Geriausiai vertina „Ozą“, bet dažniausiai vyksta į „Akropolį“

Publikuota: 2015-10-05
Atnaujinta 2015-10-05 12:10
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Vien to, kad pirkėjai susidaro teigiamą nuomonę apie prekybos centrą, neužtenka. Norint pritraukti kuo daugiau klientų ir sukurti su jais stiprius ryšius, reikia sugalvoti, kaip išsiskirti iš likusios rinkos, rodo tyrimų bendrovės TNS LT atliktas klientų patirties vertinimo tyrimas.

Šiuo tyrimu siekta atskleisti kiekvieno prekybos centro santykį su klientais, į vertinimo indeksą įtraukiant bendrą klientų vertinimą ir prioriteto teikimo klausimą. Kaip rodo rezultatai, bendras vertinimas ir realus vartotojo pasirinkimas ne visuomet sutampa.

Lyginant Vilniaus prekybos centrus, geriausiai bendrai vertinamas centras yra „Ozas“ (87). Pagal šį rodiklį jis lenkia net didžiausią prekybos centrą Lietuvoje „Akropolį“ (80). Tačiau įvertinus, kokiem centrams klientai teikia pirmenybę, matyti, kad nors „Ozas“ pagal klientų patirtį yra pranašesnis, žmonės pirma linkę važiuoti būtent į „Akropolį“.

Kaune situacija kiek kitokia – „Kauno Akropolis“ yra ir geriausiai vertinamas (88) ir pirmasis pagal prioritetą (49) prekybos centras. Antroje vietoje yra „Mega“, kurios vertinimo indeksas siekia 81, o pirmumo indeksas, kuris rodo, kiek žmonės linkę šį prekybos centrą rinktis pirmiausiai, yra 39.

Trečioje vietoje rikiuojasi „Urmas“. Jo vertinimas siekia 63, o prioritetas – 30.

„Šiandien matome, kad didžioji dalis klientų prekybos vietas vertina teigiamai arba labai teigiamai. Norint tapti pagrindiniu prekybos centru pagal kliento krepšelio dalį, reikia stengtis tapti patraukliausiu ne pagal visus parametrus, kas yra neįmanoma, bet išryškinti keletą svarbiausių“, – apibendrina Rūta Matulaitienė, TNS LT projektų vadovė.

Pasak jos, artimiausioje ateityje pagrindinė Lietuvos prekybos centrų užduotis bus susikoncentruoti ties savo išskirtinumais.

Pavyzdžiui, didžiausią įtaką „Kauno Akropolio“ ryšiui su klientais turintys aspektai yra parduotuvės, kuriose klientai „randa kažką sau“, logiškas parduotuvių išdėstymas bei tai, kiek klientai sieja šį prekybos centrą su dovanų pirkimu.

„Kauno Akropolis“ klientų vertinamas kaip „geriausia vieta pirkti dovanas“, tačiau pagal kitus du minėtus kriterijus stipriai konkuruoja su „Mega“ ir tarp savo klientų yra vertinamas silpniau nei pastarasis, todėl šiam prekybos centrui svarbus šių aspektų stiprinimas.

„Kai kurie prekybos centrai rūpinasi ne tais dalykais, kurie svarbiausi jų klientams. Pavyzdžiui, gali būti, jog prekybos centras investuoja milžinišką sumą į centro apdailą, tačiau, nors klientai pokytį vertina puikiai, toli gražu nereiškia, kad tai pakeis jų apsisprendimą rinktis būtent šį prekybos centrą. Pirmiausia, reikia išsiaiškinti, kokie yra klientų prioritetai ir tik tuomet investuoti“, – pastebi p. Matulaitienė.

Kaip rodo tyrimas, prekybos centras „Mega“ lenkia savo konkurentus net keliais kriterijais – šviesia ir natūralia aplinka bei reguliariai organizuojamais įdomiais renginiais. Tačiau šie aspektai, anot TNS, lankytojams antraeiliai ir turi mažai įtakos renkantis prekybos centrą.

TRI*M klientų patirties vertinimo tyrimas buvo atliktas 2015 m. liepos mėn. Iš viso buvo apklausta 814 prekybos centrų klientų Lietuvoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
„McDonald‘s“ atidarė pirmą restoraną Suvalkijos regione 6

Greito aptarnavimo restoranų tinklas „McDonald‘s“ atidarė restoraną Marijampolėje. Suvalkijos sostinė yra...

„Amazon“ raginama stabdyti prekybą daiktais su sovietine simbolika 5

27 Europos Parlamento (EP) nariai kreipėsi į Jungtinių Valstijų interneto prekybos gigantą „Amazon Inc“,...

Seimas blaškosi dėl „bambalių“, bet linksta uždrausti „vaikišką šampaną“ 4

Seimas ketvirtadienį nutarė, kad nuo 2020 metų liepos reikėtų atsisakyti stipraus alaus ir kito alkoholio...

„Pigu“ ir „Morele“ susijungimas: nauja įmonė gali būti parduota 1

Didžiausiai Lietuvoje elektroninės prekybos bendrovei „Pigu“ trečiadienį paskelbus apie susijungimą su...

„Metrail“ krizė: prašo teismo skubiai išnagrinėti, ar 30 mln. Eur baudų verslui skirta teisėtai 6

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas Simonas Gentvilas trečiadienį kreipėsi į Lietuvos...

Seimas padidino baudas už nesaugius produktus

Baudos grės gamintojams, importuotojams, platintojams, jos sieks nuo 150 iki 2.500 Eur, o uždraudus prekes ar...

„John Lewis“ Kalėdas skelbia su Eltono Johno hitu

Šiandien startuoja britų prekybos tinklo „John Lewis“ kalėdinė reklama „The Boy & The Piano“, kurios...

Rinkodara
2018.11.15
„M.M.M. projektų“ biurų pastate Vilniuje kursis „Maxima grupė“ 4

Nerijaus Numavičiaus kontroliuojamos nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės „M.M.M. projektai“ statomame...

Statyba ir NT
2018.11.15
„Soprano“ ledainės planuoja STO: leis sopranokoinus Premium 19

Lietuvišką „Soprano“ ledainių tinklą neseniai įsigiję verslininkai Antanas Guoga ir Vytenis Mažiulis ketina...

„Pigu“ ir „Morele“ užsitikrino 13 mln. Eur finansavimą 6

Didžiausia elektroninės prekybos bendrovė Baltijos šalyse „Pigu“ ir Lenkijos prekybos elektronikos prekėmis...

Sutarties su atliekų vežėja nenutraukusiai Panevėžio savivaldybei skirta bauda 6

Konkurencijos taryba skyrė 34.200 Eur baudą Panevėžio miesto savivaldybei už tai, kad ši neįvykdė tarybos...

„Amazon“ nusprendė, kur statys naujas būstines 2

El. prekybos milžinė „Amazon“ po ilgo laukimo paskelbė, koks miestas laimėjo konkursą dėl bendrovės naujos...

Vadyba
2018.11.14
A. Veryga užsimojo didinti akcizus alkoholiui 6

Nuo 2019 metų pavasario turėtų didėti degtinės ir kitų stipriųjų gėrimų kainos, nes valdžia užsimojo 10%...

Finansai
2018.11.13
„Darnu Group“ Vilniuje rado vietas dar dviems naujiems sporto klubams 1

Į sveikatingumo paslaugų rinką žengianti nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Darnu Group“...

Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
Ekspertai: valdžios siūlomos kainų mažinimo priemonės jų nesumažins 14

Vyriausybei ketinant suteikti įgaliojimus Vartotojų teisių apsaugos tarnybai atlikti slaptus pirkimus bei...

Seimas neatlaisvino suvaržymų daliai smulkių degalų prekybininkų

Seimas neatšaukė prieš metus nustatytų griežtų reikalavimų daliai smulkių degalų prekybininkų.    

Transportas
2018.11.13
Pirmąją „Decathlon“ parduotuvę Vilniuje atidaro šį mėnesį 21

Lapkričio 24 d. Vilniuje planuojama atidaryti pirmąją Baltijos šalyse Prancūzijos sporto prekių gamybos ir...

„Iki“ turi naują rinkodaros vadovą 6

Prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros departamento vadovo pareigas nuo ateinančio pirmadienio pradeda eiti...

Rinkodara
2018.11.13
„Maxima grupės“ 2019 m. planuose – per 120 naujų parduotuvių 10

„Maxima grupė“, valdanti prekybos tinklus „Maxima“ Baltijos šalyse, „Stokrotka“ Lenkijoje ir „T-Market“...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau