Taksi paslaugos Lietuvoje: išmaniosios programėlės - dar ne visiems

Publikuota: 2015-09-29
Atnaujinta 2015-09-30 16:44
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Jei anksčiau taksi paslaugas buvo galima apibūdinti pagal automobilio laukimo trukmę ir kelionės kainą, šiandien situacija Lietuvoje kitokia. Klientai taksi gali rinktis net pagal automobilio markę, o taksi įmonių vadovai teigia, kad žmonės pagaliau yra pasiryžę už kokybiškas paslaugas mokėti daugiau.

Trumpasis telefono numeris, dispečerė, laukimas, dažnai – tik spėlionės apie galimą kainą. Taip taksi kvietimas atrodė anksčiau. Dabar telefono net nebūtina dėti prie ausies, taksi galima išsikviesti ne tik skambučiu ar SMS žinute, bet ir internetu ar per mobiliąją programėlę.

Klientams – daugiau galimybių rinktis

„Kviesdamas taksi klientas gali pasirinkti, pagal kokį kriterijų jam bus parinktas automobilis. Galima rinktis pagal preliminarią kelionės kainą, pagal laiką, per kurį mašina atvyks, taksi automobilio metus ar net markę, pagal galimus atsiskaitymo būdus“, – vardija Andrius Norkaitis, IĮ „Oryo“, valdančios programėlę „eTaksi“, vadovas. „Google Play“ platformoje priogramėlę „eTaksi“ vartotojai atsisiuntė daugiau nei 100.000 kartų.

Mobiliosios taksi kvietimo programėlės taip pat leidžia pateikti išankstinį užsakymą tam tikram laikui arba vienu metu išsiųsti užklausą visiems šalia esantiems taksi automobiliams ir taip gauti atsakymą iš to, kuris atvyks greičiausiai.

Pono Norkaičio teigimu, nors galimybių pasirinkti daug, dažniausiai klientai taksi automobilį renkasi pagal kainą arba atvykimo laiką.

„Dažniausiai kelionės trunka nelabai ilgai, todėl žmonėms nėra labai svarbus taksi automobilis ar jo vairuotojas“, – teigia jis.

Nepaisant to, p. Norkaitis pastebi ir rinkos segmentaciją:

„Yra nemažai ir tokių, kurie ieško kokybės ir už tai sutinka daugiau mokėti.“

Vairuotojai skatinami pasitempti

Paklaustas, kaip pasikeitė taksi rinka, atsiradus mobiliosioms programėlėms, p. Norkaitis akcentuoja du svarbiausius pokyčius – taksi išsikviesti šiandien galima žymiai greičiau, o vairuotojai dirba kokybiškiau.

Pono Norkaičio teigimu, „eTaksi“ nuolat stebi, kaip keičiasi vidutinė taksi kvietimo ir laukimo trukmė ir šie skaičiai nuolat mažėja.

„Vilniuje vidutiniškai automobilis atvyksta per 5 min., bet dažniausiai laukti tenka mažiau“, – teigia p. Norkaitis.

infogr.am:: infogram_0_vidutinis_taksi_kvietimo_laikas_vilniuje

Kitas dalykas, kuris skatina pokyčius – klientų atsiliepimų sistemos. Po kiekvienos kelionės klientas programėlėje gali įvertinti vairuotojo darbą. Tai kuria ne tik vairuotojų kokybės vertinimą, kuris padeda klientams pasirinkti, bet veikia ir kaip motyvacinė sistema.

„Vairuotojai, kurie yra gerai vertinami, automatiškai yra dažniau siūlomi klientams, ieškantiems taksi, taigi jie gauna daugiau užsakymų“, – pasakoja p. Norkaitis. Jei vienodu atstumu nuo kliento yra keli taksi automobiliai, pirmiausia mobilioji programėlė užklausą siunčia tam vairuotojui, kuris klientų vertinamas geriausiai.

Jei klientas vairuotoją įvertina mažiausiu balu, ateityje, žmogui ieškant taksi, tas vairuotojas niekada nebebus siūlomas.

Vilniuje „eTaxi“ nuo 2013 m. stebi klientų atsiliepimus apie taksi vairuotojų darbo kokybę Vilniuje. Remiantis šiais duomenimis, vairuotojų darbo kokybė – vis geresnė.

infogr.am:: infogram_0_vilniaus_klientu_atsiliepimai

Jevgenijus Belossovas, kitos mobiliosios taksi kvietimo programėlės „Taxify“ plėtros vadybininkas taip pat teigia, kad mobiliosios programėlės skatina vairuotojus kokybiškiau dirbti.

„Mes dirbame tik su licencijuotais taksi vairuotojais, kurie, tam kad galėtų prisijungti prie mūsų programos, turi atitikti griežtus kokybės kriterijus“, – pasakoja p. Belossovas.

Investuoja į komfortą

Didžiųjų miestų taksi firmų vadovai pastebi, kad žmonės taksi vis dar renkasi pagal kainą, tačiau sutinka, kad tai nebėra esminis klientų pasirinkimo motyvas ir vis labiau apsimoka investuoti į kokybę.

„Mes jau seniai nesitaikome į mažiausią kainą. Supratome, kad žmonės yra pasirengę ir mokėti daugiau, ir ilgiau palaukti, jeigu žino, kad gaus tikrai kokybišką paslaugą, – VŽ pasakoja Dmitrijus Borisenka, taksi „Jazzexpress“, kurią valdo UAB „Fsoft“, rinkodaros direktorius. – Naujesni automobiliai, tvarkingas personalas – žmonėms tai tampa vis svarbiau, nebėra taip, kad tiesiog prašoma greičiausiai atvykti galinčio automobilio.“

Tomas Peleckas, taksi paslaugas teikiančios UAB „Amber Vilnius“ vykdomasis direktorius, pastebi, kad klientams svarbiausias greitas atvykimo laikas, bet tai sritis, kurioje ne viskas priklauso nuo taksi firmos. „Amber Vilnius“ rinkoje konkuruoja su bendrovėmis, kurios taip pat turi naujus automobilius ir klientų šiame rinkos segmente dažniausiai bandoma privilioti komfortu.

„Mes bene vieninteliai Vilniuje turime bendras vairuotojų aprangas, lyjant lietui su skėčiu klientus palydime iki artimiausio pastato, verslo klientams pasiūlėme elektroninę atsiskaitymo sistemą, – vardina p. Peleckas. – Sukurta sistema leidžia keleiviui, perbraukus elektronine kortele mokėjimo terminalą ir įvedus PIN kodą, atsiskaityti už paslaugą, o mėnesio pabaigoje, gavus sąskaitą, sumokėti už visas kelionės paslaugas“, – rašoma jų pranešime.

Tai patogu, nes nebereikia pildyti ir kaupti duomenų apie keliones. Elektronine atsiskaitymo sistema bus galima naudotis ne tik įmonėms, bet ir pavieniams klientams, kurie dažnai naudojasi taksi paslaugomis. Pirminės investicijos į šį projektą siekė 4.000 Eur.

Panašias sistemas diegia ir mobiliosios taksi programėlės „Taxify“ ir „eTaksi“.

Vilniaus taksi įmonės UAB „Romerta plius“ paslaugos – taip pat ne pačios pigiausios, tačiau Romualdas Bieliauskas, jos vadovas, teigia, kad tai netrukdo rasti klientų. „Pavyzdžiui, neseniai automobiliuose įrengėme patogias kėdutes vaikams. „Romerta“ veikia jau 20 metų ir tai parodo, kad galima išsilaikyti ir siūlant brangesnes, bet kokybiškas paslaugas“, – pasakojo jis.

Gediminas Sabaitis, Taksi įmonių darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas, teigia, kad reikia atskirti taksi firmas ir dispečerines, kurios dirba su individualiais taksi vairuotojais. Pastarosios, p. Sabaičio teigimu, dažniau konkuruoja maža kaina.

„Visą kainų politiką diktuoja dispečerinės, jos nustato, kokiu tarifu vairuotojai turi vežti klientus. Dabar kainos nuolat mažinamos, ir dėl to pelno netenka vairuotojai, kurie už atliktą užsakymą tam tikrą pinigų sumą turi atiduoti dispečerinėms“, – pasakoja p. Sabaitis. Jo teigimu, kai kainos tokios mažos, apie kokybiškas paslaugas sunku kalbėti.

Išmaniosios programėlėms – ne visiems

Pono Sabaičio teigimu, nors mobiliosios taksi kvietimo programėlės vairuotojams patogios, jas renkasi ne visi. „Yra daug vairuotojų, kuriems paprasčiausiai patinka bendrauti su dispečerėmis ir jie nemato reikalo naudotis kažkokiomis programėlėmis“, – pasakoja jis.

Ponas Norkaitis pastebi, kad programėle „eTaksi“ kol kas daugiausia naudojasi didžiųjų miestų taksi vairuotojai bei įmonės. Mažesniųjų miestų vairuotojai prisijungia rečiau, tačiau pamažu ir jie ieško būdų optimizuoti savo užsakymus ir pradeda bendradarbiauti.

Artūras Lučanovas, UAB „Taksi Kaunas“ vadovas, teigia, kad nesinaudojant mobiliosiomis taksi kvietimo programėlėmis jaučiamas šioks toks klientų trūkumas.

„Vakarais ir savaitgaliais, kai taksi automobilių apkrovimas didesnis, klientų trūkumo nesijaučia, nes sunku išsikviesti taksi tiek telefonu, tiek per programėles. Vis dėlto šiokiadieniais šioks toks klientų sumažėjimas jaučiamas“, – aiškina p. Lučanovas.

Ričardas Kriukovas, UAB „Standart taksi“, kuri taip pat nesinaudoja mobiliosiomis programėlėmis, vadovas teigia nepastebintis klientų trūkumo.

„Yra nemažai žmonių, kurie nuolat naudojasi mūsų paslaugomis vien todėl, kad jau pažįsta mūsų firmą, žino, kad jei pames kokius daiktus ar kils nesklandumų, su jais bus susitvarkyta. Programėlėse, kur užsiregistruoja daugybė skirtingų taksi įmonių ir vairuotojų, to pasiekti neįmanoma, nes firma tarsi praranda savo veidą“, – pasakoja jis.

Kuria ir savo programėles

Nei p. Lučanovas, nei p. Kriukovas prie „eTaksi“ ar „Taxify“ jungtis nesiruošia, tačiau teigia kuriantys savo programėles, kuriomis bus galima išsikviesti tik jų firmos taksi automobilius.

Tą patį daro ir „Jazzexpress“.

„Mes turime savo pastovių klientų ratą, kurie naudojasi tik mūsų paslaugomis, tai tos programėlės jiems yra tiesiog dėl patogumo, kad būtų galima greičiau išsikviesti mūsų taksi“, – pasakoja įmonės rinkodaros direktorius p. Borisenka.

Jo teigimu, naujos programėlės, kuriomis galima išsikviesti vienos konkrečios įmonės taksi, yra orientuotos į jau esamus klientus, tačiau p. Borisenka neatmeta galimybės, kad bus galima privilioti ir naujų klientų.

„Yra žmonių, kuriems tiesiog norisi išsikviesti taksi be jokių skambučių, – teigia p. Borisenka. – Į tai ir orientuojamasi“.

„Smart Taxi“ nuosavą programėlę išleido prieš porą metų. Vytautas Reisas, kompanijos generalinis direktorius, sako, kad nors Lietuvoje yra ne viena taksi paslaugas vienijanti mobilioji programėlė, jungtis prie jų „Smart Taxi“ neskuba, mat nori užsiauginti savą lojalių klientų būrį. Ponas Reisas neslepia, kad nuo jungimosi į vieningas programėles atbaido ir tai, kad taksi paslaugų ieškantys klientai atsitiktiniu būdu gaus ir skirtingos markės automobilius, ir skirtingą aptarnavimą, ir įkainius.

„Investavome ne tik į programėlės sukūrimą, bet ir į ją aptarnaujančią IT sistemą. Klientai realiu laiku mato kelionės išlaidas, maršrutą, sumokėtą sumą, mat jie idenfitikuojami pagal telefono numerį“, – komentuoja p. Reisas.

Spalį kompanija planuoja mobiliąją programėlę atnaujinti, o ilgainiui norima įdiegti ir atsiskaitymo mobiliuoju telefonu sistemą.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pokyčiai advokatų kontoroje „AAA Law“: nauja vadovė ir dar vienas partneris 1

Permainos advokatų kontoroje „AAA Law“. Vadovaujančia kontoros partnere tapo advokatė Giedrė Domkutė, o prie...

Teismui perduota taksi įmonės „Dallis“ sukčiavimo byla

Teismui perduota vienos didžiausių Vilniaus taksi ir pavėžėjimo paslaugą „Etransport“ teikusios bendrovės...

„Švaros broliai“ į tunelinę plovyklą Klaipėdoje investuoja 2,5 mln. Eur 1

Automobilių plovimo bei patalpų valymo paslaugas teikianti bendrovė „Švaros broliai“ žengia į Klaipėdą –...

Valstybės kontrolė ištyrė, kodėl atsiranda eilės pas gydytojus 12

Valstybės kontrolės atliktas auditas „Asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumas ir orientacija į...

Gamintojų skola komunalininkams už pakuočių tvarkymą jau perkopė 2 mln. Eur

Įtampa pakuočių atliekų tvarkymo sistemoje didėja. Lietuvos savivaldybių komunalinių įmonių asociacijos...

Stringa „Keliauk Lietuvoje“ vadovo paieškos, konkursą skelbia dar kartą Premium

Ūkio ministerijai nepavyksta rasti direktoriaus vietoj Valstybinio turizmo departamento kuriamai viešajai...

Verslininkas: vaikai „diktofonai“ sunkiai pritaps prie ateities darbo rinkos Premium 1

Mokyklose vis dar bandoma moksleiviams į galvą sugrūsti kuo daugiau žinių, tačiau dabartiniai laikai...

Vadyba
2018.11.20
Planas B dėl GPAIS – gruodžio pradžioje Premium

Verslui skambinant pavojaus varpais dėl streikuojančios GPAIS sistemos, Aplinkos ministerija planuoja, kad...

Kauno viešosios erdvės lygiuosis į Nyderlandus Premium 3

Kauno m. savivaldybė pirmoji šalyje pasitvirtino viešųjų erdvių kokybės ir želdinių priežiūros standartus,...

Turizmas: pasaulinei lyderei Prancūzijai pirštinę meta Kinija

Prancūzija jau daugiau kaip 20 metų yra daugiausiai turistų pritraukianti pasaulio valstybė. Prognozuojama,...

„m.Parking“: nenustačius iš anksto stovėjimo trukmės, lėšas nuskaičiuoja kas 12 minučių 25

Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ mobiliąją programėlę „m.Parking“ naudojantys vartotojai...

„McDonald‘s“ atidarė pirmą restoraną Suvalkijos regione 8

Greito aptarnavimo restoranų tinklas „McDonald‘s“ atidarė restoraną Marijampolėje. Suvalkijos sostinė yra...

Planuojamą Vilniaus kongresų centrą projektuos 4 įmonės 5

VĮ Turto bankas skelbtą konkursą planuojamo Vilniaus kongresų centro techniniam projektui parengti laimėjo 4...

Statyba ir NT
2018.11.16
Verslininkė pardavė kepyklą ir pasuko į kavinių verslą: pajuto antrą kvėpavimą Premium 3

„Jei užpernai nebūčiau nusprendusi uždaryti kepyklos, verslo tikriausiai nebeturėčiau. Nors ir koks sunkus...

Agroverslas
2018.11.16
Vilniečiams žada naujų laisvalaikio erdvių 7

Perfrazuojant sparnuotą kauniečių posakį „Kaunas pilnas kultūros“, galima sakyti, jog Vilnius – pilnas...

Laisvalaikis
2018.11.15
„Metrail“ krizė: prašo teismo skubiai išnagrinėti, ar 30 mln. Eur baudų verslui skirta teisėtai 6

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas Simonas Gentvilas trečiadienį kreipėsi į Lietuvos...

Po teismo sprendimo „Grindos būstas“ keičia pavadinimą 1

Teismui nusprendus, kad „Icor“ grupei priklausanti įmonė savo pavadinime negali naudoti žodžio „Grinda“,...

Statyba ir NT
2018.11.15
„Soprano“ ledainės planuoja STO: leis sopranokoinus Premium 19

Lietuvišką „Soprano“ ledainių tinklą neseniai įsigiję verslininkai Antanas Guoga ir Vytenis Mažiulis ketina...

Traukiasi 5 „Ellex Valiunas“ partneriai

Penki iš 19-kos vienos didžiausių Lietuvoje advokatų kontorų „Ellex Valiunas“ partnerių pasitraukia – nuo...

Rinkoje – naujas bilietų platintojas 11

Lietuvos pramogų rinką papildė dar vienas dalyvis – nuo šiandien pradėjo veikti nauja bilietų į renginius...

Laisvalaikis
2018.11.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau