Iššūkis alaus pasaulio milžinams – įtikti vartotojų skoniui

Publikuota: 2015-10-31
Brazilas Carlosas Brito, „InBev“ vykdomasis vadovas, – pagrindinis daugelio bendrovės inicijuotų įspūdingų sandorių architektas. JOCKO FISTICKO („REPORTERS“ / „SCANPIX“) NUOTR.
Brazilas Carlosas Brito, „InBev“ vykdomasis vadovas, – pagrindinis daugelio bendrovės inicijuotų įspūdingų sandorių architektas. JOCKO FISTICKO („REPORTERS“ / „SCANPIX“) NUOTR.

Tokio masto susijungimai kaip šiuo metu vykdomas belgų aludarės „Anheuser-Busch InBev“ ir britų „SABMiller“ sandoris turi įtakos visoms pasaulio rinkoms ir jų dalyviams, įskaitant Lietuvą. Labiausiai sukluso mažieji aludariai – jiems didžiųjų gamintojų konsolidacija ir atveria naujų galimybių, ir kelia pavojų būti prarytiems.

„Man bokalą... et, koks skirtumas ko“, – ironizuoja analitikai, apibendrinami pasaulinės rinkos vaizdą, išryškėsiantį po didžiausios pasaulyje alaus bendrovės „InBev“ ir antrosios šioje rikiuotėje „SABMiller“ susijungimo. Ekonominę susijungimų logiką pripažįsta ir sveikina rinka, bet ne vartotojai – jiems vienodėjantis alaus skonis nedaro gero įspūdžio. Didieji tai puikiai suvokia, todėl akylai ieško įsigijimo kąsnelių ir mažųjų aludarių gretose.

Jei „InBev“ ir „SABMiller“ derybos bus sėkmingos ir sandoris neužklius rinkos prievaizdams, gims alaus gamybos milžinė, kuriai priklausys daugiau nei 400 alaus prekės ženklų. Naujasis alaus konglomeratas pagamins apie 30% viso pasaulyje išgeriamo alaus. Jo bendra rinkos vertė sieks 284 mlrd. USD, pasauliniai pardavimai – 68 mlrd. USD.

„Budweiser“, „Corona“, „Stella Artois“, „Becks“, „Hoegaarden“, „Leffe“, „Coors“, „Grolsch“, „Foster’s“, „Pilsner Urquell“, „Peroni“, „Miller Lite“ – tik nedidelė dalis alaus rūšių, kurios pateks į tą patį susijungusios milžinės portfelį.

Konsolidacijos priežastys

Pasaulinių alaus bendrovių stambėjimas buvo stebimas visą dešimtmetį, o pastaruoju metu šis reiškinys tapo dar intensyvesnis, lėtėjant besivystančių rinkų, tokių kaip Kinija ir Brazilija, augimui. Per įsigijimus bendrovės siekia įsitvirtinti naujose geografinėse rinkose. Pavyzdžiui, sandoris su „SABMiller“ atvers Belgijos aludarei „InBev“ Afrikos rinką, kurioje britų pozicijos – kur kas stipresnės.

Analitikų teigimu, kai bus baigtas „InBev“ ir „SABMiller“ sandoris, daugiau didelių susijungimų rinkoje vargu ar bus galima laukti, nes pasaulyje įsitvirtins keli pagrindiniai lyderiai: susijungusi naujoji bendrovė, „Heineken“ ir „Carlsberg“.

Taigi įdomiausių naujienų artimiausioje ateityje pateiks smulkesnių aludarių sektorius – jie arba išnaudos galimybę prisivilioti įdomesnio skonio ieškančius vartotojus ir auginti pardavimus, arba patys atsidurs didžiųjų taikiklyje.

Pastarojo proceso pavyzdys – rugsėjį paskelbta žinia, kad Nyderlandų „Heineken“ ketina įsigyti 50% Kalifornijoje įsikūrusios aludarės „Lagunitas Brewing“ akcijų. „Lagunitas Brewing“ – viena sparčiausiai Jungtinėse Valstijose augančių tradicinio alaus gamintojų. „Heineken“ pardavimai, priešingai, pastaruoju metu lėtėjo, tad Nyderlandų aludarė viliasi amerikietišku alumi papirkti tokių rinkų kaip Jungtinė Karalystė, Švedija ir Japonija vartotojus, rašo „The Wall Street Journal“.

„InBev“ nuo 2011-ųjų įsigijo keturias nedideles JAV alaus daryklas – „Goose Island Brewing“, „Blue Point Brewing“, „Barrel Brewing“ ir „Elysian“.

Mažieji auga sparčiau

Rinkos tyrimų bendrovės „Plato Logic“ duomenimis, nedidelių, išskirtinių rūšių alaus siūlančių aludarių pardavimai pastaruosius penkerius metus augo sparčiau nei visa alaus rinka: mažųjų pardavimai kasmet kilo vidutiniškai 7,8%, o visa rinka – tik 1,3% tempu. Vien Amerikos rinkoje mažųjų aludarių pardavimai 2014 m., palyginti su 2013-aisiais, pašoko 18%, rodo JAV aludarių asociacijos duomenys. Ši asociacija gamintojus vienija pagal griežtus principus – tai mažos, tradiciškai alų verdančios ir nuo didžiųjų nepriklausomos bendrovės.

„Mažųjų aludarių fenomenas tapo vienu svarbiausių tradicinio alaus rinkos augimo variklių JAV, ir šis reiškinys plinta kitose šalyse, kur alus – populiarus gėrimas“, – komentavo Jeanas Francois van Boxmeeris, „Heineken“ vykdomasis vadovas.

„Vyrauja samprata, kad didieji aludariai yra tiesiog pasaulinio finansų žaidimo dalis, o tradiciniai turi tikrą kontaktą su vartotojais. Šis sandoris („InBev“ ir „SABMiller“ – VŽ) mus paverčia dar autentiškesniais. Didieji gali turėti mažmeninės prekybos ir dolerių „raumenis“, bet vartotojai gręžiasi į tradicinius gėrimus“, – „Bloomberg“ cituoja Paulą Gatzą, JAV aludarių asociacijos direktorių.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 20 d.

infogr.am::infogram_0_pasaulio_alaus_rinka

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Seimas pradeda diskusijas dėl kainų mažinimo priemonių 6

Seimas antradienį priėmė svarstyti kai kurias priemones, kurios, kaip teigiama, skatintų kainų mažėjimą, taip...

Seimas griežtina pakuočių atliekų tvarkymo kontrolę, gamintojai pasigenda sisteminių sprendimų 1

Seimas griežtina pakuočių atliekų tvarkymo kontrolę – nustatė tvarką, kada atliekų sutvarkymą įrodantis...

Seimas sumažino taršos mokestį už metalines pakuotes 1

Seimas antradienį priėmė Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo pakeitimus, kuriais mokestį už aplinkos...

Finansai
2018.12.18
Naujas VŽ leidinys: „Prekybos sektoriaus apžvalga 2018“ 4

„Verslo žinios“ pradeda leisti specializuotas sektorių apžvalgas. Pirmoji – „Prekybos sektoriaus apžvalga...

Gyventojams šiukšlių išvežimas nebrangs, Seimas nepadidino sąvartyno mokesčio

Mokestis už nepavojingų atliekų šalinimą sąvartynuose kitais metais nedidės. Tai reiškia, kad gyventojams...

Palygino maisto prekių kainas 12 ES šalių 17

Teisingumo ministerija ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba užsakė maisto prekių kainų palyginimo...

Paaiškėjo konkurso užimti „Keliauk Lietuvoje“ vadovo postą nugalėtojas

Ūkio ministerijos skelbtą konkursą užimti viešosios įstaigos „Keliauk Lietuvoje“ direktoriaus postą, VŽ...

Investicija į naują „Ogmios“ grupės prekybos centrą Pilaitėje – 75 mln. Eur 6

„Ogmios“ grupei priklausanti UAB „Trečioji kregždė“ naujo prekybos centro statybą Vilniaus Pilaitės...

Statyba ir NT
2018.12.18
Apsaugotas dizainas atveria kelius investicijoms Rėmėjo turinys

Gediminas Nemanis, UAB „Rubbee“ direktorius, pokalbyje apie naujų produktų kūrimą ir jų dizaino apsaugą...

Birštone – milijoninės investicijos į sanatorijų plėtrą Premium

Birštone sparčiai augantis turistų srautas skatina šio kurorto sveikatingumo centrus plėstis ir atsinaujinti.

6 vietinių turistų tipai  6

Kokie turistai keliauja po Lietuvą? Kaip skiriasi skirtingų keliautojų segmentų poreikiai ir galimybės?...

Tyrimas: 70% lietuvių ilgąsias atostogas leidžia Lietuvoje, 27% nuomojasi būstą iš privačių asmenų 2

Lietuvos gyventojai po savo šalį bent su viena nakvyne keliauja vidutiniškai 4 kartus per metus, vienai...

„Pigu“ finansų analizė: EBITDA žemumose, pinigų srautas iš pagrindinės veiklos lieka teigiamas Premium 7

Elektroninės komercijos lyderės Baltijos šalyse „Pigu“ finansinių metų, kurie baigėsi 2018 m. kovo 31 d.,...

Ekspertai: „Lidl“ šiemet pagal pardavimus aplenks „Norfą“ Premium 16

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl Lietuva“ 2018 finansiniais metais pagal pardavimų apimtį aplenks...

Vilniaus centre atidaryta naujos kartos „SportsDirect.com“ parduotuvė 1

Vilniaus Gedmino pr. duris atvėrė naujos koncepcijos „SportsDirect.com“ parduotuvė. Lietuva tapo pirmąja...

Inovacijos iš esmės transformuos mūsų kasdienį apsipirkimą 3

Prekybos sektoriuje vis didesnį vaidmenį vaidina ne parduodamas produktas, o pirkėjo patirtis įsigyjant jį.

Alytaus rajono savivaldybė gyventojams išdalins 750 dūmų detektorių 1

Alytaus rajono savivaldybė su ugniagesiais vykdo prevencinę akciją, kurios metu gyventojams ruošiasi...

TOP20 didžiausių odontologijos įmonių pagal 2017 m. pajamas 2

VŽ sudarė daugiausia pajamų pernai gavusių odontologijos paslaugų įmonių dvidešimtuką. Sąrašo viršūnėje – UAB...

Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai Ctrip Commerce...

Rinkodara
2018.12.15
6 įtartinų e. parduotuvių požymiai

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC) įspėja, kad prieš šventes ir šventiniu laikotarpiu,...

Technologijos
2018.12.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau