Prekybininkai trina rankomis: dovanas perka gausiau

Publikuota: 2015-12-23
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Dovanas lietuviai vis dar perka labai racionaliai: jie linkę neišlaidauti ir pirkti praktiškus daiktus. Tačiau bendros vartotojų šventinės išlaidos šiemet bus kiek didesnės nei pernai, skaičiuoja prekybininkai.

Internetinę vartotojų apklausą atlikusi e. parduotuvė „Pigu.lt“ skelbia, kad dovanų biudžetą šiais metais padidino 3 iš 10 pirkėjų. Ketvirtadalis gyventojų (24%) dovanoms skyrė iki trečdalio daugiau lėšų, o kas dešimtas (9%) – net du kartus daugiau nei pernai. 37% apklaustų gyventojų suplanavo išleisti tiek pat, kiek pernai. Taupiau šiais metais dovanas rinko 24% respondentų.

Pasak bendrovės, be tradicinių dovanų, tokių kaip kosmetika, kvepalai, knygos ar aksesuarai, lietuviai šiemet nusprendė dovanoti ir buitinius prietaisus – virdulius, trintuvus, kavos aparatus ir pan. Beveik kas penktas apklausos dalyvis išrinko buitį palengvinančias dovanas, o ir patys teigia, kad būtų patenkinti tokių dovanų sulaukę.

„Šiais metais prieššventiniu laikotarpiu išaugo buitinių prietaisų pardavimas. Darėme prielaidą, kad per šias šventes artimuosius lietuviai dažniau džiugins praktiškomis dovanomis, padedančiomis lengviau ir patogiau gaminti ir tvarkyti namus. Apklausa mūsų spėjimą patvirtino”, – sako Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė.

Pasak jos, tai irgi rodo, kad pirkėjai šiais metais dovanoms skyrė daugiau lėšų, mat buitiniai prietaisai – aukštesnės kainos kategorijos prekės.

Išleis daugiau

Jau anksčiau sotesnes Kalėdas šiems metams prognozavo ir UAB „Maxima LT“. Pasak mažmeninės prekybos bendrovės, per šiųmetinį šventinį sezoną tikimasi 1–2% kalėdinio pirkinių krepšelio vertės ir 4-5% bendro pardavimų augimo, kurį esą nulems optimistiškesnės pirkėjų nuotaikos ir jų nusiteikimas šventėms skirti daugiau lėšų.

„Maxima“ vykdyta pirkėjų apklausa parodė, kad ruošti dovanas artimiesiems šiemet planuoja didesnė dalis gyventojų – 94%, pernai taip teigė 87% apklaustųjų. Be to, šiemet padaugėjo ir žmonių, kurie ir kalėdiniam stalui ketina išleisti daugiau. Apklausos duomenys rodo, kad iki 30 Eur vaišėms skirti planuoja tik 9% apklaustųjų (pernai buvo 28%). O štai išleisti 91–150 Eur numato net 29% vartotojų (pernai buvo tik 9%). Beveik dvigubai daugiau žmonių šventėms šiemet planuoja rinktis kokybiškesnius ir brangesnius produktus, nei įprastai – 30% šiemet, palyginti su 16% pernai.

Išlaiko tradicijas

Pasak „Pigu.lt“, analizuojant būsimas dovanas, populiariausiųjų sąraše, kaip ir ankstesniais metais, išlieka grožio prekės. Šeši iš dešimties apklaustųjų (58%), be kitų dovanų, artimiesiems dovanos kvepalų, kosmetikos, grožiui skirtos technikos. Kas antras respondentas (51%) sako, kad ir pats norėtų tokių dovanų sulaukti.

Asmeninio pobūdžio dovanos, tokios, kaip knygos, drabužiai, laikrodžiai ir pan., taip pat dažna dovana artimiesiems. Tokias dovanas jau supakavo kas antras apklaustasis (56%), o rasti jų po eglute norėtų 45% apklaustųjų.

Tarp dovanojamų daiktų minimos ir namams skirtos prekės, tokios, kaip interjero detalės, patalynė ir kt. Patys respondentai tokio pobūdžio dovanų gauti nelabai norėtų, mieliau tikėtųsi telefono, planšetinio kompiuterio ar kitos kompiuterinės technikos. Pinigai taip pat dalies lietuvių dovanų sąraše – jų ketina dovanoti ir patys norėtų gauti beveik ketvirtadalis apklaustųjų.

Internete ir butikuose

Pasak e. prekybininkės, bent dalį dovanų internetu pirkti šiemet pasiruošę beveik pusė ( 45%) apklaustųjų. Likusi dalis rinkdami dovanas nori jas ir apžiūrėti, pačiupinėti ir įvertinti. Todėl 36% respondentų nurodė dovanų ieškantys prekybos centruose, o 12% – ir mažuose specializuotuose butikuose. Juose paprastai ieškomos originalios ir netradicinės dovanos.

Dar dešimtadalis (11%) teigia dovanoti ketinantys savo rankų darbo dovanas.

„Pigu.lt“ apklausos duomenimis, trečdalis respondentų (33%) šventinėms dovanoms šiemet suplanavo išleisti nuo 50 iki 100 Eur. Penktadalis (19%) renkasi kuklesnes dovanas, kurios atsieina 10–30 Eur. Dar 18% dovanoms skyrė 30–50 Eur.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ išsirinko pagrindinį rėmėją 1

Vienu pagrindinių „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ rėmėju tapo „Švyturys-Utenos alus“.

Rinkodara
16:45
„Corum“ Lietuvoje įsigijo dar vieną „Depo“ parduotuvę

Tarptautinė nekilnojamo turto (NT) investicijų fondų valdymo bendrovė „Corum“ įsigijo antrą Latvijos...

Vartotojai – už influencerių reklamos žymėjimą

Dauguma vartotojų norėtų, kad nuomonės formuotojai socialiniuose tinkluose savo žinutėse nurodytų, kad jo...

Rinkodara
14:00
Garso technikos paroda stebina lietuviškais gaminiais Premium

Lapkričio 22–24 d. Vilniuje, „Radisson Blu Hotel Lietuva“, rengiamoje IX tarptautinėje Hi-Fi garso technikos...

Laisvalaikis
11:45
„BaltCap“ išsigrynino ekologiško verslo strategiją – pasirinko „Livin“ ženklą Premium

Didžiausio privataus kapitalo fondų valdytojo Baltijos šalyse „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“ (BGF),...

Prekyba
05:45
„Panorama“ laikinai keičia pavadinimą

Kalėdinės kampanijos metu prekybos centras „Panorama“ keičia savo pavadinimą į kitą savo valdomą prekės...

Rinkodara
2019.11.21
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  12

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
„15min“ registruoja naują prekės ženklą ir siūlys mokamą turinį Premium 2

Portalas „15min“ registruoja naują prekės ženklą „15MAX“, kuris skirtas nuo gruodžio startuosiančiam mokamam...

Rinkodara
2019.11.21
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
2019.11.21
Naujas bankas biržoje: verslo modelį sėkmingai įgyvendintų ir „Maxima“ Premium

Į Baltijos biržą susiruošęs estų kooperatyvų bankas „Coop Pank“ naudojasi skandinavų bankus sukrėtusių...

Rinkos
2019.11.21
Darbuotojų skaičiaus pokyčiai: labiausiai mažėja „Maximoje“, o auga – besiplečiančiame „Lidl“  Premium 4

Nauji darbo organizavimo sprendimai, efektyvumas, savitarnos technologijos leidžia prekybininkams mažinti...

Prekyba
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

Alyvuogių krizė: rekordinis derlius sutirpdė kainas Premium 1

Alyvuogių augintojai ir perdirbėjai kalba apie sektoriaus krizę – dėl rekordiškai didelio derliaus Europoje...

Pramonė
2019.11.21
Didieji prekybininkai žvilgčioja į daug žadantį „Ocado“ Premium 2

Niekam pasaulyje dar nepavyko surasti sėkmingo e. prekybos maisto produktais veiklos modelio. Netgi trys...

Prekyba
2019.11.20
„Caffeine“ laimėjo konkursą ir įsikūrė Oslo ligoninėje Premium 3

Lietuviškas kavinių tinklas „Caffeine“, kurį šių metų pradžioje įsigijo Norvegijos bendrovė „Reitan...

Prekyba
2019.11.20
„Alibaba“ Honkongo biržoje gali pritraukti iki 12,9 mlrd. USD

Kinijos elektroninės prekybos milžinė „Alibaba“ per akcijų platinimą Honkongo vertybinių popierių biržoje...

Rinkos
2019.11.20
Perdirbėjai kreipėsi į Vyriausybę – prekybininkų marketingo strategijas vadina nekorektiškomis

Lietuvos mėsos, grūdų perdirbėjų bei paukštininkystės asociacijos kreipėsi į valdžios institucijas „dėl...

Pramonė
2019.11.20
Inovacijos Lietuvoje ir užsienyje: įsigali automatizavimas ir duomenų analitika  Premium

Darbuotojų trūkumas ir nauji efektyvumo tikslai skatina prekybininkus drąsiau kliautis savitarnos...

Prekyba
2019.11.20
„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą 1

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
2019.11.20
Dirbtinio intelekto reikšmė e. prekyboje didėja  Premium

Didžiąją dalį visų e. parduotuvių vartotojų patirties galima automatizuoti naudojantis iš anksto paruoštais...

Prekyba
2019.11.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau