Vartototojų pasitikėjimas Lietuvoje – žemiausias per dvejus metus

Publikuota: 2016-02-09
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Lietuvos gyventojai vieninteliai Baltijos šalyse, kurių nuotaikos paskutinįjį 2015 metų ketvirtį, palyginti su trečiuoju, pastebimai smuko. Mūsų šalies vartotojų pasitikėjimo indeksas per tris mėnesius nukrito į žemiausią tašką per pastaruosius dvejus metus.

Tokias tendencijas atskleidė bendrovės „Nielsen“ atliktas tyrimas.

Lietuvos vartotojų pasitikėjimo indeksas per tris paskutinius metų mėnesius nukrito 7 balais ir pasiekė 81.

„Buvę optimistiškiausi Baltijos šalyse lietuviai paskutiniaisiais metų mėnesiais šią vietą užleido estams. Vartotojų pasitikėjimo indeksas Estijoje paaugo 9 punktais ir pasiekė 89, taip viršydamas net prieš krizinį lygį. Šis rodiklis Latvijoje, palyginti su trečiuoju metų ketvirčiu, nežymiai ūgtelėjo ir pasiekė 76“, – palygina Asta Ivanauskienė, rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ vartotojų tyrimų skyriaus vadovė.

Pasak jos, Europos vartotojų pasitikėjimo indeksas paskutinįjį metų ketvirtį išliko nepakitęs ir siekė 81.

Bijo dėl ateities

Tyrimo duomenimis, pastaruoju metu Lietuvoje padaugėjo gyventojų, neigiamai vertinančių šalies ekonominę padėtį. Vartotojų, manančių, kad šalis šiuo metu patiria ekonominę recesiją padaugėjo nuo 46% iki 50%. Taip pat 4 procentiniais punktais padaugėjo manančių, kad šalis iš ekonominės recesijos per artimiausius metus neišsikapstys – dabar taip galvoja 69% gyventojų.

Tačiau bendras pesimistines nuotaikas labiausiai nulėmė ne visos šalies, o asmeninių finansų prastesnis vertinimas. Beveik pusė Lietuvos gyventojų mano, kad per artimiausius 12 mėnesių jų finansinė padėtis bus prasta arba labai prasta. Trečiąjį praėjusių metų ketvirtį taip manančių gyventojų buvo 43%.

„Įvertindami daiktų kainas ir savo asmeninių finansų padėtį, beveik trys ketvirtadaliai vartotojų atsakė, kad jiems šis metas yra nepalankus arba prastas įsigyti reikalingų prekių. Taip teigiančių 2015 metų pabaigoje buvo 7% daugiau negu trečiąjį metų ketvirtį ir tai yra prasčiausias vertinimas per pastaruosius dvejus metus“, – sako p. Ivanauskienė.

Be to, 22% lietuvių nerimauja dėl savo darbo vietos išsaugojimo, o apskritai darbo rinkos perspektyvas ateinančiais metais neigiamai vertina daugiau nei pusė mūsų šalies gyventojų.

Imigrantų nesureikšmina

Lietuviai, priešingai nei daugelis kitų europiečių, nejaučia nerimo dėl imigracijos. Tik 3% gyventojų išreiškia susirūpinimą šiuo klausimu. Tuo tarpu Latvijoje ir Estijoje atitinkamai 13% ir 15% gyventojų nerimauja dėl imigracijos ir iššūkių, kuriuos jų šalyse galėtų sukelti šis reiškinys.

Lietuvos vartotojai taip pat nejaučia terorizmo grėsmės. Dėl to nerimauja tik 4% mūsų šalies gyventojų, o Latvijoje ir Estijoje jų dalis atitinkamai siekia 13% ir 8%.

„Nielsen“ pasaulinis vartotojų pasitikėjimo ir išlaidų planavimo tyrimas pradėtas vykdyti 2005 m. Kas ketvirtį apie 30.000 respondentų iš 60 valstybių internetu apklausiama apie darbo perspektyvas, asmeninius finansus ir neatidėliotinas išlaidas.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prekybininkai nutraukia Latvijos konditerijos įmonės „Adugs“ produkcijos pirkimą  1

Prekybos tinklai „Iki“, „Rimi“, „Maxima“ stabdo Latvijoje veikiančios konditerijos įmonės „Adugs“ produkcijos...

Prekyba
2020.11.23
PC „Europa“ turi naują vadovę, planuoja permainas  1

Prekybos centrui „Europa“ nuo kitos savaitės pradės vadovauti Eglė Juškienė. Ji pakeis iki šiol penkerius...

Prekyba
2020.11.23
Vilniaus CUP atidaryta „Pigu.lt“ parduotuvė 1

E. parduotuvė „Pigu.lt“ prie savo plečiamo fizinių parduotuvių ir prekių atsiėmimo punktų tinklo pridėjo dar...

Prekyba
2020.11.23
„CityBee“ garsiai išleido ir pasitiko sugrįžusią darbuotoją 17

Prieš metus „CityBee“, pasitelkusi kampaniją su šūkiu „Pija, pasilik!“, bandė išlaikyti į „Google“ atstovybę...

Rinkodara
2020.11.23
„Aibė“ didino pajamas 12% iki 154 mln. Eur 

Lietuvos kapitalo prekybos įmonių aljansas „Aibė“ praėjusiais metais gavo 154,41 mln. Eur konsoliduotų pajamų...

Prekyba
2020.11.23
Prekybos duomenys: sumažėjus kelionių keičiasi pardavimai prie sienos  Premium

Dėl pandemijos keičiasi netoli sienų su šalimis kaimynėmis gyvenančių lietuvių apsipirkimo įpročiai. Mėgę...

Prekyba
2020.11.23
Keliones po Lietuvą reklamuos „Mindshare Lietuva“

Žiniasklaidos planavimo agentūra „Mindshare Lietuva“ (bendrovė „Via Media“), atstovaujanti pasauliniam...

Paslaugos
2020.11.22
„Nielsen“: pandemija skaitmenizuoja lietuvių įpročius

Dėl pandemijos ir baimės susirgti Lietuvos gyventojai teigia, kad skaitmenizavo nemažai savo įpročių: nuo...

Prekyba
2020.11.22
„Burberry“ strategijoje – mažiau nuolaidų 

Nepaisant mažėjančių pardavimų, prabangos prekių ženklas „Burberry“ artimoje ateityje ketina taikyti mažiau...

Prekyba
2020.11.22
Kalėdinės mugės bus, bet kitokios Premium

Kalėdų eglės miestų centruose sušvis ir šiemet, tačiau šventinės mugės keliasi į internetą. Prekybos centrai,...

Gazelė
2020.11.22
Slaptieji pirkėjai pliusą deda „Senukams“ ir „Depo“ Premium 2

Geriausią klientų aptarnavimo kartelę tarp statybos, remonto ir buities prekių tinklų antrus metus iš eilės...

Prekyba
2020.11.22
„Apple“ neatlaikė spaudimo, mažina „App Store“ komisinius perpus Premium 4

Įstatymų leidėjų abejose Atlanto pusėse spaudžiama ir į teisminius ginčus su partneriais įsivėlusi „Apple“...

Technologijos
2020.11.21
K. Meidė: lyderystė krizės metu yra lengvesnė nei štilyje Premium 1

Privalu operatyviai spręsti net ir mažas krizes, nes, nieko nedarant, tai gali atvesti į dar didesnę.

Prekyba
2020.11.20
„Tez Tour“ nutraukia sutartis su dalimi kelionių agentūrų Premium 2

Vienas didžiausių Lietuvos kelionių organizatorių UAB „Tez Tour“ nutraukia tarpininkavimo sutartis su pora...

Paslaugos
2020.11.20
„Lidl“ pradeda diegti savitarnos kasas  18

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ pradeda diegti savitarnos kasas. Pirmosios tokio tipo...

Prekyba
2020.11.20
„Gintarinę vaistinę“ į reitingų viršūnes veda nuolatinis ir nuoseklus augimas Verslo tribūna

Šiais verslui neramiais ir kupinais iššūkių metais UAB „Gintarinė vaistinė“ užsitikrino aukštas pozicijas...

Paslaugos
2020.11.20
Priminimas gamintojams ir importuotojams: iki gruodžio 1 d. svarbu pratęsti sutartis dėl kitų metų pakuočių atliekų tvarkymo Verslo tribūna

Gruodžio 1-oji gamintojams ir importuotojams yra svarbi data, nes iki tos dienos (imtinai) būtina pratęsti...

Prekyba
2020.11.20
Per antrąjį karantiną pirkėjai – racionalūs, o Kalėdų niekas neatšaukia Premium

Antrasis karantinas neatnešė didesnio pagyvėjimo mažmeniniams prekybos tinklams.

Prekyba
2020.11.19
„Metų gazelė“: jaučiamės tarsi po žemės drebėjimo Premium 4

„Jūs turbūt juokaujate“, – nuostabos net neslėpė Liepa Lieponė, Vilniaus UAB „Mano linija“ vadovė, savininkė,...

Gazelė
2020.11.19
„Moki veži“ pratęsė bendradarbiavimą su žiniasklaidos planavimo partneriais

Statybinių medžiagų, remonto, apdailos bei sodo ir buities prekių parduotuvių tinklas „Moki Veži“ pratęsė jau...

Rinkodara
2020.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus