Vartotojai naujoves palieka parduotuvių lentynose

Publikuota: 2015-10-24
Atnaujinta 2015-10-26 13:49
Per penkerius pastaruosius metus iš pasaulinių vartojimo prekių milžinų pristatytų naujų produktų maždaug 82% buvo išimti iš prekybos. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Per penkerius pastaruosius metus iš pasaulinių vartojimo prekių milžinų pristatytų naujų produktų maždaug 82% buvo išimti iš prekybos. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
 

Naujas vartojimo prekes vartotojai renkasi atsargiai. Pasaulinių bendrovių pardavimo rezultatai rodo, kad, nepaisant naujovių pasiūlos bumo, pardavimai auga kukliai, o didžioji dalis naujų gaminių galiausiai išimami iš rinkos.

Nebūtinai gera idėja yra savo krepšelyje turėti itin platų vartojimo prekių asortimentą. Tokią žinią, įvertinusi 14 didžiausių vartojimo prekių bendrovių, pateikė „Terra Technology“, mažmeninės prekybos rinkos tyrimų bendrovė.

Tyrime nagrinėti bendrovių „Procter & Gamble“, „Unilever“, „Kraft Foods“ rezultatai. Bendra tirtų kompanijų apyvarta per metus sudaro ketvirtį trilijono USD.

Duomenys parodė, kad naujų produktų kiekis lentynose nuo 2010 m. išaugo 32%, o bendrovių pardavimai – vos 4%.

Naujoves renkasi santūriai

Vartojimo prekių, pasikliauja inovacijomis, kurios, tikimasi, padės užtikrinti augimą. Pavyzdžiui, maisto produktų ir gėrimų bendrovės kuria naujo skonio produktus, tokius kaip įvairių rūšių vaisinis alus ar traškučiai. Taip pat sveikesnius gaminius, kuriuos pirkti masina kalbomis apie papildomą pridėtinę vertę.

Vis dėlto ne visada nauji gaminiai nukeliauja iki kasų. Skaičiuojama, kad pusė vartojimo prekių bendrovių asortimente esančių gaminių sudaro vos 1% pardavimų. O 10% sėkmingiausių produktų sudaro 75% pardavimų.

„Terra Technology“ tyrimas parodė, kad iš per penkerius pastaruosius metus pristatytų naujų produktų 82% galiausiai buvo išimti iš prekybos. Dažnai net perkami nauji produktai nepritraukia naujų vartotojų. Jau esami vartotojai tiesiog peršoka nuo vieno bendrovės gaminio prie kito.

Siūlo įvertinti sąnaudas

„Akivaizdžiai matome, kad produkcijos pasiūla darosi platesnė. Kartu skaičiai byloja, kad galima 50% sumažinti produktų portfelį ir išlaikyti 99% pardavimų“, – „Supply Chain Insights“ tinklalaidėje teigia Robertas Byrne‘as, „Terra Technology“ vadovas.

Jis atkreipia dėmesį, kad bendrovės turi galvoti apie racionalizavimą. Kiekvienam naujam produktui reikia atskirų ingredientų, pakuotės, rinkodaros paslaugų paleidžiant į rinką, tiekimo srautų užtikrinimo. Nekalbant apie sąnaudas, reikalingas kuriant gaminį.

Duomenys rodo, kad anksčiausiai pristatyti produktai dažnai taip ir lieka pardavimų uodegoje. Vos vienas iš tūkstančio naujųjų įsitvirtina paklausiausių prekių sąrašo viršuje.

Skatina proveržio troškimas

„Visi siekia pateikti rinkai prekę, kuri sukurtų pardavimų proveržį“, – bendrovių logiką užverčiant rinką naujais produktais aiškina p. Byrne‘as. „Terra Technology“ nurodo, kad kiekvienas iš tyrime dalyvavusių pasaulio milžinų visus metus kasdien į rinką paleidžia vidutiniškai 4 naujus produktus.

Bendrovės turi vis kurti naujų populiarių gaminių, nes produktų gyvenimo ciklas yra ribotas. Konkretaus gaminio pardavimo bumui nurimus, jo paklausa pradeda pamažu kristi, prekių krepšelyje turi būti „naujų žvaigždžių“, kurios galėtų kompensuoti nuosmukį.

Pasaulinės bendrovės taip pat reaguoja į besikeičiančias rinkos tendencijas bei vartotojų įpročius. Jos stengiasi aplenkti konkurentus, pateikti paklausų produktą ir užimti besiplečiančias nišas, kurios ateityje gali tapti perspektyvios.

Pavyzdžiui, atsižvelgdama į tai, kad vartotojai nori sveikesnių produktų, „Coca-Cola“ šiais metais pasiūlė vitaminais papildytą pieną. O maisto pramonės milžinė Šveicarijos „Nestle“ turi visą sveikatingumo produktų liniją. Šiuo metu pasaulyje vyrauja vartotojų orientacija į sveikesnius produktus, todėl bendrovės didina pasiūlą, net jeigu dalis tų produktų nepasiteisina.

Mažina prekių ženklų portfelius

Prekių pasiūla didėja, tačiau pasaulinės bendrovės, siekdamos didinti veiklos efektyvumą ir mažinti sąnaudas, konsoliduoja prekių ženklus.

Jau minėta „Procter & Gamble“ šiais metais pristatė agresyvią prekių ženklų konsolidavimo programą. Ją įgyvendinus iš 200 bendrovės valdomų ženklų planuojama palikti vos 65.

Mažesnis skaičius prekių ženklų bendrovėms leidžia efektyviau diegti inovacijas, jos gali būti pritaikomos didesniam kiekiui produkcijos. Sumažėja gaminimo, platinimo ir reklamos sąnaudos.

Konsultacijų bendrovė „McKinsey & Company“ skaičiuoja, kad sėkmingai optimizuotas produktų portfelis rinkodaros sąnaudas padeda nurėžti 20%.

„Bendrovės suprato, kad per didelio skaičiaus ženklų valdymas yra komplikuotas ir susijęs su papildomomis sąnaudomis“, – konstatuoja Nirmalya Kumaras, rinkodaros profesorius Londono verslo mokykloje, jį cituoja „The Wall Street Journal“.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 12 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 5

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Korupciniai žaidimai, kurie vyksta už akcininkų nugaros Premium 8

Apie korupciją privačiame versle viešai retai kalbama, bet jos mastas gali būti ne mažesnis nei viešajame...

Verslo aplinka
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21
„Maxima grupė“ nebeturi Ispanijos tinklo „Supersol“ valdymo sutarties  Premium

Ispanijoje veikiančio mažmeninės prekybos tinklo „Supersol“ valdymas perleistas Liuksemburgo bendrovei...

Prekyba
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

Paslaugos
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

Statyba ir NT
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
Šaltiniai: Ž. Marcinkevičius arbitraže reikalaus iš N. Numavičiaus 230 mln. Eur 9

Buvęs vadinamojo VP dešimtuko narys, vienas turtingiausių Lietuvos verslininkų Žilvinas Marcinkevičius...

Prekyba
2019.03.20
ES teismas: kosmetinis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu 

Kosmetikoje ir burnos higienos skysčiuose esantis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu, nusprendė...

Finansai
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau