Lietuviai – tikri optimistai, estai ir latviai jaučia baimę

Publikuota: 2015-11-15
Lietuvių lūkesčiai vėl pagerėjo, o tai turėtų teigiamai paveikti ir vartojimą.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvių lūkesčiai vėl pagerėjo, o tai turėtų teigiamai paveikti ir vartojimą. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Vartotojų lūkesčiai Lietuvoje, kaip ir prognozuota, rudenį vėl pagerėjo, o nerimas dėl euro įtakos prekių kainoms liko nuošaly. Pagal vartotojų optimizmą lietuviai apskritai gerokai lenkia Baltijos kaimynes ir kai kurias nerimą dėl pabėgėlių išgyvenančios Europos šalis, rodo tyrimas.

„Skaičiai patvirtina mūsų lūkesčius. Lietuvoje pirmąjį ir antrąjį ketvirtį dėl euro įvedimo vartotojų pasitikėjimas kiek sumažėjo. Krito ir vartojimas. Mes tikėjomės, kad trečiąjį ketvirtį vartotojai prie euro įpras ir pasitikėjimas vėl išaugs. Taip ir nutiko“, – pasidžiaugia Inga Ilkytė, tyrimą atlikusios bendrovės „Nielsen“ komercijos direktorė Baltijos šalims. Ji primena, kad pirmojoje metų pusėje vartotojai labiausiai nerimavo dėl galbūt išaugusių prekių kainų, o tai veikė jų nuomonę apie galimybes įpirkti brangesnių pirkinių, skatino neišlaidauti.

„Pasitikėjimo indeksas atsikuria, ir vartojimas vėl pereina į pozityvią augimo kryptį“, – sumažėjusias baimes fiksuoja pašnekovė.

„Nielsen“ duomenimis, vartotojų indeksas Lietuvoje trečiąjį ketvirtį sudarė 88 punktus, t. y. 5 punktais daugiau nei antrąjį ketvirtį. Estijoje (82) ir Latvijoje (79) vartotojų pasitikėjimas šiemet smuko, atitinkamai 2 ir 5 punktais.

Jaučia baimę

Asta Ivanauskienė, „Nielsen“ Vartotojų tyrimų skyriaus vadovė, sako, kad Estijoje ir ypač Latvijoje šiemet pastebimai padidėjo nerimas dėl šalies ekonomikos ir baimė dėl darbo vietos.

Manančių, kad šalis išgyvena ekonomikos recesiją, Latvijoje šiemet padaugėjo nuo 49% antrąjį ketvirtį iki 70% trečiąjį ketvirtį. Estijoje taip manančių padaugėjo nuo 49 iki 56%, Lietuvoje sumažėjo nuo 48 iki 46%.

„Latviai, palyginti su lietuviais ir estais, itin blogai vertina šalies ekonomikos padėtį. Latvijoje ir Estijoje pastebimai (10–15%) padaugėjo ir manančių, kad jų šalis iš recesijos per artimiausius 12 mėnesių neišsikapstys, Lietuvoje tas skaičius iškilo stabilus“, – nuotaikas lygina p. Ivanauskienė.

Latviai prastai vertina ir darbo perspektyvas šalyje. Antrąjį ketvirtį blogas perspektyvas matė 18% vartotojų, dabar taip mano jau 31%. Estijoje šis skaičius padidėjo nuo 14 iki 21%.

„Asmeninių finansų vertinimo pokyčių mažai, tik Lietuvoje gerai asmeninius finansus vertinančių padaugėjo. Latviai ir estai didelių pokyčių nemato, bet savo šalies padėtį jie vertina labai neigiamai“, – sako p. Ivanauskienė. Lietuvoje savo asmeninių finansų perspektyvą šiuo metu gerai vertina net 49% gyventojų. Antrąjį ketvirtį jų buvo 40%. Latvijoje ir Estijoje ši dalis siekia apie 36–40%.

Nerimas dėl pabėgėlių

Pasaulinio „Nielsen“ tyrimo duomenimis, didžiausias vartotojų lūkesčių augimas šiemet fiksuotas JAV. Vartotojų optimizmas čia per ketvirtį išaugo net 18 punktų, iki 119. Antra pagal optimizmo pokytį yra Lenkija, kur vartotojų pasitikėjimo indeksas šoktelėjo 10 punktų. „Nielsen“ pabrėžia, kad daugelio Europos rinkų vartotojai šiemet kiek neramūs. Tai labiausiai siejama su pabėgėlių klausimu, nes daugelyje rinkų išaugo nerimas dėl teroro rizikos, karo ir imigracijos įtakos. Pavyzdžiui, Vokietijoje, į kurią suplūdo itin daug pabėgėlių iš Artimųjų Rytų, net 23% vartotojų vienu didžiausių rūpesčių trečiąjį ketvirtį laiko terorizmo grėsmę. Tai 8 procentiniais punktais daugiau, nei fiksuota antrąjį ketvirtį. Nerimas dėl imigracijos ir terorizmo ūgtelėjo ir kitose Europos šalyse. Beje, „Nielsen“ duomenimis, pabėgėlių ir imigracijos klausimas šiemet papildė jau ir Baltijos šalių vartotojų rūpesčių sąrašą, tiesa, Lietuvoje grėsme vartotojai to dar nelaiko, o štai Latvijoje imigracijos padariniai kelia nerimą 5% gyventojų, Estijoje – 10%.

infogr.am::infogram_0_nielsen_vartotoju

Straipsnis lapkričio 6 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Buvusi „Apple“ prekybos vadovė prisijungia prie „Airbnb“ 3

Apgyvendinimo paslaugų įsigijimo tarpininkavimo paslaugas teikiančios interneto platformos „Airbnb“...

Prekyba
08:26
Butelio forma – taip pat prekės ženklas 1

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
2019.05.25
Tyrimas: 67% prekybininkų daugiakanalė prekyba yra svarbiausias prioritetas

Prekybininkai investuoja į daugiakanalės prekybos strategijas dėl kelių priežasčių: siekdami įgyti daugiau...

Prekyba
2019.05.25
Konfliktas netyla – JAV dėl „Huawei“ spaudė ir Lietuvą Premium 19

„Huawei“ pastarosiomis dienomis sulaukia vis naujų smūgių. Bendradarbiavimą su ja pranešė stabdančios jau ir...

Technologijos
2019.05.24
„Maxima LT“ grynasis pelnas išaugo du kartus 14

Mažmeninės prekybos tinklo „Maxima“ grynasis pelnas 2018 m. siekė 106,46 mln. Eur ir buvo 96,7% didesnis nei...

Prekyba
2019.05.24
Prekybininkams siūloma nedirbti 4 dienas per metus  4

Didiesiems prekybos tinklams siūloma uždrausti dirbti ne tik per Kalėdas ir Velykas, bet dar dvi švenčių...

Prekyba
2019.05.24
Nuo liepos gali padažnėti prekybininkų patikrinimai, bet jie ramūs Premium

Nuo liepos įsigaliojus Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo pataisoms, tikėtina,...

Prekyba
2019.05.24
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 22

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Ilgalaikis „Barboros“ vadovas atsisveikino su „Vilniaus prekyba“ Premium 13

19 metų „Vilniaus prekybos“ įmonėse dirbęs Tomas Kibildis, pastaruosius 4,5 metų vadovavęs elektroninei...

Prekyba
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
Tiesioginės prekybos rinka išlaiko augimą

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo 5%...

Prekyba
2019.05.23
 „Aprangos“, „Senukų“ ir „Vero Cafe“ klientai jau gali atsiskaityti su „MoQ“, „Barboros“ – ruošiasi Verslo tribūna 3

Trijų Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių – „Bitė“, „Tele2“ ir „Telia“ – sukurta programėlė pirkiniams...

Prekyba
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 5

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Apranga“ pertvarko tinklą: geriau mažiau, bet didesnių parduotuvių Premium

Didžiausia Baltijos šalyse mažmeninės prekybos drabužiais „Aprangos“ grupė daugiausia veiklos efektyvumo...

Prekyba
2019.05.23
EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
2019.05.22
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
„Sportland“ plėtoja e. komercijos projektą 16

Vladas Korsakovas, „Sportland LT“ valdybos pirmininkas, dalyvaudamas „Verslo žinių“ festivalyje RETAIL...

Prekyba
2019.05.22
„Topo centras“ neaplenkia mažesnių miestų 3

Praėjusią savaitę Kėdainiuose duris atvėrusi naujos kartos „Topo centro“ parduotuvė per pirmąjį savaitgalį...

Prekyba
2019.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau