„Lidl“ ateina – „Iki Cento“ išeina

Publikuota: 2015-11-07
Mažų kainų parduotuvių modeliui nepaprastai svarbu ir tinkamai parinktas asortimentas bei parduotuvės vieta. Jei ko nors iš šių sąlygų trūks, verslas vargu ar bus sėkmingas.  Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Mažų kainų parduotuvių modeliui nepaprastai svarbu ir tinkamai parinktas asortimentas bei parduotuvės vieta. Jei ko nors iš šių sąlygų trūks, verslas vargu ar bus sėkmingas. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Bandymai sukurti žemų kainų tinklus Lietuvoje kol kas nebuvo labai sėkmingi. Keli tokie parduotuvių prekių ženklai jau išnyko ar kaip tik nyksta iš rinkos, nes neįtikino vartotojų pigesnių prekių kokybe. Kaip Lietuvoje seksis „Lidl“, taip pat priklauso ne tik nuo jų kainų politikos.

Dar iki šių metų pabaigos visas „Iki Cento“ parduotuves, orientuotas į žemų kainų segmentą, jas valdanti UAB „Palink“ pakeis į įprastas „Iki“. Tinklo atstovai sako, kad sprendimą palikti žemų kainų segmentą lemia kelios priežastys: vartotojams reikia ne tik kainos, be to, valdyti vienu prekių ženklu pažymėtą parduotuvių tinklą yra paprasčiau ir efektyviau.

„Žemų kainų strategija besivadovaujantys dalyviai dažniausiai siūlo mažesnį asortimentą. Be to, kiti rinkos dalyviai pirkėjams dabar siūlo ne tik platų pasirinkimą, bet dar ir daug nuolaidų. Taigi vartotojas gali rinktis savo mėgstamiausius produktus su nuolaida, o tai naudingiau nei imti žemos kainos ir, atitinkamai, žemesnės kokybės produktą“, – apie pasiūlą rinkoje kalba Berta Čaikauskaitė, „Palink“ viešųjų ryšių vadovė.

Pasak jos, ieškodamas žemesnės kainos lietuvis nėra linkęs daryti nuolaidų dėl kokybės, asortimento ir šviežumo. Būtent akcijos leidžia jam užsitikrinti geriausią, jo supratimu, kainos ir kokybės santykį. Tiesa, „Cento“, kaip mažesnės kainos privatus tinklo prekių ženklas, parduotuvių lentynose išliks.

Prieš keletą metų ir „Rimi Lietuva“ atsisakė Lietuvoje valdyto mažų kainų koncepcijos tinklo „Supernetto“.

„Kadangi nepavyko pasiekti planuoto prekybos masto, nusprendėme koncentruotis į „Rimi“ prekių ženklo plėtrą ir „Rimi“ prekybos vietų plėtrą“, – teigia Giedrė Bielskytė, bendrovės atstovė. Kodėl rezultatų pasiekti nepavyko, bendrovė nedetalizuoja.

Papildomos sąlygos

Į rinką ateinantis „Lidl“ yra žemų kainų dalyvis, tad, pasak mažmenininkų, kyla klausimas, ar šio tinklo koncepcija prigis. Artūras Urbonavičius, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai, sako, kad žemų kainų tinklai Lietuvoje gali būti sėkmingi, bet su tam tikromis sąlygomis.

„Žemų kainų tinkluose didžiąją asortimento dalį paprastai sudaro privatūs prekių ženklai (PPŽ). Pirkėjas nori ne tik žemos kainos, bet ir jam tinkančios kokybės, todėl PPŽ kokybė turi būti nepriekaištinga. Neužtenka pasiūlyti mažiausios rinkoje kainos už abejotinos kokybės produktus ir tikėtis, kad visi pirkėjai juos pirks“, – vieną iš svarbių aspektų sėkmei pabrėžia p. Urbonavičius. Pavyzdžiui, „Aldi“ Vokietijoje labai akcentuoja savo prekių kokybę. Visa jų rinkodara skirta įrodyti, kad jais galima pasitikėti.

Dar viena svarbi sąlyga – šviežių produktų pasirinkimas ir tinkamas santykis tarp siūlomų PPŽ bei firminių kitų gamintojų produktų. Paprastai žemų kainų tinklai apsiriboja kukliu asortimentu (siūlo apie 15.000 pavadinimų prekių, kai didelėje tradicinio tinklo parduotuvėje pasiūla viršija kelis šimtus tūkstančių produktų). Tiesa, pastaruoju metu matoma nauja tendencija – mažų kainų tinklai plečia šviežių produktų asortimentą.

„Lidl“ tinklas Europoje pastaraisiais metais savo apyvartą didino išplėsdamas šviežių produktų asortimentą ir pradėdamas prekiauti šviežiais parduotuvėje kepamais duonos gaminiais“, – atkreipia dėmesį p. Urbonavičius.

Trečia sėkmės sąlyga, pasak pašnekovo, yra parduotuvių skaičius ir jų vieta, t. y. kaip patogiai ir greitai vartotojai gali apsipirkti. Pirkėjai neeikvoja laiko ir išlaidų transportui tik dėl šiek tiek mažesnės kainos, tad vieta dažniausiai lemia, kur žmonės įsigis didžiąją dalį savo pirkinių.

„Žemų kainų tinklo parduotuvėse taip pat pirks daugiausia kaimynystėje gyvenantys ar dirbantys žmonės bei dalis ypač jautrių kainai pirkėjų, kurie bus pasirengę ten vykti ir medžioti žemesnes kainas“, – įsitikinęs p. Urbonavičius.

Mokosi vieni iš kitų

Ponas Urbonavičius sako, kad tiek tradicinės prekybos, tiek mažų kainų prekybos modelių atstovai mokosi vieni iš kitų ir nusižiūri gerus sprendimus. Pavyzdžiui, tradiciniai tinklai pristato savo PPŽ produktų linijas, o mažų kainų tinklai, „Lidl“ atveju, investuoja į šviežių produktų asortimentą.

„Lietuvoje veikiantys didieji tinklai elgiasi tinkamai – investavo ne tik į žemiausių kainų PPŽ, bet plėtė ir aukštesnio kainų lygių ir aukštesnės kokybės produktų linijas, vadinamąsias main stream arba net premium. Taip ruošiamasi „Lidl“ atėjimui“, – atkreipia dėmesį p. Urbonavičius.

Pasak jo, visi Lietuvoje veikiantys tinklai savo parduotuvėse jau dabar turi po „vidinį mažų kainų tinkliuką“, nes dalis šių tinklų asortimento, ypač PPŽ, skirta ypač jautriems kainai pirkėjams, be to, vykdoma aktyvi nuolaidų politika, net populiariausių prekių ženklų prekėms taikomos 30–40% nuolaidos.

„Lietuvoje susiformavo konkurencinga mažmeninės prekybos struktūra. Pirkėjai puikiai orientuojasi ir gudriai laviruoja joje. Todėl atėjus žemų kainų tinklui „Lidl“, stebuklų nesitikiu“, – nei nesėkmės, nei įspūdingo proveržio naujokui dar neprognozuoja p. Urbonavičius.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 29 d.

FOTOGALERIJA „Lidl“ parduotuves jau dabina iškabomis (8 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ir estams dėl šiukšlių skauda galvą – šaliai gresia 100 mln. Eur bauda 1

Jei po metų Estija nepradės perdirbti pusės šalyje susidarančių buitinių atliekų, Briuselis jai gali skirti...

Išaugus gėrimų vartojimui, į taromatus 2018 m. grąžinta rekordinis kiekis pakuočių 1

Pernai taromatams bei rankinio surinkimo punktams Lietuvos gyventojai grąžino rekordinį gėrimų pakuočių...

Didžiausia infliacija ES – Estijoje 19

Euro zonos 2018 m. gruodžio mėn. metinė infliacija buvo 1,6%, 0,3 procentiniais punktais (p.p.) mažesnė nei...

Finansai
2019.01.18
A. Veryga žada valstybines vaistines ligoninėse dar šiemet 9

Sveikatos reikalų ministras Aurelijus Veryga žada sudaryti galimybę ligoninių vadovams įsteigti valstybines...

LB: prekybininkai negali imti mokesčio už atsiskaitymus kortelėmis  20

Prekių ir paslaugų teikėjai neturi teisės imti mokesčio iš pirkėjų, atsiskaitančių mokėjimo kortelėmis,...

EP siūlo PVM lengvatas prekėms, kurias dažniau perka moterys 13

Europos Parlamentas rezoliucijoje dėl lyčių lygybės ir mokesčių pasiūlė taikyti PVM lengvatas moterų...

Finansai
2019.01.17
Tiekimo grandinė: technologijos, į kurias investuoja milžinai Premium

Duomenų analitika daro vis didesnę įtaką tiekimo grandinės procesams ir jau neša naudą kai kuriems jos...

„Švaros broliai“ į naują tunelinę plovyklą Vilniuje investuoja 2,5 mln. Eur 6

UAB „Švaros broliai“ pradeda naujos tunelinės automobilių plovyklos statybas Vilniuje, Gariūnuose. Tai bus...

Paštas kaimo laiškininkus persodins į automobilius, skelbia konkursus 2

Lietuvos paštas iki 2019 m. I pusmečio planuoja paskelbti kelis viešųjų pirkimų konkursus 640 automobilių...

Transportas
2019.01.16
Vyriausybė pritarė naujam reikalavimui prekybininkams 4

Siekiant sumažinti šešėlinės ekonomikos mastą prekybos sektoriuje, Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlo,...

E. Budvilaitis paliko „StrongPoint“ 6

Prekybos technologijų ekspertas Evaldas Budvilaitis, technologijų bendrovės „StrongPoint“ vienas vadovų, po...

„Maxima“ investuoja į saulės jėgaines 3

Prekybos tinklas „Maxima“, siekdamas mažinti veiklos sąnaudas bei poveikį aplinkai, didina investicijų į...

Energetika
2019.01.16
Advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė ilgamečiai darbuotojai

Nuo sausio 1 d. advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė du nauji partneriai. Jais tapo ilgamečiai...

Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Latvijos žiniasklaida: „Čili pica“ tinklo mokestinė skola siekia 327.700 Eur

Picerijų tinklą „Čili pica“ kaimyninėje Latvijoje valdančios bendrovės „Čilija pizza“ mokestinė skola sausio...

„Maxima“ diegia elektronines etiketes, jas turintis „Topo centras“ vardija trūkumus  Premium 10

Neseniai pranešęs apie investicijas į prekių skenavimo įrenginius mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“...

Prie neseniai startavusios advokatų kontoros WINT prisijungė naujas partneris 3

Praėjusių metų pabaigoje susikūrusios advokatų profesinės bendrijos WINT partneriu tapo Pranas Švedas,...

Vilniaus „Akropolio“ atnaujinimo užsakymą gavo „Mitnija“

Pusės Vilniaus prekybos ir pramogų centro „Akropolio“ ploto atnaujinimą atliks koncernui „,MG Baltic“...

Statyba ir NT
2019.01.15
„Novaturo“ apyvarta pernai išaugo 29% 1

Didžiausio Baltijos šalyse kelionių organizatoriaus AB „Novaturas“ neaudituota 2018 m. apyvarta Lietuvoje,...

„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau