Privačias etiketes išbando daugelis, bet pardavimai dar maži

Publikuota: 2015-09-02
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Du iš penkių pirkėjų Lietuvoje dažnai perka prekybos tinklų privačių prekės ženklų produktus, rodo Lietuvos gyventojų apklausa. Šių produktų neperkantis atsakė tik kas dešimtas respondentas. Tačiau tokių prekių pardavimo statistika dar gerokai atsilieka nuo Europos vidurkio.

Bendrovės „Norstat“ atliktos apklausos apie prekybos tinklų privačius prekinius ženklus rezultatai atskleidė, jog bent kartą per savaitę Lietuvoje šiuos produktus perka maždaug kas šeštas pirkėjas. Ketvirtadalis apsiperkančių didžiosiose maisto prekių parduotuvėse juos įtraukia į mėnesinį pirkinių planą.

„Stebime tendenciją, kad šios prekės kasmet tampa vis populiaresnės. Kai kurie produktai, pavyzdžiui, ledai, sūreliai, kiaušiniai populiarumu lenkia net ir žinomus prekinius ženklus. Taip yra todėl, kad pirkėjai, ieškodami kainos ir kokybės kriterijus atitinkančių prekių, vis dažniau atkreipia dėmesį, kad įtraukti šias prekes į savo kasdienių pirkinių krepšelį yra naudinga finansiškai“, – pranešime teigia Andrius Petraitis, prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovas.

Pasak jo, kaina aktuali ne tik mažas pajamas gaunantiems, kaip įprasta manyti, bet ir daugiau uždirbantiems pirkėjams.

„Tai patvirtina ir apklausa, kurios metu paaiškėjo, kad būtent vidutines pajamas gaunantys, vyresni ir didmiesčių gyventojai dažniau atkreipia dėmesį į šias prekes lentynose“, – sako p. Petraitis.

Dar per mažai

Tuo tarpu Artūras Urbonavičius, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas, atkreipia dėmesį, jog privatūs prekių ženklai Europoje vis dar yra daug populiaresni nei Lietuvoje.

„Nors mes turime gana stipriai koncentruotą šiuolaikinių prekybos tinklų struktūrą, tačiau mūsų šalyje privatūs prekės ženklai sudaro mažiau nei 10%, kai, pavyzdžiui, Šveicarijoje – 45% visų mažmenos pardavimų,“ – sako jis.

Paklausti, kodėl perka privačią prekybos tinklų produkciją, respondentai dažniausiai teigė, jog jų apsisprendimą lemia labai geras šių produktų kainos ir kokybės santykis. Tai patvirtina ir „Nielsen“ tyrimai, kurie rodo, kad renkantis prekę pirkėjui šis santykis yra svarbiausias.

„Lyderiaujantys prekybos tinklai Lietuvoje pastaruosius metus orientavosi į vidutinių kainų ar net premium segmento privačių prekinių ženklų plėtrą. Manau, kad tai buvo sėkmingas sprendimas, kuris ateityje padės pritraukti daugiau šių produktų pirkėjų“, – svarsto p. Urbonavičius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Daugiausiai Lietuvoje išleidžia airių turistai, taupiausi – latviai ir estai

2017 m. į Lietuvą su viena ar daugiau nakvynių atvykę užsieniečiai išleido 871,5 mln. Eur – 8,1% daugiau nei...

Šiukštu, tik nespauskite eurais! 1

Praleidęs smagias atostogas užsienyje retas susimąsto, kad grynindamas pinigus ar atsiskaitydamas mokėjimo...

Finansai
2018.06.23
Lietuviai apsipirkimui užsienyje išleidžia daugiausia iš Baltijos šalių 2

Lietuviai apsipirkimui užsienyje išleidžia daugiausia pinigų iš visų Baltijos šalių. Daugiausia lietuviai ir...

Čekių loterija atnešė beveik 2 mln. Eur papildomų mokesčių į biudžetą 7

Praėjusių metų pabaigoje prasidėjusi čekių loterija į valstybės biudžetą papildomai atnešė 1,85 mln. Eur...

Finansai
2018.06.23
Lietuvos eksportas per metus paaugo 16,8% 10

2017 m. prekių eksportuota už 26,41 mlrd. Eur, importuota už 28,52 mlrd. Eur, tad Lietuvos užsienio prekybos...

„Maximai LT“ nepavyko apskųsti 15.000 Eur baudos

Mažmeninės prekybos tinklą „Maxima“ valdančiai bendrovei „Maxima LT“ nepavyko apskųsti Valstybinės vartotojų...

Smulkieji išlaukia progos: parduotuvę Vilniaus senamiestyje įkūrė už 2.000 Eur Premium

Nedideli gamintojai, jau pažįstami savo pirkėjui, atsisako brangiai nuomojamų prekybos vietų ir pasikliauna...

Įsigaliojo ES muitai amerikietiškai produkcijai

Penktadienį įsigaliojo ES muitai, kuriuos Europa įvedė kaip atsaką į JAV prezidento Donaldo Trumpo agresyvią...

Verslo aplinka
2018.06.22
Iš darbdavio įsigijęs nuostolingą verslo dalį, per metus pastatė įmonę ant kojų Premium

Turėti tik vieną pirkėją yra rizikinga, tačiau būti priklausomam nuo vienintelio tiekėjo – rizika ne ką...

Verslo pusryčių tema – draudimų ir reguliavimo pasekmės verslui Rėmėjo turinys 2

Praėjusį trečiadienį asociacija „American Chamber of Commerce in Lithuania“ pakvietė verslininkus į...

Verslo aplinka
2018.06.22
„Kesko Senukai“ perka e. prekybos grupę „1A“ 11

Prekybos tinklas „Kesko Senukai“ taps didžiausiu Baltijos šalyse veikiančios e. prekybos grupės „1A“...

„Kesko Senukai“ Vilniuje atidarys statybų profesionalams skirtą prekybos erdvę-sandėlį 5

Kitą savaitę „Kesko Senukai“ Vilniuje atidarys statybų 1,5 mln. Eur kainavusį, specialistams bei statantiems...

Išpasakojo didžiausio istorijoje lietuvių pirkinio užsienyje detales Premium 10

Sunkiai pasiekiami sandorio įgyvendinimo terminai, gyvenimas lėktuvuose ir automobiliuose, kreivokas švedų...

Rinkos
2018.06.20
„Neste Lietuva“ šiemet planuoja plėsti degalinių tinklą 4

Suomijos kapitalo automatinių degalinių tinklą valdanti bendrovė „Neste Lietuva“ šiemet planuoja atidaryti...

EVD: Konkurencijos taryba tiria vaistinių kainas bei susijusius įkainius 2

Kovo pabaigoje tyrimą dėl šalyje veikiančių vaistinių tinklų galimo kartelinio susitarimo pradėjusi...

Po muitų Kinijai atvėso JAV verslo palankumas Trumpui Premium

Donaldui Trumpui, JAV prezidentui, praėjusią savaitę paskelbus apie muitų kiniškoms prekėms paketą, o,...

Verslo aplinka
2018.06.19
Kai kurios „Lidl“, „Maxima“, „Rimi“ parduotuvės vasarą dirba ilgiau

Atsižvelgdami į pirkėjų srautus vasarą, prekybos tinklai ilgina darbo laiką kai kuriose parduotuvėse...

VVTAT nubaudė „Norfą“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skyrė sankciją UAB „Norfos mažmena“ už nesąžiningą...

Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Barboros“ ir „Assorti“ prekių išvežiojimo sprendimų palyginimas Premium

Elektroninės prekybos maisto produktais versle reikšmingą kaštų dalį sudaro prekių pristatymas. Šio verslo...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau