Kaina pirkėjams svarbesnė už socialinę atsakomybę

Publikuota: 2015-10-30
Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų tikina, kad yra pasiryžę mokėti daugiau už produktus, kuriuos gamina aplinkos apsauga besirūpinančios ir socialinę vertę kuriančios bendrovės. Tačiau parduotuvėse realų jų sprendimą pirkti labiau lemia kaina ir kokybė, o ne produkto ar jį gaminančios kompanijos požiūris į aplinką bei visuomenę.

„Socialinės atsakomybės, aplinkos apsaugos veiklos yra itin svarbios kuriant ir išlaikant gerą kompanijų reputaciją. O ši padeda pritraukti ne tik investuotojų, partnerių, bet ir – svarbiausia – klientų. Atlikto tyrimo duomenys parodė, kad vartotojai tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje pirkdami tokių kompanijų gaminamą produkciją yra pasiryžę išleisti daugiau“, – tyrimą komentuoja Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalims.

Pasak jos, Lietuvoje tokių vartotojų yra kiek daugiau nei pusė – jų dalis siekia 51% ir yra lygi Europos Sąjungos (ES) vidurkiui.

Vis dėlto, renkantis prekes parduotuvėse Lietuvos gyventojams kur kas svarbiau jų kaina ir kokybė, o ne gamintojų socialinė atsakomybė.

„Nors Lietuvos gyventojai vertina įmones, investuojančias į socialinės atsakomybės projektus, geri darbai nėra pagrindinė priežastis, skatinanti pirkti tų įmonių gaminamą produkciją. Renkantis prekes daugiau įtakos gyventojams daro kiti kriterijai, tokie kaip kokybė, nauda sveikatai, prekės ženklo patikimumas“, – sako p. Ilkytė.

Prieinama kaina didelės įtakos turi net 69% Lietuvos gyventojų pasirinkimui pirkti. Tokios pat vartotojų dalies sprendimą lemia perkamo produkto kokybė. Didelė dalis pirkėjų Lietuvoje taip pat teigia, kad didelės įtakos renkantis prekes turi sudėtis: ar jo pagamintos iš šviežių, natūralių ingredientų, naudingos sveikatai ir gerai savijautai, pažymėtos patikimu prekės ženklu.

Tuo tarpu faktas, kad produktas pagamintas savo poveikiu aplinkai besirūpinančios įmonės ar supakuotas į aplinkai draugišką pakuotę, labai didelę arba didelę įtaką daro tik ketvirtadaliui pirkėjų, o tai, kad produktą gaminanti bendrovė yra įsipareigojusi kurti socialinę vertę, – penktadaliui Lietuvos gyventojų.

„Nielsen“ tyrimas rodo, kad panaši padėtis susiklosčiusi ir visoje ES: vartotojams renkantis prekes daugiausia įtakos visur turi jų kaina ir kokybė, sudėtis ir prekės ženklas. Tačiau ES gyventojams poveikis aplinkai ir socialinė atsakomybė rūpi kiek labiau nei lietuviams: šie kriterijai nulemia trečdalio pirkėjų pasirinkimą.

Vykdant tyrimą apie įmonių socialinę atsakomybę ir tvarumą „Nielsen“ 60 šalių apklausė daugiau kaip 30.000 vartotojų.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 5

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
Kinų žiniasklaida: kiniškas „Tesla Model 3“ – geresnis už amerikietiškąjį

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ gavo Kinijos valdžios leidimą Šanchajaus „Gigafactory“ gamykloje pradėti...

Automobiliai
2019.11.16
„Nike“ nebeprekiauja „Amazon“ platformoje 

JAV sporto prekių gamintoja „Nike“, pastaruosius dvejus metus bendradarbiavusi su didžiausia pasaulyje...

Prekyba
2019.11.15
„Rituals“ atidaro daugiau ir erdvesnių parduotuvių

Kosmetikos prekybos tinklas „Rituals“ ateinančiais metais planuoja atidaryti šimtus naujų parduotuvių, o 2021...

Prekyba
2019.11.15
Eurostatas: metinė infliacija Lietuvoje spalį – didesnė, nei vidutiniškai ES

Suderinta metinė infliacija Lietuvoje spalį buvo didesnė nei vidutiniškai Europos Sąjungos (ES) šalyse,...

Prekyba
2019.11.15
Prekybos ateitis - skaitmenizavimas ir automatizavimas

Pastaraisiais metais labiausiai prekybos sektorių keitė savitarnos sprendimai, leidžiantys didinti prekybos...

Prekyba
2019.11.15
Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium 1

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
2019.11.15
Teismas: D. Nedzinsko įmonės ir „Trakų autobusų“ mainų sutartis turi būti panaikinta 2

Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ 2016 metais...

Statyba ir NT
2019.11.14
Vartotojų teisių apsaugos sargams – daugiau teisių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nuo kitų metų turės daugiau įgaliojimų ginant...

Prekyba
2019.11.14
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Prekybos mokestis – sprangus kąsnis, kurį greičiausiai teks nuryti Premium

Prekybos sektorius visuomet buvo vienas konkurencingiausių Lietuvoje, o pastaruoju metu iššūkių kreivės kils...

Prekyba
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
J. Gylys: prekybos tinklai kol kas nepanaudoja daugiakanalės prekybos pranašumų

Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas,...

Prekyba
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
„Starbucks“ į Baltijos šalis galėtų atvesti „Tallink“, teigia analitikai

Estijos keltų operatorė „Tallink Grupp“, į Baltijos šalis atvedanti greitojo maisto restoranų tinklą „Burger...

Rinkos
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau