Privačias etiketes išbando daugelis, bet pardavimai dar maži

Publikuota: 2015-09-02
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Du iš penkių pirkėjų Lietuvoje dažnai perka prekybos tinklų privačių prekės ženklų produktus, rodo Lietuvos gyventojų apklausa. Šių produktų neperkantis atsakė tik kas dešimtas respondentas. Tačiau tokių prekių pardavimo statistika dar gerokai atsilieka nuo Europos vidurkio.

Bendrovės „Norstat“ atliktos apklausos apie prekybos tinklų privačius prekinius ženklus rezultatai atskleidė, jog bent kartą per savaitę Lietuvoje šiuos produktus perka maždaug kas šeštas pirkėjas. Ketvirtadalis apsiperkančių didžiosiose maisto prekių parduotuvėse juos įtraukia į mėnesinį pirkinių planą.

„Stebime tendenciją, kad šios prekės kasmet tampa vis populiaresnės. Kai kurie produktai, pavyzdžiui, ledai, sūreliai, kiaušiniai populiarumu lenkia net ir žinomus prekinius ženklus. Taip yra todėl, kad pirkėjai, ieškodami kainos ir kokybės kriterijus atitinkančių prekių, vis dažniau atkreipia dėmesį, kad įtraukti šias prekes į savo kasdienių pirkinių krepšelį yra naudinga finansiškai“, – pranešime teigia Andrius Petraitis, prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovas.

Pasak jo, kaina aktuali ne tik mažas pajamas gaunantiems, kaip įprasta manyti, bet ir daugiau uždirbantiems pirkėjams.

„Tai patvirtina ir apklausa, kurios metu paaiškėjo, kad būtent vidutines pajamas gaunantys, vyresni ir didmiesčių gyventojai dažniau atkreipia dėmesį į šias prekes lentynose“, – sako p. Petraitis.

Dar per mažai

Tuo tarpu Artūras Urbonavičius, „Nielsen“ prekybos analitikos vadovas, atkreipia dėmesį, jog privatūs prekių ženklai Europoje vis dar yra daug populiaresni nei Lietuvoje.

„Nors mes turime gana stipriai koncentruotą šiuolaikinių prekybos tinklų struktūrą, tačiau mūsų šalyje privatūs prekės ženklai sudaro mažiau nei 10%, kai, pavyzdžiui, Šveicarijoje – 45% visų mažmenos pardavimų,“ – sako jis.

Paklausti, kodėl perka privačią prekybos tinklų produkciją, respondentai dažniausiai teigė, jog jų apsisprendimą lemia labai geras šių produktų kainos ir kokybės santykis. Tai patvirtina ir „Nielsen“ tyrimai, kurie rodo, kad renkantis prekę pirkėjui šis santykis yra svarbiausias.

„Lyderiaujantys prekybos tinklai Lietuvoje pastaruosius metus orientavosi į vidutinių kainų ar net premium segmento privačių prekinių ženklų plėtrą. Manau, kad tai buvo sėkmingas sprendimas, kuris ateityje padės pritraukti daugiau šių produktų pirkėjų“, – svarsto p. Urbonavičius.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
IKEA mažo formato parduotuvės nepasiteisino: Lietuvos verslininkų nuomonė Premium 2

Švedijos baldų mažmeninės prekybos įmonės IKEA parduotuvės miestų centruose Norvegijoje nepasiteisino, todėl...

Ekspertai: pasaulyje – vėžio gydymo proveržis, o Lietuva atsilieka 9

Nepaisant pasaulinių laimėjimų, Lietuvoje išgyvenamumas sergant onkologiniais susirgimais išlieka vienas...

Laisvalaikis
2018.09.23
Maljorkoje atidarys viešbutį tik moterims 2

Maljorkoje planuojama atidaryti viešbutį, skirtą tik moterims. Verslininkai tikisi, kad tokia koncepcija...

Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją.

Daugiausiai uždirbęs Lietuvos advokatas pernai gavo 2,2 mln. Eur pajamų 10

2,214 mln. Eur – tokios buvo didžiausios vieno Lietuvos advokato 2017 m. apmokestinamosios pajamos, rodo...

„Tesco“ pristato naują žemų kainų parduotuvių formatą 1

Pagrindinis Didžiosios Britanijos mažmeninės prekybos tinklas „Tesco“ žengia koja kojon su sparčiai...

Religinis turizmas – vien popiežiaus vizito gali nepakakti

Rengiantis popiežiaus Pranciškaus vizitui, susigriebta, kad religinio ir piligriminio turizmo niša mūsų...

Pasirašyta sutartis dėl „Lidl“ logistikos centro Rygoje statybos 5

Dvi Latvijos įmonės – statybų bendrovė SIA „Merks“, AS „Merko Ehitus group“ antrinė įmonė, ir SIA „Lidl...

Transportas
2018.09.21
VCUP rudenį pasitinka su nauju prekės ženklu 7

Prekybos centras VCUP keičia prekės ženklą. Atsinaujinimo poreikį padiktavo ilgametė patirtis ir klientų...

Rinkodara
2018.09.21
Kur daugiausia užsienyje keliavo Lietuvos gyventojai II ketv. 1

Į užsienį 2018 m. antrąjį ketvirtį keliavo 507.400 šalies gyventojų, arba 9,4% daugiau nei per tą patį 2017...

Po Lietuvą gyventojai šiemet keliavo daugiau, vienai kelionei išleido vidutiniškai 56 Eur

Šalies gyventojų kelionių su viena ir daugiau nakvynių skaičius 2018 m. pirmąjį pusmetį, palyginti su tuo...

Keserauskas: kai kurie ribojimai gali atšaldyti norą imtis verslo Premium 6

Lietuvoje, kaip įprasta rinkos ekonomikos šalyse, natūralus verslo, įskaitant ir prekybos tinklus, augimas...

Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Mituzas: kainos gali kristi tik joms kylant miesto centre 11

Konkurencija kainas tik didina, nes kainos priklauso nuo kvadratinio metro efektyvumo. Jeigu stovėdamas...

Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 6

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Daugėja „Kesko Senukų“ „Proficentrų“

Šią vasarą didžiausią prekybos erdvę „Proficentras1000“ Vilniuje, Savanorių prospekte, atidarę...

„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
„Lidl Lietuvos“ fenomenas: ką rodo finansų ataskaitos Premium 39

Atitraukus žvilgsnį nuo nuosavo kapitalo pelningumo rodiklio, kuris greičiausiai dar gerokai keisis į gerąją...

Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Prie greitkelio Kaune atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1 Premium 3

Kauno UAB „EPRO Group“ atidaro sandėlių ir biurų kompleksą A1, įsikūrusį šalia Vilniaus-Klaipėdos greitkelio.

Statyba ir NT
2018.09.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau