Marcinkevičius: panašūs „Maxima“ ir „Mart Inn“ sprendimai nėra unikalūs

Publikuota: 2015-12-16
Mindaugas Marcinkevičius, „Scanpix“ / 15min.lt“ nuotr.
Mindaugas Marcinkevičius, „Scanpix“ / 15min.lt“ nuotr.
 

Ieškinį dėl nukopijuotų „Maxima“ parduotuvėse naudojamų sprendimų bei neseniai pateiktą prašymą taikyti laikiną turto areštą Marcinkevičių šeimos atstovams, patys atsakovai vadina spekuliacijomis. Esą tiek „Maximos“ ir Baltarusijos tinklo „Mart Inn“ parduotuvės, tiek ir kiti šių šalių prekybos tinklai visi naudoja panašius sprendimus, kurie esą yra ne kažkieno intelektinė nuosavybė, o labiau prekybos standartas.

„Maxima“, kaip ir bet kokia kita įmonė yra savita ir unikali, tačiau pačiose parduotuvėse naudojama įranga, reklaminės medžiagos, techniniai ar komerciniai sprendimai yra plačiai naudojami ir paplitę po visą pasaulį“, – teigia Mindaugas Marcinkevičius, smulkusis „Vilniaus prekybos“ grupės akcininkas, netiesiogiai valdantis ir dalį Baltarusijoje veikiančio „Mart Inn“ tinklo akcijų.

Pasak jo, mažmenininkų įrangos tipai ir modeliai yra diktuojami pirkėjų pasirinkimo bei toje šalyje galiojančių higienos bei statybos standartų, todėl parduotuvės daugeliu atžvilgių yra labai panašūs vienas į kitą.

VŽ primena, kad bendrovės „Maxima grupė“ ir „Franmax“ rugsėjį kreipėsi į teismą kaltindama kai kuriuos „Mart Inn“ akcininkus nukopijavus „Maximos“ sprendimus ir taip užkirtus kelią Lietuvos tinklo plėtrai į Baltarusiją. Pareikšto ieškinio suma – 287,3 mln. Eur. Praėjusią savaitę bendrovės teismui pateikė prašymą Gintarui, Mindaugui ir Eglei Marcinkevičiams taikyti laikinąsias apsaugos priemones – turto areštą.

Pasak Mindaugo Marcinkevičiaus, gruodžio 15 dieną, vakar, Vilniaus apylinkės teismui buvo pateiktas paskutinis atsiliepimas į VP grupės Marcinkevičių šeimai pateiktą ieškinį. Kartu su atsiliepimu taip pat pateikta Lietuvoje ir Baltarusijoje veikiančius mažmeninės prekybos tinklus palyginančios nuotraukos, kuriose vaizduojama, kad „Maximos“ franšizėje aprašyti sprendimai yra plačiai naudojami visuose prekybos tinkluose.

„Teiginiai, kad „Maxima“ turi išskirtines teises į samtelį riešutams, grindų plyteles ar darbo laiką nuo 8 ryto iki 10 vakaro, prasilenkia su logika, tačiau būtent už šių elementų naudojimą reikalaujama šimtamilijoninių kompensacijų“, – sako p. Marcinkevičius.

Vadina spekuliacijomis

Gintaras, Mindaugas ir Eglė Marcinkevičiai kaltinami pasisavinę „Maximos“ prekybos tinklo plėtros Baltarusijoje idėją. „Maximos“ atstovų ieškinyje teismui nurodoma, kad jie galėjo rinkti konfidencialią informaciją apie planuojamą „Maximos“ plėtrą ir, vis dar dirbdami grupės įmonėse, pradėjo pasirengimo atidaryti mažmeninės prekybos tinklą Baltarusijoje veiksmus.

Ponas Marcinkevičius teigia, kad visi ieškinyje minimi kaltinimai remiasi spekuliacijomis – esą iš ieškinio nėra aišku kaip, kiek, kada, kas ir kokią ieškovų konfidencialią informaciją neteisėtai kopijavo ir panaudojo.

„Taip yra todėl, kad nurodytu metu nei vienas iš mūsų „Maximos“ įmonėse nebedirbome, tad ir galimybės tariamai konfidencialią informaciją pasisavinti neturėjome. Plėtros Baltarusijoje mes, kaip įmonių vadovai ar akcininkai, net nesame svarstę“, – teigia smulkusis VP grupės akcininkas.

Pasak jo, ir pateikto ieškinio suma – 287 mln. Eur – yra pagrįsta spėlionėmis. „Maxima grupės“ atstovų teigimu, pagal 2007 m. sukurtą strategiją grupė per metus planavo atidaryti per 160 parduotuvių įvairiuose Baltarusijos miestuose, o jų pardavimai per metus turėjo siekti 890 mln. Eur. Tačiau p. Marcinkevičius pažymi, kad „Maxima“ pačiame savo pike per metus sugebėjo atidaryti tik 50 parduotuvių, o ir mažmeninės prekybos gigantas „Lidl“, savo plėtrą planuojantis jau daugelį metų, įeiti į lietuvišką rinką žada atidarydamas tik apie 30.

„Maxima“ Latvijoje po 15 metų įdirbio ir nuolatinių investicijų pasiekė 670 mln. Eur apyvartą, o šių šalių gyventojų perkamoji galia skiriasi kelis kartus“, – palygina p. Marcinkevičius.

Nauji akcininkai

VŽ primena, kad „Maxima“ grupė ir „Franmax“ penktadienį kreipėsi į teismą prašydama minėtiems akcininkams laikinąją apsaugos priemonė – taikyti turto areštą. Valentinas Mikelėnas, advokatų kontoros „Tark Grunte Sutkienė“ partneris, byloje atstovaujantis bendroves, sako, kad tokio sprendimo imtasi, nes spalį atsakovai perleido akcijas ir pasitraukė iš tiesioginio „Mart Inn“ verslo valdymo, be to, ėmė perleidinėti savo asmeninį turtą. Pasak advokato, tai esą gali tapti grėsme būsimo teismo sprendimo įvykdymui.

„Mart Inn“ tinklą šiuo metu valdo bendrovė „Ordeta“, kurios akcijas po spalio mėn. 16 d. įsigaliojusio sandorio per pusę dalinasi Dainiaus Dundulio didmeninės prekybos UAB „Rivona“ bei „Lords LB Private Equity Fund I“, į kurį yra investavę Mindaugas ir Gintaras Marcinkevičiai.

Šiam tinklui iš viso priklauso 30 parduotuvių. Bendrovėje dirba 1.100 darbuotojų. 2014 m. tinklo apyvarta sudarė 101 mln. JAV dolerių.

FOTOGALERIJA "Maxima" ir kitų prekybos tinklų naudojamų sprendimų palyginimas (19 nuotr.)

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 1

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
05:45
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kinija nepateisina Lietuvos eksportuotojų lūkesčių

Lietuvos įmonės kasmet sulaukia naujų leidimų eksportuoti produkciją į trečiąsias šalis, o pernai plačiau...

Pramonė
2020.01.17
Importo ir eksporto kainų statistika: išsiskiria gamtiniai ištekliai 

Per metus (2019 m. lapkritį, palyginti su 2018 m. lapkričiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,4%,...

Prekyba
2020.01.17
Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Estijos „UP Invest“ leista įsigyti „Baltic Ticket“

Konkurencijos taryba leido Estijos įmonei „UP Invest“ įsigyti 100% Estijos bilietų platinimo bendrovės...

Prekyba
2020.01.16
Prie Rotušės atidaryta nauja „Max Mara Weekend“ parduotuvė

Drabužių mažmeninės prekybos „Aprangos“ grupė Vilniuje plečia „Max Mara Weekend“ prekės ženklo parduotuvių...

Prekyba
2020.01.16
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Aplinkos apsaugos agentūra dėl „Grigeo“ tariasi su Europos Komisija Premium

Dėl „Grigeo“ teisės toliau naudoti ES ekologinį ženklą („EU Ecolable“) žymint savo produkciją Aplinkos...

Prekyba
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau