Vis daugiau pirkėjų vaistinėse ieško grožio prekių

Publikuota: 2015-11-07
Ingrida Damulienė, „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė: „Iš vaistinių po truputį tampame „sveikatinėmis“, nes pusė parduodamų prekių – grožio ir sveikatos prekės.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ingrida Damulienė, „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė: „Iš vaistinių po truputį tampame „sveikatinėmis“, nes pusė parduodamų prekių – grožio ir sveikatos prekės.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Vartotojų rūpestis sveikata Lietuvoje didėja, taip pat daugėja ir norinčiųjų ja rūpintis prevenciškai, pabrėžia vaistinių tinklai. Kartu bendrovės fiksuoja ir augančius maisto papildų, higienos ir grožio prekių pardavimus, jie augimo greičiu jau lenkia vaistų pardavimus.

„Mes juokaujame, kad iš vaistinių po truputį tampame „sveikatinėmis“, nes pu­sė parduodamų prekių yra grožio ir sveikatos prekės“, – sako Ingrida Damulienė, tinklo „Eu­rovaistinė“ valdybos pirmininkė. Pasak jos, tai nereiškia, kad vaistų žmonės nebeperka. Jų pardavimai išlieka stabilūs. Tačiau sparčiai auga higienos, grožio prekių pardavimai. Ne vaistai jau sudaro 49% bendrų pardavimų ir didžiąją dalį (90%) bendrovės pardavimų internetu.

„Šiemet burnos higienos priemonių pardavimai augo 20%, kosmetikos priemonių – 14%, higienos prekių – 5%“, – vardina p. Damulienė. Maisto papildų ir vitaminų augimas siekia 3%. Įtaką tokiai statistikai, pasak jos, daro ir pačios bendrovės asortimento formavimas, taip pat vaistinių specifika, galimybė edukuoti pirkėją, jam patarti. Pavyzdžiui, burnos higienos prekių pardavimui įtakos esą neabejotinai turi vaistininkų patarimai, kaip taisyklingai šios higienos laikytis.

„Didžiuosiuose prekybos centruose niekas tuo neužsiima, edukuoja tik odontologai ir mes“, – sako p. Damulienė.

Natūralumo poreikis

Kiti vaistinių tinklai taip pat sutinka, kad žmonės vaistinėse vis dažniau perka ir grožio prekes, šampūnus, kremus. Štai „Gintarinė vaistinė“ jau prieš kurį laiką pati pristatė ir nuosavo prekės ženklo „Žiedė“ kosmetiką, kurią gamina vaistinėse. Pasak Rūtos Bagdonavičienės, „Gintarinės vaistinės“ tinklo vadovės, valdybos pirmininkės, šio ženklo sėkmė parodė, kad kosmetikos ir grožio prekių poreikis vaistinėse išties yra didelis.

„Turbūt žmonėms trūksta natūralios kosmetikos pasirinkimo, labai laiku pataikėme, atitikome žmonių poreikius“, – svarsto vadovė.

Daugiausia – vaistai

Visgi, net matant poreikį, užversti lentynų kremais ir šam­pūnais, pasak pašnekovės, neplanuojama, tai nebūtų naudinga.

„Stengiamės atrasti, ko pirkėjai ieško. Vaistinės yra vieta, kur žmonės pirmiausia ieško specializuotos, t. y. gydomosios, natūralios, kosmetikos. Stengiamės tą asortimentą palaikyti ir plėsti“, – sako ji.

Ponia Bagdonavičienė atkreipia dėmesį, kad šiuo metu vaistinėms labai svarbios yra trys prekių kategorijos: vaistai, maisto papildai ir kosmetika bei grožio prekės. Tokia tvarka, jos teigimu, išsidalija ir šių prekių pardavimai, t. y. vaistai vis dar sudaro liūto dalį, kosmetika – dar gana mažą.

Rima Gerbutavičienė, „Be­nu“ vaistinių tinklo kategorijų valdymo skyriaus vadovė, VŽ sako, kad kosmetikos prekių pardavimai vaistinių tinkluose iš tiesų auga net sparčiau nei vaistų, tačiau tai nemaža dalimi susiję su žema palyginamąja baze.

„Kosmetikos prekių pardavimai vaistinių segmente po truputį auga, nes žmonės pripranta šios kategorijos prekes pirkti vaistinėse. Tačiau tas augimas nėra žaibiškas, pardavimai auga nuo nulio, pamažu“, – sako ji. „Benu“ skaičiuoja, kad jų tinkle grožio ir sveikatos prekės šiuo metu užima apie 8–10% visų pardavimų.

Pajuto paklausą

Kosmetikos gamintojai taip pat skuba kurti produktų linijas, skirtas vaistinėms. Lietuvos kosmetikos gamintoja UAB „Biok laboratorija“ sukūrė „Biok dermatology“ liniją, kuri bus parduodama tik vaistinėse.

Romualda Stragienė, bend­rovės rinkodaros vadovė, komentuodama inovacijų svarbą gamyboje šią savaitę VŽ sakė, kad su šia linija bendrovė jau kiek vėluoja, nes tendencija esą jau įsibėgėjo.

„Pasaulyje vis didesnę vaistinių dalį užvaldo kosmetika. Vaistinėse pirkėjai ja labiau pasitiki, o tai dar vienas būdas pasiekti vartotojus“, – tvirtina p. Stragienė.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 29 d.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Laisvės TV“: esame atradę teisingą balansą

Internetinės televizijos „Laisvės TV“ valdytojai, pradėdami ketvirtus veiklos metus, džiaugiasi užsimezgusiu...

Rinkodara
08:11
Trečią pagal dydį užeigų tinklą JK valdantis „Heineken“ parduoda 150 barų  Premium

Alaus gamintojas „Heineken“ liepą paskelbė parduodantis pusantro šimto barų Jungtinėje Karalystėje (JK),...

Statyba ir NT
2019.09.14
Elektroniniai arbatpinigiai: neaiški apmokestinimo sistema  2

Maitinimo versle arbatpinigiai sudaro mažiausiai pusę darbuotojų gaunamos algos. Maitinimo sektoriaus įmonių...

Prekyba
2019.09.14
„MV Group“ planuoja augti 10% 

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.14
Teismas: tyrimas dėl „Neste“ degalų reklamos nutrauktas teisėtai 2

Konkurencijos taryba pagrįstai nutraukė tyrimą dėl Suomijos kapitalo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ degalų...

Rinkodara
2019.09.13
Lietuviškas startuolis nevaikiškus žaislus pardavinėti pradeda „Lemonos“ parduotuvėse Premium 6

Nors konstruktorių kūrėjai pirmiausia orientuojasi į žaislų rinką, „Totem“ pradėjo nuo detalių rinkinių,...

Gazelė
2019.09.13
Prekybos milžinė „Spar“ žvalgosi į Lietuvą 23

Olandijos mažmenininkė „Spar International“ Lietuvoje pateikė registruoti du prekės ženklus „Eurospar“ ir...

Prekyba
2019.09.13
M. Cilcius: nesusijungus „Rimi“ ir „Iki“ vartotojai yra laimingesni Premium 7

Marijus Cilcius, didmeninės prekybos bendrovės „Mineraliniai vandenys“ generalinis direktorius, taip pat...

Prekyba
2019.09.13
„Litgrid“ skelbtą konkursą laimėjo „Adverum“ 4

Elektros tinklų sinchronizavimo su Europa projekte elektros perdavimo bendrovę „Litgrid“ už 48.400 Eur...

Rinkodara
2019.09.13
„Google“ Prancūzijoje skirta beveik 1 mlrd. Eur bauda 13

Technologijų milžinei „Google“ Prancūzija skyrė beveik 1 mlrd. Eur baudą, kad būtų nutrauktas kelerius metus...

Rinkodara
2019.09.13
Latvijos „Dienas Bizness“ tampa savaitraščiu 4

Vienas iš seniausių Latvijos laikraščių „Dienas Bizness“ nebebus spausdinamas darbo dienomis – tampa...

Rinkodara
2019.09.13
Į Lietuvą ateiti planuojantį Rusijos prekybos tinklą konkurentai vertina nuosaikiai Premium 36

Nesugebėjęs pradėti ekspansijos Maskvoje, Krasnojarsko mažų kainų produktų tinklas „Svetofor“ (ru.

Prekyba
2019.09.13
„Vičiūnų“ produkcija pasiekė „Walmart“ lentynas    10

Lietuvos kapitalo „Vičiūnų grupė“ įžengė į pasaulinio prekybos giganto „Walmart“ parduotuves Kanadoje. Po...

Prekyba
2019.09.12
Konkurencijos taryba nubaudė „Norfą“  8

Konkurencijos taryba už nesąžiningus veiksmus tiekėjų atžvilgiu „Norfos mažmenai“ skyrė 72.000 Eur baudą –...

Prekyba
2019.09.12
Klaipėdoje suplanavo antrojo „Ermitažo“ statybą 8

Uostamiesčio Dubysos mikrorajone, šalia „Arena“ prekybos centro projektuojamas dar vienas 14.000 kv. m ploto...

Statyba ir NT
2019.09.12
Sostinės „Ryto“ arena vadinsis nauju vardu 2

Vilniaus „Ryto“ krepšininkai šiame Lietuvos krepšinio lygos ir Karaliaus Mindaugo taurės sezone varžovus...

Rinkodara
2019.09.12
„Magnusson“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Advokatų bendrija „Magnusson“ išsirinko naujus komunikacijos partnerius Lietuvoje – agentūrą „Idea prima“,...

Rinkodara
2019.09.12
Alkoholio prekybos rinka: investicijas diktuoja nauji įpročiai Premium 4

Alkoholinių gėrimų vartojimo įpročiai keičiasi visame pasaulyje: tradicinių gėrimų, tokių kaip vynas, alus,...

Prekyba
2019.09.12
Prekybininkų eros kryžkelė: kur pasuks smulkieji? Verslo tribūna

Pakitę pirkėjų įpročiai ir drastiškai išaugę fizinių parduotuvių kaštai iš esmės keičia visų mažmeninės...

Taškuota suknelė padėjo „Zarai“ pasiekti prekybos tikslus 2

Drabužių prekybos grupė „Inditex“, kuriai priklauso „Zaros“ parduotuvės, džiaugiasi, kad taškuota suknelė...

Prekyba
2019.09.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau