„Nielsen“: prekybos tinklai užsidaro ne dėl konkurentų spaudimo

Publikuota: 2015-11-11
2015 09 10. Mažmeninės prekybos UAB "Fresh Market" parduotuvė Vilniuje, Fabijoniškėse. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
2015 09 10. Mažmeninės prekybos UAB "Fresh Market" parduotuvė Vilniuje, Fabijoniškėse. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Lietuvoje dar yra vietos naujiems prekybos tinklams ir centrams. Uždaryti parduotuves priverčia ne ankšta rinka, o neteisingi sprendimai.

Tuo įsitikinusi Žaneta Simonaitytė, „Nielsen“ paslaugų mažmenos tinklams vadovė Baltijos šalims. Anot jos, Lietuvoje esantys didieji prekybos centrai – viso labo vidutinio dydžio, jei lygintume save su, pavyzdžiui, Jungtine Karalyste ar Prancūzija, kur itin populiarūs savaitgalio apsipirkimai, o pirkėjų krepšeliai – gausūs. Specialistė įsitikinusi, jog žvelgiant į tai, kokią rinkos dalį sudaro didieji prekybos centrai, maži parduotuvių tinklai ir t.t., Lietuvoje erdvės plėtrai yra.

„Kai kurie žaidėjai šiemet užsidarė ir išėjo ne todėl, kad jiems nebuvo vietos, o todėl, kad jie kažką darė ne taip“, – pabrėžia p. Simonaitytė.

Tiesa, kalbėdama apie augimo galimybes ji atkreipia dėmesį, jog, greičiausiai, bandyti į parduotuves atvesti periferijoje esančius pirkėjus gali būti brangu, o bandyti laimę vienoje sankryžoje statant kelis skirtingus prekybos centrus ir konkuruojant dėl to paties pravažiuojančio pirkėjo – neprotinga.

Įgyvendinti lūkesčius

Tiesa, „Baltic Retail Forum“ renginyje dalyvavusi specialistė neslepia: nors erdvės augti yra, iššūkių prekybininkams netrūksta.

„Jei pirmus du metų ketvirčius lietuvius euro įvedimas buvo išgąsdinęs, trečią metų ketvirtį lūkesčiai atsigavo, sumažėjo dalis tų, kurie teigė neturintys laisvų pinigų. Vis dėlto tie, kurie sakė, kad laisvų pinigų turi, pabrėžė, kad peržiūri savo vartojimo įpročius ir nori taupyti“, – sako p. Simonaitytė.

Tad, anot jos, svarbiausia prekybininkų užduotis – patenkinti pirkėjų lūkesčius ir duoti tai, ko jie nori. Pavyzdžiui, apibendrina p. Simonaitytė, tarp svarbiausių pirkėjų rūpesčių – sveikata, šeimos ir vaikų gerovė, į svarbiausių rūpesčių sąrašą patenka ir maisto kainos.

„Nielsen“ atstovė pabrėžia, kad siekdami sėkmės prekybininkai turėtų užtikrinti, kad pirkėjas galėtų apsipirkti vienu ypu.

„Nors daug kalbama apie ėjimą į specializuotas parduotuves, pirkėjai vis tiek nori viską, ko reikia, rasti vienoje parduotuvėje, – tikina specialistė. – Be to, pirkėjai nekenčia, kai kažkurios prekės neranda.“

Tarp lūkesčių, kuriuos turėtų įgyvendinti prekybininkai, ir noras, kad prekybos centro asortimentas būtų kokybiškas ir tinkamas. Pirkėjai dėmesį kreipia į platų žuvies, mėsos, vaisių ir daržovių pasirinkimą. Taip pat, akcentuoja p. Simonaitytė, ieškoma prekybos centrų su plačiu asortimentu, o stovint prie kasos norima, kad prekės būtų vertos už jas sumokėtos sumos.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujos koncepcijos „Monton“ parduotuvių sprendimai  2

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.23
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 7

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Korupciniai žaidimai, kurie vyksta už akcininkų nugaros Premium 8

Apie korupciją privačiame versle viešai retai kalbama, bet jos mastas gali būti ne mažesnis nei viešajame...

Verslo aplinka
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21
„Maxima grupė“ nebeturi Ispanijos tinklo „Supersol“ valdymo sutarties  Premium

Ispanijoje veikiančio mažmeninės prekybos tinklo „Supersol“ valdymas perleistas Liuksemburgo bendrovei...

Prekyba
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

Paslaugos
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

Statyba ir NT
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau