Prekių ir paslaugų tendencija: senjorams duris veria vis plačiau

Publikuota: 2015-10-03
„Apranga“ valdybos narys, generalinis direktorius Rimantas Perveneckas, „15min.lt“ / „Scanpix“ nuotr.
„Apranga“ valdybos narys, generalinis direktorius Rimantas Perveneckas, „15min.lt“ / „Scanpix“ nuotr.
 

Vyresni vartotojai Europoje vis svarbesni: jų daug, jie aktyvūs, nori keliauti ir gali pirkti. Nenuostabu, kad daugėja ir jiems skirtų prekių bei paslaugų. Lietuvoje taip pat jaučiama vis didesnė vyresnių žmonių įtaka, ji, prognozuojama, dar augs.

„Akivaizdžiai daugėja vyresnių vartotojų, ateina nauja karta, vyresni ir pensinio amžiaus žmonės perka parduotuvėse. Rinkoje atsiranda ir kitokių prekių, ne vien jaunimo ar prabangos, kaip vyravo pastaraisiais metais, paklausa“, – tokias tendencijas Lietuvoje mato Rimantas Perveneckas, drabužių prekybos „Aprangos grupės“ vadovas.

Jis sako, kad ir naujos drabužių parduotuvės jau skirtos ne tik išimtinai jaunimui, bet ir subrendusiems vartotojams, kuriems reikia kitokių prekių konstrukcijų, kito mados supratimo bei kitos dydžių skalės.

„Tad prekybininkai, taip pat „Apranga“, vienareikšmiškai atsižvelgs į šias tendencijas“, – sako p. Perveneckas.

infogr.am::infogram_0_pensinio-72735028

Išskirtinai klientams

Drabužių segmentas Europoje greitai reaguoja į vartotojų pokyčius, kai kur sėkmingai veikia ir tikslingai į vyresnius klientus nukreiptos mados parduotuvės. Vienas iš tokių tinklų – plėtrą Vokietijoje vykdantis „Adler“ – siūlo didesnių dydžių pasirinkimą, didesnes persirengimo kabinas, aiškiau perskaitomas etiketes, rašo „The Finansial Times“. Lotharas Schäferis, „Adler“ vadovas, pabrėžia, kad tikslinė jų auditorija yra vyresni – nuo 45 metų ir daugiau – pirkėjai. Tai yra pusė Vokietijos populiacijos.

„Mes taikome į tuos, kurie, kaip sakome, yra geriausio amžiaus, – sako p. Schäferis. – Jie aktyvūs sulaukę per 70 metų, gali leistis su kalnų dviračiais į Alpes, mėgsta džinsus, ryškias spalvas ir nenori senamadiškų drabužių.“

Lietuvos rinka turbūt per maža specializuotiems prekybos tinklams, skirtiems senjorams, tačiau naujų pasiūlymų vyresniems imasi ne tik drabužių, bet ir kitų paslaugų teikėjai.

„Vyresni žmonės dažniau lanko sporto klubus, jų perkamų abonementų laikotarpis ilgėja, tai irgi geras ženklas“, – tendenciją mato Vidmantas Šiugždinis, sporto klubus valdančios bendrovės „Impuls LTU“ direktorius. Pasak jo, brandesnei auditorijai sveikata yra svarbi, tai rodo ir vartotojų apklausos. Dabar esą stiprėja supratimas, kad savimi reikia rūpintis nuolat.

„Anksčiau senjorai ateidavo paplaukioti baseine, pailsėti sūkurinėse voniose. Dabar jie vis dažniau eina į salę, į grupinius užsiėmimus“, – pokyčius mato pašnekovas. Palyginti su tendencijomis Vakarų Europoje, Lietuvoje vyresnių sporto klubų klientų, pasak jo, dar yra gerokai mažiau, tai lemia ir perkamoji galia, vis dar esanti silpna. „Impuls LTU“ kuria užsiėmimus senjorams, sales gausiau papildo širdies treniruokliais ir pan. Kainų pasiūlymai – pasak pašnekovo, taip pat vienas iš gerų būdų pritraukti vyresnių klientų.

Reikės atsižvelgti

Kasdienių prekių pardavėjai labai didelės senjorų įtakos prekybai dar nejaučia, nors dalis jau įtraukė šį vartotojų segmentą į lojalumo programas. Pavyzdžiui, „Iki“ siūlo specialias nuolaidas, „Senjorų dienas“.

Renata Saulytė, tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė, sako, kad pagrindiniai jų pirkėjai yra šeimos, tačiau jie vienodą dėmesį stengiasi skirti visoms pirkėjų grupėms.

„Jau kurį laiką visuomenė sensta, mes, prekybininkai, taip pat tai jaučiame“, – sako p. Saulytė ir priduria, kad šiai pirkėjų grupei ateityje vis dėlto ketinama skirti kur kas daugiau dėmesio.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 22 d.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Verslas kyla prieš iniciatyvą į taromatus rinkti vyno bei degtinės butelius Premium 14

Šiandien Seimo Aplinkos komitetas spręs, ar įjungti žalią šviesą Seimo narės Virginijos Vingrienės...

Paslaugos
05:45
„Biosalą“ pardavę akcininkai įsigytų kasdienių prekių distribucijos ar gamybos įmonę Premium

Rengdamasi didžiausio pasaulyje prekybininko „Amazon“ plėtrai į Lietuvą – o tai galėtų įvykti ir artimiausių...

Prekyba
05:45
Miestiečiai tampa pažangiais daržininkais – „iškankintų“ augalų jiems nereikia Premium

Stiprėjanti sveikos gyvensenos mada augina sėklų ir sodo bei daržo reikmenų prekybininkų apyvartas. Nesvarbu,...

Gazelė
05:45
Internete neteisėtai naudojamasi LRT laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu

LRT pasiekė informacija, kad internete, prisidengdami LRT televizijos laidos „Klauskite daktaro“ pavadinimu...

Rinkodara
2019.07.16
K. Taukačikas: nuo komunikacijos elektrobusų gamybos įmonėje nepabėgau Premium 5

Ilgametis komunikacijos agentūros „Bosanova“ vadovas Kristinas Taukačikas, šiemet pardavęs didžiąją dalį...

Rinkodara
2019.07.16
Seimas nesvarstys reklamos LRT draudimo

Parlamentarai antradienį nutarė, kad nesvarstys projekto, kuriuo siūloma uždrausti visą reklamą Lietuvos...

Rinkodara
2019.07.16
Prekybininkams nebereikia pildyti kasos aparatų žurnalų 1

Nuo liepos 2 d. nebeprivaloma kiekvienos kasos aparato naudojimo dienos pradžioje ir pabaigoje žurnalą...

Prekyba
2019.07.16
Vilnių sieks paversti siuntų iš Kinijos logistikos centru Europoje 2

„Lietuvos geležinkeliai“ krovinius iš Kinijos rengiasi gabenti tiesiogiai, be logistikos partnerių, o...

„Vičiūnai“ įsteigė pardavimų įmonę Tbilisyje 2

„Vičiūnų grupė“ toliau plečia savo prekybos ir platinimo tinklą užsienyje – pernai įsteigtos atstovybės...

Prekyba
2019.07.16
Pagal vartotojų teisių apsaugą Lietuva – tarp ES atsilikėlių 3

Valstybės kontrolės atliktas auditas atskleidė, kad trečdalis vartotojų Lietuvoje susiduria su klaidinančia...

Verslo aplinka
2019.07.16
Atidaro pirmą „Apollo“ kino teatrą, lyderė „Forum Cinemas“ – rami Premium 6

Kino teatrų verslas reikalauja didelių, daugiamečių investicijų, o plėtra tiesiogiai priklauso nuo prekybos...

Prekyba
2019.07.15
Prasidėjo didžiausias „Amazon“ išpardavimas 4

Svarbiausias JAV prekybos milžinės „Amazon“ rinkodaros renginys „Prime Day“, kurio metu registruotiems...

Prekyba
2019.07.15
Televizijose dirbusi M. Žvinklytė tapo „Vilandros“ direktore Premium 5

Didmeninės prekybos bendrovė „Vilandra“ atsirinko naują vadovę Moniką Žvinklytę, kuri iki šiol daugiausia...

Prekyba
2019.07.15
„Audimas“ patyrė skaudų pralaimėjimą „Audi AG“ Premium 38

Europos Sąjungos Bendrasis Teismas patvirtino ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) sprendimą, pagal...

Pramonė
2019.07.15
„Conrestos“ prekės ženklo pokyčiai – evoliucija į naują, visapusiškai modernų etapą Verslo tribūna 7

Šiemet dešimtmetį mininti generalinės rangos bendrovė, atnaujinusi savo prekės ženklą, teigia, kad pokyčiai...

Statyba ir NT
2019.07.15
„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Labiausiai augo didžiosios komunikacijos agentūros 2

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai RSVA priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2018 m. augo 31%, o...

Rinkodara
2019.07.14
„F1“ vardu neteisėtai paženklinti saldainiai nepasiekė Lietuvos vartotojų 1

Lietuvos apeliacinis teismas padėjo tašką dar vienoje saldumynų byloje. Šį kartą į teisininkų akiratį pateko...

Rinkodara
2019.07.14
Apsipirkimas per išmaniuosius garsiakalbius lenkia prognozes

Apsipirkimų per išmaniuosius garsiakalbius kaip „Amazon Echo“ ar „Google Home“ daugėja greičiau nei anksčiau...

Prekyba
2019.07.13
„Maxima grupės“ valdoma „Stokrotka“ pernai didino pajamas 2

Didžiausios Baltijos šalyse mažmeninės prekybos grupės „Maxima grupė“ valdomas Lenkijos tinklas „Stokrotka“...

Prekyba
2019.07.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau