Prekybininkai trina rankomis: dovanas perka gausiau

Publikuota: 2015-12-23
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Dovanas lietuviai vis dar perka labai racionaliai: jie linkę neišlaidauti ir pirkti praktiškus daiktus. Tačiau bendros vartotojų šventinės išlaidos šiemet bus kiek didesnės nei pernai, skaičiuoja prekybininkai.

Internetinę vartotojų apklausą atlikusi e. parduotuvė „Pigu.lt“ skelbia, kad dovanų biudžetą šiais metais padidino 3 iš 10 pirkėjų. Ketvirtadalis gyventojų (24%) dovanoms skyrė iki trečdalio daugiau lėšų, o kas dešimtas (9%) – net du kartus daugiau nei pernai. 37% apklaustų gyventojų suplanavo išleisti tiek pat, kiek pernai. Taupiau šiais metais dovanas rinko 24% respondentų.

Pasak bendrovės, be tradicinių dovanų, tokių kaip kosmetika, kvepalai, knygos ar aksesuarai, lietuviai šiemet nusprendė dovanoti ir buitinius prietaisus – virdulius, trintuvus, kavos aparatus ir pan. Beveik kas penktas apklausos dalyvis išrinko buitį palengvinančias dovanas, o ir patys teigia, kad būtų patenkinti tokių dovanų sulaukę.

„Šiais metais prieššventiniu laikotarpiu išaugo buitinių prietaisų pardavimas. Darėme prielaidą, kad per šias šventes artimuosius lietuviai dažniau džiugins praktiškomis dovanomis, padedančiomis lengviau ir patogiau gaminti ir tvarkyti namus. Apklausa mūsų spėjimą patvirtino”, – sako Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė.

Pasak jos, tai irgi rodo, kad pirkėjai šiais metais dovanoms skyrė daugiau lėšų, mat buitiniai prietaisai – aukštesnės kainos kategorijos prekės.

Išleis daugiau

Jau anksčiau sotesnes Kalėdas šiems metams prognozavo ir UAB „Maxima LT“. Pasak mažmeninės prekybos bendrovės, per šiųmetinį šventinį sezoną tikimasi 1–2% kalėdinio pirkinių krepšelio vertės ir 4-5% bendro pardavimų augimo, kurį esą nulems optimistiškesnės pirkėjų nuotaikos ir jų nusiteikimas šventėms skirti daugiau lėšų.

„Maxima“ vykdyta pirkėjų apklausa parodė, kad ruošti dovanas artimiesiems šiemet planuoja didesnė dalis gyventojų – 94%, pernai taip teigė 87% apklaustųjų. Be to, šiemet padaugėjo ir žmonių, kurie ir kalėdiniam stalui ketina išleisti daugiau. Apklausos duomenys rodo, kad iki 30 Eur vaišėms skirti planuoja tik 9% apklaustųjų (pernai buvo 28%). O štai išleisti 91–150 Eur numato net 29% vartotojų (pernai buvo tik 9%). Beveik dvigubai daugiau žmonių šventėms šiemet planuoja rinktis kokybiškesnius ir brangesnius produktus, nei įprastai – 30% šiemet, palyginti su 16% pernai.

Išlaiko tradicijas

Pasak „Pigu.lt“, analizuojant būsimas dovanas, populiariausiųjų sąraše, kaip ir ankstesniais metais, išlieka grožio prekės. Šeši iš dešimties apklaustųjų (58%), be kitų dovanų, artimiesiems dovanos kvepalų, kosmetikos, grožiui skirtos technikos. Kas antras respondentas (51%) sako, kad ir pats norėtų tokių dovanų sulaukti.

Asmeninio pobūdžio dovanos, tokios, kaip knygos, drabužiai, laikrodžiai ir pan., taip pat dažna dovana artimiesiems. Tokias dovanas jau supakavo kas antras apklaustasis (56%), o rasti jų po eglute norėtų 45% apklaustųjų.

Tarp dovanojamų daiktų minimos ir namams skirtos prekės, tokios, kaip interjero detalės, patalynė ir kt. Patys respondentai tokio pobūdžio dovanų gauti nelabai norėtų, mieliau tikėtųsi telefono, planšetinio kompiuterio ar kitos kompiuterinės technikos. Pinigai taip pat dalies lietuvių dovanų sąraše – jų ketina dovanoti ir patys norėtų gauti beveik ketvirtadalis apklaustųjų.

Internete ir butikuose

Pasak e. prekybininkės, bent dalį dovanų internetu pirkti šiemet pasiruošę beveik pusė ( 45%) apklaustųjų. Likusi dalis rinkdami dovanas nori jas ir apžiūrėti, pačiupinėti ir įvertinti. Todėl 36% respondentų nurodė dovanų ieškantys prekybos centruose, o 12% – ir mažuose specializuotuose butikuose. Juose paprastai ieškomos originalios ir netradicinės dovanos.

Dar dešimtadalis (11%) teigia dovanoti ketinantys savo rankų darbo dovanas.

„Pigu.lt“ apklausos duomenimis, trečdalis respondentų (33%) šventinėms dovanoms šiemet suplanavo išleisti nuo 50 iki 100 Eur. Penktadalis (19%) renkasi kuklesnes dovanas, kurios atsieina 10–30 Eur. Dar 18% dovanoms skyrė 30–50 Eur.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Statistikos departamentas: e. prekybos apimtis auga

2019 m. pirmąjį ketvirtį dauguma (83%) asmenų, pirkusių prekes ar paslaugas internetu, atliko iki 5 užsakymų...

Prekyba
11:55
IKEA: palapinių miestelis padėjo pritraukti naujus vartotojus

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vilniaus pašonėje šią vasarą pastatytą palapinių miestelį – „glampingą“ vadina...

Rinkodara
11:54
„Inspired UM“ išlaiko lyderystę, ryškiausią šuolį skaičiuoja „BPN Lietuva“ Premium 3

Metai žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs konkursų ir darbų, tačiau pokyčių TOP 10 – nedaug, nes...

Rinkodara
05:45
„Zalando“ statys logistikos centrą prie Roterdamo

Sparčiai auganti elektroninės prekybos bendrovė „Zalando“ Nyderlandų verslo parke Bleisveike pradeda statyti...

Prekyba
2019.08.18
„Elektromarkt“: internetinės prekybos apimtys auga kartais 4

Kartu su augančiu vartotojų praleidžiamu laiku internete, į viršų stiebiasi ir e. prekybos pardavimai.

Prekyba
2019.08.18
Į fizines parduotuves klientus prisikviečia priemonėmis, kurių neturi e. parduotuvės

E. komercijos rinkoje konkurencijai intensyvėjant, jų kovą laimi pirkėjai, kurie gali rinktis iš pasaulinio...

Gazelė
2019.08.18
Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 8

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
Investicijos į naujus verslus stumtelėjo „Icor“ į nuostolius Premium 8

Viena stambiausių verslo grupių Lietuvoje „Icor“ pernai dirbo nuostolingai, rodo Registrų centrui pateikta...

Statyba ir NT
2019.08.16
Smulkiųjų kelias pas kaimynus nei ilgas, nei brangus – užtenka išversti e. parduotuvę Premium 2

Smulkiųjų eksporto žvalgybos prasideda nuo Latvijos. Dauguma numatančiųjų vėliau pardavimo kanalus auginti,...

Gazelė
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
Prekybos tinklų algų medianos: „Lidl“ ir „Norfa“ jos išlieka didžiausios 21

Tarp didžiausių prekybos tinklų vidutinio darbo užmokesčio mediana išsiskiria mažmeninės prekybos tinklas...

Prekyba
2019.08.16
„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 4

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

Plėtros pamokos: netolimų rinkų skirtumai e. prekyboje stebina ir po dešimtmečio 1

Europa yra viena iš geriausių vietų e. komercijos verslui – tarptautinė prekyba praėjusiais metais augo 13%,...

Gazelė
2019.08.15
Kodėl klientai prieštarauja?

Visi mes įsigydami daiktą ar pirkdami paslaugą daugiau ar mažiau, labiau sąmoningai ar mažiau sąmoningai...

Pardavimai
2019.08.15
Z karta gyvena ir miega su socialiniais tinklais 8

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje naudojosi 77% gyventojų, o Z kartoje –...

Rinkodara
2019.08.15
„Iki“ palieka komunikacijos vadovė B. Čaikauskaitė 8

Bendrovės „Palink“ valdomą mažmeninės prekybos tinklą „Iki“ palieka komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė. 

Prekyba
2019.08.14
„Amazon“ rengiasi nupirkti dalį stambaus Indijos prekybos tinklo

JAV elektroninės komercijos ir technologijų bendrovė „Amazon“ ir Indijos antras didžiausias prekybininkas...

Prekyba
2019.08.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau