Siūlo sukurti vieną draudimo paketą vežėjams

Publikuota: 2015-12-19
Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, įsitikinęs, kad vienas draudimo portfelis leistų vežėjams sutaupyti. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, įsitikinęs, kad vienas draudimo portfelis leistų vežėjams sutaupyti. Juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Išgirdę apie galbūt augsiančias draudimo įmokas, vežėjai siūlo draudikams suformuoti vieną draudimo portfelį visoms logistikos bendrovėms. Draudimo specialistai kol kas tokį pasiūlymą vertina atsargiai, nes naudos jiems būtų ne mažiau nei rizikos.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ rengia draudimo paslaugų išlaidų mažinimo projektą – norima suformuoti vieną draudimo portfelį, leisiantį vežėjams taupyti pinigus.

Tokią iniciatyvą paskatino ir Europos Teisingumo Teismo (ETT) išvada, kad draudimo įmokos turi būti visiems vienodos ir draudikai tų, kurie važiuoja į rizikingesnes šalis, garsėjančias ypač didelėmis išmokomis patyrus žalą, negali reikalauti mokėti daugiau.

Asociacija kreipėsi į savo narius ir paprašė nurodyti, kiek automobilių logistikos bendrovė turi, koks vairuotojų darbo stažas, kiek eismo įvykių patirta, ir kitus duomenis. Šie, tikimasi, padės draudimo bendrovėms įvertinti, koks pasiūlymas „Linavos“ nariams būtų naudingiausias.

Erlandas Mikėnas, „Lina­vos“ prezidentas, teigia, kad šiandien vežėjai drausdamiesi susiduria su nemažomis problemomis, nors jiems tenkanti draudimo įmokų našta – didžiausia.

„Bandysime surinkti informaciją ir pakopomis rengsime pasiūlymus. Vežėjai bus vertinami pagal nuostolingumą, pagal turimą parką“, – kalba pašnekovas.

Anot jo, „Linavos“ norimas sukurti vienas draudimo paketas vežėjams – rinkoje nebe naujiena. Ponas Mikėnas mini, kad jau yra šalių, kuriose vežėjai draudžiami būriu, taip garantuojamos geros kainos. Drausmingi vežėjai gali draustis pigiau, o patyrę įvykių privalo mokėti draudimo priemokas.

„Linavos“ vadovas sako, kad idėja buvo išsakyta kelioms draudimo bendrovėms, didžiausią dėmesį parodė „ERGO Insurance SE“ įmonė Lietuvoje. Anot p. Mikėno, ateinančiais metais draudikai jau turėtų būti parengę pirminį pasiūlymą.

Pašnekovas įsitikinęs, kad idėja turėtų būti įdomi visiems draudikams, nes asociacijos nariai smarkiai išaugintų klientų portfelį.

Pokyčių nežada

Draudimo bendrovės trinti delnais iš džiaugsmo neskuba.

Tadeušas Podvorskis, drau­dimo bendrovės „BTA In­su­rance Company SE“ filialo Lietuvoje vadovas, abejoja, ar visos logistikos bendrovės sutiktų naudotis vienu draudimo portfeliu.

„Vienas portfelis greičiausiai reikštų tai, kad pareigingiems vežėjams įmokos didėtų, o nuostolingiems – sumažėtų. Tad vargu ar ta bendrovė, kuri investuoja į vairuotojų lavinimą, papildomas saugos priemones ir t. t., norės mokėti daugiau dėl to, kad jų konkurentai, kurie nieko panašaus nedaro, draustųsi pigiau“, – svarsto jis.

Ponas Podvorskis įsitikinęs, kad kol kas rūpintis dėl brangsiančio draudimo vežėjams nereikėtų, nes didesnių pokyčių rinkoje nenumatoma.

Nemokės už kitą

Tomas Nenartavičius, „ERGO Insurance SE“ Lietuvos filialo Draudimo departamento direktorius ir Turto draudimo skyriaus vadovas, sako prisimenąs, kad panašių į „Linavos“ pasiūlymą bandymų buvo ir anksčiau, tačiau jie neprigydavo.

Pašnekovas pabrėžia, kad kiekvieną draudžiamą subjektą draudikas vertina individualiai apskaičiuodamas draudimo įmoką. Tad, vežėjams atėjus bendru būriu, norėdama įvertinti galimą riziką, draudimo bendrovė vis tiek turėtų kiekvieną patikrinti atskirai.

„Vežėjai yra didesnės rizikos verslo grupė. Kad ir kaip jie gerai ruoštų vairuotojus, rūpintųsi saugumu, nuo eismo įvykių nėra apsaugoti. Su draudimu yra taip, kad kaip važiuoja, taip ir moka“, – aiškina pašnekovas ir pabrėžia, kad netgi sukūrus vieną draudimo paketą ši taisyklė nesikeistų.“

Kita vertus, pasiūlyti geras sąlygas būriui vežėjų, tarp kurių yra ir nuolat patenkančių į eismo įvykius, ir į juos nepatenkančių, anot p. Nenartavičiaus, ryžtųsi reta bendrovė, nes negalėtų tiksliai apskaičiuoti galimos rizikos.

Nori tik patikimų

Pašnekovas atkreipia dėmesį ir į kitą aspektą. Anot jo, vargu ar Lietuvoje atsirastų draudimo bendrovė, kuri ryžtųsi viena pati apdrausti didelę grupę vežėjų, nes logistikos bendrovių draudikams nešami nuostoliai sudaro didžiausią draudimo įmonių praradimų dalį.

„Per didelė rizika, – įsitikinęs specialistas. – Mūsų statistika rodo, kad net geriausi patenka į avarijas, be to, šita grupė tikėtųsi geros kainodaros. Negalėdamas atsirinkti bendrovių ir drausdamas visą „paketą“ draudikas metų pabaigoje gali susidurti su didelėmis problemomis, nes mokamų įmokų žaloms padengti neužtektų. Kitaip tariant, tai užprogramuoti nuostoliai.“

Pašnekovas sako, kad „Li­navos“ pasiūlymą „ERGO In­surance SE“ yra girdėjusi, pasiūlyta idėja neatmetama, tačiau draudimo bendrovė norėtų vieną draudimo paketą siūlyti tik patikimiems vežėjams.

Straipsnis gruodžio 11 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Ellex Valiunas“ atnaujino vadovų komandą 19

Penkių partnerių ir dalies teisininkų komandos pasitraukimą išgyvenanti viena didžiausių Lietuvos advokatų...

Mažėja biurokratijos pavojingų atliekų tvarkytojams

Praėjusios savaitės pabaigoje aplinkos ministras patvirtino naujos redakcijos Pavojingųjų atliekų tvarkymo...

Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Įsigaliojo GPAIS planas B: vartotojai gali teikti dokumentus popieriuje

Praėjusią savaitę įsigaliojo taip vadinamas GPAIS planas B – tvarka, aprašanti, kaip atliekų tvarkytojams...

Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Turkijoje šiemet atostogavo 190.000 Lietuvos gyventojų 7

Turkijos kultūros ir turizmo ministerijos paskelbta naujausia turizmo statistika rodo, kad Lietuvos turistų...

Algos didžiausiose odontologijos įmonėse – skirtumai matuojami kartais 12

“Sodros“ duomenys leidžia palyginti, kuriose iš dvidešimties didžiausių pagal 2017 m. pajamas Lietuvos...

„Tele2“ už 0,25 mln. Eur atnaujino saloną „Akropolyje“ 8

Šeštadienį mobiliojo ryšio operatorė „Tele2“ atidarė atnaujintą 120 kv. m ploto prekybos saloną Vilniaus...

„Stiklių“ restorane – revoliucija

Gera žinia tiems, kurie nekantrauja išbandyti, kuo nustebins vilniškio „Relais & Ch?teaux Stikliai Hotel“...

Laisvalaikis
2018.12.07
Birštonas rengia naują strategiją – kvies verslo įmones atvykti „darbostogų“ Premium 3

Itin spartų turistų srautų augimą fiksuojantis Birštonas rengia naują kurorto koncepciją, kurios tikslas –...

Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Buvę „Ellex Valiuno“ partneriai steigia naują advokatų kontorą „Walless“ 36

Buvę vienos didžiausių Lietuvoje advokatų kontorų „Ellex Valiunas“ partneriai kartu su kitais partneriais...

Vyriausybė pritarė žalos be kaltės atlyginimo modeliui 5

Ministrų kabinetas pritarė Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) siūlomiems įstatymų pakeitimams, kuriuos...

Finansai
2018.12.05
Odontologų verslas – erdvės branginti paslaugas vis mažiau Premium 11

Odontologijos paslaugų rinkai 2019 m., kaip ir 2018-ieji, žada būti augimo metai. Tačiau konkurencija arši,...

„Barclays“ pasitraukimas užgožė žinią apie įsigijimo sandorį Premium 20

„Barclays“ pasitraukimas nėra suprastėjusios verslo aplinkos Lietuvoje rodiklis, nors gerinant šią sritį dar...

Rinkos
2018.12.04
S. Skvernelis apie „Barclays“ pasitraukimą: tuščia vieta nebūna 24

Premjeras nesureikšmina Jungtinės Karalystės banko „Barclays“ sprendimo trauktis iš Lietuvos. Saulius...

Finansai
2018.12.04
„Novaturas“ pasirašė ilgalaikę sutartį su „GetJet Airlines“ 17

Kelionių organizavimo AB „Novaturas“ pasirašė ilgalaikę sutartį su oro vežėju „GetJet Airlines“.

„Barclays“ darbuotojams Vilniuje pristato verslo planus

Jungtinės Karalystės (JK) banko „Barclays“ antradienį Vilniaus padalinio darbuotojus teigia informuosiantis...

Finansai
2018.12.04
„Foodout.lt“ bankrutuoja, kaltinami buvę vadovai Premium 9

UAB „Foodout.lt“ bankrutuoja. Tai VŽ patvirtino Marius Neviera, dabartinis įmonės direktorius, jos vairą...

Technologijos
2018.12.04
Lietuvos virėjai iš pasaulio čempionato parsivežė bronzą 1

Liuksemburge vykusiame pasaulio kulinarijos čempionate „Culinary World Cup 2018“ Lietuvos nacionalinė šefų...

Laisvalaikis
2018.12.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau