Vis daugiau pirkėjų vaistinėse ieško grožio prekių

Publikuota: 2015-11-07
Ingrida Damulienė, „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė: „Iš vaistinių po truputį tampame „sveikatinėmis“, nes pusė parduodamų prekių – grožio ir sveikatos prekės.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ingrida Damulienė, „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė: „Iš vaistinių po truputį tampame „sveikatinėmis“, nes pusė parduodamų prekių – grožio ir sveikatos prekės.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Vartotojų rūpestis sveikata Lietuvoje didėja, taip pat daugėja ir norinčiųjų ja rūpintis prevenciškai, pabrėžia vaistinių tinklai. Kartu bendrovės fiksuoja ir augančius maisto papildų, higienos ir grožio prekių pardavimus, jie augimo greičiu jau lenkia vaistų pardavimus.

„Mes juokaujame, kad iš vaistinių po truputį tampame „sveikatinėmis“, nes pu­sė parduodamų prekių yra grožio ir sveikatos prekės“, – sako Ingrida Damulienė, tinklo „Eu­rovaistinė“ valdybos pirmininkė. Pasak jos, tai nereiškia, kad vaistų žmonės nebeperka. Jų pardavimai išlieka stabilūs. Tačiau sparčiai auga higienos, grožio prekių pardavimai. Ne vaistai jau sudaro 49% bendrų pardavimų ir didžiąją dalį (90%) bendrovės pardavimų internetu.

„Šiemet burnos higienos priemonių pardavimai augo 20%, kosmetikos priemonių – 14%, higienos prekių – 5%“, – vardina p. Damulienė. Maisto papildų ir vitaminų augimas siekia 3%. Įtaką tokiai statistikai, pasak jos, daro ir pačios bendrovės asortimento formavimas, taip pat vaistinių specifika, galimybė edukuoti pirkėją, jam patarti. Pavyzdžiui, burnos higienos prekių pardavimui įtakos esą neabejotinai turi vaistininkų patarimai, kaip taisyklingai šios higienos laikytis.

„Didžiuosiuose prekybos centruose niekas tuo neužsiima, edukuoja tik odontologai ir mes“, – sako p. Damulienė.

Natūralumo poreikis

Kiti vaistinių tinklai taip pat sutinka, kad žmonės vaistinėse vis dažniau perka ir grožio prekes, šampūnus, kremus. Štai „Gintarinė vaistinė“ jau prieš kurį laiką pati pristatė ir nuosavo prekės ženklo „Žiedė“ kosmetiką, kurią gamina vaistinėse. Pasak Rūtos Bagdonavičienės, „Gintarinės vaistinės“ tinklo vadovės, valdybos pirmininkės, šio ženklo sėkmė parodė, kad kosmetikos ir grožio prekių poreikis vaistinėse išties yra didelis.

„Turbūt žmonėms trūksta natūralios kosmetikos pasirinkimo, labai laiku pataikėme, atitikome žmonių poreikius“, – svarsto vadovė.

Daugiausia – vaistai

Visgi, net matant poreikį, užversti lentynų kremais ir šam­pūnais, pasak pašnekovės, neplanuojama, tai nebūtų naudinga.

„Stengiamės atrasti, ko pirkėjai ieško. Vaistinės yra vieta, kur žmonės pirmiausia ieško specializuotos, t. y. gydomosios, natūralios, kosmetikos. Stengiamės tą asortimentą palaikyti ir plėsti“, – sako ji.

Ponia Bagdonavičienė atkreipia dėmesį, kad šiuo metu vaistinėms labai svarbios yra trys prekių kategorijos: vaistai, maisto papildai ir kosmetika bei grožio prekės. Tokia tvarka, jos teigimu, išsidalija ir šių prekių pardavimai, t. y. vaistai vis dar sudaro liūto dalį, kosmetika – dar gana mažą.

Rima Gerbutavičienė, „Be­nu“ vaistinių tinklo kategorijų valdymo skyriaus vadovė, VŽ sako, kad kosmetikos prekių pardavimai vaistinių tinkluose iš tiesų auga net sparčiau nei vaistų, tačiau tai nemaža dalimi susiję su žema palyginamąja baze.

„Kosmetikos prekių pardavimai vaistinių segmente po truputį auga, nes žmonės pripranta šios kategorijos prekes pirkti vaistinėse. Tačiau tas augimas nėra žaibiškas, pardavimai auga nuo nulio, pamažu“, – sako ji. „Benu“ skaičiuoja, kad jų tinkle grožio ir sveikatos prekės šiuo metu užima apie 8–10% visų pardavimų.

Pajuto paklausą

Kosmetikos gamintojai taip pat skuba kurti produktų linijas, skirtas vaistinėms. Lietuvos kosmetikos gamintoja UAB „Biok laboratorija“ sukūrė „Biok dermatology“ liniją, kuri bus parduodama tik vaistinėse.

Romualda Stragienė, bend­rovės rinkodaros vadovė, komentuodama inovacijų svarbą gamyboje šią savaitę VŽ sakė, kad su šia linija bendrovė jau kiek vėluoja, nes tendencija esą jau įsibėgėjo.

„Pasaulyje vis didesnę vaistinių dalį užvaldo kosmetika. Vaistinėse pirkėjai ja labiau pasitiki, o tai dar vienas būdas pasiekti vartotojus“, – tvirtina p. Stragienė.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 29 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Estijos „BaltCap“ leista perimti „Sveikų produktų“ ir „Bio Salos“ kontrolę

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją Estijos bendrovei „BaltCap“ netiesiogiai per fondą „BaltCap...

Pramonė
2019.02.18
„Ermitažas“ ir „Senukai“ investuoja į greitį: atskirai aptarnauja skubančius, diegia savitarną Premium 2

Apdailos, sodo ir statybinių medžiagų prekybos tinklas „Ermitažas“ sostinės „Akropolyje“ esančioje...

Prekyba
2019.02.18
„Bitė Lietuva“ turi naują prekės ženklo komunikacijos vadovę 1

Telekomunikacijos bendrovės „Bitė Lietuva“ prekės ženklo komunikacijai vadovaus Ieva Talaikienė.

Rinkodara
2019.02.18
Teismas triskart sumažino baudą „Init“ 1

Teismas triskart, iki 50.000 Eur, sumažino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) bendrovei „Init“...

Rinkodara
2019.02.18
Provokacija reklamoje: „Iki“ naujasis ženklas su aliuzija į „Lidl“ ir „Maximą“ Premium

Šiemet „Iki“ papildė savo privačių prekės ženklų krepšelį nauju prekės ženklu „Clever“. Akylesniems...

Rinkodara
2019.02.18
Reklamos gamybos „Spektrus EU“ planuoja investicijas ir plėtrą

Reklamines iškabas gaminanti Lietuvos kapitalo bendrovė „Spektrus EU“ šiemet į plėtrą investuos 1 mln. Eur.

Rinkodara
2019.02.18
Klysta tie, kurie į pasaulį žiūri per „Excel‘io“ lentelę 6

Nereikia aukoti efektyvumo vardan kūrybos, arba atvirkščiai. Rinkodaros kampanijos efektyvumas visų pirma...

Rinkodara
2019.02.17
„Amazon“ išsirinko vietą fizinei parduotuvei Londone

JAV prekybos milžinė „Amazon“ rezervavo plėtrai už JAV ribų tikusią prekybinę erdvę, teigia „The Grocer“...

Prekyba
2019.02.17
Kodėl naujausių technologijų be gyvų pardavimų neparduosi

Tik teoretikai gali galvoti, kad technologijoms parduoti labiausiai tinka elektroninė prekyba. Realybėje...

Pardavimai
2019.02.17
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
Į kvitų loteriją įtraukiamos ir kai kurios parduotuvės

Kvitų loterijoje dalyvaujantys gyventojai nuo šiol galės bandyti laimę, registruodami kvitus ne tik už...

Prekyba
2019.02.16
Norvegų „Coop Norge“ išmokėjo 100 mln. Eur dividendų 6

Norvegijos prekybos tinklas „Coop Norge“ akcininkams išmokėjo rekordinio dydžio dividendus už 2018 m.

Prekyba
2019.02.16
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
Sausio metinė infliacija sudarė 1,7%

Vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 0,9%, paslaugų – 4,1%, skelbia Statistikos departamentas.

Prekyba
2019.02.15
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
Gamintojai nusivylę: tikrieji ministerijos siūlymai dėl „Metrail“ skiriasi nuo skelbtų viešai

Gamintojus ir importuotojus atstovaujančios pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos teigia, kad Aplinkos...

Paslaugos
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kvitų loterija plečiasi į IKEA, bet ne į „Maximą“ 12

Vasario 18 d. įsigalioja kvitų loterijos taisyklių pakeitimai. Žaidime galės dalyvauti ir kvitai už prekes...

Finansai
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau