Kelionių pardavimus kelia naujokai ir rinkų paieška

Publikuota: 2015-10-17
„Matton“ nuotr.
„Matton“ nuotr.
„Verslo žinios“

Kelionių pardavėjai skaičiuoja, kad šiemet šalies įmonės nupirks dešimtadaliu daugiau verslo kelionių nei pernai. Augimo laukiama ir kitąmet. Tiesa, neatmetama, kad skrydžių bilietai gali kiek brangti, tad įmonėms 2016 m. biudžetuose verta numatyti didesnes išlaidas verslo kelionėms.

Tikslių duomenų, kiek šiemet pasistiebė Lietuvos verslo kelionių rinka, nėra, tačiau verslo klientus aptarnaujančios kelionių agentūros vieningai teigia, kad verslo sektorius šiemet skrydžių bilietų ir nakvynių užsienio viešbučiuose nupirko daugiau.

„Verslo kelionių pardavimus šiemet daugiausia augina naujų įmonių steigimas, taip pat veiklą Lietuvoje pradeda tarptautiniai aptarnavimo centrai, kurie pirmaisiais veiklos metais visada turi didesnius kelionių biudžetus, mat vadovybei tenka nemažai keliauti tarp padalinių Lietuvoje ir užsienyje“, – pasakoja Rasa Barisienė, verslo kelionių valdymo įmonės UAB „CWT Lithuania“ generalinė direktorė Lietuvai ir Latvijai. Pasak jos, šiemet vadinamųjų „tradicinių“ oro vežėjų (ne pigių skrydžių oro bendrovių) bilietų pardavimai Lietuvoje auga daugiau kaip 10%.

„Tad galima prognozuoti, kad visa Lietuvos verslo kelionių rinka – verslui parduotų kelionių skaičius ir įmonių išlaidos kelionėms – šiemet irgi augs maždaug dešimtadaliu“, – skaičiuoja ji.

Naujų rinkų paieškos

Kęstutis Vadeika, „West Express“ Verslo klientų skyriaus direktoriaus pavaduotojas, irgi sako, kad, nepaisant neigiamos įtakos, kurią padarė sudėtinga geopolitinė padėtis ir krizė Rusijoje, verslo kelionių pardavimai didėja.

„Mūsų parduotų verslo kelionių skaičius šiemet per devynis mėnesius augo 8%. Priežastis – geresnė ekonominė situacija šalyje ir tai, kad įmonės aktyviau ieško naujų rinkų. Atsigaunant ekonomikai verslas užsako ir daugiau kelionių, skirtų darbuotojams motyvuoti, komandai formuoti, ir pan.“, – teigia jis.

Žydrė Gavelienė, kelionių agentūros UAB „Estravel Vilnius American Express Travel Services“ generalinė direktorė, skaičiuoja, kad per devynis mėnesius verslo kelionių pardavimai kilo 19%. Varikliai panašūs: įmonių plėtra, naujų rinkų paieška, renginiai užsienyje, aptarnavimo centų steigimas.

Anot kelionių pardavėjų, nors dalis verslininkų jaučia didesnį poreikį verslo kelionėms, nes, pvz., skverbiasi į naujas rinkas, verslininkai stengiasi didesnį poreikį patenkinti kuo mažesnėmis sąnaudomis.

„Jaučiasi, kad įmonės nori taupyti, jos skiria daugiau dėmesio kelionių išlaidoms valdyti, diegiasi kelionių užsakymo automatizavimo programas, kurios leidžia optimizuoti kelionių išlaidas, be to, verslas, prieš nuspręsdamas užsakyti kelionę, kruopščiai apskaičiuoja, ar ji tikrai reikalinga“, – dėsto p. Barisienė. Pasak jos, nors kelionių nupirkta daugiau, nemaža dalis šalies įmonių kelionių biudžetų nedidino. „Išimtis – veiklą pradedančios tarptautinės įmonės, bendrovės, ieškančios naujų galimybių užsienyje. Ar didėjo išlaidos kelionėms, lemia ir tai, kokiame sektoriuje veikia įmonė, pvz., IT sektoriaus įmonių biudžetai didėjo“, – vertina ji.

Skaičiuojama, kad Lietuvos verslo atstovai verslo kelionėje vidutiniškai praleidžia dvi nakvynes.

Kainos lipa aukštyn

Pašnekovai prognozuoja, kad kitąmet verslo kelionių pardavimai didės panašiu tempu, kaip šiemet. Varikliai irgi išliks tie patys – naujų verslų atsiradimas ir nauji Lietuvos įmonių verslo projektai užsienio šalyse.

Tiesa, kelionių kainos gali kiek padidėti.

„Manoma, kad viešbučių paslaugų kainos Europoje ir ypač Azijos šalyse kitąmet kils – dėl darbo jėgos brangimo, mokesčių sistemos ir PVM politikos, pvz., Graikijoje. Tačiau galutinei vidutinei kelionės kainai, kuri susideda iš skrydžio ir viešbučio kainos, tai neturėtų daryti didelės įtakos“, – sako p. Vadeika.

Ponia Barisienė kalba, kad kitąmet tikėtinas nežymus – apie 0,1% – lėktuvų bilietų brangimas.

„Kainas kilstelės tai, kad Lietuvoje skydžių pasiūla greičiausiai kitąmet nepadidės, tačiau verslo poreikis keliauti didėja nedaug“, – aiškina ji.

Ponia Gavelienė sako, kad įmonės, planuodamos kitų metų išlaidas, neturėtų atmesti galimybės, jog skrydžiai kitąmet gali brangti maždaug 7%.

„2016 m. baigiasi pigių skydžių bendrovių „Ryanair“ ir „Wizz Air“ sutartys dėl oro uosto mokesčių Lietuvoje ir neaišku, ar jos bus pratęstos. Šios oro bendrovės aptarnauja ir dalį Lietuvos verslo kelionių. Naujo oro vežėjo atėjimas į Lietuvą nenumatomas, taigi, gali nutikti, kad kai kuriomis kryptimis, kuriomis dabar skrendama tiesiogiai, teks skristi su persėdimu, o tai visada brangiau“, – dėsto ji.

Pasak p. Gavelienės, kitąmet verslo apetitas kelionėms turėtų toliau didėti, ypač jei pajudės naujojo laikotarpio ES paramos dalybos, paskatinsiančios įmones dar aktyviau dairytis rinkų svetur.

„Visgi yra nerimo dėl neaiškios pigių skydžių iš Lietuvos ateities. Jei sutartis su pigių skrydžių vežėjais 2016 m. nebus pratęsta, tai gali sumažinti skrydžių pasiūlą ir padidinti skrydžių kainą tiek, kad dalis įmonių nebus pajėgios organizuoti tiek verslo kelionių į užsienį, kiek joms reikėtų“, – nuogąstauja ji.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 8 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vasario 16–ajai – išradingi verslo sveikinimai Lietuvai 2

Lietuvos Valstybės atkūrimo dieną išradingai pažymi ir gyventojai, ir verslas. Vienos bendrovės pasirūpina...

Rinkodara
2019.02.16
Į kvitų loteriją įtraukiamos ir kai kurios parduotuvės

Kvitų loterijoje dalyvaujantys gyventojai nuo šiol galės bandyti laimę, registruodami kvitus ne tik už...

Prekyba
2019.02.16
Norvegų „Coop Norge“ išmokėjo 100 mln. Eur dividendų 6

Norvegijos prekybos tinklas „Coop Norge“ akcininkams išmokėjo rekordinio dydžio dividendus už 2018 m.

Prekyba
2019.02.16
Kaune formuojasi naujas turgus

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
Sausio metinė infliacija sudarė 1,7%

Vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 0,9%, paslaugų – 4,1%, skelbia Statistikos departamentas.

Prekyba
2019.02.15
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 5

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
Gamintojai nusivylę: tikrieji ministerijos siūlymai dėl „Metrail“ skiriasi nuo skelbtų viešai

Gamintojus ir importuotojus atstovaujančios pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos teigia, kad Aplinkos...

Paslaugos
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kvitų loterija plečiasi į IKEA, bet ne į „Maximą“ 12

Vasario 18 d. įsigalioja kvitų loterijos taisyklių pakeitimai. Žaidime galės dalyvauti ir kvitai už prekes...

Finansai
2019.02.15
Kaip išlaikyti balansą tarp efektyvumo ir kūrybiškumo 1

Dažnai reklamos efektyvumo apdovanojimuose ant pakylos matome tuos prekių ženklus, kurių kampanijose...

Rinkodara
2019.02.14
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„O‘Leary‘s“ valdytoja Lietuvoje kurs kino teatrą, restoranus

Restoranų tinklą „O‘Leary‘s“ valdanti Estijos bendrovė „APL Restaurants“, Lietuvoje įsteigusi dar tris naujas...

Paslaugos
2019.02.14
Dar viena kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ ir „Facebook“ 4

Europos Parlamentas ir ES Taryba pasiekė preliminarų susitarimą dėl autorių teisių internete, kuris suteiks...

Rinkodara
2019.02.14
Teisininkai būgštauja, ar „vaučerių“ sistemos dalyviams neteks grąžinti paramos Premium 1

Vadinamųjų vaučerių įstatymas įregistruotas, bet į Europos Komisiją (EK) dėl leidimo teikti tokią paramą...

Prekyba
2019.02.14
IKEA savo e. platformoje prekiaus ir konkurentų gaminiais

Švedijos baldų prekybos milžinė IKEA ketina paleisti pardavimų platformą, kurioje būtų prekiaujama ir...

Prekyba
2019.02.14
Lietuvoje daugiausia ženklų registravo „TV Play Baltics“, užsienyje – „Franmax“ Premium

Lietuvoje šiek tiek sulėtėjo naujų prekių ženklų ir patentų registracija, tačiau išaugo dizaino sprendimų...

Prekyba
2019.02.13
„Lidl“ tarptautinio verslo maržos žemiausiame lygyje nuo 2012 m. 3

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Lidl“ EBIT maržos lygis yra žemiausias nuo 2012 m., ir tai lėmė aktyvi...

Prekyba
2019.02.13
„Panoramą“ sustiprino keli teisingi sprendimai Premium 12

Sostinės prekybos centro „Pa­norama“ nuomininkai 2018 m. gavo 132,7 mln. Eur pardavimo pajamų, 5,3% daugiau...

Prekyba
2019.02.13
Aštuonios iš 9 RSVA narių atitinka visus veiklos kokybės standartus 2

Lietuvos ryšių su visuomene agentūrų asociacijos (RSVA) įdiegto veiklos kokybės standarto sertifikatai šiemet...

Rinkodara
2019.02.12
Tikėjosi pirkėjų senamiestyje – sulaukė nuošaliau Premium

Dairantis patalpų savo prekės ženklo parduotuvei, Vilniuje dirbančių aprangos kūrėjų akys neretai krypsta į...

Gazelė
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau