Vis daugiau pirkėjų vaistinėse ieško grožio prekių

Publikuota: 2015-11-07
Ingrida Damulienė, „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė: „Iš vaistinių po truputį tampame „sveikatinėmis“, nes pusė parduodamų prekių – grožio ir sveikatos prekės.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ingrida Damulienė, „Eurovaistinės“ valdybos pirmininkė: „Iš vaistinių po truputį tampame „sveikatinėmis“, nes pusė parduodamų prekių – grožio ir sveikatos prekės.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Vartotojų rūpestis sveikata Lietuvoje didėja, taip pat daugėja ir norinčiųjų ja rūpintis prevenciškai, pabrėžia vaistinių tinklai. Kartu bendrovės fiksuoja ir augančius maisto papildų, higienos ir grožio prekių pardavimus, jie augimo greičiu jau lenkia vaistų pardavimus.

„Mes juokaujame, kad iš vaistinių po truputį tampame „sveikatinėmis“, nes pu­sė parduodamų prekių yra grožio ir sveikatos prekės“, – sako Ingrida Damulienė, tinklo „Eu­rovaistinė“ valdybos pirmininkė. Pasak jos, tai nereiškia, kad vaistų žmonės nebeperka. Jų pardavimai išlieka stabilūs. Tačiau sparčiai auga higienos, grožio prekių pardavimai. Ne vaistai jau sudaro 49% bendrų pardavimų ir didžiąją dalį (90%) bendrovės pardavimų internetu.

„Šiemet burnos higienos priemonių pardavimai augo 20%, kosmetikos priemonių – 14%, higienos prekių – 5%“, – vardina p. Damulienė. Maisto papildų ir vitaminų augimas siekia 3%. Įtaką tokiai statistikai, pasak jos, daro ir pačios bendrovės asortimento formavimas, taip pat vaistinių specifika, galimybė edukuoti pirkėją, jam patarti. Pavyzdžiui, burnos higienos prekių pardavimui įtakos esą neabejotinai turi vaistininkų patarimai, kaip taisyklingai šios higienos laikytis.

„Didžiuosiuose prekybos centruose niekas tuo neužsiima, edukuoja tik odontologai ir mes“, – sako p. Damulienė.

Natūralumo poreikis

Kiti vaistinių tinklai taip pat sutinka, kad žmonės vaistinėse vis dažniau perka ir grožio prekes, šampūnus, kremus. Štai „Gintarinė vaistinė“ jau prieš kurį laiką pati pristatė ir nuosavo prekės ženklo „Žiedė“ kosmetiką, kurią gamina vaistinėse. Pasak Rūtos Bagdonavičienės, „Gintarinės vaistinės“ tinklo vadovės, valdybos pirmininkės, šio ženklo sėkmė parodė, kad kosmetikos ir grožio prekių poreikis vaistinėse išties yra didelis.

„Turbūt žmonėms trūksta natūralios kosmetikos pasirinkimo, labai laiku pataikėme, atitikome žmonių poreikius“, – svarsto vadovė.

Daugiausia – vaistai

Visgi, net matant poreikį, užversti lentynų kremais ir šam­pūnais, pasak pašnekovės, neplanuojama, tai nebūtų naudinga.

„Stengiamės atrasti, ko pirkėjai ieško. Vaistinės yra vieta, kur žmonės pirmiausia ieško specializuotos, t. y. gydomosios, natūralios, kosmetikos. Stengiamės tą asortimentą palaikyti ir plėsti“, – sako ji.

Ponia Bagdonavičienė atkreipia dėmesį, kad šiuo metu vaistinėms labai svarbios yra trys prekių kategorijos: vaistai, maisto papildai ir kosmetika bei grožio prekės. Tokia tvarka, jos teigimu, išsidalija ir šių prekių pardavimai, t. y. vaistai vis dar sudaro liūto dalį, kosmetika – dar gana mažą.

Rima Gerbutavičienė, „Be­nu“ vaistinių tinklo kategorijų valdymo skyriaus vadovė, VŽ sako, kad kosmetikos prekių pardavimai vaistinių tinkluose iš tiesų auga net sparčiau nei vaistų, tačiau tai nemaža dalimi susiję su žema palyginamąja baze.

„Kosmetikos prekių pardavimai vaistinių segmente po truputį auga, nes žmonės pripranta šios kategorijos prekes pirkti vaistinėse. Tačiau tas augimas nėra žaibiškas, pardavimai auga nuo nulio, pamažu“, – sako ji. „Benu“ skaičiuoja, kad jų tinkle grožio ir sveikatos prekės šiuo metu užima apie 8–10% visų pardavimų.

Pajuto paklausą

Kosmetikos gamintojai taip pat skuba kurti produktų linijas, skirtas vaistinėms. Lietuvos kosmetikos gamintoja UAB „Biok laboratorija“ sukūrė „Biok dermatology“ liniją, kuri bus parduodama tik vaistinėse.

Romualda Stragienė, bend­rovės rinkodaros vadovė, komentuodama inovacijų svarbą gamyboje šią savaitę VŽ sakė, kad su šia linija bendrovė jau kiek vėluoja, nes tendencija esą jau įsibėgėjo.

„Pasaulyje vis didesnę vaistinių dalį užvaldo kosmetika. Vaistinėse pirkėjai ja labiau pasitiki, o tai dar vienas būdas pasiekti vartotojus“, – tvirtina p. Stragienė.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 29 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Šiukštu, tik nespauskite eurais!

Praleidęs smagias atostogas užsienyje retas susimąsto, kad grynindamas pinigus ar atsiskaitydamas mokėjimo...

Finansai
14:29
Lietuviai apsipirkimui užsienyje išleidžia daugiausia iš Baltijos šalių 1

Lietuviai apsipirkimui užsienyje išleidžia daugiausia pinigų iš visų Baltijos šalių. Daugiausia lietuviai ir...

Čekių loterija atnešė beveik 2 mln. Eur papildomų mokesčių į biudžetą 3

Praėjusių metų pabaigoje prasidėjusi čekių loterija į valstybės biudžetą papildomai atnešė 1,85 mln. Eur...

Finansai
08:39
Lietuvos eksportas per metus paaugo 16,8% 10

2017 m. prekių eksportuota už 26,41 mlrd. Eur, importuota už 28,52 mlrd. Eur, tad Lietuvos užsienio prekybos...

„Maximai LT“ nepavyko apskųsti 15.000 Eur baudos

Mažmeninės prekybos tinklą „Maxima“ valdančiai bendrovei „Maxima LT“ nepavyko apskųsti Valstybinės vartotojų...

Smulkieji išlaukia progos: parduotuvę Vilniaus senamiestyje įkūrė už 2.000 Eur Premium

Nedideli gamintojai, jau pažįstami savo pirkėjui, atsisako brangiai nuomojamų prekybos vietų ir pasikliauna...

Įsigaliojo ES muitai amerikietiškai produkcijai

Penktadienį įsigaliojo ES muitai, kuriuos Europa įvedė kaip atsaką į JAV prezidento Donaldo Trumpo agresyvią...

Verslo aplinka
2018.06.22
Iš darbdavio įsigijęs nuostolingą verslo dalį, per metus pastatė įmonę ant kojų Premium

Turėti tik vieną pirkėją yra rizikinga, tačiau būti priklausomam nuo vienintelio tiekėjo – rizika ne ką...

Verslo pusryčių tema – draudimų ir reguliavimo pasekmės verslui Rėmėjo turinys 2

Praėjusį trečiadienį asociacija „American Chamber of Commerce in Lithuania“ pakvietė verslininkus į...

Verslo aplinka
2018.06.22
„Kesko Senukai“ perka e. prekybos grupę „1A“ 11

Prekybos tinklas „Kesko Senukai“ taps didžiausiu Baltijos šalyse veikiančios e. prekybos grupės „1A“...

„Kesko Senukai“ Vilniuje atidarys statybų profesionalams skirtą prekybos erdvę-sandėlį 5

Kitą savaitę „Kesko Senukai“ Vilniuje atidarys statybų 1,5 mln. Eur kainavusį, specialistams bei statantiems...

Išpasakojo didžiausio istorijoje lietuvių pirkinio užsienyje detales Premium 10

Sunkiai pasiekiami sandorio įgyvendinimo terminai, gyvenimas lėktuvuose ir automobiliuose, kreivokas švedų...

Rinkos
2018.06.20
„Neste Lietuva“ šiemet planuoja plėsti degalinių tinklą 4

Suomijos kapitalo automatinių degalinių tinklą valdanti bendrovė „Neste Lietuva“ šiemet planuoja atidaryti...

EVD: Konkurencijos taryba tiria vaistinių kainas bei susijusius įkainius 2

Kovo pabaigoje tyrimą dėl šalyje veikiančių vaistinių tinklų galimo kartelinio susitarimo pradėjusi...

Po muitų Kinijai atvėso JAV verslo palankumas Trumpui Premium

Donaldui Trumpui, JAV prezidentui, praėjusią savaitę paskelbus apie muitų kiniškoms prekėms paketą, o,...

Verslo aplinka
2018.06.19
Kai kurios „Lidl“, „Maxima“, „Rimi“ parduotuvės vasarą dirba ilgiau

Atsižvelgdami į pirkėjų srautus vasarą, prekybos tinklai ilgina darbo laiką kai kuriose parduotuvėse...

VVTAT nubaudė „Norfą“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skyrė sankciją UAB „Norfos mažmena“ už nesąžiningą...

Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Barboros“ ir „Assorti“ prekių išvežiojimo sprendimų palyginimas Premium

Elektroninės prekybos maisto produktais versle reikšmingą kaštų dalį sudaro prekių pristatymas. Šio verslo...

Statybų bendrovės „Alvora“ sėkmės priežastis – itin maža darbuotojų kaita Rėmėjo turinys 2

Viena iš sėkmingiausiai Lietuvoje ir užsienyje dirbančių šalies statybos bendrovių „Alvora“ įgyvendino...

Statyba ir NT
2018.06.18

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau