Vartai į užsienio šalis: Lietuvos ekologiško maisto ir kosmetikos gamintojų patirtis

Publikuota: 2016-02-13
Vieni iš „Vivaness“ parodos dalyvių – kosmetikos gamintoja „You&Oil“. Liutauro Labanausko nuotr.
svg svg
Vieni iš „Vivaness“ parodos dalyvių – kosmetikos gamintoja „You&Oil“. Liutauro Labanausko nuotr.
 

Vokietijos mieste Niunberge po vienu stogu šiuo metu vyksta jubiliejinė tarptautinė natūralios kosmetikos mugė „Vivaness“ ir didžiausia pasaulyje ekologiškų maisto ir kitų produktų paroda „Biofach“, kuriose ir Lietuvos gamintojai tikisi prasimušti platesnį kelią į Vokietijos ir kitas užsienio rinkas.

Natūralios kosmetikos parodoje „Vivaness“ šiemet dalyvauja dvi bendrovės iš Lietuvos: „Uoga Uoga“ ir „You&Oil“.

„Tikimės, kad mugė plačiau atvers duris į užsienio šalis. Ji pritraukia nemažai vokiečių lankytojų, taigi tikslas – praplėsti vokiečių partnerių, norinčių dirbti su mūsų kosmetika, ratą“, – sako Lena Sokolovska, lietuviškos kosmetikos gamintojos „Uoga Uoga“ įkūrėjų ir įmonės direktorė.

Prieš pusantrų metų Vokietijoje pradėjęs veikti lietuvių prekės ženklas šiandien šioje šalyje jau turi aštuonias vietas, kuriose prekiaujama jų dekoratyvine kosmetika. Eksportas į šią rinką sudaro 19% 2015 m. įmonės eksporto apyvartos ir užima antrą vietą po Lenkijos, į kurią iškeliauja daugiau kaip pusė įmonės eksportuojamos produkcijos. Per parodą natūralios lietuviškos kosmetikos gamintoja pristato savo dekoratyvinės kosmetikos asortimentą, kurį neseniai stipriai plėtė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Vivaness“ dalyvauti gali tik sertifikuoti gamintojai arba tie, kurių produkcijos sudedamosios dalys atitinka mugės keliamus reikalavimus. „Uoga uoga“ tokį leidimą užtikrina organizacijos „Soil Association“ standartas „COSMOS Natural“. Kita parodoje dalyvaujanti bendrovė „You&Oil“ savo produkciją žymi jau ir tarptautiniu „Ecocert“ ženklu.

Ne tik vokiečiai

„Mes šia paroda labai džiaugiamės, tai mums pirmoji tarptautinė paroda. Tiesa, tikėjomės daugiau pačių vokiečių dėmesio, bet kol kas mumis labai susižavėjo Azijos šalys, Taivanas, Japonija. Susitikimai labai turiningi, su aiškiais trejų metų planais“, – pirmų dienų rezultatus aptaria Birutė Nastaravičiūtė, „You&Oil“ savininkė.

Pasak jos, parodoje bendrovės produkcija susidomėjo ir vienas didelis Vokietijos – Austrijos platintojas, kuris tiekia nereceptinius vaistus ir kosmetiką į 30.000 vaistinių.

„Turime labai daug motyvacijos. Lietuvoje tikrai sunku prasimušti į vaistinių tinklus ar didesnes ekologiškų prekių krautuvėles, o parodoje radome tikrai labai daug kontaktų, visi gyrė dizainą, pakuotę, prekes“, – pasidžiaugia vadovė.

Šiuo metu „You&Oil“ prekės jau parduodamos vaistinių tinkle „Benu“, taip pat nuosavose prekybos salelėse. Anksčiau bendrovės prekės buvo parduodamos ir prekybos tinkle „Rimi“, tačiau nuspręsta keisti koncepciją ir žengti į kitą segmentą.

„Mes visiškai pakeitėme koncepciją, dizainą ir kainodarą. Nusprendėme koncentruotis į bioaktyvią kosmetiką, kurti inovatyvius produktus, todėl jie yra kiek brangesni“, - pasakoja p. Nastaravičiūtė.

Parodai pasiruošę

Ekologiškų žaliavų bei maisto produktų parodoje „Biofach“ bendrame Lietuvos ekologinių ūkių asociacijos stende susibūrė daugiau lietuviškų įmonių, tarp jų ekologiškų pluoštinių kanapių augintoja UAB „Agropro“ ir kooperatyvas „EKOtikslas“, Vokietijoje matančios didelę paklausą žaliavoms. Į parodą taip pat atvyko ir šokolado „Chocolate Naive“ gamintojai, kurių produkcija jau prekiauja ir Berlyno mažmenininkė „Kaufhaus des Westens“.

Parodas aplankęs verslo konsultantas Liutauras Labanauskas, buvęs Lietuvos komercijos atašė Vokietijoje, VŽ pasakoja, kad nors lietuvių įmonių nėra labai daug, tačiau jos atrodo labai stipriai, parodai yra pasiruošusios.

„Matėsi, kad įmonės pasiruošė, padarė namų darbus. Kiek teko pačiam bendrauti su dalyviais, jie iš anksto informavo ir potencialius klientus, suplanavo susitikimus“, – pasakoja p. Labanauskas ir priduria, kad ne visose parodose būna taip gerai.

Pasak jo, „Vivaness“ ir „Biofach“ parodose Vokietijoje dalyvauja įmonių atstovai, jau norintys pirkti ar parduoti, tai nėra bendra vartotojų paroda, taigi galimybė užmegzti kontaktus su potencialiais partneriais išties yra didelė.

Dešimtmetį mininti mugė „Vivaness“ atsirado 2007 m., kai smarkiai išaugęs natūralios kosmetikos asortimentas buvo atskirtas nuo šiemet jau 27 metus organizuojamos mugės „Biofach“.  Abi parodos organizuojamos po vienu stogu. Jos šiemet vyksta vasario 10-13 dienomis. Organizatoriai skelbia, kad į parodas susirinko per 2.500 dalyvių iš 77 šalių, t.y. maždaug 8% daugiau dalyvių nei skaičiuota pernai.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Prekyba“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„About You“ ir „Zalando“ apyvartos Lietuvoje auga, bet „Aprangos“ neaplenkė Premium

Tarptautinių elektroninės prekybos įmonių „About You“, „Zalando“, „eavalyne.lt“ valdančios „Modivo“, drąsiai...

Prekyba
05:45
D. Dundulis: skolintis pas mane niekas neikit, jei bėda atsitiks – duoti galiu (II dalis) Premium

Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinis akcininkas, antroje podkasto dalyje pasakoja apie...

Prekyba
05:45
URM: eksportas į Indijos-Ramiojo vandenyno šalis atsveria smukusią prekybą su Kinija 1

Augantis eksportas į Indijos–Ramiojo vandenyno šalis atsveria sumažėjusį eksportą į Kiniją, remdamasi...

Verslo aplinka
2022.08.10
Verslui remiant kuriamas lietuviškas serialas apie karą Ukrainoje

Siekdamas padėti kolegoms ukrainiečiams, žinomas aktorius Andrius Paulavičius ryžosi prodiusuoti pirmąjį...

Rinkodara
2022.08.10
K. Gečas. Artėjant krizės audrai. Žmonių psichologija ir verslo komunikacija

Viešojoje erdvėje vis daugiau kalbama apie artėjančią krizę, nors kol kas tai pavadinama ne tokiu ryškiu...

Nuomonės
2022.08.10
„Kalnapilio-Tauro grupė“ klientų buvo įvertinta kaip tvariausias partneris Verslo tribūna 1

Viena didžiausių Lietuvos alaus ir gaiviųjų gėrimų gamintoja „Kalnapilio-Tauro grupė“ buvo įvertinta verslo...

Tvarus verslas
2022.08.10
D. Dundulis: galiu drąsiai pasakyti, kad bet koks domėjimasis iš Vakarų investuotojų dingo (I dalis) Premium 4

Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinis akcininkas, VŽ podkastų studijoje pasidžiaugė sėkmingais...

Prekyba
2022.08.10
Kaip „Mobile.de“ nenusipirkti katės maiše ir pašokdinti pajamas nuo 3 iki 13 mln. Eur Premium

Naudoti automobiliai, bet patikimi – tokią automobilių pagal užsakymą paslaugą siūlanti UAB „Kokybiški auto“...

Gazelė
2022.08.10
„Norfos“ efektyvumo sprendimai: iš ko mokėti didesnius atlyginimus? Verslo tribūna 1

Nuo sumažinto apšvietimo iki išjungiamų šaldytuvų – mažmeninės prekybos tinklai šiandien priversti ieškoti...

„Moki veži“: pirmą pusmetį pardavimai žymiai išaugo

Statybos, remonto, apdailos, šildymo ir sodo prekių parduotuvių tinklą „Moki veži“ valdanti bendrovė...

Prekyba
2022.08.09
M. Kaleinikovė tapo „Eurovaistinės“ žmonių departamento vadove

„Eurovaistinės“ vadovų komandą papildė nauja žmonių departamento vadovė, Milda Kaleinikovė, iki šiol įmonėje...

Vadyba
2022.08.09
Prekyba naujais automobiliais Estijoje šiemet mažėja 17%

Rinkai sistemingai traukiantis, „Toyota“ neužleidžia pozicijų, o pirkėjai vertina nedidelius krosoverius.

Automobiliai
2022.08.09
Užsienio prekybos deficitas birželį – 777,9 mln. Eur

Šiemet birželį iš Lietuvos prekių eksportuota už 3,32 mlrd. Eur – 4,3% mažiau nei gegužę, bet 17,2% daugiau...

Pramonė
2022.08.09
Pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis liepą brango

Palyginti su birželiu, pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis birželį brango 0,4%, o palyginti su...

Prekyba
2022.08.09
Sprendimas pradėti veiklą JAV pasiteisino: lietuvės sukurtą startuolį jau įsigijo investuotojai Premium

UAB „Neorus“, veikiančią 6 metus, už neatskleidžiamą sumą įsigijo kita lietuviška UAB „Orbio World“. Abi jas...

Gazelė
2022.08.09
Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
Kaip skolinasi verslas: atidumas, kitoks sėkmės vertinimas ir rudeninė pagalvė Premium

Verslas atidžiau planuoja investicijas ir atsisako tų projektų, dėl kurių sėkmės suabejoja. Mažėja...

Gazelė
2022.08.08
ES ir PAR ginčijasi dėl importo taisyklių: Bendrijos uostuose įstrigę šimtai konteinerių su apelsinais

Europos uostuose yra įstrigę milijonai dėžių su apelsinais, o vaisiai genda, kol Pietų Afrikos Respublika...

Verslo aplinka
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku