Lietuviai naujoves mėgsta labiau nei kaimynai

Publikuota: 2015-11-28
42% lietuvių teigia mėgstantys pirmieji išbandyti naujas prekes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
42% lietuvių teigia mėgstantys pirmieji išbandyti naujas prekes. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Naujus, dar nematytus produktus iš parduotuvių lentynų dažniausiai namo nešasi lietuviai, tačiau jie labiau už Baltijos kaimynus mėgsta ir apsipirkti per nuolaidų akcijas, rodo rinkos tyrimų bendrovės „GfK“ duomenys. Mažiausiai nuolaidoms jautrūs, pasak tyrėjų, yra estai.

„Visose Baltijos šalyse didėja pasitikėjimas mažmenine prekyba. Tai teigiamas ženklas. Nors žmonės netiki, kad turi daug pinigų, nelaiko savęs turtingais, prekyba jie pasitiki labiau“, – bendras vartojimo tendencijas praėjusią savaitę Rygoje vykusioje prekybos konferencijoje „ECR Baltic Forum“ analizavo Ilze Kronberga, „GfK“ klientų aptarnavimo vadovė Baltijos šalims.

„GfK“ duomenimis, šiemet, palyginti su praėjusiais metais, Latvijoje pasitikėjimas prekyba išaugo nuo 4,3 iki 4,7 punkto, Lietuvoje – nuo 4,3 iki 4,9, o Estijoje – nuo 4,6 iki 5,1. Pasitikėjimą bendrovė vertina nuo 1 iki 7 balų.

inofgr.am::infogram_0_vartotojai_pasitikejimas

Tiesa, Baltijos šalių vartotojai vis dar susiduria su tam tikrais įsitikinimais, kurie slopina pasitikėjimą prekyba. Pavyzdžiui, daugelio pirkėjų nuomone, prekių kainos Baltijos šalyse neatitinka jų čia gaunamų pajamų. Taip mano apie 80% vartotojų kiekvienoje iš Baltijos šalių. Nemaža dalis tiki, kad prekių kainos neatitinka ir tų prekių kokybės. Taip mano 61% latvių, 57% lietuvių ir 47% estų. Daugiau nei pusė pirkėjų visose Baltijos šalyse taip pat teigia einantys apsipirkti tik tada, kai to labai reikia (51% latvių; 56% lietuvių; 66% estų), taigi pirkti jiems nėra malonus veiksmas.

„Daugiau nei pusei pirkėjų visai nepatinka apsipirkimo procesas, jie eina į parduotuves tik todėl, kad reikia. Todėl visiškai pritariu manantiems, kad apsipirkimas ir mažmeninės prekybos aplinka turi būti vis labiau susijusi su emocijomis, kad pirkėjams patiktų ir procesas“, – priduria p. Kronberga.

Taupo laiką

Visus pirkėjus Baltijos šalyse „GfK“ priskiria kelioms skirtingoms elgesio kategorijoms. Maždaug pusė pirkėjų perka gana sistemiškai, tai yra į parduotuves ateina su sąrašu, perka įprastas kasdienes prekes.

Dar maždaug pusę pirkėjų rinkos tyrėjai ir mažmenininkai mėgsta vadinti vyšnaičių rinkėjais (angl. cherry pickers), tai yra tokie pirkėjai, kurie per kelias parduotuves ieško geriausio asortimento ir geriausių pasiūlymų.

„Vyšnaičių rinkėjų Baltijos šalyse mažėja, nes žmonės tikrai nori taupyti savo laiką. Jie nori apsipirkti greičiau“, – pabrėžia p. Kronberga. Pasak jos, šiuo metu prie tokių pirkėjų priskiriama 45% lietuvių, 48% latvių ir tik 38% estų.

„GfK“ duomenimis, mažiausiai estams rūpi ir nuolaidų akcijos, jos kur kas svarbesnės lietuviams. Prekes, kai taikoma nuolaida, dažniausiai šiuo metu perka 39% lietuvių, 35% latvių ir 24% estų.

Naujoves – į Lietuvą

Ponia Kronberga teigia, kad ne visi pirkėjai iš tiesų nemėgsta apsipirkti: maždaug ketvirtadalis (23% latvių, 27% lietuvių, 24% estų) tai laiko net smagia laisvalaikio veikla. Kai kurie vartotojai deklaruoja mėgstantys išbandyti naujoves, o ne pirkti tik įprastas kasdienes prekes.

Šiuo atžvilgiu, pasak p. Kronbergos, itin išsiskiria Lietuva – net 42% vartotojų teigia mėgstantys pirmieji išbandyti naujas prekes. Estijoje taip teigia 24%, Latvijoje – tik 19% pirkėjų.

Dar viena iš „GfK“ išskiriamų pirkėjų grupių – optimistai apima teigiamai artimą ateitį numatančius vartotojus, tikinčius, kad per artimiausius metus leis sau išleisti daugiau pinigų nei dabar. Tokių vartotojų Baltijos šalyse šiemet yra apie 26–27%.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 18 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kauno „Serfas“ šiemet tikisi 1,8 mln. Eur pelno 1

Lietuvos kapitalo statybinių medžiagų gamybos ir prekybos įmonė „Serfas“ šiemet planuoja gauti apie 55 mln.

Pramonė
2018.08.17
Perveneckas: artėjant politiniam sezonui, prekybininkai pradedami kaltinti dėl kainų 29

Neaišku, kodėl iš dvidešimties tyrime lygintų drabužių keturiolikos prekių ženklai pasirinkti tie, kuriems...

Pareigūnai: Lietuvoje ne viskas brangiau, bet turime žinoti, kurios kainos pas mus didesnės 19

Teisingumo ministerija ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė tyrimą apie drabužių,...

20 didžiausių vaikų darželių pagal 2017 m. pajamas Premium 1

Dvidešimt didžiausių privačių Lietuvos vaikų darželių pernai gavo 14,1 mln. Eur pajamų, tai 12% daugiau nei...

Siūlo prekybininkams kainas žymėti didesniu šriftu 2

Prekybos tinklų „Maxima“, „Palink“, „Rimi“, „Norfa“ ir „Lidl“ vadovai gavo politikų siūlymą kainas žymėti...

„Rimi Lietuvos“ pajamos šiemet išaugo 2,8% iki 155,2 mln. Eur

Vieną didžiausių mažmeninės prekybos tinklų šalyje valdančios bendrovės „Rimi Lietuva“ apyvarta pirmąjį šių...

Nauja IKEA Rygoje: asortimentas Vilniuje liks didesnis

Rugpjūčio 30 d. duris atvers Švedijos baldų mažmeninės prekybos įmonės parduotuvė IKEA Rygoje. Didžiausios...

Dėl salmoneliozės užkrato „Forto dvare“ Panevėžyje sunegalavo penki žmonės

Specialistai tiria galimą salmoneliozės užkrato atvejį Panevėžyje, prekybos ir pramogų centre „Babilonas“...

Tikrina, ar prekybininkai tinkamai tvarko pirkėjų asmens duomenis 4

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (VDAI) pradeda didžiųjų maisto, namų apyvokos prekių parduotuvių bei...

Į priekį juda VCUP planas išsiplėsti ir rinkai pasiūlyti biurų 7

Šeštus metus Vilniaus centrinės universalinės parduotuvės (VCUP) rengiamas planas pasistatyti biurų priestatą...

Statyba ir NT
2018.08.16
„Crocs“ gamyklą uždaro, bet niekur nedingsta

Diskusijas sukėlusi naujiena apie „Crocs“ gamyklos uždarymą Italijoje yra tik dėmesio atkreipimas į vieną iš...

Vizija: išgelbės spynos ant prekybos centrų 16

Eiliniai tautos „gelbėtojai“ imasi reguliuoti maisto kainas – ar bent jau mano tai padarysiantys. Vienas iš...

Verslo aplinka
2018.08.16
„Maxima“ pristato išparduotuvių formatą, „Norfa“ eina kitu keliu Premium 2

Pasiteisinus Vilniuje, „Maxima bazėje“, veikiančiam išparduotuvių formatui, ketvirtadienį „Maxima“ atidaro...

Neliko specializuotų „Adidas“ parduotuvių Premium 3

Vokietijos sportinių drabužių, avalynės, inventoriaus gamintojo „Adidas“ specializuotos parduotuvės Lietuvoje...

Profsajungos pritaria prekybos centrų darbo sekmadieniais draudimui 20

Šalies profesinių sąjungų atstovai teigiamai vertina valdžios užmojį riboti prekybos centrų darbą...

Verslo aplinka
2018.08.15
Pigios liros efektas: turistai šturmuoja parduotuves 16

Turkijos liros kurso smukimas išprovokavo tikrą pardavimų bumą prabangos segmente besispecializuojančiuose...

Kas ketvirtoje kavinėje prie magistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda – pažeidimai 3

Kauno valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (Kauno VMVT) rugpjūčio 4–9 d. patikrinusi 24 viešojo...

Papildomai „Lidl“ tiekėjų kontrolei – nepriklausomi laboratoriniai tyrimai Premium 6

Siekdamas sustiprinti tiekėjų kontrolę ir informuoti savo pirkėjus apie produkcijos kokybę, prekybos tinklas...

Agroverslas
2018.08.14
Lietuvos vyno rinka: be aiškaus judėjimo viena kryptimi 2

Pigesnių vynų pardavimai mažėja, brangesnių – laikosi tame pačiame lygmenyje. Po Alkoholio kontrolės įstatymo...

Laisvalaikis
2018.08.14
Advokatai dirbtinį intelektą išmokė lietuvių kalbos Premium 6

Dirbdami prie įmonės įsigijimo projekto dirbtinio intelekto programą šią vasarą pirmą kartą panaudoję...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau