Sveikatos turizmas – sritis, kurioje neišnaudojame potencialo

Publikuota: 2015-09-15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vidutinis sveikatos turistas, į šalį atvykstantis ne atostogauti, o atlikti medicininių procedūrų, išleidžia 5-10 kartų daugiau pinigų paslaugoms už atvykstantį poilsiauti. Tarptautinių sveikatos turizmo ekspertų teigimu, Lietuva šioje rinkoje turi daug perspektyvų, tačiau kol kas jos yra menkai išnaudojamos. Tai neišpildytas potencialas ne tik sveikatos paslaugas teikiančioms įmonėms, nes iš sveikatos turizmo uždirbti gali ir kiti rinkos sektoriai.

Pasak Renée-Marie Stephano, pasaulio medicinos turizmo asociacijos prezidentės, sveikatos turistai išsiskiria dideliu išleidžiamų pinigų kiekiu, kuris yra susijęs ne tik su medicininėmis išlaidomis.

„Vidutinis medicinos turistas, palyginti su atvykusiu atostogauti, gali išleisti 5-10 kartų daugiau pinigų paslaugoms, susijusioms ne tik su medicina, bet ir su turizmu bei apgyvendinimu“, – rugsėjo pradžioje vykusioje konferencijoje „Medicinos turizmas – Lietuvos paslaugų eksporto proveržio kryptis“ sakė p. Stephano.

Į šalį atvykstantys gydytis turistai naudos duoda ne tik šalies verslininkams. „Medicinos turizmas, kuriuo galima užsiimti visus metus, yra puiki išeitis kovojant su sezoniškumu“, – pasakojo p. Stephano, akcentuodama Lietuvos pajūrio kurortus, kurie, vasaros sezonui pasibaigus, netenka daug turistų.

Lietuvoje sveikatos turizmas – pakankamai nauja verslo šaka, pradėta plėtoti prieš 4 metus, tad Lietuva šioje rinkoje turi ir potencialo, ir spragų, trukdančių jį išnaudoti, VŽ sakė p. Stephano.

Pagrindinis Lietuvos privalumas, anot jos, – universalumas. Čia galima rasti visą sveikatos paslaugų kompleksą: medicininę bei odontologinę priežiūrą, reabilitacijos bei SPA klinikas, kartu su patraukliais turistiniais objektais.

Kita vertus, be reklamos ir tikslinių rinkų atskyrimo universalumas mažai ko vertas. Kaip pagrindinį Lietuvos trūkumą p. Stephano įvardino per mažas pastangas reklamuotis.

„Labai svarbu yra atrasti tikslines savo rinkas ir nuolat komunikuoti su jomis, reklamuotis ir didinti savo žinomumą“, – kalbėjo p. Stephano.

Ji įsitikinusi, kad mūsų šaliai pirmiausia reikėtų orientuotis į turistus iš Rusijos.

„Rusijos žmonės Lietuvą pažįsta ir turistai čia važiuoja, – dėstė ji. – Reikėtų toliau tai plėtoti.“

Ponia Stephano mano, kad Baltijos regione Lietuva turi tikrai daug galimybių – Estijos bandymai reklamuoti savo sveikatos turizmą nebuvo labai sėkmingi, Lenkijoje ką tik baigėsi 3 metų medicinos turizmo skatinimo programa, tačiau tolimesnių planų šalis neturi.

„Į tai ir reikėtų atkreipti dėmesį Lietuvai – svarbu, kad bet kokia strategija būtų ilgalaikė, o ne kuriama keleriems metams“, – teigė p. Stephano.

Galime konkuruoti

Dremas Jagyasi, sveikatos turizmo ekspertas ir knygų apie medicinos turizmą autorius, konferencijoje taip pat Lietuvai siūlė ieškoti savo tikslinių rinkų.

Jo teigimu tai ypač svarbu, nes viena iš priežasčių, kodėl Lietuva gali konkuruoti medicinos turizmo srityje su kitomis pasaulio valstybėmis yra tai, kad ši rinka labiau regioninė, o ne globali.

„Nėra šalių, į kurias vyktų medicinos turistai iš viso pasaulio – dažniausiai jie renkasi kaimynines ar nelabai tolimas šalis, atitinkančias jų lūkesčius“, – pasakojo p. Jagyasi.

Rinkos, į kurias p. Jagyasi siūlo orientuotis Lietuvos verslininkams, yra Skandinavija, arabų šalys ir kaimynai – Baltijos bei Rytų Europos valstybės. Visos šios rinkos turi skirtingus poreikius: pavyzdžiui, turistai iš Skandinavijos šalių į Lietuvą dažniausiai atvyksta atlikti neinvazinių bei diagnostinių procedūrų, o Rytų Europos bei arabų šalių piliečiai Lietuvą rinktųsi sudėtingoms chirurginėms operacijoms.

Lietuvos medicinos paslaugų kokybę p. Jagyasi vertina teigiamai, taip pat kaip ir paslaugų kainą – Lietuvoje atliekamų medicininių procedūrų kainos vienos žemiausių Europoje.

infogr.am::infogram_0_mt_tikslines_rinkos

Lietuvą pastebėti sunku

„Man atrodo, kad Lietuva turi visko, tik ne motyvacijos“, – sakė p. Jagyasi. Jis mūsų šalies verslininkus palygino su vaikinu, tamsoje merkiančiu merginai akį. „Jūs žinote, ką darote, tačiau niekas kitas to nemato“, – savo nuomonę dėstė ekspertas.

Paslaugų kokybe ir sveikatos įstaigų skaičiumi Lietuva yra panašiame lygyje kaip Vokietija ir Singapūras – vienos mėgiamiausių sveikatos turistų krypčių. Nepaisant to, pagal populiarumą ir atpažįstamumą Lietuva – viena paskutinių.

Ponas Jagyasi teigia, kad pagrindinės to priežastys yra dvi – menkos pastangos populiarinti medicinos turizmą bei prastas šalies pasiekiamumas.

Kaip visišką priešingybę Lietuvai jis pateikia Turkiją – medicininių paslaugų kokybė čia nėra labai gera, tačiau valstybė deda dideles pastangas populiarinti medicinos turizmą ir pritraukti kuo daugiau turistų.

„Jei praneši, kad į Turkiją vyksti kaip medicinos turistas, dažnai skrydžio bilietui gauni 20-25% nuolaidą, – pasakojo p. Jagyasi, – o į Lietuvą išvis gali nerasti tau tinkamo skrydžio.“

infogr.am::infogram_0_vidutines_sveikatos_paslaugu_kainos

Lietuviai siūlo kooperuotis

Laimutis Paškevičius, Lietuvos medicinos turizmo asociacijos prezidentas, mano, kad keisti rinkodaros strategijas – ne išeitis.

„Lietuva apskritai turi problemą su savo įvaizdžiu, kažkokiu išskirtinumu – kol patys jo neradome, kaip galime reklamuoti save kitiems?“ – teigė jis.

Anot p. Paškevičiaus, kalbant apie Lietuvos sveikatos turizmo rinkos plėtrą, pirmiausia reikėtų siekti šios srities suintegravimo.

„Sveikatos turizmas – ne tik ligoninės, tai ir SPA procedūros, netradicinė medicina, turizmo ir apgyvendinimo verslai, – pasakojo jis. – Dabar žmogus atvyksta iš ligoninės į viešbutį, o ten personalas negali net ramentų duoti.“

Ponas Paškevičius teigia, kad būdas ne tik skatinti medicinos turizmą, bet ir suteikti galimybių iš jo naudos gauti kuo daugiau verslų – klasteriai. 2013 m. sukurtas Lietuvos medicinos turizmo klasteris „LitCare“ vienija medicinos, odontologijos, reabilitacijos, SPA, poilsio, apgyvendinimo, kelionių organizavimo ir transporto paslaugas teikiančias įmones.

„Svarbus suvokimas, kad sveikatos turizmas – viena perspektyviausių ir ilgalaikių Lietuvos eksporto sričių“, – akcentuoja p. Paškevičius. Jo teigimu, verslų kooperacija būtina – nė vienas tiekėjas negali pasiūlyti viso paslaugų komplekto, o bendradarbiaujant kiekvienas gali daryti tai, ką moka geriausiai ir iš to išlošti.

Planuose – regioninis bendradarbiavimas

Šiuo metu Lietuvoje be „LitCare“ veikia dar 5 klasteriai, vienijantys medicinos paslaugas teikiančias bendroves: Kamieninių ląstelių ir degeneracinės medicinos inovacijų klasteris, sveikatingumo klasteris „iVita“, Odontologijos inovacijų, Tarptautinio sveikatingumo, Pažangių ortopedijos ir reabilitacijos priemonių klasteriai.

Gražvydo Mockaus, Lietuvos medicinos turizmo klasterio vadovo, teigimu, „LitCare“ 2016-2020m. veiklos planuose – galimybės visus šiuos klasterius sujungti į vieną nacionalinį medicinos turizmo klasterį, kartu prijungiant ir daugiau ne medicinines paslaugas teikiančių įmonių.

Tarptautiniam konkurencingumui didinti „LitCare“ planuose – regioninė kooperacija tarp Baltijos šalių, o iki 2020 metų planuojama įsteigti ir bendrą Baltijos-Šiaurės šalių medicinos turizmo klasterį.

Ponas Paškevičius, pristatydamas Lietuvos medicinos turizmo plėtros ir medicinos paslaugų eksporto skatinimo galimybių analizę, teigė, kad Lietuvos perspektyvos šioje rinkoje – palankios.

Tikimasi, kad metinis į Lietuvą atvykstančių medicinos turistų skaičius augs 15%, o metinės Lietuvos pajamos iš sveikatos turizmo 2020 m. sieks 144 mln. Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Lords LB“ statys pirmąjį Latvijoje „Holiday Inn“

Investicijų valdymo UAB „Lords LB Asset Management“ priklausantis fondas statys „Holiday Inn“ prekės ženklo...

Suklupai? Tai dar ir pastumsim 13

Seimas po pateikimo pritarė įstatymų pataisoms, kurios leistų apriboti antstolių įkainius bei jų savivalę,...

Restoranų pajamas augina ne tik kylančios kainos Premium

Restoranams ir kavinėms 2018-ieji žada būti dar vieni geri metai. Statistikos duomenimis, šiemet sausį–liepą...

TOP 20 restoranų pagal 2017–ųjų pelną ir pajamas Premium 6

2017-ieji kavinėms ir restoranams taip pat buvo geri. Pajamas didino 17-a iš 20-ies į VŽ sudarytą didžiausių...

„Deloitte Legal“ turi naują asocijuotą partnerį

Advokatų kontoros „PricewaterhouseCoopers Legal Bukauskas ir partneriai“ teisininkas Herkus Gabartas tapo...

Vadyba
2018.09.18
Kėdainių krematoriumas tampa „Lietuvos krematoriumu“

Vienintelį krematoriumą Lietuvoje valdanti AB „K2 LT“ nuo šiol naudos naują prekės ženklą „Lietuvos...

Baltijos Amerikos klinika turi naują vadovę 13

Nuo šios savaitės privačiai Baltijos Amerikos klinikai pradėjo vadovauti Vilma Bružienė, buvusi teisininkų...

Vadyba
2018.09.18
„Hanner“ verslo centre prie Žalgirio stadiono kuriasi ir „Teleperformance“ 4

Trejus metus Lietuvoje veikianti Prancūzijos kapitalo bendrovė „Teleperformance“, teikianti klientų...

Statyba ir NT
2018.09.18
Birštonas muša kulinarijos korta – vietų pavalgyti vis daugiau

Visai neseni laikai, kai, neskaičiuojant sanatorijų valgyklų ir Kultūros centro bufeto, Birštone veikė vos...

Laisvalaikis
2018.09.17
Vilniaus savivaldybė turi sumokėti 0,25 mln. Eur kavinei „Lakštingala“

Vilniaus valdžia turi atlyginti Vingio parko kavinės „Lakštingala“ valdytojai 255.000 Eur turto pagerinimo...

Statyba ir NT
2018.09.17
Vėl parduodamas poilsio kompleksas „Belvilis“ 19

Aukcione parduodamas Molėtų raj. esantis poilsio kompleksas „Belvilis“. Pradinė kaina – 2,5 mln. Eur.

Statyba ir NT
2018.09.17
„Novaturo“ apyvarta šiemet išaugo 35%

Didžiausios Baltijos šalyse kelionių organizatorės AB „Novaturas“ apyvarta 2018 m. sausio - rugpjūčio...

Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Sanatorija „Gradiali“ baigė 7,5 mln. Eur kainavusią rekonstrukciją Premium 2

Palangoje esanti sanatorija „Gradiali“ skelbia baigusi pirmąjį rekonstrukcijos etapą. Jo metu į sanatorijos...

Egipto subsidijos už turistų atskraidinimą pakibo ore: Lietuvos organizatoriai ramūs

Egiptas vis dar nepajėgia atsiskaityti su užsienio kelionių operatoriais už užsakomuosius skrydžius. Užsienio...

Šokolado fontanų nuoma prigijo, bet verslą išplėtė pasiūlę kitą paslaugą Premium

Verslas, pradėtas nuo šokoladų fontanų nuomos, pagreitį įgavo tik jį papildžius šventine apšvietimo paslauga.

Turkijoje brangsta bilietai į Pamukalę ir kitus turistinius objektus

Nuo spalio 1 d. Turkijos grožybes norintiems apžiūrėti turistams teks plačiau atverti pinigines: bilietai į...

Iš RE/MAX pasitraukusius brokerius susirinko „Capital“ Premium 5

Iširus nekilnojamojo turto tarpininkavimo agentūrų RE/MAX tinklui Vilniuje, dauguma brokerių pasirinko...

Statyba ir NT
2018.09.15
Birštonas muša kulinarijos korta – vietų pavalgyti vis daugiau

Visai neseni laikai, kai, neskaičiuojant sanatorijų valgyklų ir Kultūros centro bufeto, Birštone veikė vos...

Laisvalaikis
2018.09.14
Maisto rinkinių prenumeratorių daugėja – valgiaraščių sudarytojai konkuruoja skoniu Premium 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau