Prekybos centras miega

Publikuota: 2015-10-16
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Path Intelligence“ pardavimų vadovas EMEA regione

Interneto komentatoriams ir toliau laužant ietis ko labiau didmiesčiams reikia – pramonės ar stadionų – karavanas į šuns lojimą nereaguoja. Statytojai kaip statė taip stato. Smagu matyti dešimtimis milijonų matuojamas investicijas Kauno priemiestyje ir statybininkams atsiradusio darbo. Tačiau, mano nuomone, ne viskas auksas kas auksu žiba.

Kaune tikrai nėra kokybiško prekybinio ploto pertekliaus, todėl bet kokia naujiena yra sveikintina. Bet ketinimai stebinti dydžiu prasilenkia su šiuolaikine verslo logika. Prekybos centrai visame pasaulyje prekybininkų vertinami tik pagal vidutinį kvadratinio metro efektyvumą. Didinant plotą, turi atitinkamai didėti bendra prekybos centro apyvarta. Tai įmanoma arba labiau užgulant turimą traukos teritoriją, arba ją plečiant. Lietuvoje kvadratų efektyvumas dar toli nuo lygio, prie kurio pratę profesionalūs tarptautiniai tinklai. Todėl tenkinti ambicijas būti didžiausiu rizikuojant sumažinti patrauklumą profesionalių prekybininkų akyse yra keistas užmojis.

Paskutinį dešimtmetį per Europą prasirito ne viena konceptualių pokyčių banga. Nors interneto įtakos augimas apstojo, jo padaryti pokyčiai pirkėjų elgsenoje negrįžtami. Dydis, platus asortimentas ir žemiausios kainos nebėra prekybos centrų ginklai padedant nuomininkams apginti antkainius, kuriuose yra nuoma ir pardavėjų atlyginimai. Vienu metu kritine mase traukos jėgą mėginę sukurti plėtotojai apleidžia pozicijas natūraliems reiškiniams. Žmonės ieško emocijų, socializavimosi galimybių, labiau savo lūkesčius atitinkančių vietų. Mes dar nepavijome Europos, tačiau investicijų į nekilnojamą turtą atsipirkimo horizontas labai toli, todėl ignoruoti kuriant ilgalaikę objekto vertę nereiktų. Kauno natūrali gravitacijos ašis yra Laisvės alėja. Jai nereikia kovoti už būvį. Jei niekas netrukdo, ji auga natūraliai.

Prekybos centrų plėtra neprisirpusios rinkos sąlygomis retai kada reaguoja į žmonių skaičiaus augimą ar mažėjimą. Prekybos centrai užima tik nedidelę dalį visos mažmeninės prekybos, o plėtros rezervas mažiau modernių prekybos formų sąskaita yra labai didelis. Jeigu brandžios rinkos ir gilias prekybos tradicijas turinčiuose miestuose prekybos centrai atsiriekia iki 15% vartojimo, tai Centrinės Europos kraštuose subėgę tarptautiniai statytojai greitai pasiekė 60%. Kaune nežinau, bet palyginimui Vilniuje prekybos centrai užima maždaug 25%, iš kurių paaštrėjusios konkurencijos sąlygomis mažiausiai pusė turėtų ieškoti kitų pastato panaudojimo galimybių.

Būtų smalsu sužinoti kas išrado, kad lankytojams patogiau eiti ratu. Gal nebent zonoje. Efektyviai valdyti paralelines alėjas yra daug sudėtingiau nei vieną. O daugiaaukštės parkavimo aikštelės statomos dėl žemės kainos arba kovojant su žemės trauka, kai reikia lankytojus pakelti aukščiau. Konceptualiai, už miesto erdvi vieno lygio automobilių aikštelė yra ženklus privalumas pries integruotus objektus. Autoriai Chapman Taylor ir Objekt-Entwicklung tokių yra darę ne vieną dešimtį ir supranta funkciją. Ar pasiteisins eksperimentas išoriniai stebėtojai nepamatysime. Tačiau keisti sprendimai mažina vietos efektyvumą ir investuotojų norą užsiimti šiuo verslu ateityje.

Ankstesniuose pranešimuose minėtas ketinimas atidaryti mega dydžio sveikatingumo klubą greičiausiai pralinksmino ne vieną labiau išmanantį šią sritį. Fitneso klubai gyvena iš narysčių, kurios lankytojams apsimoka tik lankantis 2 ir daugiau kartų per savaitę. Tai verta daryti tik gyvenant dešimties minučių kelio spinduliu. Kiek laiko kelionėje turės praleisti sveikuoliai, jei jų reikės daug tūkstančių?

Kad po šešių metų visiško štiliaus naujos prekybinės patalpos graibstomos, nieko nestebina. Trijuose didžiausiuose miestuose dirvonuoja dešimtys geresnių komercija varomoms viešosioms erdvėms tinkamų vietų. Todėl ilgalaikėje perspektyvoje padidėjusi momentinė paklausa nieko nereiškia. Tačiau žinutė yra „paskubėkite, dar yra laisvų vietų“. O tai jau stebina.

Šalia prekybos centro bus įkurti parkeliai su vaikų žaidimų aikštelėmis, amfiteatru bei lauko prekybos vietomis. Tai jau stipru. Prekybos centras yra dengta dirbtinė gatvė, todėl viena pagrindinių sėkmės taisyklių yra tai, kad viskas prekybos cente yra viduje. Net pagrindinis fasadas. Mėginimas išnešti privalumus lauk gerai skamba nebent spaudos pranešimuose.

Mačiau nemažai perstatymų, tačiau neteko matyti statybvietės be nepatogumų. Dulkei nenurodysi ignoruoti skersvėjo. Yra daug pavyzdžių, kuomet nepatogumai yra paverčiami teigiama emocija ir stebuklo laukimu. Įsitikinimas, kad statybų bendrovė pasirūpins būti nematoma skamba naivokai. Tačiau čia yra vietos kūrybai. Ypač, kai esminė žinia apie platesnę pasiūlą yra nustelbta naujienos apie statybinės organizacijos pasirinkimą.

Galiausiai plėtotojas iš tiesų yra didelė profesionali kompanija. Tačiau dar neparodė aukštojo pilotažo valdant emocinį pirkėjų lojalumą. Nėra pagrindo to tikėtis, nes nepikta konkurencija to nereikalauja. Tačiau pavadinime užprogramuota ambicija stebinti dydžiu labiau tiko, kai buvo kuriamas nacionalinės reikšmės centras prieš 15 metų su unikaliais traukos operatoriais ir tankiu tinkleliu vakaruose išmėgintų renginių. Dabar sėkmė tik paskatins kitų objektų atsiradimą arčiau pirkėjų. Ką reiktų numatyti, norint tapti didžiausiu.

Laurynas Mituzas yra „Path Intelligence“ pardavimų vadovas EMEA regione.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
05:45
Teismas: D. Nedzinsko įmonės ir „Trakų autobusų“ mainų sutartis turi būti panaikinta 1

Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ 2016 metais...

Statyba ir NT
2019.11.14
Vartotojų teisių apsaugos sargams – daugiau teisių

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) nuo kitų metų turės daugiau įgaliojimų ginant...

Prekyba
2019.11.14
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Prekybos mokestis – sprangus kąsnis, kurį greičiausiai teks nuryti Premium

Prekybos sektorius visuomet buvo vienas konkurencingiausių Lietuvoje, o pastaruoju metu iššūkių kreivės kils...

Prekyba
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
Savininkus pakeitęs „Autokurtas“ svarbiausiais klientais mato ne vežėjus Premium

Akcininkus pakeitusi vieną didžiausių šalyje sunkiojo transporto remonto tinklų valdanti bendrovė...

„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
J. Gylys: prekybos tinklai kol kas nepanaudoja daugiakanalės prekybos pranašumų

Jurgis Gylys, elektroninio verslo ir programavimo paslaugų NFQ įmonių grupės verslo skaitmenizavimo vadovas,...

Prekyba
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
„Starbucks“ į Baltijos šalis galėtų atvesti „Tallink“, teigia analitikai

Estijos keltų operatorė „Tallink Grupp“, į Baltijos šalis atvedanti greitojo maisto restoranų tinklą „Burger...

Rinkos
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
„Akropolis“ prie Vingio parko gali tapti didžiausiu PC Baltijos šalyse 15

VP grupei priklausanti UAB „Akropolis Group“ Vilniuje, buvusios „Velgos“ teritorijoje, šalia Vingio parko,...

Statyba ir NT
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Vartotojų teisės: daugiausia ginčų – dėl drabužių kokybės 

Per tris 2019 m. ketvirčius į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą pasiskųsti ar pasikonsultuoti kreipėsi...

Prekyba
2019.11.12
„Euroapotheca“ Latvijoje pradėjo prekiauti internete 

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiančio vaistinių tinklo „Euroapotheca“ įmonė UAB „Azeta“ įkūrė...

Prekyba
2019.11.12
„Avitela“ ir „Elektromarkt“ sandoris: išliks atskiri prekės ženklai 

25-rius metus veikianti prekybos buitine technika ir elektronika bendrovė „Avitelos prekyba“ įsigijo kitą...

Prekyba
2019.11.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau