„Lidl“ ateina – „Iki Cento“ išeina

Publikuota: 2015-11-07
Mažų kainų parduotuvių modeliui nepaprastai svarbu ir tinkamai parinktas asortimentas bei parduotuvės vieta. Jei ko nors iš šių sąlygų trūks, verslas vargu ar bus sėkmingas.  Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Mažų kainų parduotuvių modeliui nepaprastai svarbu ir tinkamai parinktas asortimentas bei parduotuvės vieta. Jei ko nors iš šių sąlygų trūks, verslas vargu ar bus sėkmingas. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Bandymai sukurti žemų kainų tinklus Lietuvoje kol kas nebuvo labai sėkmingi. Keli tokie parduotuvių prekių ženklai jau išnyko ar kaip tik nyksta iš rinkos, nes neįtikino vartotojų pigesnių prekių kokybe. Kaip Lietuvoje seksis „Lidl“, taip pat priklauso ne tik nuo jų kainų politikos.

Dar iki šių metų pabaigos visas „Iki Cento“ parduotuves, orientuotas į žemų kainų segmentą, jas valdanti UAB „Palink“ pakeis į įprastas „Iki“. Tinklo atstovai sako, kad sprendimą palikti žemų kainų segmentą lemia kelios priežastys: vartotojams reikia ne tik kainos, be to, valdyti vienu prekių ženklu pažymėtą parduotuvių tinklą yra paprasčiau ir efektyviau.

„Žemų kainų strategija besivadovaujantys dalyviai dažniausiai siūlo mažesnį asortimentą. Be to, kiti rinkos dalyviai pirkėjams dabar siūlo ne tik platų pasirinkimą, bet dar ir daug nuolaidų. Taigi vartotojas gali rinktis savo mėgstamiausius produktus su nuolaida, o tai naudingiau nei imti žemos kainos ir, atitinkamai, žemesnės kokybės produktą“, – apie pasiūlą rinkoje kalba Berta Čaikauskaitė, „Palink“ viešųjų ryšių vadovė.

Pasak jos, ieškodamas žemesnės kainos lietuvis nėra linkęs daryti nuolaidų dėl kokybės, asortimento ir šviežumo. Būtent akcijos leidžia jam užsitikrinti geriausią, jo supratimu, kainos ir kokybės santykį. Tiesa, „Cento“, kaip mažesnės kainos privatus tinklo prekių ženklas, parduotuvių lentynose išliks.

Prieš keletą metų ir „Rimi Lietuva“ atsisakė Lietuvoje valdyto mažų kainų koncepcijos tinklo „Supernetto“.

„Kadangi nepavyko pasiekti planuoto prekybos masto, nusprendėme koncentruotis į „Rimi“ prekių ženklo plėtrą ir „Rimi“ prekybos vietų plėtrą“, – teigia Giedrė Bielskytė, bendrovės atstovė. Kodėl rezultatų pasiekti nepavyko, bendrovė nedetalizuoja.

Papildomos sąlygos

Į rinką ateinantis „Lidl“ yra žemų kainų dalyvis, tad, pasak mažmenininkų, kyla klausimas, ar šio tinklo koncepcija prigis. Artūras Urbonavičius, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai, sako, kad žemų kainų tinklai Lietuvoje gali būti sėkmingi, bet su tam tikromis sąlygomis.

„Žemų kainų tinkluose didžiąją asortimento dalį paprastai sudaro privatūs prekių ženklai (PPŽ). Pirkėjas nori ne tik žemos kainos, bet ir jam tinkančios kokybės, todėl PPŽ kokybė turi būti nepriekaištinga. Neužtenka pasiūlyti mažiausios rinkoje kainos už abejotinos kokybės produktus ir tikėtis, kad visi pirkėjai juos pirks“, – vieną iš svarbių aspektų sėkmei pabrėžia p. Urbonavičius. Pavyzdžiui, „Aldi“ Vokietijoje labai akcentuoja savo prekių kokybę. Visa jų rinkodara skirta įrodyti, kad jais galima pasitikėti.

Dar viena svarbi sąlyga – šviežių produktų pasirinkimas ir tinkamas santykis tarp siūlomų PPŽ bei firminių kitų gamintojų produktų. Paprastai žemų kainų tinklai apsiriboja kukliu asortimentu (siūlo apie 15.000 pavadinimų prekių, kai didelėje tradicinio tinklo parduotuvėje pasiūla viršija kelis šimtus tūkstančių produktų). Tiesa, pastaruoju metu matoma nauja tendencija – mažų kainų tinklai plečia šviežių produktų asortimentą.

„Lidl“ tinklas Europoje pastaraisiais metais savo apyvartą didino išplėsdamas šviežių produktų asortimentą ir pradėdamas prekiauti šviežiais parduotuvėje kepamais duonos gaminiais“, – atkreipia dėmesį p. Urbonavičius.

Trečia sėkmės sąlyga, pasak pašnekovo, yra parduotuvių skaičius ir jų vieta, t. y. kaip patogiai ir greitai vartotojai gali apsipirkti. Pirkėjai neeikvoja laiko ir išlaidų transportui tik dėl šiek tiek mažesnės kainos, tad vieta dažniausiai lemia, kur žmonės įsigis didžiąją dalį savo pirkinių.

„Žemų kainų tinklo parduotuvėse taip pat pirks daugiausia kaimynystėje gyvenantys ar dirbantys žmonės bei dalis ypač jautrių kainai pirkėjų, kurie bus pasirengę ten vykti ir medžioti žemesnes kainas“, – įsitikinęs p. Urbonavičius.

Mokosi vieni iš kitų

Ponas Urbonavičius sako, kad tiek tradicinės prekybos, tiek mažų kainų prekybos modelių atstovai mokosi vieni iš kitų ir nusižiūri gerus sprendimus. Pavyzdžiui, tradiciniai tinklai pristato savo PPŽ produktų linijas, o mažų kainų tinklai, „Lidl“ atveju, investuoja į šviežių produktų asortimentą.

„Lietuvoje veikiantys didieji tinklai elgiasi tinkamai – investavo ne tik į žemiausių kainų PPŽ, bet plėtė ir aukštesnio kainų lygių ir aukštesnės kokybės produktų linijas, vadinamąsias main stream arba net premium. Taip ruošiamasi „Lidl“ atėjimui“, – atkreipia dėmesį p. Urbonavičius.

Pasak jo, visi Lietuvoje veikiantys tinklai savo parduotuvėse jau dabar turi po „vidinį mažų kainų tinkliuką“, nes dalis šių tinklų asortimento, ypač PPŽ, skirta ypač jautriems kainai pirkėjams, be to, vykdoma aktyvi nuolaidų politika, net populiariausių prekių ženklų prekėms taikomos 30–40% nuolaidos.

„Lietuvoje susiformavo konkurencinga mažmeninės prekybos struktūra. Pirkėjai puikiai orientuojasi ir gudriai laviruoja joje. Todėl atėjus žemų kainų tinklui „Lidl“, stebuklų nesitikiu“, – nei nesėkmės, nei įspūdingo proveržio naujokui dar neprognozuoja p. Urbonavičius.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 29 d.

FOTOGALERIJA „Lidl“ parduotuves jau dabina iškabomis (8 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 5

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Korupciniai žaidimai, kurie vyksta už akcininkų nugaros Premium 8

Apie korupciją privačiame versle viešai retai kalbama, bet jos mastas gali būti ne mažesnis nei viešajame...

Verslo aplinka
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21
„Maxima grupė“ nebeturi Ispanijos tinklo „Supersol“ valdymo sutarties  Premium

Ispanijoje veikiančio mažmeninės prekybos tinklo „Supersol“ valdymas perleistas Liuksemburgo bendrovei...

Prekyba
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

Paslaugos
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

Statyba ir NT
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
Šaltiniai: Ž. Marcinkevičius arbitraže reikalaus iš N. Numavičiaus 230 mln. Eur 9

Buvęs vadinamojo VP dešimtuko narys, vienas turtingiausių Lietuvos verslininkų Žilvinas Marcinkevičius...

Prekyba
2019.03.20
ES teismas: kosmetinis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu 

Kosmetikoje ir burnos higienos skysčiuose esantis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu, nusprendė...

Finansai
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau