Siūlo sukurti vieną draudimo paketą vežėjams

Publikuota: 2015-12-19
Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, įsitikinęs, kad vienas draudimo portfelis leistų vežėjams sutaupyti. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, įsitikinęs, kad vienas draudimo portfelis leistų vežėjams sutaupyti. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Išgirdę apie galbūt augsiančias draudimo įmokas, vežėjai siūlo draudikams suformuoti vieną draudimo portfelį visoms logistikos bendrovėms. Draudimo specialistai kol kas tokį pasiūlymą vertina atsargiai, nes naudos jiems būtų ne mažiau nei rizikos.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ rengia draudimo paslaugų išlaidų mažinimo projektą – norima suformuoti vieną draudimo portfelį, leisiantį vežėjams taupyti pinigus.

Tokią iniciatyvą paskatino ir Europos Teisingumo Teismo (ETT) išvada, kad draudimo įmokos turi būti visiems vienodos ir draudikai tų, kurie važiuoja į rizikingesnes šalis, garsėjančias ypač didelėmis išmokomis patyrus žalą, negali reikalauti mokėti daugiau.

Asociacija kreipėsi į savo narius ir paprašė nurodyti, kiek automobilių logistikos bendrovė turi, koks vairuotojų darbo stažas, kiek eismo įvykių patirta, ir kitus duomenis. Šie, tikimasi, padės draudimo bendrovėms įvertinti, koks pasiūlymas „Linavos“ nariams būtų naudingiausias.

Erlandas Mikėnas, „Lina­vos“ prezidentas, teigia, kad šiandien vežėjai drausdamiesi susiduria su nemažomis problemomis, nors jiems tenkanti draudimo įmokų našta – didžiausia.

„Bandysime surinkti informaciją ir pakopomis rengsime pasiūlymus. Vežėjai bus vertinami pagal nuostolingumą, pagal turimą parką“, – kalba pašnekovas.

Anot jo, „Linavos“ norimas sukurti vienas draudimo paketas vežėjams – rinkoje nebe naujiena. Ponas Mikėnas mini, kad jau yra šalių, kuriose vežėjai draudžiami būriu, taip garantuojamos geros kainos. Drausmingi vežėjai gali draustis pigiau, o patyrę įvykių privalo mokėti draudimo priemokas.

„Linavos“ vadovas sako, kad idėja buvo išsakyta kelioms draudimo bendrovėms, didžiausią dėmesį parodė „ERGO Insurance SE“ įmonė Lietuvoje. Anot p. Mikėno, ateinančiais metais draudikai jau turėtų būti parengę pirminį pasiūlymą.

Pašnekovas įsitikinęs, kad idėja turėtų būti įdomi visiems draudikams, nes asociacijos nariai smarkiai išaugintų klientų portfelį.

Pokyčių nežada

Draudimo bendrovės trinti delnais iš džiaugsmo neskuba.

Tadeušas Podvorskis, drau­dimo bendrovės „BTA In­su­rance Company SE“ filialo Lietuvoje vadovas, abejoja, ar visos logistikos bendrovės sutiktų naudotis vienu draudimo portfeliu.

„Vienas portfelis greičiausiai reikštų tai, kad pareigingiems vežėjams įmokos didėtų, o nuostolingiems – sumažėtų. Tad vargu ar ta bendrovė, kuri investuoja į vairuotojų lavinimą, papildomas saugos priemones ir t. t., norės mokėti daugiau dėl to, kad jų konkurentai, kurie nieko panašaus nedaro, draustųsi pigiau“, – svarsto jis.

Ponas Podvorskis įsitikinęs, kad kol kas rūpintis dėl brangsiančio draudimo vežėjams nereikėtų, nes didesnių pokyčių rinkoje nenumatoma.

Nemokės už kitą

Tomas Nenartavičius, „ERGO Insurance SE“ Lietuvos filialo Draudimo departamento direktorius ir Turto draudimo skyriaus vadovas, sako prisimenąs, kad panašių į „Linavos“ pasiūlymą bandymų buvo ir anksčiau, tačiau jie neprigydavo.

Pašnekovas pabrėžia, kad kiekvieną draudžiamą subjektą draudikas vertina individualiai apskaičiuodamas draudimo įmoką. Tad, vežėjams atėjus bendru būriu, norėdama įvertinti galimą riziką, draudimo bendrovė vis tiek turėtų kiekvieną patikrinti atskirai.

„Vežėjai yra didesnės rizikos verslo grupė. Kad ir kaip jie gerai ruoštų vairuotojus, rūpintųsi saugumu, nuo eismo įvykių nėra apsaugoti. Su draudimu yra taip, kad kaip važiuoja, taip ir moka“, – aiškina pašnekovas ir pabrėžia, kad netgi sukūrus vieną draudimo paketą ši taisyklė nesikeistų.“

Kita vertus, pasiūlyti geras sąlygas būriui vežėjų, tarp kurių yra ir nuolat patenkančių į eismo įvykius, ir į juos nepatenkančių, anot p. Nenartavičiaus, ryžtųsi reta bendrovė, nes negalėtų tiksliai apskaičiuoti galimos rizikos.

Nori tik patikimų

Pašnekovas atkreipia dėmesį ir į kitą aspektą. Anot jo, vargu ar Lietuvoje atsirastų draudimo bendrovė, kuri ryžtųsi viena pati apdrausti didelę grupę vežėjų, nes logistikos bendrovių draudikams nešami nuostoliai sudaro didžiausią draudimo įmonių praradimų dalį.

„Per didelė rizika, – įsitikinęs specialistas. – Mūsų statistika rodo, kad net geriausi patenka į avarijas, be to, šita grupė tikėtųsi geros kainodaros. Negalėdamas atsirinkti bendrovių ir drausdamas visą „paketą“ draudikas metų pabaigoje gali susidurti su didelėmis problemomis, nes mokamų įmokų žaloms padengti neužtektų. Kitaip tariant, tai užprogramuoti nuostoliai.“

Pašnekovas sako, kad „Li­navos“ pasiūlymą „ERGO In­surance SE“ yra girdėjusi, pasiūlyta idėja neatmetama, tačiau draudimo bendrovė norėtų vieną draudimo paketą siūlyti tik patikimiems vežėjams.

Straipsnis gruodžio 11 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rygoje vyksta startuolių konferencija „TechChill“

Rygoje ketvirtadienį prasidėjo dvi dienas truksianti startuolių konferencija „TechChill“. Čia susipažįsta ir...

Technologijos
2019.02.21
EP komitetas pritarė gyvybes gelbstinčioms technologijoms automobiliuose 

Visuose naujuose automobiliuose ketinama įdiegti tokios saugos priemonės kaip išmanioji greičio palaikymo...

Automobiliai
2019.02.21
„Samsung“ pristatė savo pirmąjį sulankstomą išmanųjį telefoną 7

Trečiadienį San Franciske ir Londone vykusių „Unpacked“ renginių metu Pietų Korėjos gamintoja „Samsung“ kartu...

Paslaugos
2019.02.21
Lietuvos banko „blockchain“ smėliadėžėje pažaisti panoro 21 „fintech“ įmonė 3

21 Europos „fintech“ įmonė atsiliepė į Lietuvos banko kvietimą sukurti „blockchain“ technologijų bandymo...

Rinkos
2019.02.21
„Devbridge“ žengia į atominės energetikos sektorių Premium

Programavimo paslaugų bendrovė „Devbridge“ baigė kurti antrą nuosavą produktą – atominių elektrinių...

Paslaugos
2019.02.21
GPAIS: daugelis dėl dar vienos prievolės stveriasi už galvos, kiti net nežino, kad privalo ją vykdyti Premium

Jungtis prie Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS) privalo net ir...

Gazelė
2019.02.21
„Tez Tour“: kelionių rinka jau beveik pasiekė „lubas“ Premium 6

Lietuvos išvykstamojo turizmo rinka jau beveik pasiekė „lubas“ ir keliautojų skaičiaus augimo potencialas...

Paslaugos
2019.02.21
Lietuviškas startuolis „Coart“ investuotojams atveria brangaus meno rinką 2

Lietuviškas startuolis „Coart“ paskelbė pasirengęs suteikti galimybę milijonams smulkiųjų investuotojų kartu...

Laisvalaikis
2019.02.21
„Samsung“ pristatė flagmanus „Galaxy S10“  39

Trečiadienį San Franciske (JAV) pristatyta naujųjų „Samsung“ flagmanų „Galaxy S10“ serija.

Technologijos
2019.02.20
Rusijos kariai nebegalės naudotis išmaniaisiais prietaisais 8

Rusijos Dūma antradienį balsavo už draudimą šalies kariams naudotis išmaniaisiais telefonais ir socialiniais...

Technologijos
2019.02.20
Vyriausybė siūlo, kad daliai žmonių kompensuojamieji vaistai būtų nemokami

Vyriausybė trečiadienį pasiūlė atleisti mažas pajamas gaunančius pensininkus ir neįgaliuosius nuo paciento...

Paslaugos
2019.02.20
Teismas: Notarų rūmai ir notarai neturi mokėti tūkstantinių baudų 2

Notarų rūmai bei 8 jų prezidiumo nariai teisėtai nustatė įkainius už kai kurias notarų paslaugas ir todėl...

Paslaugos
2019.02.20
S. Jakeliūnas: po „Swedbank“ skandalo darysiu viską, kad teisių neprilygintų pasui 36

Stasys Jakeliūnas, Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas, sako po į viešumą iškilusių faktų...

Rinkos
2019.02.20
„Novaturas“: „Itaka“ ir TUI – dar ne konkurentai 8

Didžiausias kelionių organizatorius Baltijos šalyse „Novaturas“, kurio pelnas pernai smuko daugiau nei...

Rinkos
2019.02.20
Kas antra savivaldybė skyrė lėšų su politikais susijusiai žiniasklaidai

Nuo 2015-ųjų savivaldybės trečdalį – 2 mln. Eur – viešinimo lėšų skyrė su politikais susijusiai...

Rinkodara
2019.02.20
Advokatų kontoroje „TGS Baltic“ – naujas partneris iš „Luminor“ 4

Advokatų kontoros „TGS Baltic“ partneriu tapo Žygimantas Stankevičius, ilgametis banko „Luminor“ (anksčiau...

Paslaugos
2019.02.20
VRK spausdinimo paslaugų konkursas sudomino tik „Lodvilą“ Premium 1

Vyriausiajai rinkimų komisijai (VRK) nepavyko pritraukti daugiau dalyvių į konkursą spausdintai informacijai...

Verslo aplinka
2019.02.20
„Rivilės“ vairą perėmė investuotojai, buvę „Senukų“ darbuotojai Premium 4

Apskaitos ir verslo valdymo sistemas vystančios bendrovės „Rivilė“ akcininkas ir ilgametis vadovas Marius...

Paslaugos
2019.02.20
Kaimyninės paskolos. Latvijos bankas „Rietumu“ finansuoja verslą visose Baltijos šalyse Verslo tribūna

Nepaisant euroskeptikų atsiliepimų, verslo integracija ES gilėja ir plečiasi, o Baltijos šalys aktyviai...

Finansai
2019.02.19
A. Bičeika nebedirba „Revolut“  18

Andrius Bičeika, dirbęs JK finansinių paslaugų startuolio „Revolut“ Verslo plėtros vadovu, paliko „Revolut“...

Rinkos
2019.02.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau