Modelis, į kurį prekybininkai investuoja, nors ir tirpdo maržas

Publikuota: 2016-02-01
Andrew Kelly („Reuters“/ „Scanpix“) nuotr.
Andrew Kelly („Reuters“/ „Scanpix“) nuotr.
 

Mažmeninė prekyba visame pasaulyje vis dar ieško būdų, kaip prisitaikyti prie besikeičiančių vartotojų įpročių, sėkmingai pertvarkyti tiekimo grandinę ir nepaaukoti visos maržos, net jei lieka viltis, kad investicijos galiausiai kažkada atsipirks. Omnikanalė prekyba - kelerius metus gyvuojantis modelis, kurio prekybininkai imasi vardan klientų, nors tai tirpina pelną.

Sporto prekių prekybininkė „Finish Line“, dar rugsėjį investavusi į naują infrastruktūrą ir tobulinusi užsakymų internetu vykdymą, sausį paskelbė, kad uždarys apie ketvirtadalį iš 600 tinklo parduotuvių, mat nauja jų sandėlio valdymo sistema vis dėlto nepajėgė pakankamai greitai suvaldyti visų užsakymų. Bendrovė skaičiuoja, kad nesėkmė jiems atsieis 32 mln. USD prarastų pardavimų, kurie nuplaukė per patį šventinio sezono piką, rašo „The Wall Street Journal“.

„Finish Line“ problemos simbolizuoja, su kokiais pavojais ir rizika šiandien susiduria prekybininkai, siekiantys prisitaikyti prie vartotojų pirkimo įpročių, ir kaip tos pastangos paveikia bendrovės sąnaudas ir pelno maržą.

„Klientas, kurį dabar turime, ieško momentinio pasitenkinimo. Mes ir investuojame į tiekimo grandinę, kad to pasiektume“, – dar praėjusį rudenį teigė Imranas Jooma, „Finish line“ omnikanalės prekybos strategijos vadovas. Ir vis dėlto, investicijos nepasiteisino taip, kaip tikėtasi.

Prekybininkai dabar išties gausiai investuoja į įrangą, pertvarko sandėlius, apmoko darbuotojus, taip siekdami užtikrinti, kad apsipirkimas bus patogus, nepriklausomai nuo to, kokiu būdu klientas perka: parduotuvėje ar internetu. Bet omnikanale vadinama prekybos strategija reikalauja kur kas sudėtingesnės ir tarpusavyje persipynusios tiekimo grandinės, nei būta kada iki šiol. Kuo daugiau sprendimų vartotojui taikoma trinant ribas tarp jų, tuo painiau raizgosi tiekimo tinklas. O klaidos ir trikdžiai labai greitai virsta prarastais pardavimais, mat šiandieninis vartotojas neturi pakantumo vėlavimui.

Tapti patraukliais

Lietuvoje tradiciniai prekybininkai kol kas dar vis daugiau investuoja tik į e. prekybą, nors irgi pastebi, kad daugelį prekių pirkėjai mėgsta pirmiau apžiūrėti, o neretai ir atsiimti parduotuvėje. Šiemet Lietuvoje e. prekybą pradės drabužių mažmenininkė „H&M“, laukiama ir „Inditex“ partnerių Baltijos šalyse „Aprangos“ grupės žingsnių šią kryptimi, taigi keliais kanalais prekiaujančių įmonių vis dar daugėja.

Buitinės technikos ir elektronikos prekybininkai jau anksčiau sukūrė e. parduotuves, tačiau dabar jie priversti sukti galvas, kaip užtikrinti sklandžią prekybą keliais kanalais. Aurelijus Rusteika, „Topo grupės“ valdybos pirmininkas, sako, kad poreikio tradicinių parduotuvių plėtrai nėra, nebent susiformuotų naujos pirkėjų traukos vietos, prekybos centrai. Jis pripažįsta, kad į parduotuves žmonės apskritai užsuka rečiau, todėl šalia investicijų į e. prekybą stengiamasi ieškoti būdų, kaip privilioti pirkėjus į parduotuves, parodyti jam pasiūlą, sudominti.

„Žmogui nebeįdomu ateiti tik pamatyti šaldytuvą, jis nori ir pajusti, išbandyti, paragauti. Jis nori trimačio vaizdo. Žmones reikia įtraukti į procesą. Į tai ir investuojame“, – sako vadovas.

Kirtis maržai

Pasaulyje labiau į omnikanalę prekybą investuojančiam verslui didesnis galvos skausmas – tirpstanti pelno marža ir spaudimas dėl kainų.

„JDA Software“ atlikta mažmenininkų apklausa JAV rodo, kad net 68% verslo jau pajuto didėjančias užsakymų įvykdymo sąnaudas, daugiausia išlaidų tenka būtent vykdant pristatymus internetu ir užtikrinant grąžinimą, bei pristatant internetu užsakytas prekes į parduotuves. Daugiau nei pusė apklaustųjų teigia, kad didžiausią spaudimą jaučia dėl kainų ir tokių žaidėjų, kaip „Amazon“ siūlomo pristatyto tą pačią ar kitą dieną.

Didieji mažmenininkai, tokie kaip „Amazon“, taip pat investuoja milijonus į specializuotą programinę įrangą ir įvairius užsakymų stebėjimo, jų užtikrinimo įrankius, paremtus aukštosiomis technologijomis.

Vis dėlto, Terry Lundgrenas, tinklo „Macy‘s“, kuris skelbė, kad po nuviliančių šventinių pardavimų turės panaikinti tūkstančius darbo vietų, vadovas, tiki, kad tradiciniams pardavėjams, palyginti su tais, kurie prekiauja tik internetu, e. komercijos sąnaudos yra didesnė našta, nes jie jau yra sukaustyti nuolatinių tradicinių parduotuvių sąnaudų.

Labai sunku ir pamatuoti, kaip sinergizuota parduotuvių ir e. prekybos veikla paveikia visus pardavimus. „Macy‘s“ vadovas pastebi, pirkėjai aprastai pirmiausia patikrina prekes vienoje iš parduotuvių, o vėliau perka jas internetu.

„Tai kelia sunkumų užtikrinti, kad tikrai suprantame, kiek parduotuvių mums reikia ir kaip toli klientai nusiteikę važiuoti išbandyti produktų, kuriuos atranda ar pamato mobiliuose telefonuose ar planšetėse‘, - „wsj.com“ cituoja p. Lundgreną.

Daugiau klientų

Daugeliui bendrovių, konkuruojančių tiek internete, per mobiliuosius, tiek ir tradicinėje mažmeninėje prekyboje, pelną išlaikyti padeda didėjantis pirkėjų kiekis – bent jau kol kas. Avalynės prekybininkė „DSW“, norėdama pritraukti daugiau pirkėjų, neseniai pasiūlė jiems galimybę internetu, net neišėjus iš parduotuvės, užsisakyti prekių, kurių lentynose jie nerado. Bendrovė tiki, kad tokie sprendimai gali padėti didinti klientų lojalumą net jei pelnas artimiausiu metu dėl to neaugs.

Rogeris Rawlinsas, dabartinis bendrovės vadovas, prieš tai rūpinęsis bendrovės omnikanalės prekybos strategija, sako, kad klientai, kurie perka „DSW“ keliais kanalais, išleidžia du ar tris kartus daugiau nei tie, kurie perka tik parduotuvėje ar tik internetu. „Strategija leidžia pritraukti papildomą rinkos dalį ir tada, kai išmoksime išnaudoti šias galimybes, tikime, kad rasime būdų, kaip padidinti ir pelningumą“, - sako vadovas.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Lenkija atidėjo prekybos mokesčio įsigaliojimą iki 2020 m. liepos 1 d.

Svarstydama kitų metų biudžetą Lenkijos vyriausybė nusprendė atidėti nevienareikšmiai vertinamo prekybos...

Prekyba
2019.12.13
„Facebook“ skirs 130 mln. USD nepriklausomai turinio valdymo tarybai sukurti

„Facebook“ skirs 130 mln. USD sukurti nepriklausomą turinio kontrolės tarybą, kurią sudarys asmenys,...

Paslaugos
2019.12.13
Kalėdinės dovanos: kas anksčiau reiškė prastą skonį, šiemet tapo mada Premium

Kasmet kalėdinės dovanos blizga vis mažiau, nes pirkėjai renkasi kuo natūralesnį įpakavimą, o kai kurie...

Gazelė
2019.12.13
H&M ėmė išvežioti prekes dviračiais

Švedijos greitosios mados prekių gamintoja „Hennes & Mauritz“ (H&M) Nyderlandų klientams pasiūlė naują...

Prekyba
2019.12.13
VVTAT tarp influencerių pliusą deda A. Jagelavičiūtei ir N. Bierancui 1

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba paskelbė rekomendacines gaires, kurios reglamentuos...

Rinkodara
2019.12.13
Reikšmingas gerovės rodiklis: išlaidų maistui dalis mažėja Premium

Lietuvoje išlaidų maisto produktams dalis bendrame vartojimo krepšelyje per dešimtmetį mažėjo labiausiai,...

Prekyba
2019.12.13
„Lidl“ suplanavo parduotuvę Gariūnuose

Mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ sklype Gariūnų g. 48, kuris ribojasi su verslo parku „Gariūnai“, suplanavo...

Prekyba
2019.12.13
Smulkiųjų skatinimo metai: iš didelio debesies mažas lietus Premium

Šie metai buvo gausūs įvairių pasiūlymų, planų ir programų, aktualių smulkiajam ir vidutiniam verslui (SVV),...

Gazelė
2019.12.13
Vilniaus oro uosto Kalėdų eglutė iš konfiskuotų daiktų apskriejo pasaulio žiniasklaidą 1

Artėjant šventėms, Vilniaus oro uostas pasirinko neįprastą būdą priminti keleiviams apie draudžiamus gabenti...

Paslaugos
2019.12.12
„Elektrum Lietuva“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Baltijos šalių elektros gamintojos „Latvenergo“ antrinė įmonė „Elektrum Lietuva“ išsirinko naujus...

Rinkodara
2019.12.12
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ignitis“, „iPhone“ iki nuolaidų bei žaidimų

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai šiemet labiausiai domėjosi naujuoju...

Rinkodara
2019.12.12
E. prekyboje daugėja naujų sprendimų  Premium

Praėjus metams nuo JAV prekybos milžinės „Walmart“ sprendimo įrengti savo klientams šimtus specialių...

Prekyba
2019.12.12
Lietuvos ekonomika sėkmingai iriasi prieš pasaulinės recesijos srovę, tačiau ar užteks jėgų?

Lietuvos ekonomikos augimas toliau viršija prognozes ir 2019-aisiais, tikėtina, augo panašiu tempu kaip ir...

Rinkodara
2019.12.11
Tardamiesi su partneriu Kinijoje, sužinojo, kad reikia plano B Premium

Eksporto į Kiniją sėkmės istorija gali susiklostyti ir per vienus metus, tik gali prireikti plano B – kas...

Gazelė
2019.12.11
„Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ gamintoja skųs NTAKD skirtą baudą 1

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) dėl daug visuomenės dėmesio sulaukusio gėrimo...

Rinkodara
2019.12.11
„MG Baltic“ laimėjo bylą prieš V. Baką apeliacinės instancijos teisme

Vilniaus apygardos teismas antradienį nusprendė, kad žemesnės instancijos teismas šių metų pradžioje...

Prekyba
2019.12.11
Tyrimas: sveikesnių produktų vartojimas didėja, o ribotinų mažėja 

Duona, cukrus ir sviestas – šiuos produktus kasdien vartoja daugiausia Lietuvos gyventojų. Beveik pusė žmonių...

Prekyba
2019.12.11
Nefinansinių įmonių pajamos per metus ūgtelėjo 9,1%

Per devynis šių metų mėnesius šalies įmonės gavo 70,8 mlrd. Eur pajamų, o jų ikimokestinis pelnas siekė 4,8...

Prekyba
2019.12.11
„Barbora“ siūlys pasiimti prekes neišlipant iš automobilio 1

Didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ Vilniuje, Kaune ir...

Prekyba
2019.12.11
Populiariausios „Google“ paieškos Lietuvoje: rinkimai, „Ignitis“ ir „Džokeris“

Metų pabaigoje tradiciškai „Google“ skelbia kasmetinių tendencingiausių 2019 m. užklausų sąrašą, kuriame...

Rinkodara
2019.12.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau