„DHL Express“ vadovas Europoje: Lietuva yra viena sparčiausiai augančių rinkų

Publikuota: 2015-10-08
Johnas Pearsonas, „DHL Express“ vadovas Europos regione.
Johnas Pearsonas, „DHL Express“ vadovas Europos regione.
„Verslo žinios“

Logistikos ir siuntų pristatymo bendrovę DHL rasite visose pasaulio šalyse, išskyrus Turkmėnistaną. Vis dėlto Johnas Pearsonas, kompanijos vadovas Europoje, sako, kad tarp sparčiausiai augančių rinkų patenka Lietuva ir kitos Baltijos šalys.

„Viena greičiausiai augančių rinkų yra čia, kur dabar sėdime. Yra daug įmonių, kurioms reikia pristatyti įvairias prekes, pavyzdžiui, farmacijos srityje veikianti „Thermo Fisher Scientific“, – bendrovės biure Lietuvoje lankydamasis kalba p. Pearsonas.

Siuntų kiekis auga

Paklaustas apie dabartines tendencijas pasaulyje, pašnekovas kalba, kas per pastaruosius penkerius metus drastiškai išaugo tarptautinių siuntų kiekis.

„Elektroninė komercija pakeitė prekybą ir padidino tarptautinių siuntų kiekį. Anksčiau lietuvis apsipirkdavo čia esančioje e. parduotuvėje, dabar jis pateikia daug užsakymų iš kitų valstybių ir tai tolimus siuntimus pavertė tendencija“, – aiškina vadovas.

Jis pastebi ir tai, kad šalių vyriausybės vis dažniau remia vidutinį ir ypatingai smulkųjį verslą. Kadangi ES ekonomika jau kelerius metus išgyveno stagnaciją, toms įmonėms reikėjo atrasti naujas rinkas eksportui, o čia atsirado ir daugiau galimybių kurjeriams.

1969 m. bendrovė pradėjo savo veiklą dokumentų pristatymo versle. Tačiau prieš 20 m. pasuko prie didesnių siuntų. Ponas Pearsonas sako, kad pirmoji sritis vis dar auga, nes žmonėms reikalingi originalūs dokumentai, nors dalies svarbių popierių persiuntimą iš kompanijos atėmė e. paštas.

Pristatymas – kultūros dalis

Skirtinguose regionuose dirbęs vadovas kalba, kad siuntos pervežimas iš vienos pasaulio pusės į kitą yra lengviau prognozuojamas nei jos pristatymas į namus.

„Kai kurie JAV gyventojai paprašys siuntinį tiesiog palikti saugioje vietoje kieme arba perduoti kaimynui. Tačiau tai priimtina ne visose valstybėse, miestuose ar jų rajonuose. Be to, tarptautinėms siuntoms visada reikalaujame parašo, tačiau žmonėms nėra patogu būti namuose reikiamu metu“, – kalba p. Pearsonas.

Anot, jo, vietoje pristatymo į namus vartotojai dažnai naudojasi pristatymu į artimiausią punktą, iš kurio būtų galima atsiimti siuntinį. Tai automatiškai iš tokių bendrovių pareikalauja tinklo plėtros arba bendradarbiavimo su kitomis įmonėmis.

Visame pasaulyje

„Mes esame labiausiai tarptautinė kompanija pasaulyje, yra tik viena valstybė, kurioje nerasite „DHL Express“ – Turkmėnistanas. Siekiame būti ir ten, bet kol kas trukdo veikiantys reguliavimai. Būti kiekvienoje šalyje mums reiškia viską. Šiame versle nėra nei toli, nei arti, nes paslaugas suteikti reikia taip pat kokybiškai ir sparčiai, nepriklausomai nuo geografijos ir situacijos šalyje“, – sako p. Pearsonas.

Anot jo, buvimas visame pasaulyje sukuria ir daug papildomų iššūkių, nes visada kurioje nors jo dalyje atsiranda nebūtinai patogių papildomų veiksnių. Vis dėlto, vadovo teigimu, procesai yra tiek atidirbti, kad 96% siuntų pavyksta pristatyti laiku, nepaisant techninių nesklandumų, oro sąlygų ar kitų veiksnių.

„Gali nutikti siaubingi dalykai: cunamis Japonijoje, žemės drebėjimas Irane ar Pakistane. Mes dirbame ir tokiomis sąlygomis. Vienu metu veikti yra lengviau, kitu sunkiau, natūralios geografinės nelaimės yra tai, su kuo susiduri, kai sieki būti visur“, – pasakoja vadovas.

Brangus verslas

Nors šioje srityje nuolat lydi iššūkiai, konkurentų tarptautinėse siuntose kompanija turi nedaug: UPS, „FedEx“ ir „TNT Express“. Pastarosios dvi įmonės jungiasi, todėl galiausiai rinkoje turėtų likti tik trys žaidėjai.

„Tai yra labai didelių investicijų žaidimas, kuriam reikia pasaulinio tinklo. Per metus investuojame nuo 600 mln. Eur iki 700 mln. Eur, nes reikia pirkti lėktuvus, statyti saugojimo ir aptarnavimo centrus“, – aiškina p. Pearsonas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
TOP30 didžiausių pagal 2017 m. pajamas privačių mokyklų

VŽ sudarė trisdešimties didžiausių pagal 2017 m. pajamas nevalstybinių mokyklų sąrašą. Iš jo matyti, kad...

Tyrimas: Birštone gyventi gerai

Birštone pristatytas tyrimas, kuriuo siekta išsiaiškinti, kaip Birštono savivaldybės gyventojai vertina...

Laisvalaikis
2018.10.19
Ieško vadovo Lietuvos įvaizdį formuosiančiai „Keliauk Lietuvoje“

Ūkio ministerija paskelbė konkursą į vietoje Valstybinio turizmo departamento kuriamos viešosios įstaigos...

Chaoso ratas įsuktas – kur stabdžiai? 2

Pakuočių atliekų tvarkymo sistema įstrigo gilioje krizėje: gamintojai ir importuotojai tapo įstatymo spragų...

„Metrail“ istorijoje – nauja bylų lavina ir krizės nuojautos Premium 6

Milijonus taršos mokesčio dėl „Metrail“ istorijos turintys sumokėti gamintojai ir importuotojai vėl...

Pramonė
2018.10.19
Automobilių plovimo rinka: plečia tiek tunelines, tiek automatines Premium 4

Pagrindiniai automobilių plovimo rinkos dalyviai galvoja apie plėtrą – bendrovė „Švaros broliai“...

Transportas
2018.10.18
Nuodėmėmis kaltintai „Payserai“ išrišimą suteikė ir Lietuvos bankas 5

Autorių teises ginančios organizacijos Lietuvos banko neįtikino, kad mokėjimus už filmus nelegaliai...

Finansai
2018.10.18
„Švaros broliai“ atidarė 2 mln. Eur kainavusią, 6-ąją tunelinę plovyklą 12

Šiandien Vilniuje, Kareivių gatvėje atidaryta nauja tunelinė plovykla pristatoma kaip ilgiausią konvejerį...

Transportas
2018.10.17
Iš „Kauno vandenų“ reikalauja 250.000 Eur už taršą

Aplinkos apsaugos departamentas kreipėsi į teismą dėl UAB „Kauno vandenys“ padarytos žalos aplinkai...

Estijoje iškelta byla keliones į Krymą pardavinėjusioms turizmo agentūroms 5

Estijos turizmo agentūros, ignoruodamos Europos teisę ir keldamos riziką savo klientams, metai iš metų...

„K2 LT“ už 10 km nuo Vilniaus centro įsigijo sklypą krematoriumo statybai 12

AB „K2 LT“, valdanti „Lietuvos krematoriumą“ bei ritualinių laidojimo paslaugų teikėją UAB „Rekviem LT“, per...

Į Lietuvos paštą atėjo dar vienas vadovas iš „Telia Lietuvos“ 11

Lietuvos pašto Verslo klientų departamentui vadovaus Robertas Žudys. Tai jau trečias vadovas, kurį Lietuvos...

Vadyba
2018.10.16
„Baltik vairas“ Lietuvos laiškanešiams pagamins 210 elektrinių dviračių Premium 6

Lietuvos pašto skelbtą elektrinių dviračių įsigijimo konkursą laimėjo Šiaulių dviračių gamintoja „Baltik...

Pramonė
2018.10.16
„Novaturo“ apyvarta per devynis mėnesius padidėjo 30% 2

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugsėjo mėnesiais...

Trys didieji vaistinių tinklai baiminasi Konkurencijos tarybos tyrimo įtakos verslui 2

Vienus didžiausių vaistinių tinklų Lietuvoje valdančios bendrovės „Limedika“, „Gintarinė vaistinė“ ir ...

Moteris iš Lazdijų ligoninės reikalauja 150.000 Eur už sterilizaciją be jos žinios

Moteris iš Lazdijų ligoninės reikalauja teisme 150.000 Eur už prieš 15 metų jai atliktą sterilizaciją be jos...

Jei partneriai nesileidžia į kalbas, sėsk į lėktuvą ir lėk pas juos Premium 3

Darbas tarptautinėse bendrovėse yra perspektyvus ir gerai mokamas, tačiau Rasa Jaskelevičiūtė, UAB „Žydinčios...

Prašmatniausi Europos viešbučiai: nakvynės kainos viršija 1.000 Eur

Portalas „luxury-hotels.com“ sudarė brangiausių Senojo žemyno viešbučių reitingą.

Naujas gidas po atsigaunantį Užupį: ką būtina pamatyti

Su šilumos banga atplūdusi bobų vasara – puikus metas pasivaikščioti palei Vilnelę ir pasižvalgyti po patį...

Lankytojams atidarytas Šunskų fazanynas

Marijampolės savivaldybėje, Šunskų miestelyje, ketvirtadienį lankytojams oficialiai atidarytas Šunskų...

Laisvalaikis
2018.10.12
Parse Error line 0, character 0
Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau