Lietuviai kinus vilioja kiniška degtine baijiu

Publikuota: 2015-10-04
Aurimas Zaleckas, AB „Stumbras“ eksporto vadovas Azijai: „Planuojame, kad ateityje pusę viso „Stumbro“ eksporto sudarys eksportas į Kiniją.“ Juditos GrigelytĖs nuotr.
Aurimas Zaleckas, AB „Stumbras“ eksporto vadovas Azijai: „Planuojame, kad ateityje pusę viso „Stumbro“ eksporto sudarys eksportas į Kiniją.“ Juditos GrigelytĖs nuotr.
„Verslo žinios“

Kinijos rinkoje dirbantys Lietuvos gamintojai pripažįsta, kad sudominti kinus lietuviškais gaminiais sunku, tad ieško kitų sprendimų. Stipriųjų alkoholinių gėrimų gamintoja AB „Stumbras“ į Kiniją pradėjo tiekti šios šalies tradicinį gėrimą – degtinę baijiu.

„Sumanymas kinams siūlyti gėrimą, kurio gamyba ir tradicijomis garsėja jų šalis, iš pirmo žvilgsnio gali stebinti. Ypač turint omenyje konkurenciją: Kinijos rinkoje yra begalė degtinės baijiu rūšių ir prekių ženklų. Tačiau būdami ES gamintojai turime pranašumą: kinai vertina Europoje pagamintas prekes, jos jiems pirmiausia reiškia kokybę“, – sako Aurimas Zaleckas, „Stumbro“ eksporto vadovas Azijai. Į Kiniją Lietuvos stipriųjų gėrimų gamintoja įžengė 2011 m., o vieną populiariausių vietos gėrimų baijiu į Kiniją ėmė tiekti kovą.

„Per kelerius metus įsitikinome, kad vien savais gaminiais Azijos rinkos užkariauti neįmanoma. Nors vakarietiški gėrimai čia pripažįstami, kinai yra ištikimi tradicijoms“, ? teigia p. Zaleckas.

Baijiu yra populiariausias stiprusis gėrimas Kinijoje, turintis tūkstantmetes gamybos ir vartojimo tradicijas. Iš javų, paprastai – sorgų, gaminamas skaidrus 50–60% stiprumo gėrimas, pasižymi specifiniu skoniu ir aromatu, primenančiu ryžius ir anyžius, todėl prie kiek kitokių skonių įpratusiems europiečiams jis nėra itin priimtinas.

Ir europietiška, ir kiniška

Pasak p. Zalecko, „Stumb­ro“ sukurtas gėrimas „Mont Royal“ kiek skiriasi nuo įprastos azijietiškos baijiu – yra ne tokio aitraus skonio. „Bet mes ir siekiame išsiskirti tiek gaminiu, tiek jo rinkodara. Akcentuojame europietišką gėrimo kilmę, nes ji Kinijoje suvokiama kaip aukštos kokybės garantas ir itin vertinama“, – aiškina jis. Pašnekovas įsitikinęs, kad „Mont Royal“ turi potencialą Kinijos rinkoje, nes aukštesnės kokybės produktas siūlomas už žemesnę kainą, nei kainuoja daugumos didžiųjų vietos gamintojų panašūs gėrimai.

Įsitvirtinti sunku

Kaip ir daugelio kitų pra­monės šakų atstovus, „Stumb­rą“ Kinija vilioja dydžiu. Skaičiuojama, kad vien degtinės baijiu pasaulinė rinka siekia 23 mlrd. USD. Tiesa, eksportuotojams įsitvirtinti nėra paprasta.

„Be vietos partnerių Kinijoje išsiversti sunku. Svarbu išmanyti Kinijos tradicijas, istoriją, papročius, mokėti kalbą“, – teigia 8 metus Kinijoje praleidęs p. Zaleckas. „Stumbras“ Kinijoje daugiausia parduoda įvairių lietuviškų degtinių, brendžių, prekiauja ir likeriais, trauktinėmis, skoninėmis degtinėmis. Rinkodara ir pardavimu rūpinasi Kinijos partneriai, daugiausia dirbantys Šanchajaus mieste, bet lietuvių produktų galima nusipirkti ir Pekine, Guangdžou.

Pagrindinis „Stumbro“ pardavimo kanalas Kinijoje yra barai ir restoranai bei specializuotos alkoholinių gėrimų parduotuvės. Šiuo metu „Stumbro“ pardavimai Kinijoje menki. Eksportas į įvairias šalis sudaro 23,16% visų „Stumbro“ pardavimų, o eksportui į Kiniją tenka vos 0,31% viso eksporto.

„Praėję metai Kinijoje buvo sunkūs dėl naujų įstatymų bei Vyriausybės taupymo programos, bet šiemet pardavimai atsigavo ir kyla“, – sako pašnekovas. Anot jo, vertinti, kaip sekasi „Stumbro“ naujovei – degtinei baijiu, kol kas anksti, mat ja prekiauti Kinijoje dėl ilgų transportavimo ir muitų procedūrų pradėta tik rugpjūtį. Baijiu rinka labai didelė, todėl taikomės į aukštesnįjį jos segmentą, kuriame įsitvirtinti reikia ne vienų metų, tačiau jau kitąmet pardavimus Kinijoje planuojame padvigubinti“, – sakė jis.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 24 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Biok laboratorija“ derins eksporto plėtrą ir lyderystę Lietuvoje Premium

Per 2018 m. eksportą išauginusi 37%, per šiuos metus kosmetikos gamybos bendrovė „BIOK laboratorija“ planuoja...

Pramonė
09:31
Automobilių pramonėje sumaištis: kaip išlošia tiekėjai Premium

Dešimtmetį klestėję Europos automobilių gamintojai susiduria su sunkumais, kurie kelia grėsmę viso sektoriaus...

Pramonė
06:53
Nerimo yra, bet yra ir vilties 3

Nors pasaulinėje ekonomikoje pamažu ima ryškėti nerimo sūkuriai, susiję su prekybos karais, lėtėjančiu ūkio...

Pramonė
05:50
Dar nestreikuoja, bet miško tvarkytojų kantrybė senka Premium 2

Konkurencija dėl miško ruošos darbų su privačiais savininkais privertė Valstybinės miškų urėdijos (VMU)...

Pramonė
05:45
Vertinamas Kruonio parko tinkamumas stambiam duomenų centrui 2

Lietuvai ketinant pritraukti stambių duomenų centrų, atlikta šių galimybių šalies mastu analizė, o iki...

Technologijos
2019.01.20
Rusų deimantų magnatė „Alrosa“ kelia koją į Zimbabvę 4

Didžiausia pasaulio deimantų išgavėja – Rusijos kompanija „Alrosa“, jau veikianti Angoloje bei Bostvanoje,...

Pramonė
2019.01.20
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Didžiausia infliacija ES – Estijoje 20

Euro zonos 2018 m. gruodžio mėn. metinė infliacija buvo 1,6%, 0,3 procentiniais punktais (p.p.) mažesnė nei...

Finansai
2019.01.18
„Altas Auto“ tapo strateginiu „Volkswagen“ partneriu Premium 6

Didžiausias pasaulyje vokiečių automobilių koncernas lietuvišką įmonę „Altas komercinis transportas“...

Pramonė
2019.01.18
Per 2018 m. „Juodelių” apyvarta augo 24% 1

Per 2018 m. padėklų ruošinius gaminančios UAB „Juodeliai” apyvarta išaugo nuo 37 iki 46 mln. Eur. Per 9...

Pramonė
2019.01.17
LB: „Telia Lietuva“ ir „Grigeo“ nesilaikė tarptautinių apskaitos standartų 14

Integruotų telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ ir medžio plaušo plokščių, kartono bei higieninio...

Rinkos
2019.01.17
Startuoliai į pramonės sektorių žengia nedrąsiai Premium 2

Nors pramonė yra vienas pagrindinių šalies ekonomikos variklių, generuojantis per 20 mlrd. Eur pajamų per...

Technologijos
2019.01.17
Ką eksportuotojams pargena ceitnotas iš Londono Premium

Vis realesniu scenarijumi virstantis britų pasitraukimas iš ES be susitarimo labiausiai paliestų vežėjus,...

Pramonė
2019.01.17
Parduoda dviračių „Baltik vairą“ Premium 11

Rizikos kapitalo valdymo įmonė „LitCapital“ parduoda 2014 m. įsigytas Šiaulių dviračių UAB „Baltik vairas“...

Pramonė
2019.01.17
Japonai branduolinę energetiką palieka Rusijai ir Kinijai Premium 2

Japonijos koncernas „Hitachi“, tikėtina, įšaldys savo dalyvavimą branduolinės elektrinės Velse, Jungtinėje...

Energetika
2019.01.16
„Capella Baltica“ investicijas Klaipėdos LEZ didina iki 13 mln. Eur 3

Ispanijos kapitalo baltymų maisto pramonei gamintoja UAB „Capella Baltica“ skelbia didinanti investicijų...

Pramonė
2019.01.16
Verslas kviečia Europą į kovą su Kinijos įtaka Premium 25

Vokietijos pramonininkai nuogąstauja dėl dviejų ekonomikos sistemų – Kinijos valstybinio kapitalizmo ir...

Pramonė
2019.01.15
Eksporto kredito draudimas – jau ir stambiam verslui Premium

Nuo metų pradžios jau ir didelės įmonės, eksportuojančios lietuviškos kilmės produkciją į valstybes su didele...

Pramonė
2019.01.15
T. Andrejauskas: Lietuvoje pernelyg vadovaujamasi nuostata „drausk ir neleisk“ Premium 8

Tomas Andrejauskas, Lietuvos biotechnologų asociacijos (LBTA) viceprezidentas, fitobiotechnologijų UAB...

Pramonė
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau