Taksi paslaugos Lietuvoje: išmaniosios programėlės - dar ne visiems

Publikuota: 2015-09-29
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Jei anksčiau taksi paslaugas buvo galima apibūdinti pagal automobilio laukimo trukmę ir kelionės kainą, šiandien situacija Lietuvoje kitokia. Klientai taksi gali rinktis net pagal automobilio markę, o taksi įmonių vadovai teigia, kad žmonės pagaliau yra pasiryžę už kokybiškas paslaugas mokėti daugiau.

Trumpasis telefono numeris, dispečerė, laukimas, dažnai – tik spėlionės apie galimą kainą. Taip taksi kvietimas atrodė anksčiau. Dabar telefono net nebūtina dėti prie ausies, taksi galima išsikviesti ne tik skambučiu ar SMS žinute, bet ir internetu ar per mobiliąją programėlę.

Klientams – daugiau galimybių rinktis

„Kviesdamas taksi klientas gali pasirinkti, pagal kokį kriterijų jam bus parinktas automobilis. Galima rinktis pagal preliminarią kelionės kainą, pagal laiką, per kurį mašina atvyks, taksi automobilio metus ar net markę, pagal galimus atsiskaitymo būdus“, – vardija Andrius Norkaitis, IĮ „Oryo“, valdančios programėlę „eTaksi“, vadovas. „Google Play“ platformoje priogramėlę „eTaksi“ vartotojai atsisiuntė daugiau nei 100.000 kartų.

Mobiliosios taksi kvietimo programėlės taip pat leidžia pateikti išankstinį užsakymą tam tikram laikui arba vienu metu išsiųsti užklausą visiems šalia esantiems taksi automobiliams ir taip gauti atsakymą iš to, kuris atvyks greičiausiai.

Pono Norkaičio teigimu, nors galimybių pasirinkti daug, dažniausiai klientai taksi automobilį renkasi pagal kainą arba atvykimo laiką.

„Dažniausiai kelionės trunka nelabai ilgai, todėl žmonėms nėra labai svarbus taksi automobilis ar jo vairuotojas“, – teigia jis.

Nepaisant to, p. Norkaitis pastebi ir rinkos segmentaciją:

„Yra nemažai ir tokių, kurie ieško kokybės ir už tai sutinka daugiau mokėti.“

Vairuotojai skatinami pasitempti

Paklaustas, kaip pasikeitė taksi rinka, atsiradus mobiliosioms programėlėms, p. Norkaitis akcentuoja du svarbiausius pokyčius – taksi išsikviesti šiandien galima žymiai greičiau, o vairuotojai dirba kokybiškiau.

Pono Norkaičio teigimu, „eTaksi“ nuolat stebi, kaip keičiasi vidutinė taksi kvietimo ir laukimo trukmė ir šie skaičiai nuolat mažėja.

„Vilniuje vidutiniškai automobilis atvyksta per 5 min., bet dažniausiai laukti tenka mažiau“, – teigia p. Norkaitis.

infogr.am:: infogram_0_vidutinis_taksi_kvietimo_laikas_vilniuje

Kitas dalykas, kuris skatina pokyčius – klientų atsiliepimų sistemos. Po kiekvienos kelionės klientas programėlėje gali įvertinti vairuotojo darbą. Tai kuria ne tik vairuotojų kokybės vertinimą, kuris padeda klientams pasirinkti, bet veikia ir kaip motyvacinė sistema.

„Vairuotojai, kurie yra gerai vertinami, automatiškai yra dažniau siūlomi klientams, ieškantiems taksi, taigi jie gauna daugiau užsakymų“, – pasakoja p. Norkaitis. Jei vienodu atstumu nuo kliento yra keli taksi automobiliai, pirmiausia mobilioji programėlė užklausą siunčia tam vairuotojui, kuris klientų vertinamas geriausiai.

Jei klientas vairuotoją įvertina mažiausiu balu, ateityje, žmogui ieškant taksi, tas vairuotojas niekada nebebus siūlomas.

Vilniuje „eTaxi“ nuo 2013 m. stebi klientų atsiliepimus apie taksi vairuotojų darbo kokybę Vilniuje. Remiantis šiais duomenimis, vairuotojų darbo kokybė – vis geresnė.

infogr.am:: infogram_0_vilniaus_klientu_atsiliepimai

Jevgenijus Belossovas, kitos mobiliosios taksi kvietimo programėlės „Taxify“ plėtros vadybininkas taip pat teigia, kad mobiliosios programėlės skatina vairuotojus kokybiškiau dirbti.

„Mes dirbame tik su licencijuotais taksi vairuotojais, kurie, tam kad galėtų prisijungti prie mūsų programos, turi atitikti griežtus kokybės kriterijus“, – pasakoja p. Belossovas.

Investuoja į komfortą

Didžiųjų miestų taksi firmų vadovai pastebi, kad žmonės taksi vis dar renkasi pagal kainą, tačiau sutinka, kad tai nebėra esminis klientų pasirinkimo motyvas ir vis labiau apsimoka investuoti į kokybę.

„Mes jau seniai nesitaikome į mažiausią kainą. Supratome, kad žmonės yra pasirengę ir mokėti daugiau, ir ilgiau palaukti, jeigu žino, kad gaus tikrai kokybišką paslaugą, – VŽ pasakoja Dmitrijus Borisenka, taksi „Jazzexpress“, kurią valdo UAB „Fsoft“, rinkodaros direktorius. – Naujesni automobiliai, tvarkingas personalas – žmonėms tai tampa vis svarbiau, nebėra taip, kad tiesiog prašoma greičiausiai atvykti galinčio automobilio.“

Tomas Peleckas, taksi paslaugas teikiančios UAB „Amber Vilnius“ vykdomasis direktorius, pastebi, kad klientams svarbiausias greitas atvykimo laikas, bet tai sritis, kurioje ne viskas priklauso nuo taksi firmos. „Amber Vilnius“ rinkoje konkuruoja su bendrovėmis, kurios taip pat turi naujus automobilius ir klientų šiame rinkos segmente dažniausiai bandoma privilioti komfortu.

„Mes bene vieninteliai Vilniuje turime bendras vairuotojų aprangas, lyjant lietui su skėčiu klientus palydime iki artimiausio pastato, verslo klientams pasiūlėme elektroninę atsiskaitymo sistemą, – vardina p. Peleckas. – Sukurta sistema leidžia keleiviui, perbraukus elektronine kortele mokėjimo terminalą ir įvedus PIN kodą, atsiskaityti už paslaugą, o mėnesio pabaigoje, gavus sąskaitą, sumokėti už visas kelionės paslaugas“, – rašoma jų pranešime.

Tai patogu, nes nebereikia pildyti ir kaupti duomenų apie keliones. Elektronine atsiskaitymo sistema bus galima naudotis ne tik įmonėms, bet ir pavieniams klientams, kurie dažnai naudojasi taksi paslaugomis. Pirminės investicijos į šį projektą siekė 4.000 Eur.

Panašias sistemas diegia ir mobiliosios taksi programėlės „Taxify“ ir „eTaksi“.

Vilniaus taksi įmonės UAB „Romerta plius“ paslaugos – taip pat ne pačios pigiausios, tačiau Romualdas Bieliauskas, jos vadovas, teigia, kad tai netrukdo rasti klientų. „Pavyzdžiui, neseniai automobiliuose įrengėme patogias kėdutes vaikams. „Romerta“ veikia jau 20 metų ir tai parodo, kad galima išsilaikyti ir siūlant brangesnes, bet kokybiškas paslaugas“, – pasakojo jis.

Gediminas Sabaitis, Taksi įmonių darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas, teigia, kad reikia atskirti taksi firmas ir dispečerines, kurios dirba su individualiais taksi vairuotojais. Pastarosios, p. Sabaičio teigimu, dažniau konkuruoja maža kaina.

„Visą kainų politiką diktuoja dispečerinės, jos nustato, kokiu tarifu vairuotojai turi vežti klientus. Dabar kainos nuolat mažinamos, ir dėl to pelno netenka vairuotojai, kurie už atliktą užsakymą tam tikrą pinigų sumą turi atiduoti dispečerinėms“, – pasakoja p. Sabaitis. Jo teigimu, kai kainos tokios mažos, apie kokybiškas paslaugas sunku kalbėti.

Išmaniosios programėlėms – ne visiems

Pono Sabaičio teigimu, nors mobiliosios taksi kvietimo programėlės vairuotojams patogios, jas renkasi ne visi. „Yra daug vairuotojų, kuriems paprasčiausiai patinka bendrauti su dispečerėmis ir jie nemato reikalo naudotis kažkokiomis programėlėmis“, – pasakoja jis.

Ponas Norkaitis pastebi, kad programėle „eTaksi“ kol kas daugiausia naudojasi didžiųjų miestų taksi vairuotojai bei įmonės. Mažesniųjų miestų vairuotojai prisijungia rečiau, tačiau pamažu ir jie ieško būdų optimizuoti savo užsakymus ir pradeda bendradarbiauti.

Artūras Lučanovas, UAB „Taksi Kaunas“ vadovas, teigia, kad nesinaudojant mobiliosiomis taksi kvietimo programėlėmis jaučiamas šioks toks klientų trūkumas.

„Vakarais ir savaitgaliais, kai taksi automobilių apkrovimas didesnis, klientų trūkumo nesijaučia, nes sunku išsikviesti taksi tiek telefonu, tiek per programėles. Vis dėlto šiokiadieniais šioks toks klientų sumažėjimas jaučiamas“, – aiškina p. Lučanovas.

Ričardas Kriukovas, UAB „Standart taksi“, kuri taip pat nesinaudoja mobiliosiomis programėlėmis, vadovas teigia nepastebintis klientų trūkumo.

„Yra nemažai žmonių, kurie nuolat naudojasi mūsų paslaugomis vien todėl, kad jau pažįsta mūsų firmą, žino, kad jei pames kokius daiktus ar kils nesklandumų, su jais bus susitvarkyta. Programėlėse, kur užsiregistruoja daugybė skirtingų taksi įmonių ir vairuotojų, to pasiekti neįmanoma, nes firma tarsi praranda savo veidą“, – pasakoja jis.

Kuria ir savo programėles

Nei p. Lučanovas, nei p. Kriukovas prie „eTaksi“ ar „Taxify“ jungtis nesiruošia, tačiau teigia kuriantys savo programėles, kuriomis bus galima išsikviesti tik jų firmos taksi automobilius.

Tą patį daro ir „Jazzexpress“.

„Mes turime savo pastovių klientų ratą, kurie naudojasi tik mūsų paslaugomis, tai tos programėlės jiems yra tiesiog dėl patogumo, kad būtų galima greičiau išsikviesti mūsų taksi“, – pasakoja įmonės rinkodaros direktorius p. Borisenka.

Jo teigimu, naujos programėlės, kuriomis galima išsikviesti vienos konkrečios įmonės taksi, yra orientuotos į jau esamus klientus, tačiau p. Borisenka neatmeta galimybės, kad bus galima privilioti ir naujų klientų.

„Yra žmonių, kuriems tiesiog norisi išsikviesti taksi be jokių skambučių, – teigia p. Borisenka. – Į tai ir orientuojamasi“.

„Smart Taxi“ nuosavą programėlę išleido prieš porą metų. Vytautas Reisas, kompanijos generalinis direktorius, sako, kad nors Lietuvoje yra ne viena taksi paslaugas vienijanti mobilioji programėlė, jungtis prie jų „Smart Taxi“ neskuba, mat nori užsiauginti savą lojalių klientų būrį. Ponas Reisas neslepia, kad nuo jungimosi į vieningas programėles atbaido ir tai, kad taksi paslaugų ieškantys klientai atsitiktiniu būdu gaus ir skirtingos markės automobilius, ir skirtingą aptarnavimą, ir įkainius.

„Investavome ne tik į programėlės sukūrimą, bet ir į ją aptarnaujančią IT sistemą. Klientai realiu laiku mato kelionės išlaidas, maršrutą, sumokėtą sumą, mat jie idenfitikuojami pagal telefono numerį“, – komentuoja p. Reisas.

Spalį kompanija planuoja mobiliąją programėlę atnaujinti, o ilgainiui norima įdiegti ir atsiskaitymo mobiliuoju telefonu sistemą.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Volkswagen“ dalijimosi platforma šiemet pasiūlys 8.400 elektromobilių 

Koncernas „Volkswagen AG“ skelbia apie šiais metais numatomą didelę savo teikiamų automobilių dalijimosi...

Turizmo rūmai: Lietuvos turizmo verslas pristabdė kelionių paketų į Kiniją pardavimą

Užsienio reikalų ministerijai (URM) rekomenduojant Lietuvos piliečiams laikinai nevykti į Kiniją, kur plinta...

Paslaugos
2020.01.27
„DPD Lietuva“ praneša apie praėjusio šventinio laikotarpio rekordą 

Tradiciškai intensyvų laikotarpį Prancūzijos pašto valdoma įmonė „DPD Lietuva“ pažymėjo elektroninės prekybos...

Koronavirusas: ką reikia žinoti Premium

Skaičiuojama, kad Kinijoje nuo naujojo koronaviruso sukeltos infekcijos mirė 80 žmonių. Apie naujus ligos...

Laisvalaikis
2020.01.27
Lietuvos oro uostai beveik ketvirtadaliu didino neaviacinių paslaugų pajamas 1

Lietuvos oro uostai (LTOU) skelbia praėjusiais metais 24%, iki 18 mln. Eur, padidinę neaviacinių paslaugų...

„Microsoft“ pasišovė išvalyti iš atmosferos per visą įmonės istoriją išskirtą CO2 2

JAV milžinė „Microsoft“ skelbia, kad sieks sumažinti išmetamo anglies dvideginio (CO2) kiekį ir ims...

Technologijos
2020.01.27
2019 m. pritraukti 47 TUI projektai, sukurta 4.600 darbo vietų 

2019 m. į Lietuvą buvo pritraukti 47 tiesioginių užsienio investicijų (TUI) projektai. Per šiuos projektus iš...

Finansai
2020.01.27
Dėmesys – „Tele2“ kalėdinei „bombai“, simpatijos – „Telios“ merginai Premium

Iš šiemečių kalėdinių lietuviškų reklamų galima išskirti tris aiškias lyderes: tai „Tele2“ klipas apie „La...

Rinkodara
2020.01.27
Prancūzijos kelionių agentūros stabdo keliones į Kiniją

Prancūzijos kelionių organizatoriai dėl naujo tipo koronaviruso epidemijos iki vasario 21 d. sustabdė...

Paslaugos
2020.01.27
Startuolių klaidos: ką darytų kitaip

Kuo jaunesnis verslas, tuo daugiau klaidų yra pridaroma. Tie, kas sugeba iš jų pasimokyti, atvirai dalijasi...

Gazelė
2020.01.26
Australijoje patvirtinti pirmieji užsikrėtimo koronavirusu atvejai 

Australija šeštadienį patvirtino pirmuosius keturis užsikrėtimo nauju koronavirusu, Kinijoje jau...

Verslo aplinka
2020.01.25
Dėl koronaviruso grėsmės Lietuvos oro uostuose budi sveikatos specialistai 

Dėl iš Kinijos plintančio koronaviruso, nuo šeštadienio visuose trijuose Lietuvos oro uostuose budi...

Verslo aplinka
2020.01.25
Rusijos kelionių organizatoriai sustabdė kelionių į Kiniją pardavimą

Rusijos kelionių organizatoriai nutraukė prekybą kelialapiais į Kiniją po to, kai už turizmą atsakinga šalies...

Paslaugos
2020.01.25
Kelionių ypatumai 2020-aisiais: laikas sulėtinti tempą Premium 1

Per praėjusius 10 metų ke­liauti pasidarė kaip niekada paprasta – pridygo pigių oro linijų, išpopuliarėjo...

Laisvalaikis
2020.01.25
Prancūzijoje patvirtinti pirmieji užsikrėtimo nauju koronavirusu atvejai Europoje 1

Prancūzijoje patvirtinti trys užsikrėtimo nauju koronavirusu, pirmiausiai išplitusiu Kinijoje, atvejai, kurie...

Paslaugos
2020.01.25
Kinijos valdžia nurodė nutraukti organizuotų kelionių į užsienį pardavimą 2

Kinijos kultūros ir turizmo ministerija nurodė šalies kelionių agentūroms ir kelionių organizatoriams nuo...

Paslaugos
2020.01.25
Neramumų Honkonge pasekmė – kritę konjako pardavimai

Prancūzų prabangių gėrimų gamintojos „Remy Cointreau“ akcijos patiria didžiausią griūtį per dešimt metų po...

Rinkos
2020.01.24
Eurostatas: turistų nakvynių skaičiaus augimas Lietuvoje – vienas didžiausių ES

Lietuvos viešbučiuose ir kitose apgyvendinimo įstaigose pernai apsilankiusiųjų turistų skaičaus...

Paslaugos
2020.01.24
Virtualių asistentų verslas klesti – per mėnesį įdarbina po keliolika naujų specialistų Premium 1

Apie galimybę dirbti nuotoliniu būdu daugelyje įmonių dar tik svarstoma. „Baltic Virtual Assistants“ ją...

Gazelė
2020.01.24
VPT: Anykščiai turi nutraukti 1 mln. Eur vertės mokinių maitinimo konkursą

Anykščių valdžia turi nutraukti maždaug 1 mln. Eur vertės rajono mokinių maitinimo konkursą, pareiškė Viešųjų...

Paslaugos
2020.01.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau