„Litexpo“ spraudžiasi į liesėjančią renginių rinką

Publikuota: 2015-12-19
Jurgita Jurkonė, „Viaconventus“ savininkė: „Iš jų kainų bus matyti, ar „Litexpo“ veiks kaip monopolininkė, suteikdama savo renginių bendrovei geresnes nuomos kainas, ar bus išlaikyta lygybė tarp valstybinio ir privataus verslo.“ 
Vilniaus turizmo informacijos centro ir konferencijų biuro nuotr.
Jurgita Jurkonė, „Viaconventus“ savininkė: „Iš jų kainų bus matyti, ar „Litexpo“ veiks kaip monopolininkė, suteikdama savo renginių bendrovei geresnes nuomos kainas, ar bus išlaikyta lygybė tarp valstybinio ir privataus verslo.“ Vilniaus turizmo informacijos centro ir konferencijų biuro nuotr.

Nepaisydamas didelės konkurencijos ir nuskustų pelno maržų į renginių organizavimo verslą agresyviau braunasi valstybinis verslas. Segmente pradeda dirbti nauja rinkos dalyvė – UAB „Litexpo events“.

100% antrinės bendrovės akcijų valdo UAB Lietuvos parodų ir kongresų centras „Litexpo“. Ekspertai nuogąstauja, kad valstybės valdoma įmonė iškreips konkurenciją, tačiau mato ir tokio sprendimo pranašumų – jei išaugs paslaugų teikimo kokybė, mažės kainos, vadinasi, laimės klientai.

Kaip pasakoja Mindaugas Rutkauskas, bendrovės „Litexpo“ direktorius, šių metų lapkričio pabaigoje įregistruota „Litexpo events“ – trečius metus vykdomo įmonės veiklų išgryninimo ir atskyrimo padarinys. Dar 2013 m. buvo įsteigta maitinimo paslaugų UAB „Ovantis“, o pasiteisinus sprendimui nutarta imtis ir kitų veiklų.

Dabar p. Rutkauskas planuoja, kad išskyrus konferencijų organizavimo veiklą į atskirą bendrovę bus gautos apie 160.000 Eur didesnės pajamos, nei palikus veiklą „Litexpo“. Ilgainiui nuo „Litexpo“ planuojama atskirti ir parodų ploto įrengimo bei stendų statymo veiklą.

„Šiemet iš konferencijų veiklos, t. y. patalpų nuomos, konferencijų organizavimo ir aptarnavimo paslaugų, planuojame gauti 850.000 Eur metinių pajamų, o kartu su konferencijų, kongresų dalyvių maitinimo paslauga – 1,5 mln. Eur“, – nurodo „Litexpo“ vadovas.

„Litexpo events“ teiks paslaugas ne tik savo pagrindinei bendrovei, bet ir kitiems rinkos dalyviams ir taip numato agresyviau brautis į konferencijų organizavimo verslą.

Atskirti šią veiklą nuo „Litexpo“ esą reikėjo ir dėl aiškesnio paslaugos pozicionavimo rinkoje.

„Pastebėjome, kad rinkos dalyviai dažnai „Litexpo“ supranta tik kaip vietą savo renginiams organizuoti, tačiau nežino, kad teikiame ne tik patalpų nuomos, bet ir kitas profesionalų paslaugas“, – nurodo p. Rutkauskas.

Kliūva valstybinė kilmė

Aigaras Smiltanis, Rygos savivaldybės konferencijų biuro „Meet Riga / Live Riga“ rinkodaros vadovas, sprendimą kritikuoja. Jo nuomone, šiame versle negali dalyvauti valstybės valdoma įmonė (VVĮ), nes remiama valstybės ji iškraipo rinką. „Todėl privačios rinkos dalyvės negalės konkuruoti lygiomis sąlygomis“, – konstatuoja p. Smiltanis. Ponas Rutkauskas atkerta, kad lėšų iš biudžeto įmonė negauna, o pelną uždirba pati, moka dividendus akcininkams.

Jurgita Jurkonė, konferencijų organizavimo įmonės „Viaconventus“ savininkė, taip pat teigia, kad jai kaip privataus verslo atstovei kyla klausimų, kodėl VVĮ steigia į rinką orientuotas naujas įmones, nors tai yra verslo, o ne valstybės reikalas. Kita vertus, dėl didesnės konkurencijos klientai tik laimės, o jie ir atsirinks, kas yra kas.

„Tikėkimės, kad renginių verslas augs ir visi turės darbo“, – sako p. Jurkonė.

Verslo renginių organizavimo versle Lietuvoje sukasi bent 50 įmonių, tačiau oficialių duomenų apie verslo rinkos dydį nėra. Vilniaus turizmo informacijos centro ir konferencijų biuro duomenimis, sostinės tarptautinių renginių rinka po reikšmingo šuolio 2013 m., kai augo net 133%, iki 424 renginių, 2014 m. sumažėjo 3%, iki 411. Atitinkamai renginių apyvarta užpernai pašoko 146%, iki 14,2 mln. Eur, tačiau pernai stebėtas smarkus 57% smukimas, iki 6,1 mln. Eur, o tai byloja apie išaugusią konkurenciją rinkoje. 2015 m. duomenų kol kas nėra: juos įstaiga pateiks kitų metų pavasarį.

Vilija Malinauskaitė, UAB „West Express“ renginių ir konferencijų Baltijos šalyse vadovė, komentuoja, kad apyvartos smukimas 2014 m. yra dėsningas, nes tuo metu labai skaidėsi renginių organizavimo bendrovės, buvę darbuotojai kūrė naujas įmones, be to, į segmentą atėjo nemažai viešųjų ryšių įmonių, o tai spaudė kainas. Kita vertus, ir šiemet matyti, kad klientai taupo. Dėl atsargaus verslo perspektyvų vertinimo verslo renginių biudžetai yra aptirpę. „Išaugusi konkurencija ir kritusios kainos paveikė ir verslo organizavimo veiklos pelningumą. Prieš kokius penkerius metus pelningumas siekė 10–15%, o dabar yra kritęs iki 4–7%. Tai yra mažai“, – sakė p. Malinauskaitė.

infogr.am::infogram_0_vilniaus_renginiu_rinka

Laukia didesnės konkurencijos

Jolanta Beniulienė, Vilniaus turizmo informacijos centro ir konferencijų biuro direktorė, nurodo, kad naujo rinkos dalyvio pasirodymas turėtų dar sustiprinti konkurenciją, dėl to pagerės paslaugų kokybė, bus lengviau į Vilnių pritraukti tarptautinių renginių. Ji teigia, kad stambesnės profesionalių konferencijų organizatorių paslaugas teikusios įmonės pastaruoju metu susitraukė, daug profesionalų dirba individualios veiklos pagrindais. „Litexpo events“ atsiradimas mums teikia viltį, kad turėsime naują patikimą žaidėją“, – nurodo p. Beniulienė.

Ponas Smiltanis sako, kad regioninė konkurencija tarp Baltijos šalių dėl „Litexpo events“ įsijungimo į rinką vargu ar išaugs, nors galimos ir staigmenos.

„Daug kas priklausys nuo to, ar „Litexpo“ kaip parodų organizatorei pavyks įtikinti klientus, kad ji gebės pasiūlyti tokias pat kokybiškas konferencijų organizavimo paslaugas kaip privatūs rinkos dalyviai“, – prognozuoja p. Smiltanis.

Svarbu orientuotis į kokybę

Dainius Baltrušaitis, UAB „Confinn“ direktorius, svarsto, kad tai yra natūralus „Litexpo“ sprendimas, o ir tarptautinė praktika rodo, jog įvairūs parodų centrai užsiima ir konferencijų organizavimu, kad jų plotai būtų užimti. Tačiau pats „Litexpo“ vadovas teigia, kad parodų centro patalpos užsakytos bent keletui metų į priekį, tad ieškoma, kaip plėstis iš šalies klientams siūlant alternatyvias vietas renginiams.

„Orientuosimės į Lietuvos ir tarptautinę rinką, kaip ir iki šiol. Segmentas – nuo korporatyvinių renginių iki tarptautinių aukščiausio lygio, asociacijų renginių“, – sako p. Rutkauskas. Pasak p. Baltrušaičio, pati rinka labai konkurencinga, tačiau jai trūksta kokybiškai teikiamų paslaugų. „Jeigu jie ateidami parodys savo pavyzdžiu, kaip pakelti renginių verslą į kitą lygį ir bus konkuruojama dėl kokybės, tokius konkurentus tik pasveikinčiau“, – sako p. Baltrušaitis.

Naujas traukos objektas

Ponia Beniulienė „Litexpo events“ atėjimo į rinką tiesiogiai nesieja su naujuoju Vilniaus konferencijų centru, kurį planuojama įkurti rekonstruotuose Vilniaus sporto ir koncertų rūmuose ir kurio valdytoja taps „Litexpo“. Tai neigia ir pats p. Rutkauskas. Pasak p. Beniulienės, atsiradus naujam tarptautiniu mastu konkurencingam konferencijų centrui, naudos galės turėti visos rinkoje veikiančios įmonės.

„Šie projektai nesusiję. Būtume steigę „Litexpo events“ ir tuo atveju, jei perspektyvoje nematytume galimybes darbuotis Sporto rūmuose“, – teigia „Litexpo“ vadovas. Jis skaičiuoja, kad per trejus veiklos metus rūmuose įmonė galėtų užtikrinti apie 50% tinkamo laiko užimtumą. Likusiu laiku būtina pritraukti ir kitų renginių, pavyzdžiui, koncertų, nes kitaip objektas bus nepelningas.

Pasak p. Jurkonės, laikas parodys, ar „Litexpo events“ įgis konkurencinį pranašumą dėl jos steigėjo valdomų renginiams pritaikytų patalpų, kitos infrastruktūros. Viskas paaiškės, kai bus paskelbtos naujo rinkos dalyvio paslaugų kainos.

„Laikas parodys, ar „Litexpo“ veiks kaip monopolininkė, suteikdama savo renginių bendrovei geresnes nuomos kainas, ar bus išlaikyta lygybė tarp valstybinio ir privataus verslo“, – pabrėžia p. Jurkonė.

infogr.am::infogram_0_tarptautiniai_asociaciju_renginiai

Straipsnis gruodžio 10 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pakuočių tvarkytojai skaičiuoja nuostolius: „Metrail“ istorijos įtaka kol kas neaiški Premium

Lietuvoje veikiančioms pakuotės tvarkymo organizacijoms 2017-ieji buvo nelengvi. Kai kurios iš jų neįvykdė...

Skelbiamas legendinės kavinės „Rotonda“ nuomos konkursas 1

Vilniaus Gedimino kalno papėdėje kadaise veikusios kavinės-ledainės „Rotonda“ patalpos išnuomojamos viešojo...

DKV plečia aptarnavimo tinklą Italijoje ir Šveicarijoje

Bendrovė „DKV Euro Service“ išplėtė savo aptarnavimo tinklą Italijoje ir Šveicarijoje. Tinklą, kuriame galima...

Po tyrimų Marijampolėje vėl galima gerti vandenį 1

Po Marijampolėje atliktų vandens tyrimų nustatyta, kad jis saugus vartoti, penktadienį paskelbė vietinė...

Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
„Starbucks“ ir „McDonald‘s“ skelbia konkursą ir žada solidų atlygį – dalyvauti gali kiekvienas

Du gigantai – „Starbucks“ ir McDonald‘s, suvienijo jėgas kovai su plastiko atliekomis – iki 2021 m.

Pramonė
2018.07.19
Dėl užteršto vandens atsistatydino „Sūduvos vandenų“ direktorius 1

Po antro incidento dėl užteršto geriamojo vandens Marijampolėje iš pareigų traukiasi bendrovės „Sūduvos...

„Eugestos“ ir „Forto“ restoranų valdytoja pernai uždirbo 3,4 mln. Eur pelno

Didmeninės prekybos bendrovę „Eugesta“ bei restoranų grupę „Fortas“ valdanti verslininko Kęstučio Stabingio...

„Ecoservice“ įgijo „Marijampolės švaros“ kontrolę

Atliekų tvarkymo bendrovė „Ecoservice“ įsigijo 66,31% komunalinių paslaugų, antrinių žaliavų bei aplinkos...

„Workland“ planuoja tolesnę plėtrą Vilniuje, investuos 1,5 mln. Eur

Estijos biurų nuomos paslaugų bendrovė „Workland Group“ šį rudenį atidarys jau antrą savo centrą Vilniuje, o...

Statyba ir NT
2018.07.18
TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
2018.07.18
„Nordea“ padalinį senamiestyje keičia bendradarbystės erdvė, restoranas ir parduotuvė 1

Vilniaus senamiestyje, Didžiosios ir Savičiaus gatvių sankirtoje, kuriasi bendradarbystės erdvė „Workland“,...

Statyba ir NT
2018.07.17
Kauniečiai dėl krematoriumo neapsisprendė 3

Savaitę trukusi apklausa dėl galimybės Kauno miesto teritorijoje statyti krematoriumą apčiuopiamų rezultatų...

Laisvalaikis
2018.07.16
Eurokomisija liepė „Airbnb“ teikti vartotojams tikrąsias kainas 6

Apgyvendinimo paslaugų įsigijimo tarpininkavimo paslaugas teikianti interneto platforma „Airbnb“ privalo...

Verslo aplinka
2018.07.16
Atnaujinta Vilniaus „Akropolio“ Ledo arena

Vilniaus „Akropolyje“ atnaujinta 1.200 kv.m. dydžio Ledo arena. Užliejus naują ledą, permontavus bortus ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
„Novaturas“ birželį pardavimus didino 26%

Birželį kelionių organizatoriaus pardavimai siekė  21,7 mln. Eur ir buvo 26% didesni nei 2017 m. birželio...

Rinkos
2018.07.16
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Futbolo įtaka: daugiau uždirbo lažybų punktai, prekybininkai ir kavinės 2

Sekmadienį pasibaigiantis pasaulio futbolo čempionatas į šalies lažybų punktus pritraukė rekordinį skaičių...

Dainų šventės organizatoriai rengia pretenziją maitinimo tiekėjams 1

Dainų šventės organizatoriai dėl nekokybiško maitinimo Dainų šventės metu rengia tiekėjams pretenziją.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau