Prekybos centras miega

Publikuota: 2015-10-16
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Path Intelligence“ pardavimų vadovas EMEA regione

Interneto komentatoriams ir toliau laužant ietis ko labiau didmiesčiams reikia – pramonės ar stadionų – karavanas į šuns lojimą nereaguoja. Statytojai kaip statė taip stato. Smagu matyti dešimtimis milijonų matuojamas investicijas Kauno priemiestyje ir statybininkams atsiradusio darbo. Tačiau, mano nuomone, ne viskas auksas kas auksu žiba.

Kaune tikrai nėra kokybiško prekybinio ploto pertekliaus, todėl bet kokia naujiena yra sveikintina. Bet ketinimai stebinti dydžiu prasilenkia su šiuolaikine verslo logika. Prekybos centrai visame pasaulyje prekybininkų vertinami tik pagal vidutinį kvadratinio metro efektyvumą. Didinant plotą, turi atitinkamai didėti bendra prekybos centro apyvarta. Tai įmanoma arba labiau užgulant turimą traukos teritoriją, arba ją plečiant. Lietuvoje kvadratų efektyvumas dar toli nuo lygio, prie kurio pratę profesionalūs tarptautiniai tinklai. Todėl tenkinti ambicijas būti didžiausiu rizikuojant sumažinti patrauklumą profesionalių prekybininkų akyse yra keistas užmojis.

Paskutinį dešimtmetį per Europą prasirito ne viena konceptualių pokyčių banga. Nors interneto įtakos augimas apstojo, jo padaryti pokyčiai pirkėjų elgsenoje negrįžtami. Dydis, platus asortimentas ir žemiausios kainos nebėra prekybos centrų ginklai padedant nuomininkams apginti antkainius, kuriuose yra nuoma ir pardavėjų atlyginimai. Vienu metu kritine mase traukos jėgą mėginę sukurti plėtotojai apleidžia pozicijas natūraliems reiškiniams. Žmonės ieško emocijų, socializavimosi galimybių, labiau savo lūkesčius atitinkančių vietų. Mes dar nepavijome Europos, tačiau investicijų į nekilnojamą turtą atsipirkimo horizontas labai toli, todėl ignoruoti kuriant ilgalaikę objekto vertę nereiktų. Kauno natūrali gravitacijos ašis yra Laisvės alėja. Jai nereikia kovoti už būvį. Jei niekas netrukdo, ji auga natūraliai.

Prekybos centrų plėtra neprisirpusios rinkos sąlygomis retai kada reaguoja į žmonių skaičiaus augimą ar mažėjimą. Prekybos centrai užima tik nedidelę dalį visos mažmeninės prekybos, o plėtros rezervas mažiau modernių prekybos formų sąskaita yra labai didelis. Jeigu brandžios rinkos ir gilias prekybos tradicijas turinčiuose miestuose prekybos centrai atsiriekia iki 15% vartojimo, tai Centrinės Europos kraštuose subėgę tarptautiniai statytojai greitai pasiekė 60%. Kaune nežinau, bet palyginimui Vilniuje prekybos centrai užima maždaug 25%, iš kurių paaštrėjusios konkurencijos sąlygomis mažiausiai pusė turėtų ieškoti kitų pastato panaudojimo galimybių.

Būtų smalsu sužinoti kas išrado, kad lankytojams patogiau eiti ratu. Gal nebent zonoje. Efektyviai valdyti paralelines alėjas yra daug sudėtingiau nei vieną. O daugiaaukštės parkavimo aikštelės statomos dėl žemės kainos arba kovojant su žemės trauka, kai reikia lankytojus pakelti aukščiau. Konceptualiai, už miesto erdvi vieno lygio automobilių aikštelė yra ženklus privalumas pries integruotus objektus. Autoriai Chapman Taylor ir Objekt-Entwicklung tokių yra darę ne vieną dešimtį ir supranta funkciją. Ar pasiteisins eksperimentas išoriniai stebėtojai nepamatysime. Tačiau keisti sprendimai mažina vietos efektyvumą ir investuotojų norą užsiimti šiuo verslu ateityje.

Ankstesniuose pranešimuose minėtas ketinimas atidaryti mega dydžio sveikatingumo klubą greičiausiai pralinksmino ne vieną labiau išmanantį šią sritį. Fitneso klubai gyvena iš narysčių, kurios lankytojams apsimoka tik lankantis 2 ir daugiau kartų per savaitę. Tai verta daryti tik gyvenant dešimties minučių kelio spinduliu. Kiek laiko kelionėje turės praleisti sveikuoliai, jei jų reikės daug tūkstančių?

Kad po šešių metų visiško štiliaus naujos prekybinės patalpos graibstomos, nieko nestebina. Trijuose didžiausiuose miestuose dirvonuoja dešimtys geresnių komercija varomoms viešosioms erdvėms tinkamų vietų. Todėl ilgalaikėje perspektyvoje padidėjusi momentinė paklausa nieko nereiškia. Tačiau žinutė yra „paskubėkite, dar yra laisvų vietų“. O tai jau stebina.

Šalia prekybos centro bus įkurti parkeliai su vaikų žaidimų aikštelėmis, amfiteatru bei lauko prekybos vietomis. Tai jau stipru. Prekybos centras yra dengta dirbtinė gatvė, todėl viena pagrindinių sėkmės taisyklių yra tai, kad viskas prekybos cente yra viduje. Net pagrindinis fasadas. Mėginimas išnešti privalumus lauk gerai skamba nebent spaudos pranešimuose.

Mačiau nemažai perstatymų, tačiau neteko matyti statybvietės be nepatogumų. Dulkei nenurodysi ignoruoti skersvėjo. Yra daug pavyzdžių, kuomet nepatogumai yra paverčiami teigiama emocija ir stebuklo laukimu. Įsitikinimas, kad statybų bendrovė pasirūpins būti nematoma skamba naivokai. Tačiau čia yra vietos kūrybai. Ypač, kai esminė žinia apie platesnę pasiūlą yra nustelbta naujienos apie statybinės organizacijos pasirinkimą.

Galiausiai plėtotojas iš tiesų yra didelė profesionali kompanija. Tačiau dar neparodė aukštojo pilotažo valdant emocinį pirkėjų lojalumą. Nėra pagrindo to tikėtis, nes nepikta konkurencija to nereikalauja. Tačiau pavadinime užprogramuota ambicija stebinti dydžiu labiau tiko, kai buvo kuriamas nacionalinės reikšmės centras prieš 15 metų su unikaliais traukos operatoriais ir tankiu tinkleliu vakaruose išmėgintų renginių. Dabar sėkmė tik paskatins kitų objektų atsiradimą arčiau pirkėjų. Ką reiktų numatyti, norint tapti didžiausiu.

Laurynas Mituzas yra „Path Intelligence“ pardavimų vadovas EMEA regione.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Žiniasklaida: FNTT atliko kratas Kauno oro uosto kavinėse  2

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) atliko kratas Kauno oro uoste veikiančiose įmonės „A ir M“...

Prekyba
2020.01.23
Iš Ukrainos uždrausta importuoti paukštieną ir jos gaminius

Europos Komisija (EK) oficialiai pranešė, kad nuo sausio 19 d. uždrausta iš Ukrainos į Europos Sąjungos (ES)...

Pramonė
2020.01.23
Kavavirius augina konkurentai, kurie yra ir partneriai Premium

Verslas, kuriame konkurentų yra ant kiekvieno kampo, ir visai ne perkeltine prasme – kavos barai. Bet...

Gazelė
2020.01.23
„Eurokos“ valdytojai ir „Berchem“ – baudos už pavojingas prekes

Kosmetikos parduotuves „Eurokos“ valdanti bendrovė „Kosmelita“ ir chemijos produktų prekybos įmonė „Berchem“...

Prekyba
2020.01.23
Šiaulių banko inovacijai – apdovanojimas už lauko reklamos sprendimą

Lietuvoje įgyvendintai Šiaulių banko inovacijai teko išskirtinis globalaus tinklo „JCDecaux“ apdovanojimas.

Rinkodara
2020.01.23
Konkurencijos taryba: daugiausia baudų už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2019 m. už Konkurencijos, Reklamos įstatymų ir Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų...

Prekyba
2020.01.23
„Google Chrome“ blokuos trečiųjų šalių slapukus: reklamos verslo laukia pokyčiai Premium

Vienos populiariausių naršyklių „Chrome“ atstovas savo tinklaraštyje paskelbė, kad per dvejus metus visiškai...

Prekyba
2020.01.23
Lietuvos paštas pasirašė naują reklamos paslaugų sutartį

Lietuvos paštas pasirinko naujus reklamos partnerius – 2 m. sutartis pasirašyta su kūrybine agentūra „Truth“.

Rinkodara
2020.01.23
JAV ir ES galandasi nagus prekybos susitarimui Premium

JAV ir Europos Sąjunga (ES) ruošiasi dar kartą sėsti prie prekybos susitarimo derybų stalo. Tiesa, kol kas...

Verslo aplinka
2020.01.23
Strategijos, kurios padeda išgyventi žemės ūkio technikos pardavėjams Premium

Naujos žemės ūkio technikos rinkos atsigavimo laukiama jau ne vienus metus, bet pardavimai niekaip neįsisuka...

Pramonė
2020.01.23
Atkalbinėta nuo verslo regione, galvoja nebent, ką dar nauja sukurti Premium 1

Smulkus prekybos ar paslaugų verslas regione gali būti augantis ir ne tik regioninis. Ypač jeigu viskas...

Gazelė
2020.01.22
„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę 

„MV Group“ turi naują rinkodaros vadovę – praėjusią savaitę šias pareigas pradėjo eiti Ieva Matulaitienė,...

Rinkodara
2020.01.22
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą 1

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
2020.01.22
Komunikacijos tonas „Grigeo“ atveju kitoks nei per Alytaus gaisrą Premium 2

Apie „Grigeo Klaipėdos“ taršos skandalą per pirmąją savaitę pasirodė vidutiniškai po 191 straipsnį ir...

Rinkodara
2020.01.22
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
„General Financing“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Finansines paslaugas teikianti bendrovė „General Financing“ pasirinko naujus partnerius savo komunikacijai –...

Rinkodara
2020.01.21
Gėrimų gamintojai nuogąstauja dėl didėjančio šešėlio 

Mažas stipriųjų alkoholinių gėrimų realizacijos augimas ir padidėjusios pajamos rodo, jog Lietuvos gyventojai...

Prekyba
2020.01.21
Teisme sprendžia ginčą dėl „Arimex“ prekių ženklo „Studentų maistas“ Premium 3

Riešutais ir džiovintais vaisiais prekiaujanti UAB „Arimex“ kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl...

Rinkodara
2020.01.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau