Iššūkis alaus pasaulio milžinams – įtikti vartotojų skoniui

Publikuota: 2015-10-31
Brazilas Carlosas Brito, „InBev“ vykdomasis vadovas, – pagrindinis daugelio bendrovės inicijuotų įspūdingų sandorių architektas. JOCKO FISTICKO („REPORTERS“ / „SCANPIX“) NUOTR.
Brazilas Carlosas Brito, „InBev“ vykdomasis vadovas, – pagrindinis daugelio bendrovės inicijuotų įspūdingų sandorių architektas. JOCKO FISTICKO („REPORTERS“ / „SCANPIX“) NUOTR.

Tokio masto susijungimai kaip šiuo metu vykdomas belgų aludarės „Anheuser-Busch InBev“ ir britų „SABMiller“ sandoris turi įtakos visoms pasaulio rinkoms ir jų dalyviams, įskaitant Lietuvą. Labiausiai sukluso mažieji aludariai – jiems didžiųjų gamintojų konsolidacija ir atveria naujų galimybių, ir kelia pavojų būti prarytiems.

„Man bokalą... et, koks skirtumas ko“, – ironizuoja analitikai, apibendrinami pasaulinės rinkos vaizdą, išryškėsiantį po didžiausios pasaulyje alaus bendrovės „InBev“ ir antrosios šioje rikiuotėje „SABMiller“ susijungimo. Ekonominę susijungimų logiką pripažįsta ir sveikina rinka, bet ne vartotojai – jiems vienodėjantis alaus skonis nedaro gero įspūdžio. Didieji tai puikiai suvokia, todėl akylai ieško įsigijimo kąsnelių ir mažųjų aludarių gretose.

Jei „InBev“ ir „SABMiller“ derybos bus sėkmingos ir sandoris neužklius rinkos prievaizdams, gims alaus gamybos milžinė, kuriai priklausys daugiau nei 400 alaus prekės ženklų. Naujasis alaus konglomeratas pagamins apie 30% viso pasaulyje išgeriamo alaus. Jo bendra rinkos vertė sieks 284 mlrd. USD, pasauliniai pardavimai – 68 mlrd. USD.

„Budweiser“, „Corona“, „Stella Artois“, „Becks“, „Hoegaarden“, „Leffe“, „Coors“, „Grolsch“, „Foster’s“, „Pilsner Urquell“, „Peroni“, „Miller Lite“ – tik nedidelė dalis alaus rūšių, kurios pateks į tą patį susijungusios milžinės portfelį.

Konsolidacijos priežastys

Pasaulinių alaus bendrovių stambėjimas buvo stebimas visą dešimtmetį, o pastaruoju metu šis reiškinys tapo dar intensyvesnis, lėtėjant besivystančių rinkų, tokių kaip Kinija ir Brazilija, augimui. Per įsigijimus bendrovės siekia įsitvirtinti naujose geografinėse rinkose. Pavyzdžiui, sandoris su „SABMiller“ atvers Belgijos aludarei „InBev“ Afrikos rinką, kurioje britų pozicijos – kur kas stipresnės.

Analitikų teigimu, kai bus baigtas „InBev“ ir „SABMiller“ sandoris, daugiau didelių susijungimų rinkoje vargu ar bus galima laukti, nes pasaulyje įsitvirtins keli pagrindiniai lyderiai: susijungusi naujoji bendrovė, „Heineken“ ir „Carlsberg“.

Taigi įdomiausių naujienų artimiausioje ateityje pateiks smulkesnių aludarių sektorius – jie arba išnaudos galimybę prisivilioti įdomesnio skonio ieškančius vartotojus ir auginti pardavimus, arba patys atsidurs didžiųjų taikiklyje.

Pastarojo proceso pavyzdys – rugsėjį paskelbta žinia, kad Nyderlandų „Heineken“ ketina įsigyti 50% Kalifornijoje įsikūrusios aludarės „Lagunitas Brewing“ akcijų. „Lagunitas Brewing“ – viena sparčiausiai Jungtinėse Valstijose augančių tradicinio alaus gamintojų. „Heineken“ pardavimai, priešingai, pastaruoju metu lėtėjo, tad Nyderlandų aludarė viliasi amerikietišku alumi papirkti tokių rinkų kaip Jungtinė Karalystė, Švedija ir Japonija vartotojus, rašo „The Wall Street Journal“.

„InBev“ nuo 2011-ųjų įsigijo keturias nedideles JAV alaus daryklas – „Goose Island Brewing“, „Blue Point Brewing“, „Barrel Brewing“ ir „Elysian“.

Mažieji auga sparčiau

Rinkos tyrimų bendrovės „Plato Logic“ duomenimis, nedidelių, išskirtinių rūšių alaus siūlančių aludarių pardavimai pastaruosius penkerius metus augo sparčiau nei visa alaus rinka: mažųjų pardavimai kasmet kilo vidutiniškai 7,8%, o visa rinka – tik 1,3% tempu. Vien Amerikos rinkoje mažųjų aludarių pardavimai 2014 m., palyginti su 2013-aisiais, pašoko 18%, rodo JAV aludarių asociacijos duomenys. Ši asociacija gamintojus vienija pagal griežtus principus – tai mažos, tradiciškai alų verdančios ir nuo didžiųjų nepriklausomos bendrovės.

„Mažųjų aludarių fenomenas tapo vienu svarbiausių tradicinio alaus rinkos augimo variklių JAV, ir šis reiškinys plinta kitose šalyse, kur alus – populiarus gėrimas“, – komentavo Jeanas Francois van Boxmeeris, „Heineken“ vykdomasis vadovas.

„Vyrauja samprata, kad didieji aludariai yra tiesiog pasaulinio finansų žaidimo dalis, o tradiciniai turi tikrą kontaktą su vartotojais. Šis sandoris („InBev“ ir „SABMiller“ – VŽ) mus paverčia dar autentiškesniais. Didieji gali turėti mažmeninės prekybos ir dolerių „raumenis“, bet vartotojai gręžiasi į tradicinius gėrimus“, – „Bloomberg“ cituoja Paulą Gatzą, JAV aludarių asociacijos direktorių.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 20 d.

infogr.am::infogram_0_pasaulio_alaus_rinka

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Lidl Lietuva“ patirtis: ir maži sprendimai išauga į reikšmingą energijos sutaupymą Verslo tribūna

„Lidl Lietuva“ – vienas gerųjų energijos tausojimo pavyzdžių tarp didžiųjų šalies įmonių. Bendrovė nuo savo...

Prekybos tinklų rinkos analizė: „Lidl“ įsitvirtino tarp lyderių Premium 24

TOP 19 mažmeninės prekybos maisto produktais tinklų 2018 m. finansiniai rezultatai rodo, kad trečdalis šalies...

Prekyba
2019.06.25
Kaip taikyti nuolaidas, bet nepripratinti prie akcijų

Nuolaidų kuponai, savaitiniai kodai, gaunami su naujienlaiškiu, ir kitos akcijos pirkėjus išmokė palaukti...

Gazelė
2019.06.25
Komunikacijos verslo pamokos Dubajuje: vien maksimalizmo neužtenka Premium 2

Verslo galimybės Jungtiniuose Arabų Emyratuose – didžiulės, tačiau žengiant čia, tenka prisitaikyti prie...

Rinkodara
2019.06.24
Su influenceriais dirba mainų principu: parduoda ne kiekvienas 1

Naujo prekės ženklo žinomumui didinti reikia ne tik investicijų, bet ir išmonės. Naujų prekių ženklų kūrėjai...

Gazelė
2019.06.24
Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 2

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
„Sainsbury‘s“ įrengs daugkartinės taros papildymo vandeniu stovus

Jungtinės Karalystės mažmeninės prekybos tinklas „Sainsbury‘s“ 326 parduotuvėse įrengs vandens talpyklas, iš...

Prekyba
2019.06.22
Įmonių grupės „Sanitex“ grynasis pelnas išaugo 134% Premium 8

Įmonių grupės „Sanitex“ grynasis pelnas 2018 m. siekė 20,37 mln. Eur ir buvo 134% didesnis nei 2017 m., kai...

Prekyba
2019.06.21
Atidarė „Depo“ parduotuvę Kaune 17

Latvijos apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių tinklas „Depo DIY“ penktadienį Kaune, prie Vakarinio...

Prekyba
2019.06.21
Užsienio prekybos deficitas pernai buvo 2,67 mlrd. Eur 7

Pernai Lietuvos eksportas sudarė 28,27 mlrd. Eur, importas – 30,94 mlrd. Eur. užsienio prekybos deficitas...

Verslo aplinka
2019.06.21
„Adidas“ bandymas apginti registruotą prekės ženklą baigėsi nesėkme Premium

Vokietijos sportinės aprangos gamintojai „Adidas“ nepavyko apginti savo įregistruoto trijų brūkšnelių prekės...

Rinkodara
2019.06.21
„Rimi“ pasiūlys savarankiško skenavimo paslaugą, „Maximoje“ pasiteisino Premium 9

Prekybos tinklui „Maxima“ dviejose populiariausiose parduotuvėse įdiegus savarankiško pirkinių skenavimo...

Prekyba
2019.06.21
„Iki“ šviežių skyrių sąnaudos išaugo, bet sugrąžino pirkėjus Premium 1

Vilniaus Antakalnio mikrorajone pertvarkęs 1.000 kv. m dydžio supermarketą prekybos tinklas „Iki“ sulaukė 6%...

Prekyba
2019.06.21
Maisto teisė: gamintojų laukiantys svarbiausi pokyčiai Premium

Netrukus visos Europos Sąjungos (ES) lygmeniu įsigalios šūsnis teisės aktų, reglamentuojančių maisto produktų...

Pramonė
2019.06.20
Susitarusios nekonkuruoti įmonės stengiasi nuslėpti kartelius 

Kartelinius susitarimus bendrovės įprastai sudaro siekdamos išvengti tarpusavio konkurencijos ir uždirbti...

Prekyba
2019.06.20
„Media bitės“ dalį pelno skirs dividendams Premium

UAB „Media bitės“, leidžiančios žurnalą „Žmonės“, pardavimo pajamos praėjusiais metais sudarė 5,45 mln. Eur.

Rinkodara
2019.06.20
Lietuviškas prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė įvertinimą

Prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje rengiamuose apdovanojimuose „Rinkos perlas“ pelnė sidabro medalį.

Rinkodara
2019.06.19
„Aprangos“ grupė pertvarko „premium“ parduotuves Premium 1

Pagrindiniai pokyčiai susiję su „Emporio Armani“ tinklo parduotuvėmis, kurių asortimentas perkeliamas į...

Prekyba
2019.06.19
SEB ir „Danske Bank“ patirtys, kaip didinti klientų pasitenkinimą Premium 2

Kelerius metus eksperimentavęs, SEB bankas šiemet visus savo klientų konsultavimo skyrius vertina ne pagal...

Rinkodara
2019.06.18
„Pigu“ taikytos nuolaidos – vėl priežiūros tarnybos akiratyje Premium 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, gavusi vartotojų nusiskundimus, atliko tyrimą dėl UAB „Pigu“...

Rinkodara
2019.06.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau