„Litexpo“ spraudžiasi į liesėjančią renginių rinką

Publikuota: 2015-12-19
Jurgita Jurkonė, „Viaconventus“ savininkė: „Iš jų kainų bus matyti, ar „Litexpo“ veiks kaip monopolininkė, suteikdama savo renginių bendrovei geresnes nuomos kainas, ar bus išlaikyta lygybė tarp valstybinio ir privataus verslo.“ 
Vilniaus turizmo informacijos centro ir konferencijų biuro nuotr.
Jurgita Jurkonė, „Viaconventus“ savininkė: „Iš jų kainų bus matyti, ar „Litexpo“ veiks kaip monopolininkė, suteikdama savo renginių bendrovei geresnes nuomos kainas, ar bus išlaikyta lygybė tarp valstybinio ir privataus verslo.“ Vilniaus turizmo informacijos centro ir konferencijų biuro nuotr.

Nepaisydamas didelės konkurencijos ir nuskustų pelno maržų į renginių organizavimo verslą agresyviau braunasi valstybinis verslas. Segmente pradeda dirbti nauja rinkos dalyvė – UAB „Litexpo events“.

100% antrinės bendrovės akcijų valdo UAB Lietuvos parodų ir kongresų centras „Litexpo“. Ekspertai nuogąstauja, kad valstybės valdoma įmonė iškreips konkurenciją, tačiau mato ir tokio sprendimo pranašumų – jei išaugs paslaugų teikimo kokybė, mažės kainos, vadinasi, laimės klientai.

Kaip pasakoja Mindaugas Rutkauskas, bendrovės „Litexpo“ direktorius, šių metų lapkričio pabaigoje įregistruota „Litexpo events“ – trečius metus vykdomo įmonės veiklų išgryninimo ir atskyrimo padarinys. Dar 2013 m. buvo įsteigta maitinimo paslaugų UAB „Ovantis“, o pasiteisinus sprendimui nutarta imtis ir kitų veiklų.

Dabar p. Rutkauskas planuoja, kad išskyrus konferencijų organizavimo veiklą į atskirą bendrovę bus gautos apie 160.000 Eur didesnės pajamos, nei palikus veiklą „Litexpo“. Ilgainiui nuo „Litexpo“ planuojama atskirti ir parodų ploto įrengimo bei stendų statymo veiklą.

„Šiemet iš konferencijų veiklos, t. y. patalpų nuomos, konferencijų organizavimo ir aptarnavimo paslaugų, planuojame gauti 850.000 Eur metinių pajamų, o kartu su konferencijų, kongresų dalyvių maitinimo paslauga – 1,5 mln. Eur“, – nurodo „Litexpo“ vadovas.

„Litexpo events“ teiks paslaugas ne tik savo pagrindinei bendrovei, bet ir kitiems rinkos dalyviams ir taip numato agresyviau brautis į konferencijų organizavimo verslą.

Atskirti šią veiklą nuo „Litexpo“ esą reikėjo ir dėl aiškesnio paslaugos pozicionavimo rinkoje.

„Pastebėjome, kad rinkos dalyviai dažnai „Litexpo“ supranta tik kaip vietą savo renginiams organizuoti, tačiau nežino, kad teikiame ne tik patalpų nuomos, bet ir kitas profesionalų paslaugas“, – nurodo p. Rutkauskas.

Kliūva valstybinė kilmė

Aigaras Smiltanis, Rygos savivaldybės konferencijų biuro „Meet Riga / Live Riga“ rinkodaros vadovas, sprendimą kritikuoja. Jo nuomone, šiame versle negali dalyvauti valstybės valdoma įmonė (VVĮ), nes remiama valstybės ji iškraipo rinką. „Todėl privačios rinkos dalyvės negalės konkuruoti lygiomis sąlygomis“, – konstatuoja p. Smiltanis. Ponas Rutkauskas atkerta, kad lėšų iš biudžeto įmonė negauna, o pelną uždirba pati, moka dividendus akcininkams.

Jurgita Jurkonė, konferencijų organizavimo įmonės „Viaconventus“ savininkė, taip pat teigia, kad jai kaip privataus verslo atstovei kyla klausimų, kodėl VVĮ steigia į rinką orientuotas naujas įmones, nors tai yra verslo, o ne valstybės reikalas. Kita vertus, dėl didesnės konkurencijos klientai tik laimės, o jie ir atsirinks, kas yra kas.

„Tikėkimės, kad renginių verslas augs ir visi turės darbo“, – sako p. Jurkonė.

Verslo renginių organizavimo versle Lietuvoje sukasi bent 50 įmonių, tačiau oficialių duomenų apie verslo rinkos dydį nėra. Vilniaus turizmo informacijos centro ir konferencijų biuro duomenimis, sostinės tarptautinių renginių rinka po reikšmingo šuolio 2013 m., kai augo net 133%, iki 424 renginių, 2014 m. sumažėjo 3%, iki 411. Atitinkamai renginių apyvarta užpernai pašoko 146%, iki 14,2 mln. Eur, tačiau pernai stebėtas smarkus 57% smukimas, iki 6,1 mln. Eur, o tai byloja apie išaugusią konkurenciją rinkoje. 2015 m. duomenų kol kas nėra: juos įstaiga pateiks kitų metų pavasarį.

Vilija Malinauskaitė, UAB „West Express“ renginių ir konferencijų Baltijos šalyse vadovė, komentuoja, kad apyvartos smukimas 2014 m. yra dėsningas, nes tuo metu labai skaidėsi renginių organizavimo bendrovės, buvę darbuotojai kūrė naujas įmones, be to, į segmentą atėjo nemažai viešųjų ryšių įmonių, o tai spaudė kainas. Kita vertus, ir šiemet matyti, kad klientai taupo. Dėl atsargaus verslo perspektyvų vertinimo verslo renginių biudžetai yra aptirpę. „Išaugusi konkurencija ir kritusios kainos paveikė ir verslo organizavimo veiklos pelningumą. Prieš kokius penkerius metus pelningumas siekė 10–15%, o dabar yra kritęs iki 4–7%. Tai yra mažai“, – sakė p. Malinauskaitė.

infogr.am::infogram_0_vilniaus_renginiu_rinka

Laukia didesnės konkurencijos

Jolanta Beniulienė, Vilniaus turizmo informacijos centro ir konferencijų biuro direktorė, nurodo, kad naujo rinkos dalyvio pasirodymas turėtų dar sustiprinti konkurenciją, dėl to pagerės paslaugų kokybė, bus lengviau į Vilnių pritraukti tarptautinių renginių. Ji teigia, kad stambesnės profesionalių konferencijų organizatorių paslaugas teikusios įmonės pastaruoju metu susitraukė, daug profesionalų dirba individualios veiklos pagrindais. „Litexpo events“ atsiradimas mums teikia viltį, kad turėsime naują patikimą žaidėją“, – nurodo p. Beniulienė.

Ponas Smiltanis sako, kad regioninė konkurencija tarp Baltijos šalių dėl „Litexpo events“ įsijungimo į rinką vargu ar išaugs, nors galimos ir staigmenos.

„Daug kas priklausys nuo to, ar „Litexpo“ kaip parodų organizatorei pavyks įtikinti klientus, kad ji gebės pasiūlyti tokias pat kokybiškas konferencijų organizavimo paslaugas kaip privatūs rinkos dalyviai“, – prognozuoja p. Smiltanis.

Svarbu orientuotis į kokybę

Dainius Baltrušaitis, UAB „Confinn“ direktorius, svarsto, kad tai yra natūralus „Litexpo“ sprendimas, o ir tarptautinė praktika rodo, jog įvairūs parodų centrai užsiima ir konferencijų organizavimu, kad jų plotai būtų užimti. Tačiau pats „Litexpo“ vadovas teigia, kad parodų centro patalpos užsakytos bent keletui metų į priekį, tad ieškoma, kaip plėstis iš šalies klientams siūlant alternatyvias vietas renginiams.

„Orientuosimės į Lietuvos ir tarptautinę rinką, kaip ir iki šiol. Segmentas – nuo korporatyvinių renginių iki tarptautinių aukščiausio lygio, asociacijų renginių“, – sako p. Rutkauskas. Pasak p. Baltrušaičio, pati rinka labai konkurencinga, tačiau jai trūksta kokybiškai teikiamų paslaugų. „Jeigu jie ateidami parodys savo pavyzdžiu, kaip pakelti renginių verslą į kitą lygį ir bus konkuruojama dėl kokybės, tokius konkurentus tik pasveikinčiau“, – sako p. Baltrušaitis.

Naujas traukos objektas

Ponia Beniulienė „Litexpo events“ atėjimo į rinką tiesiogiai nesieja su naujuoju Vilniaus konferencijų centru, kurį planuojama įkurti rekonstruotuose Vilniaus sporto ir koncertų rūmuose ir kurio valdytoja taps „Litexpo“. Tai neigia ir pats p. Rutkauskas. Pasak p. Beniulienės, atsiradus naujam tarptautiniu mastu konkurencingam konferencijų centrui, naudos galės turėti visos rinkoje veikiančios įmonės.

„Šie projektai nesusiję. Būtume steigę „Litexpo events“ ir tuo atveju, jei perspektyvoje nematytume galimybes darbuotis Sporto rūmuose“, – teigia „Litexpo“ vadovas. Jis skaičiuoja, kad per trejus veiklos metus rūmuose įmonė galėtų užtikrinti apie 50% tinkamo laiko užimtumą. Likusiu laiku būtina pritraukti ir kitų renginių, pavyzdžiui, koncertų, nes kitaip objektas bus nepelningas.

Pasak p. Jurkonės, laikas parodys, ar „Litexpo events“ įgis konkurencinį pranašumą dėl jos steigėjo valdomų renginiams pritaikytų patalpų, kitos infrastruktūros. Viskas paaiškės, kai bus paskelbtos naujo rinkos dalyvio paslaugų kainos.

„Laikas parodys, ar „Litexpo“ veiks kaip monopolininkė, suteikdama savo renginių bendrovei geresnes nuomos kainas, ar bus išlaikyta lygybė tarp valstybinio ir privataus verslo“, – pabrėžia p. Jurkonė.

infogr.am::infogram_0_tarptautiniai_asociaciju_renginiai

Straipsnis gruodžio 10 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

HP atmetė „Xerox“ įsigijimo pasiūlymą  Premium

Bendrovė HP (dalis buvusios „Hewlett Packard“), atmetė „Xerox“ pasiūlymą įsigyti kompaniją už 33,5 mlrd. USD...

Italai ruošia daugiau mokesčių turistams

Nuo 2020 m. liepos 1 d. atvykusiems į Veneciją teks mokėti miesto lankymo mokestį. Rinkliavą už dieną...

Laisvalaikis
2019.11.18
Skaitmenina 100 mln. Eur vertės Lietuvos vestuvių rinką Premium

Kasmet Lietuvoje susituokia apie 20.000 porų, o išlaidos šiai šventei viršija 100 mln. Eur. Įkvėpta vestuvių...

Paslaugos
2019.11.18
Konkurencijos sargai pradėjo tyrimą dėl Palangos baseino valdymo perdavimo

Konkurencijos taryba pradėjo tyrimą dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimo perduoti valdyti...

Paslaugos
2019.11.18
„Qoorio“ pritraukė 2 mln. Eur investiciją ir startuoja Jungtinėje Karalystėje

Lietuvių sukurta žinių dalijimosi platforma „Qoorio“ pritraukė 2 mln. Eur investiciją produkto vystymui ir...

Paslaugos
2019.11.18
Pasaulyje pirmaujančių FinTech inovatorių reitinge - vienintelė Lietuvos įmonė Verslo tribūna 4

Tarptautinė audito, mokesčių ir verslo konsultacijų bendrovė KPMG kartu su rizikos kapitalo investicijų fondu...

Finansai
2019.11.18
Kaip išlaikyti verslą, kai konkurencija žvėriška Premium

Kuo mažesnių investicijų reikia verslui pradėti, tuo sektoriuje aštresnė konkurencija bei daugiau bandymų...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
 Vakarienė Helsinkyje: kur pasukti Premium

Suomių virtuvės meistrai gerokai vėliau nei švedai ar danai prisijungė prie vadinamosios Šiaurės šalių...

Laisvalaikis
2019.11.17
Tapome MRO lyderiais regione: kas toliau? 3

Visame pasaulyje daugėja keliaujančių oro transportu, dėl to sparčiai vystosi ir palaikančiosios aviacijos...

Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Blokų grandinė: finansų paslaugų sektorių prislėgė nusivylimas Premium 3

Blokų grandinės technologija turėjo išstumti bankus ir suteikti galimybę pasauliui „pačiam būti (savo)...

Technologijos
2019.11.17
Šveicarai ir toliau kaups kavos atsargas karui

Šveicarai nebūtų šveicarai, jei nepasirengtų bet kuriam gyvenimo atvejui. Tai šalis, kurioje kiekviena šeima...

Laisvalaikis
2019.11.16
Pirma prisiteisė pilnametystę, tada įkūrė 3 restoranus

Kas yra tas nepilnametis, kuris prisiteisė pilnametystę – perėjo emancipacijos procedūrą, kad galėtų turėti...

Gazelė
2019.11.16
Japonijos bendrovės domisi ir sinchronizacija, ir skrydžiais  1

Japonijos bendrovės domisi galimybėmis dalyvauti ne tik Baltijos šalių sinchronizacijos su Vakarų Europa...

Pramonė
2019.11.15
Sostinėje atidaryta nauja „Affidea“ medicinos klinika orientuosis į skubančius

Radiologinės diagnostikos paslaugas Lietuvoje teikianti UAB „Affidea Lietuva“ sostinėje atidarė naują...

Paslaugos
2019.11.15
Lietuvos oro uostai augina neaviacinių pajamų dalį

Per devynis šių metų mėnesius Lietuvos oro uostai gavo beveik 37 mln. Eur pajamų – 13% daugiau nei per tą...

„Novaturo“ apyvarta spalį didėjo 5%

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje...

Paslaugos
2019.11.15
„Amazon“ užginčijo „Microsoft“ laimėtą 10 mlrd. USD vertės kontraktą 1

„Amazon Web Services“ (AWS) pranešė užginčijusi sprendimą 10 mlrd. USD JAV Gynybos departamento viešųjų...

Technologijos
2019.11.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau