Prekių ir paslaugų tendencija: senjorams duris veria vis plačiau

Publikuota: 2015-10-03
„Apranga“ valdybos narys, generalinis direktorius Rimantas Perveneckas, „15min.lt“ / „Scanpix“ nuotr.
„Apranga“ valdybos narys, generalinis direktorius Rimantas Perveneckas, „15min.lt“ / „Scanpix“ nuotr.
 

Vyresni vartotojai Europoje vis svarbesni: jų daug, jie aktyvūs, nori keliauti ir gali pirkti. Nenuostabu, kad daugėja ir jiems skirtų prekių bei paslaugų. Lietuvoje taip pat jaučiama vis didesnė vyresnių žmonių įtaka, ji, prognozuojama, dar augs.

„Akivaizdžiai daugėja vyresnių vartotojų, ateina nauja karta, vyresni ir pensinio amžiaus žmonės perka parduotuvėse. Rinkoje atsiranda ir kitokių prekių, ne vien jaunimo ar prabangos, kaip vyravo pastaraisiais metais, paklausa“, – tokias tendencijas Lietuvoje mato Rimantas Perveneckas, drabužių prekybos „Aprangos grupės“ vadovas.

Jis sako, kad ir naujos drabužių parduotuvės jau skirtos ne tik išimtinai jaunimui, bet ir subrendusiems vartotojams, kuriems reikia kitokių prekių konstrukcijų, kito mados supratimo bei kitos dydžių skalės.

„Tad prekybininkai, taip pat „Apranga“, vienareikšmiškai atsižvelgs į šias tendencijas“, – sako p. Perveneckas.

infogr.am::infogram_0_pensinio-72735028

Išskirtinai klientams

Drabužių segmentas Europoje greitai reaguoja į vartotojų pokyčius, kai kur sėkmingai veikia ir tikslingai į vyresnius klientus nukreiptos mados parduotuvės. Vienas iš tokių tinklų – plėtrą Vokietijoje vykdantis „Adler“ – siūlo didesnių dydžių pasirinkimą, didesnes persirengimo kabinas, aiškiau perskaitomas etiketes, rašo „The Finansial Times“. Lotharas Schäferis, „Adler“ vadovas, pabrėžia, kad tikslinė jų auditorija yra vyresni – nuo 45 metų ir daugiau – pirkėjai. Tai yra pusė Vokietijos populiacijos.

„Mes taikome į tuos, kurie, kaip sakome, yra geriausio amžiaus, – sako p. Schäferis. – Jie aktyvūs sulaukę per 70 metų, gali leistis su kalnų dviračiais į Alpes, mėgsta džinsus, ryškias spalvas ir nenori senamadiškų drabužių.“

Lietuvos rinka turbūt per maža specializuotiems prekybos tinklams, skirtiems senjorams, tačiau naujų pasiūlymų vyresniems imasi ne tik drabužių, bet ir kitų paslaugų teikėjai.

„Vyresni žmonės dažniau lanko sporto klubus, jų perkamų abonementų laikotarpis ilgėja, tai irgi geras ženklas“, – tendenciją mato Vidmantas Šiugždinis, sporto klubus valdančios bendrovės „Impuls LTU“ direktorius. Pasak jo, brandesnei auditorijai sveikata yra svarbi, tai rodo ir vartotojų apklausos. Dabar esą stiprėja supratimas, kad savimi reikia rūpintis nuolat.

„Anksčiau senjorai ateidavo paplaukioti baseine, pailsėti sūkurinėse voniose. Dabar jie vis dažniau eina į salę, į grupinius užsiėmimus“, – pokyčius mato pašnekovas. Palyginti su tendencijomis Vakarų Europoje, Lietuvoje vyresnių sporto klubų klientų, pasak jo, dar yra gerokai mažiau, tai lemia ir perkamoji galia, vis dar esanti silpna. „Impuls LTU“ kuria užsiėmimus senjorams, sales gausiau papildo širdies treniruokliais ir pan. Kainų pasiūlymai – pasak pašnekovo, taip pat vienas iš gerų būdų pritraukti vyresnių klientų.

Reikės atsižvelgti

Kasdienių prekių pardavėjai labai didelės senjorų įtakos prekybai dar nejaučia, nors dalis jau įtraukė šį vartotojų segmentą į lojalumo programas. Pavyzdžiui, „Iki“ siūlo specialias nuolaidas, „Senjorų dienas“.

Renata Saulytė, tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė, sako, kad pagrindiniai jų pirkėjai yra šeimos, tačiau jie vienodą dėmesį stengiasi skirti visoms pirkėjų grupėms.

„Jau kurį laiką visuomenė sensta, mes, prekybininkai, taip pat tai jaučiame“, – sako p. Saulytė ir priduria, kad šiai pirkėjų grupei ateityje vis dėlto ketinama skirti kur kas daugiau dėmesio.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 22 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
6 vietinių turistų tipai  1

Kokie turistai keliauja po Lietuvą? Kaip skiriasi skirtingų keliautojų segmentų poreikiai ir galimybės?...

Tyrimas: 70% lietuvių ilgąsias atostogas leidžia Lietuvoje, 27% nuomojasi būstą iš privačių asmenų

Lietuvos gyventojai po savo šalį bent su viena nakvyne keliauja vidutiniškai 4 kartus per metus, vienai...

„Pigu“ finansų analizė: EBITDA žemumose, pinigų srautas iš pagrindinės veiklos lieka teigiamas Premium 7

Elektroninės komercijos lyderės Baltijos šalyse „Pigu“ finansinių metų, kurie baigėsi 2018 m. kovo 31 d.,...

Ekspertai: „Lidl“ šiemet pagal pardavimus aplenks „Norfą“ Premium 16

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl Lietuva“ 2018 finansiniais metais pagal pardavimų apimtį aplenks...

Vilniaus centre atidaryta naujos kartos „SportsDirect.com“ parduotuvė 1

Vilniaus Gedmino pr. duris atvėrė naujos koncepcijos „SportsDirect.com“ parduotuvė. Lietuva tapo pirmąja...

Inovacijos iš esmės transformuos mūsų kasdienį apsipirkimą 3

Prekybos sektoriuje vis didesnį vaidmenį vaidina ne parduodamas produktas, o pirkėjo patirtis įsigyjant jį.

Alytaus rajono savivaldybė gyventojams išdalins 750 dūmų detektorių 1

Alytaus rajono savivaldybė su ugniagesiais vykdo prevencinę akciją, kurios metu gyventojams ruošiasi...

TOP20 didžiausių odontologijos įmonių pagal 2017 m. pajamas 2

VŽ sudarė daugiausia pajamų pernai gavusių odontologijos paslaugų įmonių dvidešimtuką. Sąrašo viršūnėje – UAB...

Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai Ctrip Commerce...

Rinkodara
2018.12.15
6 įtartinų e. parduotuvių požymiai

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC) įspėja, kad prieš šventes ir šventiniu laikotarpiu,...

Technologijos
2018.12.15
Prekyba: apyvartų augimas 2019 m. šiek tiek sulėtės, bet liks solidus Premium

Didelis iššūkis prekybos tinklams ir toliau bus jiems metami kaltinimai dėl kylančių kainų, nes 2019 m.

Verslo klasė
2018.12.15
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium 1

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

„Pigu“ naujus terminalus įrengė „Rimi“ parduotuvėse

Sparčiai besiplečianti elektroninė parduotuvė „Pigu“ pasiūlė naują prekių atsiėmimo būdą – „Pigu“ terminalus.

Lietuvių kuriamas sprendimas sutrumpins PVM susigrąžinimą iki kelių minučių Premium

Iš JAV ar Azijos į ES valstybes atvykę turistai čia išleidžia vis daugiau pinigų, tačiau kad galėtų...

„Maximai“ skirta bauda už vartotojų klaidinimą 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17.000 Eur baudą mažmeninės prekybos UAB „Maxima LT“.

Rinkodara
2018.12.14
Pašto sektoriaus pajamos III ketv. padidėjo 1,5%

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018 m. III ketvirtį sudarė...

Baltijos šalių vartojimas artėja prie ES vidurkio 7

Trijų Baltijos šalių vartojimas artėja prie Europos Sąjungos (ES) vidurkio, o daugiausiai regione išleidžia...

Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
2018.12.14
Netikėta BDAR pasekmė – kokybiškesnė tiesioginė rinkodara Premium

Verslas baiminosi, kad, įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR), tiesioginės rinkodaros...

Rinkodara
2018.12.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau