Iššūkis alaus pasaulio milžinams – įtikti vartotojų skoniui

Publikuota: 2015-10-31
Brazilas Carlosas Brito, „InBev“ vykdomasis vadovas, – pagrindinis daugelio bendrovės inicijuotų įspūdingų sandorių architektas. JOCKO FISTICKO („REPORTERS“ / „SCANPIX“) NUOTR.
Brazilas Carlosas Brito, „InBev“ vykdomasis vadovas, – pagrindinis daugelio bendrovės inicijuotų įspūdingų sandorių architektas. JOCKO FISTICKO („REPORTERS“ / „SCANPIX“) NUOTR.

Tokio masto susijungimai kaip šiuo metu vykdomas belgų aludarės „Anheuser-Busch InBev“ ir britų „SABMiller“ sandoris turi įtakos visoms pasaulio rinkoms ir jų dalyviams, įskaitant Lietuvą. Labiausiai sukluso mažieji aludariai – jiems didžiųjų gamintojų konsolidacija ir atveria naujų galimybių, ir kelia pavojų būti prarytiems.

„Man bokalą... et, koks skirtumas ko“, – ironizuoja analitikai, apibendrinami pasaulinės rinkos vaizdą, išryškėsiantį po didžiausios pasaulyje alaus bendrovės „InBev“ ir antrosios šioje rikiuotėje „SABMiller“ susijungimo. Ekonominę susijungimų logiką pripažįsta ir sveikina rinka, bet ne vartotojai – jiems vienodėjantis alaus skonis nedaro gero įspūdžio. Didieji tai puikiai suvokia, todėl akylai ieško įsigijimo kąsnelių ir mažųjų aludarių gretose.

Jei „InBev“ ir „SABMiller“ derybos bus sėkmingos ir sandoris neužklius rinkos prievaizdams, gims alaus gamybos milžinė, kuriai priklausys daugiau nei 400 alaus prekės ženklų. Naujasis alaus konglomeratas pagamins apie 30% viso pasaulyje išgeriamo alaus. Jo bendra rinkos vertė sieks 284 mlrd. USD, pasauliniai pardavimai – 68 mlrd. USD.

„Budweiser“, „Corona“, „Stella Artois“, „Becks“, „Hoegaarden“, „Leffe“, „Coors“, „Grolsch“, „Foster’s“, „Pilsner Urquell“, „Peroni“, „Miller Lite“ – tik nedidelė dalis alaus rūšių, kurios pateks į tą patį susijungusios milžinės portfelį.

Konsolidacijos priežastys

Pasaulinių alaus bendrovių stambėjimas buvo stebimas visą dešimtmetį, o pastaruoju metu šis reiškinys tapo dar intensyvesnis, lėtėjant besivystančių rinkų, tokių kaip Kinija ir Brazilija, augimui. Per įsigijimus bendrovės siekia įsitvirtinti naujose geografinėse rinkose. Pavyzdžiui, sandoris su „SABMiller“ atvers Belgijos aludarei „InBev“ Afrikos rinką, kurioje britų pozicijos – kur kas stipresnės.

Analitikų teigimu, kai bus baigtas „InBev“ ir „SABMiller“ sandoris, daugiau didelių susijungimų rinkoje vargu ar bus galima laukti, nes pasaulyje įsitvirtins keli pagrindiniai lyderiai: susijungusi naujoji bendrovė, „Heineken“ ir „Carlsberg“.

Taigi įdomiausių naujienų artimiausioje ateityje pateiks smulkesnių aludarių sektorius – jie arba išnaudos galimybę prisivilioti įdomesnio skonio ieškančius vartotojus ir auginti pardavimus, arba patys atsidurs didžiųjų taikiklyje.

Pastarojo proceso pavyzdys – rugsėjį paskelbta žinia, kad Nyderlandų „Heineken“ ketina įsigyti 50% Kalifornijoje įsikūrusios aludarės „Lagunitas Brewing“ akcijų. „Lagunitas Brewing“ – viena sparčiausiai Jungtinėse Valstijose augančių tradicinio alaus gamintojų. „Heineken“ pardavimai, priešingai, pastaruoju metu lėtėjo, tad Nyderlandų aludarė viliasi amerikietišku alumi papirkti tokių rinkų kaip Jungtinė Karalystė, Švedija ir Japonija vartotojus, rašo „The Wall Street Journal“.

„InBev“ nuo 2011-ųjų įsigijo keturias nedideles JAV alaus daryklas – „Goose Island Brewing“, „Blue Point Brewing“, „Barrel Brewing“ ir „Elysian“.

Mažieji auga sparčiau

Rinkos tyrimų bendrovės „Plato Logic“ duomenimis, nedidelių, išskirtinių rūšių alaus siūlančių aludarių pardavimai pastaruosius penkerius metus augo sparčiau nei visa alaus rinka: mažųjų pardavimai kasmet kilo vidutiniškai 7,8%, o visa rinka – tik 1,3% tempu. Vien Amerikos rinkoje mažųjų aludarių pardavimai 2014 m., palyginti su 2013-aisiais, pašoko 18%, rodo JAV aludarių asociacijos duomenys. Ši asociacija gamintojus vienija pagal griežtus principus – tai mažos, tradiciškai alų verdančios ir nuo didžiųjų nepriklausomos bendrovės.

„Mažųjų aludarių fenomenas tapo vienu svarbiausių tradicinio alaus rinkos augimo variklių JAV, ir šis reiškinys plinta kitose šalyse, kur alus – populiarus gėrimas“, – komentavo Jeanas Francois van Boxmeeris, „Heineken“ vykdomasis vadovas.

„Vyrauja samprata, kad didieji aludariai yra tiesiog pasaulinio finansų žaidimo dalis, o tradiciniai turi tikrą kontaktą su vartotojais. Šis sandoris („InBev“ ir „SABMiller“ – VŽ) mus paverčia dar autentiškesniais. Didieji gali turėti mažmeninės prekybos ir dolerių „raumenis“, bet vartotojai gręžiasi į tradicinius gėrimus“, – „Bloomberg“ cituoja Paulą Gatzą, JAV aludarių asociacijos direktorių.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 20 d.

infogr.am::infogram_0_pasaulio_alaus_rinka

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 3

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
15:24
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
12:00
Gėrimų gamintojai nuogąstauja dėl didėjančio šešėlio 

Mažas stipriųjų alkoholinių gėrimų realizacijos augimas ir padidėjusios pajamos rodo, jog Lietuvos gyventojai...

Prekyba
09:35
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 2

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
05:45
Efektyvų rinkodaros būdą išnaudoja dar ne visi – paprasčiausiai drovisi Premium

Kuo dažniau įmonės vadovas cituojamas spaudoje ar dalyvauja renginiuose, tuo daugiau vartotojų sužino apie...

Gazelė
2020.01.20
Teismas mėnesiui nušalino Panevėžio merą R. Račkauską nuo pareigų

Panevėžio apylinkės teismas pirmadienį mėnesiui nuo pareigų nušalino Panevėžio miesto merą Rytį Račkauską,...

Rinkodara
2020.01.20
Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
„Koops“ konsolidavo tinklo administravimą ir didmeninę veiklą  Premium

Nusprendus didmeninę, prekybinę ir logistinę veiklą sutelkti vienoje įmonėje nuo šių metų pradžios...

Prekyba
2020.01.20
Vis daugiau prekių ženklų palieka „Amazon“, bet ši strategija rizikinga  Premium

Švedijos baldų gamybos ir prekybos milžinei IKEA pasitraukus iš „Amazon“ platformos svarstoma, kuris prekės...

Prekyba
2020.01.19
IKEA valdytoja dividendams skirs 7 mln. Eur

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdančios bendrovės „Felit“ pajamos praėjusiais finansiniais metais išaugo...

Prekyba
2020.01.19
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
„Lidl“ atidarė parduotuvę Trakų Vokėje 

Plėtrą Lietuvoje tęsiantis prekybos tinklas „Lidl“ metus pradėjo atidarydamas naują parduotuvę.

Prekyba
2020.01.18
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kinija nepateisina Lietuvos eksportuotojų lūkesčių

Lietuvos įmonės kasmet sulaukia naujų leidimų eksportuoti produkciją į trečiąsias šalis, o pernai plačiau...

Pramonė
2020.01.17
Importo ir eksporto kainų statistika: išsiskiria gamtiniai ištekliai 

Per metus (2019 m. lapkritį, palyginti su 2018 m. lapkričiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,4%,...

Prekyba
2020.01.17
Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Estijos „UP Invest“ leista įsigyti „Baltic Ticket“

Konkurencijos taryba leido Estijos įmonei „UP Invest“ įsigyti 100% Estijos bilietų platinimo bendrovės...

Prekyba
2020.01.16
Prie Rotušės atidaryta nauja „Max Mara Weekend“ parduotuvė

Drabužių mažmeninės prekybos „Aprangos“ grupė Vilniuje plečia „Max Mara Weekend“ prekės ženklo parduotuvių...

Prekyba
2020.01.16
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau