Prekybininkai trina rankomis: dovanas perka gausiau

Publikuota: 2015-12-23
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Dovanas lietuviai vis dar perka labai racionaliai: jie linkę neišlaidauti ir pirkti praktiškus daiktus. Tačiau bendros vartotojų šventinės išlaidos šiemet bus kiek didesnės nei pernai, skaičiuoja prekybininkai.

Internetinę vartotojų apklausą atlikusi e. parduotuvė „Pigu.lt“ skelbia, kad dovanų biudžetą šiais metais padidino 3 iš 10 pirkėjų. Ketvirtadalis gyventojų (24%) dovanoms skyrė iki trečdalio daugiau lėšų, o kas dešimtas (9%) – net du kartus daugiau nei pernai. 37% apklaustų gyventojų suplanavo išleisti tiek pat, kiek pernai. Taupiau šiais metais dovanas rinko 24% respondentų.

Pasak bendrovės, be tradicinių dovanų, tokių kaip kosmetika, kvepalai, knygos ar aksesuarai, lietuviai šiemet nusprendė dovanoti ir buitinius prietaisus – virdulius, trintuvus, kavos aparatus ir pan. Beveik kas penktas apklausos dalyvis išrinko buitį palengvinančias dovanas, o ir patys teigia, kad būtų patenkinti tokių dovanų sulaukę.

„Šiais metais prieššventiniu laikotarpiu išaugo buitinių prietaisų pardavimas. Darėme prielaidą, kad per šias šventes artimuosius lietuviai dažniau džiugins praktiškomis dovanomis, padedančiomis lengviau ir patogiau gaminti ir tvarkyti namus. Apklausa mūsų spėjimą patvirtino”, – sako Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė.

Pasak jos, tai irgi rodo, kad pirkėjai šiais metais dovanoms skyrė daugiau lėšų, mat buitiniai prietaisai – aukštesnės kainos kategorijos prekės.

Išleis daugiau

Jau anksčiau sotesnes Kalėdas šiems metams prognozavo ir UAB „Maxima LT“. Pasak mažmeninės prekybos bendrovės, per šiųmetinį šventinį sezoną tikimasi 1–2% kalėdinio pirkinių krepšelio vertės ir 4-5% bendro pardavimų augimo, kurį esą nulems optimistiškesnės pirkėjų nuotaikos ir jų nusiteikimas šventėms skirti daugiau lėšų.

„Maxima“ vykdyta pirkėjų apklausa parodė, kad ruošti dovanas artimiesiems šiemet planuoja didesnė dalis gyventojų – 94%, pernai taip teigė 87% apklaustųjų. Be to, šiemet padaugėjo ir žmonių, kurie ir kalėdiniam stalui ketina išleisti daugiau. Apklausos duomenys rodo, kad iki 30 Eur vaišėms skirti planuoja tik 9% apklaustųjų (pernai buvo 28%). O štai išleisti 91–150 Eur numato net 29% vartotojų (pernai buvo tik 9%). Beveik dvigubai daugiau žmonių šventėms šiemet planuoja rinktis kokybiškesnius ir brangesnius produktus, nei įprastai – 30% šiemet, palyginti su 16% pernai.

Išlaiko tradicijas

Pasak „Pigu.lt“, analizuojant būsimas dovanas, populiariausiųjų sąraše, kaip ir ankstesniais metais, išlieka grožio prekės. Šeši iš dešimties apklaustųjų (58%), be kitų dovanų, artimiesiems dovanos kvepalų, kosmetikos, grožiui skirtos technikos. Kas antras respondentas (51%) sako, kad ir pats norėtų tokių dovanų sulaukti.

Asmeninio pobūdžio dovanos, tokios, kaip knygos, drabužiai, laikrodžiai ir pan., taip pat dažna dovana artimiesiems. Tokias dovanas jau supakavo kas antras apklaustasis (56%), o rasti jų po eglute norėtų 45% apklaustųjų.

Tarp dovanojamų daiktų minimos ir namams skirtos prekės, tokios, kaip interjero detalės, patalynė ir kt. Patys respondentai tokio pobūdžio dovanų gauti nelabai norėtų, mieliau tikėtųsi telefono, planšetinio kompiuterio ar kitos kompiuterinės technikos. Pinigai taip pat dalies lietuvių dovanų sąraše – jų ketina dovanoti ir patys norėtų gauti beveik ketvirtadalis apklaustųjų.

Internete ir butikuose

Pasak e. prekybininkės, bent dalį dovanų internetu pirkti šiemet pasiruošę beveik pusė ( 45%) apklaustųjų. Likusi dalis rinkdami dovanas nori jas ir apžiūrėti, pačiupinėti ir įvertinti. Todėl 36% respondentų nurodė dovanų ieškantys prekybos centruose, o 12% – ir mažuose specializuotuose butikuose. Juose paprastai ieškomos originalios ir netradicinės dovanos.

Dar dešimtadalis (11%) teigia dovanoti ketinantys savo rankų darbo dovanas.

„Pigu.lt“ apklausos duomenimis, trečdalis respondentų (33%) šventinėms dovanoms šiemet suplanavo išleisti nuo 50 iki 100 Eur. Penktadalis (19%) renkasi kuklesnes dovanas, kurios atsieina 10–30 Eur. Dar 18% dovanoms skyrė 30–50 Eur.

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Nusivylę augalais, kurie neprigyja, pirkėjai kokybės ieško medelynuose

Nors prekybos centruose ar turguose galima rasti augalų, kokių tik širdis geidžia, tačiau ne vienas pirkėjas...

Gazelė
2019.04.22
„Walmart“ pertvarkys 500 parduotuvių 1

Didžiausias JAV mažmeninės prekybos tinklas „Walmart“ paskelbė planus pagal naują koncepciją pertvarkyti 500...

Prekyba
2019.04.22
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
Daliai parduotuvių dirbant per Velykas, Seime vėl inicijuojamas draudimas 11

Kai kuriems prekybos tinklams ketinant dirbti pirmąją Velykų dieną, Seimo nariai žada grįžti prie įstatymo...

Paslaugos
2019.04.20
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Iki“ plečia šviežių produktų zonas, mažėja ne maisto prekių 3

Prekybos tinklas „Iki“ keliose parduotuvėse išplėtė šviežio maisto skyrius ir sumažino ne maisto prekėms...

Prekyba
2019.04.20
Eksportuotų ir importuotų prekių kainų pokyčiai 

Per metus (2019 m. vasarį, palyginti su 2018 m. vasariu) eksportuotų prekių kainos padidėjo 3%, importuotų...

Prekyba
2019.04.19
„Amazon“ uždarys savo internetinę parduotuvę Kinijoje

JAV prekybos milžinė „Amazon“ planuoja uždaryti savo internetinę parduotuvę Kinijoje, o tai reiškia, kad...

Prekyba
2019.04.19
Didžiųjų prekybos tinklų ir centrų darbo laikas per Velykas

Daugelis prekybininkų sekmadienį nedirbs, o pirmadienį grįš prie įprastinio grafiko.

Prekyba
2019.04.19
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Naujos patirtys parduotuvėse JAV nepadeda pritraukti pirkėjų Premium

Dar tik balandis, o jau paskelbta apie planus uždaryti beveik 6.000 parduotuvių JAV, daugiau nei per visus...

Prekyba
2019.04.18
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
„Ermitažas“ plečiasi regionuose: atidarė parduotuvę Utenoje

Apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių prekybos tinklų „Ermitažas“ atidarė 4.200 kv. metrų parduotuvę...

Prekyba
2019.04.18
„Iki“ pakeitė požiūrį į elektroninę prekybą

Uždirbti iš elektroninės prekybos maisto produktais vis dar sudėtinga daugelyje šalių, tačiau „Rewe“ yra...

Prekyba
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Amazon Go“ priims ir grynuosius 1

JAV prekybos milžinės „Amazon“ fizinėse parduotuvėse, kuriose iki šiol buvo galima atsiskaityti tik sąskaitas...

Prekyba
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau