Marcinkevičius: panašūs „Maxima“ ir „Mart Inn“ sprendimai nėra unikalūs

Publikuota: 2015-12-16
Mindaugas Marcinkevičius, „Scanpix“ / 15min.lt“ nuotr.
Mindaugas Marcinkevičius, „Scanpix“ / 15min.lt“ nuotr.
 

Ieškinį dėl nukopijuotų „Maxima“ parduotuvėse naudojamų sprendimų bei neseniai pateiktą prašymą taikyti laikiną turto areštą Marcinkevičių šeimos atstovams, patys atsakovai vadina spekuliacijomis. Esą tiek „Maximos“ ir Baltarusijos tinklo „Mart Inn“ parduotuvės, tiek ir kiti šių šalių prekybos tinklai visi naudoja panašius sprendimus, kurie esą yra ne kažkieno intelektinė nuosavybė, o labiau prekybos standartas.

„Maxima“, kaip ir bet kokia kita įmonė yra savita ir unikali, tačiau pačiose parduotuvėse naudojama įranga, reklaminės medžiagos, techniniai ar komerciniai sprendimai yra plačiai naudojami ir paplitę po visą pasaulį“, – teigia Mindaugas Marcinkevičius, smulkusis „Vilniaus prekybos“ grupės akcininkas, netiesiogiai valdantis ir dalį Baltarusijoje veikiančio „Mart Inn“ tinklo akcijų.

Pasak jo, mažmenininkų įrangos tipai ir modeliai yra diktuojami pirkėjų pasirinkimo bei toje šalyje galiojančių higienos bei statybos standartų, todėl parduotuvės daugeliu atžvilgių yra labai panašūs vienas į kitą.

VŽ primena, kad bendrovės „Maxima grupė“ ir „Franmax“ rugsėjį kreipėsi į teismą kaltindama kai kuriuos „Mart Inn“ akcininkus nukopijavus „Maximos“ sprendimus ir taip užkirtus kelią Lietuvos tinklo plėtrai į Baltarusiją. Pareikšto ieškinio suma – 287,3 mln. Eur. Praėjusią savaitę bendrovės teismui pateikė prašymą Gintarui, Mindaugui ir Eglei Marcinkevičiams taikyti laikinąsias apsaugos priemones – turto areštą.

Pasak Mindaugo Marcinkevičiaus, gruodžio 15 dieną, vakar, Vilniaus apylinkės teismui buvo pateiktas paskutinis atsiliepimas į VP grupės Marcinkevičių šeimai pateiktą ieškinį. Kartu su atsiliepimu taip pat pateikta Lietuvoje ir Baltarusijoje veikiančius mažmeninės prekybos tinklus palyginančios nuotraukos, kuriose vaizduojama, kad „Maximos“ franšizėje aprašyti sprendimai yra plačiai naudojami visuose prekybos tinkluose.

„Teiginiai, kad „Maxima“ turi išskirtines teises į samtelį riešutams, grindų plyteles ar darbo laiką nuo 8 ryto iki 10 vakaro, prasilenkia su logika, tačiau būtent už šių elementų naudojimą reikalaujama šimtamilijoninių kompensacijų“, – sako p. Marcinkevičius.

Vadina spekuliacijomis

Gintaras, Mindaugas ir Eglė Marcinkevičiai kaltinami pasisavinę „Maximos“ prekybos tinklo plėtros Baltarusijoje idėją. „Maximos“ atstovų ieškinyje teismui nurodoma, kad jie galėjo rinkti konfidencialią informaciją apie planuojamą „Maximos“ plėtrą ir, vis dar dirbdami grupės įmonėse, pradėjo pasirengimo atidaryti mažmeninės prekybos tinklą Baltarusijoje veiksmus.

Ponas Marcinkevičius teigia, kad visi ieškinyje minimi kaltinimai remiasi spekuliacijomis – esą iš ieškinio nėra aišku kaip, kiek, kada, kas ir kokią ieškovų konfidencialią informaciją neteisėtai kopijavo ir panaudojo.

„Taip yra todėl, kad nurodytu metu nei vienas iš mūsų „Maximos“ įmonėse nebedirbome, tad ir galimybės tariamai konfidencialią informaciją pasisavinti neturėjome. Plėtros Baltarusijoje mes, kaip įmonių vadovai ar akcininkai, net nesame svarstę“, – teigia smulkusis VP grupės akcininkas.

Pasak jo, ir pateikto ieškinio suma – 287 mln. Eur – yra pagrįsta spėlionėmis. „Maxima grupės“ atstovų teigimu, pagal 2007 m. sukurtą strategiją grupė per metus planavo atidaryti per 160 parduotuvių įvairiuose Baltarusijos miestuose, o jų pardavimai per metus turėjo siekti 890 mln. Eur. Tačiau p. Marcinkevičius pažymi, kad „Maxima“ pačiame savo pike per metus sugebėjo atidaryti tik 50 parduotuvių, o ir mažmeninės prekybos gigantas „Lidl“, savo plėtrą planuojantis jau daugelį metų, įeiti į lietuvišką rinką žada atidarydamas tik apie 30.

„Maxima“ Latvijoje po 15 metų įdirbio ir nuolatinių investicijų pasiekė 670 mln. Eur apyvartą, o šių šalių gyventojų perkamoji galia skiriasi kelis kartus“, – palygina p. Marcinkevičius.

Nauji akcininkai

VŽ primena, kad „Maxima“ grupė ir „Franmax“ penktadienį kreipėsi į teismą prašydama minėtiems akcininkams laikinąją apsaugos priemonė – taikyti turto areštą. Valentinas Mikelėnas, advokatų kontoros „Tark Grunte Sutkienė“ partneris, byloje atstovaujantis bendroves, sako, kad tokio sprendimo imtasi, nes spalį atsakovai perleido akcijas ir pasitraukė iš tiesioginio „Mart Inn“ verslo valdymo, be to, ėmė perleidinėti savo asmeninį turtą. Pasak advokato, tai esą gali tapti grėsme būsimo teismo sprendimo įvykdymui.

„Mart Inn“ tinklą šiuo metu valdo bendrovė „Ordeta“, kurios akcijas po spalio mėn. 16 d. įsigaliojusio sandorio per pusę dalinasi Dainiaus Dundulio didmeninės prekybos UAB „Rivona“ bei „Lords LB Private Equity Fund I“, į kurį yra investavę Mindaugas ir Gintaras Marcinkevičiai.

Šiam tinklui iš viso priklauso 30 parduotuvių. Bendrovėje dirba 1.100 darbuotojų. 2014 m. tinklo apyvarta sudarė 101 mln. JAV dolerių.

FOTOGALERIJA "Maxima" ir kitų prekybos tinklų naudojamų sprendimų palyginimas (19 nuotr.)

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 8

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Statyba ir NT
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Vartotojų teisės: daugiausia ginčų – dėl drabužių kokybės 

Per tris 2019 m. ketvirčius į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiskųsti ar pasikonsultuoti kreipėsi...

Prekyba
2019.11.12
„Euroapotheca“ Latvijoje pradėjo prekiauti internete 

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiančio vaistinių tinklo „Euroapotheca“ įmonė UAB „Azeta“ įkūrė...

Prekyba
2019.11.12
„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai 

25-rius metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą...

Prekyba
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Kauno „Megos“ nuomininkų apyvarta ūgtelėjo 12%  Premium

Pirmąjį 2019 m. pusmetį prekybos centro (PC) „Mega“ parduotuvių pardavimai siekė 83 mln. Eur, kai 2018 m. tuo...

Prekyba
2019.11.12
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
R. Mažulis perėmė „StrongPoint“ vairą  1

Prekybos technologijų bendrovės „StrongPoint“ vadovo Baltijos šalims pozicijoje Julių Stulpiną pakeitė...

Prekyba
2019.11.11
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Spalį – 0,1% mėnesio infliacija

Lietuvoje spalį buvo 0,1% mėnesio infliacija. Vartojimo prekių ir paslaugų kainos šalyje didėja antrą mėnesį...

Prekyba
2019.11.11
Didieji prekybos tinklai drąsiai plečiasi ir atsinaujina Premium

Pagrindiniai mažmeninės prekybos tinklai šiais metais atnaujino dešimtis parduotuvių, išsiplėtė naujuose...

Prekyba
2019.11.11
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 1

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau