„Nielsen“: prekybos tinklai užsidaro ne dėl konkurentų spaudimo

Publikuota: 2015-11-11
2015 09 10. Mažmeninės prekybos UAB "Fresh Market" parduotuvė Vilniuje, Fabijoniškėse. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
2015 09 10. Mažmeninės prekybos UAB "Fresh Market" parduotuvė Vilniuje, Fabijoniškėse. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Lietuvoje dar yra vietos naujiems prekybos tinklams ir centrams. Uždaryti parduotuves priverčia ne ankšta rinka, o neteisingi sprendimai.

Tuo įsitikinusi Žaneta Simonaitytė, „Nielsen“ paslaugų mažmenos tinklams vadovė Baltijos šalims. Anot jos, Lietuvoje esantys didieji prekybos centrai – viso labo vidutinio dydžio, jei lygintume save su, pavyzdžiui, Jungtine Karalyste ar Prancūzija, kur itin populiarūs savaitgalio apsipirkimai, o pirkėjų krepšeliai – gausūs. Specialistė įsitikinusi, jog žvelgiant į tai, kokią rinkos dalį sudaro didieji prekybos centrai, maži parduotuvių tinklai ir t.t., Lietuvoje erdvės plėtrai yra.

„Kai kurie žaidėjai šiemet užsidarė ir išėjo ne todėl, kad jiems nebuvo vietos, o todėl, kad jie kažką darė ne taip“, – pabrėžia p. Simonaitytė.

Tiesa, kalbėdama apie augimo galimybes ji atkreipia dėmesį, jog, greičiausiai, bandyti į parduotuves atvesti periferijoje esančius pirkėjus gali būti brangu, o bandyti laimę vienoje sankryžoje statant kelis skirtingus prekybos centrus ir konkuruojant dėl to paties pravažiuojančio pirkėjo – neprotinga.

Įgyvendinti lūkesčius

Tiesa, „Baltic Retail Forum“ renginyje dalyvavusi specialistė neslepia: nors erdvės augti yra, iššūkių prekybininkams netrūksta.

„Jei pirmus du metų ketvirčius lietuvius euro įvedimas buvo išgąsdinęs, trečią metų ketvirtį lūkesčiai atsigavo, sumažėjo dalis tų, kurie teigė neturintys laisvų pinigų. Vis dėlto tie, kurie sakė, kad laisvų pinigų turi, pabrėžė, kad peržiūri savo vartojimo įpročius ir nori taupyti“, – sako p. Simonaitytė.

Tad, anot jos, svarbiausia prekybininkų užduotis – patenkinti pirkėjų lūkesčius ir duoti tai, ko jie nori. Pavyzdžiui, apibendrina p. Simonaitytė, tarp svarbiausių pirkėjų rūpesčių – sveikata, šeimos ir vaikų gerovė, į svarbiausių rūpesčių sąrašą patenka ir maisto kainos.

„Nielsen“ atstovė pabrėžia, kad siekdami sėkmės prekybininkai turėtų užtikrinti, kad pirkėjas galėtų apsipirkti vienu ypu.

„Nors daug kalbama apie ėjimą į specializuotas parduotuves, pirkėjai vis tiek nori viską, ko reikia, rasti vienoje parduotuvėje, – tikina specialistė. – Be to, pirkėjai nekenčia, kai kažkurios prekės neranda.“

Tarp lūkesčių, kuriuos turėtų įgyvendinti prekybininkai, ir noras, kad prekybos centro asortimentas būtų kokybiškas ir tinkamas. Pirkėjai dėmesį kreipia į platų žuvies, mėsos, vaisių ir daržovių pasirinkimą. Taip pat, akcentuoja p. Simonaitytė, ieškoma prekybos centrų su plačiu asortimentu, o stovint prie kasos norima, kad prekės būtų vertos už jas sumokėtos sumos.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
19:00
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
14:48
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
11:47
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 1

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
08:15
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
07:35
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
05:45
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 4

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Gėrimų gamintojai nuogąstauja dėl didėjančio šešėlio 

Mažas stipriųjų alkoholinių gėrimų realizacijos augimas ir padidėjusios pajamos rodo, jog Lietuvos gyventojai...

Prekyba
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau