Sveikatos turizmas – sritis, kurioje neišnaudojame potencialo

Publikuota: 2015-09-15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vidutinis sveikatos turistas, į šalį atvykstantis ne atostogauti, o atlikti medicininių procedūrų, išleidžia 5-10 kartų daugiau pinigų paslaugoms už atvykstantį poilsiauti. Tarptautinių sveikatos turizmo ekspertų teigimu, Lietuva šioje rinkoje turi daug perspektyvų, tačiau kol kas jos yra menkai išnaudojamos. Tai neišpildytas potencialas ne tik sveikatos paslaugas teikiančioms įmonėms, nes iš sveikatos turizmo uždirbti gali ir kiti rinkos sektoriai.

Pasak Renée-Marie Stephano, pasaulio medicinos turizmo asociacijos prezidentės, sveikatos turistai išsiskiria dideliu išleidžiamų pinigų kiekiu, kuris yra susijęs ne tik su medicininėmis išlaidomis.

„Vidutinis medicinos turistas, palyginti su atvykusiu atostogauti, gali išleisti 5-10 kartų daugiau pinigų paslaugoms, susijusioms ne tik su medicina, bet ir su turizmu bei apgyvendinimu“, – rugsėjo pradžioje vykusioje konferencijoje „Medicinos turizmas – Lietuvos paslaugų eksporto proveržio kryptis“ sakė p. Stephano.

Į šalį atvykstantys gydytis turistai naudos duoda ne tik šalies verslininkams. „Medicinos turizmas, kuriuo galima užsiimti visus metus, yra puiki išeitis kovojant su sezoniškumu“, – pasakojo p. Stephano, akcentuodama Lietuvos pajūrio kurortus, kurie, vasaros sezonui pasibaigus, netenka daug turistų.

Lietuvoje sveikatos turizmas – pakankamai nauja verslo šaka, pradėta plėtoti prieš 4 metus, tad Lietuva šioje rinkoje turi ir potencialo, ir spragų, trukdančių jį išnaudoti, VŽ sakė p. Stephano.

Pagrindinis Lietuvos privalumas, anot jos, – universalumas. Čia galima rasti visą sveikatos paslaugų kompleksą: medicininę bei odontologinę priežiūrą, reabilitacijos bei SPA klinikas, kartu su patraukliais turistiniais objektais.

Kita vertus, be reklamos ir tikslinių rinkų atskyrimo universalumas mažai ko vertas. Kaip pagrindinį Lietuvos trūkumą p. Stephano įvardino per mažas pastangas reklamuotis.

„Labai svarbu yra atrasti tikslines savo rinkas ir nuolat komunikuoti su jomis, reklamuotis ir didinti savo žinomumą“, – kalbėjo p. Stephano.

Ji įsitikinusi, kad mūsų šaliai pirmiausia reikėtų orientuotis į turistus iš Rusijos.

„Rusijos žmonės Lietuvą pažįsta ir turistai čia važiuoja, – dėstė ji. – Reikėtų toliau tai plėtoti.“

Ponia Stephano mano, kad Baltijos regione Lietuva turi tikrai daug galimybių – Estijos bandymai reklamuoti savo sveikatos turizmą nebuvo labai sėkmingi, Lenkijoje ką tik baigėsi 3 metų medicinos turizmo skatinimo programa, tačiau tolimesnių planų šalis neturi.

„Į tai ir reikėtų atkreipti dėmesį Lietuvai – svarbu, kad bet kokia strategija būtų ilgalaikė, o ne kuriama keleriems metams“, – teigė p. Stephano.

Galime konkuruoti

Dremas Jagyasi, sveikatos turizmo ekspertas ir knygų apie medicinos turizmą autorius, konferencijoje taip pat Lietuvai siūlė ieškoti savo tikslinių rinkų.

Jo teigimu tai ypač svarbu, nes viena iš priežasčių, kodėl Lietuva gali konkuruoti medicinos turizmo srityje su kitomis pasaulio valstybėmis yra tai, kad ši rinka labiau regioninė, o ne globali.

„Nėra šalių, į kurias vyktų medicinos turistai iš viso pasaulio – dažniausiai jie renkasi kaimynines ar nelabai tolimas šalis, atitinkančias jų lūkesčius“, – pasakojo p. Jagyasi.

Rinkos, į kurias p. Jagyasi siūlo orientuotis Lietuvos verslininkams, yra Skandinavija, arabų šalys ir kaimynai – Baltijos bei Rytų Europos valstybės. Visos šios rinkos turi skirtingus poreikius: pavyzdžiui, turistai iš Skandinavijos šalių į Lietuvą dažniausiai atvyksta atlikti neinvazinių bei diagnostinių procedūrų, o Rytų Europos bei arabų šalių piliečiai Lietuvą rinktųsi sudėtingoms chirurginėms operacijoms.

Lietuvos medicinos paslaugų kokybę p. Jagyasi vertina teigiamai, taip pat kaip ir paslaugų kainą – Lietuvoje atliekamų medicininių procedūrų kainos vienos žemiausių Europoje.

infogr.am::infogram_0_mt_tikslines_rinkos

Lietuvą pastebėti sunku

„Man atrodo, kad Lietuva turi visko, tik ne motyvacijos“, – sakė p. Jagyasi. Jis mūsų šalies verslininkus palygino su vaikinu, tamsoje merkiančiu merginai akį. „Jūs žinote, ką darote, tačiau niekas kitas to nemato“, – savo nuomonę dėstė ekspertas.

Paslaugų kokybe ir sveikatos įstaigų skaičiumi Lietuva yra panašiame lygyje kaip Vokietija ir Singapūras – vienos mėgiamiausių sveikatos turistų krypčių. Nepaisant to, pagal populiarumą ir atpažįstamumą Lietuva – viena paskutinių.

Ponas Jagyasi teigia, kad pagrindinės to priežastys yra dvi – menkos pastangos populiarinti medicinos turizmą bei prastas šalies pasiekiamumas.

Kaip visišką priešingybę Lietuvai jis pateikia Turkiją – medicininių paslaugų kokybė čia nėra labai gera, tačiau valstybė deda dideles pastangas populiarinti medicinos turizmą ir pritraukti kuo daugiau turistų.

„Jei praneši, kad į Turkiją vyksti kaip medicinos turistas, dažnai skrydžio bilietui gauni 20-25% nuolaidą, – pasakojo p. Jagyasi, – o į Lietuvą išvis gali nerasti tau tinkamo skrydžio.“

infogr.am::infogram_0_vidutines_sveikatos_paslaugu_kainos

Lietuviai siūlo kooperuotis

Laimutis Paškevičius, Lietuvos medicinos turizmo asociacijos prezidentas, mano, kad keisti rinkodaros strategijas – ne išeitis.

„Lietuva apskritai turi problemą su savo įvaizdžiu, kažkokiu išskirtinumu – kol patys jo neradome, kaip galime reklamuoti save kitiems?“ – teigė jis.

Anot p. Paškevičiaus, kalbant apie Lietuvos sveikatos turizmo rinkos plėtrą, pirmiausia reikėtų siekti šios srities suintegravimo.

„Sveikatos turizmas – ne tik ligoninės, tai ir SPA procedūros, netradicinė medicina, turizmo ir apgyvendinimo verslai, – pasakojo jis. – Dabar žmogus atvyksta iš ligoninės į viešbutį, o ten personalas negali net ramentų duoti.“

Ponas Paškevičius teigia, kad būdas ne tik skatinti medicinos turizmą, bet ir suteikti galimybių iš jo naudos gauti kuo daugiau verslų – klasteriai. 2013 m. sukurtas Lietuvos medicinos turizmo klasteris „LitCare“ vienija medicinos, odontologijos, reabilitacijos, SPA, poilsio, apgyvendinimo, kelionių organizavimo ir transporto paslaugas teikiančias įmones.

„Svarbus suvokimas, kad sveikatos turizmas – viena perspektyviausių ir ilgalaikių Lietuvos eksporto sričių“, – akcentuoja p. Paškevičius. Jo teigimu, verslų kooperacija būtina – nė vienas tiekėjas negali pasiūlyti viso paslaugų komplekto, o bendradarbiaujant kiekvienas gali daryti tai, ką moka geriausiai ir iš to išlošti.

Planuose – regioninis bendradarbiavimas

Šiuo metu Lietuvoje be „LitCare“ veikia dar 5 klasteriai, vienijantys medicinos paslaugas teikiančias bendroves: Kamieninių ląstelių ir degeneracinės medicinos inovacijų klasteris, sveikatingumo klasteris „iVita“, Odontologijos inovacijų, Tarptautinio sveikatingumo, Pažangių ortopedijos ir reabilitacijos priemonių klasteriai.

Gražvydo Mockaus, Lietuvos medicinos turizmo klasterio vadovo, teigimu, „LitCare“ 2016-2020m. veiklos planuose – galimybės visus šiuos klasterius sujungti į vieną nacionalinį medicinos turizmo klasterį, kartu prijungiant ir daugiau ne medicinines paslaugas teikiančių įmonių.

Tarptautiniam konkurencingumui didinti „LitCare“ planuose – regioninė kooperacija tarp Baltijos šalių, o iki 2020 metų planuojama įsteigti ir bendrą Baltijos-Šiaurės šalių medicinos turizmo klasterį.

Ponas Paškevičius, pristatydamas Lietuvos medicinos turizmo plėtros ir medicinos paslaugų eksporto skatinimo galimybių analizę, teigė, kad Lietuvos perspektyvos šioje rinkoje – palankios.

Tikimasi, kad metinis į Lietuvą atvykstančių medicinos turistų skaičius augs 15%, o metinės Lietuvos pajamos iš sveikatos turizmo 2020 m. sieks 144 mln. Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kontrabandinių cigarečių žala valstybės biudžetui nežymiai sumažėjo

Nelegalios cigaretės šiuo metu sudaro 17,7% cigarečių rinkos, o pernai valstybė dėl jų nesurinko per 50 mln.

Daugiausiai Lietuvoje išleidžia airių turistai, taupiausi – latviai ir estai

2017 m. į Lietuvą su viena ar daugiau nakvynių atvykę užsieniečiai išleido 871,5 mln. Eur – 8,1% daugiau nei...

Čekių loterija atnešė beveik 2 mln. Eur papildomų mokesčių į biudžetą 8

Praėjusių metų pabaigoje prasidėjusi čekių loterija į valstybės biudžetą papildomai atnešė 1,85 mln. Eur...

Finansai
2018.06.23
D. Dargio įmonei ir „Civinity“ leista vykdyti koncentraciją

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją bendrovėms „Civinity“ ir „Partnerystės Projektai P“...

Statyba ir NT
2018.06.22
Kavinės gamykloje ypatumai: jokio alkoholio, bet garantuoti klientų srautai Premium

Tas pats miestas – skirtingi lankytojų poreikiai: tuo įsitikino UAB „Maisto sistemos“ įkūrėjai, kai prieš...

Kelionių į užsienį skaičius ir išlaidos per metus išaugo 11%

Kelionių į užsienį skaičius 2018 m. pirmąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu 2017 m. laikotarpiu, padidėjo...

Atidarė restoraną, kuriame nesiginčijama dėl to, kas lėkštėje: lankytojų apstu Premium 2

Maitinimo verslas – sudėtingas, bet įtraukia: tie, kas perpranta jo taisykles, dažniausiai imasi plėtros, nes...

Viešieji pirkimai: kada įsitraukia antstolis Premium

Viešųjų pirkimų dalyviai kartais naudojasi antstolio paslaugomis – užsako faktinių aplinkybių konstatavimą.

Vilniuje apsilankę turistai mokės „pagalvės mokestį“ 4

Sostinėje po poros savaičių įsigalios kai kuriuose šalies miestuose jau kurį laiką galiojanti tvarką –...

Verslo aplinka
2018.06.18
„Lindstrom“ Vilniuje statys skalbyklą

Tekstilės nuomos paslaugų UAB „Lindstrom“ Savanorių prospekte Vilniuje planuoja statyti paslaugų centrą su...

Pramonė
2018.06.18
„Novaturo“ apyvarta šiemet pasiekė 55 mln. Eur 1

Didžiausio Baltijos šalių kelionių operatoriaus „Novaturas“, akcijas kotiruojančio Vilniaus ir Varšuvos...

Į stovyklą priimtų tūkstančius vaikų, bet teorinė parama netenkina Premium 2

Vaikų vasaros stovyklų skaičius, per kelerius metus išaugęs nuo 700 iki 1.100, pernai stabilizavosi, ir...

„Icor“ įmonei leista įsigyti degalinių statybos ir aptarnavimo bendrovę

Konkurencijos taryba leido koncerno „Icor“ netiesiogiai kontroliuojamai UAB „Citenga“ įsigyti degalinių...

Statyba ir NT
2018.06.13
„City Service“ ketina išmokėti 9,8 mln. Eur dividendų

Koncerno „Icor“ valdoma nekilnojamojo turto priežiūros įmonė „City Service“, pernai uždirbusi 6,151...

Vilniečiai už šiukšles pradeda mokėti dvinarę rinkliavą 7

Sostinės gyventojams šią savaitę paštu bus išsiųsti pranešimai apie mokėjimus už komunalinių atliekų tvarkymą...

Pajūrio verslininkams nepavyko sudominti pasaulio futbolo čempionato aistruolių 6

Klaipėdos ir Neringos verslininkams nepavyko sudominti į Karaliaučiaus sritį vyksiančių pasaulio futbolo...

Už ne laiku išvežtas atliekas sostinės vežėjams žada baudas 1

Vilniaus m. savivaldybė pradeda pažeidimų procedūrą prieš visus tris sostinėje dirbančius komunalinių atliekų...

LPK: pakuočių atliekų tvarkymo sistema krizėje, būtini skubūs valdžios sprendimai

Gamintojų, importuotojų bei atliekų tvarkytojų atstovai tvirtina, kad pakuočių atliekų tvarkymo sistema...

Verslas pajūryje: užsidirba ir iš raktų perdavimo Premium 1

Kuo daugiau gyventojų įsigyja pajūryje antrą būstą, tuo paslaugų sektoriui geriau: vietos verslininkai būsto...

Teismas: „Forum Cinemas“ privalo sumokėti 1,4 mln. Eur baudą už kartelį

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) neskundžiama nutartimi pripažino, kad kino teatrus...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau