Kelionių pardavimus kelia naujokai ir rinkų paieška

Publikuota: 2015-10-17
„Matton“ nuotr.
„Matton“ nuotr.
„Verslo žinios“

Kelionių pardavėjai skaičiuoja, kad šiemet šalies įmonės nupirks dešimtadaliu daugiau verslo kelionių nei pernai. Augimo laukiama ir kitąmet. Tiesa, neatmetama, kad skrydžių bilietai gali kiek brangti, tad įmonėms 2016 m. biudžetuose verta numatyti didesnes išlaidas verslo kelionėms.

Tikslių duomenų, kiek šiemet pasistiebė Lietuvos verslo kelionių rinka, nėra, tačiau verslo klientus aptarnaujančios kelionių agentūros vieningai teigia, kad verslo sektorius šiemet skrydžių bilietų ir nakvynių užsienio viešbučiuose nupirko daugiau.

„Verslo kelionių pardavimus šiemet daugiausia augina naujų įmonių steigimas, taip pat veiklą Lietuvoje pradeda tarptautiniai aptarnavimo centrai, kurie pirmaisiais veiklos metais visada turi didesnius kelionių biudžetus, mat vadovybei tenka nemažai keliauti tarp padalinių Lietuvoje ir užsienyje“, – pasakoja Rasa Barisienė, verslo kelionių valdymo įmonės UAB „CWT Lithuania“ generalinė direktorė Lietuvai ir Latvijai. Pasak jos, šiemet vadinamųjų „tradicinių“ oro vežėjų (ne pigių skrydžių oro bendrovių) bilietų pardavimai Lietuvoje auga daugiau kaip 10%.

„Tad galima prognozuoti, kad visa Lietuvos verslo kelionių rinka – verslui parduotų kelionių skaičius ir įmonių išlaidos kelionėms – šiemet irgi augs maždaug dešimtadaliu“, – skaičiuoja ji.

Naujų rinkų paieškos

Kęstutis Vadeika, „West Express“ Verslo klientų skyriaus direktoriaus pavaduotojas, irgi sako, kad, nepaisant neigiamos įtakos, kurią padarė sudėtinga geopolitinė padėtis ir krizė Rusijoje, verslo kelionių pardavimai didėja.

„Mūsų parduotų verslo kelionių skaičius šiemet per devynis mėnesius augo 8%. Priežastis – geresnė ekonominė situacija šalyje ir tai, kad įmonės aktyviau ieško naujų rinkų. Atsigaunant ekonomikai verslas užsako ir daugiau kelionių, skirtų darbuotojams motyvuoti, komandai formuoti, ir pan.“, – teigia jis.

Žydrė Gavelienė, kelionių agentūros UAB „Estravel Vilnius American Express Travel Services“ generalinė direktorė, skaičiuoja, kad per devynis mėnesius verslo kelionių pardavimai kilo 19%. Varikliai panašūs: įmonių plėtra, naujų rinkų paieška, renginiai užsienyje, aptarnavimo centų steigimas.

Anot kelionių pardavėjų, nors dalis verslininkų jaučia didesnį poreikį verslo kelionėms, nes, pvz., skverbiasi į naujas rinkas, verslininkai stengiasi didesnį poreikį patenkinti kuo mažesnėmis sąnaudomis.

„Jaučiasi, kad įmonės nori taupyti, jos skiria daugiau dėmesio kelionių išlaidoms valdyti, diegiasi kelionių užsakymo automatizavimo programas, kurios leidžia optimizuoti kelionių išlaidas, be to, verslas, prieš nuspręsdamas užsakyti kelionę, kruopščiai apskaičiuoja, ar ji tikrai reikalinga“, – dėsto p. Barisienė. Pasak jos, nors kelionių nupirkta daugiau, nemaža dalis šalies įmonių kelionių biudžetų nedidino. „Išimtis – veiklą pradedančios tarptautinės įmonės, bendrovės, ieškančios naujų galimybių užsienyje. Ar didėjo išlaidos kelionėms, lemia ir tai, kokiame sektoriuje veikia įmonė, pvz., IT sektoriaus įmonių biudžetai didėjo“, – vertina ji.

Skaičiuojama, kad Lietuvos verslo atstovai verslo kelionėje vidutiniškai praleidžia dvi nakvynes.

Kainos lipa aukštyn

Pašnekovai prognozuoja, kad kitąmet verslo kelionių pardavimai didės panašiu tempu, kaip šiemet. Varikliai irgi išliks tie patys – naujų verslų atsiradimas ir nauji Lietuvos įmonių verslo projektai užsienio šalyse.

Tiesa, kelionių kainos gali kiek padidėti.

„Manoma, kad viešbučių paslaugų kainos Europoje ir ypač Azijos šalyse kitąmet kils – dėl darbo jėgos brangimo, mokesčių sistemos ir PVM politikos, pvz., Graikijoje. Tačiau galutinei vidutinei kelionės kainai, kuri susideda iš skrydžio ir viešbučio kainos, tai neturėtų daryti didelės įtakos“, – sako p. Vadeika.

Ponia Barisienė kalba, kad kitąmet tikėtinas nežymus – apie 0,1% – lėktuvų bilietų brangimas.

„Kainas kilstelės tai, kad Lietuvoje skydžių pasiūla greičiausiai kitąmet nepadidės, tačiau verslo poreikis keliauti didėja nedaug“, – aiškina ji.

Ponia Gavelienė sako, kad įmonės, planuodamos kitų metų išlaidas, neturėtų atmesti galimybės, jog skrydžiai kitąmet gali brangti maždaug 7%.

„2016 m. baigiasi pigių skydžių bendrovių „Ryanair“ ir „Wizz Air“ sutartys dėl oro uosto mokesčių Lietuvoje ir neaišku, ar jos bus pratęstos. Šios oro bendrovės aptarnauja ir dalį Lietuvos verslo kelionių. Naujo oro vežėjo atėjimas į Lietuvą nenumatomas, taigi, gali nutikti, kad kai kuriomis kryptimis, kuriomis dabar skrendama tiesiogiai, teks skristi su persėdimu, o tai visada brangiau“, – dėsto ji.

Pasak p. Gavelienės, kitąmet verslo apetitas kelionėms turėtų toliau didėti, ypač jei pajudės naujojo laikotarpio ES paramos dalybos, paskatinsiančios įmones dar aktyviau dairytis rinkų svetur.

„Visgi yra nerimo dėl neaiškios pigių skydžių iš Lietuvos ateities. Jei sutartis su pigių skrydžių vežėjais 2016 m. nebus pratęsta, tai gali sumažinti skrydžių pasiūlą ir padidinti skrydžių kainą tiek, kad dalis įmonių nebus pajėgios organizuoti tiek verslo kelionių į užsienį, kiek joms reikėtų“, – nuogąstauja ji.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 8 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vilniuje atidaro gatvės maisto turgų – idėją įkvėpė Londonas  9

Paskutinį vasaros sekmadienį, rugpjūčio 26 d., Vilniaus stoties rajone startuoja gatvės maisto turgus „Turgus...

Prekybos centrų darbas savaitgaliais: renkamasi iš trijų variantų 5

Vyriausybė pradėjo derybas su prekybininkais ir profsąjungomis dėl pasiūlymų Lietuvoje riboti prekybos centrų...

Nelegaliai aliejų ir cukrų gabenusi grupuotė nuslėpė 0,2 mln. Eur PVM 1

Lietuvos ir Latvijos piliečių organizuota grupuotė užsiėmė nelegaliu rapsų ir saulėgrąžų aliejaus bei cukraus...

Verslo aplinka
2018.08.20
Grožio prekių rinka: augimas lėtėja, braunasi konkurentai Premium 2

Ramų santūriai augančių kosmetikos ir parfumerijos prekių tinklų gyvenimą jaukia konkurenciją jiems...

Vaikai skatina įsigyti kompiuterį ir interneto prieigą

Šių metų pirmą ketvirtį asmeninius kompiuterius namuose turėjo 76%, o interneto prieigą – 78% namų ūkių, tai...

Ugdymo mokesčiai ir algos privačiuose vaikų darželiuose 4

VŽ pateikia didžiausių pagal 2017 m. pajamas privačių vaikų darželių paslaugų įkainius ir vidutines juose...

Apklausa: renkantis prekę kliaujamasi socialiniais tinklais 2

59% lietuvių reikiamos prekės neieško paieškos sistemose – eina tiesiai į žinomą elektroninę parduotuvę ir...

Kinijoje atsiras 100 baltarusiškų prekių parduotuvių 9

Ketvirtadienį Kinijos Guidžou provincijos Guangdongo mieste iškilmingai atidaryta baltarusiškų prekių...

Egipto viešbučiams gresia prarasti žvaigždutes 7

Egipte nuspręsta šalyje veikiančius viešbučius iš naujo klasifikuoti pagal tarptautinius Pasaulinės turizmo...

Vilniaus „Akropolis“ pasipildė dviem naujais prekių ženklais 8

Šį mėnesį Vilniaus „Akropolyje“ atidarytos JAV drabužių prekių ženklų – „Tommy Hilfiger“ ir „Calvin Klein...

„Douglas“ keičia logotipą 1

Nuo 2018 m. pradžios visoje Europoje „Douglas“ tinklas atnaujina savo logotipą. Investicijos į atnaujinimą...

Kauno „Serfas“ šiemet tikisi 1,8 mln. Eur pelno 1

Lietuvos kapitalo statybinių medžiagų gamybos ir prekybos įmonė „Serfas“ šiemet planuoja gauti apie 55 mln.

Pramonė
2018.08.17
Perveneckas: artėjant politiniam sezonui, prekybininkai pradedami kaltinti dėl kainų 49

Neaišku, kodėl iš dvidešimties tyrime lygintų drabužių keturiolikos prekių ženklai pasirinkti tie, kuriems...

Pareigūnai: Lietuvoje ne viskas brangiau, bet turime žinoti, kurios kainos pas mus didesnės 21

Teisingumo ministerija ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė tyrimą apie drabužių,...

20 didžiausių vaikų darželių pagal 2017 m. pajamas Premium 1

Dvidešimt didžiausių privačių Lietuvos vaikų darželių pernai gavo 14,1 mln. Eur pajamų, tai 12% daugiau nei...

Siūlo prekybininkams kainas žymėti didesniu šriftu 3

Prekybos tinklų „Maxima“, „Palink“, „Rimi“, „Norfa“ ir „Lidl“ vadovai gavo politikų siūlymą kainas žymėti...

„Rimi Lietuvos“ pajamos šiemet išaugo 2,8% iki 155,2 mln. Eur

Vieną didžiausių mažmeninės prekybos tinklų šalyje valdančios bendrovės „Rimi Lietuva“ apyvarta pirmąjį šių...

Nauja IKEA Rygoje: asortimentas Vilniuje liks didesnis

Rugpjūčio 30 d. duris atvers Švedijos baldų mažmeninės prekybos įmonės parduotuvė IKEA Rygoje. Didžiausios...

Dėl salmoneliozės užkrato „Forto dvare“ Panevėžyje sunegalavo penki žmonės

Specialistai tiria galimą salmoneliozės užkrato atvejį Panevėžyje, prekybos ir pramogų centre „Babilonas“...

Tikrina, ar prekybininkai tinkamai tvarko pirkėjų asmens duomenis 4

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (VDAI) pradeda didžiųjų maisto, namų apyvokos prekių parduotuvių bei...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau