Vartotojai naujoves palieka parduotuvių lentynose

Publikuota: 2015-10-24
Atnaujinta 2015-10-26 13:49
Per penkerius pastaruosius metus iš pasaulinių vartojimo prekių milžinų pristatytų naujų produktų maždaug 82% buvo išimti iš prekybos. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
Per penkerius pastaruosius metus iš pasaulinių vartojimo prekių milžinų pristatytų naujų produktų maždaug 82% buvo išimti iš prekybos. „Reuters“ / „Scanpix“ nuotr.
 

Naujas vartojimo prekes vartotojai renkasi atsargiai. Pasaulinių bendrovių pardavimo rezultatai rodo, kad, nepaisant naujovių pasiūlos bumo, pardavimai auga kukliai, o didžioji dalis naujų gaminių galiausiai išimami iš rinkos.

Nebūtinai gera idėja yra savo krepšelyje turėti itin platų vartojimo prekių asortimentą. Tokią žinią, įvertinusi 14 didžiausių vartojimo prekių bendrovių, pateikė „Terra Technology“, mažmeninės prekybos rinkos tyrimų bendrovė.

Tyrime nagrinėti bendrovių „Procter & Gamble“, „Unilever“, „Kraft Foods“ rezultatai. Bendra tirtų kompanijų apyvarta per metus sudaro ketvirtį trilijono USD.

Duomenys parodė, kad naujų produktų kiekis lentynose nuo 2010 m. išaugo 32%, o bendrovių pardavimai – vos 4%.

Naujoves renkasi santūriai

Vartojimo prekių, pasikliauja inovacijomis, kurios, tikimasi, padės užtikrinti augimą. Pavyzdžiui, maisto produktų ir gėrimų bendrovės kuria naujo skonio produktus, tokius kaip įvairių rūšių vaisinis alus ar traškučiai. Taip pat sveikesnius gaminius, kuriuos pirkti masina kalbomis apie papildomą pridėtinę vertę.

Vis dėlto ne visada nauji gaminiai nukeliauja iki kasų. Skaičiuojama, kad pusė vartojimo prekių bendrovių asortimente esančių gaminių sudaro vos 1% pardavimų. O 10% sėkmingiausių produktų sudaro 75% pardavimų.

„Terra Technology“ tyrimas parodė, kad iš per penkerius pastaruosius metus pristatytų naujų produktų 82% galiausiai buvo išimti iš prekybos. Dažnai net perkami nauji produktai nepritraukia naujų vartotojų. Jau esami vartotojai tiesiog peršoka nuo vieno bendrovės gaminio prie kito.

Siūlo įvertinti sąnaudas

„Akivaizdžiai matome, kad produkcijos pasiūla darosi platesnė. Kartu skaičiai byloja, kad galima 50% sumažinti produktų portfelį ir išlaikyti 99% pardavimų“, – „Supply Chain Insights“ tinklalaidėje teigia Robertas Byrne‘as, „Terra Technology“ vadovas.

Jis atkreipia dėmesį, kad bendrovės turi galvoti apie racionalizavimą. Kiekvienam naujam produktui reikia atskirų ingredientų, pakuotės, rinkodaros paslaugų paleidžiant į rinką, tiekimo srautų užtikrinimo. Nekalbant apie sąnaudas, reikalingas kuriant gaminį.

Duomenys rodo, kad anksčiausiai pristatyti produktai dažnai taip ir lieka pardavimų uodegoje. Vos vienas iš tūkstančio naujųjų įsitvirtina paklausiausių prekių sąrašo viršuje.

Skatina proveržio troškimas

„Visi siekia pateikti rinkai prekę, kuri sukurtų pardavimų proveržį“, – bendrovių logiką užverčiant rinką naujais produktais aiškina p. Byrne‘as. „Terra Technology“ nurodo, kad kiekvienas iš tyrime dalyvavusių pasaulio milžinų visus metus kasdien į rinką paleidžia vidutiniškai 4 naujus produktus.

Bendrovės turi vis kurti naujų populiarių gaminių, nes produktų gyvenimo ciklas yra ribotas. Konkretaus gaminio pardavimo bumui nurimus, jo paklausa pradeda pamažu kristi, prekių krepšelyje turi būti „naujų žvaigždžių“, kurios galėtų kompensuoti nuosmukį.

Pasaulinės bendrovės taip pat reaguoja į besikeičiančias rinkos tendencijas bei vartotojų įpročius. Jos stengiasi aplenkti konkurentus, pateikti paklausų produktą ir užimti besiplečiančias nišas, kurios ateityje gali tapti perspektyvios.

Pavyzdžiui, atsižvelgdama į tai, kad vartotojai nori sveikesnių produktų, „Coca-Cola“ šiais metais pasiūlė vitaminais papildytą pieną. O maisto pramonės milžinė Šveicarijos „Nestle“ turi visą sveikatingumo produktų liniją. Šiuo metu pasaulyje vyrauja vartotojų orientacija į sveikesnius produktus, todėl bendrovės didina pasiūlą, net jeigu dalis tų produktų nepasiteisina.

Mažina prekių ženklų portfelius

Prekių pasiūla didėja, tačiau pasaulinės bendrovės, siekdamos didinti veiklos efektyvumą ir mažinti sąnaudas, konsoliduoja prekių ženklus.

Jau minėta „Procter & Gamble“ šiais metais pristatė agresyvią prekių ženklų konsolidavimo programą. Ją įgyvendinus iš 200 bendrovės valdomų ženklų planuojama palikti vos 65.

Mažesnis skaičius prekių ženklų bendrovėms leidžia efektyviau diegti inovacijas, jos gali būti pritaikomos didesniam kiekiui produkcijos. Sumažėja gaminimo, platinimo ir reklamos sąnaudos.

Konsultacijų bendrovė „McKinsey & Company“ skaičiuoja, kad sėkmingai optimizuotas produktų portfelis rinkodaros sąnaudas padeda nurėžti 20%.

„Bendrovės suprato, kad per didelio skaičiaus ženklų valdymas yra komplikuotas ir susijęs su papildomomis sąnaudomis“, – konstatuoja Nirmalya Kumaras, rinkodaros profesorius Londono verslo mokykloje, jį cituoja „The Wall Street Journal“.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 12 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Tėvui ir sūnui Rakauskams leista atskirti verslus

Konkurencijos taryba leido Augustinui Rakauskui ir jo sūnui Artūrui Rakauskui įgyvendinti tarpusavio...

Prekyba
2019.06.26
Būdas mažiau mokėti už patalpų nuomą: kada jis tikrai veikia 1

Vis daugiau smulkiųjų ryžtasi kooperuotis ir kartu nuomotis bendras patalpas parduotuvei. Tai leidžia...

Gazelė
2019.06.26
„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų...

Rinkodara
2019.06.26
„Lidl Lietuva“ patirtis: ir maži sprendimai išauga į reikšmingą energijos sutaupymą Verslo tribūna

„Lidl Lietuva“ – vienas gerųjų energijos tausojimo pavyzdžių tarp didžiųjų šalies įmonių. Bendrovė nuo savo...

Verslo aplinka
2019.06.26
Prekybos tinklų rinkos analizė: „Lidl“ įsitvirtino tarp lyderių Premium 24

TOP 19 mažmeninės prekybos maisto produktais tinklų 2018 m. finansiniai rezultatai rodo, kad trečdalis šalies...

Prekyba
2019.06.25
Kaip taikyti nuolaidas, bet nepripratinti prie akcijų

Nuolaidų kuponai, savaitiniai kodai, gaunami su naujienlaiškiu, ir kitos akcijos pirkėjus išmokė palaukti...

Gazelė
2019.06.25
Komunikacijos verslo pamokos Dubajuje: vien maksimalizmo neužtenka Premium 2

Verslo galimybės Jungtiniuose Arabų Emyratuose – didžiulės, tačiau žengiant čia, tenka prisitaikyti prie...

Rinkodara
2019.06.24
Su influenceriais dirba mainų principu: parduoda ne kiekvienas 1

Naujo prekės ženklo žinomumui didinti reikia ne tik investicijų, bet ir išmonės. Naujų prekių ženklų kūrėjai...

Gazelė
2019.06.24
Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 2

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
„Sainsbury‘s“ įrengs daugkartinės taros papildymo vandeniu stovus

Jungtinės Karalystės mažmeninės prekybos tinklas „Sainsbury‘s“ 326 parduotuvėse įrengs vandens talpyklas, iš...

Prekyba
2019.06.22
Įmonių grupės „Sanitex“ grynasis pelnas išaugo 134% Premium 8

Įmonių grupės „Sanitex“ grynasis pelnas 2018 m. siekė 20,37 mln. Eur ir buvo 134% didesnis nei 2017 m., kai...

Prekyba
2019.06.21
Atidarė „Depo“ parduotuvę Kaune 17

Latvijos apdailos, statybinių medžiagų ir sodo prekių tinklas „Depo DIY“ penktadienį Kaune, prie Vakarinio...

Prekyba
2019.06.21
Užsienio prekybos deficitas pernai buvo 2,67 mlrd. Eur 7

Pernai Lietuvos eksportas sudarė 28,27 mlrd. Eur, importas – 30,94 mlrd. Eur. užsienio prekybos deficitas...

Verslo aplinka
2019.06.21
„Adidas“ bandymas apginti registruotą prekės ženklą baigėsi nesėkme Premium

Vokietijos sportinės aprangos gamintojai „Adidas“ nepavyko apginti savo įregistruoto trijų brūkšnelių prekės...

Rinkodara
2019.06.21
„Rimi“ pasiūlys savarankiško skenavimo paslaugą, „Maximoje“ pasiteisino Premium 9

Prekybos tinklui „Maxima“ dviejose populiariausiose parduotuvėse įdiegus savarankiško pirkinių skenavimo...

Prekyba
2019.06.21
„Iki“ šviežių skyrių sąnaudos išaugo, bet sugrąžino pirkėjus Premium 1

Vilniaus Antakalnio mikrorajone pertvarkęs 1.000 kv. m dydžio supermarketą prekybos tinklas „Iki“ sulaukė 6%...

Prekyba
2019.06.21
Maisto teisė: gamintojų laukiantys svarbiausi pokyčiai Premium

Netrukus visos Europos Sąjungos (ES) lygmeniu įsigalios šūsnis teisės aktų, reglamentuojančių maisto produktų...

Pramonė
2019.06.20
Susitarusios nekonkuruoti įmonės stengiasi nuslėpti kartelius 

Kartelinius susitarimus bendrovės įprastai sudaro siekdamos išvengti tarpusavio konkurencijos ir uždirbti...

Prekyba
2019.06.20
„Media bitės“ dalį pelno skirs dividendams Premium

UAB „Media bitės“, leidžiančios žurnalą „Žmonės“, pardavimo pajamos praėjusiais metais sudarė 5,45 mln. Eur.

Rinkodara
2019.06.20
Lietuviškas prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė įvertinimą

Prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje rengiamuose apdovanojimuose „Rinkos perlas“ pelnė sidabro medalį.

Rinkodara
2019.06.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau