„Lidl“ ateina – „Iki Cento“ išeina

Publikuota: 2015-11-07
Mažų kainų parduotuvių modeliui nepaprastai svarbu ir tinkamai parinktas asortimentas bei parduotuvės vieta. Jei ko nors iš šių sąlygų trūks, verslas vargu ar bus sėkmingas.  Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Mažų kainų parduotuvių modeliui nepaprastai svarbu ir tinkamai parinktas asortimentas bei parduotuvės vieta. Jei ko nors iš šių sąlygų trūks, verslas vargu ar bus sėkmingas. Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
 

Bandymai sukurti žemų kainų tinklus Lietuvoje kol kas nebuvo labai sėkmingi. Keli tokie parduotuvių prekių ženklai jau išnyko ar kaip tik nyksta iš rinkos, nes neįtikino vartotojų pigesnių prekių kokybe. Kaip Lietuvoje seksis „Lidl“, taip pat priklauso ne tik nuo jų kainų politikos.

Dar iki šių metų pabaigos visas „Iki Cento“ parduotuves, orientuotas į žemų kainų segmentą, jas valdanti UAB „Palink“ pakeis į įprastas „Iki“. Tinklo atstovai sako, kad sprendimą palikti žemų kainų segmentą lemia kelios priežastys: vartotojams reikia ne tik kainos, be to, valdyti vienu prekių ženklu pažymėtą parduotuvių tinklą yra paprasčiau ir efektyviau.

„Žemų kainų strategija besivadovaujantys dalyviai dažniausiai siūlo mažesnį asortimentą. Be to, kiti rinkos dalyviai pirkėjams dabar siūlo ne tik platų pasirinkimą, bet dar ir daug nuolaidų. Taigi vartotojas gali rinktis savo mėgstamiausius produktus su nuolaida, o tai naudingiau nei imti žemos kainos ir, atitinkamai, žemesnės kokybės produktą“, – apie pasiūlą rinkoje kalba Berta Čaikauskaitė, „Palink“ viešųjų ryšių vadovė.

Pasak jos, ieškodamas žemesnės kainos lietuvis nėra linkęs daryti nuolaidų dėl kokybės, asortimento ir šviežumo. Būtent akcijos leidžia jam užsitikrinti geriausią, jo supratimu, kainos ir kokybės santykį. Tiesa, „Cento“, kaip mažesnės kainos privatus tinklo prekių ženklas, parduotuvių lentynose išliks.

Prieš keletą metų ir „Rimi Lietuva“ atsisakė Lietuvoje valdyto mažų kainų koncepcijos tinklo „Supernetto“.

„Kadangi nepavyko pasiekti planuoto prekybos masto, nusprendėme koncentruotis į „Rimi“ prekių ženklo plėtrą ir „Rimi“ prekybos vietų plėtrą“, – teigia Giedrė Bielskytė, bendrovės atstovė. Kodėl rezultatų pasiekti nepavyko, bendrovė nedetalizuoja.

Papildomos sąlygos

Į rinką ateinantis „Lidl“ yra žemų kainų dalyvis, tad, pasak mažmenininkų, kyla klausimas, ar šio tinklo koncepcija prigis. Artūras Urbonavičius, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai, sako, kad žemų kainų tinklai Lietuvoje gali būti sėkmingi, bet su tam tikromis sąlygomis.

„Žemų kainų tinkluose didžiąją asortimento dalį paprastai sudaro privatūs prekių ženklai (PPŽ). Pirkėjas nori ne tik žemos kainos, bet ir jam tinkančios kokybės, todėl PPŽ kokybė turi būti nepriekaištinga. Neužtenka pasiūlyti mažiausios rinkoje kainos už abejotinos kokybės produktus ir tikėtis, kad visi pirkėjai juos pirks“, – vieną iš svarbių aspektų sėkmei pabrėžia p. Urbonavičius. Pavyzdžiui, „Aldi“ Vokietijoje labai akcentuoja savo prekių kokybę. Visa jų rinkodara skirta įrodyti, kad jais galima pasitikėti.

Dar viena svarbi sąlyga – šviežių produktų pasirinkimas ir tinkamas santykis tarp siūlomų PPŽ bei firminių kitų gamintojų produktų. Paprastai žemų kainų tinklai apsiriboja kukliu asortimentu (siūlo apie 15.000 pavadinimų prekių, kai didelėje tradicinio tinklo parduotuvėje pasiūla viršija kelis šimtus tūkstančių produktų). Tiesa, pastaruoju metu matoma nauja tendencija – mažų kainų tinklai plečia šviežių produktų asortimentą.

„Lidl“ tinklas Europoje pastaraisiais metais savo apyvartą didino išplėsdamas šviežių produktų asortimentą ir pradėdamas prekiauti šviežiais parduotuvėje kepamais duonos gaminiais“, – atkreipia dėmesį p. Urbonavičius.

Trečia sėkmės sąlyga, pasak pašnekovo, yra parduotuvių skaičius ir jų vieta, t. y. kaip patogiai ir greitai vartotojai gali apsipirkti. Pirkėjai neeikvoja laiko ir išlaidų transportui tik dėl šiek tiek mažesnės kainos, tad vieta dažniausiai lemia, kur žmonės įsigis didžiąją dalį savo pirkinių.

„Žemų kainų tinklo parduotuvėse taip pat pirks daugiausia kaimynystėje gyvenantys ar dirbantys žmonės bei dalis ypač jautrių kainai pirkėjų, kurie bus pasirengę ten vykti ir medžioti žemesnes kainas“, – įsitikinęs p. Urbonavičius.

Mokosi vieni iš kitų

Ponas Urbonavičius sako, kad tiek tradicinės prekybos, tiek mažų kainų prekybos modelių atstovai mokosi vieni iš kitų ir nusižiūri gerus sprendimus. Pavyzdžiui, tradiciniai tinklai pristato savo PPŽ produktų linijas, o mažų kainų tinklai, „Lidl“ atveju, investuoja į šviežių produktų asortimentą.

„Lietuvoje veikiantys didieji tinklai elgiasi tinkamai – investavo ne tik į žemiausių kainų PPŽ, bet plėtė ir aukštesnio kainų lygių ir aukštesnės kokybės produktų linijas, vadinamąsias main stream arba net premium. Taip ruošiamasi „Lidl“ atėjimui“, – atkreipia dėmesį p. Urbonavičius.

Pasak jo, visi Lietuvoje veikiantys tinklai savo parduotuvėse jau dabar turi po „vidinį mažų kainų tinkliuką“, nes dalis šių tinklų asortimento, ypač PPŽ, skirta ypač jautriems kainai pirkėjams, be to, vykdoma aktyvi nuolaidų politika, net populiariausių prekių ženklų prekėms taikomos 30–40% nuolaidos.

„Lietuvoje susiformavo konkurencinga mažmeninės prekybos struktūra. Pirkėjai puikiai orientuojasi ir gudriai laviruoja joje. Todėl atėjus žemų kainų tinklui „Lidl“, stebuklų nesitikiu“, – nei nesėkmės, nei įspūdingo proveržio naujokui dar neprognozuoja p. Urbonavičius.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 29 d.

FOTOGALERIJA „Lidl“ parduotuves jau dabina iškabomis (8 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Turizmas: pasaulinei lyderei Prancūzijai pirštinę meta Kinija

Prancūzija jau daugiau kaip 20 metų yra daugiausiai turistų pritraukianti pasaulio valstybė. Prognozuojama,...

IKEA planuose – 5,8 mlrd. Eur investicijos į NT

Prekybos milžinė IKEA per ateinančius trejus metus į nekilnojamojo turto (NT) plėtros projektus planuoja...

Statyba ir NT
2018.11.18
„McDonald‘s“ atidarė pirmą restoraną Suvalkijos regione 8

Greito aptarnavimo restoranų tinklas „McDonald‘s“ atidarė restoraną Marijampolėje. Suvalkijos sostinė yra...

„Amazon“ raginama stabdyti prekybą daiktais su sovietine simbolika 5

27 Europos Parlamento (EP) nariai kreipėsi į Jungtinių Valstijų interneto prekybos gigantą „Amazon Inc“,...

Seimas blaškosi dėl „bambalių“, bet linksta uždrausti „vaikišką šampaną“ 4

Seimas ketvirtadienį nutarė, kad nuo 2020 metų liepos reikėtų atsisakyti stipraus alaus ir kito alkoholio...

„Pigu“ ir „Morele“ susijungimas: nauja įmonė gali būti parduota 1

Didžiausiai Lietuvoje elektroninės prekybos bendrovei „Pigu“ trečiadienį paskelbus apie susijungimą su...

„Metrail“ krizė: prašo teismo skubiai išnagrinėti, ar 30 mln. Eur baudų verslui skirta teisėtai 6

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas Simonas Gentvilas trečiadienį kreipėsi į Lietuvos...

Seimas padidino baudas už nesaugius produktus

Baudos grės gamintojams, importuotojams, platintojams, jos sieks nuo 150 iki 2.500 Eur, o uždraudus prekes ar...

„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
„M.M.M. projektų“ biurų pastate Vilniuje kursis „Maxima grupė“ 4

Nerijaus Numavičiaus kontroliuojamos nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės „M.M.M. projektai“ statomame...

Statyba ir NT
2018.11.15
„Soprano“ ledainės planuoja STO: leis sopranokoinus Premium 19

Lietuvišką „Soprano“ ledainių tinklą neseniai įsigiję verslininkai Antanas Guoga ir Vytenis Mažiulis ketina...

„Pigu“ ir „Morele“ užsitikrino 13 mln. Eur finansavimą 6

Didžiausia elektroninės prekybos bendrovė Baltijos šalyse „Pigu“ ir Lenkijos prekybos elektronikos prekėmis...

Sutarties su atliekų vežėja nenutraukusiai Panevėžio savivaldybei skirta bauda 6

Konkurencijos taryba skyrė 34.200 Eur baudą Panevėžio miesto savivaldybei už tai, kad ši neįvykdė tarybos...

„Amazon“ nusprendė, kur statys naujas būstines 2

El. prekybos milžinė „Amazon“ po ilgo laukimo paskelbė, koks miestas laimėjo konkursą dėl bendrovės naujos...

Vadyba
2018.11.14
A. Veryga užsimojo didinti akcizus alkoholiui 6

Nuo 2019 metų pavasario turėtų didėti degtinės ir kitų stipriųjų gėrimų kainos, nes valdžia užsimojo 10%...

Finansai
2018.11.13
„Darnu Group“ Vilniuje rado vietas dar dviems naujiems sporto klubams 1

Į sveikatingumo paslaugų rinką žengianti nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Darnu Group“...

Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
Ekspertai: valdžios siūlomos kainų mažinimo priemonės jų nesumažins 14

Vyriausybei ketinant suteikti įgaliojimus Vartotojų teisių apsaugos tarnybai atlikti slaptus pirkimus bei...

Seimas neatlaisvino suvaržymų daliai smulkių degalų prekybininkų

Seimas neatšaukė prieš metus nustatytų griežtų reikalavimų daliai smulkių degalų prekybininkų.    

Transportas
2018.11.13
Pirmąją „Decathlon“ parduotuvę Vilniuje atidaro šį mėnesį 21

Lapkričio 24 d. Vilniuje planuojama atidaryti pirmąją Baltijos šalyse Prancūzijos sporto prekių gamybos ir...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau