks žingsnis yra paremtas racionalia verslo logika.

„Jeigu tai yra didelis tiekėjas, o derybos vyksta ne vieną dieną, stabdome naujus užsakymus (...), nes nežinome, už kokią kainą turėtume pirkti prekes. (...) Tuomet prekiaujame likučiais. Nėra pasitaikę, kad parduotuvėse tam tikros produkcijos neliktų visiškai“, – aiškina p. Saulytė.

Su „Švyturio–Utenos alus“ atstovais VŽ trečiadienį susisiekti nepavyko.

Skundėsi dėl kainų karų

VŽ ne kartą rašė, jog aludariai atkreipė dėmesį į prastėjančią situaciją dėl mažmeninės prekybos tinklų tarpusavio kovų.

„Prekybininkų konkurencija labiausiai paveikė vidutinės kainos alaus segmentą – jo rinkos dalis pagal kiekį paaugo, tuo tarpu ekonominis segmentas kiek susitraukė“, – yra sakęs Rolandas Viršilas, „Švyturio-Utenos alaus“ generalinis direktorius. 

Prekybos tinklų kainų karai atsiliepė ir trečiai pagal dydį alaus gamintojai AB „Volfas Engelman“.

„Karai numušė alaus kainą. Ta kaina, kuri iki 2015 m. balandžio buvo akcijinė kaina su 20% nuolaida, nuo balandžio jau tapo nauja realybe. Nuo balandžio reguliari alaus kaina lentynose yra kritusi apie 20%“, – teigė Marius Horbačauskas, „Volfas Engelman“ generalinis direktorius.

Ginčijosi ir 2004-aisiais

Į panašią, tik dar sunkesnę derybinę situaciją „Maxima“ ir „Švyturys–Utenos alus“ buvo patekę 2004-aisiais. Tuomet aršus konfliktas baigėsi žemesnėmis alaus kainomis.

Du rinkos lyderiai buvo susikivirčiję dėl to, kad, anot prekybos tinklo, „Švyturys – Utenos alus“ ragino ir kitus aludarius paspausti prekybininkus dėl palankesnių prekybos sąlygų. Tuometinė „VP Market“ tada nutraukė užsakymus šiam gamintojui ir jo vietą pasiūlė kitiems Lietuvos aludariams, taip pat alų importavo iš Vokietijos, Čekijos, Slovakijos, ėmė aktyviau siūlyti vartotojams egzotišką japonų ir kinų alų.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Žiniasklaida: FNTT atliko kratas Kauno oro uosto kavinėse  2

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) atliko kratas Kauno oro uoste veikiančiose įmonės „A ir M“...

Prekyba
2020.01.23
Iš Ukrainos uždrausta importuoti paukštieną ir jos gaminius

Europos Komisija (EK) oficialiai pranešė, kad nuo sausio 19 d. uždrausta iš Ukrainos į Europos Sąjungos (ES)...

Pramonė
2020.01.23
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
„Eurokos“ valdytojai ir „Berchem“ – baudos už pavojingas prekes

Kosmetikos parduotuves „Eurokos“ valdanti bendrovė „Kosmelita“ ir chemijos produktų prekybos įmonė „Berchem“...

Prekyba
2020.01.23
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
„Google Chrome“ blokuos trečiųjų šalių slapukus: reklamos verslo laukia pokyčiai Premium

Vienos populiariausių naršyklių „Chrome“ atstovas savo tinklaraštyje paskelbė, kad per dvejus metus visiškai...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
JAV ir ES galandasi nagus prekybos susitarimui Premium

JAV ir Europos Sąjunga (ES) ruošiasi dar kartą sėsti prie prekybos susitarimo derybų stalo. Tiesa, kol kas...

Verslo aplinka
2020.01.23
Strategijos, kurios padeda išgyventi žemės ūkio technikos pardavėjams Premium

Naujos žemės ūkio technikos rinkos atsigavimo laukiama jau ne vienus metus, bet pardavimai niekaip neįsisuka...

Pramonė
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Gėrimų gamintojai nuogąstauja dėl didėjančio šešėlio 

Mažas stipriųjų alkoholinių gėrimų realizacijos augimas ir padidėjusios pajamos rodo, jog Lietuvos gyventojai...

Prekyba
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau