Lietuviai naujoves mėgsta labiau nei kaimynai

Publikuota: 2015-11-28
42% lietuvių teigia mėgstantys pirmieji išbandyti naujas prekes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
42% lietuvių teigia mėgstantys pirmieji išbandyti naujas prekes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Naujus, dar nematytus produktus iš parduotuvių lentynų dažniausiai namo nešasi lietuviai, tačiau jie labiau už Baltijos kaimynus mėgsta ir apsipirkti per nuolaidų akcijas, rodo rinkos tyrimų bendrovės „GfK“ duomenys. Mažiausiai nuolaidoms jautrūs, pasak tyrėjų, yra estai.

„Visose Baltijos šalyse didėja pasitikėjimas mažmenine prekyba. Tai teigiamas ženklas. Nors žmonės netiki, kad turi daug pinigų, nelaiko savęs turtingais, prekyba jie pasitiki labiau“, – bendras vartojimo tendencijas praėjusią savaitę Rygoje vykusioje prekybos konferencijoje „ECR Baltic Forum“ analizavo Ilze Kronberga, „GfK“ klientų aptarnavimo vadovė Baltijos šalims.

„GfK“ duomenimis, šiemet, palyginti su praėjusiais metais, Latvijoje pasitikėjimas prekyba išaugo nuo 4,3 iki 4,7 punkto, Lietuvoje – nuo 4,3 iki 4,9, o Estijoje – nuo 4,6 iki 5,1. Pasitikėjimą bendrovė vertina nuo 1 iki 7 balų.

inofgr.am::infogram_0_vartotojai_pasitikejimas

Tiesa, Baltijos šalių vartotojai vis dar susiduria su tam tikrais įsitikinimais, kurie slopina pasitikėjimą prekyba. Pavyzdžiui, daugelio pirkėjų nuomone, prekių kainos Baltijos šalyse neatitinka jų čia gaunamų pajamų. Taip mano apie 80% vartotojų kiekvienoje iš Baltijos šalių. Nemaža dalis tiki, kad prekių kainos neatitinka ir tų prekių kokybės. Taip mano 61% latvių, 57% lietuvių ir 47% estų. Daugiau nei pusė pirkėjų visose Baltijos šalyse taip pat teigia einantys apsipirkti tik tada, kai to labai reikia (51% latvių; 56% lietuvių; 66% estų), taigi pirkti jiems nėra malonus veiksmas.

„Daugiau nei pusei pirkėjų visai nepatinka apsipirkimo procesas, jie eina į parduotuves tik todėl, kad reikia. Todėl visiškai pritariu manantiems, kad apsipirkimas ir mažmeninės prekybos aplinka turi būti vis labiau susijusi su emocijomis, kad pirkėjams patiktų ir procesas“, – priduria p. Kronberga.

Taupo laiką

Visus pirkėjus Baltijos šalyse „GfK“ priskiria kelioms skirtingoms elgesio kategorijoms. Maždaug pusė pirkėjų perka gana sistemiškai, tai yra į parduotuves ateina su sąrašu, perka įprastas kasdienes prekes.

Dar maždaug pusę pirkėjų rinkos tyrėjai ir mažmenininkai mėgsta vadinti vyšnaičių rinkėjais (angl. cherry pickers), tai yra tokie pirkėjai, kurie per kelias parduotuves ieško geriausio asortimento ir geriausių pasiūlymų.

„Vyšnaičių rinkėjų Baltijos šalyse mažėja, nes žmonės tikrai nori taupyti savo laiką. Jie nori apsipirkti greičiau“, – pabrėžia p. Kronberga. Pasak jos, šiuo metu prie tokių pirkėjų priskiriama 45% lietuvių, 48% latvių ir tik 38% estų.

„GfK“ duomenimis, mažiausiai estams rūpi ir nuolaidų akcijos, jos kur kas svarbesnės lietuviams. Prekes, kai taikoma nuolaida, dažniausiai šiuo metu perka 39% lietuvių, 35% latvių ir 24% estų.

Naujoves – į Lietuvą

Ponia Kronberga teigia, kad ne visi pirkėjai iš tiesų nemėgsta apsipirkti: maždaug ketvirtadalis (23% latvių, 27% lietuvių, 24% estų) tai laiko net smagia laisvalaikio veikla. Kai kurie vartotojai deklaruoja mėgstantys išbandyti naujoves, o ne pirkti tik įprastas kasdienes prekes.

Šiuo atžvilgiu, pasak p. Kronbergos, itin išsiskiria Lietuva – net 42% vartotojų teigia mėgstantys pirmieji išbandyti naujas prekes. Estijoje taip teigia 24%, Latvijoje – tik 19% pirkėjų.

Dar viena iš „GfK“ išskiriamų pirkėjų grupių – optimistai apima teigiamai artimą ateitį numatančius vartotojus, tikinčius, kad per artimiausius metus leis sau išleisti daugiau pinigų nei dabar. Tokių vartotojų Baltijos šalyse šiemet yra apie 26–27%.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 18 d.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
11:47
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 1

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
08:15
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
07:35
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
05:45
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 4

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Gėrimų gamintojai nuogąstauja dėl didėjančio šešėlio 

Mažas stipriųjų alkoholinių gėrimų realizacijos augimas ir padidėjusios pajamos rodo, jog Lietuvos gyventojai...

Prekyba
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kinija nepateisina Lietuvos eksportuotojų lūkesčių

Lietuvos įmonės kasmet sulaukia naujų leidimų eksportuoti produkciją į trečiąsias šalis, o pernai plačiau...

Pramonė
2020.01.17
Importo ir eksporto kainų statistika: išsiskiria gamtiniai ištekliai 

Per metus (2019 m. lapkritį, palyginti su 2018 m. lapkričiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,4%,...

Prekyba
2020.01.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau