Marcinkevičius: panašūs „Maxima“ ir „Mart Inn“ sprendimai nėra unikalūs

Publikuota: 2015-12-16
Mindaugas Marcinkevičius, „Scanpix“ / 15min.lt“ nuotr.
Mindaugas Marcinkevičius, „Scanpix“ / 15min.lt“ nuotr.
 

Ieškinį dėl nukopijuotų „Maxima“ parduotuvėse naudojamų sprendimų bei neseniai pateiktą prašymą taikyti laikiną turto areštą Marcinkevičių šeimos atstovams, patys atsakovai vadina spekuliacijomis. Esą tiek „Maximos“ ir Baltarusijos tinklo „Mart Inn“ parduotuvės, tiek ir kiti šių šalių prekybos tinklai visi naudoja panašius sprendimus, kurie esą yra ne kažkieno intelektinė nuosavybė, o labiau prekybos standartas.

„Maxima“, kaip ir bet kokia kita įmonė yra savita ir unikali, tačiau pačiose parduotuvėse naudojama įranga, reklaminės medžiagos, techniniai ar komerciniai sprendimai yra plačiai naudojami ir paplitę po visą pasaulį“, – teigia Mindaugas Marcinkevičius, smulkusis „Vilniaus prekybos“ grupės akcininkas, netiesiogiai valdantis ir dalį Baltarusijoje veikiančio „Mart Inn“ tinklo akcijų.

Pasak jo, mažmenininkų įrangos tipai ir modeliai yra diktuojami pirkėjų pasirinkimo bei toje šalyje galiojančių higienos bei statybos standartų, todėl parduotuvės daugeliu atžvilgių yra labai panašūs vienas į kitą.

VŽ primena, kad bendrovės „Maxima grupė“ ir „Franmax“ rugsėjį kreipėsi į teismą kaltindama kai kuriuos „Mart Inn“ akcininkus nukopijavus „Maximos“ sprendimus ir taip užkirtus kelią Lietuvos tinklo plėtrai į Baltarusiją. Pareikšto ieškinio suma – 287,3 mln. Eur. Praėjusią savaitę bendrovės teismui pateikė prašymą Gintarui, Mindaugui ir Eglei Marcinkevičiams taikyti laikinąsias apsaugos priemones – turto areštą.

Pasak Mindaugo Marcinkevičiaus, gruodžio 15 dieną, vakar, Vilniaus apylinkės teismui buvo pateiktas paskutinis atsiliepimas į VP grupės Marcinkevičių šeimai pateiktą ieškinį. Kartu su atsiliepimu taip pat pateikta Lietuvoje ir Baltarusijoje veikiančius mažmeninės prekybos tinklus palyginančios nuotraukos, kuriose vaizduojama, kad „Maximos“ franšizėje aprašyti sprendimai yra plačiai naudojami visuose prekybos tinkluose.

„Teiginiai, kad „Maxima“ turi išskirtines teises į samtelį riešutams, grindų plyteles ar darbo laiką nuo 8 ryto iki 10 vakaro, prasilenkia su logika, tačiau būtent už šių elementų naudojimą reikalaujama šimtamilijoninių kompensacijų“, – sako p. Marcinkevičius.

Vadina spekuliacijomis

Gintaras, Mindaugas ir Eglė Marcinkevičiai kaltinami pasisavinę „Maximos“ prekybos tinklo plėtros Baltarusijoje idėją. „Maximos“ atstovų ieškinyje teismui nurodoma, kad jie galėjo rinkti konfidencialią informaciją apie planuojamą „Maximos“ plėtrą ir, vis dar dirbdami grupės įmonėse, pradėjo pasirengimo atidaryti mažmeninės prekybos tinklą Baltarusijoje veiksmus.

Ponas Marcinkevičius teigia, kad visi ieškinyje minimi kaltinimai remiasi spekuliacijomis – esą iš ieškinio nėra aišku kaip, kiek, kada, kas ir kokią ieškovų konfidencialią informaciją neteisėtai kopijavo ir panaudojo.

„Taip yra todėl, kad nurodytu metu nei vienas iš mūsų „Maximos“ įmonėse nebedirbome, tad ir galimybės tariamai konfidencialią informaciją pasisavinti neturėjome. Plėtros Baltarusijoje mes, kaip įmonių vadovai ar akcininkai, net nesame svarstę“, – teigia smulkusis VP grupės akcininkas.

Pasak jo, ir pateikto ieškinio suma – 287 mln. Eur – yra pagrįsta spėlionėmis. „Maxima grupės“ atstovų teigimu, pagal 2007 m. sukurtą strategiją grupė per metus planavo atidaryti per 160 parduotuvių įvairiuose Baltarusijos miestuose, o jų pardavimai per metus turėjo siekti 890 mln. Eur. Tačiau p. Marcinkevičius pažymi, kad „Maxima“ pačiame savo pike per metus sugebėjo atidaryti tik 50 parduotuvių, o ir mažmeninės prekybos gigantas „Lidl“, savo plėtrą planuojantis jau daugelį metų, įeiti į lietuvišką rinką žada atidarydamas tik apie 30.

„Maxima“ Latvijoje po 15 metų įdirbio ir nuolatinių investicijų pasiekė 670 mln. Eur apyvartą, o šių šalių gyventojų perkamoji galia skiriasi kelis kartus“, – palygina p. Marcinkevičius.

Nauji akcininkai

VŽ primena, kad „Maxima“ grupė ir „Franmax“ penktadienį kreipėsi į teismą prašydama minėtiems akcininkams laikinąją apsaugos priemonė – taikyti turto areštą. Valentinas Mikelėnas, advokatų kontoros „Tark Grunte Sutkienė“ partneris, byloje atstovaujantis bendroves, sako, kad tokio sprendimo imtasi, nes spalį atsakovai perleido akcijas ir pasitraukė iš tiesioginio „Mart Inn“ verslo valdymo, be to, ėmė perleidinėti savo asmeninį turtą. Pasak advokato, tai esą gali tapti grėsme būsimo teismo sprendimo įvykdymui.

„Mart Inn“ tinklą šiuo metu valdo bendrovė „Ordeta“, kurios akcijas po spalio mėn. 16 d. įsigaliojusio sandorio per pusę dalinasi Dainiaus Dundulio didmeninės prekybos UAB „Rivona“ bei „Lords LB Private Equity Fund I“, į kurį yra investavę Mindaugas ir Gintaras Marcinkevičiai.

Šiam tinklui iš viso priklauso 30 parduotuvių. Bendrovėje dirba 1.100 darbuotojų. 2014 m. tinklo apyvarta sudarė 101 mln. JAV dolerių.

FOTOGALERIJA "Maxima" ir kitų prekybos tinklų naudojamų sprendimų palyginimas (19 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujos koncepcijos „Monton“ parduotuvių sprendimai  2

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.23
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 7

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Korupciniai žaidimai, kurie vyksta už akcininkų nugaros Premium 8

Apie korupciją privačiame versle viešai retai kalbama, bet jos mastas gali būti ne mažesnis nei viešajame...

Verslo aplinka
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21
„Maxima grupė“ nebeturi Ispanijos tinklo „Supersol“ valdymo sutarties  Premium

Ispanijoje veikiančio mažmeninės prekybos tinklo „Supersol“ valdymas perleistas Liuksemburgo bendrovei...

Prekyba
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

Paslaugos
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

Statyba ir NT
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau