Geriausiai vertina „Ozą“, bet dažniausiai vyksta į „Akropolį“

Publikuota: 2015-10-05
Atnaujinta 2015-10-05 12:10
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Vien to, kad pirkėjai susidaro teigiamą nuomonę apie prekybos centrą, neužtenka. Norint pritraukti kuo daugiau klientų ir sukurti su jais stiprius ryšius, reikia sugalvoti, kaip išsiskirti iš likusios rinkos, rodo tyrimų bendrovės TNS LT atliktas klientų patirties vertinimo tyrimas.

Šiuo tyrimu siekta atskleisti kiekvieno prekybos centro santykį su klientais, į vertinimo indeksą įtraukiant bendrą klientų vertinimą ir prioriteto teikimo klausimą. Kaip rodo rezultatai, bendras vertinimas ir realus vartotojo pasirinkimas ne visuomet sutampa.

Lyginant Vilniaus prekybos centrus, geriausiai bendrai vertinamas centras yra „Ozas“ (87). Pagal šį rodiklį jis lenkia net didžiausią prekybos centrą Lietuvoje „Akropolį“ (80). Tačiau įvertinus, kokiem centrams klientai teikia pirmenybę, matyti, kad nors „Ozas“ pagal klientų patirtį yra pranašesnis, žmonės pirma linkę važiuoti būtent į „Akropolį“.

Kaune situacija kiek kitokia – „Kauno Akropolis“ yra ir geriausiai vertinamas (88) ir pirmasis pagal prioritetą (49) prekybos centras. Antroje vietoje yra „Mega“, kurios vertinimo indeksas siekia 81, o pirmumo indeksas, kuris rodo, kiek žmonės linkę šį prekybos centrą rinktis pirmiausiai, yra 39.

Trečioje vietoje rikiuojasi „Urmas“. Jo vertinimas siekia 63, o prioritetas – 30.

„Šiandien matome, kad didžioji dalis klientų prekybos vietas vertina teigiamai arba labai teigiamai. Norint tapti pagrindiniu prekybos centru pagal kliento krepšelio dalį, reikia stengtis tapti patraukliausiu ne pagal visus parametrus, kas yra neįmanoma, bet išryškinti keletą svarbiausių“, – apibendrina Rūta Matulaitienė, TNS LT projektų vadovė.

Pasak jos, artimiausioje ateityje pagrindinė Lietuvos prekybos centrų užduotis bus susikoncentruoti ties savo išskirtinumais.

Pavyzdžiui, didžiausią įtaką „Kauno Akropolio“ ryšiui su klientais turintys aspektai yra parduotuvės, kuriose klientai „randa kažką sau“, logiškas parduotuvių išdėstymas bei tai, kiek klientai sieja šį prekybos centrą su dovanų pirkimu.

„Kauno Akropolis“ klientų vertinamas kaip „geriausia vieta pirkti dovanas“, tačiau pagal kitus du minėtus kriterijus stipriai konkuruoja su „Mega“ ir tarp savo klientų yra vertinamas silpniau nei pastarasis, todėl šiam prekybos centrui svarbus šių aspektų stiprinimas.

„Kai kurie prekybos centrai rūpinasi ne tais dalykais, kurie svarbiausi jų klientams. Pavyzdžiui, gali būti, jog prekybos centras investuoja milžinišką sumą į centro apdailą, tačiau, nors klientai pokytį vertina puikiai, toli gražu nereiškia, kad tai pakeis jų apsisprendimą rinktis būtent šį prekybos centrą. Pirmiausia, reikia išsiaiškinti, kokie yra klientų prioritetai ir tik tuomet investuoti“, – pastebi p. Matulaitienė.

Kaip rodo tyrimas, prekybos centras „Mega“ lenkia savo konkurentus net keliais kriterijais – šviesia ir natūralia aplinka bei reguliariai organizuojamais įdomiais renginiais. Tačiau šie aspektai, anot TNS, lankytojams antraeiliai ir turi mažai įtakos renkantis prekybos centrą.

TRI*M klientų patirties vertinimo tyrimas buvo atliktas 2015 m. liepos mėn. Iš viso buvo apklausta 814 prekybos centrų klientų Lietuvoje.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Temos:
Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 1

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Prie greitkelio Kaune atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1 Premium

Kauno UAB „EPRO Group“ atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1, įsikūrusį šalia Vilniaus-Klaipėdos greitkelio.

„Kaufland“: plėtros planų Lietuvoje neturime 21

Vokietijos prekybos centrų grupei „Schwarz“ priklausantis prekybos tinklas „Kaufland“ VŽ teigia, kad šiame...

Valdžia žada visą puokštę priemonių dėl prekybos tinklų darbo 30

Didinti prekybos tinklų konkurenciją, kviesti užsienio investuotojus, stiprinti smulkųjį ir vidutinį verslą,...

Restoranų pajamas augina ne tik kylančios kainos Premium

Restoranams ir kavinėms 2018-ieji žada būti dar vieni geri metai. Statistikos duomenimis, šiemet sausį–liepą...

TOP 20 restoranų pagal 2017–ųjų pelną ir pajamas Premium 6

2017-ieji kavinėms ir restoranams taip pat buvo geri. Pajamas didino 17-a iš 20-ies į VŽ sudarytą didžiausių...

„Lytagrai“ pateiktas ieškinys – įtraukta į JAV ir Baltarusijos bendrovių ginčą Premium 10

Už neteisėtą „Belarus“ ir MTZ prekės ženklų naudojimą AB „Lytagra“ pateiktas 14.000 Eur ieškinys – tiek...

Pramonė
06:00
„NDX energija“ keičia pavadinimą 3

Verslininko Nerijaus Numavičiaus netiesiogiai kontroliuojama investicijų bendrovė „NDX energija“, valdanti...

Rinkodara
2018.09.18
Teismas iš naujo spręs dėl „Rimi“ Vilniuje savininkės ir rangovės ginčo 2

Pirmosios instancijos teismas turės iš naujo nagrinėti bendrovės „BM būstas“, „Rimi“ tinklui nuomojančios...

Statyba ir NT
2018.09.18
Po Lietuvos kritikos „Walmart“ išima iš prekybos sovietinius marškinėlius

Amerikiečių prekybos tinklas „Walmart“ pažadėjo pašalinti iš prekybos drabužius su sovietų simboliais,...

Naujovės logistikoje augina H&M pardavimus: akcijų kaina kyla 1

Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklo „Hennes & Mauritz“ (H&M) pardavimai trečiąjį  ketvirtį...

„Novaturo“ apyvarta šiemet išaugo 35%

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugpjūčio...

„Maxima grupė“ Zimnicką perkelia iš Ispanijos į Lenkiją 2

Arūnas Zimnickas, buvęs „Maxima LT“ direktorius, pastaruosius ketverius metus vadovavęs tiems patiems...

Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
„Panorama“ pasiūlė lojalumo programą B2B Premium 2

Vilniaus prekybos ir laisvalaikio centras „Panorama“ biurų plėtrą gretimuose sklypuose ir Konstitucijos...

„Inditex“ pasiekė rekordines aukštumas

Ispanijos mados milžinės „Inditex“ 2018 m. pirmojo pusmečio pardavimo pajamos viršijo 12 mlrd. Eur, pelnas...

Sanatorija „Gradiali“ baigė 7,5 mln. Eur kainavusią rekonstrukciją Premium 2

Palangoje esanti sanatorija „Gradiali“ skelbia baigusi pirmąjį rekonstrukcijos etapą. Jo metu į sanatorijos...

Įkūrė butiką tiems, kurie kanceliarinių reikmenų perka daugiau nei naudoja Premium 1

Vokiški „Kaweco“ rašikliai, japoniški degtukus primenantys „Hibi“ smilkalai, itališkos „Moleskine“ užrašinės...

Egipto subsidijos už turistų atskraidinimą pakibo ore: Lietuvos organizatoriai ramūs

Egiptas vis dar nepajėgia atsiskaityti su užsienio kelionių operatoriais už užsakomuosius skrydžius. Užsienio...

„Nissan“ pasirinko tenisininkę Osaka

Atvirojo JAV teniso čempionato („US Open“) moterų vienetų varžybų nugalėtoja Niujorke tapusi japonė Naomi...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau