Siūlo sukurti vieną draudimo paketą vežėjams

Publikuota: 2015-12-19
Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, įsitikinęs, kad vienas draudimo portfelis leistų vežėjams sutaupyti. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, įsitikinęs, kad vienas draudimo portfelis leistų vežėjams sutaupyti. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Išgirdę apie galbūt augsiančias draudimo įmokas, vežėjai siūlo draudikams suformuoti vieną draudimo portfelį visoms logistikos bendrovėms. Draudimo specialistai kol kas tokį pasiūlymą vertina atsargiai, nes naudos jiems būtų ne mažiau nei rizikos.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ rengia draudimo paslaugų išlaidų mažinimo projektą – norima suformuoti vieną draudimo portfelį, leisiantį vežėjams taupyti pinigus.

Tokią iniciatyvą paskatino ir Europos Teisingumo Teismo (ETT) išvada, kad draudimo įmokos turi būti visiems vienodos ir draudikai tų, kurie važiuoja į rizikingesnes šalis, garsėjančias ypač didelėmis išmokomis patyrus žalą, negali reikalauti mokėti daugiau.

Asociacija kreipėsi į savo narius ir paprašė nurodyti, kiek automobilių logistikos bendrovė turi, koks vairuotojų darbo stažas, kiek eismo įvykių patirta, ir kitus duomenis. Šie, tikimasi, padės draudimo bendrovėms įvertinti, koks pasiūlymas „Linavos“ nariams būtų naudingiausias.

Erlandas Mikėnas, „Lina­vos“ prezidentas, teigia, kad šiandien vežėjai drausdamiesi susiduria su nemažomis problemomis, nors jiems tenkanti draudimo įmokų našta – didžiausia.

„Bandysime surinkti informaciją ir pakopomis rengsime pasiūlymus. Vežėjai bus vertinami pagal nuostolingumą, pagal turimą parką“, – kalba pašnekovas.

Anot jo, „Linavos“ norimas sukurti vienas draudimo paketas vežėjams – rinkoje nebe naujiena. Ponas Mikėnas mini, kad jau yra šalių, kuriose vežėjai draudžiami būriu, taip garantuojamos geros kainos. Drausmingi vežėjai gali draustis pigiau, o patyrę įvykių privalo mokėti draudimo priemokas.

„Linavos“ vadovas sako, kad idėja buvo išsakyta kelioms draudimo bendrovėms, didžiausią dėmesį parodė „ERGO Insurance SE“ įmonė Lietuvoje. Anot p. Mikėno, ateinančiais metais draudikai jau turėtų būti parengę pirminį pasiūlymą.

Pašnekovas įsitikinęs, kad idėja turėtų būti įdomi visiems draudikams, nes asociacijos nariai smarkiai išaugintų klientų portfelį.

Pokyčių nežada

Draudimo bendrovės trinti delnais iš džiaugsmo neskuba.

Tadeušas Podvorskis, drau­dimo bendrovės „BTA In­su­rance Company SE“ filialo Lietuvoje vadovas, abejoja, ar visos logistikos bendrovės sutiktų naudotis vienu draudimo portfeliu.

„Vienas portfelis greičiausiai reikštų tai, kad pareigingiems vežėjams įmokos didėtų, o nuostolingiems – sumažėtų. Tad vargu ar ta bendrovė, kuri investuoja į vairuotojų lavinimą, papildomas saugos priemones ir t. t., norės mokėti daugiau dėl to, kad jų konkurentai, kurie nieko panašaus nedaro, draustųsi pigiau“, – svarsto jis.

Ponas Podvorskis įsitikinęs, kad kol kas rūpintis dėl brangsiančio draudimo vežėjams nereikėtų, nes didesnių pokyčių rinkoje nenumatoma.

Nemokės už kitą

Tomas Nenartavičius, „ERGO Insurance SE“ Lietuvos filialo Draudimo departamento direktorius ir Turto draudimo skyriaus vadovas, sako prisimenąs, kad panašių į „Linavos“ pasiūlymą bandymų buvo ir anksčiau, tačiau jie neprigydavo.

Pašnekovas pabrėžia, kad kiekvieną draudžiamą subjektą draudikas vertina individualiai apskaičiuodamas draudimo įmoką. Tad, vežėjams atėjus bendru būriu, norėdama įvertinti galimą riziką, draudimo bendrovė vis tiek turėtų kiekvieną patikrinti atskirai.

„Vežėjai yra didesnės rizikos verslo grupė. Kad ir kaip jie gerai ruoštų vairuotojus, rūpintųsi saugumu, nuo eismo įvykių nėra apsaugoti. Su draudimu yra taip, kad kaip važiuoja, taip ir moka“, – aiškina pašnekovas ir pabrėžia, kad netgi sukūrus vieną draudimo paketą ši taisyklė nesikeistų.“

Kita vertus, pasiūlyti geras sąlygas būriui vežėjų, tarp kurių yra ir nuolat patenkančių į eismo įvykius, ir į juos nepatenkančių, anot p. Nenartavičiaus, ryžtųsi reta bendrovė, nes negalėtų tiksliai apskaičiuoti galimos rizikos.

Nori tik patikimų

Pašnekovas atkreipia dėmesį ir į kitą aspektą. Anot jo, vargu ar Lietuvoje atsirastų draudimo bendrovė, kuri ryžtųsi viena pati apdrausti didelę grupę vežėjų, nes logistikos bendrovių draudikams nešami nuostoliai sudaro didžiausią draudimo įmonių praradimų dalį.

„Per didelė rizika, – įsitikinęs specialistas. – Mūsų statistika rodo, kad net geriausi patenka į avarijas, be to, šita grupė tikėtųsi geros kainodaros. Negalėdamas atsirinkti bendrovių ir drausdamas visą „paketą“ draudikas metų pabaigoje gali susidurti su didelėmis problemomis, nes mokamų įmokų žaloms padengti neužtektų. Kitaip tariant, tai užprogramuoti nuostoliai.“

Pašnekovas sako, kad „Li­navos“ pasiūlymą „ERGO In­surance SE“ yra girdėjusi, pasiūlyta idėja neatmetama, tačiau draudimo bendrovė norėtų vieną draudimo paketą siūlyti tik patikimiems vežėjams.

Straipsnis gruodžio 11 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Automobilių plovimo rinka: plečia tiek tunelines, tiek automatines Premium 3

Pagrindiniai automobilių plovimo rinkos dalyviai galvoja apie plėtrą – bendrovė „Švaros broliai“...

Transportas
2018.10.18
Nuodėmėmis kaltintai „Payserai“ išrišimą suteikė ir Lietuvos bankas 5

Autorių teises ginančios organizacijos Lietuvos banko neįtikino, kad mokėjimus už filmus nelegaliai...

Finansai
2018.10.18
„Švaros broliai“ atidarė 2 mln. Eur kainavusią, 6-ąją tunelinę plovyklą 12

Šiandien Vilniuje, Kareivių gatvėje atidaryta nauja tunelinė plovykla pristatoma kaip ilgiausią konvejerį...

Transportas
2018.10.17
Iš „Kauno vandenų“ reikalauja 250.000 Eur už taršą

Aplinkos apsaugos departamentas kreipėsi į teismą dėl UAB „Kauno vandenys“ padarytos žalos aplinkai...

Estijoje iškelta byla keliones į Krymą pardavinėjusioms turizmo agentūroms 5

Estijos turizmo agentūros, ignoruodamos Europos teisę ir keldamos riziką savo klientams, metai iš metų...

„K2 LT“ už 10 km nuo Vilniaus centro įsigijo sklypą krematoriumo statybai 12

AB „K2 LT“, valdanti „Lietuvos krematoriumą“ bei ritualinių laidojimo paslaugų teikėją UAB „Rekviem LT“, per...

Į Lietuvos paštą atėjo dar vienas vadovas iš „Telia Lietuvos“ 11

Lietuvos pašto Verslo klientų departamentui vadovaus Robertas Žudys. Tai jau trečias vadovas, kurį Lietuvos...

Vadyba
2018.10.16
„Baltik vairas“ Lietuvos laiškanešiams pagamins 210 elektrinių dviračių Premium 6

Lietuvos pašto skelbtą elektrinių dviračių įsigijimo konkursą laimėjo Šiaulių dviračių gamintoja „Baltik...

Pramonė
2018.10.16
„Novaturo“ apyvarta per devynis mėnesius padidėjo 30% 2

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugsėjo mėnesiais...

Trys didieji vaistinių tinklai baiminasi Konkurencijos tarybos tyrimo įtakos verslui 2

Vienus didžiausių vaistinių tinklų Lietuvoje valdančios bendrovės „Limedika“, „Gintarinė vaistinė“ ir ...

Moteris iš Lazdijų ligoninės reikalauja 150.000 Eur už sterilizaciją be jos žinios

Moteris iš Lazdijų ligoninės reikalauja teisme 150.000 Eur už prieš 15 metų jai atliktą sterilizaciją be jos...

Jei partneriai nesileidžia į kalbas, sėsk į lėktuvą ir lėk pas juos Premium 3

Darbas tarptautinėse bendrovėse yra perspektyvus ir gerai mokamas, tačiau Rasa Jaskelevičiūtė, UAB „Žydinčios...

Prašmatniausi Europos viešbučiai: nakvynės kainos viršija 1.000 Eur

Portalas „luxury-hotels.com“ sudarė brangiausių Senojo žemyno viešbučių reitingą.

Naujas gidas po atsigaunantį Užupį: ką būtina pamatyti

Su šilumos banga atplūdusi bobų vasara – puikus metas pasivaikščioti palei Vilnelę ir pasižvalgyti po patį...

Lankytojams atidarytas Šunskų fazanynas

Marijampolės savivaldybėje, Šunskų miestelyje, ketvirtadienį lankytojams oficialiai atidarytas Šunskų...

Laisvalaikis
2018.10.12
Registrų centras atnaujins duomenų bazę

Registrų centras praneša, kad šį savaitgalį, nuo spalio 12 d. (penktadienio) 20 val. iki spalio 15 d.

Technologijos
2018.10.12
Prezidentė vetavo pataisas dėl atliekų deginimo jėgainių 25

Prezidentė Dalia Grybauskaitė grąžino Seimui tobulinti Atliekų tvarkymo įstatymo pataisas, „kuriomis be jokių...

Iš privačių mokyklų daugiausiai pelno uždirbo Karalienės Mortos mokykla Premium 23

Iš nevalstybinių Lietuvos mokyklų didžiausią iki­mo­kestinį pelną 2017 m. uždirbo UAB Karalienės Mortos...

Tyrimas: skrydžių bendrovėms prastai aptarnauti keleivius apsimoka 4

Turėjote įtarimų, jog prastai aptarnauti keleivius oro bendrovėms iš tikrųjų yra naudinga? Dabar tai įrodyta...

Pabrango pakuočių tvarkymas – ar sureaguos prekių kainos Premium 2

Atliekų vežėjams pabranginus pakuočių atliekų surinkimą, trys Lietuvoje veikiančios pakuočių tvarkymo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau