Vartotojai naujoves palieka parduotuvių lentynose

Publikuota: 2015-10-24
Atnaujinta 2015-10-26 13:49
Per penkerius pastaruosius metus iš pasaulinių vartojimo prekių milžinų pristatytų naujų produktų maždaug 82% buvo išimti iš prekybos. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Per penkerius pastaruosius metus iš pasaulinių vartojimo prekių milžinų pristatytų naujų produktų maždaug 82% buvo išimti iš prekybos. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
 

Naujas vartojimo prekes vartotojai renkasi atsargiai. Pasaulinių bendrovių pardavimo rezultatai rodo, kad, nepaisant naujovių pasiūlos bumo, pardavimai auga kukliai, o didžioji dalis naujų gaminių galiausiai išimami iš rinkos.

Nebūtinai gera idėja yra savo krepšelyje turėti itin platų vartojimo prekių asortimentą. Tokią žinią, įvertinusi 14 didžiausių vartojimo prekių bendrovių, pateikė „Terra Technology“, mažmeninės prekybos rinkos tyrimų bendrovė.

Tyrime nagrinėti bendrovių „Procter & Gamble“, „Unilever“, „Kraft Foods“ rezultatai. Bendra tirtų kompanijų apyvarta per metus sudaro ketvirtį trilijono USD.

Duomenys parodė, kad naujų produktų kiekis lentynose nuo 2010 m. išaugo 32%, o bendrovių pardavimai – vos 4%.

Naujoves renkasi santūriai

Vartojimo prekių, pasikliauja inovacijomis, kurios, tikimasi, padės užtikrinti augimą. Pavyzdžiui, maisto produktų ir gėrimų bendrovės kuria naujo skonio produktus, tokius kaip įvairių rūšių vaisinis alus ar traškučiai. Taip pat sveikesnius gaminius, kuriuos pirkti masina kalbomis apie papildomą pridėtinę vertę.

Vis dėlto ne visada nauji gaminiai nukeliauja iki kasų. Skaičiuojama, kad pusė vartojimo prekių bendrovių asortimente esančių gaminių sudaro vos 1% pardavimų. O 10% sėkmingiausių produktų sudaro 75% pardavimų.

„Terra Technology“ tyrimas parodė, kad iš per penkerius pastaruosius metus pristatytų naujų produktų 82% galiausiai buvo išimti iš prekybos. Dažnai net perkami nauji produktai nepritraukia naujų vartotojų. Jau esami vartotojai tiesiog peršoka nuo vieno bendrovės gaminio prie kito.

Siūlo įvertinti sąnaudas

„Akivaizdžiai matome, kad produkcijos pasiūla darosi platesnė. Kartu skaičiai byloja, kad galima 50% sumažinti produktų portfelį ir išlaikyti 99% pardavimų“, – „Supply Chain Insights“ tinklalaidėje teigia Robertas Byrne‘as, „Terra Technology“ vadovas.

Jis atkreipia dėmesį, kad bendrovės turi galvoti apie racionalizavimą. Kiekvienam naujam produktui reikia atskirų ingredientų, pakuotės, rinkodaros paslaugų paleidžiant į rinką, tiekimo srautų užtikrinimo. Nekalbant apie sąnaudas, reikalingas kuriant gaminį.

Duomenys rodo, kad anksčiausiai pristatyti produktai dažnai taip ir lieka pardavimų uodegoje. Vos vienas iš tūkstančio naujųjų įsitvirtina paklausiausių prekių sąrašo viršuje.

Skatina proveržio troškimas

„Visi siekia pateikti rinkai prekę, kuri sukurtų pardavimų proveržį“, – bendrovių logiką užverčiant rinką naujais produktais aiškina p. Byrne‘as. „Terra Technology“ nurodo, kad kiekvienas iš tyrime dalyvavusių pasaulio milžinų visus metus kasdien į rinką paleidžia vidutiniškai 4 naujus produktus.

Bendrovės turi vis kurti naujų populiarių gaminių, nes produktų gyvenimo ciklas yra ribotas. Konkretaus gaminio pardavimo bumui nurimus, jo paklausa pradeda pamažu kristi, prekių krepšelyje turi būti „naujų žvaigždžių“, kurios galėtų kompensuoti nuosmukį.

Pasaulinės bendrovės taip pat reaguoja į besikeičiančias rinkos tendencijas bei vartotojų įpročius. Jos stengiasi aplenkti konkurentus, pateikti paklausų produktą ir užimti besiplečiančias nišas, kurios ateityje gali tapti perspektyvios.

Pavyzdžiui, atsižvelgdama į tai, kad vartotojai nori sveikesnių produktų, „Coca-Cola“ šiais metais pasiūlė vitaminais papildytą pieną. O maisto pramonės milžinė Šveicarijos „Nestle“ turi visą sveikatingumo produktų liniją. Šiuo metu pasaulyje vyrauja vartotojų orientacija į sveikesnius produktus, todėl bendrovės didina pasiūlą, net jeigu dalis tų produktų nepasiteisina.

Mažina prekių ženklų portfelius

Prekių pasiūla didėja, tačiau pasaulinės bendrovės, siekdamos didinti veiklos efektyvumą ir mažinti sąnaudas, konsoliduoja prekių ženklus.

Jau minėta „Procter & Gamble“ šiais metais pristatė agresyvią prekių ženklų konsolidavimo programą. Ją įgyvendinus iš 200 bendrovės valdomų ženklų planuojama palikti vos 65.

Mažesnis skaičius prekių ženklų bendrovėms leidžia efektyviau diegti inovacijas, jos gali būti pritaikomos didesniam kiekiui produkcijos. Sumažėja gaminimo, platinimo ir reklamos sąnaudos.

Konsultacijų bendrovė „McKinsey & Company“ skaičiuoja, kad sėkmingai optimizuotas produktų portfelis rinkodaros sąnaudas padeda nurėžti 20%.

„Bendrovės suprato, kad per didelio skaičiaus ženklų valdymas yra komplikuotas ir susijęs su papildomomis sąnaudomis“, – konstatuoja Nirmalya Kumaras, rinkodaros profesorius Londono verslo mokykloje, jį cituoja „The Wall Street Journal“.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 12 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
M. Plukys: tai, kas prasideda Estijoje, baigiasi Lietuvoje 1

Mindaugą Plukį, nuo 2008 m. dirbusį „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos vadovu, galima vadinti...

Transportas
07:51
Ir estams dėl šiukšlių skauda galvą – šaliai gresia 100 mln. Eur bauda 2

Jei po metų Estija nepradės perdirbti pusės šalyje susidarančių buitinių atliekų, Briuselis jai gali skirti...

Išaugus gėrimų vartojimui, į taromatus 2018 m. grąžinta rekordinis kiekis pakuočių 1

Pernai taromatams bei rankinio surinkimo punktams Lietuvos gyventojai grąžino rekordinį gėrimų pakuočių...

Didžiausia infliacija ES – Estijoje 19

Euro zonos 2018 m. gruodžio mėn. metinė infliacija buvo 1,6%, 0,3 procentiniais punktais (p.p.) mažesnė nei...

Finansai
2019.01.18
A. Veryga žada valstybines vaistines ligoninėse dar šiemet 9

Sveikatos reikalų ministras Aurelijus Veryga žada sudaryti galimybę ligoninių vadovams įsteigti valstybines...

LB: prekybininkai negali imti mokesčio už atsiskaitymus kortelėmis  20

Prekių ir paslaugų teikėjai neturi teisės imti mokesčio iš pirkėjų, atsiskaitančių mokėjimo kortelėmis,...

EP siūlo PVM lengvatas prekėms, kurias dažniau perka moterys 13

Europos Parlamentas rezoliucijoje dėl lyčių lygybės ir mokesčių pasiūlė taikyti PVM lengvatas moterų...

Finansai
2019.01.17
Tiekimo grandinė: technologijos, į kurias investuoja milžinai Premium

Duomenų analitika daro vis didesnę įtaką tiekimo grandinės procesams ir jau neša naudą kai kuriems jos...

„Švaros broliai“ į naują tunelinę plovyklą Vilniuje investuoja 2,5 mln. Eur 6

UAB „Švaros broliai“ pradeda naujos tunelinės automobilių plovyklos statybas Vilniuje, Gariūnuose. Tai bus...

Paštas kaimo laiškininkus persodins į automobilius, skelbia konkursus 2

Lietuvos paštas iki 2019 m. I pusmečio planuoja paskelbti kelis viešųjų pirkimų konkursus 640 automobilių...

Transportas
2019.01.16
Vyriausybė pritarė naujam reikalavimui prekybininkams 4

Siekiant sumažinti šešėlinės ekonomikos mastą prekybos sektoriuje, Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlo,...

E. Budvilaitis paliko „StrongPoint“ 6

Prekybos technologijų ekspertas Evaldas Budvilaitis, technologijų bendrovės „StrongPoint“ vienas vadovų, po...

„Maxima“ investuoja į saulės jėgaines 3

Prekybos tinklas „Maxima“, siekdamas mažinti veiklos sąnaudas bei poveikį aplinkai, didina investicijų į...

Energetika
2019.01.16
Advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė ilgamečiai darbuotojai

Nuo sausio 1 d. advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė du nauji partneriai. Jais tapo ilgamečiai...

Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Latvijos žiniasklaida: „Čili pica“ tinklo mokestinė skola siekia 327.700 Eur

Picerijų tinklą „Čili pica“ kaimyninėje Latvijoje valdančios bendrovės „Čilija pizza“ mokestinė skola sausio...

„Maxima“ diegia elektronines etiketes, jas turintis „Topo centras“ vardija trūkumus  Premium 10

Neseniai pranešęs apie investicijas į prekių skenavimo įrenginius mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“...

Prie neseniai startavusios advokatų kontoros WINT prisijungė naujas partneris 3

Praėjusių metų pabaigoje susikūrusios advokatų profesinės bendrijos WINT partneriu tapo Pranas Švedas,...

Vilniaus „Akropolio“ atnaujinimo užsakymą gavo „Mitnija“

Pusės Vilniaus prekybos ir pramogų centro „Akropolio“ ploto atnaujinimą atliks koncernui „,MG Baltic“...

Statyba ir NT
2019.01.15
„Novaturo“ apyvarta pernai išaugo 29% 1

Didžiausio Baltijos šalyse kelionių organizatoriaus AB „Novaturas“ neaudituota 2018 m. apyvarta Lietuvoje,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau