„Nielsen“: prekybos tinklai užsidaro ne dėl konkurentų spaudimo

Publikuota: 2015-11-11
2015 09 10. Mažmeninės prekybos UAB "Fresh Market" parduotuvė Vilniuje, Fabijoniškėse. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
2015 09 10. Mažmeninės prekybos UAB "Fresh Market" parduotuvė Vilniuje, Fabijoniškėse. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Lietuvoje dar yra vietos naujiems prekybos tinklams ir centrams. Uždaryti parduotuves priverčia ne ankšta rinka, o neteisingi sprendimai.

Tuo įsitikinusi Žaneta Simonaitytė, „Nielsen“ paslaugų mažmenos tinklams vadovė Baltijos šalims. Anot jos, Lietuvoje esantys didieji prekybos centrai – viso labo vidutinio dydžio, jei lygintume save su, pavyzdžiui, Jungtine Karalyste ar Prancūzija, kur itin populiarūs savaitgalio apsipirkimai, o pirkėjų krepšeliai – gausūs. Specialistė įsitikinusi, jog žvelgiant į tai, kokią rinkos dalį sudaro didieji prekybos centrai, maži parduotuvių tinklai ir t.t., Lietuvoje erdvės plėtrai yra.

„Kai kurie žaidėjai šiemet užsidarė ir išėjo ne todėl, kad jiems nebuvo vietos, o todėl, kad jie kažką darė ne taip“, – pabrėžia p. Simonaitytė.

Tiesa, kalbėdama apie augimo galimybes ji atkreipia dėmesį, jog, greičiausiai, bandyti į parduotuves atvesti periferijoje esančius pirkėjus gali būti brangu, o bandyti laimę vienoje sankryžoje statant kelis skirtingus prekybos centrus ir konkuruojant dėl to paties pravažiuojančio pirkėjo – neprotinga.

Įgyvendinti lūkesčius

Tiesa, „Baltic Retail Forum“ renginyje dalyvavusi specialistė neslepia: nors erdvės augti yra, iššūkių prekybininkams netrūksta.

„Jei pirmus du metų ketvirčius lietuvius euro įvedimas buvo išgąsdinęs, trečią metų ketvirtį lūkesčiai atsigavo, sumažėjo dalis tų, kurie teigė neturintys laisvų pinigų. Vis dėlto tie, kurie sakė, kad laisvų pinigų turi, pabrėžė, kad peržiūri savo vartojimo įpročius ir nori taupyti“, – sako p. Simonaitytė.

Tad, anot jos, svarbiausia prekybininkų užduotis – patenkinti pirkėjų lūkesčius ir duoti tai, ko jie nori. Pavyzdžiui, apibendrina p. Simonaitytė, tarp svarbiausių pirkėjų rūpesčių – sveikata, šeimos ir vaikų gerovė, į svarbiausių rūpesčių sąrašą patenka ir maisto kainos.

„Nielsen“ atstovė pabrėžia, kad siekdami sėkmės prekybininkai turėtų užtikrinti, kad pirkėjas galėtų apsipirkti vienu ypu.

„Nors daug kalbama apie ėjimą į specializuotas parduotuves, pirkėjai vis tiek nori viską, ko reikia, rasti vienoje parduotuvėje, – tikina specialistė. – Be to, pirkėjai nekenčia, kai kažkurios prekės neranda.“

Tarp lūkesčių, kuriuos turėtų įgyvendinti prekybininkai, ir noras, kad prekybos centro asortimentas būtų kokybiškas ir tinkamas. Pirkėjai dėmesį kreipia į platų žuvies, mėsos, vaisių ir daržovių pasirinkimą. Taip pat, akcentuoja p. Simonaitytė, ieškoma prekybos centrų su plačiu asortimentu, o stovint prie kasos norima, kad prekės būtų vertos už jas sumokėtos sumos.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ar Turkija iš tikro atsisakys „viskas įskaičiuota“

„Turkiją reikia gelbėti nuo turistų, kurie leidžia laiką įstrigę viešbučiuose“, – tokie teiginiai...

„Samsung“ stiprina prekybos pozicijas Lietuvoje, atidaro dar vieną parduotuvę

Pietų Korėjos milžinė „Samsung“ atidaro jau šeštą parduotuvę Lietuvoje. Rugpjūčio 24 d., penktadienį,...

„Kesko Senukai“ gavo Latvijos leidimą perimti internetinės prekybos grupę 1A

Latvijos konkurencijos taryba leido statybos, remonto ir buities prekių tinklą Baltijos šalyse valdančiai...

Prekybininkų atstovas: stiprių naujų tinklų atėjimas rizikingiausias smulkiesiems 2

Prekybininkų atstovai tikina esantys atviri Vyriausybės siekiui atidžiau tikrinti prekybos tinklų sutartis su...

Piniginė telefone: „MoQ beta“ gali atsisiųsti išmaniųjų turėtojai 41

Trijų mobiliojo ryšio operatorių – „Bitė Lietuva“, „Tele2“ ir „Telia Lietuva“– sukurta mobiliųjų mokėjimų...

Į VMI kvitų loteriją siūlo įtraukti ir nefiskalinius čekius 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) skelbia, kad per pirmus septynis kvitų žaidimo mėnesius, atsižvelgus į...

S. Skvernelis žada didinti konkurenciją prekybos tinklams, tikrinti tiekėjų sutartis 7

Premjeras Saulius Skvernelis sako, kad Vyriausybė sieks padidinti konkurenciją didiesiems prekybos tinklams,...

Aukštaitijos prekybininkė: verta pagalvoti, ar smulkiųjų gaivinimas nebus naudingas tik didiesiems Premium 2

Iniciatyva uždrausti didiesiems prekybos centrams dirbti sekmadieniais yra priešinga tikslui mažinti kainas.

Vilniuje atidaro gatvės maisto turgų – idėją įkvėpė Londonas  19

Paskutinį vasaros sekmadienį, rugpjūčio 26 d., Vilniaus stoties rajone startuoja gatvės maisto turgus „Turgus...

Prekybos centrų darbas savaitgaliais: renkamasi iš trijų variantų 7

Vyriausybė pradėjo derybas su prekybininkais ir profsąjungomis dėl pasiūlymų Lietuvoje riboti prekybos centrų...

Nelegaliai aliejų ir cukrų gabenusi grupuotė nuslėpė 0,2 mln. Eur PVM 1

Lietuvos ir Latvijos piliečių organizuota grupuotė užsiėmė nelegaliu rapsų ir saulėgrąžų aliejaus bei cukraus...

Verslo aplinka
2018.08.20
Grožio prekių rinka: augimas lėtėja, braunasi konkurentai Premium 2

Ramų santūriai augančių kosmetikos ir parfumerijos prekių tinklų gyvenimą jaukia konkurenciją jiems...

Vaikai skatina įsigyti kompiuterį ir interneto prieigą

Šių metų pirmą ketvirtį asmeninius kompiuterius namuose turėjo 76%, o interneto prieigą – 78% namų ūkių, tai...

Ugdymo mokesčiai ir algos privačiuose vaikų darželiuose 4

VŽ pateikia didžiausių pagal 2017 m. pajamas privačių vaikų darželių paslaugų įkainius ir vidutines juose...

Apklausa: renkantis prekę kliaujamasi socialiniais tinklais 3

59% lietuvių reikiamos prekės neieško paieškos sistemose – eina tiesiai į žinomą elektroninę parduotuvę ir...

Kinijoje atsiras 100 baltarusiškų prekių parduotuvių 9

Ketvirtadienį Kinijos Guidžou provincijos Guangdongo mieste iškilmingai atidaryta baltarusiškų prekių...

Egipto viešbučiams gresia prarasti žvaigždutes 7

Egipte nuspręsta šalyje veikiančius viešbučius iš naujo klasifikuoti pagal tarptautinius Pasaulinės turizmo...

Vilniaus „Akropolis“ pasipildė dviem naujais prekių ženklais 8

Šį mėnesį Vilniaus „Akropolyje“ atidarytos JAV drabužių prekių ženklų – „Tommy Hilfiger“ ir „Calvin Klein...

„Douglas“ keičia logotipą 1

Nuo 2018 m. pradžios visoje Europoje „Douglas“ tinklas atnaujina savo logotipą. Investicijos į atnaujinimą...

Kauno „Serfas“ šiemet tikisi 1,8 mln. Eur pelno 1

Lietuvos kapitalo statybinių medžiagų gamybos ir prekybos įmonė „Serfas“ šiemet planuoja gauti apie 55 mln.

Pramonė
2018.08.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau