Kelionių pardavimus kelia naujokai ir rinkų paieška

Publikuota: 2015-10-17
„Matton“ nuotr.
„Matton“ nuotr.
„Verslo žinios“

Kelionių pardavėjai skaičiuoja, kad šiemet šalies įmonės nupirks dešimtadaliu daugiau verslo kelionių nei pernai. Augimo laukiama ir kitąmet. Tiesa, neatmetama, kad skrydžių bilietai gali kiek brangti, tad įmonėms 2016 m. biudžetuose verta numatyti didesnes išlaidas verslo kelionėms.

Tikslių duomenų, kiek šiemet pasistiebė Lietuvos verslo kelionių rinka, nėra, tačiau verslo klientus aptarnaujančios kelionių agentūros vieningai teigia, kad verslo sektorius šiemet skrydžių bilietų ir nakvynių užsienio viešbučiuose nupirko daugiau.

„Verslo kelionių pardavimus šiemet daugiausia augina naujų įmonių steigimas, taip pat veiklą Lietuvoje pradeda tarptautiniai aptarnavimo centrai, kurie pirmaisiais veiklos metais visada turi didesnius kelionių biudžetus, mat vadovybei tenka nemažai keliauti tarp padalinių Lietuvoje ir užsienyje“, – pasakoja Rasa Barisienė, verslo kelionių valdymo įmonės UAB „CWT Lithuania“ generalinė direktorė Lietuvai ir Latvijai. Pasak jos, šiemet vadinamųjų „tradicinių“ oro vežėjų (ne pigių skrydžių oro bendrovių) bilietų pardavimai Lietuvoje auga daugiau kaip 10%.

„Tad galima prognozuoti, kad visa Lietuvos verslo kelionių rinka – verslui parduotų kelionių skaičius ir įmonių išlaidos kelionėms – šiemet irgi augs maždaug dešimtadaliu“, – skaičiuoja ji.

Naujų rinkų paieškos

Kęstutis Vadeika, „West Express“ Verslo klientų skyriaus direktoriaus pavaduotojas, irgi sako, kad, nepaisant neigiamos įtakos, kurią padarė sudėtinga geopolitinė padėtis ir krizė Rusijoje, verslo kelionių pardavimai didėja.

„Mūsų parduotų verslo kelionių skaičius šiemet per devynis mėnesius augo 8%. Priežastis – geresnė ekonominė situacija šalyje ir tai, kad įmonės aktyviau ieško naujų rinkų. Atsigaunant ekonomikai verslas užsako ir daugiau kelionių, skirtų darbuotojams motyvuoti, komandai formuoti, ir pan.“, – teigia jis.

Žydrė Gavelienė, kelionių agentūros UAB „Estravel Vilnius American Express Travel Services“ generalinė direktorė, skaičiuoja, kad per devynis mėnesius verslo kelionių pardavimai kilo 19%. Varikliai panašūs: įmonių plėtra, naujų rinkų paieška, renginiai užsienyje, aptarnavimo centų steigimas.

Anot kelionių pardavėjų, nors dalis verslininkų jaučia didesnį poreikį verslo kelionėms, nes, pvz., skverbiasi į naujas rinkas, verslininkai stengiasi didesnį poreikį patenkinti kuo mažesnėmis sąnaudomis.

„Jaučiasi, kad įmonės nori taupyti, jos skiria daugiau dėmesio kelionių išlaidoms valdyti, diegiasi kelionių užsakymo automatizavimo programas, kurios leidžia optimizuoti kelionių išlaidas, be to, verslas, prieš nuspręsdamas užsakyti kelionę, kruopščiai apskaičiuoja, ar ji tikrai reikalinga“, – dėsto p. Barisienė. Pasak jos, nors kelionių nupirkta daugiau, nemaža dalis šalies įmonių kelionių biudžetų nedidino. „Išimtis – veiklą pradedančios tarptautinės įmonės, bendrovės, ieškančios naujų galimybių užsienyje. Ar didėjo išlaidos kelionėms, lemia ir tai, kokiame sektoriuje veikia įmonė, pvz., IT sektoriaus įmonių biudžetai didėjo“, – vertina ji.

Skaičiuojama, kad Lietuvos verslo atstovai verslo kelionėje vidutiniškai praleidžia dvi nakvynes.

Kainos lipa aukštyn

Pašnekovai prognozuoja, kad kitąmet verslo kelionių pardavimai didės panašiu tempu, kaip šiemet. Varikliai irgi išliks tie patys – naujų verslų atsiradimas ir nauji Lietuvos įmonių verslo projektai užsienio šalyse.

Tiesa, kelionių kainos gali kiek padidėti.

„Manoma, kad viešbučių paslaugų kainos Europoje ir ypač Azijos šalyse kitąmet kils – dėl darbo jėgos brangimo, mokesčių sistemos ir PVM politikos, pvz., Graikijoje. Tačiau galutinei vidutinei kelionės kainai, kuri susideda iš skrydžio ir viešbučio kainos, tai neturėtų daryti didelės įtakos“, – sako p. Vadeika.

Ponia Barisienė kalba, kad kitąmet tikėtinas nežymus – apie 0,1% – lėktuvų bilietų brangimas.

„Kainas kilstelės tai, kad Lietuvoje skydžių pasiūla greičiausiai kitąmet nepadidės, tačiau verslo poreikis keliauti didėja nedaug“, – aiškina ji.

Ponia Gavelienė sako, kad įmonės, planuodamos kitų metų išlaidas, neturėtų atmesti galimybės, jog skrydžiai kitąmet gali brangti maždaug 7%.

„2016 m. baigiasi pigių skydžių bendrovių „Ryanair“ ir „Wizz Air“ sutartys dėl oro uosto mokesčių Lietuvoje ir neaišku, ar jos bus pratęstos. Šios oro bendrovės aptarnauja ir dalį Lietuvos verslo kelionių. Naujo oro vežėjo atėjimas į Lietuvą nenumatomas, taigi, gali nutikti, kad kai kuriomis kryptimis, kuriomis dabar skrendama tiesiogiai, teks skristi su persėdimu, o tai visada brangiau“, – dėsto ji.

Pasak p. Gavelienės, kitąmet verslo apetitas kelionėms turėtų toliau didėti, ypač jei pajudės naujojo laikotarpio ES paramos dalybos, paskatinsiančios įmones dar aktyviau dairytis rinkų svetur.

„Visgi yra nerimo dėl neaiškios pigių skydžių iš Lietuvos ateities. Jei sutartis su pigių skrydžių vežėjais 2016 m. nebus pratęsta, tai gali sumažinti skrydžių pasiūlą ir padidinti skrydžių kainą tiek, kad dalis įmonių nebus pajėgios organizuoti tiek verslo kelionių į užsienį, kiek joms reikėtų“, – nuogąstauja ji.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 8 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Buvusi „Apple“ prekybos vadovė prisijungia prie „Airbnb“ 3

Apgyvendinimo paslaugų įsigijimo tarpininkavimo paslaugas teikiančios interneto platformos „Airbnb“...

Prekyba
08:26
Butelio forma – taip pat prekės ženklas 1

Gėrimų gamintoja „Bottega“ ES apgynė dar 2013 m. registruotus du erdvinius butelio formos prekių ženklus su...

Rinkodara
2019.05.25
Tyrimas: 67% prekybininkų daugiakanalė prekyba yra svarbiausias prioritetas

Prekybininkai investuoja į daugiakanalės prekybos strategijas dėl kelių priežasčių: siekdami įgyti daugiau...

Prekyba
2019.05.25
Konfliktas netyla – JAV dėl „Huawei“ spaudė ir Lietuvą Premium 17

„Huawei“ pastarosiomis dienomis sulaukia vis naujų smūgių. Bendradarbiavimą su ja pranešė stabdančios jau ir...

Technologijos
2019.05.24
„Maxima LT“ grynasis pelnas išaugo du kartus 14

Mažmeninės prekybos tinklo „Maxima“ grynasis pelnas 2018 m. siekė 106,46 mln. Eur ir buvo 96,7% didesnis nei...

Prekyba
2019.05.24
Prekybininkams siūloma nedirbti 4 dienas per metus  4

Didiesiems prekybos tinklams siūloma uždrausti dirbti ne tik per Kalėdas ir Velykas, bet dar dvi švenčių...

Prekyba
2019.05.24
Nuo liepos gali padažnėti prekybininkų patikrinimai, bet jie ramūs Premium

Nuo liepos įsigaliojus Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo pataisoms, tikėtina,...

Prekyba
2019.05.24
Dėl geriausiųjų komunikacijos projektų vardo varžosi 83 darbai

„PR Impact Awards 2019“ varžysis 83 komunikacijos projektai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Darbų šiemet...

Rinkodara
2019.05.23
Rinkimų lenktynėse I. Šimonytė pirmauja socialiniuose tinkluose 22

Analizuojant antrojo turo kandidatų į prezidentus komunikaciją, matyti, kad tradicinėje žiniasklaidoje abu...

Rinkodara
2019.05.23
Ilgalaikis „Barboros“ vadovas atsisveikino su „Vilniaus prekyba“ Premium 13

19 metų „Vilniaus prekybos“ įmonėse dirbęs Tomas Kibildis, pastaruosius 4,5 metų vadovavęs elektroninei...

Prekyba
2019.05.23
Didieji verslai ragina balsuoti Europos Parlamento rinkimuose

Nemokamos kelionės iki balsavimo vietų, diskusijos apie ES svarbą, vaizdo klipai ir didžiuliai plakatai ant...

Rinkodara
2019.05.23
Tiesioginės prekybos rinka išlaiko augimą

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo 5%...

Prekyba
2019.05.23
 „Aprangos“, „Senukų“ ir „Vero Cafe“ klientai jau gali atsiskaityti su „MoQ“, „Barboros“ – ruošiasi Verslo tribūna 3

Trijų Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių – „Bitė“, „Tele2“ ir „Telia“ – sukurta programėlė pirkiniams...

Prekyba
2019.05.23
„Margaritos“ ir Kauno „Žalgirio“ gaminiai keliauja į lentynas 6

Lietuviškos kosmetikos prekės ženklas „Margarita“ pristato naują kosmetikos priemonių liniją vyrams...

Rinkodara
2019.05.23
„All Media Eesti“ įsigijo Estijos „Artist Media“

„All Media Eesti“, priklausanti didžiausiai Baltijos šalyse žiniasklaidos grupei „All Media Baltics“, kuriai...

Rinkodara
2019.05.23
„Apranga“ pertvarko tinklą: geriau mažiau, bet didesnių parduotuvių Premium

Didžiausia Baltijos šalyse mažmeninės prekybos drabužiais „Aprangos“ grupė daugiausia veiklos efektyvumo...

Prekyba
2019.05.23
EK siūlo didinti kainų skaidrumą maisto produktų grandinėje

Europos Komisija (EK) pristato savo trečią nuo tada, kai uždraudė nesąžiningos prekybos praktiką ir pagerino...

Pramonė
2019.05.22
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
„Sportland“ plėtoja e. komercijos projektą 16

Vladas Korsakovas, „Sportland LT“ valdybos pirmininkas, dalyvaudamas „Verslo žinių“ festivalyje RETAIL...

Prekyba
2019.05.22
„Topo centras“ neaplenkia mažesnių miestų 3

Praėjusią savaitę Kėdainiuose duris atvėrusi naujos kartos „Topo centro“ parduotuvė per pirmąjį savaitgalį...

Prekyba
2019.05.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau