Iššūkis alaus pasaulio milžinams – įtikti vartotojų skoniui

Publikuota: 2015-10-31
Brazilas Carlosas Brito, „InBev“ vykdomasis vadovas, – pagrindinis daugelio bendrovės inicijuotų įspūdingų sandorių architektas. JOCKO FISTICKO („REPORTERS“ / „SCANPIX“) NUOTR.
Brazilas Carlosas Brito, „InBev“ vykdomasis vadovas, – pagrindinis daugelio bendrovės inicijuotų įspūdingų sandorių architektas. JOCKO FISTICKO („REPORTERS“ / „SCANPIX“) NUOTR.

Tokio masto susijungimai kaip šiuo metu vykdomas belgų aludarės „Anheuser-Busch InBev“ ir britų „SABMiller“ sandoris turi įtakos visoms pasaulio rinkoms ir jų dalyviams, įskaitant Lietuvą. Labiausiai sukluso mažieji aludariai – jiems didžiųjų gamintojų konsolidacija ir atveria naujų galimybių, ir kelia pavojų būti prarytiems.

„Man bokalą... et, koks skirtumas ko“, – ironizuoja analitikai, apibendrinami pasaulinės rinkos vaizdą, išryškėsiantį po didžiausios pasaulyje alaus bendrovės „InBev“ ir antrosios šioje rikiuotėje „SABMiller“ susijungimo. Ekonominę susijungimų logiką pripažįsta ir sveikina rinka, bet ne vartotojai – jiems vienodėjantis alaus skonis nedaro gero įspūdžio. Didieji tai puikiai suvokia, todėl akylai ieško įsigijimo kąsnelių ir mažųjų aludarių gretose.

Jei „InBev“ ir „SABMiller“ derybos bus sėkmingos ir sandoris neužklius rinkos prievaizdams, gims alaus gamybos milžinė, kuriai priklausys daugiau nei 400 alaus prekės ženklų. Naujasis alaus konglomeratas pagamins apie 30% viso pasaulyje išgeriamo alaus. Jo bendra rinkos vertė sieks 284 mlrd. USD, pasauliniai pardavimai – 68 mlrd. USD.

„Budweiser“, „Corona“, „Stella Artois“, „Becks“, „Hoegaarden“, „Leffe“, „Coors“, „Grolsch“, „Foster’s“, „Pilsner Urquell“, „Peroni“, „Miller Lite“ – tik nedidelė dalis alaus rūšių, kurios pateks į tą patį susijungusios milžinės portfelį.

Konsolidacijos priežastys

Pasaulinių alaus bendrovių stambėjimas buvo stebimas visą dešimtmetį, o pastaruoju metu šis reiškinys tapo dar intensyvesnis, lėtėjant besivystančių rinkų, tokių kaip Kinija ir Brazilija, augimui. Per įsigijimus bendrovės siekia įsitvirtinti naujose geografinėse rinkose. Pavyzdžiui, sandoris su „SABMiller“ atvers Belgijos aludarei „InBev“ Afrikos rinką, kurioje britų pozicijos – kur kas stipresnės.

Analitikų teigimu, kai bus baigtas „InBev“ ir „SABMiller“ sandoris, daugiau didelių susijungimų rinkoje vargu ar bus galima laukti, nes pasaulyje įsitvirtins keli pagrindiniai lyderiai: susijungusi naujoji bendrovė, „Heineken“ ir „Carlsberg“.

Taigi įdomiausių naujienų artimiausioje ateityje pateiks smulkesnių aludarių sektorius – jie arba išnaudos galimybę prisivilioti įdomesnio skonio ieškančius vartotojus ir auginti pardavimus, arba patys atsidurs didžiųjų taikiklyje.

Pastarojo proceso pavyzdys – rugsėjį paskelbta žinia, kad Nyderlandų „Heineken“ ketina įsigyti 50% Kalifornijoje įsikūrusios aludarės „Lagunitas Brewing“ akcijų. „Lagunitas Brewing“ – viena sparčiausiai Jungtinėse Valstijose augančių tradicinio alaus gamintojų. „Heineken“ pardavimai, priešingai, pastaruoju metu lėtėjo, tad Nyderlandų aludarė viliasi amerikietišku alumi papirkti tokių rinkų kaip Jungtinė Karalystė, Švedija ir Japonija vartotojus, rašo „The Wall Street Journal“.

„InBev“ nuo 2011-ųjų įsigijo keturias nedideles JAV alaus daryklas – „Goose Island Brewing“, „Blue Point Brewing“, „Barrel Brewing“ ir „Elysian“.

Mažieji auga sparčiau

Rinkos tyrimų bendrovės „Plato Logic“ duomenimis, nedidelių, išskirtinių rūšių alaus siūlančių aludarių pardavimai pastaruosius penkerius metus augo sparčiau nei visa alaus rinka: mažųjų pardavimai kasmet kilo vidutiniškai 7,8%, o visa rinka – tik 1,3% tempu. Vien Amerikos rinkoje mažųjų aludarių pardavimai 2014 m., palyginti su 2013-aisiais, pašoko 18%, rodo JAV aludarių asociacijos duomenys. Ši asociacija gamintojus vienija pagal griežtus principus – tai mažos, tradiciškai alų verdančios ir nuo didžiųjų nepriklausomos bendrovės.

„Mažųjų aludarių fenomenas tapo vienu svarbiausių tradicinio alaus rinkos augimo variklių JAV, ir šis reiškinys plinta kitose šalyse, kur alus – populiarus gėrimas“, – komentavo Jeanas Francois van Boxmeeris, „Heineken“ vykdomasis vadovas.

„Vyrauja samprata, kad didieji aludariai yra tiesiog pasaulinio finansų žaidimo dalis, o tradiciniai turi tikrą kontaktą su vartotojais. Šis sandoris („InBev“ ir „SABMiller“ – VŽ) mus paverčia dar autentiškesniais. Didieji gali turėti mažmeninės prekybos ir dolerių „raumenis“, bet vartotojai gręžiasi į tradicinius gėrimus“, – „Bloomberg“ cituoja Paulą Gatzą, JAV aludarių asociacijos direktorių.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 20 d.

infogr.am::infogram_0_pasaulio_alaus_rinka

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ekologijos korta jau mušta – reikia įmantriau Premium

Sveikos gyvensenos banga verslą ir į aukštumas kelia, ir traukia žemyn: kaskart vis daugiau gyventojų...

Gazelė
16:46
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
15:41
Pasipildė „Narvesen“ vadovų komanda 

Norvegijos bendrovei „Reitan Convenience“ priklausanti „Narvesen Baltija“ Latvijoje turi naują vadovę Dacę...

Prekyba
15:10
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 7

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
14:45
„Akropolis Group“ dairosi pirkinių užsienyje 3

Prekybos centrų valdytoja UAB „Akropolis Group“ plėtros galimybių užsienyje ieško ir per įsigijimus.

Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
12:08
„Gintarinė vaistinė“ bando elektronines kainų etiketes

„Gintarinė vaistinė“ Vilniuje, Šiaurės miestelyje, įrengė pilnai elektroninėmis kainų etiketėmis...

Prekyba
07:10
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Vilniaus duonoje“: besitraukiančioje rinkoje gelbsti greita reakcija ir inovacijos Premium 5

„Vilniaus duona“ pardavimus planuoja dviem metams į priekį, kas mėnesį. Neburia nei iš kavos tirščių, nei iš...

Pardavimai
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
„Baltikos“ planas nebūtinai patiks smulkiesiems

Estijos drabužių prekybininkės „Baltika“, veikiančios ir Lietuvoje, pagrindinio akcininko sukurpti viražai su...

Rinkos
2019.03.18
Radikalus „Baltika“ žingsnis – atsisako ženklų, uždaro siuvimo fabrikus 1

„Baltika Group“ atsisako prekės ženklų „Mosaic“ ir „Bastion“, sujungdama juos į vieną – „Monton“ ir uždaro du...

Pramonė
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Wurth“ atidarė trečią parduotuvę Klaipėdoje

Vokiečių koncernas „Wurth Lietuva“ Klaipėdoje atidarė 600 kv. m klientų aptarnavimo centrą „Uostamiesčio...

Prekyba
2019.03.18
„Jysk“ keičia vadovą Baltijos šalyse

Dace Dovidena, pastaruosius šešerius metus vadovavusi „Jysk“ Baltijos šalyse ir Baltarusijoje, paliko įmonę.

Prekyba
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Circle K“: pridėtinė vertė – kainos dalis 4

„Circle K Lietuva“ pardavimų strategija paremta principu, „ne visada mažiausia kaina reiškia mažiausius...

Pardavimai
2019.03.17
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
3 milijonai tonų plastiko 5

Kompanija „Coca-Cola“ pripažino, kad per metus sunaudoja 3 milijonus tonų plastiko pakuotės.

Pramonė
2019.03.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau