„Lidl“ ateina – „Iki Cento“ išeina

Publikuota: 2015-11-07
Mažų kainų parduotuvių modeliui nepaprastai svarbu ir tinkamai parinktas asortimentas bei parduotuvės vieta. Jei ko nors iš šių sąlygų trūks, verslas vargu ar bus sėkmingas.  Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Mažų kainų parduotuvių modeliui nepaprastai svarbu ir tinkamai parinktas asortimentas bei parduotuvės vieta. Jei ko nors iš šių sąlygų trūks, verslas vargu ar bus sėkmingas. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Bandymai sukurti žemų kainų tinklus Lietuvoje kol kas nebuvo labai sėkmingi. Keli tokie parduotuvių prekių ženklai jau išnyko ar kaip tik nyksta iš rinkos, nes neįtikino vartotojų pigesnių prekių kokybe. Kaip Lietuvoje seksis „Lidl“, taip pat priklauso ne tik nuo jų kainų politikos.

Dar iki šių metų pabaigos visas „Iki Cento“ parduotuves, orientuotas į žemų kainų segmentą, jas valdanti UAB „Palink“ pakeis į įprastas „Iki“. Tinklo atstovai sako, kad sprendimą palikti žemų kainų segmentą lemia kelios priežastys: vartotojams reikia ne tik kainos, be to, valdyti vienu prekių ženklu pažymėtą parduotuvių tinklą yra paprasčiau ir efektyviau.

„Žemų kainų strategija besivadovaujantys dalyviai dažniausiai siūlo mažesnį asortimentą. Be to, kiti rinkos dalyviai pirkėjams dabar siūlo ne tik platų pasirinkimą, bet dar ir daug nuolaidų. Taigi vartotojas gali rinktis savo mėgstamiausius produktus su nuolaida, o tai naudingiau nei imti žemos kainos ir, atitinkamai, žemesnės kokybės produktą“, – apie pasiūlą rinkoje kalba Berta Čaikauskaitė, „Palink“ viešųjų ryšių vadovė.

Pasak jos, ieškodamas žemesnės kainos lietuvis nėra linkęs daryti nuolaidų dėl kokybės, asortimento ir šviežumo. Būtent akcijos leidžia jam užsitikrinti geriausią, jo supratimu, kainos ir kokybės santykį. Tiesa, „Cento“, kaip mažesnės kainos privatus tinklo prekių ženklas, parduotuvių lentynose išliks.

Prieš keletą metų ir „Rimi Lietuva“ atsisakė Lietuvoje valdyto mažų kainų koncepcijos tinklo „Supernetto“.

„Kadangi nepavyko pasiekti planuoto prekybos masto, nusprendėme koncentruotis į „Rimi“ prekių ženklo plėtrą ir „Rimi“ prekybos vietų plėtrą“, – teigia Giedrė Bielskytė, bendrovės atstovė. Kodėl rezultatų pasiekti nepavyko, bendrovė nedetalizuoja.

Papildomos sąlygos

Į rinką ateinantis „Lidl“ yra žemų kainų dalyvis, tad, pasak mažmenininkų, kyla klausimas, ar šio tinklo koncepcija prigis. Artūras Urbonavičius, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai, sako, kad žemų kainų tinklai Lietuvoje gali būti sėkmingi, bet su tam tikromis sąlygomis.

„Žemų kainų tinkluose didžiąją asortimento dalį paprastai sudaro privatūs prekių ženklai (PPŽ). Pirkėjas nori ne tik žemos kainos, bet ir jam tinkančios kokybės, todėl PPŽ kokybė turi būti nepriekaištinga. Neužtenka pasiūlyti mažiausios rinkoje kainos už abejotinos kokybės produktus ir tikėtis, kad visi pirkėjai juos pirks“, – vieną iš svarbių aspektų sėkmei pabrėžia p. Urbonavičius. Pavyzdžiui, „Aldi“ Vokietijoje labai akcentuoja savo prekių kokybę. Visa jų rinkodara skirta įrodyti, kad jais galima pasitikėti.

Dar viena svarbi sąlyga – šviežių produktų pasirinkimas ir tinkamas santykis tarp siūlomų PPŽ bei firminių kitų gamintojų produktų. Paprastai žemų kainų tinklai apsiriboja kukliu asortimentu (siūlo apie 15.000 pavadinimų prekių, kai didelėje tradicinio tinklo parduotuvėje pasiūla viršija kelis šimtus tūkstančių produktų). Tiesa, pastaruoju metu matoma nauja tendencija – mažų kainų tinklai plečia šviežių produktų asortimentą.

„Lidl“ tinklas Europoje pastaraisiais metais savo apyvartą didino išplėsdamas šviežių produktų asortimentą ir pradėdamas prekiauti šviežiais parduotuvėje kepamais duonos gaminiais“, – atkreipia dėmesį p. Urbonavičius.

Trečia sėkmės sąlyga, pasak pašnekovo, yra parduotuvių skaičius ir jų vieta, t. y. kaip patogiai ir greitai vartotojai gali apsipirkti. Pirkėjai neeikvoja laiko ir išlaidų transportui tik dėl šiek tiek mažesnės kainos, tad vieta dažniausiai lemia, kur žmonės įsigis didžiąją dalį savo pirkinių.

„Žemų kainų tinklo parduotuvėse taip pat pirks daugiausia kaimynystėje gyvenantys ar dirbantys žmonės bei dalis ypač jautrių kainai pirkėjų, kurie bus pasirengę ten vykti ir medžioti žemesnes kainas“, – įsitikinęs p. Urbonavičius.

Mokosi vieni iš kitų

Ponas Urbonavičius sako, kad tiek tradicinės prekybos, tiek mažų kainų prekybos modelių atstovai mokosi vieni iš kitų ir nusižiūri gerus sprendimus. Pavyzdžiui, tradiciniai tinklai pristato savo PPŽ produktų linijas, o mažų kainų tinklai, „Lidl“ atveju, investuoja į šviežių produktų asortimentą.

„Lietuvoje veikiantys didieji tinklai elgiasi tinkamai – investavo ne tik į žemiausių kainų PPŽ, bet plėtė ir aukštesnio kainų lygių ir aukštesnės kokybės produktų linijas, vadinamąsias main stream arba net premium. Taip ruošiamasi „Lidl“ atėjimui“, – atkreipia dėmesį p. Urbonavičius.

Pasak jo, visi Lietuvoje veikiantys tinklai savo parduotuvėse jau dabar turi po „vidinį mažų kainų tinkliuką“, nes dalis šių tinklų asortimento, ypač PPŽ, skirta ypač jautriems kainai pirkėjams, be to, vykdoma aktyvi nuolaidų politika, net populiariausių prekių ženklų prekėms taikomos 30–40% nuolaidos.

„Lietuvoje susiformavo konkurencinga mažmeninės prekybos struktūra. Pirkėjai puikiai orientuojasi ir gudriai laviruoja joje. Todėl atėjus žemų kainų tinklui „Lidl“, stebuklų nesitikiu“, – nei nesėkmės, nei įspūdingo proveržio naujokui dar neprognozuoja p. Urbonavičius.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 29 d.

FOTOGALERIJA „Lidl“ parduotuves jau dabina iškabomis (8 nuotr.)

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
08:00
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kinija nepateisina Lietuvos eksportuotojų lūkesčių

Lietuvos įmonės kasmet sulaukia naujų leidimų eksportuoti produkciją į trečiąsias šalis, o pernai plačiau...

Pramonė
2020.01.17
Importo ir eksporto kainų statistika: išsiskiria gamtiniai ištekliai 

Per metus (2019 m. lapkritį, palyginti su 2018 m. lapkričiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,4%,...

Prekyba
2020.01.17
Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Estijos „UP Invest“ leista įsigyti „Baltic Ticket“

Konkurencijos taryba leido Estijos įmonei „UP Invest“ įsigyti 100% Estijos bilietų platinimo bendrovės...

Prekyba
2020.01.16
Prie Rotušės atidaryta nauja „Max Mara Weekend“ parduotuvė

Drabužių mažmeninės prekybos „Aprangos“ grupė Vilniuje plečia „Max Mara Weekend“ prekės ženklo parduotuvių...

Prekyba
2020.01.16
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Aplinkos apsaugos agentūra dėl „Grigeo“ tariasi su Europos Komisija Premium

Dėl „Grigeo“ teisės toliau naudoti ES ekologinį ženklą („EU Ecolable“) žymint savo produkciją Aplinkos...

Prekyba
2020.01.15
„Maxima“ ir „Iki“ atidarė po naują parduotuvę 1

Didieji prekybos tinklai „Maxima“ ir „Iki“ antrą metų savaitę atidarė po parduotuvę: „Iki“ šis atidarymas...

Prekyba
2020.01.15
Kalėdinės prekybos rezultatai: tinklai fiksuoja augimą Premium

Pagrindinių mažmeninės prekybos tinklų 2019 m. gruodžio pardavimo pajamos buvo didesnės negu 2018 m.

Prekyba
2020.01.15
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
IKEA atšaukia iš rinkos dalį kelioninių puodelių

IKEA atšaukia iš rinkos Indijoje pagamintus kelioninius puodelius „Troligtvis“ ir ragina vartotojus jais...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau