Lietuviai – tikri optimistai, estai ir latviai jaučia baimę

Publikuota: 2015-11-15
Lietuvių lūkesčiai vėl pagerėjo, o tai turėtų teigiamai paveikti ir vartojimą.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvių lūkesčiai vėl pagerėjo, o tai turėtų teigiamai paveikti ir vartojimą. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Vartotojų lūkesčiai Lietuvoje, kaip ir prognozuota, rudenį vėl pagerėjo, o nerimas dėl euro įtakos prekių kainoms liko nuošaly. Pagal vartotojų optimizmą lietuviai apskritai gerokai lenkia Baltijos kaimynes ir kai kurias nerimą dėl pabėgėlių išgyvenančios Europos šalis, rodo tyrimas.

„Skaičiai patvirtina mūsų lūkesčius. Lietuvoje pirmąjį ir antrąjį ketvirtį dėl euro įvedimo vartotojų pasitikėjimas kiek sumažėjo. Krito ir vartojimas. Mes tikėjomės, kad trečiąjį ketvirtį vartotojai prie euro įpras ir pasitikėjimas vėl išaugs. Taip ir nutiko“, – pasidžiaugia Inga Ilkytė, tyrimą atlikusios bendrovės „Nielsen“ komercijos direktorė Baltijos šalims. Ji primena, kad pirmojoje metų pusėje vartotojai labiausiai nerimavo dėl galbūt išaugusių prekių kainų, o tai veikė jų nuomonę apie galimybes įpirkti brangesnių pirkinių, skatino neišlaidauti.

„Pasitikėjimo indeksas atsikuria, ir vartojimas vėl pereina į pozityvią augimo kryptį“, – sumažėjusias baimes fiksuoja pašnekovė.

„Nielsen“ duomenimis, vartotojų indeksas Lietuvoje trečiąjį ketvirtį sudarė 88 punktus, t. y. 5 punktais daugiau nei antrąjį ketvirtį. Estijoje (82) ir Latvijoje (79) vartotojų pasitikėjimas šiemet smuko, atitinkamai 2 ir 5 punktais.

Jaučia baimę

Asta Ivanauskienė, „Nielsen“ Vartotojų tyrimų skyriaus vadovė, sako, kad Estijoje ir ypač Latvijoje šiemet pastebimai padidėjo nerimas dėl šalies ekonomikos ir baimė dėl darbo vietos.

Manančių, kad šalis išgyvena ekonomikos recesiją, Latvijoje šiemet padaugėjo nuo 49% antrąjį ketvirtį iki 70% trečiąjį ketvirtį. Estijoje taip manančių padaugėjo nuo 49 iki 56%, Lietuvoje sumažėjo nuo 48 iki 46%.

„Latviai, palyginti su lietuviais ir estais, itin blogai vertina šalies ekonomikos padėtį. Latvijoje ir Estijoje pastebimai (10–15%) padaugėjo ir manančių, kad jų šalis iš recesijos per artimiausius 12 mėnesių neišsikapstys, Lietuvoje tas skaičius iškilo stabilus“, – nuotaikas lygina p. Ivanauskienė.

Latviai prastai vertina ir darbo perspektyvas šalyje. Antrąjį ketvirtį blogas perspektyvas matė 18% vartotojų, dabar taip mano jau 31%. Estijoje šis skaičius padidėjo nuo 14 iki 21%.

„Asmeninių finansų vertinimo pokyčių mažai, tik Lietuvoje gerai asmeninius finansus vertinančių padaugėjo. Latviai ir estai didelių pokyčių nemato, bet savo šalies padėtį jie vertina labai neigiamai“, – sako p. Ivanauskienė. Lietuvoje savo asmeninių finansų perspektyvą šiuo metu gerai vertina net 49% gyventojų. Antrąjį ketvirtį jų buvo 40%. Latvijoje ir Estijoje ši dalis siekia apie 36–40%.

Nerimas dėl pabėgėlių

Pasaulinio „Nielsen“ tyrimo duomenimis, didžiausias vartotojų lūkesčių augimas šiemet fiksuotas JAV. Vartotojų optimizmas čia per ketvirtį išaugo net 18 punktų, iki 119. Antra pagal optimizmo pokytį yra Lenkija, kur vartotojų pasitikėjimo indeksas šoktelėjo 10 punktų. „Nielsen“ pabrėžia, kad daugelio Europos rinkų vartotojai šiemet kiek neramūs. Tai labiausiai siejama su pabėgėlių klausimu, nes daugelyje rinkų išaugo nerimas dėl teroro rizikos, karo ir imigracijos įtakos. Pavyzdžiui, Vokietijoje, į kurią suplūdo itin daug pabėgėlių iš Artimųjų Rytų, net 23% vartotojų vienu didžiausių rūpesčių trečiąjį ketvirtį laiko terorizmo grėsmę. Tai 8 procentiniais punktais daugiau, nei fiksuota antrąjį ketvirtį. Nerimas dėl imigracijos ir terorizmo ūgtelėjo ir kitose Europos šalyse. Beje, „Nielsen“ duomenimis, pabėgėlių ir imigracijos klausimas šiemet papildė jau ir Baltijos šalių vartotojų rūpesčių sąrašą, tiesa, Lietuvoje grėsme vartotojai to dar nelaiko, o štai Latvijoje imigracijos padariniai kelia nerimą 5% gyventojų, Estijoje – 10%.

infogr.am::infogram_0_nielsen_vartotoju

Straipsnis lapkričio 6 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Exel‘io“ lentelę

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
14:27
Kodėl naujausių technologijų be gyvų pardavimų neparduosi

Tik teoretikai gali galvoti, kad technologijoms parduoti labiausiai tinka elektroninė prekyba. Realybėje...

Pardavimai
09:19
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 3

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
Į kvitų loteriją įtraukiamos ir kai kurios parduotuvės

Kvitų loterijoje dalyvaujantys gyventojai nuo šiol galės bandyti laimę, registruodami kvitus ne tik už...

Prekyba
2019.02.16
Norvegų „Coop Norge“ išmokėjo 100 mln. Eur dividendų 6

Norvegijos prekybos tinklas „Coop Norge“ akcininkams išmokėjo rekordinio dydžio dividendus už 2018 m.

Prekyba
2019.02.16
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
Sausio metinė infliacija sudarė 1,7%

Vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 0,9%, paslaugų – 4,1%, skelbia Statistikos departamentas.

Prekyba
2019.02.15
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 7

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
Gamintojai nusivylę: tikrieji ministerijos siūlymai dėl „Metrail“ skiriasi nuo skelbtų viešai

Gamintojus ir importuotojus atstovaujančios pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos teigia, kad Aplinkos...

Paslaugos
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kvitų loterija plečiasi į IKEA, bet ne į „Maximą“ 12

Vasario 18 d. įsigalioja kvitų loterijos taisyklių pakeitimai. Žaidime galės dalyvauti ir kvitai už prekes...

Finansai
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„O‘Leary‘s“ valdytoja Lietuvoje kurs kino teatrą, restoranus

Restoranų tinklą „O‘Leary‘s“ valdanti Estijos bendrovė „APL Restaurants“, Lietuvoje įsteigusi dar tris naujas...

Paslaugos
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Teisininkai būgštauja, ar „vaučerių“ sistemos dalyviams neteks grąžinti paramos Premium 1

Vadinamųjų vaučerių įstatymas įregistruotas, bet į Europos Komisiją (EK) dėl leidimo teikti tokią paramą...

Prekyba
2019.02.14
IKEA savo e. platformoje prekiaus ir konkurentų gaminiais

Švedijos baldų prekybos milžinė IKEA ketina paleisti pardavimų platformą, kurioje būtų prekiaujama ir...

Prekyba
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
„Lidl“ tarptautinio verslo maržos žemiausiame lygyje nuo 2012 m. 3

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Lidl“ EBIT maržos lygis yra žemiausias nuo 2012 m., ir tai lėmė aktyvi...

Prekyba
2019.02.13
„Panoramą“ sustiprino keli teisingi sprendimai Premium 12

Sostinės prekybos centro „Pa­norama“ nuomininkai 2018 m. gavo 132,7 mln. Eur pardavimo pajamų, 5,3% daugiau...

Prekyba
2019.02.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau