Tyrimas: už patvaresnę indaplovę primokėtų ir 100 Eur

Kaip atskleidė tyrimas, už indaplovę, kurios tarnavimo terminas yra dviem metais ilgesnis nei konkurentų gaminamos, europiečiai sutiktų primokėti 102 Eur prie reguliarios 300-500 Eur gaminio kainos.
O gaminių, kurių etiketėse nurodomas tarnavimo terminas, apskritai parduodama 56% daugiau nei tokios nuorodos neturinčių prekių. Konkrečiai kelioninių lagaminų ir spaudintuvų, kuriems suteikiamas ilgalaikis tarnavimo terminas, parduodama atitinkamai 128% ir 70% daugiau. Be to, išmanieji telefonai, kuriems suteikiama ilgesnė tarnavimo garantija, taip pat parduodami 41% sėkmingiau nei konkurentų gaminiai.
Tokios išvados pateiktos tyrime Kaip vartotojų elgseną veikia nuoroda apie prekės tarnavimo terminą. Tyrimas parengtas Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komiteto užsakymu, apklausus beveik 3.000 vartotojų Belgijoje, Čekijoje, Nyderlanduose, Prancūzijoje ir Ispanijoje.
Dviratis jau išrastas
Pasak Mathieu Jahnicho, verslo konsultavimo kompanijos Sircome vadovo ir tyrimo koordinatoriaus, prekių žymėjimas turi skirtingą poveikį, tad efektyviausia ant gaminių etikečių būtų nurodyti lengvai suprantamą informacija apie prekės bendrąjį (ne tik garantinį) tarnavimo terminą, o ta informacija turėtų turėti aiškią simboliką. Prekių ilagamžiškumui žymėti, tyrimo autorių nuomone, labai tiktų pritaikyti elektros įrangai taikoma energijos suvartojimo žymėsenos gradaciją nuo A (reiškia taupiausia) iki G (daugiausiai elektros suvartojanti). Tokios sistemos įvedimas galėtų pagerinti prekių pardavimo rezultatus 84%.
Rekomendacijos pramonei
Tyrimo autoriai daro išvadą ir siunčia signalą gamintojams, kad nuoroda į tarnavimo terminą daro įtaką vartotojų sprendimams perkant prekes, o ir už juos mokama daugiau.
80% apklausos dalyvių nurodė, kad gamintojai yra atsakingi už prekės kokybę, o ant gaminio etiketės nurodomas minimalus garantinis tarnavimo terminas sustiprina pasitikėjimą gamintoju ir leidžia efektyviau pereiti nuo vartotojiškos prie aplinkai draugiškos ir gamtą tausojančios visuomenės.
Patariamąjį balsą Europos Komisijai ir kitoms ES institucijoms turintis Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komitetas (atstovaujantis valstybių narių darbuotojų ir darbdavių organizacijų, kitų grupių interesus) ragina reglamentuoti teisės aktais, kad gamintojai, kurių prekės veikia mažiau nei 5 metus, prisiimtų ir jų perdirbimo naštą.
Tyrimas taip pat atskleidė, kad kokybiškesnius gaminius labiau linkę pirkti turtingesnių šalių gyventojai: daugiausiai į prekės ilgaamžiškumą pirkdami gaminį dėmesį kreipia prancūzai, mažiau belgai, olandai, čekai, o mažiausiai tai rūpi ispanams.
Rašyti komentarą
Rašyti komentarą