Prekių ir paslaugų tendencija: senjorams duris veria vis plačiau

Publikuota: 2015-10-03
„Apranga“ valdybos narys, generalinis direktorius Rimantas Perveneckas, „15min.lt“ / „Scanpix“ nuotr.
„Apranga“ valdybos narys, generalinis direktorius Rimantas Perveneckas, „15min.lt“ / „Scanpix“ nuotr.
 

Vyresni vartotojai Europoje vis svarbesni: jų daug, jie aktyvūs, nori keliauti ir gali pirkti. Nenuostabu, kad daugėja ir jiems skirtų prekių bei paslaugų. Lietuvoje taip pat jaučiama vis didesnė vyresnių žmonių įtaka, ji, prognozuojama, dar augs.

„Akivaizdžiai daugėja vyresnių vartotojų, ateina nauja karta, vyresni ir pensinio amžiaus žmonės perka parduotuvėse. Rinkoje atsiranda ir kitokių prekių, ne vien jaunimo ar prabangos, kaip vyravo pastaraisiais metais, paklausa“, – tokias tendencijas Lietuvoje mato Rimantas Perveneckas, drabužių prekybos „Aprangos grupės“ vadovas.

Jis sako, kad ir naujos drabužių parduotuvės jau skirtos ne tik išimtinai jaunimui, bet ir subrendusiems vartotojams, kuriems reikia kitokių prekių konstrukcijų, kito mados supratimo bei kitos dydžių skalės.

„Tad prekybininkai, taip pat „Apranga“, vienareikšmiškai atsižvelgs į šias tendencijas“, – sako p. Perveneckas.

infogr.am::infogram_0_pensinio-72735028

Išskirtinai klientams

Drabužių segmentas Europoje greitai reaguoja į vartotojų pokyčius, kai kur sėkmingai veikia ir tikslingai į vyresnius klientus nukreiptos mados parduotuvės. Vienas iš tokių tinklų – plėtrą Vokietijoje vykdantis „Adler“ – siūlo didesnių dydžių pasirinkimą, didesnes persirengimo kabinas, aiškiau perskaitomas etiketes, rašo „The Finansial Times“. Lotharas Schäferis, „Adler“ vadovas, pabrėžia, kad tikslinė jų auditorija yra vyresni – nuo 45 metų ir daugiau – pirkėjai. Tai yra pusė Vokietijos populiacijos.

„Mes taikome į tuos, kurie, kaip sakome, yra geriausio amžiaus, – sako p. Schäferis. – Jie aktyvūs sulaukę per 70 metų, gali leistis su kalnų dviračiais į Alpes, mėgsta džinsus, ryškias spalvas ir nenori senamadiškų drabužių.“

Lietuvos rinka turbūt per maža specializuotiems prekybos tinklams, skirtiems senjorams, tačiau naujų pasiūlymų vyresniems imasi ne tik drabužių, bet ir kitų paslaugų teikėjai.

„Vyresni žmonės dažniau lanko sporto klubus, jų perkamų abonementų laikotarpis ilgėja, tai irgi geras ženklas“, – tendenciją mato Vidmantas Šiugždinis, sporto klubus valdančios bendrovės „Impuls LTU“ direktorius. Pasak jo, brandesnei auditorijai sveikata yra svarbi, tai rodo ir vartotojų apklausos. Dabar esą stiprėja supratimas, kad savimi reikia rūpintis nuolat.

„Anksčiau senjorai ateidavo paplaukioti baseine, pailsėti sūkurinėse voniose. Dabar jie vis dažniau eina į salę, į grupinius užsiėmimus“, – pokyčius mato pašnekovas. Palyginti su tendencijomis Vakarų Europoje, Lietuvoje vyresnių sporto klubų klientų, pasak jo, dar yra gerokai mažiau, tai lemia ir perkamoji galia, vis dar esanti silpna. „Impuls LTU“ kuria užsiėmimus senjorams, sales gausiau papildo širdies treniruokliais ir pan. Kainų pasiūlymai – pasak pašnekovo, taip pat vienas iš gerų būdų pritraukti vyresnių klientų.

Reikės atsižvelgti

Kasdienių prekių pardavėjai labai didelės senjorų įtakos prekybai dar nejaučia, nors dalis jau įtraukė šį vartotojų segmentą į lojalumo programas. Pavyzdžiui, „Iki“ siūlo specialias nuolaidas, „Senjorų dienas“.

Renata Saulytė, tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė, sako, kad pagrindiniai jų pirkėjai yra šeimos, tačiau jie vienodą dėmesį stengiasi skirti visoms pirkėjų grupėms.

„Jau kurį laiką visuomenė sensta, mes, prekybininkai, taip pat tai jaučiame“, – sako p. Saulytė ir priduria, kad šiai pirkėjų grupei ateityje vis dėlto ketinama skirti kur kas daugiau dėmesio.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 22 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Decathlon“ rezultatai Vilniuje lems plėtrą kitose Baltijos šalyse Premium 9

Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių gamybos ir prekybos milžinė „Decathlon“ netrukus atidarys pirmą...

Kižienė: Švedija skatina verslą, o Lietuvoje pagrindinis leitmotyvas yra nauji draudimai 15

Jeigu Švedijoje keičiama verslo aplinka – tai daroma atsakingai, tariamasi ir diskutuojama su verslu, duodama...

„Mobilieji mokėjimai“ su MoQ žengia į „Caffeine“ tinklą

Prie mobiliųjų mokėjimų platformos „MoQ“ prisijungė 30-ies kavinių tinklas „Caffeine“. Tai antras didžiausias...

Technologijos
2018.10.15
„Sears“ skelbia bankrotą

Viena svarbiausių JAV prekybininkių, prisidėjusi prie amerikiečių pirkimo įpročių pokyčių, nepajėgia...

„Franmax“ vadove skiriama Šimė 28

„Maxima grupės“ antrinės įmonės „Franmax“ vadove skiriama Eglė Šimė – dabartinė bendrovės IT centro vadovė.

Vadyba
2018.10.15
Š. Keserauskas: protingai taikytis prie konkurentų elgesio nedraudžiama Premium 13

Ūkio subjektams nėra draudžiama protingai prisitaikyti prie konkurentų elgesio, tačiau svarbu, kad įmonės...

Švedijos milžinė IKEA atidarys parduotuvę Estijoje

Iš Baltijos šalių pirmiausia į Lietuvą žengęs baldų ir interjero prekių tinklas IKEA neseniai atidarė...

„Novaturo“ apyvarta per devynis mėnesius padidėjo 30% 2

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugsėjo mėnesiais...

„Maxima“ siūlys savo įrankį atsiskaitantiems mobiliaisiais Premium 18

Po daugiau nei metus trukusio kūrybinio proceso „Maxima“ rengiasi pristatyti savo naująjį lojalumo įrankį –...

Apklausa: draudimą parduotuvėms dirbti sekmadieniais palaiko tik ketvirtadalis žmonių 20

Didžioji dalis šalies gyventojų sekmadieniais lankosi parduotuvėse, o draudimą joms dirbti sekmadieniais ir...

Mockus: šiemet žymiai augo sąnaudos, tai bus aktualu ir kitąmet 18

Jei nebus naujų radikalių ribojimų ir suvaržymų, kitais metais prekybos sektoriuje tikėtinas panašaus tempo...

Prašmatniausi Europos viešbučiai: nakvynės kainos viršija 1.000 Eur

Portalas „luxury-hotels.com“ sudarė brangiausių Senojo žemyno viešbučių reitingą.

Naujas gidas po atsigaunantį Užupį: ką būtina pamatyti

Su šilumos banga atplūdusi bobų vasara – puikus metas pasivaikščioti palei Vilnelę ir pasižvalgyti po patį...

„Iki“ vadovas: galvokite ir apie tai, kaip išlaikyti esamus investuotojus 15

Mažmeninės prekybos sektoriaus augimas 2019 m. sieks 5-6%, o mažmeninės prekybos tinklo „Palink“ apyvarta...

LPSK: prekybininkų inicijuota studija – šantažas 12

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija (LPSK) šią savaitę pristatytą mažmeninės prekybos įmonių darbo...

Vilniaus Kaziuko mugę organizuos „Concept Events & Media“ 4

2019 m. kovo pradžioje rengiamą Vilniaus Kaziuko mugę organizuos nauja bendrovė – konkursą laimėjusi „Concept...

Meidė: neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, abu dalyviai stiprės 11

2019 m. konkurencinė aplinka bus aktyvi, nes neįvykus „Iki“ ir „Rimi“ susijungimui, bus stiprinamos abiejų...

Prekybos karą kol kas laimi Kinija 11

Jei JAV ir Kinijos prekybos karas iš tiesų vyksta, tai bent jau pirmąjį mūšį kol kas akivaizdžiai laimi...

Rinkos
2018.10.12
„1A“ akcijos – jau „Kesko Senukai Digital“ portfelyje 3

Suomijos koncerno „Kesko“ grupei priklausanti kompanija „Kesko Senukai Digital“ tapo viena pirmaujančių...

Iš privačių mokyklų daugiausiai pelno uždirbo Karalienės Mortos mokykla Premium 23

Iš nevalstybinių Lietuvos mokyklų didžiausią iki­mo­kestinį pelną 2017 m. uždirbo UAB Karalienės Mortos...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau