„Rubinetos“ koziris – nuosavas prekės ženklas

Publikuota: 2015-08-22
Rolandas Lukšta, UAB „Rubineta“ verslo plėtros vadovas:
„Koncentruojamės į Vidurio Europą, todėl iš esmės keičiame savo organizacijos struktūrą, produktų grupes, formuojame naują komandą, platintojų tinklą.“
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rolandas Lukšta, UAB „Rubineta“ verslo plėtros vadovas: „Koncentruojamės į Vidurio Europą, todėl iš esmės keičiame savo organizacijos struktūrą, produktų grupes, formuojame naują komandą, platintojų tinklą.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Apie milijoną vandens maišytuvų per metus pagaminanti Vilniaus UAB „Rubineta“ – viena iš nedaugelio Lietuvos įmonių, kuri beveik visą produkciją eksportuoja su nuosavu prekės ženklu. Šiuo metu daugiausia gaminių bendrovė realizuoja Lietuvoje ir NVS šalyse, tačiau šiemet pradėjo žygį į Vidurio Europą, kur taip pat tikisi įsitvirtinti su „Rubinetos“ vardu.

„Visus produktus patys sukuriame, sukonstruojame, pagaminame ir parduodame su savo prekės ženklu, tuo esame unikalūs“, – konstatuoja Rolandas Lukšta, didžiausios vandens maišytuvų gamintojos Baltijos šalyse bendrovės „Rubineta“ verslo plėtros vadovas.

„Rubineta“ gamina apie 300 skirtingų modelių vandens maišytuvus, keletas jų yra pelnę apdovanojimus už geriausią dizainą prestižiniuose tarptautiniuose ir Lietuvos dizaino konkursuose. Kasmet įmonė pasiūlo 20–30 naujų maišytuvų modifikacijų, gamina ir susijusią santechninę įrangą, vonios, dušinių aksesuarus.

Į Rusijos regionus

Pernai 11,5 mln. Eur apyvartą pasiekusi ir per 1 mln. Eur ikimokestinio pelno uždirbusi Vilniaus įmonė skaičiuoja užimanti iki 30% Lietuvos vandens maišytuvų rinkos ir šiame segmente, anot p. Lukštos, yra neabejotina lyderė.

Tačiau didžiąją dalį – apie 95% pajamų – „Rubineta“ uždirba užsienio rinkose, daugiausia Rusijoje, Baltarusijoje, Ukrainoje.

Pono Lukštos teigimu, nors Rusijos ekonomika patiria problemų ir ten sumenkęs vartojimas, „Rubinetai“ čia šiemet pavyksta išlaikyti panašią pardavimų apimtį kaip ir praėjusiais metais. Todėl šiemetė „Rubinetos“ apyvarta planuojama panaši kaip 2014 m.

„Augimo planus Rusijoje kiek pristabdėme, nes vidaus vartojimas čia „tebevažiuoja“ žemyn. Tačiau buvusį pardavimų lygį išlaikome, nes plečiame platinimo tinklą, randame atstovų įvairiuose šalies regionuose, atėjome į didžiąją dalį prekybos tinklų. Matome, kad kai kuriuose regionuose realu užimti iki 5% rinkos“, – vertina p. Lukšta. Jo nuomone, Rusijos, Baltarusijos, Ukrainos rinkose bendrovei padeda tai, kad „Rubinetos“ gaminiai čia vertinami kaip europietiški – tiek dėl jų kokybės, tiek dėl dizaino, pateikimo pirkėjams, tiekimo organizavimo. Kita vertus, konkurencinis spaudimas čia ne toks didelis kaip Vakarų Europos šalyse, kur dominuoja keli stiprūs prekės ženklai.

Keičia kryptį

„Rusijoje yra paprasčiau greitai pasiekti gerų rezultatų ir maržos čia gamintojams palankesnės. Tačiau yra rizikos – vieni metai čia gali būti puikūs, o kiti visai netikę“, – pabrėžia p. Lukšta.

Todėl „Rubineta“ priėmė strateginį sprendimą įvairinti eksporto kryptis ir šiemet pradėjo aktyviai veikti Vidurio Europos šalyse – Lenkijoje, Slovakijoje, Čekijoje. Vengrijoje, Rumunijoje – ir jas šiandien įvardija kaip strategines rinkas.

„Šie metai yra lūžio metai. Iš esmės keičiame savo organizacijos struktūrą, produktų grupes, formuojame naują komandą, platintojų tinklą. Kiekvienoje šių šalių užmezgame ryšius su profesionalais, kurie dirba toje srityje, turi ryšių ir tampa mūsų atstovais“, – pokyčius vardija p. Lukšta.

Susitelkus į naujas rinkas, kitąmet tikimasi ir pardavimo pajamų augimo, kai kuriose šių šalių tikimasi užimti iki 5% rinkos.

„Kuo toliau į Vakarus, tuo mažiau galimybių įsiskverbti į rinką su savo vardu, tarkime, Vokietijoje ar Prancūzijoje pasauliniai prekės ženklai yra užėmę apie 90% rinkos. O Vidurio Europos šalyse kol kas yra likę vietos ir kitiems, todėl norime tuo pasinaudoti“, – pasirinkimą grindžia jis.

Ponas Lukšta pabrėžia, kad „Rubinetos“ ir daugumos kitų į ES šalis eksportuojančių Lietuvos įmonių verslo modelis skiriasi tuo, kad „Rubineta“ negamina produktų kitų prekės ženklų savininkams. Vidurio Europos šalyse jie parduodami su „Rubinetos“ prekės ženklu – kaip ir Lietuvoje ar NVS šalyse.

Aukštesnis segmentas

Eidama į Vidurio Europą su nuosavu vardu įmonė taikosi į augančią vidutinių pajamų pirkėjų, kurie yra pajėgūs įpirkti kokybišką produkciją, grupę. Anot p. Lukštos, jiems prekės ženklas svarbus kaip garantija, kad gamintojas atsako už produkcijos kokybę, nes jo rankose visa grandinė: nuo dizaino sukūrimo, techninio sprendimo iki gaminio surinkimo, kokybės kontrolės, pateikimo rinkai, priežiūros.

Kaip aiškina p. Lukšta, vandens maišytuvų ir santechnikos prekių rinkoje yra aiškus gamintojų pasidalijimas į du pagrindinius segmentus. Vieni tiekėjų perka gatavą produkciją Kinijoje ir gaminius tik pažymi vienu ar kitu prekės ženklu – tai pigesnis segmentas, kuriame konkuruojama tik kaina. Vidutinio ir aukštesnio segmento produktų gamintojai, į kuriuos lygiuojasi ir „Rubineta“, taip pat paprastai perka komponentus iš Kinijos ir kitų šalių, tačiau jie yra gaminami pagal užsakovo brėžinius, formas, iš jo parinktų medžiagų.

„Maišytuvų korpusų detales užsakome daugiausia iš portugalų ir kinų įmonių. Kitas detalės gauname iš Vokietijos, Ispanijos. Viską užsakome iš tų pačių didžiųjų gamyklų, kurios tiekia komponentus ir žinomiausių tarptautinių prekės ženklų atstovams“, – pasakoja p. Lukšta.

Anot jo, šiame versle itin svarbūs ne tik stiprūs techniniai sprendimai, kuriuos kuria konstruktorių komanda, bet ir įmonės dizainerių indėlis – būtina nuolat pasiūlyti naujų dizaino sprendimų, reaguojant į madas, vienos ar kitos eksporto rinkos poreikius.

Sudėtingesnio naujo modelio sukūrimas gali užtrukti metus ir ilgiau, nes dizainerių sumanymui turi būti rastas atitinkamas technologinis sprendimas, parinkti komponentai ir medžiagos, įsitikinta, ar maišytuvą patogu naudoti, ar jis atsparus mechaniniam poveikiui. Kiekvienas naujas modelis įmonės laboratorijoje yra bandomas, ar patikimai veiks ilgą laiką eksploatuojamas, ar nesuges, patekęs į nepalankią aplinką, išlaikys gerokai aukštesnį už įprastinį vandens slėgį vamzdyne ir pan.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 10 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Littelfuse LT“: atsargus augimas nestabdo nuo investicijų Premium

Kauno UAB „Littelfuse LT“, elektroninių komponentų automobiliams gamintoja, tikisi, kad gamybą auginti leis...

Pramonė
06:00
„PepsiCo“ už 3,2 mlrd. USD perka Izraelio sifonų gamintoją

Gėrimų milžinė „PepsiCo“ praneša baigusi derybas dėl Izraelio kompanijos „SodaStream“, gaminančios buitinius...

Pramonė
2018.08.20
Antrinis drabužių panaudojimas: permainos jau pribrendo Premium 2

Verslininkai vis aktyviau raginami užsiimti tekstilės perdirbimu – į sąvartynus patenka du trečdaliai...

Pramonė
2018.08.20
Lietuva – ketvirta pasaulyje ir pirma ES pagal pritrauktas plyno lauko investicijas Premium 15

Mažos šalies statusas Lietuvai nekliudo pritraukti daugiausiai investicijų ES. Ji pateko į daugiausiai plyno...

Finansai
2018.08.20
Apie būsimo pramonės parko kainą ir 100 ha sklypo paieškas aplink Vilnių 13

Užsienio investuotojai, pasirengę stambioms pramonės investicijoms greta Vilniaus, dar mažiausiai penkerius...

Pramonė
2018.08.20
Skaldos pardavėjus kelia aktyvios statybos Premium

Didžiųjų šalies skaldos gavybos įmonių apyvarta pastaraisiais metais ūgtelėjo. Didžiąsias sektoriaus įmones...

Pramonė
2018.08.20
Kauno „Serfas“ šiemet tikisi 1,8 mln. Eur pelno 1

Lietuvos kapitalo statybinių medžiagų gamybos ir prekybos įmonė „Serfas“ šiemet planuoja gauti apie 55 mln.

Pramonė
2018.08.17
Ruošiasi plėtrai JAV: pasitelkė prestižinį Kalifornijos universitetą Premium

Keturios Lietuvoje veikiančios bendrovės pateko į Kalifornijos universiteto Los Andžele programą verslui. Su...

Vilniaus pramonės parko nebus – suzmeko į durpes Premium 23

Lygiai prieš metus premjeras, tuometis ūkio ministras ir sostinės meras pažadėjo, kad 2019 m. pradės veikti...

Pramonė
2018.08.17
„Achemai“ už terminalą siūlo mokėti perpus mažiau 6

Energetikos ministerija ketvirtadienį pateikė SkGD terminalo ir susijusių veiklų optimizavimo pasiūlymų...

Energetika
2018.08.16
Vilniaus rajone statys pirmąją Lietuvoje polikarbonato plokščių gamyklą Premium 3

Nemenčinėlėje, Vilniaus rajone, estiško kapitalo UAB „Minsko 7“ ketina statyti pirmąją Lietuvoje...

Pramonė
2018.08.16
Metinis pramonės augimas Lietuvoje – vienas spartesnių ES

Metinis pramonės augimas Lietuvoje birželį buvo vienas didesnių tarp Europos Sąjungos (ES) šalių,...

Pramonė
2018.08.14
Alternatyva plastikui – iš „Stora Enso“ biokompozito pradedami gaminti indai

Vienai pirmaujančių pasaulyje medienos pramonės grupių „Stora Enso“ pasiūlius alternatyvą plastikui, iš...

Pramonė
2018.08.13
Atleistas Šiaulių „Statgos“ direktorius padavė į teismą švedų akcininką Premium 16

Prekybos įrangos ir ergonominių baldų gamybos UAB „Statga“ šiemet pakeitė pavadinimą, direktorių, o buvęs...

Pramonė
2018.08.13
„Rokiškio aliejinei“ dar vienas šansas: teismas nusprendė, kad moki

Lietuvos apeliacinis teismas nustatė, kad pirmosios instancijos teismas nepagrįstai iškėlė UAB „Rokiškio...

Pramonė
2018.08.13
Klientus laimi sprendimais ir darbų galerija: gamino ir „Spotify“ biurui, ir „Nordea“ valgyklai Premium

Pagaminęs produktą, naudojamą „Spotify“ biure Niujorke, jau turi, ką papasakoti potencialiems užsakovams.

Pramonė
2018.08.13
„Akmenės cementas“ mažina nuostolius  

Vienintelė Lietuvoje cemento gamybos bendrovė „Akmenės cementas“ šiais metais planuoja parduoti daugiau...

Pramonė
2018.08.10
VMG su 140 mln. Eur investicija kuriasi LEZ ir pati kuria pramonės parką 3

Šiandien Vakarų medienos grupė (VMG) oficialiai pradeda medžio drožlių plokščių fabriko statybas Akmenės LEZ...

Pramonė
2018.08.10
Vokietijos milžinė „Karcher“ kai kuriuos modelius patikėjo gaminti tik „Vilmai“ Premium 8

Naujas gaminys – grindų plovimo mašina – ir kiti valymo įrengimai praėjusiais metais elektros ir mechaninių...

Pramonė
2018.08.10
Vakarų medienos grupė perleidžia žirgyno projektą: investicijos sieks 14 mln. Eur Premium

Vilniaus rajone šį mėnesį pradedamas statyti žirginio sporto kompleksas, kurio iniciatorius buvo Sigitas...

Pramonė
2018.08.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau