Vis daugiau pirkėjų vaistinėse ieško grožio prekių

Publikuota: 2015-11-07
Ingrida Damulienė, „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė: „Iš vaistinių po truputį tampame „sveikatinėmis“, nes pusė parduodamų prekių – grožio ir sveikatos prekės.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ingrida Damulienė, „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė: „Iš vaistinių po truputį tampame „sveikatinėmis“, nes pusė parduodamų prekių – grožio ir sveikatos prekės.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Vartotojų rūpestis sveikata Lietuvoje didėja, taip pat daugėja ir norinčiųjų ja rūpintis prevenciškai, pabrėžia vaistinių tinklai. Kartu bendrovės fiksuoja ir augančius maisto papildų, higienos ir grožio prekių pardavimus, jie augimo greičiu jau lenkia vaistų pardavimus.

„Mes juokaujame, kad iš vaistinių po truputį tampame „sveikatinėmis“, nes pu­sė parduodamų prekių yra grožio ir sveikatos prekės“, – sako Ingrida Damulienė, tinklo „Eu­rovaistinė“ valdybos pirmininkė. Pasak jos, tai nereiškia, kad vaistų žmonės nebeperka. Jų pardavimai išlieka stabilūs. Tačiau sparčiai auga higienos, grožio prekių pardavimai. Ne vaistai jau sudaro 49% bendrų pardavimų ir didžiąją dalį (90%) bendrovės pardavimų internetu.

„Šiemet burnos higienos priemonių pardavimai augo 20%, kosmetikos priemonių – 14%, higienos prekių – 5%“, – vardina p. Damulienė. Maisto papildų ir vitaminų augimas siekia 3%. Įtaką tokiai statistikai, pasak jos, daro ir pačios bendrovės asortimento formavimas, taip pat vaistinių specifika, galimybė edukuoti pirkėją, jam patarti. Pavyzdžiui, burnos higienos prekių pardavimui įtakos esą neabejotinai turi vaistininkų patarimai, kaip taisyklingai šios higienos laikytis.

„Didžiuosiuose prekybos centruose niekas tuo neužsiima, edukuoja tik odontologai ir mes“, – sako p. Damulienė.

Natūralumo poreikis

Kiti vaistinių tinklai taip pat sutinka, kad žmonės vaistinėse vis dažniau perka ir grožio prekes, šampūnus, kremus. Štai „Gintarinė vaistinė“ jau prieš kurį laiką pati pristatė ir nuosavo prekės ženklo „Žiedė“ kosmetiką, kurią gamina vaistinėse. Pasak Rūtos Bagdonavičienės, „Gintarinės vaistinės“ tinklo vadovės, valdybos pirmininkės, šio ženklo sėkmė parodė, kad kosmetikos ir grožio prekių poreikis vaistinėse išties yra didelis.

„Turbūt žmonėms trūksta natūralios kosmetikos pasirinkimo, labai laiku pataikėme, atitikome žmonių poreikius“, – svarsto vadovė.

Daugiausia – vaistai

Visgi, net matant poreikį, užversti lentynų kremais ir šam­pūnais, pasak pašnekovės, neplanuojama, tai nebūtų naudinga.

„Stengiamės atrasti, ko pirkėjai ieško. Vaistinės yra vieta, kur žmonės pirmiausia ieško specializuotos, t. y. gydomosios, natūralios, kosmetikos. Stengiamės tą asortimentą palaikyti ir plėsti“, – sako ji.

Ponia Bagdonavičienė atkreipia dėmesį, kad šiuo metu vaistinėms labai svarbios yra trys prekių kategorijos: vaistai, maisto papildai ir kosmetika bei grožio prekės. Tokia tvarka, jos teigimu, išsidalija ir šių prekių pardavimai, t. y. vaistai vis dar sudaro liūto dalį, kosmetika – dar gana mažą.

Rima Gerbutavičienė, „Be­nu“ vaistinių tinklo kategorijų valdymo skyriaus vadovė, VŽ sako, kad kosmetikos prekių pardavimai vaistinių tinkluose iš tiesų auga net sparčiau nei vaistų, tačiau tai nemaža dalimi susiję su žema palyginamąja baze.

„Kosmetikos prekių pardavimai vaistinių segmente po truputį auga, nes žmonės pripranta šios kategorijos prekes pirkti vaistinėse. Tačiau tas augimas nėra žaibiškas, pardavimai auga nuo nulio, pamažu“, – sako ji. „Benu“ skaičiuoja, kad jų tinkle grožio ir sveikatos prekės šiuo metu užima apie 8–10% visų pardavimų.

Pajuto paklausą

Kosmetikos gamintojai taip pat skuba kurti produktų linijas, skirtas vaistinėms. Lietuvos kosmetikos gamintoja UAB „Biok laboratorija“ sukūrė „Biok dermatology“ liniją, kuri bus parduodama tik vaistinėse.

Romualda Stragienė, bend­rovės rinkodaros vadovė, komentuodama inovacijų svarbą gamyboje šią savaitę VŽ sakė, kad su šia linija bendrovė jau kiek vėluoja, nes tendencija esą jau įsibėgėjo.

„Pasaulyje vis didesnę vaistinių dalį užvaldo kosmetika. Vaistinėse pirkėjai ja labiau pasitiki, o tai dar vienas būdas pasiekti vartotojus“, – tvirtina p. Stragienė.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 29 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Konfliktas netyla – JAV dėl „Huawei“ spaudė ir Lietuvą Premium 14

„Huawei“ pastarosiomis dienomis sulaukia vis naujų smūgių. Bendradarbiavimą su ja pranešė stabdančios jau ir...

Technologijos
2019.05.24
„Maxima LT“ grynasis pelnas išaugo du kartus 12

Mažmeninės prekybos tinklo „Maxima“ grynasis pelnas 2018 m. siekė 106,46 mln. Eur ir buvo 96,7% didesnis nei...

Prekyba
2019.05.24
Prekybininkams siūloma nedirbti 4 dienas per metus  4

Didiesiems prekybos tinklams siūloma uždrausti dirbti ne tik per Kalėdas ir Velykas, bet dar dvi švenčių...

Prekyba
2019.05.24
Nuo liepos gali padažnėti prekybininkų patikrinimai, bet jie ramūs Premium

Nuo liepos įsigaliojus Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo pataisoms, tikėtina,...

Prekyba
2019.05.24
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 21

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Ilgalaikis „Barboros“ vadovas atsisveikino su „Vilniaus prekyba“ Premium 13

19 metų „Vilniaus prekybos“ įmonėse dirbęs Tomas Kibildis, pastaruosius 4,5 metų vadovavęs elektroninei...

Prekyba
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
Tiesioginės prekybos rinka išlaiko augimą

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo 5%...

Prekyba
2019.05.23
 „Aprangos“, „Senukų“ ir „Vero Cafe“ klientai jau gali atsiskaityti su „MoQ“, „Barboros“ – ruošiasi Verslo tribūna 3

Trijų Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių – „Bitė“, „Tele2“ ir „Telia“ – sukurta programėlė pirkiniams...

Prekyba
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 4

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Apranga“ pertvarko tinklą: geriau mažiau, bet didesnių parduotuvių Premium

Didžiausia Baltijos šalyse mažmeninės prekybos drabužiais „Aprangos“ grupė daugiausia veiklos efektyvumo...

Prekyba
2019.05.23
EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
2019.05.22
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
„Sportland“ plėtoja e. komercijos projektą 15

Vladas Korsakovas, „Sportland LT“ valdybos pirmininkas, dalyvaudamas „Verslo žinių“ festivalyje RETAIL...

Prekyba
2019.05.22
„Topo centras“ neaplenkia mažesnių miestų 3

Praėjusią savaitę Kėdainiuose duris atvėrusi naujos kartos „Topo centro“ parduotuvė per pirmąjį savaitgalį...

Prekyba
2019.05.22
„Pigu“ tapo strategine Kinijos–Latvijos e. prekybos partnere 4

Internetinės prekybos grupė „Pigu“ tapo strategine partnere tarpvalstybiniame Latvijos ir Kinijos e.

Prekyba
2019.05.22
„Euroviziją“ Baltijos šalyse įsijungė per 2 mln. gyventojų 4

Savaitgalį pasibaigęs „Eurovizijos“ dainų konkursas prie TV ekranų bent trumpam buvo pritraukęs per milijoną...

Rinkodara
2019.05.22
Naujų savininkų rankose atsidūręs PC „Ozas“ sulauks milijoninių investicijų Premium 9

Gijsas Klompas, Pietų Afrikos Respublikos (PAR) NT kompanijos „NEPI Rockcastle“ įsigijimų vadovas, interviu...

Prekyba
2019.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau