Lietuviai – tikri optimistai, estai ir latviai jaučia baimę

Publikuota: 2015-11-15
Lietuvių lūkesčiai vėl pagerėjo, o tai turėtų teigiamai paveikti ir vartojimą.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvių lūkesčiai vėl pagerėjo, o tai turėtų teigiamai paveikti ir vartojimą. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Vartotojų lūkesčiai Lietuvoje, kaip ir prognozuota, rudenį vėl pagerėjo, o nerimas dėl euro įtakos prekių kainoms liko nuošaly. Pagal vartotojų optimizmą lietuviai apskritai gerokai lenkia Baltijos kaimynes ir kai kurias nerimą dėl pabėgėlių išgyvenančios Europos šalis, rodo tyrimas.

„Skaičiai patvirtina mūsų lūkesčius. Lietuvoje pirmąjį ir antrąjį ketvirtį dėl euro įvedimo vartotojų pasitikėjimas kiek sumažėjo. Krito ir vartojimas. Mes tikėjomės, kad trečiąjį ketvirtį vartotojai prie euro įpras ir pasitikėjimas vėl išaugs. Taip ir nutiko“, – pasidžiaugia Inga Ilkytė, tyrimą atlikusios bendrovės „Nielsen“ komercijos direktorė Baltijos šalims. Ji primena, kad pirmojoje metų pusėje vartotojai labiausiai nerimavo dėl galbūt išaugusių prekių kainų, o tai veikė jų nuomonę apie galimybes įpirkti brangesnių pirkinių, skatino neišlaidauti.

„Pasitikėjimo indeksas atsikuria, ir vartojimas vėl pereina į pozityvią augimo kryptį“, – sumažėjusias baimes fiksuoja pašnekovė.

„Nielsen“ duomenimis, vartotojų indeksas Lietuvoje trečiąjį ketvirtį sudarė 88 punktus, t. y. 5 punktais daugiau nei antrąjį ketvirtį. Estijoje (82) ir Latvijoje (79) vartotojų pasitikėjimas šiemet smuko, atitinkamai 2 ir 5 punktais.

Jaučia baimę

Asta Ivanauskienė, „Nielsen“ Vartotojų tyrimų skyriaus vadovė, sako, kad Estijoje ir ypač Latvijoje šiemet pastebimai padidėjo nerimas dėl šalies ekonomikos ir baimė dėl darbo vietos.

Manančių, kad šalis išgyvena ekonomikos recesiją, Latvijoje šiemet padaugėjo nuo 49% antrąjį ketvirtį iki 70% trečiąjį ketvirtį. Estijoje taip manančių padaugėjo nuo 49 iki 56%, Lietuvoje sumažėjo nuo 48 iki 46%.

„Latviai, palyginti su lietuviais ir estais, itin blogai vertina šalies ekonomikos padėtį. Latvijoje ir Estijoje pastebimai (10–15%) padaugėjo ir manančių, kad jų šalis iš recesijos per artimiausius 12 mėnesių neišsikapstys, Lietuvoje tas skaičius iškilo stabilus“, – nuotaikas lygina p. Ivanauskienė.

Latviai prastai vertina ir darbo perspektyvas šalyje. Antrąjį ketvirtį blogas perspektyvas matė 18% vartotojų, dabar taip mano jau 31%. Estijoje šis skaičius padidėjo nuo 14 iki 21%.

„Asmeninių finansų vertinimo pokyčių mažai, tik Lietuvoje gerai asmeninius finansus vertinančių padaugėjo. Latviai ir estai didelių pokyčių nemato, bet savo šalies padėtį jie vertina labai neigiamai“, – sako p. Ivanauskienė. Lietuvoje savo asmeninių finansų perspektyvą šiuo metu gerai vertina net 49% gyventojų. Antrąjį ketvirtį jų buvo 40%. Latvijoje ir Estijoje ši dalis siekia apie 36–40%.

Nerimas dėl pabėgėlių

Pasaulinio „Nielsen“ tyrimo duomenimis, didžiausias vartotojų lūkesčių augimas šiemet fiksuotas JAV. Vartotojų optimizmas čia per ketvirtį išaugo net 18 punktų, iki 119. Antra pagal optimizmo pokytį yra Lenkija, kur vartotojų pasitikėjimo indeksas šoktelėjo 10 punktų. „Nielsen“ pabrėžia, kad daugelio Europos rinkų vartotojai šiemet kiek neramūs. Tai labiausiai siejama su pabėgėlių klausimu, nes daugelyje rinkų išaugo nerimas dėl teroro rizikos, karo ir imigracijos įtakos. Pavyzdžiui, Vokietijoje, į kurią suplūdo itin daug pabėgėlių iš Artimųjų Rytų, net 23% vartotojų vienu didžiausių rūpesčių trečiąjį ketvirtį laiko terorizmo grėsmę. Tai 8 procentiniais punktais daugiau, nei fiksuota antrąjį ketvirtį. Nerimas dėl imigracijos ir terorizmo ūgtelėjo ir kitose Europos šalyse. Beje, „Nielsen“ duomenimis, pabėgėlių ir imigracijos klausimas šiemet papildė jau ir Baltijos šalių vartotojų rūpesčių sąrašą, tiesa, Lietuvoje grėsme vartotojai to dar nelaiko, o štai Latvijoje imigracijos padariniai kelia nerimą 5% gyventojų, Estijoje – 10%.

infogr.am::infogram_0_nielsen_vartotoju

Straipsnis lapkričio 6 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Regiono verslo geografija neriboja

Kuriantieji verslą sulaukia aibės patarimų, pamokymų ar instrukcijų, ko reikia, kad pasisektų. Be...

Gazelė
2020.01.25
Vartotojai savo teises gina aktyviau, ypač – dėl nekokybiškų batų 1

Pirkėjai, manantys, kad jų interesai buvo pažeisti, pernai aktyviau nei ankstesniais metais gynė savo teises...

Verslo aplinka
2020.01.25
Japonijos drabužių magnatas universitetui paaukojo 25 mln. USD 

Vienos didžiausių pasaulyje drabužių prekybos bendrovių, Japonijos greitosios mados prekės ženklo „Uniqlo“...

Prekyba
2020.01.25
Žiniasklaida: FNTT atliko kratas Kauno oro uosto kavinėse  2

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) atliko kratas Kauno oro uoste veikiančiose įmonės „A ir M“...

Prekyba
2020.01.23
Iš Ukrainos uždrausta importuoti paukštieną ir jos gaminius

Europos Komisija (EK) oficialiai pranešė, kad nuo sausio 19 d. uždrausta iš Ukrainos į Europos Sąjungos (ES)...

Pramonė
2020.01.23
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
„Eurokos“ valdytojai ir „Berchem“ – baudos už pavojingas prekes

Kosmetikos parduotuves „Eurokos“ valdanti bendrovė „Kosmelita“ ir chemijos produktų prekybos įmonė „Berchem“...

Prekyba
2020.01.23
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
„Google Chrome“ blokuos trečiųjų šalių slapukus: reklamos verslo laukia pokyčiai Premium

Vienos populiariausių naršyklių „Chrome“ atstovas savo tinklaraštyje paskelbė, kad per dvejus metus visiškai...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
JAV ir ES galandasi nagus prekybos susitarimui Premium

JAV ir Europos Sąjunga (ES) ruošiasi dar kartą sėsti prie prekybos susitarimo derybų stalo. Tiesa, kol kas...

Verslo aplinka
2020.01.23
Strategijos, kurios padeda išgyventi žemės ūkio technikos pardavėjams Premium

Naujos žemės ūkio technikos rinkos atsigavimo laukiama jau ne vienus metus, bet pardavimai niekaip neįsisuka...

Pramonė
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau