Vilniaus oro uosto rekonstrukcija: 4 neatsakyti klausimai

Publikuota: 2015-09-29
Atnaujinta 2015-09-29 17:29
Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė  Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Lietuvos turizmo rūmų prezidentė

Šiandien paskelbta informacija apie planuojamą Vilniaus oro uosto tako rekonstrukciją ir su tuo susijusius ketinimus nuo 2017 m. liepos 14 d. iki rugpjūčio 19 d. visiškai uždaryti šį oro uostą, skrydžius nukreipiant į Kauno (Karmėlavos) oro uostą, kelia įvairių klausimų dėl rekonstrukcijos projekto pagristumo ir įtakos šalies turizmo industrijai, galiausiai – dėl (turimos?) šalies pasiekiamumo oru vizijos.

Ne paslaptis, kad Vilniaus oro uostas yra arti savo galimybių aptarnauti keleivius ribos. Štai šių metų rugpjūtį jame aptarnauti 332.000 keleiviai – tai yra sostinės oro uosto rekordas per visą veiklos laikotarpį nuo 1932-ųjų. Iš viso sostinėje šiemet tikimasi sulaukti daugiau nei 3 milijonų keleivių, 2 milijonų riba buvo pasiekta rugpjūčio viduryje. Pernai oro uostas sulaukė 2,94 mln., o 2013-aisiais – 2,66 mln. keleivių.

Besidžiaugdami augančiais srautais turime nepamiršti ir pagrindinio klausimo – kaip planuojama užtikrinti sostinės oro uosto pajėgumus aptarnauti didėjantį keliautojų skaičių. Skaičiuojama, kad išlaikant dabartinius augimo tempus, jau kitais, ar, vėliausiai, 2017 metais, Vilniaus oro uostas pasieks savo galimybių ribą – aptarnaus 3,5 milijono keleivių.

Panašu, kad oro uosto vadovybės bei Susisiekimo ministerijos siūlomas šios problemos sprendimas – 2017 metų vasarą uždaryti Vilniaus oro uostą tako rekonstrukcijai, tikintis, kad visos oro bendrovės perkels savo skrydžius į Karmėlavos oro uostą. Tam planuojama Kaune įrengti papildomą terminalą, rekonstruoti peroną, didinti stovėjimo aikštelių plotą.

Lygiagrečiai teigiama, kad vien Vilniaus oro uosto tako remontas (jo ne ilginant, nei platinant), išplės oro uosto pajėgumus iki 5 milijonų keleivių per metus, nors puikiai žinoma, kad Vilniaus oro uosto pajėgumus riboja būtent terminalo pajėgumai, taip pat pakilimo tako ilgis. Apie šių klausimų sprendimą kalbama nėra.

Reaguodama į situaciją, Nacionalinė turizmo verslo asociacija kreipiasi į Susisiekimo ir Ūkio ministerijas bei Vilniaus miesto savivaldybę prašydama atsakyti į šiuos klausimus:

1. Kokia yra šalies oro uostų infrastruktūros vizija – ar jau yra priimtas sprendimas dėl Karmėlavos oro uosto tapimo pagrindiniu šalies oro uostu ir Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcija planuojama kaip papildomas veiksnys siekiant šio tikslo?

2. Ar yra įvertintas Vilniaus oro uosto uždarymo 35 dienoms poveikis šalies turizmo industrijai bei Vilniaus miestui, galiausiai – šalies biudžetui? Kokių priemonių bus imtasi siekiant kompensuoti praradimus?

3. Kodėl yra atmestas Vilniaus oro uosto tako remonto naktimis variantas, nors jis suteiktų galimybę išspręsti remonto klausimą leidžiant oro uostui pilnai funkcionuoti bent jau nuo 6 iki 22 valandos? Su kokiais Lietuvos ir užsienio ekspertais buvo tariamasi dėl tinkamiausio oro uosto tako remonto modelio?

4. Kaip Vilniaus oro uosto remonto planas siejamas su ketinimais perduoti oro uostų valdymą koncesininkui: pradžioje pranešta, kad rekonstrukcijai finansuoti tikimasi pritraukti lėšų iš koncesininko, dabar kalbama apie planuojamą Europos Sąjungos fondų paramą?

Taip pat raginame LR Vyriausybę imtis iniciatyvos parengti šalies pasiekiamumo oro transportu strategiją, įtraukiant į šį procesą ne tik atitinkamas ministerijas bei savivaldybes, bet ir verslo atstovus bei atitinkamų sričių ekspertus, taip pat užtikrinant šio proceso skaidrumą ir viešumą.

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
D. Dargio įmonei ir „Civinity“ leista vykdyti koncentraciją

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją bendrovėms „Civinity“ ir „Partnerystės Projektai P“...

Kavinės gamykloje ypatumai: jokio alkoholio, bet garantuoti klientų srautai Premium

Tas pats miestas – skirtingi lankytojų poreikiai: tuo įsitikino UAB „Maisto sistemos“ įkūrėjai, kai prieš...

Kelionių į užsienį skaičius ir išlaidos per metus išaugo 11%

Kelionių į užsienį skaičius 2018 m. pirmąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu 2017 m. laikotarpiu, padidėjo...

Atidarė restoraną, kuriame nesiginčijama dėl to, kas lėkštėje: lankytojų apstu Premium 2

Maitinimo verslas – sudėtingas, bet įtraukia: tie, kas perpranta jo taisykles, dažniausiai imasi plėtros, nes...

Viešieji pirkimai: kada įsitraukia antstolis Premium

Viešųjų pirkimų dalyviai kartais naudojasi antstolio paslaugomis – užsako faktinių aplinkybių konstatavimą.

Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
„Lindstrom“ Vilniuje statys skalbyklą

Tekstilės nuomos paslaugų UAB „Lindstrom“ Savanorių prospekte Vilniuje planuoja statyti paslaugų centrą su...

Pramonė
2018.06.18
„Novaturo“ apyvarta šiemet pasiekė 55 mln. Eur 1

Didžiausio Baltijos šalių kelionių operatoriaus „Novaturas“, akcijas kotiruojančio Vilniaus ir Varšuvos...

Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

„Icor“ įmonei leista įsigyti degalinių statybos ir aptarnavimo bendrovę

Konkurencijos taryba leido koncerno „Icor“ netiesiogiai kontroliuojamai UAB „Citenga“ įsigyti degalinių...

Statyba ir NT
2018.06.13
„City Service“ ketina išmokėti 9,8 mln. Eur dividendų

Koncerno „Icor“ valdoma nekilnojamojo turto priežiūros įmonė „City Service“, pernai uždirbusi 6,151...

Vilniečiai už šiukšles pradeda mokėti dvinarę rinkliavą 6

Sostinės gyventojams šią savaitę paštu bus išsiųsti pranešimai apie mokėjimus už komunalinių atliekų tvarkymą...

Pajūrio verslininkams nepavyko sudominti pasaulio futbolo čempionato aistruolių 6

Klaipėdos ir Neringos verslininkams nepavyko sudominti į Karaliaučiaus sritį vyksiančių pasaulio futbolo...

Už ne laiku išvežtas atliekas sostinės vežėjams žada baudas 1

Vilniaus m. savivaldybė pradeda pažeidimų procedūrą prieš visus tris sostinėje dirbančius komunalinių atliekų...

LPK: pakuočių atliekų tvarkymo sistema krizėje, būtini skubūs valdžios sprendimai

Gamintojų, importuotojų bei atliekų tvarkytojų atstovai tvirtina, kad pakuočių atliekų tvarkymo sistema...

Verslas pajūryje: užsidirba ir iš raktų perdavimo Premium 1

Kuo daugiau gyventojų įsigyja pajūryje antrą būstą, tuo paslaugų sektoriui geriau: vietos verslininkai būsto...

Teismas: „Forum Cinemas“ privalo sumokėti 1,4 mln. Eur baudą už kartelį

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) neskundžiama nutartimi pripažino, kad kino teatrus...

D. Dargis kartu su „Civinity“ eina į komercinio NT įrengimo ir priežiūros verslą 1

Domo Dargio, NT plėtros ir statybos bendrovės „Eika“ vadovo, asmeniškai kontroliuojama įmonė kartu su pastatų...

Statyba ir NT
2018.06.04
„Mano gilė“ kratosi ambicijų mokėjimų rinkoje 12

Nauja „Lietuvos energijos“ strateginė kryptis konsoliduoti komercines veiklas atneš pokyčių ir į „Gilę“,...

Energetika
2018.06.04
Lietuvos azartinių lošimų įstaigų pajamos šiemet smuko 5%

Lietuvos azartinių lošimų įstaigos pirmąjį šių metų ketvirtį iš lošimų veiklos gavo 22,691 mln. Eur bendrųjų...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau