Prekių ir paslaugų tendencija: senjorams duris veria vis plačiau

Publikuota: 2015-10-03
„Apranga“ valdybos narys, generalinis direktorius Rimantas Perveneckas, „15min.lt“ / „Scanpix“ nuotr.
„Apranga“ valdybos narys, generalinis direktorius Rimantas Perveneckas, „15min.lt“ / „Scanpix“ nuotr.
 

Vyresni vartotojai Europoje vis svarbesni: jų daug, jie aktyvūs, nori keliauti ir gali pirkti. Nenuostabu, kad daugėja ir jiems skirtų prekių bei paslaugų. Lietuvoje taip pat jaučiama vis didesnė vyresnių žmonių įtaka, ji, prognozuojama, dar augs.

„Akivaizdžiai daugėja vyresnių vartotojų, ateina nauja karta, vyresni ir pensinio amžiaus žmonės perka parduotuvėse. Rinkoje atsiranda ir kitokių prekių, ne vien jaunimo ar prabangos, kaip vyravo pastaraisiais metais, paklausa“, – tokias tendencijas Lietuvoje mato Rimantas Perveneckas, drabužių prekybos „Aprangos grupės“ vadovas.

Jis sako, kad ir naujos drabužių parduotuvės jau skirtos ne tik išimtinai jaunimui, bet ir subrendusiems vartotojams, kuriems reikia kitokių prekių konstrukcijų, kito mados supratimo bei kitos dydžių skalės.

„Tad prekybininkai, taip pat „Apranga“, vienareikšmiškai atsižvelgs į šias tendencijas“, – sako p. Perveneckas.

infogr.am::infogram_0_pensinio-72735028

Išskirtinai klientams

Drabužių segmentas Europoje greitai reaguoja į vartotojų pokyčius, kai kur sėkmingai veikia ir tikslingai į vyresnius klientus nukreiptos mados parduotuvės. Vienas iš tokių tinklų – plėtrą Vokietijoje vykdantis „Adler“ – siūlo didesnių dydžių pasirinkimą, didesnes persirengimo kabinas, aiškiau perskaitomas etiketes, rašo „The Finansial Times“. Lotharas Schäferis, „Adler“ vadovas, pabrėžia, kad tikslinė jų auditorija yra vyresni – nuo 45 metų ir daugiau – pirkėjai. Tai yra pusė Vokietijos populiacijos.

„Mes taikome į tuos, kurie, kaip sakome, yra geriausio amžiaus, – sako p. Schäferis. – Jie aktyvūs sulaukę per 70 metų, gali leistis su kalnų dviračiais į Alpes, mėgsta džinsus, ryškias spalvas ir nenori senamadiškų drabužių.“

Lietuvos rinka turbūt per maža specializuotiems prekybos tinklams, skirtiems senjorams, tačiau naujų pasiūlymų vyresniems imasi ne tik drabužių, bet ir kitų paslaugų teikėjai.

„Vyresni žmonės dažniau lanko sporto klubus, jų perkamų abonementų laikotarpis ilgėja, tai irgi geras ženklas“, – tendenciją mato Vidmantas Šiugždinis, sporto klubus valdančios bendrovės „Impuls LTU“ direktorius. Pasak jo, brandesnei auditorijai sveikata yra svarbi, tai rodo ir vartotojų apklausos. Dabar esą stiprėja supratimas, kad savimi reikia rūpintis nuolat.

„Anksčiau senjorai ateidavo paplaukioti baseine, pailsėti sūkurinėse voniose. Dabar jie vis dažniau eina į salę, į grupinius užsiėmimus“, – pokyčius mato pašnekovas. Palyginti su tendencijomis Vakarų Europoje, Lietuvoje vyresnių sporto klubų klientų, pasak jo, dar yra gerokai mažiau, tai lemia ir perkamoji galia, vis dar esanti silpna. „Impuls LTU“ kuria užsiėmimus senjorams, sales gausiau papildo širdies treniruokliais ir pan. Kainų pasiūlymai – pasak pašnekovo, taip pat vienas iš gerų būdų pritraukti vyresnių klientų.

Reikės atsižvelgti

Kasdienių prekių pardavėjai labai didelės senjorų įtakos prekybai dar nejaučia, nors dalis jau įtraukė šį vartotojų segmentą į lojalumo programas. Pavyzdžiui, „Iki“ siūlo specialias nuolaidas, „Senjorų dienas“.

Renata Saulytė, tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė, sako, kad pagrindiniai jų pirkėjai yra šeimos, tačiau jie vienodą dėmesį stengiasi skirti visoms pirkėjų grupėms.

„Jau kurį laiką visuomenė sensta, mes, prekybininkai, taip pat tai jaučiame“, – sako p. Saulytė ir priduria, kad šiai pirkėjų grupei ateityje vis dėlto ketinama skirti kur kas daugiau dėmesio.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 22 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Gintarinė vaistinė“ bando elektronines kainų etiketes

„Gintarinė vaistinė“ Vilniuje, Šiaurės miestelyje, įrengė pilnai elektroninėmis kainų etiketėmis...

Prekyba
07:10
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 2

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Vilniaus duonoje“: besitraukiančioje rinkoje gelbsti greita reakcija ir inovacijos Premium 5

„Vilniaus duona“ pardavimus planuoja dviem metams į priekį, kas mėnesį. Neburia nei iš kavos tirščių, nei iš...

Pardavimai
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
„Baltikos“ planas nebūtinai patiks smulkiesiems

Estijos drabužių prekybininkės „Baltika“, veikiančios ir Lietuvoje, pagrindinio akcininko sukurpti viražai su...

Rinkos
2019.03.18
Radikalus „Baltika“ žingsnis – atsisako ženklų, uždaro siuvimo fabrikus

„Baltika Group“ atsisako prekės ženklų „Mosaic“ ir „Bastion“, sujungdama juos į vieną – „Monton“ ir uždaro du...

Pramonė
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Wurth“ atidarė trečią parduotuvę Klaipėdoje

Vokiečių koncernas „Wurth Lietuva“ Klaipėdoje atidarė 600 kv. m klientų aptarnavimo centrą „Uostamiesčio...

Prekyba
2019.03.18
„Jysk“ keičia vadovą Baltijos šalyse

Dace Dovidena, pastaruosius šešerius metus vadovavusi „Jysk“ Baltijos šalyse ir Baltarusijoje, paliko įmonę.

Prekyba
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
Pardavimų valanda „Circle K“: pridėtinė vertė – kainos dalis 4

„Circle K Lietuva“ pardavimų strategija paremta principu, „ne visada mažiausia kaina reiškia mažiausius...

Pardavimai
2019.03.17
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
3 milijonai tonų plastiko 5

Kompanija „Coca-Cola“ pripažino, kad per metus sunaudoja 3 milijonus tonų plastiko pakuotės.

Pramonė
2019.03.15
Žongliravo Šiaulių banku, išpardavė „Baltiką“ Premium 1

Baltijos akcijų biržose penktadienį išskyrė prekyba Šiaulių banko akcijomis, kuriomis, kaip sako makleriai,...

Rinkos
2019.03.15
Žiniasklaidos planavimo „Arena Media“ pildo savo komandą 1

Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Arena Media“ strategijų direktoriumi tapo Dalius Dulevičius, kuris iki...

Rinkodara
2019.03.15
Merų komunikacija: kaip suveiks „Facebook“ efektas Premium

Šį sekmadienį į lemiamą kovą stos pirmajame savivaldos merų ringe dar neišrinkti kandidatai. Bene daugiausia...

Rinkodara
2019.03.15
Išrinktas naujas „Kaunas In“ vadovas

Už tarptautinės miesto rinkodaros koordinavimą atsakingai viešajai įstaigai „Kaunas IN“ vadovaus Aurelijus...

Vadyba
2019.03.15
„Švyturys“ atnaujindamas savo prekės ženklus bėga nuo konkurentų 10

„Švyturys – Utenos alus“ atnaujina „Ekstra“ produktų pakuotes ir registruoja šešias „Švyturio“ prekės ženklo...

Rinkodara
2019.03.15
„Password 2019“ finale – 18 stipriausių rinkodaros projektų

Reklamos ir komunikacijos ekspertų komisija išrinko 18-a efektyviausių rinkodaros kampanijų. Finalininkai...

Rinkodara
2019.03.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau