„Nielsen“: prekybos tinklai užsidaro ne dėl konkurentų spaudimo

Publikuota: 2015-11-11
2015 09 10. Mažmeninės prekybos UAB "Fresh Market" parduotuvė Vilniuje, Fabijoniškėse. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
2015 09 10. Mažmeninės prekybos UAB "Fresh Market" parduotuvė Vilniuje, Fabijoniškėse. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Lietuvoje dar yra vietos naujiems prekybos tinklams ir centrams. Uždaryti parduotuves priverčia ne ankšta rinka, o neteisingi sprendimai.

Tuo įsitikinusi Žaneta Simonaitytė, „Nielsen“ paslaugų mažmenos tinklams vadovė Baltijos šalims. Anot jos, Lietuvoje esantys didieji prekybos centrai – viso labo vidutinio dydžio, jei lygintume save su, pavyzdžiui, Jungtine Karalyste ar Prancūzija, kur itin populiarūs savaitgalio apsipirkimai, o pirkėjų krepšeliai – gausūs. Specialistė įsitikinusi, jog žvelgiant į tai, kokią rinkos dalį sudaro didieji prekybos centrai, maži parduotuvių tinklai ir t.t., Lietuvoje erdvės plėtrai yra.

„Kai kurie žaidėjai šiemet užsidarė ir išėjo ne todėl, kad jiems nebuvo vietos, o todėl, kad jie kažką darė ne taip“, – pabrėžia p. Simonaitytė.

Tiesa, kalbėdama apie augimo galimybes ji atkreipia dėmesį, jog, greičiausiai, bandyti į parduotuves atvesti periferijoje esančius pirkėjus gali būti brangu, o bandyti laimę vienoje sankryžoje statant kelis skirtingus prekybos centrus ir konkuruojant dėl to paties pravažiuojančio pirkėjo – neprotinga.

Įgyvendinti lūkesčius

Tiesa, „Baltic Retail Forum“ renginyje dalyvavusi specialistė neslepia: nors erdvės augti yra, iššūkių prekybininkams netrūksta.

„Jei pirmus du metų ketvirčius lietuvius euro įvedimas buvo išgąsdinęs, trečią metų ketvirtį lūkesčiai atsigavo, sumažėjo dalis tų, kurie teigė neturintys laisvų pinigų. Vis dėlto tie, kurie sakė, kad laisvų pinigų turi, pabrėžė, kad peržiūri savo vartojimo įpročius ir nori taupyti“, – sako p. Simonaitytė.

Tad, anot jos, svarbiausia prekybininkų užduotis – patenkinti pirkėjų lūkesčius ir duoti tai, ko jie nori. Pavyzdžiui, apibendrina p. Simonaitytė, tarp svarbiausių pirkėjų rūpesčių – sveikata, šeimos ir vaikų gerovė, į svarbiausių rūpesčių sąrašą patenka ir maisto kainos.

„Nielsen“ atstovė pabrėžia, kad siekdami sėkmės prekybininkai turėtų užtikrinti, kad pirkėjas galėtų apsipirkti vienu ypu.

„Nors daug kalbama apie ėjimą į specializuotas parduotuves, pirkėjai vis tiek nori viską, ko reikia, rasti vienoje parduotuvėje, – tikina specialistė. – Be to, pirkėjai nekenčia, kai kažkurios prekės neranda.“

Tarp lūkesčių, kuriuos turėtų įgyvendinti prekybininkai, ir noras, kad prekybos centro asortimentas būtų kokybiškas ir tinkamas. Pirkėjai dėmesį kreipia į platų žuvies, mėsos, vaisių ir daržovių pasirinkimą. Taip pat, akcentuoja p. Simonaitytė, ieškoma prekybos centrų su plačiu asortimentu, o stovint prie kasos norima, kad prekės būtų vertos už jas sumokėtos sumos.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Interneto vizija“ simboliškai atnaujino savo prekės ženklą

Svetainių talpinimo ir domenų registravimo paslaugas teikianti bendrovė „Interneto vizija“ atnaujino...

Rinkodara
10:13
„Baltoji banga“ pasidalijo ironišku „Mėslitos“ vadovo interviu 

Tarptautinę antikorupcijos dieną skaidraus verslo iniciatyva „Baltoji banga“ ir asociacija „Investors' Forum“...

Prekyba
10:05
„Ignitis grupė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius 2

Energetikos bendrovės „Ignitis grupė“ paskelbtą reklamos kūrybos agentūros konkursą laimėjo agentūra „Milk“.

Rinkodara
08:04
Rinkodaros ir komunikacijos lyderiai: kokie bus 2020-ieji Premium

Dalijamės lyderiaujančių rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos įmonių vadovų, nuomonės lyderių mintimis...

Rinkodara
05:45
Kinai nori pirkti visko ir brangiai: kaip jiems parduoti lietuviškus produktus Premium 1

Kinijos rinka yra besotė, todėl daugelį smulkiųjų gamintojų ji gąsdina, kad nepajėgs tenkinti jos poreikių.

Gazelė
2019.12.10
Žurnalistų sąjungos narių teises gins „Triniti“

Nuo šiol Lietuvos žurnalistų sąjungos narius konsultuos ir jų teises gins advokatų kontora „Triniti“.

Rinkodara
2019.12.10
Lapkritį – 2,2% suderinta vidutinė metinė infliacija

Vidutinė metinė infliacija Lietuvoje, apskaičiuota pagal su kitomis Europos Sąjungos šalimis suderintą...

Prekyba
2019.12.10
„Financial Times“ skyrė įvertinimą „Go Vilnius“

Vilniui atitenka „Financial Times“ įvertinimas – „Go Vilnius“ pripažinta geriausia miesto verslo plėtros...

Rinkodara
2019.12.10
Meno aukcionai rodo sveikos rinkos požymius Premium

Gruodžio 5 ir 6 d. Vilniuje vyko du meno kūrinių aukcionai, leidę pasitikrinti, kur link krypsta antrinė meno...

Laisvalaikis
2019.12.09
Stambios prekybos mokesčio nuo 2020 m. nebus: jis grąžintas tobulinti 

Planuojamas įvesti stambios prekybos mokestis, kurį mokėtų kiekviena, didesnę nei 2 mln. Eur per mėnesį...

Prekyba
2019.12.09
L. Šiautkulis: jei žinai, kad sprendimas bus sėkmingas, greičiausiai jau pavėlavai

Dėliojant savo verslų ateities scenarijus, nevalia pamiršti, kad jau dabar vartotojas nori viską rinktis...

Rinkodara
2019.12.09
D. Dundulis: „Norfos“ augimas šiemet spartesnis nei tikėtasi 

Vieną didžiausių Lietuvoje mažmeninės prekybos tinklų „Norfa“ valdančios bendrovės „Norfos mažmena“ vadovas...

Prekyba
2019.12.09
„Iki“ komunikacijos partneriais pasirinko „Publicum“  1

Prekybos tinklas „Iki“ šiandien pradeda bendradarbiavimą su konkurso būdu pasirinktais naujais komunikacijos...

Rinkodara
2019.12.09
„Ikea“ irgi nebeprekiauja per „Amazon“ 

Baldų gamintoja „Ikea“ paskelbė nebeprekiaujanti savo produkcija JAV elektroninės prekybos platformoje...

Prekyba
2019.12.09
Išleista „Rinkodaros sektoriaus apžvalga 2019“

„Verslo žinios“ antrus metus iš eilės pristato leidinį, skirtą rinkodaros, komunikacijos ir...

Rinkodara
2019.12.09
„Decathlon“ įsigijo ledo ritulio prekės ženklą „Dita“

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių gamybos ir prekybos milžinė „Decathlon“ įsigijo Nyderlandų ledo...

Prekyba
2019.12.09
„Rimi“ prekių galiojimo monitoringui naudoja išmaniąją programėlę 

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“ pradėjo naudoti švedų startuolio „Why Waste“ sukurtą programėlę „Semafor“,...

Prekyba
2019.12.09
Lapkričio metinė infliacija sudarė 1,7% 

2019 lapkritį, palyginti su spaliu, apskaičiuotas artimas nuliui bendras vartojimo prekių ir paslaugų kainų...

Prekyba
2019.12.09
Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium 2

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
2019.12.09
„La Crepe“ ir „Charlie Pizza“ valdytoja kitąmet į plėtrą investuos 1,8 mln. Eur Premium 1

Apie pusšimtį restoranų Lietuvoje turinti „Amber Food“ įmonių grupė 2020 m. planuoja atidaryti iki 9 naujų...

Paslaugos
2019.12.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau