Išaugę pardavimai padangų pardavėjų nenuramina 

Publikuota: 2015-12-27
Padangų pardavėjai tikina, kad vien prekyba padangomis nelemia sėkmingo verslo – reikia ir papildomų paslaugų. 
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Padangų pardavėjai tikina, kad vien prekyba padangomis nelemia sėkmingo verslo – reikia ir papildomų paslaugų. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Metai buvo geri, padangos pigo, apyvarta augo, sako Lietuvos padangų pardavėjai, tačiau priduria, kad išgyventi vien iš padangų pardavimo šiandien sunku. Konkurencija milžiniška, o rinkoje ankšta – pozicijos stiprinamos kitų sąskaita.

Prekiautojai padangomis skaičiuoja, kad rinka šiemet ūgtelėjo maždaug 10%. Tokį augimą lėmė gerėjanti klientų ekonominė padėtis – turėdami daugiau laisvų pinigų jie negaili euro kito ir geresnėms padangoms ar papildomoms paslaugoms: montavimui, sandėliavimui, priežiūrai.

Prie apyvartų augimo prisidėjo ir šiemet mažėjusios padangų kainos. Pigo kaučiukas, nafta – pagrindinės žaliavos, iš kurių gaminamos padangos. Tokie pokyčiai ir į eurus konvertuotos kainos lėmė, kad klientai drąsiau rinkosi brangesnius, kokybiškesnius gaminius, teigia kalbinti verslininkai.

Pilnesnės kišenės

Erlandas Gintneris, padangomis prekiaujančios ir automobilių priežiūros paslaugas teikiančios UAB „Melga“ generalinis direktorius, sako, kad šiemet jo vadovaujamos bendrovės apyvarta augo apie 10% – drauge su rinka. Ūgtelėjimą dešimtadaliu jis aiškina geresne lietuvių finansine padėtimi, tačiau euro įvedimas, sako p. Gintneris, didelės įtakos nepadarė – pardavimų skirtumų nepastebėta nei metų pradžioje, nei prasidėjus padangų keitimo sezonui.

Ir nors, anot jo, dėl pilnesnių lietuvių piniginių prekiauti padangomis vis lengviau, vien padangų sėkmingam verslui neužtenka.

„Užtenka, kad kur nors kaina būtų vienu euru mažesnė, – ir tu jau už borto. Tad mes klientams siūlome automobilių parko priežiūrą, remontą. Šitaip padangos nueina į antrą planą“, – kalba p. Gintneris.

„Melgos“ vadovas skaičiuoja, kad maždaug 70–80% bendrovės klientų yra lojalūs ir grįžtantys, likusieji blaškosi ieškodami geresnių konkurentų pasiūlymų. Tiesa, nors konkuruojančių bendrovių spaudimas auga kasmet, šiemet rinkoje, pasak specialistų, itin stiprių naujų dalyvių neatsirado.

Atsikandant kitų

Kaip didžiausią problemą p. Gintneris įvardija nemažą šešėlinių verslų dalį rinkoje. Pasak jo, šiandien konkurencinės sąlygos prekiaujantiems padangomis nevienodos.

„Konkurentų – tūkstančiai. Šioje rinkoje daug garažų ir kitų verslų, nemokančių mokesčių, tad darbo sąlygos tikrai nelygiavertės. Nors nuolat kalbama apie šešėlio mažinimą, padėtis negerėja. Tokie konkurentai yra didžiausia bėda įmonėms kaip mes“, – rūpesčiu dalijasi p. Gintneris.

Anot jo, nelygiavertės darbo rinkoje sąlygos – viena priežasčių, kodėl bendrovei, teikiančiai ne vieną su automobiliais susijusią paslaugą, nepavyksta visus metus išlaikyti vienodo pelningumo. „Melgos“ generalinis direktorius pabrėžia, kad kol kas nuostolį nešančių mėnesių per metus daug ir tik geri mėnesiai padeda išlyginti pelningumo rodiklius.

Į papildomų paslaugų plėtrą šiemet bendrovė investavo apie 200.000 Eur, panašią sumą žadama investuoti ir ateinančiais metais. „Melga“ ketina plėsti turimų servisų tinklą ir teikti daugiau paslaugų, investuoti reikia ir į modernią automobilių diagnostikos įrangą.

Kitąmet, sako specialistas, pirmiausia turėtų liautis pigti padangos. Šiemet jų kainos smuko 5–10% dėl pingančios naftos ir kaučiuko, tačiau p. Gintneris teigia, kad ši tendencija sulėtėjo, o iki pavasario padangos brangtelės 2–3%, prognozuoja pašnekovas. Rinkai „Melgos“ vadovas žada panašų augimą kaip ir šiemet, tačiau savo vadovaujamai bendrovei didesnio nei rinkos augimo prognozuoti jis neskuba.

„Jei patys sugebėsime padaryti daugiau, augsime labiau nei rinka, atimdami rinkos dalį iš konkurentų. Rinka tiek pripildyta, kad augti šiandien įmanoma tik kitų sąskaita“, – įsitikinęs p. Gintneris.

infogr.am::infogram_0_uab_melga_konsoliduotos_pajamos

Spaudžia konkurentai

Padangomis prekiaujančiai bendrovei „Egzotika“ vadovaujantis Rokas Lipeikis taip pat džiaugiasi gerais metais – bendrovė padidino apyvartą, pardavė daugiau padangų.

„Dėl konkurencijos šiek tiek nukentėjo mūsų pelningumas. Didžiausią įtaką tam padarė konkurentai iš Lenkijos, agresyviai besiveržiantys į Lietuvos rinką ir dempinguojantys kainas, – aiškina p. Lipeikis. – Tad trečius metus 20–30% didiname apyvartą, kad galėtume konkuruoti.“

Pelningumą mažino ir kritusios padangų kainos. „Egzotikos“ vadovas sako, kad tiek prekybininkai konvertuodami kainas į eurus apvalino jas į mažesnę pusę, tiek gamintojai produkcijos kainas mažino 15–20%. Išlaikyti pelningumą padeda, kaip aiškina p. Lipeikis, ir susitarimai su padangų gamintojais atstovauti jų ženklams Baltijos šalyse išskirtinėmis teisėmis. Visgi nuo sezoniškumo tai negelbsti – prasidėjus padangų keitimo sezonui per pusantro mėnesio įmonėje sugeneruojama 60% metų apyvartos.

Pašnekovas sako, kad nemažai bendrovės klientų lojalūs ir padangomis rūpintis pradeda iš anksto, tačiau vis dar daug tokių, kurie apavą automobiliui renkasi suvilioti pažadų reklamose, kiti – atsižvelgdami į ilgalaikę sinoptikų prognozę.

„Pasako, kad žiemos nebus, išsirenka netinkamas padangas, o tokio pasirinkimo rezultatai matomi suvestinėse paspaudus pirmam šaltukui“, – apibendrina pašnekovas.

Ateinantys metai, anot specialisto, pernelyg nesiskirs nuo šių. Rinka turėtų augti, o su ja – ir p. Lipeikio vadovaujamos bendrovės rezultatai. Tiesa, pašnekovas teigia, kad „Egzotika“ – viena iš nedaugelio įmonių, kurios pagrindinė veiklos kryptis liko prekyba padangomis.

„Išsilaikyti rinkoje vien prekiaujant padangomis sudėtinga, ne vienas konkurentas ėmė teikti kitas paslaugas, kad nedirbtų nuostolingai“, – teigia p. Lipeikis.

Plėsis kitąmet

Vytautas Vladišauskas, didmenine prekyba padangomis užsiimančios UAB „Handlopex Baltic“ vadovas, sako, kad šie metai jo vadovaujamai įmonei – neabejotinai geresni nei praėję. Jo skaičiavimu, kasmet įmonė auga apie 20%.

„Jaučiame stiprų augimą, konkurentai, kiek žinau, augo mažiau“, – sako p. Vladišauskas ir priduria, kad augti leido atrastas pigus produktas, nes prekyba „premium“ segmento padangomis visame pasaulyje, ne tik Lietuvoje, traukiasi.

Pašnekovas įsitikinęs ir tuo, kad augti bendrovei padėjo ir plečiama padangų pristatymo „iki durų“ paslauga – tokią įmonė teikia ketvirtus metus.

Jis nurodo, kad lietuviai perka daugiau padangų, tad parduotų padangų skaičiaus augimas itin ryškus, o pigesnių produktų į rinką atsivežusi bendrovė galėjo turėti didesnę pelningumo maržą, ūgtelėjo ir pajamos. Tiesa, Registrų centro turimi finansiniai duomenys rodo, kad 2008 m. įkurtos bendrovės, kuri iš pradžių vadinosi „Tyre Intertrade“, o vėliau pakeitė pavadinimą į „Handlopex Baltic“, pardavimo pajamos nuosekliai mažėja.

infogr.am::infogram_0_handlopex_baltic

Ponas Vladišauskas pabrėžia, jog mažėjimą lėmė triskart sumažėjęs padangų eksportas.

„Lietuvoje mūsų rodikliai kasmet auga 20%, tačiau eksportas susitraukė 3 kartus. Pirmiausia dėl to, kad rinkoje – padangų perteklius“, – sako pašnekovas.

Pasak jo, pastaruosius metus atsiranda tūkstančiai konkurentų, kurie medžioja geras kainas, perka nedideliais kiekiais padangas ir prisotina rinką. Tokia tendencija lėmė, kad p. Vladišausko vadovaujamą įmonę į viršų tempė Lietuvos rinka.

„Handlopex Baltic“ vadovas teigia, kad kelerius metus iš eilės padangos vis pinga, ne išimtis bus ir kiti metai – padangų kainos mažės 3–10%. Tai aštrins konkurenciją, tačiau dėl to p. Vladišauskas nesijaudina, nes visose rinkose padėtis panaši.

Ateinančiais metais bendrovė žada investuoti mažiausiai 200.000 Eur į naujus automobilius ir paslaugų plėtrą, ketinama samdyti ir apie 15 naujų darbuotojų.

Tikėjosi geriau

Ignotas Bakanauskas, UAB „E-marketas“, valdančios internetinę padangų parduotuvę „Padangos123.lt“, pardavimų vadovas, prisipažįsta, kad šie metai įmonei nebuvo tokie geri, kaip tikėtasi, tačiau augimą ji pajuto. Tiesa, dėl neįgyvendintų tikslų p. Bakanauskas pernelyg nesijaudina, nes Lietuvoje padangų rinkai metai buvo geresni nei, pavyzdžiui, kaimynams lenkams, kur rinka smuktelėjo apie 15%.

„Įvestas euras lėmė, kad žmonės noriau leido pinigus brangesniems gaminiams, nes kainų skirtumas matant jas prieš akis neatrodo toks reikšmingas“, – aiškina pašnekovas.

Tiesa, tuo pat metu kiek sunkiau tapo dirbti su lojaliais klientais, nes šie, neslepia p. Bakanauskas, nori geresnių kainų, tačiau daromos nuolaidos nebeatrodo tokios didelės – norima didesnių.

Kalbėdamas apie prekybos padangomis rinką p. Bakanauskas pabrėžia, kad naujokams šioje sunku, ir tikina, kad vargu ar idėja prekiauti padangomis internetu lengvai virs sėkmingu verslu.

„Grąža tikrai nebus tokia, kokios tikėsitės. Buvo keli rinkos dalyviai, kurie atidarė elektronines parduotuves ir netruko jas uždaryti“, – sako jis.

Ateinantys metai, sako p. Bakanauskas, turėtų būti geresni nei šie, tad padangų pardavėjai galės auginti verslus. Visgi šiemet sėkmingai pigusios padangos vėl ims brangti. Ponas Bakanauskas kalba, kad padangos kitąmet gali pabrangti 3–10%.

Atpigo žaliavos

Apie gerus metus padangų gamintojams ir pardavėjams kalba viso pasaulio ekspertai. Anot jų, atpigę degalai, pinganti nafta reiškia tai, kad vairuotojai perka daugiau automobilių, gali daugiau važinėti ir greičiau nudėvėti padangas. Be to, tokioms bendrovėms kaip „Bridgestone Corp.“, „Michelin & Cie.“, „Goodyear Tire & Rubber Co.“, „Continental AG“, „Pirelli & C. SpA“ mažėjanti naftos kaina reiškia ir pigesnę sintetinę gumą, iš kurios gaminamos padangos, teigia „Bloomberg“.

„Mums šis metas saldus“, – dar vasaros pabaigoje po to, kai antrojo metų ketvirčio pelnas ūgtelėjo ketvirtadaliu, palyginti su praėjusiais metais, sakė Wolfgangas Schaeferis, „Continental“ finansų vadovas.

Su tokiais teiginiais sutinka ir investuotojai, pastebėję, kad didžiausių padangų gamintojų akcijų vertė ėmė augti nuo tos akimirkos, kai naftos kaina pradėjo smukti žemyn.

Gumos gamintojų asociacija skelbia, kad vienai padangai reikia gumos, kuriai pagaminti sunaudojama daugiau nei 26 l naftos. Tad „Brent“ rūšies naftos kainai sumažėjus iki maždaug 41 USD (37,93 Eur) už barelį, gumos gamybos kaštai sumenko daugiau nei dukart. Tai padangų gamintojams leidžia auginti pelningumo maržas. Skaičiuojama, kad padangų gamintojų pelno marža metų pradžioje išaugo beveik 27% – daugiausia per praėjusius 15 metų.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ gruodžio 14 d.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Panorama“ laikinai keičia pavadinimą

Kalėdinės kampanijos metu prekybos centras „Panorama“ keičia savo pavadinimą į kitą savo valdomą prekės...

Rinkodara
2019.11.21
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  11

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 2

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
2019.11.21
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
2019.11.21
Naujas bankas biržoje: verslo modelį sėkmingai įgyvendintų ir „Maxima“ Premium

Į Baltijos biržą susiruošęs estų kooperatyvų bankas „Coop Pank“ naudojasi skandinavų bankus sukrėtusių...

Rinkos
2019.11.21
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium 3

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

Alyvuogių krizė: rekordinis derlius sutirpdė kainas Premium 1

Alyvuogių augintojai ir perdirbėjai kalba apie sektoriaus krizę – dėl rekordiškai didelio derliaus Europoje...

Pramonė
2019.11.21
Didieji prekybininkai žvilgčioja į daug žadantį „Ocado“ Premium 2

Niekam pasaulyje dar nepavyko surasti sėkmingo e. prekybos maisto produktais veiklos modelio. Netgi trys...

Prekyba
2019.11.20
„Caffeine“ laimėjo konkursą ir įsikūrė Oslo ligoninėje Premium 3

Lietuviškas kavinių tinklas „Caffeine“, kurį šių metų pradžioje įsigijo Norvegijos bendrovė „Reitan...

Prekyba
2019.11.20
„Alibaba“ Honkongo biržoje gali pritraukti iki 12,9 mlrd. USD

Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ per akcijų platinimą Honkongo vertybinių popierių biržoje...

Rinkos
2019.11.20
Perdirbėjai kreipėsi į Vyriausybę – prekybininkų marketingo strategijas vadina nekorektiškomis

Lietuvos mėsos, grūdų perdirbėjų bei paukštininkystės asociacijos kreipėsi į valdžios institucijas „dėl...

Pramonė
2019.11.20
Inovacijos Lietuvoje ir užsienyje: įsigali automatizavimas ir duomenų analitika  Premium

Darbuotojų trūkumas ir nauji efektyvumo tikslai skatina prekybininkus drąsiau kliautis savitarnos...

Prekyba
2019.11.20
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
Dirbtinio intelekto reikšmė e. prekyboje didėja  Premium

Didžiąją dalį visų e. parduotuvių vartotojų patirties galima automatizuoti naudojantis iš anksto paruoštais...

Prekyba
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
2019.11.20
Už plastiko maišelių dalinimą nemokamai siūlomos iki 5.000 Eur baudos

Už didesnių plastiko maišelių dalinimą nemokamai prekybininkus siūloma bausti tūkstantinėmis baudomis.

Prekyba
2019.11.19
„Colliers“: laisvalaikio ir pramogų segmente – apstu nišų 

Prekybos centrų plėtotojai žino, kad sėkminga objekto veikla vis labiau priklauso nuo to, kiek išplėtotas...

Prekyba
2019.11.19
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau