Kaina pirkėjams svarbesnė už socialinę atsakomybę

Publikuota: 2015-10-30
Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų tikina, kad yra pasiryžę mokėti daugiau už produktus, kuriuos gamina aplinkos apsauga besirūpinančios ir socialinę vertę kuriančios bendrovės. Tačiau parduotuvėse realų jų sprendimą pirkti labiau lemia kaina ir kokybė, o ne produkto ar jį gaminančios kompanijos požiūris į aplinką bei visuomenę.

„Socialinės atsakomybės, aplinkos apsaugos veiklos yra itin svarbios kuriant ir išlaikant gerą kompanijų reputaciją. O ši padeda pritraukti ne tik investuotojų, partnerių, bet ir – svarbiausia – klientų. Atlikto tyrimo duomenys parodė, kad vartotojai tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje pirkdami tokių kompanijų gaminamą produkciją yra pasiryžę išleisti daugiau“, – tyrimą komentuoja Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalims.

Pasak jos, Lietuvoje tokių vartotojų yra kiek daugiau nei pusė – jų dalis siekia 51% ir yra lygi Europos Sąjungos (ES) vidurkiui.

Vis dėlto, renkantis prekes parduotuvėse Lietuvos gyventojams kur kas svarbiau jų kaina ir kokybė, o ne gamintojų socialinė atsakomybė.

„Nors Lietuvos gyventojai vertina įmones, investuojančias į socialinės atsakomybės projektus, geri darbai nėra pagrindinė priežastis, skatinanti pirkti tų įmonių gaminamą produkciją. Renkantis prekes daugiau įtakos gyventojams daro kiti kriterijai, tokie kaip kokybė, nauda sveikatai, prekės ženklo patikimumas“, – sako p. Ilkytė.

Prieinama kaina didelės įtakos turi net 69% Lietuvos gyventojų pasirinkimui pirkti. Tokios pat vartotojų dalies sprendimą lemia perkamo produkto kokybė. Didelė dalis pirkėjų Lietuvoje taip pat teigia, kad didelės įtakos renkantis prekes turi sudėtis: ar jo pagamintos iš šviežių, natūralių ingredientų, naudingos sveikatai ir gerai savijautai, pažymėtos patikimu prekės ženklu.

Tuo tarpu faktas, kad produktas pagamintas savo poveikiu aplinkai besirūpinančios įmonės ar supakuotas į aplinkai draugišką pakuotę, labai didelę arba didelę įtaką daro tik ketvirtadaliui pirkėjų, o tai, kad produktą gaminanti bendrovė yra įsipareigojusi kurti socialinę vertę, – penktadaliui Lietuvos gyventojų.

„Nielsen“ tyrimas rodo, kad panaši padėtis susiklosčiusi ir visoje ES: vartotojams renkantis prekes daugiausia įtakos visur turi jų kaina ir kokybė, sudėtis ir prekės ženklas. Tačiau ES gyventojams poveikis aplinkai ir socialinė atsakomybė rūpi kiek labiau nei lietuviams: šie kriterijai nulemia trečdalio pirkėjų pasirinkimą.

Vykdant tyrimą apie įmonių socialinę atsakomybę ir tvarumą „Nielsen“ 60 šalių apklausė daugiau kaip 30.000 vartotojų.

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Nusivylę augalais, kurie neprigyja, pirkėjai kokybės ieško medelynuose

Nors prekybos centruose ar turguose galima rasti augalų, kokių tik širdis geidžia, tačiau ne vienas pirkėjas...

Gazelė
2019.04.22
„Walmart“ pertvarkys 500 parduotuvių 1

Didžiausias JAV mažmeninės prekybos tinklas „Walmart“ paskelbė planus pagal naują koncepciją pertvarkyti 500...

Prekyba
2019.04.22
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
Daliai parduotuvių dirbant per Velykas, Seime vėl inicijuojamas draudimas 11

Kai kuriems prekybos tinklams ketinant dirbti pirmąją Velykų dieną, Seimo nariai žada grįžti prie įstatymo...

Paslaugos
2019.04.20
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Iki“ plečia šviežių produktų zonas, mažėja ne maisto prekių 3

Prekybos tinklas „Iki“ keliose parduotuvėse išplėtė šviežio maisto skyrius ir sumažino ne maisto prekėms...

Prekyba
2019.04.20
Eksportuotų ir importuotų prekių kainų pokyčiai 

Per metus (2019 m. vasarį, palyginti su 2018 m. vasariu) eksportuotų prekių kainos padidėjo 3%, importuotų...

Prekyba
2019.04.19
„Amazon“ uždarys savo internetinę parduotuvę Kinijoje

JAV prekybos milžinė „Amazon“ planuoja uždaryti savo internetinę parduotuvę Kinijoje, o tai reiškia, kad...

Prekyba
2019.04.19
Didžiųjų prekybos tinklų ir centrų darbo laikas per Velykas

Daugelis prekybininkų sekmadienį nedirbs, o pirmadienį grįš prie įprastinio grafiko.

Prekyba
2019.04.19
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Naujos patirtys parduotuvėse JAV nepadeda pritraukti pirkėjų Premium

Dar tik balandis, o jau paskelbta apie planus uždaryti beveik 6.000 parduotuvių JAV, daugiau nei per visus...

Prekyba
2019.04.18
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
„Ermitažas“ plečiasi regionuose: atidarė parduotuvę Utenoje

Apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių prekybos tinklų „Ermitažas“ atidarė 4.200 kv. metrų parduotuvę...

Prekyba
2019.04.18
„Iki“ pakeitė požiūrį į elektroninę prekybą

Uždirbti iš elektroninės prekybos maisto produktais vis dar sudėtinga daugelyje šalių, tačiau „Rewe“ yra...

Prekyba
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Amazon Go“ priims ir grynuosius 1

JAV prekybos milžinės „Amazon“ fizinėse parduotuvėse, kuriose iki šiol buvo galima atsiskaityti tik sąskaitas...

Prekyba
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau