Prekybininkai trina rankomis: dovanas perka gausiau

Publikuota: 2015-12-23
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Dovanas lietuviai vis dar perka labai racionaliai: jie linkę neišlaidauti ir pirkti praktiškus daiktus. Tačiau bendros vartotojų šventinės išlaidos šiemet bus kiek didesnės nei pernai, skaičiuoja prekybininkai.

Internetinę vartotojų apklausą atlikusi e. parduotuvė „Pigu.lt“ skelbia, kad dovanų biudžetą šiais metais padidino 3 iš 10 pirkėjų. Ketvirtadalis gyventojų (24%) dovanoms skyrė iki trečdalio daugiau lėšų, o kas dešimtas (9%) – net du kartus daugiau nei pernai. 37% apklaustų gyventojų suplanavo išleisti tiek pat, kiek pernai. Taupiau šiais metais dovanas rinko 24% respondentų.

Pasak bendrovės, be tradicinių dovanų, tokių kaip kosmetika, kvepalai, knygos ar aksesuarai, lietuviai šiemet nusprendė dovanoti ir buitinius prietaisus – virdulius, trintuvus, kavos aparatus ir pan. Beveik kas penktas apklausos dalyvis išrinko buitį palengvinančias dovanas, o ir patys teigia, kad būtų patenkinti tokių dovanų sulaukę.

„Šiais metais prieššventiniu laikotarpiu išaugo buitinių prietaisų pardavimas. Darėme prielaidą, kad per šias šventes artimuosius lietuviai dažniau džiugins praktiškomis dovanomis, padedančiomis lengviau ir patogiau gaminti ir tvarkyti namus. Apklausa mūsų spėjimą patvirtino”, – sako Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė.

Pasak jos, tai irgi rodo, kad pirkėjai šiais metais dovanoms skyrė daugiau lėšų, mat buitiniai prietaisai – aukštesnės kainos kategorijos prekės.

Išleis daugiau

Jau anksčiau sotesnes Kalėdas šiems metams prognozavo ir UAB „Maxima LT“. Pasak mažmeninės prekybos bendrovės, per šiųmetinį šventinį sezoną tikimasi 1–2% kalėdinio pirkinių krepšelio vertės ir 4-5% bendro pardavimų augimo, kurį esą nulems optimistiškesnės pirkėjų nuotaikos ir jų nusiteikimas šventėms skirti daugiau lėšų.

„Maxima“ vykdyta pirkėjų apklausa parodė, kad ruošti dovanas artimiesiems šiemet planuoja didesnė dalis gyventojų – 94%, pernai taip teigė 87% apklaustųjų. Be to, šiemet padaugėjo ir žmonių, kurie ir kalėdiniam stalui ketina išleisti daugiau. Apklausos duomenys rodo, kad iki 30 Eur vaišėms skirti planuoja tik 9% apklaustųjų (pernai buvo 28%). O štai išleisti 91–150 Eur numato net 29% vartotojų (pernai buvo tik 9%). Beveik dvigubai daugiau žmonių šventėms šiemet planuoja rinktis kokybiškesnius ir brangesnius produktus, nei įprastai – 30% šiemet, palyginti su 16% pernai.

Išlaiko tradicijas

Pasak „Pigu.lt“, analizuojant būsimas dovanas, populiariausiųjų sąraše, kaip ir ankstesniais metais, išlieka grožio prekės. Šeši iš dešimties apklaustųjų (58%), be kitų dovanų, artimiesiems dovanos kvepalų, kosmetikos, grožiui skirtos technikos. Kas antras respondentas (51%) sako, kad ir pats norėtų tokių dovanų sulaukti.

Asmeninio pobūdžio dovanos, tokios, kaip knygos, drabužiai, laikrodžiai ir pan., taip pat dažna dovana artimiesiems. Tokias dovanas jau supakavo kas antras apklaustasis (56%), o rasti jų po eglute norėtų 45% apklaustųjų.

Tarp dovanojamų daiktų minimos ir namams skirtos prekės, tokios, kaip interjero detalės, patalynė ir kt. Patys respondentai tokio pobūdžio dovanų gauti nelabai norėtų, mieliau tikėtųsi telefono, planšetinio kompiuterio ar kitos kompiuterinės technikos. Pinigai taip pat dalies lietuvių dovanų sąraše – jų ketina dovanoti ir patys norėtų gauti beveik ketvirtadalis apklaustųjų.

Internete ir butikuose

Pasak e. prekybininkės, bent dalį dovanų internetu pirkti šiemet pasiruošę beveik pusė ( 45%) apklaustųjų. Likusi dalis rinkdami dovanas nori jas ir apžiūrėti, pačiupinėti ir įvertinti. Todėl 36% respondentų nurodė dovanų ieškantys prekybos centruose, o 12% – ir mažuose specializuotuose butikuose. Juose paprastai ieškomos originalios ir netradicinės dovanos.

Dar dešimtadalis (11%) teigia dovanoti ketinantys savo rankų darbo dovanas.

„Pigu.lt“ apklausos duomenimis, trečdalis respondentų (33%) šventinėms dovanoms šiemet suplanavo išleisti nuo 50 iki 100 Eur. Penktadalis (19%) renkasi kuklesnes dovanas, kurios atsieina 10–30 Eur. Dar 18% dovanoms skyrė 30–50 Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Marks & Spencer“ planuoja uždaryti 100 parduotuvių

Jungtinės Karalystės (JK) mažmeninės prekybos drabužiais tinklas „Marks & Spencer“ pranešė, kad iki 2022 m.

„Caffeine“ oficialiai patvirtino, kad ieško pirkėjo 7

Daugiau kaip 70% kavinių tinklo „Caffeine“ valdanti privataus ir rizikos kapitalo fondų valdymo...

Kaip prekybininkui uždirbti, kai šalia veikia „Lidl“ parduotuvė 14

Dirbti šalia prekybininko, siūlančio paklausių prekių už nedidelę kainą (angl. discounter) nėra lengva, bet...

ES imasi prekybos derybų su Australija ir Naująja Zelandija

Europos Komisija antradienį gavo įgaliojimus bei derybinius nurodymus prekybos deryboms su Australija ir...

Nesvarstys siūlymo riboti vaistinių skaičiaus miestuose

Seimas nusprendė nesvarstyti grupės politikų iniciatyvos nuo 2022-ųjų pradėti riboti tam pačiam tinklui...

Po kritikos ministras atsiima siūlymą drausti „istoriją iškraipančias“ prekes 2

Po kritikos dėl galimo žodžio laisvės varžymo ūkio ministras Virginijus Sinkevičius atsiėmė siūlymą...

E. prekyba ūkininkų produktais: garsi rinkodara ir tylus atsisveikinimas Premium

E. prekyba natūraliais maisto produktais iš ūkininkų sudėtinga dėl nepakankamos paklausos, didelės...

Dzūkijos perliukai: Lietuvos totorių sostinė ir šimtalapiai su žąsiena

Keliaudami po Dzūkiją būtinai užsukite į Raižius – vieną seniausių Lietuvos totorių kaimų. Vietinio totoriaus...

Alkoholio akcizų šiemet surinkta 16,3% mažiau 6

Didmeninė prekyba alkoholiu (remiantis akcizų sandėlių duomenimis) šiemet taip pat traukėsi, rodo naujausi...

Finansai
2018.05.21
Iš santaupų atidarė drabužių parduotuvę gimtajame mieste – dabar valdo keliolikos tinklą Premium

Nedidelėmis investicijomis iš santaupų gimtuosiuose Kėdainiuose pradėtas verslas per dešimtmetį gali virsti...

E. parduotuvė „Balta karvė“ nutraukia veiklą 4

UAB „Local fresh food“, valdanti e. parduotuvę Baltakarve.lt, pirmadienio rytą klientus e. laišku informavo...

Lojaliausią vartotojų armiją turintys prekių ženklai Premium

Didžiausią ištikimų pirkėjų grupę užsiauginę prekių ženklai – „Džiugas“, „Bioderma“, „Borjomi“ ir „Auga“.

Rinkodara
2018.05.21
Latvija surenka dešimtis milijonų akcizų iš perkančių alkoholį pasienyje 4

Alkoholio pardavimai pasienyje tarp Estijos ir Latvijos pernai sudarė 13% šalies alkoholio apyvartos,...

Verslo aplinka
2018.05.20
Į e. prekybą atsigręžusi švedų „Ikea“ planuoja atleidimus Premium

Švedijos baldų prekybos milžinė „Ikea“, aktyviai įsijungusi į e. prekybą, Švedijoje atleidžia 110 darbuotojų,...

Valdžia nežino, kas finansuos valstybines vaistines 5

Seimui užsimojus įteisinti valstybines vaistines, pertvarkant dabar ligoninėse ar poliklinikose esančius...

„Walmart“ su „Lord & Taylor“ atidaro parduotuvę pasiturintiesiems

Didžiausia pasaulyje prekybos bendrovė „Walmart“ atskyrė prabangesnių drabužių prekybos verslą ir su...

Kavinių tinklas „Caffeine“ – ant prekystalio Premium 28

Didžiausia Baltijos šalyse privataus ir rizikos kapitalo fondų valdymo bendrovė „BaltCap“ pateikė rinkai...

„Orkla Health“ pakeitė pavadinimą

Maisto produktais ir papildais prekiaujanti UAB „Orkla Health“, priklausanti vienam iš didžiausių Norvegijos...

Agroverslas
2018.05.18
„Maxima Grupė“ už 8,3 mln. Eur įsigijo likusias „Emperia Holding“ akcijas

„Maxima Grupė“ įsigijo likusias „Emperia Holding S.A.“ akcijas ir šiuo metu tiesiogiai ir per antrinę...

Rinkos
2018.05.18
„Euroapotheca“ traukiasi iš Ukrainos Premium 3

„Vilniaus prekybos“ vaistinių verslus valdanti „Euroapotheca“, Ukrainoje turėjusi keturias vaistines,...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau