Vis daugiau pirkėjų vaistinėse ieško grožio prekių

Publikuota: 2015-11-07
Ingrida Damulienė, „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė: „Iš vaistinių po truputį tampame „sveikatinėmis“, nes pusė parduodamų prekių – grožio ir sveikatos prekės.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ingrida Damulienė, „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė: „Iš vaistinių po truputį tampame „sveikatinėmis“, nes pusė parduodamų prekių – grožio ir sveikatos prekės.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Vartotojų rūpestis sveikata Lietuvoje didėja, taip pat daugėja ir norinčiųjų ja rūpintis prevenciškai, pabrėžia vaistinių tinklai. Kartu bendrovės fiksuoja ir augančius maisto papildų, higienos ir grožio prekių pardavimus, jie augimo greičiu jau lenkia vaistų pardavimus.

„Mes juokaujame, kad iš vaistinių po truputį tampame „sveikatinėmis“, nes pu­sė parduodamų prekių yra grožio ir sveikatos prekės“, – sako Ingrida Damulienė, tinklo „Eu­rovaistinė“ valdybos pirmininkė. Pasak jos, tai nereiškia, kad vaistų žmonės nebeperka. Jų pardavimai išlieka stabilūs. Tačiau sparčiai auga higienos, grožio prekių pardavimai. Ne vaistai jau sudaro 49% bendrų pardavimų ir didžiąją dalį (90%) bendrovės pardavimų internetu.

„Šiemet burnos higienos priemonių pardavimai augo 20%, kosmetikos priemonių – 14%, higienos prekių – 5%“, – vardina p. Damulienė. Maisto papildų ir vitaminų augimas siekia 3%. Įtaką tokiai statistikai, pasak jos, daro ir pačios bendrovės asortimento formavimas, taip pat vaistinių specifika, galimybė edukuoti pirkėją, jam patarti. Pavyzdžiui, burnos higienos prekių pardavimui įtakos esą neabejotinai turi vaistininkų patarimai, kaip taisyklingai šios higienos laikytis.

„Didžiuosiuose prekybos centruose niekas tuo neužsiima, edukuoja tik odontologai ir mes“, – sako p. Damulienė.

Natūralumo poreikis

Kiti vaistinių tinklai taip pat sutinka, kad žmonės vaistinėse vis dažniau perka ir grožio prekes, šampūnus, kremus. Štai „Gintarinė vaistinė“ jau prieš kurį laiką pati pristatė ir nuosavo prekės ženklo „Žiedė“ kosmetiką, kurią gamina vaistinėse. Pasak Rūtos Bagdonavičienės, „Gintarinės vaistinės“ tinklo vadovės, valdybos pirmininkės, šio ženklo sėkmė parodė, kad kosmetikos ir grožio prekių poreikis vaistinėse išties yra didelis.

„Turbūt žmonėms trūksta natūralios kosmetikos pasirinkimo, labai laiku pataikėme, atitikome žmonių poreikius“, – svarsto vadovė.

Daugiausia – vaistai

Visgi, net matant poreikį, užversti lentynų kremais ir šam­pūnais, pasak pašnekovės, neplanuojama, tai nebūtų naudinga.

„Stengiamės atrasti, ko pirkėjai ieško. Vaistinės yra vieta, kur žmonės pirmiausia ieško specializuotos, t. y. gydomosios, natūralios, kosmetikos. Stengiamės tą asortimentą palaikyti ir plėsti“, – sako ji.

Ponia Bagdonavičienė atkreipia dėmesį, kad šiuo metu vaistinėms labai svarbios yra trys prekių kategorijos: vaistai, maisto papildai ir kosmetika bei grožio prekės. Tokia tvarka, jos teigimu, išsidalija ir šių prekių pardavimai, t. y. vaistai vis dar sudaro liūto dalį, kosmetika – dar gana mažą.

Rima Gerbutavičienė, „Be­nu“ vaistinių tinklo kategorijų valdymo skyriaus vadovė, VŽ sako, kad kosmetikos prekių pardavimai vaistinių tinkluose iš tiesų auga net sparčiau nei vaistų, tačiau tai nemaža dalimi susiję su žema palyginamąja baze.

„Kosmetikos prekių pardavimai vaistinių segmente po truputį auga, nes žmonės pripranta šios kategorijos prekes pirkti vaistinėse. Tačiau tas augimas nėra žaibiškas, pardavimai auga nuo nulio, pamažu“, – sako ji. „Benu“ skaičiuoja, kad jų tinkle grožio ir sveikatos prekės šiuo metu užima apie 8–10% visų pardavimų.

Pajuto paklausą

Kosmetikos gamintojai taip pat skuba kurti produktų linijas, skirtas vaistinėms. Lietuvos kosmetikos gamintoja UAB „Biok laboratorija“ sukūrė „Biok dermatology“ liniją, kuri bus parduodama tik vaistinėse.

Romualda Stragienė, bend­rovės rinkodaros vadovė, komentuodama inovacijų svarbą gamyboje šią savaitę VŽ sakė, kad su šia linija bendrovė jau kiek vėluoja, nes tendencija esą jau įsibėgėjo.

„Pasaulyje vis didesnę vaistinių dalį užvaldo kosmetika. Vaistinėse pirkėjai ja labiau pasitiki, o tai dar vienas būdas pasiekti vartotojus“, – tvirtina p. Stragienė.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 29 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Paskelbti pigiausi šio žiemos sezono slidinėjimo kurortai

Pigiausiųjų šio sezono slidinėjimo kurortų sąrašo viršūnėje – vienas pagrindinių Bulgarijos kalnų kurortų –...

TOP30 didžiausių pagal 2017 m. pajamas privačių mokyklų 3

VŽ sudarė trisdešimties didžiausių pagal 2017 m. pajamas nevalstybinių mokyklų sąrašą. Iš jo matyti, kad...

Per savaitę – 4 skundai dėl adatų maisto produktuose 4

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) įspėja vartotojus būti budrius – šalies parduotuvėse...

Agroverslas
2018.10.19
Ieško vadovo Lietuvos įvaizdį formuosiančiai „Keliauk Lietuvoje“

Ūkio ministerija paskelbė konkursą į vietoje Valstybinio turizmo departamento kuriamos viešosios įstaigos...

„Pacuose“ patalpas įsigiję verslininkai netrukus atidarys parduotuves Premium

Vilniaus senamiestyje atidaryto viešbučio „Pacai“ prekybinėse patalpose pirmame aukšte įrengiamos...

„Metrail“ istorijoje – nauja bylų lavina ir krizės nuojautos Premium 6

Milijonus taršos mokesčio dėl „Metrail“ istorijos turintys sumokėti gamintojai ir importuotojai vėl...

Pramonė
2018.10.19
G. Balnis: naujausias prekybos centras, į kurį noriu patekti, yra oro uostas Premium 7

Tradiciniams prekybos centrams vis sunkiau pritraukti lankytojų, kurie daugiau laisvalaikio skiria kitokioms...

Seimas uždraudė sporto renginiuose stiprų alkoholį 3

Seimas uždraudė visuose sporto renginiuose ne tik prekiauti stipriu alkoholiu, bet ir jį vartoti. Tačiau...

„Pupa“ pasirašė sutartį su „Pepco“

Gruodį sostinės Pilaitės mikrorajone esančiame 6.300 kv. m prekybos centre „Pupa“ atidarys „Pepco“...

„Lidl“ plečiasi dar dviejuose miestuose 3

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ ketvirtadienį atidarė pirmą parduotuvę Palangoje, o kitą...

Švelninamos prekybos pirotechnika taisyklės

Verslininkams ėmus piktintis, kad galingesniais fejerverkais prekiauti Lietuvoje pastaruoju metu galėjo tik...

Perveneckas: H&M atidarys COS parduotuvę Vilniuje 9

Rimantas Perveneckas, „Aprangos“ grupės vadovas, dalyvaudamas „Newsec“ NT tendencijų pristatymui skirtoje...

Estijoje iškelta byla keliones į Krymą pardavinėjusioms turizmo agentūroms 6

Estijos turizmo agentūros, ignoruodamos Europos teisę ir keldamos riziką savo klientams, metai iš metų...

Vilniaus „Akropolis“ imasi pokyčių: vizualizacijos – ant stalo Premium 11

Po ilgų svarstymų ir sprendimų paieškų „Akropolis Group“ patvirtino projektą „Akropolis persirengia“, kurio...

„Rimi“ atidarė naują parduotuvę Kaune

Kaune, Vilijampolėje, atidaryta nauja „Rimi” parduotuvė. Tai 57-a „Rimi” prekybos tinklo parduotuvė Lietuvoje...

2019 m. biudžetas: augsiančios pensijos, vaiko pinigai, algos pasieks prekybininkus 2

2019 m. augsiančios biudžeto socialinės ir kitos išlaidos – senatvės pensijos, vaiko pinigai, medikų ir...

„Barbora“ plečiasi Estijoje

Didžiausia Baltijos šalyse elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ pradeda veiklą...

„Urmas“ investavo į automobilių stovėjimo aikštelės išplėtimą

UAB „Prekybos miestelis Urmas“ išplėtė savo automobilių stovėjimo aikštelę Kaune. Ji padidėjo iki 3.600...

„Decathlon“ rezultatai Vilniuje lems plėtrą kitose Baltijos šalyse Premium 14

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių gamybos ir prekybos milžinė „Decathlon“ netrukus atidarys pirmą...

Kižienė: Švedija skatina verslą, o Lietuvoje pagrindinis leitmotyvas yra nauji draudimai 17

Jeigu Švedijoje keičiama verslo aplinka – tai daroma atsakingai, tariamasi ir diskutuojama su verslu, duodama...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau