Siūlo sukurti vieną draudimo paketą vežėjams

Publikuota: 2015-12-19
Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, įsitikinęs, kad vienas draudimo portfelis leistų vežėjams sutaupyti. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, įsitikinęs, kad vienas draudimo portfelis leistų vežėjams sutaupyti. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Išgirdę apie galbūt augsiančias draudimo įmokas, vežėjai siūlo draudikams suformuoti vieną draudimo portfelį visoms logistikos bendrovėms. Draudimo specialistai kol kas tokį pasiūlymą vertina atsargiai, nes naudos jiems būtų ne mažiau nei rizikos.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ rengia draudimo paslaugų išlaidų mažinimo projektą – norima suformuoti vieną draudimo portfelį, leisiantį vežėjams taupyti pinigus.

Tokią iniciatyvą paskatino ir Europos Teisingumo Teismo (ETT) išvada, kad draudimo įmokos turi būti visiems vienodos ir draudikai tų, kurie važiuoja į rizikingesnes šalis, garsėjančias ypač didelėmis išmokomis patyrus žalą, negali reikalauti mokėti daugiau.

Asociacija kreipėsi į savo narius ir paprašė nurodyti, kiek automobilių logistikos bendrovė turi, koks vairuotojų darbo stažas, kiek eismo įvykių patirta, ir kitus duomenis. Šie, tikimasi, padės draudimo bendrovėms įvertinti, koks pasiūlymas „Linavos“ nariams būtų naudingiausias.

Erlandas Mikėnas, „Lina­vos“ prezidentas, teigia, kad šiandien vežėjai drausdamiesi susiduria su nemažomis problemomis, nors jiems tenkanti draudimo įmokų našta – didžiausia.

„Bandysime surinkti informaciją ir pakopomis rengsime pasiūlymus. Vežėjai bus vertinami pagal nuostolingumą, pagal turimą parką“, – kalba pašnekovas.

Anot jo, „Linavos“ norimas sukurti vienas draudimo paketas vežėjams – rinkoje nebe naujiena. Ponas Mikėnas mini, kad jau yra šalių, kuriose vežėjai draudžiami būriu, taip garantuojamos geros kainos. Drausmingi vežėjai gali draustis pigiau, o patyrę įvykių privalo mokėti draudimo priemokas.

„Linavos“ vadovas sako, kad idėja buvo išsakyta kelioms draudimo bendrovėms, didžiausią dėmesį parodė „ERGO Insurance SE“ įmonė Lietuvoje. Anot p. Mikėno, ateinančiais metais draudikai jau turėtų būti parengę pirminį pasiūlymą.

Pašnekovas įsitikinęs, kad idėja turėtų būti įdomi visiems draudikams, nes asociacijos nariai smarkiai išaugintų klientų portfelį.

Pokyčių nežada

Draudimo bendrovės trinti delnais iš džiaugsmo neskuba.

Tadeušas Podvorskis, drau­dimo bendrovės „BTA In­su­rance Company SE“ filialo Lietuvoje vadovas, abejoja, ar visos logistikos bendrovės sutiktų naudotis vienu draudimo portfeliu.

„Vienas portfelis greičiausiai reikštų tai, kad pareigingiems vežėjams įmokos didėtų, o nuostolingiems – sumažėtų. Tad vargu ar ta bendrovė, kuri investuoja į vairuotojų lavinimą, papildomas saugos priemones ir t. t., norės mokėti daugiau dėl to, kad jų konkurentai, kurie nieko panašaus nedaro, draustųsi pigiau“, – svarsto jis.

Ponas Podvorskis įsitikinęs, kad kol kas rūpintis dėl brangsiančio draudimo vežėjams nereikėtų, nes didesnių pokyčių rinkoje nenumatoma.

Nemokės už kitą

Tomas Nenartavičius, „ERGO Insurance SE“ Lietuvos filialo Draudimo departamento direktorius ir Turto draudimo skyriaus vadovas, sako prisimenąs, kad panašių į „Linavos“ pasiūlymą bandymų buvo ir anksčiau, tačiau jie neprigydavo.

Pašnekovas pabrėžia, kad kiekvieną draudžiamą subjektą draudikas vertina individualiai apskaičiuodamas draudimo įmoką. Tad, vežėjams atėjus bendru būriu, norėdama įvertinti galimą riziką, draudimo bendrovė vis tiek turėtų kiekvieną patikrinti atskirai.

„Vežėjai yra didesnės rizikos verslo grupė. Kad ir kaip jie gerai ruoštų vairuotojus, rūpintųsi saugumu, nuo eismo įvykių nėra apsaugoti. Su draudimu yra taip, kad kaip važiuoja, taip ir moka“, – aiškina pašnekovas ir pabrėžia, kad netgi sukūrus vieną draudimo paketą ši taisyklė nesikeistų.“

Kita vertus, pasiūlyti geras sąlygas būriui vežėjų, tarp kurių yra ir nuolat patenkančių į eismo įvykius, ir į juos nepatenkančių, anot p. Nenartavičiaus, ryžtųsi reta bendrovė, nes negalėtų tiksliai apskaičiuoti galimos rizikos.

Nori tik patikimų

Pašnekovas atkreipia dėmesį ir į kitą aspektą. Anot jo, vargu ar Lietuvoje atsirastų draudimo bendrovė, kuri ryžtųsi viena pati apdrausti didelę grupę vežėjų, nes logistikos bendrovių draudikams nešami nuostoliai sudaro didžiausią draudimo įmonių praradimų dalį.

„Per didelė rizika, – įsitikinęs specialistas. – Mūsų statistika rodo, kad net geriausi patenka į avarijas, be to, šita grupė tikėtųsi geros kainodaros. Negalėdamas atsirinkti bendrovių ir drausdamas visą „paketą“ draudikas metų pabaigoje gali susidurti su didelėmis problemomis, nes mokamų įmokų žaloms padengti neužtektų. Kitaip tariant, tai užprogramuoti nuostoliai.“

Pašnekovas sako, kad „Li­navos“ pasiūlymą „ERGO In­surance SE“ yra girdėjusi, pasiūlyta idėja neatmetama, tačiau draudimo bendrovė norėtų vieną draudimo paketą siūlyti tik patikimiems vežėjams.

Straipsnis gruodžio 11 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Humanoidas Fedoras atskrido, bet neprisijungė prie TKS 6

Rusijos kosminis laivas „Sojuz MC-14“ šeštadienį, kaip planuota, neprisišvartavo prie Tarptautinės kosminės...

Technologijos
2019.08.24
Lenkijoje artėjant rinkimams - įsiplieskė teisėjų „trolinimo“ skandalas

Visą savaitę Lenkijoje kunkuliavęs vadinamasis teisėjų „trolinimo“ skandalas kaimynės valdančiajai „Teisės ir...

Paslaugos
2019.08.24
Keli „Facebook“ kriptovaliutos libra rėmėjai svarsto trauktis 

Kritika ir didėjantis reguliuotojų dėmesys „Facebook“ skaitmeninei valiutai libra skatina kai kuriuos...

Paslaugos
2019.08.23
Baltijos kelio 30-mečiui skirta radijo imtuvų instaliacija – Lietuvos rekordas

Šiandien užfiksuotas dar vienas Lietuvos rekordas: Baltijos kelio 30-mečiui skirta instaliacija užregistruota...

Rinkodara
2019.08.23
Per kiek metų Lietuva pagal užsienio turistų skaičių pasivys Latviją ir Estiją

831.000 turistu, arba net 9,25%, daugiau – toks užsienio turistų augimo tempas 2019 m. I pusmetį yra...

Paslaugos
2019.08.23
Turistų nakvynių skaičius Lietuvoje per pusmetį ūgtelėjo 11%

Turistų nakvynių skaičius šalies apgyvendinimo įstaigose 2019 m. sausio–birželio mėn. pasiekė 3,8 mln. Tai...

Paslaugos
2019.08.23
Lietuviškas indėlis į plastiko industrijos revoliuciją Premium 2

Plastiko pramonė stovi ant didžiulių permainų slenksčio, prie technologinių sprendimų prisideda ir Lietuvos...

Verslo aplinka
2019.08.23
„Vinted“ savo programinės įrangos valdymui kuria naują įmonę Premium 5

Lietuviška drabužių mainų ir prekybos UAB „Vinted“ informavo Registrų centrą, kad yra parengtos įmonės...

Paslaugos
2019.08.23
„Ryanair“ iš Vilniaus skraidins į Londono Sautendo oro uostą 12

Oro bendrovė „Ryanair“ nuo lapkričio pradės skraidinti iš Vilniaus į Londono Sautendo oro uostą. Skrydžiai...

Paslaugos
2019.08.22
Pradėta „Swedbank“ ir SEB integracija: viename interneto banke jau galima matyti abiejų sąskaitas 35

Lietuvoje šiandien startuoja atviroji bankininkystė, tik gal kiek kitokiu pavidalu nei tikėjosi šios idėjos...

Paslaugos
2019.08.22
Rusijos vaidmuo kuriant ateities mokesčių inspekciją Premium 11

Vos už kelių minučių pėsčiomis nuo Raudonosios aikštės Maskvoje stūkso sovietų laikų ypatingo saugumo...

Finansai
2019.08.22
Vilnius – vienas pigiausių miestų pasaulyje „fintech“ startuolių steigimui 6

Vilnius yra antras pigiausias miestas pasaulyje finansinių technologijų („fintech“) startuolių kūrimui, pagal...

Technologijos
2019.08.22
„Spartos“ fabrikas virs technologijų miesteliu: jau pasirašyta didžiausia nuomos sutartis šiemet Premium 30

1963 m. statytą buvusį „Spartos“ fabriką Vilniuje ketinama paversti technologijų miesteliu, kuriame įsikurtų...

Statyba ir NT
2019.08.22
Advokatų rinkos naujokė laužo tylos tradiciją ir atskleidžia pajamas Premium 16

Praėjusių metų pabaigoje įsikūrusi advokatų profesinė bendrija „Wint“ viena pirmųjų savo sektoriuje ryžosi...

Paslaugos
2019.08.22
Po Kinijos manipuliacijų „Twitter“ nebepriims reklamos iš valstybinės žiniasklaidos Premium 3

Socialinis tinklas „Twitter“ pakeitė savo reklamos politiką ir nuo šiol nebepriims mokamų skelbimų iš...

Paslaugos
2019.08.22
„Omnisend“ atidarė biurą JAV

Lietuvių integruotos rinkodaros (naujienlaiškių, SMS ir žinučių populiariausiose platformose siuntimo)...

Paslaugos
2019.08.21
Siuntų pristatymo robotu bendrovė pritraukė 40 mln. USD 4

Estų kompanija „Starship Technologies“, kurios įkūrėjai siejami ir su „Skype“ vardu, pritraukė dar 40 mln.

Prekyba
2019.08.21
Sandoris milžinas baigtas: Lietuvos skelbimų portalai – naujose rankose 20

Populiarias Lietuvoje skelbimų svetaines „Autoplius.lt“, „Aruodas.lt“ ir „Skelbiu.lt“ valdančios įmonės turi...

Rinkos
2019.08.21
„Alibaba“ atidėjo žengimą į Honkongo biržą 2

Kinijos el. prekybos milžinė „Alibaba Group“ atidėjo planus dėl savo akcijų kotiravimo Honkongo biržoje.

Rinkos
2019.08.21
„Bolt Food“ startavo Taline, plėtra į Lietuvą – šiemet

Pavežėjimo paslaugų platforma „Bolt“ Taline pristatė naują maisto atvežimo į namus programėlę „Bolt Food“.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau