Kelionių pardavimus kelia naujokai ir rinkų paieška

Publikuota: 2015-10-17
„Matton“ nuotr.
„Matton“ nuotr.
„Verslo žinios“

Kelionių pardavėjai skaičiuoja, kad šiemet šalies įmonės nupirks dešimtadaliu daugiau verslo kelionių nei pernai. Augimo laukiama ir kitąmet. Tiesa, neatmetama, kad skrydžių bilietai gali kiek brangti, tad įmonėms 2016 m. biudžetuose verta numatyti didesnes išlaidas verslo kelionėms.

Tikslių duomenų, kiek šiemet pasistiebė Lietuvos verslo kelionių rinka, nėra, tačiau verslo klientus aptarnaujančios kelionių agentūros vieningai teigia, kad verslo sektorius šiemet skrydžių bilietų ir nakvynių užsienio viešbučiuose nupirko daugiau.

„Verslo kelionių pardavimus šiemet daugiausia augina naujų įmonių steigimas, taip pat veiklą Lietuvoje pradeda tarptautiniai aptarnavimo centrai, kurie pirmaisiais veiklos metais visada turi didesnius kelionių biudžetus, mat vadovybei tenka nemažai keliauti tarp padalinių Lietuvoje ir užsienyje“, – pasakoja Rasa Barisienė, verslo kelionių valdymo įmonės UAB „CWT Lithuania“ generalinė direktorė Lietuvai ir Latvijai. Pasak jos, šiemet vadinamųjų „tradicinių“ oro vežėjų (ne pigių skrydžių oro bendrovių) bilietų pardavimai Lietuvoje auga daugiau kaip 10%.

„Tad galima prognozuoti, kad visa Lietuvos verslo kelionių rinka – verslui parduotų kelionių skaičius ir įmonių išlaidos kelionėms – šiemet irgi augs maždaug dešimtadaliu“, – skaičiuoja ji.

Naujų rinkų paieškos

Kęstutis Vadeika, „West Express“ Verslo klientų skyriaus direktoriaus pavaduotojas, irgi sako, kad, nepaisant neigiamos įtakos, kurią padarė sudėtinga geopolitinė padėtis ir krizė Rusijoje, verslo kelionių pardavimai didėja.

„Mūsų parduotų verslo kelionių skaičius šiemet per devynis mėnesius augo 8%. Priežastis – geresnė ekonominė situacija šalyje ir tai, kad įmonės aktyviau ieško naujų rinkų. Atsigaunant ekonomikai verslas užsako ir daugiau kelionių, skirtų darbuotojams motyvuoti, komandai formuoti, ir pan.“, – teigia jis.

Žydrė Gavelienė, kelionių agentūros UAB „Estravel Vilnius American Express Travel Services“ generalinė direktorė, skaičiuoja, kad per devynis mėnesius verslo kelionių pardavimai kilo 19%. Varikliai panašūs: įmonių plėtra, naujų rinkų paieška, renginiai užsienyje, aptarnavimo centų steigimas.

Anot kelionių pardavėjų, nors dalis verslininkų jaučia didesnį poreikį verslo kelionėms, nes, pvz., skverbiasi į naujas rinkas, verslininkai stengiasi didesnį poreikį patenkinti kuo mažesnėmis sąnaudomis.

„Jaučiasi, kad įmonės nori taupyti, jos skiria daugiau dėmesio kelionių išlaidoms valdyti, diegiasi kelionių užsakymo automatizavimo programas, kurios leidžia optimizuoti kelionių išlaidas, be to, verslas, prieš nuspręsdamas užsakyti kelionę, kruopščiai apskaičiuoja, ar ji tikrai reikalinga“, – dėsto p. Barisienė. Pasak jos, nors kelionių nupirkta daugiau, nemaža dalis šalies įmonių kelionių biudžetų nedidino. „Išimtis – veiklą pradedančios tarptautinės įmonės, bendrovės, ieškančios naujų galimybių užsienyje. Ar didėjo išlaidos kelionėms, lemia ir tai, kokiame sektoriuje veikia įmonė, pvz., IT sektoriaus įmonių biudžetai didėjo“, – vertina ji.

Skaičiuojama, kad Lietuvos verslo atstovai verslo kelionėje vidutiniškai praleidžia dvi nakvynes.

Kainos lipa aukštyn

Pašnekovai prognozuoja, kad kitąmet verslo kelionių pardavimai didės panašiu tempu, kaip šiemet. Varikliai irgi išliks tie patys – naujų verslų atsiradimas ir nauji Lietuvos įmonių verslo projektai užsienio šalyse.

Tiesa, kelionių kainos gali kiek padidėti.

„Manoma, kad viešbučių paslaugų kainos Europoje ir ypač Azijos šalyse kitąmet kils – dėl darbo jėgos brangimo, mokesčių sistemos ir PVM politikos, pvz., Graikijoje. Tačiau galutinei vidutinei kelionės kainai, kuri susideda iš skrydžio ir viešbučio kainos, tai neturėtų daryti didelės įtakos“, – sako p. Vadeika.

Ponia Barisienė kalba, kad kitąmet tikėtinas nežymus – apie 0,1% – lėktuvų bilietų brangimas.

„Kainas kilstelės tai, kad Lietuvoje skydžių pasiūla greičiausiai kitąmet nepadidės, tačiau verslo poreikis keliauti didėja nedaug“, – aiškina ji.

Ponia Gavelienė sako, kad įmonės, planuodamos kitų metų išlaidas, neturėtų atmesti galimybės, jog skrydžiai kitąmet gali brangti maždaug 7%.

„2016 m. baigiasi pigių skydžių bendrovių „Ryanair“ ir „Wizz Air“ sutartys dėl oro uosto mokesčių Lietuvoje ir neaišku, ar jos bus pratęstos. Šios oro bendrovės aptarnauja ir dalį Lietuvos verslo kelionių. Naujo oro vežėjo atėjimas į Lietuvą nenumatomas, taigi, gali nutikti, kad kai kuriomis kryptimis, kuriomis dabar skrendama tiesiogiai, teks skristi su persėdimu, o tai visada brangiau“, – dėsto ji.

Pasak p. Gavelienės, kitąmet verslo apetitas kelionėms turėtų toliau didėti, ypač jei pajudės naujojo laikotarpio ES paramos dalybos, paskatinsiančios įmones dar aktyviau dairytis rinkų svetur.

„Visgi yra nerimo dėl neaiškios pigių skydžių iš Lietuvos ateities. Jei sutartis su pigių skrydžių vežėjais 2016 m. nebus pratęsta, tai gali sumažinti skrydžių pasiūlą ir padidinti skrydžių kainą tiek, kad dalis įmonių nebus pajėgios organizuoti tiek verslo kelionių į užsienį, kiek joms reikėtų“, – nuogąstauja ji.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 8 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Inovacijos iš esmės transformuos mūsų kasdienį apsipirkimą 1

Prekybos sektoriuje vis didesnį vaidmenį vaidina ne parduodamas produktas, o pirkėjo patirtis įsigyjant jį.

Alytaus rajono savivaldybė gyventojams išdalins 750 dūmų detektorių

Alytaus rajono savivaldybė su ugniagesiais vykdo prevencinę akciją, kurios metu gyventojams ruošiasi...

TOP20 didžiausių odontologijos įmonių pagal 2017 m. pajamas 2

VŽ sudarė daugiausia pajamų pernai gavusių odontologijos paslaugų įmonių dvidešimtuką. Sąrašo viršūnėje – UAB...

Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai Ctrip Commerce...

Rinkodara
12:51
6 įtartinų e. parduotuvių požymiai

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC) įspėja, kad prieš šventes ir šventiniu laikotarpiu,...

Prekyba: apyvartų augimas 2019 m. šiek tiek sulėtės, bet liks solidus Premium

Didelis iššūkis prekybos tinklams ir toliau bus jiems metami kaltinimai dėl kylančių kainų, nes 2019 m.

„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium 1

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

„Pigu“ naujus terminalus įrengė „Rimi“ parduotuvėse

Sparčiai besiplečianti elektroninė parduotuvė „Pigu“ pasiūlė naują prekių atsiėmimo būdą – „Pigu“ terminalus.

Lietuvių kuriamas sprendimas sutrumpins PVM susigrąžinimą iki kelių minučių Premium

Iš JAV ar Azijos į ES valstybes atvykę turistai čia išleidžia vis daugiau pinigų, tačiau kad galėtų...

„Maximai“ skirta bauda už vartotojų klaidinimą 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17.000 Eur baudą mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“.

Rinkodara
2018.12.14
Pašto sektoriaus pajamos III ketv. padidėjo 1,5%

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018 m. III ketvirtį sudarė...

Baltijos šalių vartojimas artėja prie ES vidurkio 7

Trijų Baltijos šalių vartojimas artėja prie Europos Sąjungos (ES) vidurkio, o daugiausiai regione išleidžia...

Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
2018.12.14
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.14
„Pigu“ grupės nuostoliai praėjusiais metais išaugo 5 kartus 20

Baltijos šalių elektroninės prekybos bendrovė „Pigu“, lapkritį paskelbusi apie susijungimą su  Lenkijos e.

Buvęs „VP grupės“ narys G. Marcinkevičius žada plėsti verslą 5

Buvęs „VP grupės“ akcininkas verslininkas Gintaras Marcinkevičius ketina plėsti verslą, tačiau detalių kol...

Verslo aplinka
2018.12.13
Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 5

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

„Deeper“ pataria: nori išvengti kopijų – pasirūpink prekių ženklo apsauga Rėmėjo turinys 2

Daugeliui pasaulio žvejų pažįstama UAB „Deeper“ pirmąjį produktą – išmanųjį sonarą – pristatė vos 2012 m., o...

Vadyba
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau