Vilniaus oro uosto rekonstrukcija: 4 neatsakyti klausimai

Publikuota: 2015-09-29
Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė  Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvos turizmo rūmų prezidentė

Šiandien paskelbta informacija apie planuojamą Vilniaus oro uosto tako rekonstrukciją ir su tuo susijusius ketinimus nuo 2017 m. liepos 14 d. iki rugpjūčio 19 d. visiškai uždaryti šį oro uostą, skrydžius nukreipiant į Kauno (Karmėlavos) oro uostą, kelia įvairių klausimų dėl rekonstrukcijos projekto pagristumo ir įtakos šalies turizmo industrijai, galiausiai – dėl (turimos?) šalies pasiekiamumo oru vizijos.

Ne paslaptis, kad Vilniaus oro uostas yra arti savo galimybių aptarnauti keleivius ribos. Štai šių metų rugpjūtį jame aptarnauti 332.000 keleiviai – tai yra sostinės oro uosto rekordas per visą veiklos laikotarpį nuo 1932-ųjų. Iš viso sostinėje šiemet tikimasi sulaukti daugiau nei 3 milijonų keleivių, 2 milijonų riba buvo pasiekta rugpjūčio viduryje. Pernai oro uostas sulaukė 2,94 mln., o 2013-aisiais – 2,66 mln. keleivių.

Besidžiaugdami augančiais srautais turime nepamiršti ir pagrindinio klausimo – kaip planuojama užtikrinti sostinės oro uosto pajėgumus aptarnauti didėjantį keliautojų skaičių. Skaičiuojama, kad išlaikant dabartinius augimo tempus, jau kitais, ar, vėliausiai, 2017 metais, Vilniaus oro uostas pasieks savo galimybių ribą – aptarnaus 3,5 milijono keleivių.

Panašu, kad oro uosto vadovybės bei Susisiekimo ministerijos siūlomas šios problemos sprendimas – 2017 metų vasarą uždaryti Vilniaus oro uostą tako rekonstrukcijai, tikintis, kad visos oro bendrovės perkels savo skrydžius į Karmėlavos oro uostą. Tam planuojama Kaune įrengti papildomą terminalą, rekonstruoti peroną, didinti stovėjimo aikštelių plotą.

Lygiagrečiai teigiama, kad vien Vilniaus oro uosto tako remontas (jo ne ilginant, nei platinant), išplės oro uosto pajėgumus iki 5 milijonų keleivių per metus, nors puikiai žinoma, kad Vilniaus oro uosto pajėgumus riboja būtent terminalo pajėgumai, taip pat pakilimo tako ilgis. Apie šių klausimų sprendimą kalbama nėra.

Reaguodama į situaciją, Nacionalinė turizmo verslo asociacija kreipiasi į Susisiekimo ir Ūkio ministerijas bei Vilniaus miesto savivaldybę prašydama atsakyti į šiuos klausimus:

1. Kokia yra šalies oro uostų infrastruktūros vizija – ar jau yra priimtas sprendimas dėl Karmėlavos oro uosto tapimo pagrindiniu šalies oro uostu ir Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcija planuojama kaip papildomas veiksnys siekiant šio tikslo?

2. Ar yra įvertintas Vilniaus oro uosto uždarymo 35 dienoms poveikis šalies turizmo industrijai bei Vilniaus miestui, galiausiai – šalies biudžetui? Kokių priemonių bus imtasi siekiant kompensuoti praradimus?

3. Kodėl yra atmestas Vilniaus oro uosto tako remonto naktimis variantas, nors jis suteiktų galimybę išspręsti remonto klausimą leidžiant oro uostui pilnai funkcionuoti bent jau nuo 6 iki 22 valandos? Su kokiais Lietuvos ir užsienio ekspertais buvo tariamasi dėl tinkamiausio oro uosto tako remonto modelio?

4. Kaip Vilniaus oro uosto remonto planas siejamas su ketinimais perduoti oro uostų valdymą koncesininkui: pradžioje pranešta, kad rekonstrukcijai finansuoti tikimasi pritraukti lėšų iš koncesininko, dabar kalbama apie planuojamą Europos Sąjungos fondų paramą?

Taip pat raginame LR Vyriausybę imtis iniciatyvos parengti šalies pasiekiamumo oro transportu strategiją, įtraukiant į šį procesą ne tik atitinkamas ministerijas bei savivaldybes, bet ir verslo atstovus bei atitinkamų sričių ekspertus, taip pat užtikrinant šio proceso skaidrumą ir viešumą.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Eglės“ sanatorijos rezultatai viršijo lūkesčius Premium

Dvi sanatorijas Druskininkuose ir Birštone valdančios AB „Eglės“ sanatorijos pajamos ir pelnas per devynis...

Paslaugos
05:45
„Pildyk“ simboliškai atnaujino prekės ženklą

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausanti išankstinio mokėjimo paslauga „Pildyk“ atnaujino savo prekės...

Rinkodara
11:47
Finansinių technologijų ekspertas siūlo valstybei steigti skaitmenizuotą banką Verslo tribūna

Pasak „Forbis“ įkūrėjo Andrej Zujev, Lietuva galėtų sukurti šiuolaikinį valstybinį biudžeto banką naudodama...

Finansai
06:00
Problemos, slypinčios paviršiuje 1

Daugiabučių renovacijos procesas pagreičio neįgauna ir toliau slenka vėžlio žingsniu: prieš 15 metų pradėta...

„Omniva“ prie paštomatų tinklo jungia Neringą, konkurentai anapus marių neskuba Premium

„Omniva LT“ pastatė paštomatą Nidoje ir siuntoms į Kuršių mariomis atskirtą Neringos savivaldybę netaikys...

Prancūzija ir JAV sutarė pratęsti derybas dėl skaitmeninio mokesčio iki metų pabaigos

Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas ir JAV vadovas Donaldas Trumpas sutarė derybas dėl skaitmeniniams...

Technologijos
2020.01.21
Kritikai sako, kad naujas žiniasklaidos rėmimo modelis gali padidinti politikų įtaką

Dalis žurnalistų ir politikų sako, kad beveik metus rengtas naujas žiniasklaidos rėmimo modelis gali...

Rinkodara
2020.01.21
Tarptautinių turistų srauto augimas pasaulyje 2019 metais sulėtėjo

Tarptautinių turistų srautas pasaulyje 2019 metais padidėjo 4% ir prieaugis buvo mažiausias nuo 2016 metų,...

Paslaugos
2020.01.21
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 4

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
Planuojantiems vasaros atostogas – naujos skrydžių kryptys iš Lietuvos 1

Žiema – geras metas planuoti šiltojo sezono veiklas. Lietuvos oro uostai šią vasarą kviečia išbandyti naujas...

Paslaugos
2020.01.21
Aiškėja būsimas „Revolut“ investuotojas ir įvertinimas Premium 2

Jungtinės Karalystės internetinis bankas „Revolut“, turintis lietuvišką banko licenciją, per šiuo metu...

Rinkos
2020.01.21
„Plaunu pats“ į tunelinę plovyklą Klaipėdoje investuos 1 mln. Eur Premium

Penkiolikos „Plaunu pats“ plovyklų tinklą mūsų šalyje valdanti UAB „Džamina“ šių metų pabaigoje Klaipėdoje...

Paslaugos
2020.01.21
Vėl įsisiūbuoja „Apple“ ir FTB ginčas dėl „iPhone“ atrakinimo Premium

„Apple“ ir JAV federalinis tyrimų biuras (FTB) vėl ginčijasi dėl telefonų šifravimo. Po gruodį įvykusio dar...

Technologijos
2020.01.21
Prie skaidraus verslo iniciatyvos jungiasi pirmieji maitintojai

Viešojo maitinimo sektorius išlieka viena iš 4 sričių, kuriame didelė šešėlio rizika. Prie skaidraus verslo...

Gazelė
2020.01.20
VMI: augant trumpalaikės NT nuomos pasiūlai, didėja ir šešėlio mastas   Premium 3

Trumpalaikės nekilnojamojo turto (NT) nuomos paslaugas pagal verslo liudijimą teikiančių asmenų skaičius...

Statyba ir NT
2020.01.20
Analitikai jau regi 2 trln. USD „Apple“ kapitalizaciją

JAV technologijų milžinė „Apple“, kuri jau dabar yra didžiausia JAV įmonė pagal savo rinkos vertę...

Rinkos
2020.01.20
„Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Sankt Peterburgą

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo birželio skraidins iš Vilniaus į Sankt Peterburgą Rusijoje.

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės žiniasklaidos partnerius

Lietuvos paštas pasirinko naujus socialinės medijos komunikacijos partnerius – sutartis pasirašyta su...

Rinkodara
2020.01.20
„Vilniaus vandenys“ aiškinasi, iš kur nuotekose atsidūrė plastiko dalelių

„Vilniaus vandenys“ pirmadienį pranešė besiaiškinantys, iš kur nuotekose atsirado plastiko dalelių.

Verslo aplinka
2020.01.20
Dėl techninių kliūčių į Vilnių grįžo į Egiptą skridęs lėktuvas 1

Dėl techninių kliūčių sekmadienio rytą į Vilniaus oro uostą grįžo iš jo į Egiptą skridęs „GetJet Airlines“...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau