Siūlo sukurti vieną draudimo paketą vežėjams

Publikuota: 2015-12-19
Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, įsitikinęs, kad vienas draudimo portfelis leistų vežėjams sutaupyti. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, įsitikinęs, kad vienas draudimo portfelis leistų vežėjams sutaupyti. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Išgirdę apie galbūt augsiančias draudimo įmokas, vežėjai siūlo draudikams suformuoti vieną draudimo portfelį visoms logistikos bendrovėms. Draudimo specialistai kol kas tokį pasiūlymą vertina atsargiai, nes naudos jiems būtų ne mažiau nei rizikos.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ rengia draudimo paslaugų išlaidų mažinimo projektą – norima suformuoti vieną draudimo portfelį, leisiantį vežėjams taupyti pinigus.

Tokią iniciatyvą paskatino ir Europos Teisingumo Teismo (ETT) išvada, kad draudimo įmokos turi būti visiems vienodos ir draudikai tų, kurie važiuoja į rizikingesnes šalis, garsėjančias ypač didelėmis išmokomis patyrus žalą, negali reikalauti mokėti daugiau.

Asociacija kreipėsi į savo narius ir paprašė nurodyti, kiek automobilių logistikos bendrovė turi, koks vairuotojų darbo stažas, kiek eismo įvykių patirta, ir kitus duomenis. Šie, tikimasi, padės draudimo bendrovėms įvertinti, koks pasiūlymas „Linavos“ nariams būtų naudingiausias.

Erlandas Mikėnas, „Lina­vos“ prezidentas, teigia, kad šiandien vežėjai drausdamiesi susiduria su nemažomis problemomis, nors jiems tenkanti draudimo įmokų našta – didžiausia.

„Bandysime surinkti informaciją ir pakopomis rengsime pasiūlymus. Vežėjai bus vertinami pagal nuostolingumą, pagal turimą parką“, – kalba pašnekovas.

Anot jo, „Linavos“ norimas sukurti vienas draudimo paketas vežėjams – rinkoje nebe naujiena. Ponas Mikėnas mini, kad jau yra šalių, kuriose vežėjai draudžiami būriu, taip garantuojamos geros kainos. Drausmingi vežėjai gali draustis pigiau, o patyrę įvykių privalo mokėti draudimo priemokas.

„Linavos“ vadovas sako, kad idėja buvo išsakyta kelioms draudimo bendrovėms, didžiausią dėmesį parodė „ERGO Insurance SE“ įmonė Lietuvoje. Anot p. Mikėno, ateinančiais metais draudikai jau turėtų būti parengę pirminį pasiūlymą.

Pašnekovas įsitikinęs, kad idėja turėtų būti įdomi visiems draudikams, nes asociacijos nariai smarkiai išaugintų klientų portfelį.

Pokyčių nežada

Draudimo bendrovės trinti delnais iš džiaugsmo neskuba.

Tadeušas Podvorskis, drau­dimo bendrovės „BTA In­su­rance Company SE“ filialo Lietuvoje vadovas, abejoja, ar visos logistikos bendrovės sutiktų naudotis vienu draudimo portfeliu.

„Vienas portfelis greičiausiai reikštų tai, kad pareigingiems vežėjams įmokos didėtų, o nuostolingiems – sumažėtų. Tad vargu ar ta bendrovė, kuri investuoja į vairuotojų lavinimą, papildomas saugos priemones ir t. t., norės mokėti daugiau dėl to, kad jų konkurentai, kurie nieko panašaus nedaro, draustųsi pigiau“, – svarsto jis.

Ponas Podvorskis įsitikinęs, kad kol kas rūpintis dėl brangsiančio draudimo vežėjams nereikėtų, nes didesnių pokyčių rinkoje nenumatoma.

Nemokės už kitą

Tomas Nenartavičius, „ERGO Insurance SE“ Lietuvos filialo Draudimo departamento direktorius ir Turto draudimo skyriaus vadovas, sako prisimenąs, kad panašių į „Linavos“ pasiūlymą bandymų buvo ir anksčiau, tačiau jie neprigydavo.

Pašnekovas pabrėžia, kad kiekvieną draudžiamą subjektą draudikas vertina individualiai apskaičiuodamas draudimo įmoką. Tad, vežėjams atėjus bendru būriu, norėdama įvertinti galimą riziką, draudimo bendrovė vis tiek turėtų kiekvieną patikrinti atskirai.

„Vežėjai yra didesnės rizikos verslo grupė. Kad ir kaip jie gerai ruoštų vairuotojus, rūpintųsi saugumu, nuo eismo įvykių nėra apsaugoti. Su draudimu yra taip, kad kaip važiuoja, taip ir moka“, – aiškina pašnekovas ir pabrėžia, kad netgi sukūrus vieną draudimo paketą ši taisyklė nesikeistų.“

Kita vertus, pasiūlyti geras sąlygas būriui vežėjų, tarp kurių yra ir nuolat patenkančių į eismo įvykius, ir į juos nepatenkančių, anot p. Nenartavičiaus, ryžtųsi reta bendrovė, nes negalėtų tiksliai apskaičiuoti galimos rizikos.

Nori tik patikimų

Pašnekovas atkreipia dėmesį ir į kitą aspektą. Anot jo, vargu ar Lietuvoje atsirastų draudimo bendrovė, kuri ryžtųsi viena pati apdrausti didelę grupę vežėjų, nes logistikos bendrovių draudikams nešami nuostoliai sudaro didžiausią draudimo įmonių praradimų dalį.

„Per didelė rizika, – įsitikinęs specialistas. – Mūsų statistika rodo, kad net geriausi patenka į avarijas, be to, šita grupė tikėtųsi geros kainodaros. Negalėdamas atsirinkti bendrovių ir drausdamas visą „paketą“ draudikas metų pabaigoje gali susidurti su didelėmis problemomis, nes mokamų įmokų žaloms padengti neužtektų. Kitaip tariant, tai užprogramuoti nuostoliai.“

Pašnekovas sako, kad „Li­navos“ pasiūlymą „ERGO In­surance SE“ yra girdėjusi, pasiūlyta idėja neatmetama, tačiau draudimo bendrovė norėtų vieną draudimo paketą siūlyti tik patikimiems vežėjams.

Straipsnis gruodžio 11 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Olandiškas aplinkos tvarkymas: paslauga 2 kartus pigesnė, atlyginimai – 3 kartus didesni Premium 10

Nyderlandų savivaldybės, rengdamos viešuosius aplinkos tvarkymo paslaugų konkursus, naudojasi standartizuota...

Vyriausybė teikia Seimui pataisas dėl sveikatos įstaigų tinklo optimizavimo

Vyriausybė posėdyje trečiadienį pritarė ir teikia Seimui svarstyti pataisas, kurios leistų optimizuoti gydymo...

Kinija kirto atliekų vežėjams, šie nori atsiimti iš gamintojų Premium 4

Bėdų dėl „Metrail“ išvargintiems gamintojams – naujas iššūkis. Atliekų vežėjai reikalauja, kad gamintojų ir...

Kavinę ar restoraną uždaryti atostogoms – irgi išeitis Premium

Vasarą papildomos darbo rankos maitinimo įstaigoms yra išsigelbėjimas, tačiau kai kurie restoranai,...

Išrinktos geriausios advokatų kontoros Baltijos šalyse 2

Nepriklausomo advokatų kontorų tyrimo „Prospera Tier 1 Law Firm Review 2018“ duomenimis, „TGS Baltic“ yra...

Dzūkijos perliukai: Lietuvos totorių sostinė ir šimtalapiai su žąsiena

Keliaudami po Dzūkiją būtinai užsukite į Raižius – vieną seniausių Lietuvos totorių kaimų. Vietinio totoriaus...

Istoriniuose Pacų rūmuose duris atveria 5 žvaigždučių viešbutis 22

XVII a. baroko stiliaus Pacų rūmai atgimė į prabangų 5 žvaigždučių viešbutį. Pastatų tyrimai ir...

Statyba ir NT
2018.05.21
Naujojo „Pacų“ viešbučio vadovas: niekas kitas negali pasiūlyti tiek daug istorijos ir autentikos Premium 14

Vis daugiau žmonių keliaudami ieško ne tik vietos pernakvoti, bet tikisi ir unikalios patirties,...

Statyba ir NT
2018.05.21
„BaltCap“ pardavė paslaugų nuomos bendrovę „Runway BPO“  

Didžiausia Baltijos šalyse privataus ir rizikos kapitalo fondų valdymo bendrovė „BaltCap“ kartu su „Dasha...

Gediminas Kuprevičius – apie „Ogmios“ centro pradžią ir mecenatystę 1

„Taip nebus. Nes Kultūros ministerija parengė nekokį mecenatystės įstatymą. Kas gali skirti milijoną eurų?...

Laisvalaikis
2018.05.18
Didžiausias algas kovą mokėję optikos salonai 1

VŽ surikiavo optikos salonus pagal vidutinį šiemet kovą mokėtą darbo užmokestį prie mokesčius.

VMI atleido nuo delspinigių „Metrail“ istorijos dalyvius 2

Bendrovės, kurioms buvo priskaičiuoti delspinigiai dėl laiku nesumokėto mokesčio už aplinkos teršimą, bus...

Finansai
2018.05.17
Vilnius vėl kviečia rinkti svetingiausius

Iki rugsėjo vilniečiai ir sostinės svečiai kviečiami dalyvauti konkurse „Vilniaus svetingumas“ ir balsuoti už...

Laisvalaikis
2018.05.17
Ministerijos žinia įmonėms: taikos sutartis dėl „Metrail“ gali būti pasirašyta 1

Aplinkos ministerija, įvertinusi gamintojų ir importuotojų atstovų pateiktą taikos sutarties projektą,...

Siekia reglamentuoti alternatyviąją mediciną

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) parengė įstatymo projektą, kuris reglamentuotų papildomos ir...

Ilgai lauktos kainos ir kokybės kriterijaus taikymo taisyklės pagal LAT

Viešųjų pirkimų procesų dalyviams Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) 2018 m. gegužės 3 d. nutartimi...

Seimas imasi tikslinti žmonių laidojimo reglamentavimą 1

Seimas antradienį po svarstymo pritarė trims projektams, kuriais siekiama aiškiai reglamentuoti žmogaus...

„Booking.com“: samdymo tempas Lietuvoje tenkina, pasaulyje auga ne viešbučių segmentas Premium 1

Olandijoje įkurta gyvenamojo ploto rezervacijų kompanija „Booking.com“ Vilniuje iš laikinų patalpų persikėlė...

Technologijos
2018.05.15
Verslas ragina pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 4

Iki pereinamojo laikotarpio pabaigos, kuomet įmonės turėtų visiškai pereiti prie Vieningos gaminių, pakuočių...

Pereinamasis laikotarpis atliekų vežėjams Vilniuje baigėsi

Nuo mėnesio pradžios pagal naują tvarką Vilniuje pradėjusiems dirbti atliekų vežėjams gegužės 15 d. baigiasi...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau