„Lidl“ ateina – „Iki Cento“ išeina

Publikuota: 2015-11-07
Mažų kainų parduotuvių modeliui nepaprastai svarbu ir tinkamai parinktas asortimentas bei parduotuvės vieta. Jei ko nors iš šių sąlygų trūks, verslas vargu ar bus sėkmingas.  Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Mažų kainų parduotuvių modeliui nepaprastai svarbu ir tinkamai parinktas asortimentas bei parduotuvės vieta. Jei ko nors iš šių sąlygų trūks, verslas vargu ar bus sėkmingas. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Bandymai sukurti žemų kainų tinklus Lietuvoje kol kas nebuvo labai sėkmingi. Keli tokie parduotuvių prekių ženklai jau išnyko ar kaip tik nyksta iš rinkos, nes neįtikino vartotojų pigesnių prekių kokybe. Kaip Lietuvoje seksis „Lidl“, taip pat priklauso ne tik nuo jų kainų politikos.

Dar iki šių metų pabaigos visas „Iki Cento“ parduotuves, orientuotas į žemų kainų segmentą, jas valdanti UAB „Palink“ pakeis į įprastas „Iki“. Tinklo atstovai sako, kad sprendimą palikti žemų kainų segmentą lemia kelios priežastys: vartotojams reikia ne tik kainos, be to, valdyti vienu prekių ženklu pažymėtą parduotuvių tinklą yra paprasčiau ir efektyviau.

„Žemų kainų strategija besivadovaujantys dalyviai dažniausiai siūlo mažesnį asortimentą. Be to, kiti rinkos dalyviai pirkėjams dabar siūlo ne tik platų pasirinkimą, bet dar ir daug nuolaidų. Taigi vartotojas gali rinktis savo mėgstamiausius produktus su nuolaida, o tai naudingiau nei imti žemos kainos ir, atitinkamai, žemesnės kokybės produktą“, – apie pasiūlą rinkoje kalba Berta Čaikauskaitė, „Palink“ viešųjų ryšių vadovė.

Pasak jos, ieškodamas žemesnės kainos lietuvis nėra linkęs daryti nuolaidų dėl kokybės, asortimento ir šviežumo. Būtent akcijos leidžia jam užsitikrinti geriausią, jo supratimu, kainos ir kokybės santykį. Tiesa, „Cento“, kaip mažesnės kainos privatus tinklo prekių ženklas, parduotuvių lentynose išliks.

Prieš keletą metų ir „Rimi Lietuva“ atsisakė Lietuvoje valdyto mažų kainų koncepcijos tinklo „Supernetto“.

„Kadangi nepavyko pasiekti planuoto prekybos masto, nusprendėme koncentruotis į „Rimi“ prekių ženklo plėtrą ir „Rimi“ prekybos vietų plėtrą“, – teigia Giedrė Bielskytė, bendrovės atstovė. Kodėl rezultatų pasiekti nepavyko, bendrovė nedetalizuoja.

Papildomos sąlygos

Į rinką ateinantis „Lidl“ yra žemų kainų dalyvis, tad, pasak mažmenininkų, kyla klausimas, ar šio tinklo koncepcija prigis. Artūras Urbonavičius, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai, sako, kad žemų kainų tinklai Lietuvoje gali būti sėkmingi, bet su tam tikromis sąlygomis.

„Žemų kainų tinkluose didžiąją asortimento dalį paprastai sudaro privatūs prekių ženklai (PPŽ). Pirkėjas nori ne tik žemos kainos, bet ir jam tinkančios kokybės, todėl PPŽ kokybė turi būti nepriekaištinga. Neužtenka pasiūlyti mažiausios rinkoje kainos už abejotinos kokybės produktus ir tikėtis, kad visi pirkėjai juos pirks“, – vieną iš svarbių aspektų sėkmei pabrėžia p. Urbonavičius. Pavyzdžiui, „Aldi“ Vokietijoje labai akcentuoja savo prekių kokybę. Visa jų rinkodara skirta įrodyti, kad jais galima pasitikėti.

Dar viena svarbi sąlyga – šviežių produktų pasirinkimas ir tinkamas santykis tarp siūlomų PPŽ bei firminių kitų gamintojų produktų. Paprastai žemų kainų tinklai apsiriboja kukliu asortimentu (siūlo apie 15.000 pavadinimų prekių, kai didelėje tradicinio tinklo parduotuvėje pasiūla viršija kelis šimtus tūkstančių produktų). Tiesa, pastaruoju metu matoma nauja tendencija – mažų kainų tinklai plečia šviežių produktų asortimentą.

„Lidl“ tinklas Europoje pastaraisiais metais savo apyvartą didino išplėsdamas šviežių produktų asortimentą ir pradėdamas prekiauti šviežiais parduotuvėje kepamais duonos gaminiais“, – atkreipia dėmesį p. Urbonavičius.

Trečia sėkmės sąlyga, pasak pašnekovo, yra parduotuvių skaičius ir jų vieta, t. y. kaip patogiai ir greitai vartotojai gali apsipirkti. Pirkėjai neeikvoja laiko ir išlaidų transportui tik dėl šiek tiek mažesnės kainos, tad vieta dažniausiai lemia, kur žmonės įsigis didžiąją dalį savo pirkinių.

„Žemų kainų tinklo parduotuvėse taip pat pirks daugiausia kaimynystėje gyvenantys ar dirbantys žmonės bei dalis ypač jautrių kainai pirkėjų, kurie bus pasirengę ten vykti ir medžioti žemesnes kainas“, – įsitikinęs p. Urbonavičius.

Mokosi vieni iš kitų

Ponas Urbonavičius sako, kad tiek tradicinės prekybos, tiek mažų kainų prekybos modelių atstovai mokosi vieni iš kitų ir nusižiūri gerus sprendimus. Pavyzdžiui, tradiciniai tinklai pristato savo PPŽ produktų linijas, o mažų kainų tinklai, „Lidl“ atveju, investuoja į šviežių produktų asortimentą.

„Lietuvoje veikiantys didieji tinklai elgiasi tinkamai – investavo ne tik į žemiausių kainų PPŽ, bet plėtė ir aukštesnio kainų lygių ir aukštesnės kokybės produktų linijas, vadinamąsias main stream arba net premium. Taip ruošiamasi „Lidl“ atėjimui“, – atkreipia dėmesį p. Urbonavičius.

Pasak jo, visi Lietuvoje veikiantys tinklai savo parduotuvėse jau dabar turi po „vidinį mažų kainų tinkliuką“, nes dalis šių tinklų asortimento, ypač PPŽ, skirta ypač jautriems kainai pirkėjams, be to, vykdoma aktyvi nuolaidų politika, net populiariausių prekių ženklų prekėms taikomos 30–40% nuolaidos.

„Lietuvoje susiformavo konkurencinga mažmeninės prekybos struktūra. Pirkėjai puikiai orientuojasi ir gudriai laviruoja joje. Todėl atėjus žemų kainų tinklui „Lidl“, stebuklų nesitikiu“, – nei nesėkmės, nei įspūdingo proveržio naujokui dar neprognozuoja p. Urbonavičius.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 29 d.

FOTOGALERIJA „Lidl“ parduotuves jau dabina iškabomis (8 nuotr.)

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Carrefour“ atidarė pirmą BIO parduotuvę Belgijoje

Prancūzijos mažmeninės prekybos tinklas „Carrefour“ atidarė pirmą organiškų produktų parduotuvę Briuselyje.

Prekyba
12:47
Siekdami priartėti prie „nulio atliekų“, bando keisti vartojimo įpročius Premium

Jeigu daržovės užaugintos natūraliu būdu, jų išorė neturi reikšmės nei skoniui, nei maistinei vertei, o...

Prekyba
07:54
Prancūzų „Auchan“ galimai žvalgosi įsigijimo Baltijos šalyse Premium 6

Prancūzų mažmenininkas „Auchan“, turintis parduotuvių Lenkijoje, svarsto galimybę žengti į Baltijos šalis, o...

Prekyba
2019.07.19
Kol atidarė prancūziškų produktų krautuvėlę, nuėjo kryžiaus kelius Premium 2

„Jei būtume žinoję, kiek reikia atlikti visokiausių formalumų, kažin ar ši krautuvėlė egzistuotų. Tačiau...

Gazelė
2019.07.19
„Kesko Senukai Digital“ gavo 4.000 Eur baudą už vartotojų klaidinimą 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nubaudė UAB „Kesko Senukai Digital“ dėl vykdytos...

Prekyba
2019.07.18
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 6

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Būsimiems šeimos kortelių savininkams – „Maximos“, „Litexpo“ nuolaidos 

Gausios ir neįgalius vaikus auginančios šeimos nuo rugsėjo turės galimybę naudotis lengvatomis tinklo...

Prekyba
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
Prekių nepristačiusiai „Intershop LT“ – bankroto byla 

Prekių nepristačiusiai elektroninę parduotuvę stilingai.lt valdžiusiai bendrovei „Intershop LT“ teismas...

Prekyba
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
„Eurovaistinė“ stebisi skirta bauda už klaidinančią reklamą 6

Konkurencijos taryba nustatė, kad vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikomas...

Rinkodara
2019.07.18
Nematoma prekybos tinklų pusė: sprendimai, mažinantys energijos vartojimą Verslo tribūna

Praktika rodo, kad įmonės gali sumažinti energijos sąnaudas iki 20% atlikdamos paprastus pakeitimus. Tai...

Prekyba
2019.07.18
„Epson Europe“ pasirinko komunikacijos partnerius Baltijos šalyse

Spausdintuvų ir projektorių gamintoja „Epson“ pasirinko savo komunikacijos partnerius Baltijos šalims. Jais...

Rinkodara
2019.07.18
Signalas „Amazon“: sėkmę raško didieji konkurentai

Svarbiausios JAV prekybos milžinės „Amazon“ vasaros rinkodaros akcijos „Prime Day“ sėkme mėgaujasi ir kiti...

Rinkodara
2019.07.18
Tikslūs algoritmai Turkijos prekybininkei „Migros Ticaret“ garantuoja augimą Premium

Turkijos ekonomikai pastaruoju metu tenka įveikti nemažai iššūkių, tačiau sparčiai augančio antro didžiausio...

Prekyba
2019.07.18
Vyno ir degtinės butelių įtraukimo į užstato sistemą klausimą atidėjo 2

Trečiadienį posėdžiavęs Seimo Aplinkos apsaugos komitetas vėl nepriėmė sprendimo dėl įstatymo projekto,...

Paslaugos
2019.07.17
Verslas kyla prieš iniciatyvą į taromatus rinkti vyno bei degtinės butelius Premium 24

Šiandien Seimo Aplinkos komitetas spręs, ar įjungti žalią šviesą Seimo narės Virginijos Vingrienės...

Paslaugos
2019.07.17
„Biosalą“ pardavę akcininkai įsigytų kasdienių prekių distribucijos ar gamybos įmonę Premium

Rengdamasi didžiausio pasaulyje prekybininko „Amazon“ plėtrai į Lietuvą – o tai galėtų įvykti ir artimiausių...

Prekyba
2019.07.17
Miestiečiai tampa pažangiais daržininkais – „iškankintų“ augalų jiems nereikia Premium

Stiprėjanti sveikos gyvensenos mada augina sėklų ir sodo bei daržo reikmenų prekybininkų apyvartas. Nesvarbu,...

Gazelė
2019.07.17
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau