Siūlo sukurti vieną draudimo paketą vežėjams

Publikuota: 2015-12-19
Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, įsitikinęs, kad vienas draudimo portfelis leistų vežėjams sutaupyti. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, įsitikinęs, kad vienas draudimo portfelis leistų vežėjams sutaupyti. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Išgirdę apie galbūt augsiančias draudimo įmokas, vežėjai siūlo draudikams suformuoti vieną draudimo portfelį visoms logistikos bendrovėms. Draudimo specialistai kol kas tokį pasiūlymą vertina atsargiai, nes naudos jiems būtų ne mažiau nei rizikos.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ rengia draudimo paslaugų išlaidų mažinimo projektą – norima suformuoti vieną draudimo portfelį, leisiantį vežėjams taupyti pinigus.

Tokią iniciatyvą paskatino ir Europos Teisingumo Teismo (ETT) išvada, kad draudimo įmokos turi būti visiems vienodos ir draudikai tų, kurie važiuoja į rizikingesnes šalis, garsėjančias ypač didelėmis išmokomis patyrus žalą, negali reikalauti mokėti daugiau.

Asociacija kreipėsi į savo narius ir paprašė nurodyti, kiek automobilių logistikos bendrovė turi, koks vairuotojų darbo stažas, kiek eismo įvykių patirta, ir kitus duomenis. Šie, tikimasi, padės draudimo bendrovėms įvertinti, koks pasiūlymas „Linavos“ nariams būtų naudingiausias.

Erlandas Mikėnas, „Lina­vos“ prezidentas, teigia, kad šiandien vežėjai drausdamiesi susiduria su nemažomis problemomis, nors jiems tenkanti draudimo įmokų našta – didžiausia.

„Bandysime surinkti informaciją ir pakopomis rengsime pasiūlymus. Vežėjai bus vertinami pagal nuostolingumą, pagal turimą parką“, – kalba pašnekovas.

Anot jo, „Linavos“ norimas sukurti vienas draudimo paketas vežėjams – rinkoje nebe naujiena. Ponas Mikėnas mini, kad jau yra šalių, kuriose vežėjai draudžiami būriu, taip garantuojamos geros kainos. Drausmingi vežėjai gali draustis pigiau, o patyrę įvykių privalo mokėti draudimo priemokas.

„Linavos“ vadovas sako, kad idėja buvo išsakyta kelioms draudimo bendrovėms, didžiausią dėmesį parodė „ERGO Insurance SE“ įmonė Lietuvoje. Anot p. Mikėno, ateinančiais metais draudikai jau turėtų būti parengę pirminį pasiūlymą.

Pašnekovas įsitikinęs, kad idėja turėtų būti įdomi visiems draudikams, nes asociacijos nariai smarkiai išaugintų klientų portfelį.

Pokyčių nežada

Draudimo bendrovės trinti delnais iš džiaugsmo neskuba.

Tadeušas Podvorskis, drau­dimo bendrovės „BTA In­su­rance Company SE“ filialo Lietuvoje vadovas, abejoja, ar visos logistikos bendrovės sutiktų naudotis vienu draudimo portfeliu.

„Vienas portfelis greičiausiai reikštų tai, kad pareigingiems vežėjams įmokos didėtų, o nuostolingiems – sumažėtų. Tad vargu ar ta bendrovė, kuri investuoja į vairuotojų lavinimą, papildomas saugos priemones ir t. t., norės mokėti daugiau dėl to, kad jų konkurentai, kurie nieko panašaus nedaro, draustųsi pigiau“, – svarsto jis.

Ponas Podvorskis įsitikinęs, kad kol kas rūpintis dėl brangsiančio draudimo vežėjams nereikėtų, nes didesnių pokyčių rinkoje nenumatoma.

Nemokės už kitą

Tomas Nenartavičius, „ERGO Insurance SE“ Lietuvos filialo Draudimo departamento direktorius ir Turto draudimo skyriaus vadovas, sako prisimenąs, kad panašių į „Linavos“ pasiūlymą bandymų buvo ir anksčiau, tačiau jie neprigydavo.

Pašnekovas pabrėžia, kad kiekvieną draudžiamą subjektą draudikas vertina individualiai apskaičiuodamas draudimo įmoką. Tad, vežėjams atėjus bendru būriu, norėdama įvertinti galimą riziką, draudimo bendrovė vis tiek turėtų kiekvieną patikrinti atskirai.

„Vežėjai yra didesnės rizikos verslo grupė. Kad ir kaip jie gerai ruoštų vairuotojus, rūpintųsi saugumu, nuo eismo įvykių nėra apsaugoti. Su draudimu yra taip, kad kaip važiuoja, taip ir moka“, – aiškina pašnekovas ir pabrėžia, kad netgi sukūrus vieną draudimo paketą ši taisyklė nesikeistų.“

Kita vertus, pasiūlyti geras sąlygas būriui vežėjų, tarp kurių yra ir nuolat patenkančių į eismo įvykius, ir į juos nepatenkančių, anot p. Nenartavičiaus, ryžtųsi reta bendrovė, nes negalėtų tiksliai apskaičiuoti galimos rizikos.

Nori tik patikimų

Pašnekovas atkreipia dėmesį ir į kitą aspektą. Anot jo, vargu ar Lietuvoje atsirastų draudimo bendrovė, kuri ryžtųsi viena pati apdrausti didelę grupę vežėjų, nes logistikos bendrovių draudikams nešami nuostoliai sudaro didžiausią draudimo įmonių praradimų dalį.

„Per didelė rizika, – įsitikinęs specialistas. – Mūsų statistika rodo, kad net geriausi patenka į avarijas, be to, šita grupė tikėtųsi geros kainodaros. Negalėdamas atsirinkti bendrovių ir drausdamas visą „paketą“ draudikas metų pabaigoje gali susidurti su didelėmis problemomis, nes mokamų įmokų žaloms padengti neužtektų. Kitaip tariant, tai užprogramuoti nuostoliai.“

Pašnekovas sako, kad „Li­navos“ pasiūlymą „ERGO In­surance SE“ yra girdėjusi, pasiūlyta idėja neatmetama, tačiau draudimo bendrovė norėtų vieną draudimo paketą siūlyti tik patikimiems vežėjams.

Straipsnis gruodžio 11 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
KTU siūlo išmanų Vilniaus šiukšlių krizės sprendimą 12

Kauno technologijos universitetas (KTU) sostinės bėdas su šiukšlėmis siūlo spręsti diegiant išmanią...

Pigios liros efektas: turistai šturmuoja parduotuves 13

Turkijos liros kurso smukimas išprovokavo tikrą pardavimų bumą prabangos segmente besispecializuojančiuose...

Kas ketvirtoje kavinėje prie magistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda – pažeidimai 3

Kauno valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (Kauno VMVT) rugpjūčio 4–9 d. patikrinusi 24 viešojo...

Advokatai dirbtinį intelektą išmokė lietuvių kalbos Premium 5

Dirbdami prie įmonės įsigijimo projekto dirbtinio intelekto programą šią vasarą pirmą kartą panaudoję...

Kiek atliekų tilps į ministro kiemą? 10

Dėl stringančios Bendrosios gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS) kone...

Marijampolėje vandentiekio vanduo – jau saugus gerti

Po kelis mėnesius trukusios kovos su lervomis ir galima kitokia tarša, Marijampolės savivaldybė teigia, kad...

Lietuviai steigia restoranų tinklą JAV, naudos sutelktinį finansavimą 8

Patirties Lietuvos restoranų versle sukaupęs Rolandas Pulauskas kartu su verslo partneriu Justu Vėžiu tiki...

„City Service“ įmonė įsigijo degalinių statybos ir aptarnavimo bendrovę 1

Koncernui „Icor“ priklausančios pastatų priežiūros grupės „City Service“ įmonė įsigijo degalinių statybos ir...

Statyba ir NT
2018.08.13
GPAIS spragos sutrikdė įmonių atsiskaitymus Premium 3

Beveik pusšimtis komunalininkų tapo liūdnai pagarsėjusios Bendrosios gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos...

Karščiai kirto kelionių operatoriui – europiečiai vengia kelionių į šiltus kraštus 2

Didžiosios Britanijos kelionių operatorius „Thomas Cook Group“ paskelbė, kad dėl neįprastai karštų orų...

„Yandex. Taxi“ partneriai: nuo naujai įsteigtų iki ilgametę patirtį turinčių įmonių

Rusijos kapitalo įmonė „Yandex. Taxi“, teikdama keleivių pavėžėjimo paslaugas Lietuvoje, nurodo...

Rykantų gyventojams patariama negerti pašalinį kvapą turinčio vandens

Trakų rajone esančios Rykantų gyvenvietės vandenyje pastebėtas pašalinis kvapas ir tarša, todėl...

Samavičių šeimos verslas: po naują restoraną – kas trejus metus 3

Klaipėdiškis Vytautas Samavičius su kūrybingos virtuvės bistro „La Cle“ į kulinarijos sceną išėjo...

Laisvalaikis
2018.08.10
Teismas: ginčas su „Šiaulių arenos“ koncesininku negali būti nagrinėjamas arbitraže

Lietuvos apeliacinis teismas grąžino iš naujo nagrinėti pirmosios instancijos teismui bylą, kurioje Šiaulių...

Europoje startavo „Vilniaus – Europos G taško“ reklama: pažiūrėkite, kaip tai atrodo 64

Šiandien Londono ir Berlyno lauko reklamos ekranuose pradedama transliuoti audringų diskusijų Lietuvoje...

Rinkodara
2018.08.09
Kelionių agentūrų regionuose verslo praktika: dėl vietinių tampa ir organizatorėmis Premium

Regionų kelionių agentūros augina pajamas, radusios būdų prisikviesti keliautojų iš didmiesčių, o siekdamos...

Rinks geriausius Lietuvos barus 4

Šią liepą buvo paskelbtas trečiasis 30-ies geriausių Lietuvos restoranų sąrašas, taigi kolekcionuojantys...

Laisvalaikis
2018.08.08
Iš privačių darželių daugiausiai pelno uždirbo „Vaikystės sodas“: žada naujovių Premium 26

Iš Lietuvos privačių darželių didžiausią ikimokestinį pelną 2017 m. fiksavo šešiolika darželių jungianti UAB...

Daugiausiai vartotojų skundų – dėl avalynės ir drabužių 1

12.700 – tiek kartų per 2018 m. pirmąjį pusmetį gyventojai kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos...

Popiežiaus vizitas: išlaidos scenoms, apsaugai ir raginimas Bažnyčiai atskleisti sąmatas 5

Lietuvos institucijos ir Katalikų bažnyčia pradėjo derinti pinigų poreikį artėjančiam popiežiaus Pranciškaus...

Laisvalaikis
2018.08.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau