Taksi paslaugos Lietuvoje: išmaniosios programėlės - dar ne visiems

Publikuota: 2015-09-29
Atnaujinta 2015-09-30 16:44
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Jei anksčiau taksi paslaugas buvo galima apibūdinti pagal automobilio laukimo trukmę ir kelionės kainą, šiandien situacija Lietuvoje kitokia. Klientai taksi gali rinktis net pagal automobilio markę, o taksi įmonių vadovai teigia, kad žmonės pagaliau yra pasiryžę už kokybiškas paslaugas mokėti daugiau.

Trumpasis telefono numeris, dispečerė, laukimas, dažnai – tik spėlionės apie galimą kainą. Taip taksi kvietimas atrodė anksčiau. Dabar telefono net nebūtina dėti prie ausies, taksi galima išsikviesti ne tik skambučiu ar SMS žinute, bet ir internetu ar per mobiliąją programėlę.

Klientams – daugiau galimybių rinktis

„Kviesdamas taksi klientas gali pasirinkti, pagal kokį kriterijų jam bus parinktas automobilis. Galima rinktis pagal preliminarią kelionės kainą, pagal laiką, per kurį mašina atvyks, taksi automobilio metus ar net markę, pagal galimus atsiskaitymo būdus“, – vardija Andrius Norkaitis, IĮ „Oryo“, valdančios programėlę „eTaksi“, vadovas. „Google Play“ platformoje priogramėlę „eTaksi“ vartotojai atsisiuntė daugiau nei 100.000 kartų.

Mobiliosios taksi kvietimo programėlės taip pat leidžia pateikti išankstinį užsakymą tam tikram laikui arba vienu metu išsiųsti užklausą visiems šalia esantiems taksi automobiliams ir taip gauti atsakymą iš to, kuris atvyks greičiausiai.

Pono Norkaičio teigimu, nors galimybių pasirinkti daug, dažniausiai klientai taksi automobilį renkasi pagal kainą arba atvykimo laiką.

„Dažniausiai kelionės trunka nelabai ilgai, todėl žmonėms nėra labai svarbus taksi automobilis ar jo vairuotojas“, – teigia jis.

Nepaisant to, p. Norkaitis pastebi ir rinkos segmentaciją:

„Yra nemažai ir tokių, kurie ieško kokybės ir už tai sutinka daugiau mokėti.“

Vairuotojai skatinami pasitempti

Paklaustas, kaip pasikeitė taksi rinka, atsiradus mobiliosioms programėlėms, p. Norkaitis akcentuoja du svarbiausius pokyčius – taksi išsikviesti šiandien galima žymiai greičiau, o vairuotojai dirba kokybiškiau.

Pono Norkaičio teigimu, „eTaksi“ nuolat stebi, kaip keičiasi vidutinė taksi kvietimo ir laukimo trukmė ir šie skaičiai nuolat mažėja.

„Vilniuje vidutiniškai automobilis atvyksta per 5 min., bet dažniausiai laukti tenka mažiau“, – teigia p. Norkaitis.

infogr.am:: infogram_0_vidutinis_taksi_kvietimo_laikas_vilniuje

Kitas dalykas, kuris skatina pokyčius – klientų atsiliepimų sistemos. Po kiekvienos kelionės klientas programėlėje gali įvertinti vairuotojo darbą. Tai kuria ne tik vairuotojų kokybės vertinimą, kuris padeda klientams pasirinkti, bet veikia ir kaip motyvacinė sistema.

„Vairuotojai, kurie yra gerai vertinami, automatiškai yra dažniau siūlomi klientams, ieškantiems taksi, taigi jie gauna daugiau užsakymų“, – pasakoja p. Norkaitis. Jei vienodu atstumu nuo kliento yra keli taksi automobiliai, pirmiausia mobilioji programėlė užklausą siunčia tam vairuotojui, kuris klientų vertinamas geriausiai.

Jei klientas vairuotoją įvertina mažiausiu balu, ateityje, žmogui ieškant taksi, tas vairuotojas niekada nebebus siūlomas.

Vilniuje „eTaxi“ nuo 2013 m. stebi klientų atsiliepimus apie taksi vairuotojų darbo kokybę Vilniuje. Remiantis šiais duomenimis, vairuotojų darbo kokybė – vis geresnė.

infogr.am:: infogram_0_vilniaus_klientu_atsiliepimai

Jevgenijus Belossovas, kitos mobiliosios taksi kvietimo programėlės „Taxify“ plėtros vadybininkas taip pat teigia, kad mobiliosios programėlės skatina vairuotojus kokybiškiau dirbti.

„Mes dirbame tik su licencijuotais taksi vairuotojais, kurie, tam kad galėtų prisijungti prie mūsų programos, turi atitikti griežtus kokybės kriterijus“, – pasakoja p. Belossovas.

Investuoja į komfortą

Didžiųjų miestų taksi firmų vadovai pastebi, kad žmonės taksi vis dar renkasi pagal kainą, tačiau sutinka, kad tai nebėra esminis klientų pasirinkimo motyvas ir vis labiau apsimoka investuoti į kokybę.

„Mes jau seniai nesitaikome į mažiausią kainą. Supratome, kad žmonės yra pasirengę ir mokėti daugiau, ir ilgiau palaukti, jeigu žino, kad gaus tikrai kokybišką paslaugą, – VŽ pasakoja Dmitrijus Borisenka, taksi „Jazzexpress“, kurią valdo UAB „Fsoft“, rinkodaros direktorius. – Naujesni automobiliai, tvarkingas personalas – žmonėms tai tampa vis svarbiau, nebėra taip, kad tiesiog prašoma greičiausiai atvykti galinčio automobilio.“

Tomas Peleckas, taksi paslaugas teikiančios UAB „Amber Vilnius“ vykdomasis direktorius, pastebi, kad klientams svarbiausias greitas atvykimo laikas, bet tai sritis, kurioje ne viskas priklauso nuo taksi firmos. „Amber Vilnius“ rinkoje konkuruoja su bendrovėmis, kurios taip pat turi naujus automobilius ir klientų šiame rinkos segmente dažniausiai bandoma privilioti komfortu.

„Mes bene vieninteliai Vilniuje turime bendras vairuotojų aprangas, lyjant lietui su skėčiu klientus palydime iki artimiausio pastato, verslo klientams pasiūlėme elektroninę atsiskaitymo sistemą, – vardina p. Peleckas. – Sukurta sistema leidžia keleiviui, perbraukus elektronine kortele mokėjimo terminalą ir įvedus PIN kodą, atsiskaityti už paslaugą, o mėnesio pabaigoje, gavus sąskaitą, sumokėti už visas kelionės paslaugas“, – rašoma jų pranešime.

Tai patogu, nes nebereikia pildyti ir kaupti duomenų apie keliones. Elektronine atsiskaitymo sistema bus galima naudotis ne tik įmonėms, bet ir pavieniams klientams, kurie dažnai naudojasi taksi paslaugomis. Pirminės investicijos į šį projektą siekė 4.000 Eur.

Panašias sistemas diegia ir mobiliosios taksi programėlės „Taxify“ ir „eTaksi“.

Vilniaus taksi įmonės UAB „Romerta plius“ paslaugos – taip pat ne pačios pigiausios, tačiau Romualdas Bieliauskas, jos vadovas, teigia, kad tai netrukdo rasti klientų. „Pavyzdžiui, neseniai automobiliuose įrengėme patogias kėdutes vaikams. „Romerta“ veikia jau 20 metų ir tai parodo, kad galima išsilaikyti ir siūlant brangesnes, bet kokybiškas paslaugas“, – pasakojo jis.

Gediminas Sabaitis, Taksi įmonių darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas, teigia, kad reikia atskirti taksi firmas ir dispečerines, kurios dirba su individualiais taksi vairuotojais. Pastarosios, p. Sabaičio teigimu, dažniau konkuruoja maža kaina.

„Visą kainų politiką diktuoja dispečerinės, jos nustato, kokiu tarifu vairuotojai turi vežti klientus. Dabar kainos nuolat mažinamos, ir dėl to pelno netenka vairuotojai, kurie už atliktą užsakymą tam tikrą pinigų sumą turi atiduoti dispečerinėms“, – pasakoja p. Sabaitis. Jo teigimu, kai kainos tokios mažos, apie kokybiškas paslaugas sunku kalbėti.

Išmaniosios programėlėms – ne visiems

Pono Sabaičio teigimu, nors mobiliosios taksi kvietimo programėlės vairuotojams patogios, jas renkasi ne visi. „Yra daug vairuotojų, kuriems paprasčiausiai patinka bendrauti su dispečerėmis ir jie nemato reikalo naudotis kažkokiomis programėlėmis“, – pasakoja jis.

Ponas Norkaitis pastebi, kad programėle „eTaksi“ kol kas daugiausia naudojasi didžiųjų miestų taksi vairuotojai bei įmonės. Mažesniųjų miestų vairuotojai prisijungia rečiau, tačiau pamažu ir jie ieško būdų optimizuoti savo užsakymus ir pradeda bendradarbiauti.

Artūras Lučanovas, UAB „Taksi Kaunas“ vadovas, teigia, kad nesinaudojant mobiliosiomis taksi kvietimo programėlėmis jaučiamas šioks toks klientų trūkumas.

„Vakarais ir savaitgaliais, kai taksi automobilių apkrovimas didesnis, klientų trūkumo nesijaučia, nes sunku išsikviesti taksi tiek telefonu, tiek per programėles. Vis dėlto šiokiadieniais šioks toks klientų sumažėjimas jaučiamas“, – aiškina p. Lučanovas.

Ričardas Kriukovas, UAB „Standart taksi“, kuri taip pat nesinaudoja mobiliosiomis programėlėmis, vadovas teigia nepastebintis klientų trūkumo.

„Yra nemažai žmonių, kurie nuolat naudojasi mūsų paslaugomis vien todėl, kad jau pažįsta mūsų firmą, žino, kad jei pames kokius daiktus ar kils nesklandumų, su jais bus susitvarkyta. Programėlėse, kur užsiregistruoja daugybė skirtingų taksi įmonių ir vairuotojų, to pasiekti neįmanoma, nes firma tarsi praranda savo veidą“, – pasakoja jis.

Kuria ir savo programėles

Nei p. Lučanovas, nei p. Kriukovas prie „eTaksi“ ar „Taxify“ jungtis nesiruošia, tačiau teigia kuriantys savo programėles, kuriomis bus galima išsikviesti tik jų firmos taksi automobilius.

Tą patį daro ir „Jazzexpress“.

„Mes turime savo pastovių klientų ratą, kurie naudojasi tik mūsų paslaugomis, tai tos programėlės jiems yra tiesiog dėl patogumo, kad būtų galima greičiau išsikviesti mūsų taksi“, – pasakoja įmonės rinkodaros direktorius p. Borisenka.

Jo teigimu, naujos programėlės, kuriomis galima išsikviesti vienos konkrečios įmonės taksi, yra orientuotos į jau esamus klientus, tačiau p. Borisenka neatmeta galimybės, kad bus galima privilioti ir naujų klientų.

„Yra žmonių, kuriems tiesiog norisi išsikviesti taksi be jokių skambučių, – teigia p. Borisenka. – Į tai ir orientuojamasi“.

„Smart Taxi“ nuosavą programėlę išleido prieš porą metų. Vytautas Reisas, kompanijos generalinis direktorius, sako, kad nors Lietuvoje yra ne viena taksi paslaugas vienijanti mobilioji programėlė, jungtis prie jų „Smart Taxi“ neskuba, mat nori užsiauginti savą lojalių klientų būrį. Ponas Reisas neslepia, kad nuo jungimosi į vieningas programėles atbaido ir tai, kad taksi paslaugų ieškantys klientai atsitiktiniu būdu gaus ir skirtingos markės automobilius, ir skirtingą aptarnavimą, ir įkainius.

„Investavome ne tik į programėlės sukūrimą, bet ir į ją aptarnaujančią IT sistemą. Klientai realiu laiku mato kelionės išlaidas, maršrutą, sumokėtą sumą, mat jie idenfitikuojami pagal telefono numerį“, – komentuoja p. Reisas.

Spalį kompanija planuoja mobiliąją programėlę atnaujinti, o ilgainiui norima įdiegti ir atsiskaitymo mobiliuoju telefonu sistemą.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Elektronikos atliekos: tvarkyti vis labiau apsimoka

Prieš kelis mėnesius Europos elektronikos rinką supurtė skandalas: Austrija, Belgija, Danija, Vokietija,...

Paslaugos
07:26
Humanoidas Fedoras atskrido, bet neprisijungė prie TKS 8

Rusijos kosminis laivas „Sojuz MC-14“ šeštadienį, kaip planuota, neprisišvartavo prie Tarptautinės kosminės...

Technologijos
2019.08.24
Lenkijoje artėjant rinkimams - įsiplieskė teisėjų „trolinimo“ skandalas 1

Visą savaitę Lenkijoje kunkuliavęs vadinamasis teisėjų „trolinimo“ skandalas kaimynės valdančiajai „Teisės ir...

Paslaugos
2019.08.24
Keli „Facebook“ kriptovaliutos libra rėmėjai svarsto trauktis 

Kritika ir didėjantis reguliuotojų dėmesys „Facebook“ skaitmeninei valiutai libra skatina kai kuriuos...

Paslaugos
2019.08.23
Baltijos kelio 30-mečiui skirta radijo imtuvų instaliacija – Lietuvos rekordas

Šiandien užfiksuotas dar vienas Lietuvos rekordas: Baltijos kelio 30-mečiui skirta instaliacija užregistruota...

Rinkodara
2019.08.23
Per kiek metų Lietuva pagal užsienio turistų skaičių pasivys Latviją ir Estiją

831.000 turistu, arba net 9,25%, daugiau – toks užsienio turistų augimo tempas 2019 m. I pusmetį yra...

Paslaugos
2019.08.23
Turistų nakvynių skaičius Lietuvoje per pusmetį ūgtelėjo 11%

Turistų nakvynių skaičius šalies apgyvendinimo įstaigose 2019 m. sausio–birželio mėn. pasiekė 3,8 mln. Tai...

Paslaugos
2019.08.23
Lietuviškas indėlis į plastiko industrijos revoliuciją Premium 2

Plastiko pramonė stovi ant didžiulių permainų slenksčio, prie technologinių sprendimų prisideda ir Lietuvos...

Verslo aplinka
2019.08.23
„Vinted“ savo programinės įrangos valdymui kuria naują įmonę Premium 5

Lietuviška drabužių mainų ir prekybos UAB „Vinted“ informavo Registrų centrą, kad yra parengtos įmonės...

Paslaugos
2019.08.23
„Ryanair“ iš Vilniaus skraidins į Londono Sautendo oro uostą 12

Oro bendrovė „Ryanair“ nuo lapkričio pradės skraidinti iš Vilniaus į Londono Sautendo oro uostą. Skrydžiai...

Paslaugos
2019.08.22
Pradėta „Swedbank“ ir SEB integracija: viename interneto banke jau galima matyti abiejų sąskaitas 36

Lietuvoje šiandien startuoja atviroji bankininkystė, tik gal kiek kitokiu pavidalu nei tikėjosi šios idėjos...

Paslaugos
2019.08.22
Rusijos vaidmuo kuriant ateities mokesčių inspekciją Premium 11

Vos už kelių minučių pėsčiomis nuo Raudonosios aikštės Maskvoje stūkso sovietų laikų ypatingo saugumo...

Finansai
2019.08.22
Vilnius – vienas pigiausių miestų pasaulyje „fintech“ startuolių steigimui 6

Vilnius yra antras pigiausias miestas pasaulyje finansinių technologijų („fintech“) startuolių kūrimui, pagal...

Technologijos
2019.08.22
„Spartos“ fabrikas virs technologijų miesteliu: jau pasirašyta didžiausia nuomos sutartis šiemet Premium 30

1963 m. statytą buvusį „Spartos“ fabriką Vilniuje ketinama paversti technologijų miesteliu, kuriame įsikurtų...

Statyba ir NT
2019.08.22
Advokatų rinkos naujokė laužo tylos tradiciją ir atskleidžia pajamas Premium 16

Praėjusių metų pabaigoje įsikūrusi advokatų profesinė bendrija „Wint“ viena pirmųjų savo sektoriuje ryžosi...

Paslaugos
2019.08.22
Po Kinijos manipuliacijų „Twitter“ nebepriims reklamos iš valstybinės žiniasklaidos Premium 3

Socialinis tinklas „Twitter“ pakeitė savo reklamos politiką ir nuo šiol nebepriims mokamų skelbimų iš...

Paslaugos
2019.08.22
„Omnisend“ atidarė biurą JAV

Lietuvių integruotos rinkodaros (naujienlaiškių, SMS ir žinučių populiariausiose platformose siuntimo)...

Paslaugos
2019.08.21
Siuntų pristatymo robotu bendrovė pritraukė 40 mln. USD 4

Estų kompanija „Starship Technologies“, kurios įkūrėjai siejami ir su „Skype“ vardu, pritraukė dar 40 mln.

Prekyba
2019.08.21
Sandoris milžinas baigtas: Lietuvos skelbimų portalai – naujose rankose 20

Populiarias Lietuvoje skelbimų svetaines „Autoplius.lt“, „Aruodas.lt“ ir „Skelbiu.lt“ valdančios įmonės turi...

Rinkos
2019.08.21
„Alibaba“ atidėjo žengimą į Honkongo biržą 2

Kinijos el. prekybos milžinė „Alibaba Group“ atidėjo planus dėl savo akcijų kotiravimo Honkongo biržoje.

Rinkos
2019.08.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau