Lietuviai naujoves mėgsta labiau nei kaimynai

Publikuota: 2015-11-28
42% lietuvių teigia mėgstantys pirmieji išbandyti naujas prekes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
42% lietuvių teigia mėgstantys pirmieji išbandyti naujas prekes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Naujus, dar nematytus produktus iš parduotuvių lentynų dažniausiai namo nešasi lietuviai, tačiau jie labiau už Baltijos kaimynus mėgsta ir apsipirkti per nuolaidų akcijas, rodo rinkos tyrimų bendrovės „GfK“ duomenys. Mažiausiai nuolaidoms jautrūs, pasak tyrėjų, yra estai.

„Visose Baltijos šalyse didėja pasitikėjimas mažmenine prekyba. Tai teigiamas ženklas. Nors žmonės netiki, kad turi daug pinigų, nelaiko savęs turtingais, prekyba jie pasitiki labiau“, – bendras vartojimo tendencijas praėjusią savaitę Rygoje vykusioje prekybos konferencijoje „ECR Baltic Forum“ analizavo Ilze Kronberga, „GfK“ klientų aptarnavimo vadovė Baltijos šalims.

„GfK“ duomenimis, šiemet, palyginti su praėjusiais metais, Latvijoje pasitikėjimas prekyba išaugo nuo 4,3 iki 4,7 punkto, Lietuvoje – nuo 4,3 iki 4,9, o Estijoje – nuo 4,6 iki 5,1. Pasitikėjimą bendrovė vertina nuo 1 iki 7 balų.

inofgr.am::infogram_0_vartotojai_pasitikejimas

Tiesa, Baltijos šalių vartotojai vis dar susiduria su tam tikrais įsitikinimais, kurie slopina pasitikėjimą prekyba. Pavyzdžiui, daugelio pirkėjų nuomone, prekių kainos Baltijos šalyse neatitinka jų čia gaunamų pajamų. Taip mano apie 80% vartotojų kiekvienoje iš Baltijos šalių. Nemaža dalis tiki, kad prekių kainos neatitinka ir tų prekių kokybės. Taip mano 61% latvių, 57% lietuvių ir 47% estų. Daugiau nei pusė pirkėjų visose Baltijos šalyse taip pat teigia einantys apsipirkti tik tada, kai to labai reikia (51% latvių; 56% lietuvių; 66% estų), taigi pirkti jiems nėra malonus veiksmas.

„Daugiau nei pusei pirkėjų visai nepatinka apsipirkimo procesas, jie eina į parduotuves tik todėl, kad reikia. Todėl visiškai pritariu manantiems, kad apsipirkimas ir mažmeninės prekybos aplinka turi būti vis labiau susijusi su emocijomis, kad pirkėjams patiktų ir procesas“, – priduria p. Kronberga.

Taupo laiką

Visus pirkėjus Baltijos šalyse „GfK“ priskiria kelioms skirtingoms elgesio kategorijoms. Maždaug pusė pirkėjų perka gana sistemiškai, tai yra į parduotuves ateina su sąrašu, perka įprastas kasdienes prekes.

Dar maždaug pusę pirkėjų rinkos tyrėjai ir mažmenininkai mėgsta vadinti vyšnaičių rinkėjais (angl. cherry pickers), tai yra tokie pirkėjai, kurie per kelias parduotuves ieško geriausio asortimento ir geriausių pasiūlymų.

„Vyšnaičių rinkėjų Baltijos šalyse mažėja, nes žmonės tikrai nori taupyti savo laiką. Jie nori apsipirkti greičiau“, – pabrėžia p. Kronberga. Pasak jos, šiuo metu prie tokių pirkėjų priskiriama 45% lietuvių, 48% latvių ir tik 38% estų.

„GfK“ duomenimis, mažiausiai estams rūpi ir nuolaidų akcijos, jos kur kas svarbesnės lietuviams. Prekes, kai taikoma nuolaida, dažniausiai šiuo metu perka 39% lietuvių, 35% latvių ir 24% estų.

Naujoves – į Lietuvą

Ponia Kronberga teigia, kad ne visi pirkėjai iš tiesų nemėgsta apsipirkti: maždaug ketvirtadalis (23% latvių, 27% lietuvių, 24% estų) tai laiko net smagia laisvalaikio veikla. Kai kurie vartotojai deklaruoja mėgstantys išbandyti naujoves, o ne pirkti tik įprastas kasdienes prekes.

Šiuo atžvilgiu, pasak p. Kronbergos, itin išsiskiria Lietuva – net 42% vartotojų teigia mėgstantys pirmieji išbandyti naujas prekes. Estijoje taip teigia 24%, Latvijoje – tik 19% pirkėjų.

Dar viena iš „GfK“ išskiriamų pirkėjų grupių – optimistai apima teigiamai artimą ateitį numatančius vartotojus, tikinčius, kad per artimiausius metus leis sau išleisti daugiau pinigų nei dabar. Tokių vartotojų Baltijos šalyse šiemet yra apie 26–27%.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 18 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Švedijos milžinė IKEA atidarys parduotuvę Estijoje

Iš Baltijos šalių pirmiausia į Lietuvą žengęs baldų ir interjero prekių tinklas IKEA neseniai atidarė...

„Novaturo“ apyvarta per devynis mėnesius padidėjo 30%

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugsėjo mėnesiais...

„Maxima“ siūlys savo įrankį atsiskaitantiems mobiliaisiais Premium 12

Po daugiau nei metus trukusio kūrybinio proceso „Maxima“ rengiasi pristatyti savo naująjį lojalumo įrankį –...

Apklausa: draudimą parduotuvėms dirbti sekmadieniais palaiko tik ketvirtadalis žmonių 18

Didžioji dalis šalies gyventojų sekmadieniais lankosi parduotuvėse, o draudimą joms dirbti sekmadieniais ir...

Mockus: šiemet žymiai augo sąnaudos, tai bus aktualu ir kitąmet 14

Jei nebus naujų radikalių ribojimų ir suvaržymų, kitais metais prekybos sektoriuje tikėtinas panašaus tempo...

Prašmatniausi Europos viešbučiai: nakvynės kainos viršija 1.000 Eur

Portalas „luxury-hotels.com“ sudarė brangiausių Senojo žemyno viešbučių reitingą.

Naujas gidas po atsigaunantį Užupį: ką būtina pamatyti

Su šilumos banga atplūdusi bobų vasara – puikus metas pasivaikščioti palei Vilnelę ir pasižvalgyti po patį...

„Iki“ vadovas: galvokite ir apie tai, kaip išlaikyti esamus investuotojus 15

Mažmeninės prekybos sektoriaus augimas 2019 m. sieks 5-6%, o mažmeninės prekybos tinklo „Palink“ apyvarta...

LPSK: prekybininkų inicijuota studija – šantažas 11

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija (LPSK) šią savaitę pristatytą mažmeninės prekybos įmonių darbo...

Vilniaus Kaziuko mugę organizuos „Concept Events & Media“ 4

2019 m. kovo pradžioje rengiamą Vilniaus Kaziuko mugę organizuos nauja bendrovė – konkursą laimėjusi „Concept...

Meidė: neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, abu dalyviai stiprės 11

2019 m. konkurencinė aplinka bus aktyvi, nes neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, bus stiprinamos abiejų...

Prekybos karą kol kas laimi Kinija 11

Jei JAV ir Kinijos prekybos karas iš tiesų vyksta, tai bent jau pirmąjį mūšį kol kas akivaizdžiai laimi...

Rinkos
2018.10.12
„1A“ akcijos – jau „Kesko Senukai Digital“ portfelyje 3

Suomijos koncerno „Kesko“ grupei priklausanti kompanija „Kesko Senukai Digital“ tapo viena pirmaujančių...

Iš privačių mokyklų daugiausiai pelno uždirbo Karalienės Mortos mokykla Premium 23

Iš nevalstybinių Lietuvos mokyklų didžiausią iki­mo­kestinį pelną 2017 m. uždirbo UAB Karalienės Mortos...

Tyrimas: skrydžių bendrovėms prastai aptarnauti keleivius apsimoka 4

Turėjote įtarimų, jog prastai aptarnauti keleivius oro bendrovėms iš tikrųjų yra naudinga? Dabar tai įrodyta...

Draudimai – pasakos lengvatikiams 18

Populistiniai valdžios sprendimai gana dažnai duoda daugiau žalos nei pažaduose deklaruoti tikslai. Nemenki...

Nuskriaudus didžiuosius, šansą gautų degalinės Premium 3

Uždraudus didiesiems prekybininkams dirbti sekmadieniais ir švenčių dienomis, degalinių parduotuvių apyvartos...

Keramikų patirtis: Europa vertina etaloną, Japonija – atsitiktinį defektą Premium

Panevėžio meninės keramikos UAB „Midenė“ pastaraisiais metais didina molio dirbinių eksportą į Jungtinę...

Pramonė
2018.10.12
„Rimi“ vadovas: tikėtis naujų didelių žaidėjų atėjimo – nelabai realu 7

Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuvos“ generalinis direktorius, sako, kad šiandien esamas žaidėjų skaičius...

„Lidl“ atidaro parduotuvę Palangoje 7

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ spalio 18 d. Palangoje atidarys pirmą savo parduotuvę. Tai bus...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau