Prekybos centras miega

Publikuota: 2015-10-16
Atnaujinta 2015-10-19 12:06
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Path Intelligence“ pardavimų vadovas EMEA regione

Interneto komentatoriams ir toliau laužant ietis ko labiau didmiesčiams reikia – pramonės ar stadionų – karavanas į šuns lojimą nereaguoja. Statytojai kaip statė taip stato. Smagu matyti dešimtimis milijonų matuojamas investicijas Kauno priemiestyje ir statybininkams atsiradusio darbo. Tačiau, mano nuomone, ne viskas auksas kas auksu žiba.

Kaune tikrai nėra kokybiško prekybinio ploto pertekliaus, todėl bet kokia naujiena yra sveikintina. Bet ketinimai stebinti dydžiu prasilenkia su šiuolaikine verslo logika. Prekybos centrai visame pasaulyje prekybininkų vertinami tik pagal vidutinį kvadratinio metro efektyvumą. Didinant plotą, turi atitinkamai didėti bendra prekybos centro apyvarta. Tai įmanoma arba labiau užgulant turimą traukos teritoriją, arba ją plečiant. Lietuvoje kvadratų efektyvumas dar toli nuo lygio, prie kurio pratę profesionalūs tarptautiniai tinklai. Todėl tenkinti ambicijas būti didžiausiu rizikuojant sumažinti patrauklumą profesionalių prekybininkų akyse yra keistas užmojis.

Paskutinį dešimtmetį per Europą prasirito ne viena konceptualių pokyčių banga. Nors interneto įtakos augimas apstojo, jo padaryti pokyčiai pirkėjų elgsenoje negrįžtami. Dydis, platus asortimentas ir žemiausios kainos nebėra prekybos centrų ginklai padedant nuomininkams apginti antkainius, kuriuose yra nuoma ir pardavėjų atlyginimai. Vienu metu kritine mase traukos jėgą mėginę sukurti plėtotojai apleidžia pozicijas natūraliems reiškiniams. Žmonės ieško emocijų, socializavimosi galimybių, labiau savo lūkesčius atitinkančių vietų. Mes dar nepavijome Europos, tačiau investicijų į nekilnojamą turtą atsipirkimo horizontas labai toli, todėl ignoruoti kuriant ilgalaikę objekto vertę nereiktų. Kauno natūrali gravitacijos ašis yra Laisvės alėja. Jai nereikia kovoti už būvį. Jei niekas netrukdo, ji auga natūraliai.

Prekybos centrų plėtra neprisirpusios rinkos sąlygomis retai kada reaguoja į žmonių skaičiaus augimą ar mažėjimą. Prekybos centrai užima tik nedidelę dalį visos mažmeninės prekybos, o plėtros rezervas mažiau modernių prekybos formų sąskaita yra labai didelis. Jeigu brandžios rinkos ir gilias prekybos tradicijas turinčiuose miestuose prekybos centrai atsiriekia iki 15% vartojimo, tai Centrinės Europos kraštuose subėgę tarptautiniai statytojai greitai pasiekė 60%. Kaune nežinau, bet palyginimui Vilniuje prekybos centrai užima maždaug 25%, iš kurių paaštrėjusios konkurencijos sąlygomis mažiausiai pusė turėtų ieškoti kitų pastato panaudojimo galimybių.

Būtų smalsu sužinoti kas išrado, kad lankytojams patogiau eiti ratu. Gal nebent zonoje. Efektyviai valdyti paralelines alėjas yra daug sudėtingiau nei vieną. O daugiaaukštės parkavimo aikštelės statomos dėl žemės kainos arba kovojant su žemės trauka, kai reikia lankytojus pakelti aukščiau. Konceptualiai, už miesto erdvi vieno lygio automobilių aikštelė yra ženklus privalumas pries integruotus objektus. Autoriai Chapman Taylor ir Objekt-Entwicklung tokių yra darę ne vieną dešimtį ir supranta funkciją. Ar pasiteisins eksperimentas išoriniai stebėtojai nepamatysime. Tačiau keisti sprendimai mažina vietos efektyvumą ir investuotojų norą užsiimti šiuo verslu ateityje.

Ankstesniuose pranešimuose minėtas ketinimas atidaryti mega dydžio sveikatingumo klubą greičiausiai pralinksmino ne vieną labiau išmanantį šią sritį. Fitneso klubai gyvena iš narysčių, kurios lankytojams apsimoka tik lankantis 2 ir daugiau kartų per savaitę. Tai verta daryti tik gyvenant dešimties minučių kelio spinduliu. Kiek laiko kelionėje turės praleisti sveikuoliai, jei jų reikės daug tūkstančių?

Kad po šešių metų visiško štiliaus naujos prekybinės patalpos graibstomos, nieko nestebina. Trijuose didžiausiuose miestuose dirvonuoja dešimtys geresnių komercija varomoms viešosioms erdvėms tinkamų vietų. Todėl ilgalaikėje perspektyvoje padidėjusi momentinė paklausa nieko nereiškia. Tačiau žinutė yra „paskubėkite, dar yra laisvų vietų“. O tai jau stebina.

Šalia prekybos centro bus įkurti parkeliai su vaikų žaidimų aikštelėmis, amfiteatru bei lauko prekybos vietomis. Tai jau stipru. Prekybos centras yra dengta dirbtinė gatvė, todėl viena pagrindinių sėkmės taisyklių yra tai, kad viskas prekybos cente yra viduje. Net pagrindinis fasadas. Mėginimas išnešti privalumus lauk gerai skamba nebent spaudos pranešimuose.

Mačiau nemažai perstatymų, tačiau neteko matyti statybvietės be nepatogumų. Dulkei nenurodysi ignoruoti skersvėjo. Yra daug pavyzdžių, kuomet nepatogumai yra paverčiami teigiama emocija ir stebuklo laukimu. Įsitikinimas, kad statybų bendrovė pasirūpins būti nematoma skamba naivokai. Tačiau čia yra vietos kūrybai. Ypač, kai esminė žinia apie platesnę pasiūlą yra nustelbta naujienos apie statybinės organizacijos pasirinkimą.

Galiausiai plėtotojas iš tiesų yra didelė profesionali kompanija. Tačiau dar neparodė aukštojo pilotažo valdant emocinį pirkėjų lojalumą. Nėra pagrindo to tikėtis, nes nepikta konkurencija to nereikalauja. Tačiau pavadinime užprogramuota ambicija stebinti dydžiu labiau tiko, kai buvo kuriamas nacionalinės reikšmės centras prieš 15 metų su unikaliais traukos operatoriais ir tankiu tinkleliu vakaruose išmėgintų renginių. Dabar sėkmė tik paskatins kitų objektų atsiradimą arčiau pirkėjų. Ką reiktų numatyti, norint tapti didžiausiu.

Laurynas Mituzas yra „Path Intelligence“ pardavimų vadovas EMEA regione.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 4

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
17:13
Korupciniai žaidimai, kurie vyksta už akcininkų nugaros Premium 7

Apie korupciją privačiame versle viešai retai kalbama, bet jos mastas gali būti ne mažesnis nei viešajame...

FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
05:45
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21
„Maxima grupė“ nebeturi Ispanijos tinklo „Supersol“ valdymo sutarties  Premium

Ispanijoje veikiančio mažmeninės prekybos tinklo „Supersol“ valdymas perleistas Liuksemburgo bendrovei...

Prekyba
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

Paslaugos
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

Statyba ir NT
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
Šaltiniai: Ž. Marcinkevičius arbitraže reikalaus iš N. Numavičiaus 230 mln. Eur 9

Buvęs vadinamojo VP dešimtuko narys, vienas turtingiausių Lietuvos verslininkų Žilvinas Marcinkevičius...

Prekyba
2019.03.20
ES teismas: kosmetinis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu 

Kosmetikoje ir burnos higienos skysčiuose esantis alkoholis negali būti apmokestintas akcizu, nusprendė...

Finansai
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau