Iššūkis alaus pasaulio milžinams – įtikti vartotojų skoniui

Publikuota: 2015-10-31
Brazilas Carlosas Brito, „InBev“ vykdomasis vadovas, – pagrindinis daugelio bendrovės inicijuotų įspūdingų sandorių architektas. JOCKO FISTICKO („REPORTERS“ / „SCANPIX“) NUOTR.
Brazilas Carlosas Brito, „InBev“ vykdomasis vadovas, – pagrindinis daugelio bendrovės inicijuotų įspūdingų sandorių architektas. JOCKO FISTICKO („REPORTERS“ / „SCANPIX“) NUOTR.

Tokio masto susijungimai kaip šiuo metu vykdomas belgų aludarės „Anheuser-Busch InBev“ ir britų „SABMiller“ sandoris turi įtakos visoms pasaulio rinkoms ir jų dalyviams, įskaitant Lietuvą. Labiausiai sukluso mažieji aludariai – jiems didžiųjų gamintojų konsolidacija ir atveria naujų galimybių, ir kelia pavojų būti prarytiems.

„Man bokalą... et, koks skirtumas ko“, – ironizuoja analitikai, apibendrinami pasaulinės rinkos vaizdą, išryškėsiantį po didžiausios pasaulyje alaus bendrovės „InBev“ ir antrosios šioje rikiuotėje „SABMiller“ susijungimo. Ekonominę susijungimų logiką pripažįsta ir sveikina rinka, bet ne vartotojai – jiems vienodėjantis alaus skonis nedaro gero įspūdžio. Didieji tai puikiai suvokia, todėl akylai ieško įsigijimo kąsnelių ir mažųjų aludarių gretose.

Jei „InBev“ ir „SABMiller“ derybos bus sėkmingos ir sandoris neužklius rinkos prievaizdams, gims alaus gamybos milžinė, kuriai priklausys daugiau nei 400 alaus prekės ženklų. Naujasis alaus konglomeratas pagamins apie 30% viso pasaulyje išgeriamo alaus. Jo bendra rinkos vertė sieks 284 mlrd. USD, pasauliniai pardavimai – 68 mlrd. USD.

„Budweiser“, „Corona“, „Stella Artois“, „Becks“, „Hoegaarden“, „Leffe“, „Coors“, „Grolsch“, „Foster’s“, „Pilsner Urquell“, „Peroni“, „Miller Lite“ – tik nedidelė dalis alaus rūšių, kurios pateks į tą patį susijungusios milžinės portfelį.

Konsolidacijos priežastys

Pasaulinių alaus bendrovių stambėjimas buvo stebimas visą dešimtmetį, o pastaruoju metu šis reiškinys tapo dar intensyvesnis, lėtėjant besivystančių rinkų, tokių kaip Kinija ir Brazilija, augimui. Per įsigijimus bendrovės siekia įsitvirtinti naujose geografinėse rinkose. Pavyzdžiui, sandoris su „SABMiller“ atvers Belgijos aludarei „InBev“ Afrikos rinką, kurioje britų pozicijos – kur kas stipresnės.

Analitikų teigimu, kai bus baigtas „InBev“ ir „SABMiller“ sandoris, daugiau didelių susijungimų rinkoje vargu ar bus galima laukti, nes pasaulyje įsitvirtins keli pagrindiniai lyderiai: susijungusi naujoji bendrovė, „Heineken“ ir „Carlsberg“.

Taigi įdomiausių naujienų artimiausioje ateityje pateiks smulkesnių aludarių sektorius – jie arba išnaudos galimybę prisivilioti įdomesnio skonio ieškančius vartotojus ir auginti pardavimus, arba patys atsidurs didžiųjų taikiklyje.

Pastarojo proceso pavyzdys – rugsėjį paskelbta žinia, kad Nyderlandų „Heineken“ ketina įsigyti 50% Kalifornijoje įsikūrusios aludarės „Lagunitas Brewing“ akcijų. „Lagunitas Brewing“ – viena sparčiausiai Jungtinėse Valstijose augančių tradicinio alaus gamintojų. „Heineken“ pardavimai, priešingai, pastaruoju metu lėtėjo, tad Nyderlandų aludarė viliasi amerikietišku alumi papirkti tokių rinkų kaip Jungtinė Karalystė, Švedija ir Japonija vartotojus, rašo „The Wall Street Journal“.

„InBev“ nuo 2011-ųjų įsigijo keturias nedideles JAV alaus daryklas – „Goose Island Brewing“, „Blue Point Brewing“, „Barrel Brewing“ ir „Elysian“.

Mažieji auga sparčiau

Rinkos tyrimų bendrovės „Plato Logic“ duomenimis, nedidelių, išskirtinių rūšių alaus siūlančių aludarių pardavimai pastaruosius penkerius metus augo sparčiau nei visa alaus rinka: mažųjų pardavimai kasmet kilo vidutiniškai 7,8%, o visa rinka – tik 1,3% tempu. Vien Amerikos rinkoje mažųjų aludarių pardavimai 2014 m., palyginti su 2013-aisiais, pašoko 18%, rodo JAV aludarių asociacijos duomenys. Ši asociacija gamintojus vienija pagal griežtus principus – tai mažos, tradiciškai alų verdančios ir nuo didžiųjų nepriklausomos bendrovės.

„Mažųjų aludarių fenomenas tapo vienu svarbiausių tradicinio alaus rinkos augimo variklių JAV, ir šis reiškinys plinta kitose šalyse, kur alus – populiarus gėrimas“, – komentavo Jeanas Francois van Boxmeeris, „Heineken“ vykdomasis vadovas.

„Vyrauja samprata, kad didieji aludariai yra tiesiog pasaulinio finansų žaidimo dalis, o tradiciniai turi tikrą kontaktą su vartotojais. Šis sandoris („InBev“ ir „SABMiller“ – VŽ) mus paverčia dar autentiškesniais. Didieji gali turėti mažmeninės prekybos ir dolerių „raumenis“, bet vartotojai gręžiasi į tradicinius gėrimus“, – „Bloomberg“ cituoja Paulą Gatzą, JAV aludarių asociacijos direktorių.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 20 d.

infogr.am::infogram_0_pasaulio_alaus_rinka

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Už plastiko maišelių dalinimą nemokamai siūlomos iki 5.000 Eur baudos

Už didesnių plastiko maišelių dalinimą nemokamai prekybininkus siūloma bausti tūkstantinėmis baudomis.

Prekyba
2019.11.19
„Colliers“: laisvalaikio ir pramogų segmente – apstu nišų 

Prekybos centrų plėtotojai žino, kad sėkminga objekto veikla vis labiau priklauso nuo to, kiek išplėtotas...

Prekyba
2019.11.19
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
„Spar“ plėtros strategija: veiksmai Lenkijoje 

Prieš kelerius metus įsitvirtinusi Airijoje, Pietų Afrikos bendrovė „Spar“ puoselėja tolesnius plėtros...

Prekyba
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Lietuvių tinklui „Supersol“ Ispanijoje ieško pirkėjo 1

Liuksemburgo bendrovė „Carson S.a.r.l.“, kurią netiesiogiai kontroliuoja verslininkas Nerijus Numavičius,...

Prekyba
2019.11.18
„Akropolis“ ruošiasi „Jamam“  1

Lapkričio 22-23 dienomis keturių didžiųjų miestų prekybos ir pramogų centruose „Akropolis“ vyks didžiųjų...

Prekyba
2019.11.18
„Lidl“ tvaraus verslo strategijoje – įsipareigojimai iki 2026 m. 2

Vokietijos prekybos tinklas „Lidl“ paskelbė patikslintą įmonės socialinės atsakomybės strategiją pirkimų...

Prekyba
2019.11.18
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Išleista „Prekybos sektoriaus apžvalga 2019“  1

„Verslo žinios“ pristato leidinį, skirtą prekybininkams ir šiuo verslo sektoriumi besidomintiems žmonėms.

Prekyba
2019.11.18
Latvijoje jau veikia „Rimi Drive“, Lietuvoje – kitąmet 1

Latvijoje atidaryta „Rimi“ elektroninė parduotuvė, kartu pradėjo veikti ir „Rimi Drive“ – čia e. parduotuvės...

Prekyba
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Kai ieškoma retų partnerių, reikia sėsti į lėktuvą ir paspausti ranką 1

Smulkiame versle asmeninis kontaktas gali būti lemiamas. Nesvarbu, su kuo tas ryšys yra: pirkėjais,...

Gazelė
2019.11.17
Brangiausios pasaulyje prekybinės gatvės 

Privati nekilnojamo turto (NT) paslaugų įmonė „Cushman & Wakefield“ skelbia kasmetinį prekybinių gatvių...

Prekyba
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
Kinų žiniasklaida: kiniškas „Tesla Model 3“ – geresnis už amerikietiškąjį

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ gavo Kinijos valdžios leidimą Šanchajaus „Gigafactory“ gamykloje pradėti...

Automobiliai
2019.11.16
„Nike“ nebeprekiauja „Amazon“ platformoje 

JAV sporto prekių gamintoja „Nike“, pastaruosius dvejus metus bendradarbiavusi su didžiausia pasaulyje...

Prekyba
2019.11.15
„Rituals“ atidaro daugiau ir erdvesnių parduotuvių

Kosmetikos prekybos tinklas „Rituals“ ateinančiais metais planuoja atidaryti šimtus naujų parduotuvių, o 2021...

Prekyba
2019.11.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau