Kaina pirkėjams svarbesnė už socialinę atsakomybę

Publikuota: 2015-10-30
Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalims. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų tikina, kad yra pasiryžę mokėti daugiau už produktus, kuriuos gamina aplinkos apsauga besirūpinančios ir socialinę vertę kuriančios bendrovės. Tačiau parduotuvėse realų jų sprendimą pirkti labiau lemia kaina ir kokybė, o ne produkto ar jį gaminančios kompanijos požiūris į aplinką bei visuomenę.

„Socialinės atsakomybės, aplinkos apsaugos veiklos yra itin svarbios kuriant ir išlaikant gerą kompanijų reputaciją. O ši padeda pritraukti ne tik investuotojų, partnerių, bet ir – svarbiausia – klientų. Atlikto tyrimo duomenys parodė, kad vartotojai tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje pirkdami tokių kompanijų gaminamą produkciją yra pasiryžę išleisti daugiau“, – tyrimą komentuoja Inga Ilkytė, „Nielsen“ komercijos vadovė Baltijos šalims.

Pasak jos, Lietuvoje tokių vartotojų yra kiek daugiau nei pusė – jų dalis siekia 51% ir yra lygi Europos Sąjungos (ES) vidurkiui.

Vis dėlto, renkantis prekes parduotuvėse Lietuvos gyventojams kur kas svarbiau jų kaina ir kokybė, o ne gamintojų socialinė atsakomybė.

„Nors Lietuvos gyventojai vertina įmones, investuojančias į socialinės atsakomybės projektus, geri darbai nėra pagrindinė priežastis, skatinanti pirkti tų įmonių gaminamą produkciją. Renkantis prekes daugiau įtakos gyventojams daro kiti kriterijai, tokie kaip kokybė, nauda sveikatai, prekės ženklo patikimumas“, – sako p. Ilkytė.

Prieinama kaina didelės įtakos turi net 69% Lietuvos gyventojų pasirinkimui pirkti. Tokios pat vartotojų dalies sprendimą lemia perkamo produkto kokybė. Didelė dalis pirkėjų Lietuvoje taip pat teigia, kad didelės įtakos renkantis prekes turi sudėtis: ar jo pagamintos iš šviežių, natūralių ingredientų, naudingos sveikatai ir gerai savijautai, pažymėtos patikimu prekės ženklu.

Tuo tarpu faktas, kad produktas pagamintas savo poveikiu aplinkai besirūpinančios įmonės ar supakuotas į aplinkai draugišką pakuotę, labai didelę arba didelę įtaką daro tik ketvirtadaliui pirkėjų, o tai, kad produktą gaminanti bendrovė yra įsipareigojusi kurti socialinę vertę, – penktadaliui Lietuvos gyventojų.

„Nielsen“ tyrimas rodo, kad panaši padėtis susiklosčiusi ir visoje ES: vartotojams renkantis prekes daugiausia įtakos visur turi jų kaina ir kokybė, sudėtis ir prekės ženklas. Tačiau ES gyventojams poveikis aplinkai ir socialinė atsakomybė rūpi kiek labiau nei lietuviams: šie kriterijai nulemia trečdalio pirkėjų pasirinkimą.

Vykdant tyrimą apie įmonių socialinę atsakomybę ir tvarumą „Nielsen“ 60 šalių apklausė daugiau kaip 30.000 vartotojų.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Egipto viešbučiams gresia prarasti žvaigždutes 2

Egipte nuspręsta šalyje veikiančius viešbučius iš naujo klasifikuoti pagal tarptautinius Pasaulinės turizmo...

Vilniaus „Akropolis“ pasipildė dviem naujais prekių ženklais 6

Šį mėnesį Vilniaus „Akropolyje“ atidarytos JAV drabužių prekių ženklų – „Tommy Hilfiger“ ir „Calvin Klein...

„Douglas“ keičia logotipą 1

Nuo 2018 m. pradžios visoje Europoje „Douglas“ tinklas atnaujina savo logotipą. Investicijos į atnaujinimą...

Kauno „Serfas“ šiemet tikisi 1,8 mln. Eur pelno 1

Lietuvos kapitalo statybinių medžiagų gamybos ir prekybos įmonė „Serfas“ šiemet planuoja gauti apie 55 mln.

Pramonė
2018.08.17
Perveneckas: artėjant politiniam sezonui, prekybininkai pradedami kaltinti dėl kainų 45

Neaišku, kodėl iš dvidešimties tyrime lygintų drabužių keturiolikos prekių ženklai pasirinkti tie, kuriems...

Pareigūnai: Lietuvoje ne viskas brangiau, bet turime žinoti, kurios kainos pas mus didesnės 21

Teisingumo ministerija ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė tyrimą apie drabužių,...

20 didžiausių vaikų darželių pagal 2017 m. pajamas Premium 1

Dvidešimt didžiausių privačių Lietuvos vaikų darželių pernai gavo 14,1 mln. Eur pajamų, tai 12% daugiau nei...

Siūlo prekybininkams kainas žymėti didesniu šriftu 3

Prekybos tinklų „Maxima“, „Palink“, „Rimi“, „Norfa“ ir „Lidl“ vadovai gavo politikų siūlymą kainas žymėti...

„Rimi Lietuvos“ pajamos šiemet išaugo 2,8% iki 155,2 mln. Eur

Vieną didžiausių mažmeninės prekybos tinklų šalyje valdančios bendrovės „Rimi Lietuva“ apyvarta pirmąjį šių...

Nauja IKEA Rygoje: asortimentas Vilniuje liks didesnis

Rugpjūčio 30 d. duris atvers Švedijos baldų mažmeninės prekybos įmonės parduotuvė IKEA Rygoje. Didžiausios...

Dėl salmoneliozės užkrato „Forto dvare“ Panevėžyje sunegalavo penki žmonės

Specialistai tiria galimą salmoneliozės užkrato atvejį Panevėžyje, prekybos ir pramogų centre „Babilonas“...

Tikrina, ar prekybininkai tinkamai tvarko pirkėjų asmens duomenis 4

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (VDAI) pradeda didžiųjų maisto, namų apyvokos prekių parduotuvių bei...

Į priekį juda VCUP planas išsiplėsti ir rinkai pasiūlyti biurų 8

Šeštus metus Vilniaus centrinės universalinės parduotuvės (VCUP) rengiamas planas pasistatyti biurų priestatą...

Statyba ir NT
2018.08.16
„Crocs“ gamyklą uždaro, bet niekur nedingsta

Diskusijas sukėlusi naujiena apie „Crocs“ gamyklos uždarymą Italijoje yra tik dėmesio atkreipimas į vieną iš...

Vizija: išgelbės spynos ant prekybos centrų 16

Eiliniai tautos „gelbėtojai“ imasi reguliuoti maisto kainas – ar bent jau mano tai padarysiantys. Vienas iš...

Verslo aplinka
2018.08.16
„Maxima“ pristato išparduotuvių formatą, „Norfa“ eina kitu keliu Premium 2

Pasiteisinus Vilniuje, „Maxima bazėje“, veikiančiam išparduotuvių formatui, ketvirtadienį „Maxima“ atidaro...

Neliko specializuotų „Adidas“ parduotuvių Premium 3

Vokietijos sportinių drabužių, avalynės, inventoriaus gamintojo „Adidas“ specializuotos parduotuvės Lietuvoje...

Profsajungos pritaria prekybos centrų darbo sekmadieniais draudimui 20

Šalies profesinių sąjungų atstovai teigiamai vertina valdžios užmojį riboti prekybos centrų darbą...

Verslo aplinka
2018.08.15
Pigios liros efektas: turistai šturmuoja parduotuves 16

Turkijos liros kurso smukimas išprovokavo tikrą pardavimų bumą prabangos segmente besispecializuojančiuose...

Kas ketvirtoje kavinėje prie magistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda – pažeidimai 3

Kauno valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (Kauno VMVT) rugpjūčio 4–9 d. patikrinusi 24 viešojo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau