Lietuviai naujoves mėgsta labiau nei kaimynai

Publikuota: 2015-11-28
42% lietuvių teigia mėgstantys pirmieji išbandyti naujas prekes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
42% lietuvių teigia mėgstantys pirmieji išbandyti naujas prekes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Naujus, dar nematytus produktus iš parduotuvių lentynų dažniausiai namo nešasi lietuviai, tačiau jie labiau už Baltijos kaimynus mėgsta ir apsipirkti per nuolaidų akcijas, rodo rinkos tyrimų bendrovės „GfK“ duomenys. Mažiausiai nuolaidoms jautrūs, pasak tyrėjų, yra estai.

„Visose Baltijos šalyse didėja pasitikėjimas mažmenine prekyba. Tai teigiamas ženklas. Nors žmonės netiki, kad turi daug pinigų, nelaiko savęs turtingais, prekyba jie pasitiki labiau“, – bendras vartojimo tendencijas praėjusią savaitę Rygoje vykusioje prekybos konferencijoje „ECR Baltic Forum“ analizavo Ilze Kronberga, „GfK“ klientų aptarnavimo vadovė Baltijos šalims.

„GfK“ duomenimis, šiemet, palyginti su praėjusiais metais, Latvijoje pasitikėjimas prekyba išaugo nuo 4,3 iki 4,7 punkto, Lietuvoje – nuo 4,3 iki 4,9, o Estijoje – nuo 4,6 iki 5,1. Pasitikėjimą bendrovė vertina nuo 1 iki 7 balų.

inofgr.am::infogram_0_vartotojai_pasitikejimas

Tiesa, Baltijos šalių vartotojai vis dar susiduria su tam tikrais įsitikinimais, kurie slopina pasitikėjimą prekyba. Pavyzdžiui, daugelio pirkėjų nuomone, prekių kainos Baltijos šalyse neatitinka jų čia gaunamų pajamų. Taip mano apie 80% vartotojų kiekvienoje iš Baltijos šalių. Nemaža dalis tiki, kad prekių kainos neatitinka ir tų prekių kokybės. Taip mano 61% latvių, 57% lietuvių ir 47% estų. Daugiau nei pusė pirkėjų visose Baltijos šalyse taip pat teigia einantys apsipirkti tik tada, kai to labai reikia (51% latvių; 56% lietuvių; 66% estų), taigi pirkti jiems nėra malonus veiksmas.

„Daugiau nei pusei pirkėjų visai nepatinka apsipirkimo procesas, jie eina į parduotuves tik todėl, kad reikia. Todėl visiškai pritariu manantiems, kad apsipirkimas ir mažmeninės prekybos aplinka turi būti vis labiau susijusi su emocijomis, kad pirkėjams patiktų ir procesas“, – priduria p. Kronberga.

Taupo laiką

Visus pirkėjus Baltijos šalyse „GfK“ priskiria kelioms skirtingoms elgesio kategorijoms. Maždaug pusė pirkėjų perka gana sistemiškai, tai yra į parduotuves ateina su sąrašu, perka įprastas kasdienes prekes.

Dar maždaug pusę pirkėjų rinkos tyrėjai ir mažmenininkai mėgsta vadinti vyšnaičių rinkėjais (angl. cherry pickers), tai yra tokie pirkėjai, kurie per kelias parduotuves ieško geriausio asortimento ir geriausių pasiūlymų.

„Vyšnaičių rinkėjų Baltijos šalyse mažėja, nes žmonės tikrai nori taupyti savo laiką. Jie nori apsipirkti greičiau“, – pabrėžia p. Kronberga. Pasak jos, šiuo metu prie tokių pirkėjų priskiriama 45% lietuvių, 48% latvių ir tik 38% estų.

„GfK“ duomenimis, mažiausiai estams rūpi ir nuolaidų akcijos, jos kur kas svarbesnės lietuviams. Prekes, kai taikoma nuolaida, dažniausiai šiuo metu perka 39% lietuvių, 35% latvių ir 24% estų.

Naujoves – į Lietuvą

Ponia Kronberga teigia, kad ne visi pirkėjai iš tiesų nemėgsta apsipirkti: maždaug ketvirtadalis (23% latvių, 27% lietuvių, 24% estų) tai laiko net smagia laisvalaikio veikla. Kai kurie vartotojai deklaruoja mėgstantys išbandyti naujoves, o ne pirkti tik įprastas kasdienes prekes.

Šiuo atžvilgiu, pasak p. Kronbergos, itin išsiskiria Lietuva – net 42% vartotojų teigia mėgstantys pirmieji išbandyti naujas prekes. Estijoje taip teigia 24%, Latvijoje – tik 19% pirkėjų.

Dar viena iš „GfK“ išskiriamų pirkėjų grupių – optimistai apima teigiamai artimą ateitį numatančius vartotojus, tikinčius, kad per artimiausius metus leis sau išleisti daugiau pinigų nei dabar. Tokių vartotojų Baltijos šalyse šiemet yra apie 26–27%.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 18 d.

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Nutraukiama įmonės „Lietuvos žinios“ veikla 8

Nuo gegužės 1 d. likviduojama UAB „Lietuvos žinios“, leidžianti dienraštį „Lietuvos žinios“, interneto...

Rinkodara
2019.04.25
Lietuvos „Eugesta“ ketina įsigyti Estijos kavos prekybos įmonę „Kafo Eesti“

Lietuvos didmeninės prekybos grupės „Eugesta“ padalinys Latvijoje planuoja įsigyti Estijos kavos aparatų ir...

Prekyba
2019.04.25
ES: Už skirtingą tų pačių produktų sudėtį grės baudos  1

Už Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamas tas pačias, tačiau skirtingos kokybės prekes bus taikomos...

Prekyba
2019.04.25
„Telia Lietuvos“ ir „Fabulos“ draugystė tęsiasi, RSVA asociacija byra 1

Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ paskelbtą konkursą laimėjo esami partneriai – integruotos...

Rinkodara
2019.04.25
Iš RSVA šiemet pasitraukė jau antra didelė rinkos žaidėja

Komunikacijos paslaugų agentūra „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ stabdo savo narystę Lietuvos ryšių su...

Rinkodara
2019.04.25
„Lietuvos energija“ virs „Ignitis“ 27

Valstybės valdoma energetikos įmonių grupė UAB „Lietuvos energija“ pateikė paraišką registruoti prekės ženklą...

Pramonė
2019.04.24
Antros kartos farmacininko kryptis – dirbti ten, kur neįdomu didiesiems Premium 1

Kad išsitektų šalia didelių vaistinių tinklų, nepriklausomoms vaistinėms svarbu turėti bent kokį pranašumą,...

Gazelė
2019.04.24
Telekomunikacijų segmentas: keičiasi ir ieško nišų augti Premium 2

Telekomunikacijų bendrovės, vienos didžiausių reklamos užsakovių Lietuvoje, aštriai ir toliau žvangina...

Rinkodara
2019.04.24
Vyriausybė svarstys elektronikos PVM pokyčius 1

Elektronikos prekėms – standiesiems diskams, mobiliesiems telefonams, planšetėms ir nešiojamiesiems...

Prekyba
2019.04.24
Nepriklausomų vaistinių Lietuvoje dar yra – kaip jos apsisaugo nuo tinklų „viruso“ Premium 2

Papildomos paslaugos, kitoks aptarnavimas, bendradarbiavimas su kolegomis – veiksniai, leidžiantys...

Gazelė
2019.04.24
„Samsung“ dėl defektų atideda „Galaxy Fold“ prekybos pradžią 2

Pietų Korėjos kompanija „Samsung Electronics“ nusprendė atidėti savo naujojo sulankstomo telefono „Galaxy...

Paslaugos
2019.04.23
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Mylimiausi prekių ženklai JAV 1

Mėgiamiausių prekių ženklų tyrimo, kurio metu buvo apklausta 400.000 amerikiečių, duomenimis, reikšmingiausia...

Prekyba
2019.04.23
„Amazon Go“: ateities parduotuvė ar tik gražus fasadas Premium

JAV elektroninės komercijos milžinės parduotuvės be kasų „Amazon Go“ turi nemažai trūkumų ir sakydami, kad ši...

Prekyba
2019.04.23
Nusivylę augalais, kurie neprigyja, pirkėjai kokybės ieško medelynuose

Nors prekybos centruose ar turguose galima rasti augalų, kokių tik širdis geidžia, tačiau ne vienas pirkėjas...

Gazelė
2019.04.22
„Walmart“ pertvarkys 500 parduotuvių 1

Didžiausias JAV mažmeninės prekybos tinklas „Walmart“ paskelbė planus pagal naują koncepciją pertvarkyti 500...

Prekyba
2019.04.22
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
Daliai parduotuvių dirbant per Velykas, Seime vėl inicijuojamas draudimas 13

Kai kuriems prekybos tinklams ketinant dirbti pirmąją Velykų dieną, Seimo nariai žada grįžti prie įstatymo...

Paslaugos
2019.04.20
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Iki“ plečia šviežių produktų zonas, mažėja ne maisto prekių 4

Prekybos tinklas „Iki“ keliose parduotuvėse išplėtė šviežio maisto skyrius ir sumažino ne maisto prekėms...

Prekyba
2019.04.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau