Lietuviai naujoves mėgsta labiau nei kaimynai

Publikuota: 2015-11-28
42% lietuvių teigia mėgstantys pirmieji išbandyti naujas prekes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
42% lietuvių teigia mėgstantys pirmieji išbandyti naujas prekes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Naujus, dar nematytus produktus iš parduotuvių lentynų dažniausiai namo nešasi lietuviai, tačiau jie labiau už Baltijos kaimynus mėgsta ir apsipirkti per nuolaidų akcijas, rodo rinkos tyrimų bendrovės „GfK“ duomenys. Mažiausiai nuolaidoms jautrūs, pasak tyrėjų, yra estai.

„Visose Baltijos šalyse didėja pasitikėjimas mažmenine prekyba. Tai teigiamas ženklas. Nors žmonės netiki, kad turi daug pinigų, nelaiko savęs turtingais, prekyba jie pasitiki labiau“, – bendras vartojimo tendencijas praėjusią savaitę Rygoje vykusioje prekybos konferencijoje „ECR Baltic Forum“ analizavo Ilze Kronberga, „GfK“ klientų aptarnavimo vadovė Baltijos šalims.

„GfK“ duomenimis, šiemet, palyginti su praėjusiais metais, Latvijoje pasitikėjimas prekyba išaugo nuo 4,3 iki 4,7 punkto, Lietuvoje – nuo 4,3 iki 4,9, o Estijoje – nuo 4,6 iki 5,1. Pasitikėjimą bendrovė vertina nuo 1 iki 7 balų.

inofgr.am::infogram_0_vartotojai_pasitikejimas

Tiesa, Baltijos šalių vartotojai vis dar susiduria su tam tikrais įsitikinimais, kurie slopina pasitikėjimą prekyba. Pavyzdžiui, daugelio pirkėjų nuomone, prekių kainos Baltijos šalyse neatitinka jų čia gaunamų pajamų. Taip mano apie 80% vartotojų kiekvienoje iš Baltijos šalių. Nemaža dalis tiki, kad prekių kainos neatitinka ir tų prekių kokybės. Taip mano 61% latvių, 57% lietuvių ir 47% estų. Daugiau nei pusė pirkėjų visose Baltijos šalyse taip pat teigia einantys apsipirkti tik tada, kai to labai reikia (51% latvių; 56% lietuvių; 66% estų), taigi pirkti jiems nėra malonus veiksmas.

„Daugiau nei pusei pirkėjų visai nepatinka apsipirkimo procesas, jie eina į parduotuves tik todėl, kad reikia. Todėl visiškai pritariu manantiems, kad apsipirkimas ir mažmeninės prekybos aplinka turi būti vis labiau susijusi su emocijomis, kad pirkėjams patiktų ir procesas“, – priduria p. Kronberga.

Taupo laiką

Visus pirkėjus Baltijos šalyse „GfK“ priskiria kelioms skirtingoms elgesio kategorijoms. Maždaug pusė pirkėjų perka gana sistemiškai, tai yra į parduotuves ateina su sąrašu, perka įprastas kasdienes prekes.

Dar maždaug pusę pirkėjų rinkos tyrėjai ir mažmenininkai mėgsta vadinti vyšnaičių rinkėjais (angl. cherry pickers), tai yra tokie pirkėjai, kurie per kelias parduotuves ieško geriausio asortimento ir geriausių pasiūlymų.

„Vyšnaičių rinkėjų Baltijos šalyse mažėja, nes žmonės tikrai nori taupyti savo laiką. Jie nori apsipirkti greičiau“, – pabrėžia p. Kronberga. Pasak jos, šiuo metu prie tokių pirkėjų priskiriama 45% lietuvių, 48% latvių ir tik 38% estų.

„GfK“ duomenimis, mažiausiai estams rūpi ir nuolaidų akcijos, jos kur kas svarbesnės lietuviams. Prekes, kai taikoma nuolaida, dažniausiai šiuo metu perka 39% lietuvių, 35% latvių ir 24% estų.

Naujoves – į Lietuvą

Ponia Kronberga teigia, kad ne visi pirkėjai iš tiesų nemėgsta apsipirkti: maždaug ketvirtadalis (23% latvių, 27% lietuvių, 24% estų) tai laiko net smagia laisvalaikio veikla. Kai kurie vartotojai deklaruoja mėgstantys išbandyti naujoves, o ne pirkti tik įprastas kasdienes prekes.

Šiuo atžvilgiu, pasak p. Kronbergos, itin išsiskiria Lietuva – net 42% vartotojų teigia mėgstantys pirmieji išbandyti naujas prekes. Estijoje taip teigia 24%, Latvijoje – tik 19% pirkėjų.

Dar viena iš „GfK“ išskiriamų pirkėjų grupių – optimistai apima teigiamai artimą ateitį numatančius vartotojus, tikinčius, kad per artimiausius metus leis sau išleisti daugiau pinigų nei dabar. Tokių vartotojų Baltijos šalyse šiemet yra apie 26–27%.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 18 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 3

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
„Amazon“ išsirinko vietą fizinei parduotuvei Londone

JAV prekybos milžinė „Amazon“ rezervavo plėtrai už JAV ribų tikusią prekybinę erdvę, teigia „The Grocer“...

Prekyba
2019.02.17
Kodėl naujausių technologijų be gyvų pardavimų neparduosi

Tik teoretikai gali galvoti, kad technologijoms parduoti labiausiai tinka elektroninė prekyba. Realybėje...

Pardavimai
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
Į kvitų loteriją įtraukiamos ir kai kurios parduotuvės

Kvitų loterijoje dalyvaujantys gyventojai nuo šiol galės bandyti laimę, registruodami kvitus ne tik už...

Prekyba
2019.02.16
Norvegų „Coop Norge“ išmokėjo 100 mln. Eur dividendų 6

Norvegijos prekybos tinklas „Coop Norge“ akcininkams išmokėjo rekordinio dydžio dividendus už 2018 m.

Prekyba
2019.02.16
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
Sausio metinė infliacija sudarė 1,7%

Vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 0,9%, paslaugų – 4,1%, skelbia Statistikos departamentas.

Prekyba
2019.02.15
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
Gamintojai nusivylę: tikrieji ministerijos siūlymai dėl „Metrail“ skiriasi nuo skelbtų viešai

Gamintojus ir importuotojus atstovaujančios pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos teigia, kad Aplinkos...

Paslaugos
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kvitų loterija plečiasi į IKEA, bet ne į „Maximą“ 12

Vasario 18 d. įsigalioja kvitų loterijos taisyklių pakeitimai. Žaidime galės dalyvauti ir kvitai už prekes...

Finansai
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„O‘Leary‘s“ valdytoja Lietuvoje kurs kino teatrą, restoranus

Restoranų tinklą „O‘Leary‘s“ valdanti Estijos bendrovė „APL Restaurants“, Lietuvoje įsteigusi dar tris naujas...

Paslaugos
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Teisininkai būgštauja, ar „vaučerių“ sistemos dalyviams neteks grąžinti paramos Premium 1

Vadinamųjų vaučerių įstatymas įregistruotas, bet į Europos Komisiją (EK) dėl leidimo teikti tokią paramą...

Prekyba
2019.02.14
IKEA savo e. platformoje prekiaus ir konkurentų gaminiais

Švedijos baldų prekybos milžinė IKEA ketina paleisti pardavimų platformą, kurioje būtų prekiaujama ir...

Prekyba
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
„Lidl“ tarptautinio verslo maržos žemiausiame lygyje nuo 2012 m. 3

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Lidl“ EBIT maržos lygis yra žemiausias nuo 2012 m., ir tai lėmė aktyvi...

Prekyba
2019.02.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau