Prekių ir paslaugų tendencija: senjorams duris veria vis plačiau

Publikuota: 2015-10-03
„Apranga“ valdybos narys, generalinis direktorius Rimantas Perveneckas, „15min.lt“ / „Scanpix“ nuotr.
„Apranga“ valdybos narys, generalinis direktorius Rimantas Perveneckas, „15min.lt“ / „Scanpix“ nuotr.
 

Vyresni vartotojai Europoje vis svarbesni: jų daug, jie aktyvūs, nori keliauti ir gali pirkti. Nenuostabu, kad daugėja ir jiems skirtų prekių bei paslaugų. Lietuvoje taip pat jaučiama vis didesnė vyresnių žmonių įtaka, ji, prognozuojama, dar augs.

„Akivaizdžiai daugėja vyresnių vartotojų, ateina nauja karta, vyresni ir pensinio amžiaus žmonės perka parduotuvėse. Rinkoje atsiranda ir kitokių prekių, ne vien jaunimo ar prabangos, kaip vyravo pastaraisiais metais, paklausa“, – tokias tendencijas Lietuvoje mato Rimantas Perveneckas, drabužių prekybos „Aprangos grupės“ vadovas.

Jis sako, kad ir naujos drabužių parduotuvės jau skirtos ne tik išimtinai jaunimui, bet ir subrendusiems vartotojams, kuriems reikia kitokių prekių konstrukcijų, kito mados supratimo bei kitos dydžių skalės.

„Tad prekybininkai, taip pat „Apranga“, vienareikšmiškai atsižvelgs į šias tendencijas“, – sako p. Perveneckas.

infogr.am::infogram_0_pensinio-72735028

Išskirtinai klientams

Drabužių segmentas Europoje greitai reaguoja į vartotojų pokyčius, kai kur sėkmingai veikia ir tikslingai į vyresnius klientus nukreiptos mados parduotuvės. Vienas iš tokių tinklų – plėtrą Vokietijoje vykdantis „Adler“ – siūlo didesnių dydžių pasirinkimą, didesnes persirengimo kabinas, aiškiau perskaitomas etiketes, rašo „The Finansial Times“. Lotharas Schäferis, „Adler“ vadovas, pabrėžia, kad tikslinė jų auditorija yra vyresni – nuo 45 metų ir daugiau – pirkėjai. Tai yra pusė Vokietijos populiacijos.

„Mes taikome į tuos, kurie, kaip sakome, yra geriausio amžiaus, – sako p. Schäferis. – Jie aktyvūs sulaukę per 70 metų, gali leistis su kalnų dviračiais į Alpes, mėgsta džinsus, ryškias spalvas ir nenori senamadiškų drabužių.“

Lietuvos rinka turbūt per maža specializuotiems prekybos tinklams, skirtiems senjorams, tačiau naujų pasiūlymų vyresniems imasi ne tik drabužių, bet ir kitų paslaugų teikėjai.

„Vyresni žmonės dažniau lanko sporto klubus, jų perkamų abonementų laikotarpis ilgėja, tai irgi geras ženklas“, – tendenciją mato Vidmantas Šiugždinis, sporto klubus valdančios bendrovės „Impuls LTU“ direktorius. Pasak jo, brandesnei auditorijai sveikata yra svarbi, tai rodo ir vartotojų apklausos. Dabar esą stiprėja supratimas, kad savimi reikia rūpintis nuolat.

„Anksčiau senjorai ateidavo paplaukioti baseine, pailsėti sūkurinėse voniose. Dabar jie vis dažniau eina į salę, į grupinius užsiėmimus“, – pokyčius mato pašnekovas. Palyginti su tendencijomis Vakarų Europoje, Lietuvoje vyresnių sporto klubų klientų, pasak jo, dar yra gerokai mažiau, tai lemia ir perkamoji galia, vis dar esanti silpna. „Impuls LTU“ kuria užsiėmimus senjorams, sales gausiau papildo širdies treniruokliais ir pan. Kainų pasiūlymai – pasak pašnekovo, taip pat vienas iš gerų būdų pritraukti vyresnių klientų.

Reikės atsižvelgti

Kasdienių prekių pardavėjai labai didelės senjorų įtakos prekybai dar nejaučia, nors dalis jau įtraukė šį vartotojų segmentą į lojalumo programas. Pavyzdžiui, „Iki“ siūlo specialias nuolaidas, „Senjorų dienas“.

Renata Saulytė, tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė, sako, kad pagrindiniai jų pirkėjai yra šeimos, tačiau jie vienodą dėmesį stengiasi skirti visoms pirkėjų grupėms.

„Jau kurį laiką visuomenė sensta, mes, prekybininkai, taip pat tai jaučiame“, – sako p. Saulytė ir priduria, kad šiai pirkėjų grupei ateityje vis dėlto ketinama skirti kur kas daugiau dėmesio.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 22 d.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Maitinimo paslaugų bendrovė „Pontem“ keičia pavadinimą Premium 2

UAB „Pontem“ valdybos sprendimu nuo 2020 m. sausio 29 d. keičia bendrovės pavadinimą į UAB „Handelshus“.

Prekyba
2020.01.17
Kinija nepateisina Lietuvos eksportuotojų lūkesčių

Lietuvos įmonės kasmet sulaukia naujų leidimų eksportuoti produkciją į trečiąsias šalis, o pernai plačiau...

Pramonė
2020.01.17
Importo ir eksporto kainų statistika: išsiskiria gamtiniai ištekliai 

Per metus (2019 m. lapkritį, palyginti su 2018 m. lapkričiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 1,4%,...

Prekyba
2020.01.17
Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Estijos „UP Invest“ leista įsigyti „Baltic Ticket“

Konkurencijos taryba leido Estijos įmonei „UP Invest“ įsigyti 100% Estijos bilietų platinimo bendrovės...

Prekyba
2020.01.16
Prie Rotušės atidaryta nauja „Max Mara Weekend“ parduotuvė

Drabužių mažmeninės prekybos „Aprangos“ grupė Vilniuje plečia „Max Mara Weekend“ prekės ženklo parduotuvių...

Prekyba
2020.01.16
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Aplinkos apsaugos agentūra dėl „Grigeo“ tariasi su Europos Komisija Premium

Dėl „Grigeo“ teisės toliau naudoti ES ekologinį ženklą („EU Ecolable“) žymint savo produkciją Aplinkos...

Prekyba
2020.01.15
„Maxima“ ir „Iki“ atidarė po naują parduotuvę 1

Didieji prekybos tinklai „Maxima“ ir „Iki“ antrą metų savaitę atidarė po parduotuvę: „Iki“ šis atidarymas...

Prekyba
2020.01.15
Kalėdinės prekybos rezultatai: tinklai fiksuoja augimą Premium

Pagrindinių mažmeninės prekybos tinklų 2019 m. gruodžio pardavimo pajamos buvo didesnės negu 2018 m.

Prekyba
2020.01.15
Per penkerius metus IKEA pardavimai Lietuvoje padvigubėjo Premium 1

Prekybos centrą IKEA Vilniuje valdanti bendrovė „Felit“ praėjusiais finansiniais metais uždirbo 7,14 mln. Eur...

Prekyba
2020.01.15
IKEA atšaukia iš rinkos dalį kelioninių puodelių

IKEA atšaukia iš rinkos Indijoje pagamintus kelioninius puodelius „Troligtvis“ ir ragina vartotojus jais...

Prekyba
2020.01.15
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Teismo verdiktas: „Norfos mažmena“ ir „Rivona“ nubaustos pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas antradienį paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino...

Prekyba
2020.01.14
Studija: TOP 10 vartojimo tendencijų 2020 m. Premium

Tarptautinės tyrimų bendrovės „Euromonitor International“ išleistoje kasmetinėje studijoje identifikuojamos...

Prekyba
2020.01.14
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
Parduodama legendinė Palangos „Šachmatinė“ 

Palangoje, J. Basanavičiaus gatvėje, šalia Palangos tilto bei Jūratės ir Kastyčio skvero parduodamas 1.300...

Prekyba
2020.01.14
„Modus Group“ energetikos verslą telkia po vienu prekės ženklu

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ atsinaujinančios energetikos veiklas telkia po vienu prekės ženklu...

Rinkodara
2020.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau