Kaina pirkėjams svarbesnė už socialinę atsakomybę

Publikuota: 2015-10-30
Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų tikina, kad yra pasiryžę mokėti daugiau už produktus, kuriuos gamina aplinkos apsauga besirūpinančios ir socialinę vertę kuriančios bendrovės. Tačiau parduotuvėse realų jų sprendimą pirkti labiau lemia kaina ir kokybė, o ne produkto ar jį gaminančios kompanijos požiūris į aplinką bei visuomenę.

„Socialinės atsakomybės, aplinkos apsaugos veiklos yra itin svarbios kuriant ir išlaikant gerą kompanijų reputaciją. O ši padeda pritraukti ne tik investuotojų, partnerių, bet ir – svarbiausia – klientų. Atlikto tyrimo duomenys parodė, kad vartotojai tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje pirkdami tokių kompanijų gaminamą produkciją yra pasiryžę išleisti daugiau“, – tyrimą komentuoja Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalims.

Pasak jos, Lietuvoje tokių vartotojų yra kiek daugiau nei pusė – jų dalis siekia 51% ir yra lygi Europos Sąjungos (ES) vidurkiui.

Vis dėlto, renkantis prekes parduotuvėse Lietuvos gyventojams kur kas svarbiau jų kaina ir kokybė, o ne gamintojų socialinė atsakomybė.

„Nors Lietuvos gyventojai vertina įmones, investuojančias į socialinės atsakomybės projektus, geri darbai nėra pagrindinė priežastis, skatinanti pirkti tų įmonių gaminamą produkciją. Renkantis prekes daugiau įtakos gyventojams daro kiti kriterijai, tokie kaip kokybė, nauda sveikatai, prekės ženklo patikimumas“, – sako p. Ilkytė.

Prieinama kaina didelės įtakos turi net 69% Lietuvos gyventojų pasirinkimui pirkti. Tokios pat vartotojų dalies sprendimą lemia perkamo produkto kokybė. Didelė dalis pirkėjų Lietuvoje taip pat teigia, kad didelės įtakos renkantis prekes turi sudėtis: ar jo pagamintos iš šviežių, natūralių ingredientų, naudingos sveikatai ir gerai savijautai, pažymėtos patikimu prekės ženklu.

Tuo tarpu faktas, kad produktas pagamintas savo poveikiu aplinkai besirūpinančios įmonės ar supakuotas į aplinkai draugišką pakuotę, labai didelę arba didelę įtaką daro tik ketvirtadaliui pirkėjų, o tai, kad produktą gaminanti bendrovė yra įsipareigojusi kurti socialinę vertę, – penktadaliui Lietuvos gyventojų.

„Nielsen“ tyrimas rodo, kad panaši padėtis susiklosčiusi ir visoje ES: vartotojams renkantis prekes daugiausia įtakos visur turi jų kaina ir kokybė, sudėtis ir prekės ženklas. Tačiau ES gyventojams poveikis aplinkai ir socialinė atsakomybė rūpi kiek labiau nei lietuviams: šie kriterijai nulemia trečdalio pirkėjų pasirinkimą.

Vykdant tyrimą apie įmonių socialinę atsakomybę ir tvarumą „Nielsen“ 60 šalių apklausė daugiau kaip 30.000 vartotojų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Daugiausiai Lietuvoje išleidžia airių turistai, taupiausi – latviai ir estai

2017 m. į Lietuvą su viena ar daugiau nakvynių atvykę užsieniečiai išleido 871,5 mln. Eur – 8,1% daugiau nei...

Šiukštu, tik nespauskite eurais! 1

Praleidęs smagias atostogas užsienyje retas susimąsto, kad grynindamas pinigus ar atsiskaitydamas mokėjimo...

Finansai
2018.06.23
Lietuviai apsipirkimui užsienyje išleidžia daugiausia iš Baltijos šalių 2

Lietuviai apsipirkimui užsienyje išleidžia daugiausia pinigų iš visų Baltijos šalių. Daugiausia lietuviai ir...

Čekių loterija atnešė beveik 2 mln. Eur papildomų mokesčių į biudžetą 6

Praėjusių metų pabaigoje prasidėjusi čekių loterija į valstybės biudžetą papildomai atnešė 1,85 mln. Eur...

Finansai
2018.06.23
Lietuvos eksportas per metus paaugo 16,8% 10

2017 m. prekių eksportuota už 26,41 mlrd. Eur, importuota už 28,52 mlrd. Eur, tad Lietuvos užsienio prekybos...

„Maximai LT“ nepavyko apskųsti 15.000 Eur baudos

Mažmeninės prekybos tinklą „Maxima“ valdančiai bendrovei „Maxima LT“ nepavyko apskųsti Valstybinės vartotojų...

Smulkieji išlaukia progos: parduotuvę Vilniaus senamiestyje įkūrė už 2.000 Eur Premium

Nedideli gamintojai, jau pažįstami savo pirkėjui, atsisako brangiai nuomojamų prekybos vietų ir pasikliauna...

Įsigaliojo ES muitai amerikietiškai produkcijai

Penktadienį įsigaliojo ES muitai, kuriuos Europa įvedė kaip atsaką į JAV prezidento Donaldo Trumpo agresyvią...

Verslo aplinka
2018.06.22
Iš darbdavio įsigijęs nuostolingą verslo dalį, per metus pastatė įmonę ant kojų Premium

Turėti tik vieną pirkėją yra rizikinga, tačiau būti priklausomam nuo vienintelio tiekėjo – rizika ne ką...

Verslo pusryčių tema – draudimų ir reguliavimo pasekmės verslui Rėmėjo turinys 2

Praėjusį trečiadienį asociacija „American Chamber of Commerce in Lithuania“ pakvietė verslininkus į...

Verslo aplinka
2018.06.22
„Kesko Senukai“ perka e. prekybos grupę „1A“ 11

Prekybos tinklas „Kesko Senukai“ taps didžiausiu Baltijos šalyse veikiančios e. prekybos grupės „1A“...

„Kesko Senukai“ Vilniuje atidarys statybų profesionalams skirtą prekybos erdvę-sandėlį 5

Kitą savaitę „Kesko Senukai“ Vilniuje atidarys statybų 1,5 mln. Eur kainavusį, specialistams bei statantiems...

Išpasakojo didžiausio istorijoje lietuvių pirkinio užsienyje detales Premium 10

Sunkiai pasiekiami sandorio įgyvendinimo terminai, gyvenimas lėktuvuose ir automobiliuose, kreivokas švedų...

Rinkos
2018.06.20
„Neste Lietuva“ šiemet planuoja plėsti degalinių tinklą 4

Suomijos kapitalo automatinių degalinių tinklą valdanti bendrovė „Neste Lietuva“ šiemet planuoja atidaryti...

EVD: Konkurencijos taryba tiria vaistinių kainas bei susijusius įkainius 2

Kovo pabaigoje tyrimą dėl šalyje veikiančių vaistinių tinklų galimo kartelinio susitarimo pradėjusi...

Po muitų Kinijai atvėso JAV verslo palankumas Trumpui Premium

Donaldui Trumpui, JAV prezidentui, praėjusią savaitę paskelbus apie muitų kiniškoms prekėms paketą, o,...

Verslo aplinka
2018.06.19
Kai kurios „Lidl“, „Maxima“, „Rimi“ parduotuvės vasarą dirba ilgiau

Atsižvelgdami į pirkėjų srautus vasarą, prekybos tinklai ilgina darbo laiką kai kuriose parduotuvėse...

VVTAT nubaudė „Norfą“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skyrė sankciją UAB „Norfos mažmena“ už nesąžiningą...

Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Barboros“ ir „Assorti“ prekių išvežiojimo sprendimų palyginimas Premium

Elektroninės prekybos maisto produktais versle reikšmingą kaštų dalį sudaro prekių pristatymas. Šio verslo...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau