Vartotojai naujoves palieka parduotuvių lentynose

Publikuota: 2015-10-24
Atnaujinta 2015-10-26 13:49
Per penkerius pastaruosius metus iš pasaulinių vartojimo prekių milžinų pristatytų naujų produktų maždaug 82% buvo išimti iš prekybos. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Per penkerius pastaruosius metus iš pasaulinių vartojimo prekių milžinų pristatytų naujų produktų maždaug 82% buvo išimti iš prekybos. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
 

Naujas vartojimo prekes vartotojai renkasi atsargiai. Pasaulinių bendrovių pardavimo rezultatai rodo, kad, nepaisant naujovių pasiūlos bumo, pardavimai auga kukliai, o didžioji dalis naujų gaminių galiausiai išimami iš rinkos.

Nebūtinai gera idėja yra savo krepšelyje turėti itin platų vartojimo prekių asortimentą. Tokią žinią, įvertinusi 14 didžiausių vartojimo prekių bendrovių, pateikė „Terra Technology“, mažmeninės prekybos rinkos tyrimų bendrovė.

Tyrime nagrinėti bendrovių „Procter & Gamble“, „Unilever“, „Kraft Foods“ rezultatai. Bendra tirtų kompanijų apyvarta per metus sudaro ketvirtį trilijono USD.

Duomenys parodė, kad naujų produktų kiekis lentynose nuo 2010 m. išaugo 32%, o bendrovių pardavimai – vos 4%.

Naujoves renkasi santūriai

Vartojimo prekių, pasikliauja inovacijomis, kurios, tikimasi, padės užtikrinti augimą. Pavyzdžiui, maisto produktų ir gėrimų bendrovės kuria naujo skonio produktus, tokius kaip įvairių rūšių vaisinis alus ar traškučiai. Taip pat sveikesnius gaminius, kuriuos pirkti masina kalbomis apie papildomą pridėtinę vertę.

Vis dėlto ne visada nauji gaminiai nukeliauja iki kasų. Skaičiuojama, kad pusė vartojimo prekių bendrovių asortimente esančių gaminių sudaro vos 1% pardavimų. O 10% sėkmingiausių produktų sudaro 75% pardavimų.

„Terra Technology“ tyrimas parodė, kad iš per penkerius pastaruosius metus pristatytų naujų produktų 82% galiausiai buvo išimti iš prekybos. Dažnai net perkami nauji produktai nepritraukia naujų vartotojų. Jau esami vartotojai tiesiog peršoka nuo vieno bendrovės gaminio prie kito.

Siūlo įvertinti sąnaudas

„Akivaizdžiai matome, kad produkcijos pasiūla darosi platesnė. Kartu skaičiai byloja, kad galima 50% sumažinti produktų portfelį ir išlaikyti 99% pardavimų“, – „Supply Chain Insights“ tinklalaidėje teigia Robertas Byrne‘as, „Terra Technology“ vadovas.

Jis atkreipia dėmesį, kad bendrovės turi galvoti apie racionalizavimą. Kiekvienam naujam produktui reikia atskirų ingredientų, pakuotės, rinkodaros paslaugų paleidžiant į rinką, tiekimo srautų užtikrinimo. Nekalbant apie sąnaudas, reikalingas kuriant gaminį.

Duomenys rodo, kad anksčiausiai pristatyti produktai dažnai taip ir lieka pardavimų uodegoje. Vos vienas iš tūkstančio naujųjų įsitvirtina paklausiausių prekių sąrašo viršuje.

Skatina proveržio troškimas

„Visi siekia pateikti rinkai prekę, kuri sukurtų pardavimų proveržį“, – bendrovių logiką užverčiant rinką naujais produktais aiškina p. Byrne‘as. „Terra Technology“ nurodo, kad kiekvienas iš tyrime dalyvavusių pasaulio milžinų visus metus kasdien į rinką paleidžia vidutiniškai 4 naujus produktus.

Bendrovės turi vis kurti naujų populiarių gaminių, nes produktų gyvenimo ciklas yra ribotas. Konkretaus gaminio pardavimo bumui nurimus, jo paklausa pradeda pamažu kristi, prekių krepšelyje turi būti „naujų žvaigždžių“, kurios galėtų kompensuoti nuosmukį.

Pasaulinės bendrovės taip pat reaguoja į besikeičiančias rinkos tendencijas bei vartotojų įpročius. Jos stengiasi aplenkti konkurentus, pateikti paklausų produktą ir užimti besiplečiančias nišas, kurios ateityje gali tapti perspektyvios.

Pavyzdžiui, atsižvelgdama į tai, kad vartotojai nori sveikesnių produktų, „Coca-Cola“ šiais metais pasiūlė vitaminais papildytą pieną. O maisto pramonės milžinė Šveicarijos „Nestle“ turi visą sveikatingumo produktų liniją. Šiuo metu pasaulyje vyrauja vartotojų orientacija į sveikesnius produktus, todėl bendrovės didina pasiūlą, net jeigu dalis tų produktų nepasiteisina.

Mažina prekių ženklų portfelius

Prekių pasiūla didėja, tačiau pasaulinės bendrovės, siekdamos didinti veiklos efektyvumą ir mažinti sąnaudas, konsoliduoja prekių ženklus.

Jau minėta „Procter & Gamble“ šiais metais pristatė agresyvią prekių ženklų konsolidavimo programą. Ją įgyvendinus iš 200 bendrovės valdomų ženklų planuojama palikti vos 65.

Mažesnis skaičius prekių ženklų bendrovėms leidžia efektyviau diegti inovacijas, jos gali būti pritaikomos didesniam kiekiui produkcijos. Sumažėja gaminimo, platinimo ir reklamos sąnaudos.

Konsultacijų bendrovė „McKinsey & Company“ skaičiuoja, kad sėkmingai optimizuotas produktų portfelis rinkodaros sąnaudas padeda nurėžti 20%.

„Bendrovės suprato, kad per didelio skaičiaus ženklų valdymas yra komplikuotas ir susijęs su papildomomis sąnaudomis“, – konstatuoja Nirmalya Kumaras, rinkodaros profesorius Londono verslo mokykloje, jį cituoja „The Wall Street Journal“.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 12 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Pigu“ ir „Morele“ užsitikrino 13 mln. Eur finansavimą

Didžiausia elektroninės prekybos bendrovė Baltijos šalyse „Pigu“ ir Lenkijos prekybos elektronikos prekėmis...

Sutarties su atliekų vežėja nenutraukusiai Panevėžio savivaldybei skirta bauda

Konkurencijos taryba skyrė 34.200 Eur baudą Panevėžio miesto savivaldybei už tai, kad ši neįvykdė tarybos...

„Amazon“ nusprendė, kur statys naujas būstines

El. prekybos milžinė „Amazon“ po ilgo laukimo paskelbė, koks miestas laimėjo konkursą dėl bendrovės naujos...

Vadyba
11:00
A. Veryga užsimojo didinti akcizus alkoholiui 2

Nuo 2019 metų pavasario turėtų didėti degtinės ir kitų stipriųjų gėrimų kainos, nes valdžia užsimojo 10%...

Finansai
2018.11.13
„Darnu Group“ Vilniuje rado vietas dar dviems naujiems sporto klubams 1

Į sveikatingumo paslaugų rinką žengianti nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Darnu Group“...

Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 1

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
Ekspertai: valdžios siūlomos kainų mažinimo priemonės jų nesumažins 12

Vyriausybei ketinant suteikti įgaliojimus Vartotojų teisių apsaugos tarnybai atlikti slaptus pirkimus bei...

Seimas neatlaisvino suvaržymų daliai smulkių degalų prekybininkų

Seimas neatšaukė prieš metus nustatytų griežtų reikalavimų daliai smulkių degalų prekybininkų.    

Transportas
2018.11.13
Pirmąją „Decathlon“ parduotuvę Vilniuje atidaro šį mėnesį 20

Lapkričio 24 d. Vilniuje planuojama atidaryti pirmąją Baltijos šalyse Prancūzijos sporto prekių gamybos ir...

„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
„Maxima grupės“ 2019 m. planuose – per 120 naujų parduotuvių 10

„Maxima grupė“, valdanti prekybos tinklus „Maxima“ Baltijos šalyse, „Stokrotka“ Lenkijoje ir „T-Market“...

G. Rogas: „Iki“ tiekėjams „Rewe“ atvers naujų galimybių Premium 5

Mažmeninės prekybos bendrovės „Palink“ didžiausia akcininkė Vokietijos įmonių grupė „Rewe“, išpirkusi kitų...

Kainų mažinimo planas: 16 būdų, kaip sumažinti naštą smulkiajam verslui Premium

Ūkio ministerija siūlo atsisakyti smulkiesiems prekybininkams kartais didelę administracinę naštą sukeliančių...

Vartotojų teisių pažeidimai atsieis brangiau

Vartotojų teisių apsaugos įstatymo naujoje redakcijoje numatytos keliskart didesnės baudos prekybininkams,...

Metinė infliacija pagal SVKI – 2,8%

2018 m. spalį pagal su kitomis Europos Sąjungos (ES) valstybėmis narėmis metodologiškai suderintą vartotojų...

Dėl maisto kainų mažinimo ir konkurencijos didinimo spręs kitą savaitę 2

Vyriausybė dėl priemonių plano, skirto mažinti maisto kainas bei skatinti konkurenciją mažmeninėje maisto...

„ADAMA Northern Europe“ skatina agronomijos specialistų rengimą Lietuvoje Rėmėjo turinys 2

Viena didžiausių augalų apsaugos produktus gaminančių ir parduodančių bendrovių UAB „ADAMA Northern Europe“...

Agroverslas
2018.11.12
FNTT prakalbo apie antrą „Metrail“ – kuo tai gresia įmonėms Premium 2

Dar nesibaigė 30 mln. Eur baudų verslui atnešusi „Metrail“ istorijai, o Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba...

Ko iš viešnagės viešbučiuose tikisi verslo turistai 8

Keliaujantieji verslo reikalais viešbučiams suneša svarią pajamų dalį, tačiau į darbo rinką ateinant naujai...

Beveik pusė visų „Zalando“ prekių grąžinamos 6

Vienos didžiausių Europoje elektroninės prekybos drabužiais bendrovės „Zalando“ kartą parduotos ir klientų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau