„Rubinetos“ koziris – nuosavas prekės ženklas

Publikuota: 2015-08-22
Rolandas Lukšta, UAB „Rubineta“ verslo plėtros vadovas:
„Koncentruojamės į Vidurio Europą, todėl iš esmės keičiame savo organizacijos struktūrą, produktų grupes, formuojame naują komandą, platintojų tinklą.“
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rolandas Lukšta, UAB „Rubineta“ verslo plėtros vadovas: „Koncentruojamės į Vidurio Europą, todėl iš esmės keičiame savo organizacijos struktūrą, produktų grupes, formuojame naują komandą, platintojų tinklą.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Apie milijoną vandens maišytuvų per metus pagaminanti Vilniaus UAB „Rubineta“ – viena iš nedaugelio Lietuvos įmonių, kuri beveik visą produkciją eksportuoja su nuosavu prekės ženklu. Šiuo metu daugiausia gaminių bendrovė realizuoja Lietuvoje ir NVS šalyse, tačiau šiemet pradėjo žygį į Vidurio Europą, kur taip pat tikisi įsitvirtinti su „Rubinetos“ vardu.

„Visus produktus patys sukuriame, sukonstruojame, pagaminame ir parduodame su savo prekės ženklu, tuo esame unikalūs“, – konstatuoja Rolandas Lukšta, didžiausios vandens maišytuvų gamintojos Baltijos šalyse bendrovės „Rubineta“ verslo plėtros vadovas.

„Rubineta“ gamina apie 300 skirtingų modelių vandens maišytuvus, keletas jų yra pelnę apdovanojimus už geriausią dizainą prestižiniuose tarptautiniuose ir Lietuvos dizaino konkursuose. Kasmet įmonė pasiūlo 20–30 naujų maišytuvų modifikacijų, gamina ir susijusią santechninę įrangą, vonios, dušinių aksesuarus.

Į Rusijos regionus

Pernai 11,5 mln. Eur apyvartą pasiekusi ir per 1 mln. Eur ikimokestinio pelno uždirbusi Vilniaus įmonė skaičiuoja užimanti iki 30% Lietuvos vandens maišytuvų rinkos ir šiame segmente, anot p. Lukštos, yra neabejotina lyderė.

Tačiau didžiąją dalį – apie 95% pajamų – „Rubineta“ uždirba užsienio rinkose, daugiausia Rusijoje, Baltarusijoje, Ukrainoje.

Pono Lukštos teigimu, nors Rusijos ekonomika patiria problemų ir ten sumenkęs vartojimas, „Rubinetai“ čia šiemet pavyksta išlaikyti panašią pardavimų apimtį kaip ir praėjusiais metais. Todėl šiemetė „Rubinetos“ apyvarta planuojama panaši kaip 2014 m.

„Augimo planus Rusijoje kiek pristabdėme, nes vidaus vartojimas čia „tebevažiuoja“ žemyn. Tačiau buvusį pardavimų lygį išlaikome, nes plečiame platinimo tinklą, randame atstovų įvairiuose šalies regionuose, atėjome į didžiąją dalį prekybos tinklų. Matome, kad kai kuriuose regionuose realu užimti iki 5% rinkos“, – vertina p. Lukšta. Jo nuomone, Rusijos, Baltarusijos, Ukrainos rinkose bendrovei padeda tai, kad „Rubinetos“ gaminiai čia vertinami kaip europietiški – tiek dėl jų kokybės, tiek dėl dizaino, pateikimo pirkėjams, tiekimo organizavimo. Kita vertus, konkurencinis spaudimas čia ne toks didelis kaip Vakarų Europos šalyse, kur dominuoja keli stiprūs prekės ženklai.

Keičia kryptį

„Rusijoje yra paprasčiau greitai pasiekti gerų rezultatų ir maržos čia gamintojams palankesnės. Tačiau yra rizikos – vieni metai čia gali būti puikūs, o kiti visai netikę“, – pabrėžia p. Lukšta.

Todėl „Rubineta“ priėmė strateginį sprendimą įvairinti eksporto kryptis ir šiemet pradėjo aktyviai veikti Vidurio Europos šalyse – Lenkijoje, Slovakijoje, Čekijoje. Vengrijoje, Rumunijoje – ir jas šiandien įvardija kaip strategines rinkas.

„Šie metai yra lūžio metai. Iš esmės keičiame savo organizacijos struktūrą, produktų grupes, formuojame naują komandą, platintojų tinklą. Kiekvienoje šių šalių užmezgame ryšius su profesionalais, kurie dirba toje srityje, turi ryšių ir tampa mūsų atstovais“, – pokyčius vardija p. Lukšta.

Susitelkus į naujas rinkas, kitąmet tikimasi ir pardavimo pajamų augimo, kai kuriose šių šalių tikimasi užimti iki 5% rinkos.

„Kuo toliau į Vakarus, tuo mažiau galimybių įsiskverbti į rinką su savo vardu, tarkime, Vokietijoje ar Prancūzijoje pasauliniai prekės ženklai yra užėmę apie 90% rinkos. O Vidurio Europos šalyse kol kas yra likę vietos ir kitiems, todėl norime tuo pasinaudoti“, – pasirinkimą grindžia jis.

Ponas Lukšta pabrėžia, kad „Rubinetos“ ir daugumos kitų į ES šalis eksportuojančių Lietuvos įmonių verslo modelis skiriasi tuo, kad „Rubineta“ negamina produktų kitų prekės ženklų savininkams. Vidurio Europos šalyse jie parduodami su „Rubinetos“ prekės ženklu – kaip ir Lietuvoje ar NVS šalyse.

Aukštesnis segmentas

Eidama į Vidurio Europą su nuosavu vardu įmonė taikosi į augančią vidutinių pajamų pirkėjų, kurie yra pajėgūs įpirkti kokybišką produkciją, grupę. Anot p. Lukštos, jiems prekės ženklas svarbus kaip garantija, kad gamintojas atsako už produkcijos kokybę, nes jo rankose visa grandinė: nuo dizaino sukūrimo, techninio sprendimo iki gaminio surinkimo, kokybės kontrolės, pateikimo rinkai, priežiūros.

Kaip aiškina p. Lukšta, vandens maišytuvų ir santechnikos prekių rinkoje yra aiškus gamintojų pasidalijimas į du pagrindinius segmentus. Vieni tiekėjų perka gatavą produkciją Kinijoje ir gaminius tik pažymi vienu ar kitu prekės ženklu – tai pigesnis segmentas, kuriame konkuruojama tik kaina. Vidutinio ir aukštesnio segmento produktų gamintojai, į kuriuos lygiuojasi ir „Rubineta“, taip pat paprastai perka komponentus iš Kinijos ir kitų šalių, tačiau jie yra gaminami pagal užsakovo brėžinius, formas, iš jo parinktų medžiagų.

„Maišytuvų korpusų detales užsakome daugiausia iš portugalų ir kinų įmonių. Kitas detalės gauname iš Vokietijos, Ispanijos. Viską užsakome iš tų pačių didžiųjų gamyklų, kurios tiekia komponentus ir žinomiausių tarptautinių prekės ženklų atstovams“, – pasakoja p. Lukšta.

Anot jo, šiame versle itin svarbūs ne tik stiprūs techniniai sprendimai, kuriuos kuria konstruktorių komanda, bet ir įmonės dizainerių indėlis – būtina nuolat pasiūlyti naujų dizaino sprendimų, reaguojant į madas, vienos ar kitos eksporto rinkos poreikius.

Sudėtingesnio naujo modelio sukūrimas gali užtrukti metus ir ilgiau, nes dizainerių sumanymui turi būti rastas atitinkamas technologinis sprendimas, parinkti komponentai ir medžiagos, įsitikinta, ar maišytuvą patogu naudoti, ar jis atsparus mechaniniam poveikiui. Kiekvienas naujas modelis įmonės laboratorijoje yra bandomas, ar patikimai veiks ilgą laiką eksploatuojamas, ar nesuges, patekęs į nepalankią aplinką, išlaikys gerokai aukštesnį už įprastinį vandens slėgį vamzdyne ir pan.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 10 d.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PRAMONĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Audi“ paskirta 800 mln. Eur bauda dėl taršos duomenų klastojimo 3

Dar viena sankcija „Dyzelgeito“ skandalo byloje paskirta Vokietijos gamintojui „Audi“.

Transportas
2018.10.16
„Velux“ perka Klaipėdos „Vitral“ ir žada tęsti įsigijimus

Danijos holdingui VKR priklausanti „Velux“ grupė praneša perkanti daniško kapitalo įmonę „Vitral“, kuriai...

Pramonė
2018.10.16
„Continental Automotive Lithuania“ darbuotojų mokymams išleis 1 mln. Eur

Kauno LEZ investuojanti UAB „Continental Automotive Lithuania“ darbuotojų mokymams, su ES lėšomis, išleis 1...

Pramonė
2018.10.16
Plastiko pramonės atstovai: turime vilčių, kad EP kirtis bus sušvelnintas Premium

Europos Parlamento balsavimas kitą savaitę dėl plastikinių gaminių draudimo ir ribojimo gali reišmingai...

Pramonė
2018.10.16
Europa kratosi plastiko invazijos 20

Europos Parlamentas (EP) ir Europos Komisija (EK) kyla į kovą prieš vienkartinius plastikinius daiktus, kurie...

Pramonė
2018.10.16
„Baltik vairas“ Lietuvos laiškanešiams pagamins 210 elektrinių dviračių Premium 5

Lietuvos pašto skelbtą elektrinių dviračių įsigijimo konkursą laimėjo Šiaulių dviračių gamintoja „Baltik...

Pramonė
2018.10.16
SWW projektas atspindi naujausias darbo aprangos tendencijas Rėmėjo turinys

Projekte „Smart and Safe Work Wear SWW“ (Išmani ir saugi darbo apranga SWW) dalyvaujančios šalys kuria...

Pramonė
2018.10.16
Kaip auginti pajamas mažiesiems baldžiams: „Joniškių baldų“ patirtis Premium

Mažos gamybinės įmonės plečia asortimentą, taip sukuria didesnę pridėtinę vertę ir augina pajamas. UAB...

Pramonė
2018.10.15
Atnaujintas „Litgrid“ ir „Achemos“ ginčas dėl skolos 2

Teismas atnaujino elektros perdavimo bendrovės „Litgrid“ ir Jonavos trąšų gamintojos „Achema“ ginčą dėl...

Pramonė
2018.10.15
„Pack Klaipėda“: jei EP balsuos „už“, būsime priversti nutraukti veiklą Premium 16

Jei Europos Parlamentas pritars, kad į vienuolikos draudžiamų vienkartinių plastikinių daiktų sąrašą būtų...

Pramonė
2018.10.15
Vokietijai ir Austrijai vėjo ir saulės nepakaks, dairosi į „žaliąsias“ dujas Premium 1

Vokietijos ir Austrijos energetikos atstovai atkreipia dėmesį į šalyse kylančius iššūkius siekiant visą...

Energetika
2018.10.15
Dabar turime daugiau galimybių nei gebame išnaudoti 8

Dabartiniai gamybos būdai ir technologijos šviesmečiais skiriasi nuo pirmosios pramonės revoliucijos įvykdytų...

Pramonė
2018.10.12
Eurostatas: metinis pramonės augimas Lietuvoje – mažiausias Baltijos šalyse 5

Metinis pramonės augimas Lietuvoje rugpjūtį buvo mažiausias Baltijos šalyse, skelbia Eurostatas.

Pramonė
2018.10.12
„Intus Windows“ Šiauliuose: administracijoje 300 darbuotojų, ceche – 180 Premium 9

JAV langų gamintoja „Intus Windows“, Šiaulių LEZ projektuojanti langų ir durų gamyklą, bus išskirtinė tuo,...

Pramonė
2018.10.12
Keramikų patirtis: Europa vertina etaloną, Japonija – atsitiktinį defektą Premium

Panevėžio meninės keramikos UAB „Midenė“ pastaraisiais metais didina molio dirbinių eksportą į Jungtinę...

Pramonė
2018.10.12
Lietuvos bankas: ateities iššūkiams būtina rengtis jau dabar 3

Lietuvos bankas didina šių ir ateinančių metų Lietuvos BVP augimo prognozę, tačiau įspėja, kad siekiant...

Verslo aplinka
2018.10.11
Baldų parodoje užsakovų iš užsienio nesitiki, orientuojasi į vietos pirkėją Premium

Eksportuojančios šalies baldų pramonės įmonės vis rečiau dalyvauja „Litexpo“ vykstančiose baldų parodose,...

Pramonė
2018.10.11
Panevėžio regionas: pramonė – gerai, robotikos centras – dar geriau Premium 4

Panevėžio regionas, garsėjantis stipria pramone, užsibrėžė dar vieną tikslą – tapti vienu pažangiausių...

Pramonė
2018.10.11
Formuoti žemės sklypus LEZ ir pramonės parkuose bus paprasčiau

Vyriausybė pritarė Ūkio ministerijos siūlymui paprastinti ir trumpinti žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo...

Pramonė
2018.10.11
Didėjantys kaštai jau valgo pelną Premium

Baltijos šalių įmonių finansų direktoriai palankiai arba labai palankiai vertina savo įmonių finansinę padėtį...

Finansai
2018.10.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau