„Google“ algoritmas e. parduotuves privers pasukti galvas

Publikuota: 2015-08-17
Atnaujinta 2015-08-17 10:54
Lucy Nicholson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Lucy Nicholson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

IT gigantė „Google“ atnaujino savo paieškos algoritmą. Specialistai kalba, kad elektroninėms parduotuvėms teks labiau pasistengti, kad išlaikytų pozicijas paieškos laukelyje. O tų, kurios į pokyčius numos ranka, laukia baudos.

„Algoritmo „Panda“ atnaujinimas yra skirtas nekokybiškam turiniui atpažinti, kuris dažniausiai būna kopijuotas, neprofesionalus bei šališkas - nekuriantis jokios pridėtinės vertės skaitytojui. Šis atnaujinimas Lietuvoje daugiausia turėtų paliesti elektronines parduotuves, kurios turi vienodus prekių aprašymus“ – aiškina Žygimantas Mikšta, UAB „Open Planes“, veikiančios „Seo Helis“ pavadinimu, paieškos sistemų optimizavimo (SEO) padalinio vadovas.

Gytis Breikštas, „Bigbox.lt” e. parduotuvę valdančios UAB „Electronic Trade“ vadovas, kalba, kad vidutiniams ir dideliems žaidėjams tai stipriai nepakenks, bet rinkoje paskatins kokybę ir bent jau pagrindinių prekių aprašymai bus kuriami profesionaliau. Tačiau mažesniems tai gali būti stiprus smūgis.

„Galima automatiškai pertransliuoti visą tiekėjo informaciją, todėl pas daugumą e. parduotuvių aprašymai tokie patys, dažnai pateikti anglų kalba ir net nepasivarginta jų išversti, o smulkieji paprastai neturi nei rinkodaros strategijos, nei atrinktų svarbiausių prekių, kurioms sukurtų turinį patys“, – dėsto p. Breikštas.

Anot jo, per dieną atsinaujina kelių šimtų prekių informacija, o didelis asortimentas pareikalautų itin didelių resursų, kad būtų galima sukurti originalius aprašymus visiems produktams. Todėl e. parduotuvės turi išskirti svarbiausias ir į jų pateikimą įdėti daugiau pastangų.

Gresia baudos

Ponas Mikšta pasakoja, kad unikalaus turinio nekuriančioms parduotuvėms gali būti uždėtos algoritmo baudos. Tai reikštų, kad „Google“ paieškoje jų svetainės būtų randamos sunkiau. Anot SEO specialisto, dėl baudos e. parduotuvė paieškoje galėtų nukristi žemyn per 10-30 pozicijų. O tai, priklausomai nuo sektoriaus ir srauto, lankytojų skaičių galėtų sumažinti nuo poros iki poros dešimčių kartų.

„Priklausomai nuo dabartinės tinklalapio būklės, baudos panaikinimui gali užtekti ir 2.000–5.000 Eur. Gali reikėti ir didelių investicijų, siekiančių dešimtis tūkstančių eurų, tačiau didesnės sumos aktualios nebent užsienio projektams arba labai didelio srauto projektams, pavyzdžiui, „Rekvizitai.lt“, bet jie dažniausiai nenukenčia“, – atskleidžia p. Mikšta.

Pajus ne iš karto

Deividas Budginas, komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas, kalba, kad laiko susiimti dar yra, nes šįkart algoritmo pritaikymas visoms svetainėms užtruks.

„Šio algoritmo išskirtinumas yra tas, kad jis labai lėtai paleidžiamas: po truputį veikia skirtingas paieškos frazes, skirtingus portalus. Pavyzdžiui, Lietuvos dabar jis tikrai dar nepalies, nes kol kas yra nukreiptas tik į svetaines anglų kalba, todėl apie poveikį kalbėti anksti, bet yra ženklų, kad e. parduotuvėms tai atsilieps“, – aiškina specialistas.

Pono Budgino teigimu, pozicija paieškoje galės kristi žemyn ir dėl per daug erzinančių išokančių reklaminių skydelių, mobiliosios versijos neturėjimo bei partnerystės rinkodaros (angl. affiliate marketing).

Kas susitvarkys, tas išloš

„Tie, kurie bus pirmieji su unikaliu turiniu, tie ir turėtų iš šios situacijos išlošti daugiausia“, – mano p. Breikštas.

E. parduotuvės vadovas teigia, kad rinkos žaidėjams teks rašyti aprašymus pagal užsienio naujienų svetaines, gamintojų rekomendacijas, pridėti papildomas pastabas ir pasistengti įtraukti auditoriją.

Indrė Beganskaitė, „Pigu.lt“ komunikacijos projektų vadovė, pasakoja, kad bendrovė šiems pokyčiams ruošiasi palaipsniui. Peržiūrima ir koreguojama svetainės struktūra bei prekių aprašai.

„Mūsų laukia didelis darbas. Nors prekių aprašus koreguoti pradėjome dar prieš kelis mėnesius, „Pigu.lt“ asortimente turime virš 60.000 skirtingų prekių. Kompiuterių ir planšečių aprašams paruošti reikia daugiau pastangų, nes specifikacijos vienodos ir pateikiamos gamintojo. Kuo žinomesnis prekės ženklas, tuo daugiau standartinės informacijos reikia nurodyti“, – dėsto p. Beganskaitė.

Bendrovė naujame algoritme įžvelgia ir galimybių. Ponios Beganskaitės teigimu, ruošiamasi iš anksto, nes tikimasi, kad po atnaujinimo e. parduotuvės turinys paieškoje bus aukščiau nei anksčiau.

Ponas Budginas prideda, kad naujienlaiškiai irgi pravers. Anot jo, ten reikėtų siųsti ne tik informaciją, kuri tiesiogiai sietųsi su pardavimais, bet ir naudingus patarimus, kodėl tam tikra prekių grupė apskritai yra reikalinga ir ką su jomis galima padaryti.

„Reikia prisijaukinti klientą, kad „Google“ rodymas viršuje turėtų kuo mažiau įtakos“, – kaip kasmet besikeičiant algoritmams išlaikyti stabilumą, aiškina p. Budginas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pasidavė kavinių madai, bet suprato, kad prekyba – kur kas geriau Premium

Krautuvėlių tinklas „Kmyninė“ ieško įdomių produktų smulkių gamintojų asortimentui papildyti, tačiau esminę...

Gazelė
05:45
„Decathlon“ srautą į fizinę parduotuvę didina e. prekyba  Premium

Vis didesnė dalis Prancūzijos sporto ir laisvalaikio prekių gamybos ir prekybos milžinės „Decathlon“ klientų,...

Prekyba
05:45
Nuo kovo 1 d. – apmokestinamas cigarečių skystis 3

Nuo kovo 1 d. keičiasi cigaretėms, rūkomajam tabakui taikomi akcizų tarifai, apmokestinamas elektroninių...

Finansai
2019.02.21
„Walmart“ po dviejų metų taps „Amazon“ košmaru, sako ekspertai 2

Didžiausia JAV prekybininkė „Walmart“ netrukus elektroninės komercijos milžinei „Amazon“ kels dar daugiau...

Prekyba
2019.02.21
Vilniaus „Akropolio“ nuomininkų apyvarta sumažėjo 2%  4

Vilniaus „Akropolio“ nuomininkų apyvarta 2018 m. sudarė apie 292 mln. Eur ir buvo 2% mažesnė nei 2017 m., kai...

Prekyba
2019.02.21
„Brexit“: VMI ir muitinė ragina paskubėti iki kovo 30 d. Premium 1

Muitinės procedūros be įprastų internetinių sistemų, negaliojančios prekių licencijos, sunkiau grąžinamas PVM...

Finansai
2019.02.21
„BaltCap“ ruošiasi sujungti „Biosalą“ ir „Livinn“, o verslą išauginti kelis kartus Premium 4

Bendrovės „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“, perėmęs ekologiškų produktų parduotuvių tinklus „Biosala“...

Pramonė
2019.02.21
Paskelbti gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Pirmo blyno“ iki „Baltos varnos“ 1

Vasario 20-ąją, minint Tarptautinę gimtosios kalbos dieną, Valstybinė kalbos komisija paskelbė 18-os pernai...

Laisvalaikis
2019.02.20
Besijungiančių „Sainsbury's“ ir „Asda“ sandoris gali neįvykti  2

Antram pagal dydį Jungtinės Karalystės (JK) mažmeninės prekybos tinklui „Sainsbury‘s“ prisijungus...

Prekyba
2019.02.20
„Lidl Lietuva“ už nuolaidą su tiekėjais atsiskaito greičiau  11

Prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ internetiniame portale, skirtame sąskaitų faktūrų statusui stebėti, nuo šiol...

Prekyba
2019.02.20
Metų rinkodaros vadovo rinkimai – finišo tiesiojoje 3

Lietuvos marketingo asociacija LiMA penktą kartą rengia „Metų CMO“ rinkimus. Nugalėtojas bus paskelbtas ir...

Rinkodara
2019.02.20
V. Labeckas: po Rygos „Akropolio“ kitas projektas – Vilniuje Premium 13

Vytautas Labeckas, prekybos centrus valdančios „Akropolis Group“ vadovas, interviu VŽ teigia, kad „Vilniaus...

Prekyba
2019.02.20
Politikų reklama: didžioji kova Vilniuje ir uostamiestyje, arba Tuščių idėjų burbulas Premium 1

Didžiausi pinigai savivaldybių rinkimų kampanijoms bus išleisti tuose miestuose, kuriuose nėra aiškių...

Rinkodara
2019.02.20
„Walmart“ pardavimai internetu išaugo 43%

JAV mažmeninės prekybos lyderės „Walmart“ elektroninės komercijos apimtis per metus išaugo 40%. Su „Amazon“...

Prekyba
2019.02.19
Kaip bus saugomi prekės ženklai, jei „Brexit“ susitarimo nebus Premium

Europos Sąjungos (ES) prekės ženklai, įgyti iki Jungtinės Karalystės (JK) išstojimo iš Bendrijos, turėtų būti...

Prekyba
2019.02.19
„Elektromarkt.lt“ reklama klaidino vartotojus 2

Konkurencijos taryba nustatė, kad svetainėje „www.elektromarkt.lt“ skleistos reklamos apie tam tikroms...

Rinkodara
2019.02.19
„Gintarinė vaistinė“ kaltina „alfa.lt“ reketu dėl reklamos, portalas mato norą užtildyti 27

Vaistinių tinklas „Gintarinė vaistinė“ apkaltino naujienų portalą „alfa.lt“ ir jį valdančios įmonės...

Rinkodara
2019.02.19
60% pajamas auginusi „Knygos.lt“ dairosi vietos knygynui Kaune 7

Knygynai be kainų pasitvirtino – UAB „Balto trader“ valdoma „Knygos.lt“ 2018 m. pasiekė 3 mln. Eur apyvartą.

Gazelė
2019.02.19
„Žalgirio“ verslo klubas – verslo plėtros galimybėms atrasti Verslo tribūna 7

Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas be emocingų rungtynių nuo šiol turi dar vieną ypatingą pasiūlymą...

Rinkodara
2019.02.19
Daliai įmonių palengvėjo: baudų už „Metrail“ mokėti kol kas nereikės Premium 3

Dėl „Metrail“ istorijos nukentėjusios įmonės, VšĮ Pakuočių tvarkymo organizacijos klientės, gali šiek tiek...

Paslaugos
2019.02.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau