Vartotojai naujoves palieka parduotuvių lentynose

Publikuota: 2015-10-24
Atnaujinta 2015-10-26 13:49
Per penkerius pastaruosius metus iš pasaulinių vartojimo prekių milžinų pristatytų naujų produktų maždaug 82% buvo išimti iš prekybos. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Per penkerius pastaruosius metus iš pasaulinių vartojimo prekių milžinų pristatytų naujų produktų maždaug 82% buvo išimti iš prekybos. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
 

Naujas vartojimo prekes vartotojai renkasi atsargiai. Pasaulinių bendrovių pardavimo rezultatai rodo, kad, nepaisant naujovių pasiūlos bumo, pardavimai auga kukliai, o didžioji dalis naujų gaminių galiausiai išimami iš rinkos.

Nebūtinai gera idėja yra savo krepšelyje turėti itin platų vartojimo prekių asortimentą. Tokią žinią, įvertinusi 14 didžiausių vartojimo prekių bendrovių, pateikė „Terra Technology“, mažmeninės prekybos rinkos tyrimų bendrovė.

Tyrime nagrinėti bendrovių „Procter & Gamble“, „Unilever“, „Kraft Foods“ rezultatai. Bendra tirtų kompanijų apyvarta per metus sudaro ketvirtį trilijono USD.

Duomenys parodė, kad naujų produktų kiekis lentynose nuo 2010 m. išaugo 32%, o bendrovių pardavimai – vos 4%.

Naujoves renkasi santūriai

Vartojimo prekių, pasikliauja inovacijomis, kurios, tikimasi, padės užtikrinti augimą. Pavyzdžiui, maisto produktų ir gėrimų bendrovės kuria naujo skonio produktus, tokius kaip įvairių rūšių vaisinis alus ar traškučiai. Taip pat sveikesnius gaminius, kuriuos pirkti masina kalbomis apie papildomą pridėtinę vertę.

Vis dėlto ne visada nauji gaminiai nukeliauja iki kasų. Skaičiuojama, kad pusė vartojimo prekių bendrovių asortimente esančių gaminių sudaro vos 1% pardavimų. O 10% sėkmingiausių produktų sudaro 75% pardavimų.

„Terra Technology“ tyrimas parodė, kad iš per penkerius pastaruosius metus pristatytų naujų produktų 82% galiausiai buvo išimti iš prekybos. Dažnai net perkami nauji produktai nepritraukia naujų vartotojų. Jau esami vartotojai tiesiog peršoka nuo vieno bendrovės gaminio prie kito.

Siūlo įvertinti sąnaudas

„Akivaizdžiai matome, kad produkcijos pasiūla darosi platesnė. Kartu skaičiai byloja, kad galima 50% sumažinti produktų portfelį ir išlaikyti 99% pardavimų“, – „Supply Chain Insights“ tinklalaidėje teigia Robertas Byrne‘as, „Terra Technology“ vadovas.

Jis atkreipia dėmesį, kad bendrovės turi galvoti apie racionalizavimą. Kiekvienam naujam produktui reikia atskirų ingredientų, pakuotės, rinkodaros paslaugų paleidžiant į rinką, tiekimo srautų užtikrinimo. Nekalbant apie sąnaudas, reikalingas kuriant gaminį.

Duomenys rodo, kad anksčiausiai pristatyti produktai dažnai taip ir lieka pardavimų uodegoje. Vos vienas iš tūkstančio naujųjų įsitvirtina paklausiausių prekių sąrašo viršuje.

Skatina proveržio troškimas

„Visi siekia pateikti rinkai prekę, kuri sukurtų pardavimų proveržį“, – bendrovių logiką užverčiant rinką naujais produktais aiškina p. Byrne‘as. „Terra Technology“ nurodo, kad kiekvienas iš tyrime dalyvavusių pasaulio milžinų visus metus kasdien į rinką paleidžia vidutiniškai 4 naujus produktus.

Bendrovės turi vis kurti naujų populiarių gaminių, nes produktų gyvenimo ciklas yra ribotas. Konkretaus gaminio pardavimo bumui nurimus, jo paklausa pradeda pamažu kristi, prekių krepšelyje turi būti „naujų žvaigždžių“, kurios galėtų kompensuoti nuosmukį.

Pasaulinės bendrovės taip pat reaguoja į besikeičiančias rinkos tendencijas bei vartotojų įpročius. Jos stengiasi aplenkti konkurentus, pateikti paklausų produktą ir užimti besiplečiančias nišas, kurios ateityje gali tapti perspektyvios.

Pavyzdžiui, atsižvelgdama į tai, kad vartotojai nori sveikesnių produktų, „Coca-Cola“ šiais metais pasiūlė vitaminais papildytą pieną. O maisto pramonės milžinė Šveicarijos „Nestle“ turi visą sveikatingumo produktų liniją. Šiuo metu pasaulyje vyrauja vartotojų orientacija į sveikesnius produktus, todėl bendrovės didina pasiūlą, net jeigu dalis tų produktų nepasiteisina.

Mažina prekių ženklų portfelius

Prekių pasiūla didėja, tačiau pasaulinės bendrovės, siekdamos didinti veiklos efektyvumą ir mažinti sąnaudas, konsoliduoja prekių ženklus.

Jau minėta „Procter & Gamble“ šiais metais pristatė agresyvią prekių ženklų konsolidavimo programą. Ją įgyvendinus iš 200 bendrovės valdomų ženklų planuojama palikti vos 65.

Mažesnis skaičius prekių ženklų bendrovėms leidžia efektyviau diegti inovacijas, jos gali būti pritaikomos didesniam kiekiui produkcijos. Sumažėja gaminimo, platinimo ir reklamos sąnaudos.

Konsultacijų bendrovė „McKinsey & Company“ skaičiuoja, kad sėkmingai optimizuotas produktų portfelis rinkodaros sąnaudas padeda nurėžti 20%.

„Bendrovės suprato, kad per didelio skaičiaus ženklų valdymas yra komplikuotas ir susijęs su papildomomis sąnaudomis“, – konstatuoja Nirmalya Kumaras, rinkodaros profesorius Londono verslo mokykloje, jį cituoja „The Wall Street Journal“.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 12 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Walmart“ su „Amazon“ susikaus dar vienoje srityje

JAV mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“, konkuruojanti su „Amazon“ įvairiausiose segmentuose nuo e. knygų...

Rinkodara
10:21
Kodėl kai kurių rinkų nepavyksta užkariauti 2

Pasirengti eksportui užtrunka. Daugelis sėkmingai eksportuojančių verslininkų sako į kitą šalį įžengę ir...

Vadyba
09:34
Apklausa: kavinių nuolaidos vis mažiau vilioja 5

Du iš dešimties apklausoje dalyvavusių vyrų ir moterų į kavines užsuka dėl siūlomų akcijų ir specialių...

Skelbiamas legendinės kavinės „Rotonda“ nuomos konkursas 2

Vilniaus Gedimino kalno papėdėje kadaise veikusios kavinės-ledainės „Rotonda“ patalpos išnuomojamos viešojo...

Po tyrimų Marijampolėje vėl galima gerti vandenį 2

Po Marijampolėje atliktų vandens tyrimų nustatyta, kad jis saugus vartoti, penktadienį paskelbė vietinė...

Biurų plėtra važiuoja toliau, o progos užsidirbti iš sandėlių dar neišnaudoja 

Palankios ekonomikos tendencijos, gyventojų lūkesčiai ir vartojimas šių metų pirmąjį pusmetį teigiamai veikė...

Statyba ir NT
2018.07.20
„Maxima“ Lenkijoje sujungia dvi įmones 6

„Maxima grupė“ į prekybos tinklą „Stokrotka“, kurį valdo nuo šių metų pavasario, integruos 2012 m. įsigytą...

Sekmadieniniai draudimai keičia Lenkijos prekybos paveikslą 3

Lenkijoje įsigaliojus įstatymui, ribojančiam prekybininkų darbą sekmadieniais, didieji prekybos centrai...

Su atgaivintu „Šilelio“ prekės ženklu pajamas dvigubina kasmet Premium 3

Vilniaus bendrovė „Sponge“, prieš porą metų atgaivinusi lietuvišką prekės ženklą „Šilelis“, pernai beveik...

Technologijos
2018.07.19
FNTT ir prokurorai perdavė teismui „Metrail“ bylą

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) kartu su Vilniaus apygardos prokuratūra baigė tyrimą ir teismui...

Verslo aplinka
2018.07.19
Neįvykusios „Rimi“ ir „Iki“ jungtuvės konfidencialumo migloje 10

Mažmeninės prekybos tinklų „Rimi“ ir „Iki“ sandoris, kuriam įvykus „Rimi“ už 213 mln. Eur būtų įsigijusi...

Į Lietuvą tiektos listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš rinkos

Lenkijos įmonės „Greenyard Frozen Poland“ listerija užkrėstos šaldytos daržovės išimamos iš Lietuvos rinkos –...

„Bionorica Lithuania“ sukčiams pervedė beveik pusę milijono eurų 6

Vilniaus vaistų prekybos bendrovė „Bionorica Lithuania“ sukčiams į Honkongo banką pervedė beveik pusę...

TOP 1000 lyderiai ekspertų akimis: per mažai pramonės, o ypač – inovatyvios Premium 1

Lietuvos bendrovių TOP 1000 sąrašo viršūnėse – palyginti nedaug modernių pramonės įmonių, vos viena kita...

Pramonė
2018.07.18
Ukmergės „Grosso Moda Lithuania“ verslo modelis – aukštų kainų klientai

Didmenine prekyba drabužiais užsiimanti Ukmergės UAB „Grosso Moda Lithuania“ ieško stambių ir patikimų...

Pramonė
2018.07.18
„Walmart“ sudomino „Microsoft“ debesys

Jungtinių Amerikos Valstijų mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“ ir programinės įrangos kompanija „Microsoft...

TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

„Norfai“ – bauda už pavojingas kūno priežiūros priemones 6

Prekybos tinklą „Norfa“ valdančio verslininko Dainiaus Dundulio valdomai didmeninės prekybos bendrovei...

„Norfa“ atidarė ketvirtą iš dešimties naujų parduotuvių 4

Šiemet planuojantis atidaryti dešimt naujų parduotuvių, į kurias investicijos sieks apie 15 mln. Eur,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau