Kelionių pardavimus kelia naujokai ir rinkų paieška

Publikuota: 2015-10-17
„Matton“ nuotr.
„Matton“ nuotr.
„Verslo žinios“

Kelionių pardavėjai skaičiuoja, kad šiemet šalies įmonės nupirks dešimtadaliu daugiau verslo kelionių nei pernai. Augimo laukiama ir kitąmet. Tiesa, neatmetama, kad skrydžių bilietai gali kiek brangti, tad įmonėms 2016 m. biudžetuose verta numatyti didesnes išlaidas verslo kelionėms.

Tikslių duomenų, kiek šiemet pasistiebė Lietuvos verslo kelionių rinka, nėra, tačiau verslo klientus aptarnaujančios kelionių agentūros vieningai teigia, kad verslo sektorius šiemet skrydžių bilietų ir nakvynių užsienio viešbučiuose nupirko daugiau.

„Verslo kelionių pardavimus šiemet daugiausia augina naujų įmonių steigimas, taip pat veiklą Lietuvoje pradeda tarptautiniai aptarnavimo centrai, kurie pirmaisiais veiklos metais visada turi didesnius kelionių biudžetus, mat vadovybei tenka nemažai keliauti tarp padalinių Lietuvoje ir užsienyje“, – pasakoja Rasa Barisienė, verslo kelionių valdymo įmonės UAB „CWT Lithuania“ generalinė direktorė Lietuvai ir Latvijai. Pasak jos, šiemet vadinamųjų „tradicinių“ oro vežėjų (ne pigių skrydžių oro bendrovių) bilietų pardavimai Lietuvoje auga daugiau kaip 10%.

„Tad galima prognozuoti, kad visa Lietuvos verslo kelionių rinka – verslui parduotų kelionių skaičius ir įmonių išlaidos kelionėms – šiemet irgi augs maždaug dešimtadaliu“, – skaičiuoja ji.

Naujų rinkų paieškos

Kęstutis Vadeika, „West Express“ Verslo klientų skyriaus direktoriaus pavaduotojas, irgi sako, kad, nepaisant neigiamos įtakos, kurią padarė sudėtinga geopolitinė padėtis ir krizė Rusijoje, verslo kelionių pardavimai didėja.

„Mūsų parduotų verslo kelionių skaičius šiemet per devynis mėnesius augo 8%. Priežastis – geresnė ekonominė situacija šalyje ir tai, kad įmonės aktyviau ieško naujų rinkų. Atsigaunant ekonomikai verslas užsako ir daugiau kelionių, skirtų darbuotojams motyvuoti, komandai formuoti, ir pan.“, – teigia jis.

Žydrė Gavelienė, kelionių agentūros UAB „Estravel Vilnius American Express Travel Services“ generalinė direktorė, skaičiuoja, kad per devynis mėnesius verslo kelionių pardavimai kilo 19%. Varikliai panašūs: įmonių plėtra, naujų rinkų paieška, renginiai užsienyje, aptarnavimo centų steigimas.

Anot kelionių pardavėjų, nors dalis verslininkų jaučia didesnį poreikį verslo kelionėms, nes, pvz., skverbiasi į naujas rinkas, verslininkai stengiasi didesnį poreikį patenkinti kuo mažesnėmis sąnaudomis.

„Jaučiasi, kad įmonės nori taupyti, jos skiria daugiau dėmesio kelionių išlaidoms valdyti, diegiasi kelionių užsakymo automatizavimo programas, kurios leidžia optimizuoti kelionių išlaidas, be to, verslas, prieš nuspręsdamas užsakyti kelionę, kruopščiai apskaičiuoja, ar ji tikrai reikalinga“, – dėsto p. Barisienė. Pasak jos, nors kelionių nupirkta daugiau, nemaža dalis šalies įmonių kelionių biudžetų nedidino. „Išimtis – veiklą pradedančios tarptautinės įmonės, bendrovės, ieškančios naujų galimybių užsienyje. Ar didėjo išlaidos kelionėms, lemia ir tai, kokiame sektoriuje veikia įmonė, pvz., IT sektoriaus įmonių biudžetai didėjo“, – vertina ji.

Skaičiuojama, kad Lietuvos verslo atstovai verslo kelionėje vidutiniškai praleidžia dvi nakvynes.

Kainos lipa aukštyn

Pašnekovai prognozuoja, kad kitąmet verslo kelionių pardavimai didės panašiu tempu, kaip šiemet. Varikliai irgi išliks tie patys – naujų verslų atsiradimas ir nauji Lietuvos įmonių verslo projektai užsienio šalyse.

Tiesa, kelionių kainos gali kiek padidėti.

„Manoma, kad viešbučių paslaugų kainos Europoje ir ypač Azijos šalyse kitąmet kils – dėl darbo jėgos brangimo, mokesčių sistemos ir PVM politikos, pvz., Graikijoje. Tačiau galutinei vidutinei kelionės kainai, kuri susideda iš skrydžio ir viešbučio kainos, tai neturėtų daryti didelės įtakos“, – sako p. Vadeika.

Ponia Barisienė kalba, kad kitąmet tikėtinas nežymus – apie 0,1% – lėktuvų bilietų brangimas.

„Kainas kilstelės tai, kad Lietuvoje skydžių pasiūla greičiausiai kitąmet nepadidės, tačiau verslo poreikis keliauti didėja nedaug“, – aiškina ji.

Ponia Gavelienė sako, kad įmonės, planuodamos kitų metų išlaidas, neturėtų atmesti galimybės, jog skrydžiai kitąmet gali brangti maždaug 7%.

„2016 m. baigiasi pigių skydžių bendrovių „Ryanair“ ir „Wizz Air“ sutartys dėl oro uosto mokesčių Lietuvoje ir neaišku, ar jos bus pratęstos. Šios oro bendrovės aptarnauja ir dalį Lietuvos verslo kelionių. Naujo oro vežėjo atėjimas į Lietuvą nenumatomas, taigi, gali nutikti, kad kai kuriomis kryptimis, kuriomis dabar skrendama tiesiogiai, teks skristi su persėdimu, o tai visada brangiau“, – dėsto ji.

Pasak p. Gavelienės, kitąmet verslo apetitas kelionėms turėtų toliau didėti, ypač jei pajudės naujojo laikotarpio ES paramos dalybos, paskatinsiančios įmones dar aktyviau dairytis rinkų svetur.

„Visgi yra nerimo dėl neaiškios pigių skydžių iš Lietuvos ateities. Jei sutartis su pigių skrydžių vežėjais 2016 m. nebus pratęsta, tai gali sumažinti skrydžių pasiūlą ir padidinti skrydžių kainą tiek, kad dalis įmonių nebus pajėgios organizuoti tiek verslo kelionių į užsienį, kiek joms reikėtų“, – nuogąstauja ji.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 8 d.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Regiono verslo geografija neriboja

Kuriantieji verslą sulaukia aibės patarimų, pamokymų ar instrukcijų, ko reikia, kad pasisektų. Be...

Gazelė
2020.01.25
Vartotojai savo teises gina aktyviau, ypač – dėl nekokybiškų batų 1

Pirkėjai, manantys, kad jų interesai buvo pažeisti, pernai aktyviau nei ankstesniais metais gynė savo teises...

Verslo aplinka
2020.01.25
Japonijos drabužių magnatas universitetui paaukojo 25 mln. USD 

Vienos didžiausių pasaulyje drabužių prekybos bendrovių, Japonijos greitosios mados prekės ženklo „Uniqlo“...

Prekyba
2020.01.25
Žiniasklaida: FNTT atliko kratas Kauno oro uosto kavinėse  2

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) atliko kratas Kauno oro uoste veikiančiose įmonės „A ir M“...

Prekyba
2020.01.23
Iš Ukrainos uždrausta importuoti paukštieną ir jos gaminius

Europos Komisija (EK) oficialiai pranešė, kad nuo sausio 19 d. uždrausta iš Ukrainos į Europos Sąjungos (ES)...

Pramonė
2020.01.23
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
„Eurokos“ valdytojai ir „Berchem“ – baudos už pavojingas prekes

Kosmetikos parduotuves „Eurokos“ valdanti bendrovė „Kosmelita“ ir chemijos produktų prekybos įmonė „Berchem“...

Prekyba
2020.01.23
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
„Google Chrome“ blokuos trečiųjų šalių slapukus: reklamos verslo laukia pokyčiai Premium

Vienos populiariausių naršyklių „Chrome“ atstovas savo tinklaraštyje paskelbė, kad per dvejus metus visiškai...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
JAV ir ES galandasi nagus prekybos susitarimui Premium

JAV ir Europos Sąjunga (ES) ruošiasi dar kartą sėsti prie prekybos susitarimo derybų stalo. Tiesa, kol kas...

Verslo aplinka
2020.01.23
Strategijos, kurios padeda išgyventi žemės ūkio technikos pardavėjams Premium

Naujos žemės ūkio technikos rinkos atsigavimo laukiama jau ne vienus metus, bet pardavimai niekaip neįsisuka...

Pramonė
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau