Sveikatos turizmas – sritis, kurioje neišnaudojame potencialo

Publikuota: 2015-09-15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vidutinis sveikatos turistas, į šalį atvykstantis ne atostogauti, o atlikti medicininių procedūrų, išleidžia 5-10 kartų daugiau pinigų paslaugoms už atvykstantį poilsiauti. Tarptautinių sveikatos turizmo ekspertų teigimu, Lietuva šioje rinkoje turi daug perspektyvų, tačiau kol kas jos yra menkai išnaudojamos. Tai neišpildytas potencialas ne tik sveikatos paslaugas teikiančioms įmonėms, nes iš sveikatos turizmo uždirbti gali ir kiti rinkos sektoriai.

Pasak Renée-Marie Stephano, pasaulio medicinos turizmo asociacijos prezidentės, sveikatos turistai išsiskiria dideliu išleidžiamų pinigų kiekiu, kuris yra susijęs ne tik su medicininėmis išlaidomis.

„Vidutinis medicinos turistas, palyginti su atvykusiu atostogauti, gali išleisti 5-10 kartų daugiau pinigų paslaugoms, susijusioms ne tik su medicina, bet ir su turizmu bei apgyvendinimu“, – rugsėjo pradžioje vykusioje konferencijoje „Medicinos turizmas – Lietuvos paslaugų eksporto proveržio kryptis“ sakė p. Stephano.

Į šalį atvykstantys gydytis turistai naudos duoda ne tik šalies verslininkams. „Medicinos turizmas, kuriuo galima užsiimti visus metus, yra puiki išeitis kovojant su sezoniškumu“, – pasakojo p. Stephano, akcentuodama Lietuvos pajūrio kurortus, kurie, vasaros sezonui pasibaigus, netenka daug turistų.

Lietuvoje sveikatos turizmas – pakankamai nauja verslo šaka, pradėta plėtoti prieš 4 metus, tad Lietuva šioje rinkoje turi ir potencialo, ir spragų, trukdančių jį išnaudoti, VŽ sakė p. Stephano.

Pagrindinis Lietuvos privalumas, anot jos, – universalumas. Čia galima rasti visą sveikatos paslaugų kompleksą: medicininę bei odontologinę priežiūrą, reabilitacijos bei SPA klinikas, kartu su patraukliais turistiniais objektais.

Kita vertus, be reklamos ir tikslinių rinkų atskyrimo universalumas mažai ko vertas. Kaip pagrindinį Lietuvos trūkumą p. Stephano įvardino per mažas pastangas reklamuotis.

„Labai svarbu yra atrasti tikslines savo rinkas ir nuolat komunikuoti su jomis, reklamuotis ir didinti savo žinomumą“, – kalbėjo p. Stephano.

Ji įsitikinusi, kad mūsų šaliai pirmiausia reikėtų orientuotis į turistus iš Rusijos.

„Rusijos žmonės Lietuvą pažįsta ir turistai čia važiuoja, – dėstė ji. – Reikėtų toliau tai plėtoti.“

Ponia Stephano mano, kad Baltijos regione Lietuva turi tikrai daug galimybių – Estijos bandymai reklamuoti savo sveikatos turizmą nebuvo labai sėkmingi, Lenkijoje ką tik baigėsi 3 metų medicinos turizmo skatinimo programa, tačiau tolimesnių planų šalis neturi.

„Į tai ir reikėtų atkreipti dėmesį Lietuvai – svarbu, kad bet kokia strategija būtų ilgalaikė, o ne kuriama keleriems metams“, – teigė p. Stephano.

Galime konkuruoti

Dremas Jagyasi, sveikatos turizmo ekspertas ir knygų apie medicinos turizmą autorius, konferencijoje taip pat Lietuvai siūlė ieškoti savo tikslinių rinkų.

Jo teigimu tai ypač svarbu, nes viena iš priežasčių, kodėl Lietuva gali konkuruoti medicinos turizmo srityje su kitomis pasaulio valstybėmis yra tai, kad ši rinka labiau regioninė, o ne globali.

„Nėra šalių, į kurias vyktų medicinos turistai iš viso pasaulio – dažniausiai jie renkasi kaimynines ar nelabai tolimas šalis, atitinkančias jų lūkesčius“, – pasakojo p. Jagyasi.

Rinkos, į kurias p. Jagyasi siūlo orientuotis Lietuvos verslininkams, yra Skandinavija, arabų šalys ir kaimynai – Baltijos bei Rytų Europos valstybės. Visos šios rinkos turi skirtingus poreikius: pavyzdžiui, turistai iš Skandinavijos šalių į Lietuvą dažniausiai atvyksta atlikti neinvazinių bei diagnostinių procedūrų, o Rytų Europos bei arabų šalių piliečiai Lietuvą rinktųsi sudėtingoms chirurginėms operacijoms.

Lietuvos medicinos paslaugų kokybę p. Jagyasi vertina teigiamai, taip pat kaip ir paslaugų kainą – Lietuvoje atliekamų medicininių procedūrų kainos vienos žemiausių Europoje.

infogr.am::infogram_0_mt_tikslines_rinkos

Lietuvą pastebėti sunku

„Man atrodo, kad Lietuva turi visko, tik ne motyvacijos“, – sakė p. Jagyasi. Jis mūsų šalies verslininkus palygino su vaikinu, tamsoje merkiančiu merginai akį. „Jūs žinote, ką darote, tačiau niekas kitas to nemato“, – savo nuomonę dėstė ekspertas.

Paslaugų kokybe ir sveikatos įstaigų skaičiumi Lietuva yra panašiame lygyje kaip Vokietija ir Singapūras – vienos mėgiamiausių sveikatos turistų krypčių. Nepaisant to, pagal populiarumą ir atpažįstamumą Lietuva – viena paskutinių.

Ponas Jagyasi teigia, kad pagrindinės to priežastys yra dvi – menkos pastangos populiarinti medicinos turizmą bei prastas šalies pasiekiamumas.

Kaip visišką priešingybę Lietuvai jis pateikia Turkiją – medicininių paslaugų kokybė čia nėra labai gera, tačiau valstybė deda dideles pastangas populiarinti medicinos turizmą ir pritraukti kuo daugiau turistų.

„Jei praneši, kad į Turkiją vyksti kaip medicinos turistas, dažnai skrydžio bilietui gauni 20-25% nuolaidą, – pasakojo p. Jagyasi, – o į Lietuvą išvis gali nerasti tau tinkamo skrydžio.“

infogr.am::infogram_0_vidutines_sveikatos_paslaugu_kainos

Lietuviai siūlo kooperuotis

Laimutis Paškevičius, Lietuvos medicinos turizmo asociacijos prezidentas, mano, kad keisti rinkodaros strategijas – ne išeitis.

„Lietuva apskritai turi problemą su savo įvaizdžiu, kažkokiu išskirtinumu – kol patys jo neradome, kaip galime reklamuoti save kitiems?“ – teigė jis.

Anot p. Paškevičiaus, kalbant apie Lietuvos sveikatos turizmo rinkos plėtrą, pirmiausia reikėtų siekti šios srities suintegravimo.

„Sveikatos turizmas – ne tik ligoninės, tai ir SPA procedūros, netradicinė medicina, turizmo ir apgyvendinimo verslai, – pasakojo jis. – Dabar žmogus atvyksta iš ligoninės į viešbutį, o ten personalas negali net ramentų duoti.“

Ponas Paškevičius teigia, kad būdas ne tik skatinti medicinos turizmą, bet ir suteikti galimybių iš jo naudos gauti kuo daugiau verslų – klasteriai. 2013 m. sukurtas Lietuvos medicinos turizmo klasteris „LitCare“ vienija medicinos, odontologijos, reabilitacijos, SPA, poilsio, apgyvendinimo, kelionių organizavimo ir transporto paslaugas teikiančias įmones.

„Svarbus suvokimas, kad sveikatos turizmas – viena perspektyviausių ir ilgalaikių Lietuvos eksporto sričių“, – akcentuoja p. Paškevičius. Jo teigimu, verslų kooperacija būtina – nė vienas tiekėjas negali pasiūlyti viso paslaugų komplekto, o bendradarbiaujant kiekvienas gali daryti tai, ką moka geriausiai ir iš to išlošti.

Planuose – regioninis bendradarbiavimas

Šiuo metu Lietuvoje be „LitCare“ veikia dar 5 klasteriai, vienijantys medicinos paslaugas teikiančias bendroves: Kamieninių ląstelių ir degeneracinės medicinos inovacijų klasteris, sveikatingumo klasteris „iVita“, Odontologijos inovacijų, Tarptautinio sveikatingumo, Pažangių ortopedijos ir reabilitacijos priemonių klasteriai.

Gražvydo Mockaus, Lietuvos medicinos turizmo klasterio vadovo, teigimu, „LitCare“ 2016-2020m. veiklos planuose – galimybės visus šiuos klasterius sujungti į vieną nacionalinį medicinos turizmo klasterį, kartu prijungiant ir daugiau ne medicinines paslaugas teikiančių įmonių.

Tarptautiniam konkurencingumui didinti „LitCare“ planuose – regioninė kooperacija tarp Baltijos šalių, o iki 2020 metų planuojama įsteigti ir bendrą Baltijos-Šiaurės šalių medicinos turizmo klasterį.

Ponas Paškevičius, pristatydamas Lietuvos medicinos turizmo plėtros ir medicinos paslaugų eksporto skatinimo galimybių analizę, teigė, kad Lietuvos perspektyvos šioje rinkoje – palankios.

Tikimasi, kad metinis į Lietuvą atvykstančių medicinos turistų skaičius augs 15%, o metinės Lietuvos pajamos iš sveikatos turizmo 2020 m. sieks 144 mln. Eur.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Siemens“ arenos valdytoja siekia nutraukti Palangos koncertų salės koncesiją

„Siemens“ arenos valdytoja „Universali arena“ siekia nutraukti Palangos koncertų salės koncesijos sutartį su...

Paslaugos
2020.01.18
Oro uostų vilionės – nuo saunos iki šviesos terapijos 

Oro linijų bendrovės, siekdamos išlaikyti esamus ir pritraukti naujų klientų, šiems siūlo įvairiausių...

Laisvalaikis
2020.01.18
Streikuotojų blokuotas Luvras vėl atvėrė duris lankytojams

Paryžiaus Luvras – lankomiausias pasaulyje muziejus – šeštadienį vėl atvėrė duris po protesto akcijos, per...

Paslaugos
2020.01.18
Kuria pradžiamokslį, kaip stiprinti kibernetinį saugumą

„Kurk Lietuvai“ projekto dalyviai Krašto apsaugos ministerijoje (KAM) kuria Kibernetinio saugumo vadovą...

Gazelė
2020.01.18
Vilnius reklamai užsienyje išleis beveik 100.000 eurų

Vilnius naujai reklamos kampanijai Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje skirs beveik 97.000 eurų (su PVM).

Paslaugos
2020.01.18
Naujoji pacientų registracijos sistema: prisijungė dešimtadalis gydymo įstaigų

Per metus prie naujosios pacientų registracijos sistemos prisijungė apie dešimtadalis tą padaryti turėjusių...

Paslaugos
2020.01.18
Žiniasklaidai paskirstyta 2,6 mln. Eur parama

Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas (SRTRF) paskirstė 2,578 mln. Eur paramos nacionalinei,...

Rinkodara
2020.01.17
Prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungė pirmasis baras

Viešojo maitinimo sektoriaus įmonės dažnai pakliūva į mokesčių inspektorių akiratį. Sostinės baras „Local...

Gazelė
2020.01.17
„NEO Finance“ paslaugą „Neopay“ pasiūlė ir Latvijoje

Lietuvos finansų technologijų startuolis „NEO Finance“ žengė į Latviją, kur pasiūlė mokėjimo inicijavimo...

Technologijos
2020.01.17
2020-ieji advokatų versle: kas pildys kišenes ir kaip keisis įkainiai klientams Premium

Verslo advokatų kontoros 2020 m. tikisi daugiau darbo tiek padedant įgyvendinti įmonių įsigijimo sandorius,...

Paslaugos
2020.01.17
Didžiosios advokatų kontoros šiemet planuoja dviženklį pajamų augimą Premium

Nors visai verslo advokatų rinkai 2020 m. prognozuojamas 5–10% pajamų augimas, lyderių planai gerokai...

Paslaugos
2020.01.17
Teismas: vairavimo mokyklos už kartelį nubaustos teisingai

Konkurencijos taryba teisingai nubaudė 26 vairavimo mokyklas bei Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos...

Paslaugos
2020.01.16
Japonijoje šįmet žadamas dar ankstyvesnis sakurų žydėjimas

Japonijoje hanami (sakurų žydėjimo stebėjimas) yra sena šventė, į miestų parkus ir atokesnes vietoves...

Laisvalaikis
2020.01.16
„Google“ sugalvojo, kaip įvykdyti EK reikalavimus ir iš to dar uždirbti Premium

„Google“, kuriai Europos Komisija (EK) 2018 m. skyrė beveik 5 mlrd. USD baudą (4,3 mlrd. Eur), rado būdą,...

Technologijos
2020.01.16
„Rocket Software“ Vilniuje atidaro kompetencijų centrą

JAV informacinių technologijų bendrovė „Rocket Software“, besispecializuojanti įmonių veiklos modernizavimo...

Technologijos
2020.01.16
„Telia“ pradeda tiekti siaurajuostį daiktų interneto ryšį 1

Bendrovė „Telia Lietuva“ pradeda tiekti siaurajuostį daiktų internetą. Ši technologija, užtikrinanti ryšį su...

Technologijos
2020.01.16
„Fintech“ rinka: ko galime tikėtis 2020-aisiais Premium

Naujos technologijos ir besikeičiantys vartotojų poreikiai pastaraisiais metais sudrebino finansinių paslaugų...

Paslaugos
2020.01.16
I. Survila pardavė beveik visas „Citybirds“ akcijas, „Unicorn Scooters“ – ant prekystalio Premium 1

Paspirtukus gaminančios „Citybirds“ įkūrėjas Ignas Survila pardavė didžiąją dalį turėtų bendrovės akcijų ir...

Technologijos
2020.01.16
Kaune numatė 4 teniso kortų komplekso plėtrą Premium

Praėjusiais metais Mažąją teniso areną su trimis uždarais teniso kortais už 1,8 mln. Eur išplėtojusi UAB...

Statyba ir NT
2020.01.16
Kibernetinėms atakoms per mažų ar neįdomių nėra: kaip apsisaugoti Premium 1

Pusė smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) – 44% bendrovių – nemano, kad galėtų tapti kibernetinių atakų...

Gazelė
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau