Vilniaus oro uosto rekonstrukcija: 4 neatsakyti klausimai

Publikuota: 2015-09-29
Atnaujinta 2015-09-29 17:29
Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė  Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvos turizmo rūmų prezidentė

Šiandien paskelbta informacija apie planuojamą Vilniaus oro uosto tako rekonstrukciją ir su tuo susijusius ketinimus nuo 2017 m. liepos 14 d. iki rugpjūčio 19 d. visiškai uždaryti šį oro uostą, skrydžius nukreipiant į Kauno (Karmėlavos) oro uostą, kelia įvairių klausimų dėl rekonstrukcijos projekto pagristumo ir įtakos šalies turizmo industrijai, galiausiai – dėl (turimos?) šalies pasiekiamumo oru vizijos.

Ne paslaptis, kad Vilniaus oro uostas yra arti savo galimybių aptarnauti keleivius ribos. Štai šių metų rugpjūtį jame aptarnauti 332.000 keleiviai – tai yra sostinės oro uosto rekordas per visą veiklos laikotarpį nuo 1932-ųjų. Iš viso sostinėje šiemet tikimasi sulaukti daugiau nei 3 milijonų keleivių, 2 milijonų riba buvo pasiekta rugpjūčio viduryje. Pernai oro uostas sulaukė 2,94 mln., o 2013-aisiais – 2,66 mln. keleivių.

Besidžiaugdami augančiais srautais turime nepamiršti ir pagrindinio klausimo – kaip planuojama užtikrinti sostinės oro uosto pajėgumus aptarnauti didėjantį keliautojų skaičių. Skaičiuojama, kad išlaikant dabartinius augimo tempus, jau kitais, ar, vėliausiai, 2017 metais, Vilniaus oro uostas pasieks savo galimybių ribą – aptarnaus 3,5 milijono keleivių.

Panašu, kad oro uosto vadovybės bei Susisiekimo ministerijos siūlomas šios problemos sprendimas – 2017 metų vasarą uždaryti Vilniaus oro uostą tako rekonstrukcijai, tikintis, kad visos oro bendrovės perkels savo skrydžius į Karmėlavos oro uostą. Tam planuojama Kaune įrengti papildomą terminalą, rekonstruoti peroną, didinti stovėjimo aikštelių plotą.

Lygiagrečiai teigiama, kad vien Vilniaus oro uosto tako remontas (jo ne ilginant, nei platinant), išplės oro uosto pajėgumus iki 5 milijonų keleivių per metus, nors puikiai žinoma, kad Vilniaus oro uosto pajėgumus riboja būtent terminalo pajėgumai, taip pat pakilimo tako ilgis. Apie šių klausimų sprendimą kalbama nėra.

Reaguodama į situaciją, Nacionalinė turizmo verslo asociacija kreipiasi į Susisiekimo ir Ūkio ministerijas bei Vilniaus miesto savivaldybę prašydama atsakyti į šiuos klausimus:

1. Kokia yra šalies oro uostų infrastruktūros vizija – ar jau yra priimtas sprendimas dėl Karmėlavos oro uosto tapimo pagrindiniu šalies oro uostu ir Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcija planuojama kaip papildomas veiksnys siekiant šio tikslo?

2. Ar yra įvertintas Vilniaus oro uosto uždarymo 35 dienoms poveikis šalies turizmo industrijai bei Vilniaus miestui, galiausiai – šalies biudžetui? Kokių priemonių bus imtasi siekiant kompensuoti praradimus?

3. Kodėl yra atmestas Vilniaus oro uosto tako remonto naktimis variantas, nors jis suteiktų galimybę išspręsti remonto klausimą leidžiant oro uostui pilnai funkcionuoti bent jau nuo 6 iki 22 valandos? Su kokiais Lietuvos ir užsienio ekspertais buvo tariamasi dėl tinkamiausio oro uosto tako remonto modelio?

4. Kaip Vilniaus oro uosto remonto planas siejamas su ketinimais perduoti oro uostų valdymą koncesininkui: pradžioje pranešta, kad rekonstrukcijai finansuoti tikimasi pritraukti lėšų iš koncesininko, dabar kalbama apie planuojamą Europos Sąjungos fondų paramą?

Taip pat raginame LR Vyriausybę imtis iniciatyvos parengti šalies pasiekiamumo oro transportu strategiją, įtraukiant į šį procesą ne tik atitinkamas ministerijas bei savivaldybes, bet ir verslo atstovus bei atitinkamų sričių ekspertus, taip pat užtikrinant šio proceso skaidrumą ir viešumą.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Paslaugų centrai – vieta kompetencijoms ugdyti, inovacijoms ir pažangesnei darbo kultūrai kurti

Maždaug prieš dešimtmetį Lietuvoje pradėjusi formuotis verslo paslaugų centrų rinka į mūsų šalį pritraukė ne...

Paslaugos
10:02
Abonementai į „Žalgirio“ rungtynes – nuolatinėms emocijoms ir verslui stiprinti Verslo tribūna

Pasibaigusiame sezone Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas užfiksavo rekordinį lankomumą – Eurolygos...

Paslaugos
06:00
Gruzijos viešbučiai rusų atsiveš autobusais 14

Rusijai nuo liepos 8 d. uždraudus skrydžius į Gruziją, Gruzijos viešbučių ir restoranų asociacijos vadovas...

Paslaugos
2019.06.25
Pradėti verslą – efektyviausia dieta Premium 1

Kuo daugiau darai, tuo para, atrodo, tampa ilgesnė. Tuo įsitikinę verslininkai – jiems pasakymas „trūksta...

Gazelė
2019.06.25
Startuolis „Ziticity“ sutarė dėl investicijos ir žengė į Kauną 4

Lietuvių prekių pristatymo startuolis UAB „Miesto logistika“, veikiantis su prekės ženklu „Ziticity“, VŽ...

Paslaugos
2019.06.25
Didžiausioje lazerinės fotonikos parodoje – rekordinės Lietuvos pajėgos Premium

Šią savaitę Miunchene vykstančiame svarbiausiame lazerių pramonės renginyje „Laser World of Photonics 2019“...

Paslaugos
2019.06.25
„Čili pica“ plėsis Baltijos šalyse - iš lėšų, pritrauktų per obligacijas Premium 13

Picerijų tinklą Lietuvoje ir Latvijoje valdanti UAB „Čili pica“ rengiasi išplatinti obligacijų emisiją ir...

Paslaugos
2019.06.25
Autoservisų asociacija sieks liberalesnės techninių apžiūrų tvarkos 4

Į asociaciją susibūrusios automobilių servisų įmonės teigia pritariančios techninių apžiūrų tvarkos...

Šiandien draustis paprasta. O kaip bus po 20 metų?

Jeigu galėtume numatyti ateitį, tikriausiai be vargo laiku išvengtume finansinių krizių ar ekonominio...

Paslaugos
2019.06.24
Vilniuje už 71 mln. Eur atliekas tvarkys „Ekonovus“ ir „Ecoservice“ 7

Atliekų tvarkymo bendrovės „Ekonovus“ ir „Ecoservice“ iki 2026 metų lapkričio užsitikrino 71,2 mln. Eur...

Paslaugos
2019.06.24
Kokio mokytojo reikia vaikams Premium

Kai Elviją Zvicevičiūtę apima nuobodulys, ji ima apie ką nors svajoti. „Mintys pradeda kažkur plaukti. Arba...

Verslo klasė
2019.06.24
Seime – siūlymas švelninti nuo 2020-ųjų numatytus alkoholio draudimus 7

Du Seimo nariai siūlo nuo 2020 m. leisti vartoti silpną natūralios fermentacijos alkoholį mugėse masiniuose...

Verslo aplinka
2019.06.23
Geri orai į nacionalinius parkus vilioja rekordinius turistų srautus

Geri orai į nacionalinius parkus vilioja rekordinius turistų srautus.

Laisvalaikis
2019.06.23
„Lietuvos draudimo“ patirtis: pardavimų strategija suveikia, kai atsiduria klientų lūpose 4

Nuoseklus pardavimų strategijos taikymas turi smelktis per visas sritis – atsispindėti naujų produktų kūrime...

Pardavimai
2019.06.23
Rusijos lėktuvams bus uždrausta skristi į Sakartvelą  17

Nuo liepos 8 dienos Rusijos oro linijų lėktuvai nebeskraidys į kaimyninį Sakartvelą (Gruziją).

Technika: „Samsung“ naujieji flagmanai nestebina, bet vis dar džiugina Premium 2

Šiemet Pietų Korėjos bendrovė „Samsung“ pristatė netgi tris aukščiausios klasės „Galaxy S“ serijos telefonus:...

Verslo klasė
2019.06.22
„Volvo Cars“ ir „Uber“ gamybai parengė savavaldį automobilį 4

Švedijos automobilių gamintojas ir pavežėjimo paslaugų kompanija „Uber“ pristatė drauge sukurtą ir jau...

Laisvalaikis
2019.06.22
„Google“ nedraus naudoti savo serverių prisijungimams prie „Linkomanijos“ – LRKT  15

Interneto technologijų kompanija „Google“ nemato techninių galimybių riboti Lietuvoje draudžiamų tinklalapių,...

Technologijos
2019.06.22
Kuršių nerijoje atidaro pirmąjį „glempingą“ 1

Rusijos Kaliningrado sričiai priklausančioje Kuršių nerijos dalyje įrengtas pirmasis šiame regione prabangus...

Paslaugos
2019.06.22
JAV farmacijos gigantė „McKesson“ kuriasi „Hanner“ biurų pastate

JAV didmeninės vaistų prekybos gigantė „McKesson“, Vilniuje kurianti finansinių paslaugų centrą, įsikūrė...

Statyba ir NT
2019.06.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau