„Rubinetos“ koziris – nuosavas prekės ženklas

Publikuota: 2015-08-22
Rolandas Lukšta, UAB „Rubineta“ verslo plėtros vadovas:
„Koncentruojamės į Vidurio Europą, todėl iš esmės keičiame savo organizacijos struktūrą, produktų grupes, formuojame naują komandą, platintojų tinklą.“
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rolandas Lukšta, UAB „Rubineta“ verslo plėtros vadovas: „Koncentruojamės į Vidurio Europą, todėl iš esmės keičiame savo organizacijos struktūrą, produktų grupes, formuojame naują komandą, platintojų tinklą.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Apie milijoną vandens maišytuvų per metus pagaminanti Vilniaus UAB „Rubineta“ – viena iš nedaugelio Lietuvos įmonių, kuri beveik visą produkciją eksportuoja su nuosavu prekės ženklu. Šiuo metu daugiausia gaminių bendrovė realizuoja Lietuvoje ir NVS šalyse, tačiau šiemet pradėjo žygį į Vidurio Europą, kur taip pat tikisi įsitvirtinti su „Rubinetos“ vardu.

„Visus produktus patys sukuriame, sukonstruojame, pagaminame ir parduodame su savo prekės ženklu, tuo esame unikalūs“, – konstatuoja Rolandas Lukšta, didžiausios vandens maišytuvų gamintojos Baltijos šalyse bendrovės „Rubineta“ verslo plėtros vadovas.

„Rubineta“ gamina apie 300 skirtingų modelių vandens maišytuvus, keletas jų yra pelnę apdovanojimus už geriausią dizainą prestižiniuose tarptautiniuose ir Lietuvos dizaino konkursuose. Kasmet įmonė pasiūlo 20–30 naujų maišytuvų modifikacijų, gamina ir susijusią santechninę įrangą, vonios, dušinių aksesuarus.

Į Rusijos regionus

Pernai 11,5 mln. Eur apyvartą pasiekusi ir per 1 mln. Eur ikimokestinio pelno uždirbusi Vilniaus įmonė skaičiuoja užimanti iki 30% Lietuvos vandens maišytuvų rinkos ir šiame segmente, anot p. Lukštos, yra neabejotina lyderė.

Tačiau didžiąją dalį – apie 95% pajamų – „Rubineta“ uždirba užsienio rinkose, daugiausia Rusijoje, Baltarusijoje, Ukrainoje.

Pono Lukštos teigimu, nors Rusijos ekonomika patiria problemų ir ten sumenkęs vartojimas, „Rubinetai“ čia šiemet pavyksta išlaikyti panašią pardavimų apimtį kaip ir praėjusiais metais. Todėl šiemetė „Rubinetos“ apyvarta planuojama panaši kaip 2014 m.

„Augimo planus Rusijoje kiek pristabdėme, nes vidaus vartojimas čia „tebevažiuoja“ žemyn. Tačiau buvusį pardavimų lygį išlaikome, nes plečiame platinimo tinklą, randame atstovų įvairiuose šalies regionuose, atėjome į didžiąją dalį prekybos tinklų. Matome, kad kai kuriuose regionuose realu užimti iki 5% rinkos“, – vertina p. Lukšta. Jo nuomone, Rusijos, Baltarusijos, Ukrainos rinkose bendrovei padeda tai, kad „Rubinetos“ gaminiai čia vertinami kaip europietiški – tiek dėl jų kokybės, tiek dėl dizaino, pateikimo pirkėjams, tiekimo organizavimo. Kita vertus, konkurencinis spaudimas čia ne toks didelis kaip Vakarų Europos šalyse, kur dominuoja keli stiprūs prekės ženklai.

Keičia kryptį

„Rusijoje yra paprasčiau greitai pasiekti gerų rezultatų ir maržos čia gamintojams palankesnės. Tačiau yra rizikos – vieni metai čia gali būti puikūs, o kiti visai netikę“, – pabrėžia p. Lukšta.

Todėl „Rubineta“ priėmė strateginį sprendimą įvairinti eksporto kryptis ir šiemet pradėjo aktyviai veikti Vidurio Europos šalyse – Lenkijoje, Slovakijoje, Čekijoje. Vengrijoje, Rumunijoje – ir jas šiandien įvardija kaip strategines rinkas.

„Šie metai yra lūžio metai. Iš esmės keičiame savo organizacijos struktūrą, produktų grupes, formuojame naują komandą, platintojų tinklą. Kiekvienoje šių šalių užmezgame ryšius su profesionalais, kurie dirba toje srityje, turi ryšių ir tampa mūsų atstovais“, – pokyčius vardija p. Lukšta.

Susitelkus į naujas rinkas, kitąmet tikimasi ir pardavimo pajamų augimo, kai kuriose šių šalių tikimasi užimti iki 5% rinkos.

„Kuo toliau į Vakarus, tuo mažiau galimybių įsiskverbti į rinką su savo vardu, tarkime, Vokietijoje ar Prancūzijoje pasauliniai prekės ženklai yra užėmę apie 90% rinkos. O Vidurio Europos šalyse kol kas yra likę vietos ir kitiems, todėl norime tuo pasinaudoti“, – pasirinkimą grindžia jis.

Ponas Lukšta pabrėžia, kad „Rubinetos“ ir daugumos kitų į ES šalis eksportuojančių Lietuvos įmonių verslo modelis skiriasi tuo, kad „Rubineta“ negamina produktų kitų prekės ženklų savininkams. Vidurio Europos šalyse jie parduodami su „Rubinetos“ prekės ženklu – kaip ir Lietuvoje ar NVS šalyse.

Aukštesnis segmentas

Eidama į Vidurio Europą su nuosavu vardu įmonė taikosi į augančią vidutinių pajamų pirkėjų, kurie yra pajėgūs įpirkti kokybišką produkciją, grupę. Anot p. Lukštos, jiems prekės ženklas svarbus kaip garantija, kad gamintojas atsako už produkcijos kokybę, nes jo rankose visa grandinė: nuo dizaino sukūrimo, techninio sprendimo iki gaminio surinkimo, kokybės kontrolės, pateikimo rinkai, priežiūros.

Kaip aiškina p. Lukšta, vandens maišytuvų ir santechnikos prekių rinkoje yra aiškus gamintojų pasidalijimas į du pagrindinius segmentus. Vieni tiekėjų perka gatavą produkciją Kinijoje ir gaminius tik pažymi vienu ar kitu prekės ženklu – tai pigesnis segmentas, kuriame konkuruojama tik kaina. Vidutinio ir aukštesnio segmento produktų gamintojai, į kuriuos lygiuojasi ir „Rubineta“, taip pat paprastai perka komponentus iš Kinijos ir kitų šalių, tačiau jie yra gaminami pagal užsakovo brėžinius, formas, iš jo parinktų medžiagų.

„Maišytuvų korpusų detales užsakome daugiausia iš portugalų ir kinų įmonių. Kitas detalės gauname iš Vokietijos, Ispanijos. Viską užsakome iš tų pačių didžiųjų gamyklų, kurios tiekia komponentus ir žinomiausių tarptautinių prekės ženklų atstovams“, – pasakoja p. Lukšta.

Anot jo, šiame versle itin svarbūs ne tik stiprūs techniniai sprendimai, kuriuos kuria konstruktorių komanda, bet ir įmonės dizainerių indėlis – būtina nuolat pasiūlyti naujų dizaino sprendimų, reaguojant į madas, vienos ar kitos eksporto rinkos poreikius.

Sudėtingesnio naujo modelio sukūrimas gali užtrukti metus ir ilgiau, nes dizainerių sumanymui turi būti rastas atitinkamas technologinis sprendimas, parinkti komponentai ir medžiagos, įsitikinta, ar maišytuvą patogu naudoti, ar jis atsparus mechaniniam poveikiui. Kiekvienas naujas modelis įmonės laboratorijoje yra bandomas, ar patikimai veiks ilgą laiką eksploatuojamas, ar nesuges, patekęs į nepalankią aplinką, išlaikys gerokai aukštesnį už įprastinį vandens slėgį vamzdyne ir pan.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 10 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Freda“ Kauno LEZ išsinuomojo antrą sklypą plėtrai Premium

Baldų AB „Freda“ akcininkai baigia statyti gamybos pastatą Kauno LEZ, tačiau, be 4,6 ha sklypo, išsinuomoto...

Pramonė
2018.06.18
„Lindstrom“ Vilniuje statys skalbyklą

Tekstilės nuomos paslaugų UAB „Lindstrom“ Savanorių prospekte Vilniuje planuoja statyti paslaugų centrą su...

Pramonė
2018.06.18
Nuo garažo išaugę iki gamyklos, kalviai smulkių užsakymų vis tiek neatsisako Premium 1

Net kai verslas įsibėgėja, o gamyba ir užsakovai stambėja, nederėtų atsisakyti smulkių pavienių klientų...

Pramonė
2018.06.18
Kitokių sėdmaišių autorė Darbo biržoje motyvavo kitus, kol atrado savo verslą Premium

Kai nedidelis šeimos verslas auga lyg savaime, nauji siekiai ir užduotys vis nukeliami į ateitį. Bet...

Fotoreportažai
2018.06.17
Katilai „Liepsnelė“ vis labiau įsitvirtina Jakutijoje 1

Gamykloje „Saxa–Liepsnele“ (Jakutija, Rusija) šiemet pagaminta 100 lėto degimo katilų „Liepsnelė“ – jie...

Pramonė
2018.06.17
Keli paprasti sprendimai, ir įmonės pardavimai išauga Premium 1

Kuo įmonė ilgiau veikia, tuo labiau pasineria į rutiną. Praktika rodo, kad net nedideli pokyčiai gali...

Pramonė
2018.06.16
„Vikondos“ pajamos smuko 2,1 karto 1

Verslininkės Jolantos Blažytės valdomas koncernas „Vikonda“ praėjusiais metais uždirbo 2,736 mln. Eur...

Pramonė
2018.06.15
Energijos Lietuvai reikėjo beveik 5% daugiau 1

Bendrosios Lietuvos kuro ir energijos sąnaudos (energijos kiekis, reikalingas šalies poreikiams...

Energetika
2018.06.15
Investavo į naują gamybos liniją – tikisi augimo Premium 3

Sausų pusryčių gamintoja „Cerera foods“ įsidiegė naują gamybos liniją, kuri leis gaminti naują įmonei...

Pramonė
2018.06.15
Robotai - naujos pramonės šaukliai 2

Lietuvos pramonė, pastaruosius penkerius metus demonstruojanti įspūdingą gamybos augimą, netrukus gali...

Pramonė
2018.06.15
Suomių „Valoe“ investuoja į saulės modulius Lietuvoje Premium 3

Europos Sąjungai nepajėgiant apsaugoti rinkos nuo Azijos vyriausybių subsidijuojamų saulės modulių, Lietuvos...

Pramonė
2018.06.15
„Šviesos konversijos“ plėtra: atidarė filialą Pietų Korėjoje Premium 2

Lazerius gaminanti UAB Mokslinė gamybinė firma „Šviesos konversija“ atidarė atstovybę Pietų Korėjoje, vienoje...

Technologijos
2018.06.14
Žemės tarnyba kirto „Omniteksui“: neteko privažiavimo prie nuosavo pastato Premium 5

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) pateikė staigmeną Kauno tekstilės UAB „Omniteksas“ – peržiūrėjus valstybinės...

Pramonė
2018.06.14
Stambiems gamybiniams projektams Vyriausybė siūlys paskatas

Vyriausybė pasitarime pritarė Ūkio ministerijos parengtam veiksmų planui, kurį vykdant bus siekiama...

Pramonė
2018.06.13
Buvusį vadovą ieškinys pasivijo praėjus 8 m. po įmonės bankroto 1

Lietuvos apeliacinio teismo nutartimi iš buvusios UAB „NTTI“ vadovo įmonei priteista beveik 115.000 Eur žalai...

Pramonė
2018.06.13
Lietuvos biotechnologijų sektorius –16 pasaulyje 6

Lietuvą garsinantis biotechnologijų sektorius sulaukė dar vieno pripažinimo pasauliniu mastu – JAV mokslo...

Pramonė
2018.06.13
Kaune beveik 800 darbuotojų turinti „Littelfuse“: tikimės daugiau užsakymų iš „Hellos“ ir „Continental“ Premium

Lietuvoje veikianti automobilinių jutiklių gamintoja „Littelfuse“, nuo 2012 m., kai iš švedų perėmė bendrovės...

Pramonė
2018.06.13
Pramonei „lean“ nebeužteks, reikia technologijų Premium

Lietuvos pramonė ligi šiol augo daugiausia dėl žemų technologijų sektorių ir sutartinės gamybos. Europai...

Pramonė
2018.06.13
V. Bumelio „Biotechpharma“ įgyvendina vieną brangiausių biotechnologijų projektų Lietuvoje Premium 14

UAB Biotechnologinės farmacijos centras „Biotechpharma“ įgyvendina vieną brangiausių šalyje mokslinių tyrimų...

Pramonė
2018.06.13
„Orkla“ fabrikas Latvijoje: tai bus stambiausia sausainių gamykla Šiaurės šalyse 6

Plataus vartojimo prekių milžinė Šiaurės Europoje ir Baltijos šalyse „Orkla ASA“ priėmė sprendimą statyti...

Pramonė
2018.06.12

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau