Sveikatos turizmas – sritis, kurioje neišnaudojame potencialo

Publikuota: 2015-09-15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vidutinis sveikatos turistas, į šalį atvykstantis ne atostogauti, o atlikti medicininių procedūrų, išleidžia 5-10 kartų daugiau pinigų paslaugoms už atvykstantį poilsiauti. Tarptautinių sveikatos turizmo ekspertų teigimu, Lietuva šioje rinkoje turi daug perspektyvų, tačiau kol kas jos yra menkai išnaudojamos. Tai neišpildytas potencialas ne tik sveikatos paslaugas teikiančioms įmonėms, nes iš sveikatos turizmo uždirbti gali ir kiti rinkos sektoriai.

Pasak Renée-Marie Stephano, pasaulio medicinos turizmo asociacijos prezidentės, sveikatos turistai išsiskiria dideliu išleidžiamų pinigų kiekiu, kuris yra susijęs ne tik su medicininėmis išlaidomis.

„Vidutinis medicinos turistas, palyginti su atvykusiu atostogauti, gali išleisti 5-10 kartų daugiau pinigų paslaugoms, susijusioms ne tik su medicina, bet ir su turizmu bei apgyvendinimu“, – rugsėjo pradžioje vykusioje konferencijoje „Medicinos turizmas – Lietuvos paslaugų eksporto proveržio kryptis“ sakė p. Stephano.

Į šalį atvykstantys gydytis turistai naudos duoda ne tik šalies verslininkams. „Medicinos turizmas, kuriuo galima užsiimti visus metus, yra puiki išeitis kovojant su sezoniškumu“, – pasakojo p. Stephano, akcentuodama Lietuvos pajūrio kurortus, kurie, vasaros sezonui pasibaigus, netenka daug turistų.

Lietuvoje sveikatos turizmas – pakankamai nauja verslo šaka, pradėta plėtoti prieš 4 metus, tad Lietuva šioje rinkoje turi ir potencialo, ir spragų, trukdančių jį išnaudoti, VŽ sakė p. Stephano.

Pagrindinis Lietuvos privalumas, anot jos, – universalumas. Čia galima rasti visą sveikatos paslaugų kompleksą: medicininę bei odontologinę priežiūrą, reabilitacijos bei SPA klinikas, kartu su patraukliais turistiniais objektais.

Kita vertus, be reklamos ir tikslinių rinkų atskyrimo universalumas mažai ko vertas. Kaip pagrindinį Lietuvos trūkumą p. Stephano įvardino per mažas pastangas reklamuotis.

„Labai svarbu yra atrasti tikslines savo rinkas ir nuolat komunikuoti su jomis, reklamuotis ir didinti savo žinomumą“, – kalbėjo p. Stephano.

Ji įsitikinusi, kad mūsų šaliai pirmiausia reikėtų orientuotis į turistus iš Rusijos.

„Rusijos žmonės Lietuvą pažįsta ir turistai čia važiuoja, – dėstė ji. – Reikėtų toliau tai plėtoti.“

Ponia Stephano mano, kad Baltijos regione Lietuva turi tikrai daug galimybių – Estijos bandymai reklamuoti savo sveikatos turizmą nebuvo labai sėkmingi, Lenkijoje ką tik baigėsi 3 metų medicinos turizmo skatinimo programa, tačiau tolimesnių planų šalis neturi.

„Į tai ir reikėtų atkreipti dėmesį Lietuvai – svarbu, kad bet kokia strategija būtų ilgalaikė, o ne kuriama keleriems metams“, – teigė p. Stephano.

Galime konkuruoti

Dremas Jagyasi, sveikatos turizmo ekspertas ir knygų apie medicinos turizmą autorius, konferencijoje taip pat Lietuvai siūlė ieškoti savo tikslinių rinkų.

Jo teigimu tai ypač svarbu, nes viena iš priežasčių, kodėl Lietuva gali konkuruoti medicinos turizmo srityje su kitomis pasaulio valstybėmis yra tai, kad ši rinka labiau regioninė, o ne globali.

„Nėra šalių, į kurias vyktų medicinos turistai iš viso pasaulio – dažniausiai jie renkasi kaimynines ar nelabai tolimas šalis, atitinkančias jų lūkesčius“, – pasakojo p. Jagyasi.

Rinkos, į kurias p. Jagyasi siūlo orientuotis Lietuvos verslininkams, yra Skandinavija, arabų šalys ir kaimynai – Baltijos bei Rytų Europos valstybės. Visos šios rinkos turi skirtingus poreikius: pavyzdžiui, turistai iš Skandinavijos šalių į Lietuvą dažniausiai atvyksta atlikti neinvazinių bei diagnostinių procedūrų, o Rytų Europos bei arabų šalių piliečiai Lietuvą rinktųsi sudėtingoms chirurginėms operacijoms.

Lietuvos medicinos paslaugų kokybę p. Jagyasi vertina teigiamai, taip pat kaip ir paslaugų kainą – Lietuvoje atliekamų medicininių procedūrų kainos vienos žemiausių Europoje.

infogr.am::infogram_0_mt_tikslines_rinkos

Lietuvą pastebėti sunku

„Man atrodo, kad Lietuva turi visko, tik ne motyvacijos“, – sakė p. Jagyasi. Jis mūsų šalies verslininkus palygino su vaikinu, tamsoje merkiančiu merginai akį. „Jūs žinote, ką darote, tačiau niekas kitas to nemato“, – savo nuomonę dėstė ekspertas.

Paslaugų kokybe ir sveikatos įstaigų skaičiumi Lietuva yra panašiame lygyje kaip Vokietija ir Singapūras – vienos mėgiamiausių sveikatos turistų krypčių. Nepaisant to, pagal populiarumą ir atpažįstamumą Lietuva – viena paskutinių.

Ponas Jagyasi teigia, kad pagrindinės to priežastys yra dvi – menkos pastangos populiarinti medicinos turizmą bei prastas šalies pasiekiamumas.

Kaip visišką priešingybę Lietuvai jis pateikia Turkiją – medicininių paslaugų kokybė čia nėra labai gera, tačiau valstybė deda dideles pastangas populiarinti medicinos turizmą ir pritraukti kuo daugiau turistų.

„Jei praneši, kad į Turkiją vyksti kaip medicinos turistas, dažnai skrydžio bilietui gauni 20-25% nuolaidą, – pasakojo p. Jagyasi, – o į Lietuvą išvis gali nerasti tau tinkamo skrydžio.“

infogr.am::infogram_0_vidutines_sveikatos_paslaugu_kainos

Lietuviai siūlo kooperuotis

Laimutis Paškevičius, Lietuvos medicinos turizmo asociacijos prezidentas, mano, kad keisti rinkodaros strategijas – ne išeitis.

„Lietuva apskritai turi problemą su savo įvaizdžiu, kažkokiu išskirtinumu – kol patys jo neradome, kaip galime reklamuoti save kitiems?“ – teigė jis.

Anot p. Paškevičiaus, kalbant apie Lietuvos sveikatos turizmo rinkos plėtrą, pirmiausia reikėtų siekti šios srities suintegravimo.

„Sveikatos turizmas – ne tik ligoninės, tai ir SPA procedūros, netradicinė medicina, turizmo ir apgyvendinimo verslai, – pasakojo jis. – Dabar žmogus atvyksta iš ligoninės į viešbutį, o ten personalas negali net ramentų duoti.“

Ponas Paškevičius teigia, kad būdas ne tik skatinti medicinos turizmą, bet ir suteikti galimybių iš jo naudos gauti kuo daugiau verslų – klasteriai. 2013 m. sukurtas Lietuvos medicinos turizmo klasteris „LitCare“ vienija medicinos, odontologijos, reabilitacijos, SPA, poilsio, apgyvendinimo, kelionių organizavimo ir transporto paslaugas teikiančias įmones.

„Svarbus suvokimas, kad sveikatos turizmas – viena perspektyviausių ir ilgalaikių Lietuvos eksporto sričių“, – akcentuoja p. Paškevičius. Jo teigimu, verslų kooperacija būtina – nė vienas tiekėjas negali pasiūlyti viso paslaugų komplekto, o bendradarbiaujant kiekvienas gali daryti tai, ką moka geriausiai ir iš to išlošti.

Planuose – regioninis bendradarbiavimas

Šiuo metu Lietuvoje be „LitCare“ veikia dar 5 klasteriai, vienijantys medicinos paslaugas teikiančias bendroves: Kamieninių ląstelių ir degeneracinės medicinos inovacijų klasteris, sveikatingumo klasteris „iVita“, Odontologijos inovacijų, Tarptautinio sveikatingumo, Pažangių ortopedijos ir reabilitacijos priemonių klasteriai.

Gražvydo Mockaus, Lietuvos medicinos turizmo klasterio vadovo, teigimu, „LitCare“ 2016-2020m. veiklos planuose – galimybės visus šiuos klasterius sujungti į vieną nacionalinį medicinos turizmo klasterį, kartu prijungiant ir daugiau ne medicinines paslaugas teikiančių įmonių.

Tarptautiniam konkurencingumui didinti „LitCare“ planuose – regioninė kooperacija tarp Baltijos šalių, o iki 2020 metų planuojama įsteigti ir bendrą Baltijos-Šiaurės šalių medicinos turizmo klasterį.

Ponas Paškevičius, pristatydamas Lietuvos medicinos turizmo plėtros ir medicinos paslaugų eksporto skatinimo galimybių analizę, teigė, kad Lietuvos perspektyvos šioje rinkoje – palankios.

Tikimasi, kad metinis į Lietuvą atvykstančių medicinos turistų skaičius augs 15%, o metinės Lietuvos pajamos iš sveikatos turizmo 2020 m. sieks 144 mln. Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Darnu Group“ Vilniuje rado vietas dar dviems naujiems sporto klubams 1

Į sveikatingumo paslaugų rinką žengianti nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Darnu Group“...

Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 1

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
Septyni Lietuvos restoranai – tarp 30-ies geriausių Baltijos šalyse 4

Lapkričio 12-osios vakarą Taline buvo paskelbtas prestižiniu vadinamo Skandinavijos restoranų gido „White...

Laisvalaikis
2018.11.13
Vien SMS nebepakanka, „Lietuvos energija“ klientus informuos ir per „Viber“ Premium 17

Bendrovė „Lietuvos energija“ įvairią informaciją savo klientams praneš ne tik SMS žinutėmis, bet ir...

„Kauno vandenims“ skirta 133.700 Eur bauda

Kauno apygardos teismas už nevalytas nuotekas Kauno savivaldybės įmonei „Kauno vandenys“ priteisė sumokėti...

„Sugedusio“ telefono pamėtėtą vaisių pristatymo paslaugą eksportuoja į Rygą Premium 3

Vaisių ir užkandžių pristatymo į biurus paslauga „SnackBox“ šią savaitę pradeda veikti Rygoje.

Paskelbtas geriausias Lietuvos virėjas

Savaitgalį vykusios tarptautinės svetingumo parodos „BaltShop. BaltHotel. BaltGastro 2018“ metu vykusiame...

Laisvalaikis
2018.11.12
Teismas: „Grindos būstas“ pavadinime negali naudoti žodžio „Grinda“ 2

Koncerno „Icor“ grupės bendrovė „Grindos būstas“ negali įmonės pavadinime naudoti žodžio „Grinda“, nusprendė...

Statyba ir NT
2018.11.12
FNTT prakalbo apie antrą „Metrail“ – kuo tai gresia įmonėms Premium 2

Dar nesibaigė 30 mln. Eur baudų verslui atnešusi „Metrail“ istorijai, o Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba...

Ko iš viešnagės viešbučiuose tikisi verslo turistai 8

Keliaujantieji verslo reikalais viešbučiams suneša svarią pajamų dalį, tačiau į darbo rinką ateinant naujai...

Baltijos maisto ir gėrimų mugėje BAF paaiškės geriausias Lietuvos virėjas 2

Lapkričio 9 ir 10 d. Vilniuje, parodų centre „Litexpo“, veikia dvi tarptautinės parodos, susiję su vienu...

Laisvalaikis
2018.11.09
„Impuls“ grupė 2019 m. plėsis pigių sporto klubų segmente Premium 3

Sporto ir sveikatingumo rinkos banginis – 28 sporto klubus Baltijos šalyse valdanti „Impuls“ grupė – kitąmet...

Ligoninių tinklą peržiūrės kas 5 metus, jose atsiras valdybos

Seimui vėl teikiamos pataisos dėl gydymo įstaigų pertvarkos, be kita ko numatančios ir galimybę optimizuoti...

Verslo aplinka
2018.11.09
„Švaros broliai“ pajamas šiemet didino 45% 3

Automobilių plovimo bei patalpų valymo paslaugas teikianti UAB „Švaros broliai“ šiemet per tris ketvirčius...

Arseno aptikta ir Lazdijų rajono vandenyje

Per didelis arseno kiekis geriamajame vandenyje aptiktas jau ketvirtame šalies rajone. Lazdijų rajono...

Kaune prasidėjo paroda „Moters pasaulis 2018“ 1

Kauno „Žalgirio“ arenoje ketvirtadienį prasidėjo paroda „Moters pasaulis 2018“. Ji bus uždaryta lapkričio 11...

Seimas sudarė sąlygas mažinti antstolių ir notarų įkainius 3

Seimas priėmė Notariato ir Antstolių įstatymų pataisas, kuriomis numatoma atsisakyti privalomo notarų ir...

Gaisrui dėl GPAIS plintant ministerija rengia „planą B“ Premium 2

Raginama verslo ir kai kurių Seimo politikų, Aplinkos ministerija žada rengti „planą B“. Jis gamintojams ir...

„Soprano“ ledaines nusipirko A. Guoga su verslo partneriu 12

Aštuoniolika metų Lietuvoje veikiantį „Soprano“ ledainių tinklą lygiomis dalimis įsigijo Antanas Guoga ir...

Krematoriumui šalia Vilniaus – politikų barjerai Premium 9

Kėdainių krematoriumo valdytojai paskelbus plėtros Vilniaus rajone planus, sukruto ir vietos politikai. Jie...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau