Geriausiai vertina „Ozą“, bet dažniausiai vyksta į „Akropolį“

Publikuota: 2015-10-05
Atnaujinta 2015-10-05 12:10
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Vien to, kad pirkėjai susidaro teigiamą nuomonę apie prekybos centrą, neužtenka. Norint pritraukti kuo daugiau klientų ir sukurti su jais stiprius ryšius, reikia sugalvoti, kaip išsiskirti iš likusios rinkos, rodo tyrimų bendrovės TNS LT atliktas klientų patirties vertinimo tyrimas.

Šiuo tyrimu siekta atskleisti kiekvieno prekybos centro santykį su klientais, į vertinimo indeksą įtraukiant bendrą klientų vertinimą ir prioriteto teikimo klausimą. Kaip rodo rezultatai, bendras vertinimas ir realus vartotojo pasirinkimas ne visuomet sutampa.

Lyginant Vilniaus prekybos centrus, geriausiai bendrai vertinamas centras yra „Ozas“ (87). Pagal šį rodiklį jis lenkia net didžiausią prekybos centrą Lietuvoje „Akropolį“ (80). Tačiau įvertinus, kokiem centrams klientai teikia pirmenybę, matyti, kad nors „Ozas“ pagal klientų patirtį yra pranašesnis, žmonės pirma linkę važiuoti būtent į „Akropolį“.

Kaune situacija kiek kitokia – „Kauno Akropolis“ yra ir geriausiai vertinamas (88) ir pirmasis pagal prioritetą (49) prekybos centras. Antroje vietoje yra „Mega“, kurios vertinimo indeksas siekia 81, o pirmumo indeksas, kuris rodo, kiek žmonės linkę šį prekybos centrą rinktis pirmiausiai, yra 39.

Trečioje vietoje rikiuojasi „Urmas“. Jo vertinimas siekia 63, o prioritetas – 30.

„Šiandien matome, kad didžioji dalis klientų prekybos vietas vertina teigiamai arba labai teigiamai. Norint tapti pagrindiniu prekybos centru pagal kliento krepšelio dalį, reikia stengtis tapti patraukliausiu ne pagal visus parametrus, kas yra neįmanoma, bet išryškinti keletą svarbiausių“, – apibendrina Rūta Matulaitienė, TNS LT projektų vadovė.

Pasak jos, artimiausioje ateityje pagrindinė Lietuvos prekybos centrų užduotis bus susikoncentruoti ties savo išskirtinumais.

Pavyzdžiui, didžiausią įtaką „Kauno Akropolio“ ryšiui su klientais turintys aspektai yra parduotuvės, kuriose klientai „randa kažką sau“, logiškas parduotuvių išdėstymas bei tai, kiek klientai sieja šį prekybos centrą su dovanų pirkimu.

„Kauno Akropolis“ klientų vertinamas kaip „geriausia vieta pirkti dovanas“, tačiau pagal kitus du minėtus kriterijus stipriai konkuruoja su „Mega“ ir tarp savo klientų yra vertinamas silpniau nei pastarasis, todėl šiam prekybos centrui svarbus šių aspektų stiprinimas.

„Kai kurie prekybos centrai rūpinasi ne tais dalykais, kurie svarbiausi jų klientams. Pavyzdžiui, gali būti, jog prekybos centras investuoja milžinišką sumą į centro apdailą, tačiau, nors klientai pokytį vertina puikiai, toli gražu nereiškia, kad tai pakeis jų apsisprendimą rinktis būtent šį prekybos centrą. Pirmiausia, reikia išsiaiškinti, kokie yra klientų prioritetai ir tik tuomet investuoti“, – pastebi p. Matulaitienė.

Kaip rodo tyrimas, prekybos centras „Mega“ lenkia savo konkurentus net keliais kriterijais – šviesia ir natūralia aplinka bei reguliariai organizuojamais įdomiais renginiais. Tačiau šie aspektai, anot TNS, lankytojams antraeiliai ir turi mažai įtakos renkantis prekybos centrą.

TRI*M klientų patirties vertinimo tyrimas buvo atliktas 2015 m. liepos mėn. Iš viso buvo apklausta 814 prekybos centrų klientų Lietuvoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
Kas vyksta su „Facebook“: „Snapchat‘izacija“ ar naujas verslo modelis 1

Neseniai Markas Zukerbergas, „Facebook“ įkūrėjas savo profilyje publikavo ilgą laišką apie tai, kokia...

Rinkodara
19:03
Naujos koncepcijos „Monton“ parduotuvių sprendimai  2

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.23
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 8

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Korupciniai žaidimai, kurie vyksta už akcininkų nugaros Premium 8

Apie korupciją privačiame versle viešai retai kalbama, bet jos mastas gali būti ne mažesnis nei viešajame...

Verslo aplinka
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21
„Maxima grupė“ nebeturi Ispanijos tinklo „Supersol“ valdymo sutarties  Premium

Ispanijoje veikiančio mažmeninės prekybos tinklo „Supersol“ valdymas perleistas Liuksemburgo bendrovei...

Prekyba
2019.03.21
Efektyviausia metų rinkodaros kampanija – „Tele2 Laisvas internetas“

Konferencijoje „Password 2019“ išrinktos efektyviausios metų rinkodaros kampanijos ir Metų rinkodaros vadovas.

Rinkodara
2019.03.21
Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

Paslaugos
2019.03.21
„Baltika Lietuva“  vadovė apie naują koncepciją: atsiras trijų segmentų „Monton“  Premium

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.21
P. Kuisys: esminis rinkodaros vadovo įgūdis – ne kūrybiškumas, o finansai ir analitika 6

Prasidėjo rinkodaros efektyvumo konferencija „Password 2019“, čia sektorių lyderiai dalijasi savo sėkmės...

Rinkodara
2019.03.21
Trys ateities kryptys prekybos centrams Premium 1

Populiarėjant e. prekybai, tradiciniai prekybos centrų (PC) valdytojai visame pasaulyje stengiasi...

Statyba ir NT
2019.03.21
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus 2

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau