EK internete siūlo vienodas žaidimo taisykles

Publikuota: 2015-12-18
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Andrusas Ansipas, EK pirmininko pavaduotojas, atsakingas už bendrąją skaitmeninę rinką.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr. Andrusas Ansipas, EK pirmininko pavaduotojas, atsakingas už bendrąją skaitmeninę rinką.

Europos Komisija pateikė pasiūlymus dėl vieningų sutarčių parduodant internete prekes, paslaugas ir turinį. Jas patvirtinus, įeiti į užsienio rinkas bus daug lengviau, tačiau daugiau konkurentų sulauksime ir Lietuvoje.

Europos Komisija (EK) siūlo atnaujinti vieningas skaitmeninių sutarčių taisykles.

Komisija pateikė du pasiūlymus: dėl skaitmeninio turinio (muzikos, filmų, sporto rungtynių transliacijos internetu) ir dėl prekių pardavimo internete.

„Tikimasi, jog įgyvendinus pasiūlymus ir panaikinus reglamentavimo skirtumus, įėjimo į naujas rinkas išlaidos gerokai sumažės“, – teigia Lukas Vitauskas, advokatų kontoros „Balčiūnas ir Grajauskas“ teisininko padėjėjas.

Vartotojai savo galės rinktis iš didesnio prekių ir paslaugų skaičiaus, o jų teisės bus apsaugotos labiau.

„Jeigu parsisiunčiate filmą ar dainą, jie turi veikti. Jei ne, jums turi būti suteikta galimybė nutraukti sutartį ir atgauti pinigus. Pristatyti EK pasiūlymai leis be rūpesčių mėgautis kitose ES šalyse įsigytais produktais ir paslaugomis“, – pristatydamas pasiūlymus teigė Andrusas Ansipas, Komisijos pirmininko pavaduotojas.

Įrodinės pardavėjai

Anot p. Vitausko, siūlomos taisyklės iš esmės pakeičia defektų įrodinėjimo taisykles – tai, jog skaitmeninis turinys ar prekė su defektu privalės įrodyti ne vartotojas.

Pardavėjas privalės įrodyti, jog pardavimo metu defekto nebuvo. Bus nustatytas bendras dviejų metų terminas, per kurį vartotojai turės teisę kreiptis į pardavėją dėl netinkamo produkto.

EK prognozuoja, jog priėmus pasiūlymus, daugiau nei 122.000 ES įmonių pradės pardavimą kitose valstybėse narėse, o bendras vartotojų, apsiperkančių internetu kitose ES šalyse, skaičius gali pasiekti 70 mln. Dėl to atsivers naujos rinkos, ypač mažosioms ir vidutinėms įmonėms, padidės konkurencingumas ir ekonomikos augimas. Komisija prognozuoja, kad dėl sumažėjusių vartotojų kainų vartojimo apimtis ES padidės 18 mlrd. Eur, o ES BVP, palyginti su dabartiniu, išaugs 4 mlrd. Eur.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Naujas „Versace“ savininkas sudarė plėtros planą  Premium

Italijos mados milžinė „Versace“, dabar priklausanti JAV kontroliuojančiai bendrovei „Capri“, įgyvendina...

Prekyba
18:49
Pernai muitininkai sulaikė 29% daugiau suklastotų prekių

Pernai Lietuvos muitinės pareigūnai sulaikė daugiau kaip pusę milijono suklastotų prekių – tai 29% daugiau...

Prekyba
18:18
Planuojama rekonstruoti PC „Ozas“, padidinti pastato vakarinio korpuso aukštį Premium

Architektų grupė „Unitectus“ parengė sostinės prekybos centro „Ozas“ rekonstravimo projektą.

Prekyba
15:02
„Iki“ plečia elektroninės prekybos geografiją

Nuo šiol per maisto pristatymo programėlę „LastMile“ produktus iš prekybos tinklo „Iki“ asortimento galės...

Prekyba
15:59
Lietuvos oro uostai beveik ketvirtadaliu didino neaviacinių paslaugų pajamas 1

Lietuvos oro uostai (LTOU) skelbia praėjusiais metais 24%, iki 18 mln. Eur, padidinę neaviacinių paslaugų...

„Outlet Park“ į išparduotuvių miestelio atnaujinimą investavo 23 mln. Eur Premium

Sostinės Šiaurės miestelio mikrorajone 20 ha teritorijoje išsidėstęs išparduotuvių centras „Outlet Park“ per...

Prekyba
13:29
Dėmesys – „Tele2“ kalėdinei „bombai“, simpatijos – „Telios“ merginai Premium

Iš šiemečių kalėdinių lietuviškų reklamų galima išskirti tris aiškias lyderes: tai „Tele2“ klipas apie „La...

Rinkodara
12:56
Į komercinį NT investuojantis fondas dairosi įsigijimų Premium

Investicijų valdymo bendrovės „Groa Capital“ fondas įsigijo parduotuvę Kaune, kurios pagrindinis nuomininkas...

Ketinama griežtinti elektroninių cigarečių prieinamumą 

Lietuvoje populiarėjant elektroninėms cigaretėms, Vyriausybė ketina palaikyti Seime svarstomas iniciatyvas...

Prekyba
08:26
Regiono verslo geografija neriboja

Kuriantieji verslą sulaukia aibės patarimų, pamokymų ar instrukcijų, ko reikia, kad pasisektų. Be...

Gazelė
2020.01.25
Vartotojai savo teises gina aktyviau, ypač – dėl nekokybiškų batų 1

Pirkėjai, manantys, kad jų interesai buvo pažeisti, pernai aktyviau nei ankstesniais metais gynė savo teises...

Verslo aplinka
2020.01.25
Japonijos drabužių magnatas universitetui paaukojo 25 mln. USD 

Vienos didžiausių pasaulyje drabužių prekybos bendrovių, Japonijos greitosios mados prekės ženklo „Uniqlo“...

Prekyba
2020.01.25
Žiniasklaida: FNTT atliko kratas Kauno oro uosto kavinėse  2

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) atliko kratas Kauno oro uoste veikiančiose įmonės „A ir M“...

Prekyba
2020.01.23
Iš Ukrainos uždrausta importuoti paukštieną ir jos gaminius

Europos Komisija (EK) oficialiai pranešė, kad nuo sausio 19 d. uždrausta iš Ukrainos į Europos Sąjungos (ES)...

Pramonė
2020.01.23
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
„Eurokos“ valdytojai ir „Berchem“ – baudos už pavojingas prekes

Kosmetikos parduotuves „Eurokos“ valdanti bendrovė „Kosmelita“ ir chemijos produktų prekybos įmonė „Berchem“...

Prekyba
2020.01.23
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
„Google Chrome“ blokuos trečiųjų šalių slapukus: reklamos verslo laukia pokyčiai Premium

Vienos populiariausių naršyklių „Chrome“ atstovas savo tinklaraštyje paskelbė, kad per dvejus metus visiškai...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau