Optinės apgaulės kaina – 45.000 Eur

Publikuota: 2015-11-08
„CoeLux“ technologija projekto partneriams, įtrauktiems į  produkto gamybą, pristatymą ir diegimą, atveria duris į 58 mlrd. Eur vertinamą apšvietimo verslo rinką.  VLADIMIRO IVANOVO (VŽ) NUOTR.
„CoeLux“ technologija projekto partneriams, įtrauktiems į produkto gamybą, pristatymą ir diegimą, atveria duris į 58 mlrd. Eur vertinamą apšvietimo verslo rinką. VLADIMIRO IVANOVO (VŽ) NUOTR.
„Verslo žinios“

Iš natūralios šviesos sistemos „CoeLux“ galėtų užsidirbti ir daugiau šalies bendrovių, įsitikinusi šio išradimo įgyvendinimo partnerė „Ekspobalta“. Tokios sistemos Lietuvoje įrengtos jau dviejose vietose, o su gamintojais kalbamasi dėl komponentų gamybos.

„Kai Vilniaus oro uoste buvo įrengta „CoeLux“, ši sistema pirmą kartą pasaulyje buvo pritaikyta oro uosto erdvei – nėra nė vienos panašios viešosios erdvės, nors technologija jau instaliuota maždaug penkiose dešimtyse objektų“, – pasidžiaugia Saulius Valius, ekspozicijų, renginių ir reklamos UAB „Ekspobalta“ vadovas.

„Coelux“ technologija susideda iš trijų pagrindinių elementų: pažangios LED technologijos, kuri atkuria saulės šviesos spektrą, sudėtingos optinės sistemos, kuri sukuria dangaus erdvės įspūdį, ir nanomedžiagų, kurios imituoja viso šviesos spektro sklaidą atmosferoje. Visa tai sudaro natūralios saulės ir žydro dangaus įspūdį, net kai už lango tamsu ar lyja.

2014 m. technologija laimėjo „Lux Awards 2014“, kitaip vadinamą apšvietimo pramonės „Oskaru“.

„Ekspobalta“ yra italų mokslininko, išradėjo Paolo Di Trapani išradimo įgyvendinimo partnerė ir platintoja Baltijos ir Skandinavijos šalyse. Demonstracinį projektą įmonė yra įgyvendinusi ir privačioje erdvėje – namų elektronikos „Bang & Olufsen“ salone Vilniuje. Pasak verslininko, tai daroma tam, kad lietuviai įsitikintų išradimo galimybėmis.

Kaip naujas automobilis

Kiek išradimas bus populiarus, anot jo, priklausys nuo architektų ir užsakovų. Kadangi technologija pasaulyje analogų neturi, ji gana brangi. Kaina priklauso nuo to, ar sistema bus įrengta dar tik projektuojamame ar sename pastate. Smulkiau nedetalizuodamas p. Valius nurodo, kad sistema gali kainuoti kaip naujas automobilis. Ir patikslina: pigiau nei „Porsche“.

Britų dienraštis „Daily Mail“ pateikia kiek tikslesnę kainą – už optinę sistemą, sukuriančią vasaros iliuziją, teks sumokėti maždaug 45.000 Eur, už įrengimą dar apie 6.800 Eur. Įrenginys paprastai būna maždaug automobilio dydžio – 4 m ilgo, 2 m pločio ir 1 m aukščio.

Pakeisti italus

„Ekspobalta“ yra sertifikuota instaliavimo atstovė. Komponentus gamina italai ir vokiečiai, o Lietuvos bendrovė įrenginį surenka, instaliuoja, suteikia priežiūrą ir penkerių metų garantiją.

Ponas Valius neatmeta, kad dalį komponentų galėtų gaminti ir Lietuvos bendrovės. Su kai kuriais gamintojais jau kalbamasi.

Verslininko teigimu, pirma tektų pagaminti prototipą, italai analizuotų, ar gaminys atitinka kokybės reikalavimus, paskui prasidėtų pokalbiai dėl kainos. Lietuviams tektų gaminti pigiau, nei gamina italai, kiti atveju jų produkcija būtų nepaklausi.

Proveržio dar nėra

Kai mokslininko Paolo Di Trapani iš Insubrijos universiteto (Italija) išradimas buvo pristatytas inovacijų konferencijoje Briuselyje, buvo kalbama, kad jis atveria duris į 58 mlrd. Eur vertinamą apšvietimo verslo rinką. Kol kas „Eskpobalta“ didžiausias pajamas gauna iš pagrindinės veiklos – parodų ekspozicijų ir stendų gamybos ir įrengimo. Iš apšvietimo staigaus pajamų augimo nesitikima – tai nepigus, intelektualus aukštųjų technologijų produktas.

„Vis dėlto manau, kad potencialas milžiniškas. Visi orientyrai sudėti į kitus metus, ir tikimės proveržio. Visos valstybės susiduria su ta pačia problema – didesnę dalį gyvenimo praleidžiame be dienos šviesos, patalpose, visuomenė sensta, o sveikatai skiriamas vis didesnis dėmesys. Manau, analogų neturinčio išradimo paklausa augs kartu su jo sklaida“, – įsitikinęs verslininkas.

Per pažintį į tyrimus

Ponas Valius su išradimo autoriumi profesoriumi p. Trapani susipažino dar tuomet, kai šis dėstė Vilniuje ir ieškojo partnerio, kuris galėtų padėti sukurti mokslinį-meninį įrenginį, pristatantį šviesos fizikinius reiškinius. Profesoriaus pasiūlyta idėja, sujungianti mokslą ir meną, buvo įgyvendinta 2007 m. Vilniaus geležinkelio stotyje, dar prieš miestui tampant Europos kultūros sostine.

Vėliau, kaip prisimena p. Valius, jis sulaukęs p. Trapani skambučio: italas pranešė esąs ant išradimo slenksčio ir pasiūlė tapti pagrindiniu šio išradimo įgyvendinimo partneriu. Konsorciume, be lietuvių, taip pat dalyvavo partneriai iš Italijos, Ispanijos, Austrijos ir Šveicarijos. Taip buvo pradėtas įgyvendinti „Coelux“ projektas.

2014 m. šis tyrimų projektas Europos Komisijos buvo išrinktas vienu iš 12 didžiausių technologijų inovacijų ir pagal Septintąją bendrąją programą (7BP) gavo 2,5 mln. Eur ES finansavimą. Vėliau pavyko gauti finansavimą dar dviejuose 7BP projektuose.

„Rekomenduočiau nebijoti dalyvauti panašiose programose ir kitoms įmonėms, kurios turi inovacijų idėjų, nes iš savo lėšų finansuoti mokslinius tyrimus labai brangu“, – verslininkus drąsina p. Valius.

„CoeLux“ technologijos sprendimai šiuo metu įgyvendinti Vokietijoje, Austrijoje, Jungtinėje Karalystėje, Pran­cūzijoje, Italijoje, JAV, Ru­sijoje ir Jungtiniuose Arabų Emy­ratuose. Pastarąjį projektą p. Valius mini kaip vieną įsimintiniausių, nes kėlė nuostabą, kam tokia technologija reikalinga Dubajuje, kur saulės ir taip per akis. Tačiau vėliau suvokė: žmonės gyvena daugiabučiuose betoniniuose blokuose ir iš pirmo žvilgsnio dažnai neįmanoma atskirti kur – Niujorke ar Dubajuje, nes 70% gyvenamojo ploto dienos šviesa nepasiekia.

Išradėjai įsitikinę, kad šios technologijos pritaikymas beveik beribis.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 30 d.

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 
„BOD Group“ planuoja energingą plėtrą ir atsinaujina

Technologijų grupė „BOD Group“, suplanavusi valdomų kompanijų augimą, iš esmės atnaujino savo korporatyvinį...

Pramonė
09:02
Augantys taršos reikalavimai verčia „Mercedes-Benz“ atleisti 1.000 darbuotojų

Prabangių automobilių gamintoja „Mercedes-Benz“ paskelbė, kad yra priversta atleisti dalį savo darbuotojų,...

Pramonė
2019.11.16
Rusiškos naftos savikaina – viena didžiausių pasaulyje

Saudo Arabijos naftos milžinė „Saudi Aramco“ paskelbė tyrimą, kuria teigiama, kad pigiausiai nafta išgaunama...

Pramonė
2019.11.16
„Adidas“ projektas „Speedfactory“ žlugo, robotizuoti fabrikai perkeliami į Aziją Premium

Dvejus metus trukęs sportinės aprangos gamintojo „Adidas“ eksperimentas „Robotai gamina sportbačius“ nei...

Pramonė
2019.11.16
2020 m. „Klaipėdos nafta“ brangins terminalo paslaugas, mažins mokestį

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) penktadienį patvirtino naujus naftos ir suskystintų gamtinių...

Pramonė
2019.11.15
VERT patvirtino dujų skirstymo ir elektros persiuntimo kainas 2020 metams

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) penktadienį patvirtino AB „Energijos skirstymo operatorius“...

Pramonė
2019.11.15
„Tesla Gigafactory“ Berlyne – signalas Europos automobilių gamintojams Premium

Kelios valandos kelio nuo vidaus degimo variklio gimtinės Vokietijoje vykusiame renginyje „Teslos“ įkūrėjas...

Automobiliai
2019.11.15
D. Virbickas: sichronizavimo nauda Lietuvai – 582 mln. Eur

Lietuva gali tikėtis daugiau kaip pusę milijardo eurų naudos iš Baltijos šalių elektros tinklų...

Pramonė
2019.11.15
Šaltiniai: GIPL rangovo konkurso nugalėtoja vėl „Alvora“

Beveik 100 mln. Eur vertės strateginį Lietuvai dujotiekį į Lenkiją (GIPL) turėtų statyti vamzdynų statybos...

Statyba ir NT
2019.11.15
Japonijos bendrovės domisi ir sinchronizacija, ir skrydžiais  1

Japonijos bendrovės domisi galimybėmis dalyvauti ne tik Baltijos šalių sinchronizacijos su Vakarų Europa...

Pramonė
2019.11.15
Į Klaipėdos terminalą atplaukė naujas dujų krovinys iš Norvegijos

Į Klaipėdą penktadienį atplaukė naujas didelis suskystintų gamtinių dujų (SkGD) krovinys iš Norvegijos – jau...

Pramonė
2019.11.15
Prezidentas ragina spartinti elektros tinklų sinchronizavimo darbus 2

Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį paragino paspartinti Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizavimo...

Pramonė
2019.11.15
„Kurana“: energijos taupymas prasideda nuo įmonės kultūros pokyčio   Verslo tribūna

Pasvalyje veikiančiai biodujų ir biotetanolio gamybos bendrovei „Kurana“ energijos išteklių tausojimas –...

Pramonė
2019.11.15
Įmonės vis giliau lenda į tiekėjų kišenę, atsiskaitymai ilgėja visuose sektoriuose Premium 1

Naujausi duomenys rodo, kad įmonių tarpusavio vėlavimai atsiskaityti per pastaruosius 12 mėnesių Lietuvoje...

Finansai
2019.11.15
„Via Solis“ pasiūlys sukompektuotą saulės elektrinę itin patrauklia kaina Premium 1

Gruodžio mėnesį saulės modulių gamintoja UAB „Via Solis“ pasiūlys naują produktą – saulės elektrinės...

Pramonė
2019.11.15
Tiekimo grandinės: naujausios technologijos atgyvenusio požiūrio neišgelbės Premium

Tiekimo grandinės efektyvumas – sena kaip pasaulis ir kiekvienam gamintojui svarbi tema. Vis dėlto, nors...

Pramonė
2019.11.15
Žalia šviesa atliekų deginimui pasimetė valdžios koridoriuose Premium 1

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) siūlo nestabdyti jau įgyvendinamų Vilniaus ir Kauno atliekų deginimo...

Verslo aplinka
2019.11.15
Seime žlugo planas stabdyti urėdijų reformą 

Seimas po svarstymo ketvirtadienį pritarė Miškų įstatymo pataisoms, kurios iš esmės nesiskiria nuo ankstesnio...

Finansai
2019.11.14
„Inter RAO Lietuva“ trečią ketvirtį mažiau pardavė, mažiau uždirbo

2019 m. trečiąjį ketvirtį AB „INTER RAO Lietuva“ Lietuvoje pardavė 7,46% mažiau elektros energijos ir uždirbo...

Pramonė
2019.11.14
Reguliuotojams vertinti pateiktas sinchronizacijos antrojo etapo investicijų planas 

Baltijos šalių ir Lenkijos perdavimo sistemos operatoriai (PSO) pateikė investicijų paraiškas dėl Baltijos...

Pramonė
2019.11.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau