„Nielsen“: prekybos tinklai užsidaro ne dėl konkurentų spaudimo

Publikuota: 2015-11-11
2015 09 10. Mažmeninės prekybos UAB "Fresh Market" parduotuvė Vilniuje, Fabijoniškėse. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
2015 09 10. Mažmeninės prekybos UAB "Fresh Market" parduotuvė Vilniuje, Fabijoniškėse. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Lietuvoje dar yra vietos naujiems prekybos tinklams ir centrams. Uždaryti parduotuves priverčia ne ankšta rinka, o neteisingi sprendimai.

Tuo įsitikinusi Žaneta Simonaitytė, „Nielsen“ paslaugų mažmenos tinklams vadovė Baltijos šalims. Anot jos, Lietuvoje esantys didieji prekybos centrai – viso labo vidutinio dydžio, jei lygintume save su, pavyzdžiui, Jungtine Karalyste ar Prancūzija, kur itin populiarūs savaitgalio apsipirkimai, o pirkėjų krepšeliai – gausūs. Specialistė įsitikinusi, jog žvelgiant į tai, kokią rinkos dalį sudaro didieji prekybos centrai, maži parduotuvių tinklai ir t.t., Lietuvoje erdvės plėtrai yra.

„Kai kurie žaidėjai šiemet užsidarė ir išėjo ne todėl, kad jiems nebuvo vietos, o todėl, kad jie kažką darė ne taip“, – pabrėžia p. Simonaitytė.

Tiesa, kalbėdama apie augimo galimybes ji atkreipia dėmesį, jog, greičiausiai, bandyti į parduotuves atvesti periferijoje esančius pirkėjus gali būti brangu, o bandyti laimę vienoje sankryžoje statant kelis skirtingus prekybos centrus ir konkuruojant dėl to paties pravažiuojančio pirkėjo – neprotinga.

Įgyvendinti lūkesčius

Tiesa, „Baltic Retail Forum“ renginyje dalyvavusi specialistė neslepia: nors erdvės augti yra, iššūkių prekybininkams netrūksta.

„Jei pirmus du metų ketvirčius lietuvius euro įvedimas buvo išgąsdinęs, trečią metų ketvirtį lūkesčiai atsigavo, sumažėjo dalis tų, kurie teigė neturintys laisvų pinigų. Vis dėlto tie, kurie sakė, kad laisvų pinigų turi, pabrėžė, kad peržiūri savo vartojimo įpročius ir nori taupyti“, – sako p. Simonaitytė.

Tad, anot jos, svarbiausia prekybininkų užduotis – patenkinti pirkėjų lūkesčius ir duoti tai, ko jie nori. Pavyzdžiui, apibendrina p. Simonaitytė, tarp svarbiausių pirkėjų rūpesčių – sveikata, šeimos ir vaikų gerovė, į svarbiausių rūpesčių sąrašą patenka ir maisto kainos.

„Nielsen“ atstovė pabrėžia, kad siekdami sėkmės prekybininkai turėtų užtikrinti, kad pirkėjas galėtų apsipirkti vienu ypu.

„Nors daug kalbama apie ėjimą į specializuotas parduotuves, pirkėjai vis tiek nori viską, ko reikia, rasti vienoje parduotuvėje, – tikina specialistė. – Be to, pirkėjai nekenčia, kai kažkurios prekės neranda.“

Tarp lūkesčių, kuriuos turėtų įgyvendinti prekybininkai, ir noras, kad prekybos centro asortimentas būtų kokybiškas ir tinkamas. Pirkėjai dėmesį kreipia į platų žuvies, mėsos, vaisių ir daržovių pasirinkimą. Taip pat, akcentuoja p. Simonaitytė, ieškoma prekybos centrų su plačiu asortimentu, o stovint prie kasos norima, kad prekės būtų vertos už jas sumokėtos sumos.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

PC „Ozas“ lankytojų skaičius ūgtelėjo 16% 2

Prekybos ir pramogų centras „Ozas“ praneša, kad šių metų pirmas pusmetis buvo sėkmingas: lankytojų srautas...

Prekyba
11:12
„Sanitex“ turi naują vadovą 3

Penkiolika metų didmeninės prekybos įmonei „Sanitex“ vadovavęs Andrius Joneikis atsisveikino su darboviete.

Prekyba
10:46
Prekių pristatymo versle apstu nišų Premium 1

Besiplečianti e. prekyba rodo, kad pristatymo ir su juo susijusių paslaugų poreikis auga, o partnerių, kurie...

Prekyba
05:45
4 įmonės negali prekiauti naftos produktais 4

Įsiskolinusios valstybei bendrovės „Singora“, „Energijos kodas“, „Sunergus“ ir „Jumps“ nebegali prekiauti...

Prekyba
2019.07.22
Nusibodo baidarių „autostrados“ upėse, todėl pradėjo gaminti medines kanojas Premium

Kažkada kilęs sumanymas pasigaminti kanoją Janiui Žekaniui jau tapo pagrindine veikla. Kad kuo daugiau galimų...

Gazelė
2019.07.22
„Aibės“ pajamos augo 6,7%, iki 138 mln. Eur  4

Prekybos įmonių aljansas „Aibė“ praėjusiais metais gavo 138,058 mln. Eur konsoliduotų pajamų – 6,7% daugiau...

Prekyba
2019.07.22
Reklamos agentūrų metai: šuolis – gamybos įmonėse, iššūkiai – kūrybininkams Premium 2

30-ies didžiausių kūrybinių ir reklamos agentūrų pardavimai per 2018 m. išaugo daugiau nei dešimtadaliu.

Rinkodara
2019.07.22
Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys Premium

Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens...

Prekyba
2019.07.22
Po rekonstrukcijos atidaro G9 3

Po 7 mėnesius trukusios rekonstrukcijos liepos 29 d. atidaromas Gedimino pr. 9 esantis prekybos centras G9.

Prekyba
2019.07.22
„Škoda“ prekiaujanti ARX tikisi stabilaus iki 11% augimo

Naujais „Škoda“ automobiliais prekiaujanti bendrovė ARX pernai gavo 66,133 mln. Eur pajamų – 13% daugiau nei...

Prekyba
2019.07.22
Paleičikų „Vaizgos“ pajamos pernai augo 29% 19

Paleičikų šeimos valdoma degalinių, motelių ir žemės nuomos, transporto paslaugų grupė „Vaizga“ praėjusiais...

Prekyba
2019.07.22
Kaip grįžta investicijos į socialinę atsakomybę 5

Lietuvos verslo pasaulyje yra dvi klaidingo mąstymo kryptys, kai pradedama kalba apie socialinę atsakomybę.

Rinkodara
2019.07.21
„Carrefour“ atidarė pirmą BIO parduotuvę Belgijoje

Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklas „Carrefour“ atidarė pirmą organiškų produktų parduotuvę Briuselyje.

Prekyba
2019.07.20
Siekdami priartėti prie „nulio atliekų“, bando keisti vartojimo įpročius Premium

Jeigu daržovės užaugintos natūraliu būdu, jų išorė neturi reikšmės nei skoniui, nei maistinei vertei, o...

Prekyba
2019.07.20
Prancūzų „Auchan“ galimai žvalgosi įsigijimo Baltijos šalyse Premium 9

Prancūzų mažmenininkas „Auchan“, turintis parduotuvių Lenkijoje, svarsto galimybę žengti į Baltijos šalis, o...

Prekyba
2019.07.19
Kol atidarė prancūziškų produktų krautuvėlę, nuėjo kryžiaus kelius Premium 4

„Jei būtume žinoję, kiek reikia atlikti visokiausių formalumų, kažin ar ši krautuvėlė egzistuotų. Tačiau...

Gazelė
2019.07.19
„Kesko Senukai Digital“ gavo 4.000 Eur baudą už vartotojų klaidinimą 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nubaudė UAB „Kesko Senukai Digital“ dėl vykdytos...

Prekyba
2019.07.18
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 7

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau