Sveikatos turizmas – sritis, kurioje neišnaudojame potencialo

Publikuota: 2015-09-15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Vidutinis sveikatos turistas, į šalį atvykstantis ne atostogauti, o atlikti medicininių procedūrų, išleidžia 5-10 kartų daugiau pinigų paslaugoms už atvykstantį poilsiauti. Tarptautinių sveikatos turizmo ekspertų teigimu, Lietuva šioje rinkoje turi daug perspektyvų, tačiau kol kas jos yra menkai išnaudojamos. Tai neišpildytas potencialas ne tik sveikatos paslaugas teikiančioms įmonėms, nes iš sveikatos turizmo uždirbti gali ir kiti rinkos sektoriai.

Pasak Renée-Marie Stephano, pasaulio medicinos turizmo asociacijos prezidentės, sveikatos turistai išsiskiria dideliu išleidžiamų pinigų kiekiu, kuris yra susijęs ne tik su medicininėmis išlaidomis.

„Vidutinis medicinos turistas, palyginti su atvykusiu atostogauti, gali išleisti 5-10 kartų daugiau pinigų paslaugoms, susijusioms ne tik su medicina, bet ir su turizmu bei apgyvendinimu“, – rugsėjo pradžioje vykusioje konferencijoje „Medicinos turizmas – Lietuvos paslaugų eksporto proveržio kryptis“ sakė p. Stephano.

Į šalį atvykstantys gydytis turistai naudos duoda ne tik šalies verslininkams. „Medicinos turizmas, kuriuo galima užsiimti visus metus, yra puiki išeitis kovojant su sezoniškumu“, – pasakojo p. Stephano, akcentuodama Lietuvos pajūrio kurortus, kurie, vasaros sezonui pasibaigus, netenka daug turistų.

Lietuvoje sveikatos turizmas – pakankamai nauja verslo šaka, pradėta plėtoti prieš 4 metus, tad Lietuva šioje rinkoje turi ir potencialo, ir spragų, trukdančių jį išnaudoti, VŽ sakė p. Stephano.

Pagrindinis Lietuvos privalumas, anot jos, – universalumas. Čia galima rasti visą sveikatos paslaugų kompleksą: medicininę bei odontologinę priežiūrą, reabilitacijos bei SPA klinikas, kartu su patraukliais turistiniais objektais.

Kita vertus, be reklamos ir tikslinių rinkų atskyrimo universalumas mažai ko vertas. Kaip pagrindinį Lietuvos trūkumą p. Stephano įvardino per mažas pastangas reklamuotis.

„Labai svarbu yra atrasti tikslines savo rinkas ir nuolat komunikuoti su jomis, reklamuotis ir didinti savo žinomumą“, – kalbėjo p. Stephano.

Ji įsitikinusi, kad mūsų šaliai pirmiausia reikėtų orientuotis į turistus iš Rusijos.

„Rusijos žmonės Lietuvą pažįsta ir turistai čia važiuoja, – dėstė ji. – Reikėtų toliau tai plėtoti.“

Ponia Stephano mano, kad Baltijos regione Lietuva turi tikrai daug galimybių – Estijos bandymai reklamuoti savo sveikatos turizmą nebuvo labai sėkmingi, Lenkijoje ką tik baigėsi 3 metų medicinos turizmo skatinimo programa, tačiau tolimesnių planų šalis neturi.

„Į tai ir reikėtų atkreipti dėmesį Lietuvai – svarbu, kad bet kokia strategija būtų ilgalaikė, o ne kuriama keleriems metams“, – teigė p. Stephano.

Galime konkuruoti

Dremas Jagyasi, sveikatos turizmo ekspertas ir knygų apie medicinos turizmą autorius, konferencijoje taip pat Lietuvai siūlė ieškoti savo tikslinių rinkų.

Jo teigimu tai ypač svarbu, nes viena iš priežasčių, kodėl Lietuva gali konkuruoti medicinos turizmo srityje su kitomis pasaulio valstybėmis yra tai, kad ši rinka labiau regioninė, o ne globali.

„Nėra šalių, į kurias vyktų medicinos turistai iš viso pasaulio – dažniausiai jie renkasi kaimynines ar nelabai tolimas šalis, atitinkančias jų lūkesčius“, – pasakojo p. Jagyasi.

Rinkos, į kurias p. Jagyasi siūlo orientuotis Lietuvos verslininkams, yra Skandinavija, arabų šalys ir kaimynai – Baltijos bei Rytų Europos valstybės. Visos šios rinkos turi skirtingus poreikius: pavyzdžiui, turistai iš Skandinavijos šalių į Lietuvą dažniausiai atvyksta atlikti neinvazinių bei diagnostinių procedūrų, o Rytų Europos bei arabų šalių piliečiai Lietuvą rinktųsi sudėtingoms chirurginėms operacijoms.

Lietuvos medicinos paslaugų kokybę p. Jagyasi vertina teigiamai, taip pat kaip ir paslaugų kainą – Lietuvoje atliekamų medicininių procedūrų kainos vienos žemiausių Europoje.

infogr.am::infogram_0_mt_tikslines_rinkos

Lietuvą pastebėti sunku

„Man atrodo, kad Lietuva turi visko, tik ne motyvacijos“, – sakė p. Jagyasi. Jis mūsų šalies verslininkus palygino su vaikinu, tamsoje merkiančiu merginai akį. „Jūs žinote, ką darote, tačiau niekas kitas to nemato“, – savo nuomonę dėstė ekspertas.

Paslaugų kokybe ir sveikatos įstaigų skaičiumi Lietuva yra panašiame lygyje kaip Vokietija ir Singapūras – vienos mėgiamiausių sveikatos turistų krypčių. Nepaisant to, pagal populiarumą ir atpažįstamumą Lietuva – viena paskutinių.

Ponas Jagyasi teigia, kad pagrindinės to priežastys yra dvi – menkos pastangos populiarinti medicinos turizmą bei prastas šalies pasiekiamumas.

Kaip visišką priešingybę Lietuvai jis pateikia Turkiją – medicininių paslaugų kokybė čia nėra labai gera, tačiau valstybė deda dideles pastangas populiarinti medicinos turizmą ir pritraukti kuo daugiau turistų.

„Jei praneši, kad į Turkiją vyksti kaip medicinos turistas, dažnai skrydžio bilietui gauni 20-25% nuolaidą, – pasakojo p. Jagyasi, – o į Lietuvą išvis gali nerasti tau tinkamo skrydžio.“

infogr.am::infogram_0_vidutines_sveikatos_paslaugu_kainos

Lietuviai siūlo kooperuotis

Laimutis Paškevičius, Lietuvos medicinos turizmo asociacijos prezidentas, mano, kad keisti rinkodaros strategijas – ne išeitis.

„Lietuva apskritai turi problemą su savo įvaizdžiu, kažkokiu išskirtinumu – kol patys jo neradome, kaip galime reklamuoti save kitiems?“ – teigė jis.

Anot p. Paškevičiaus, kalbant apie Lietuvos sveikatos turizmo rinkos plėtrą, pirmiausia reikėtų siekti šios srities suintegravimo.

„Sveikatos turizmas – ne tik ligoninės, tai ir SPA procedūros, netradicinė medicina, turizmo ir apgyvendinimo verslai, – pasakojo jis. – Dabar žmogus atvyksta iš ligoninės į viešbutį, o ten personalas negali net ramentų duoti.“

Ponas Paškevičius teigia, kad būdas ne tik skatinti medicinos turizmą, bet ir suteikti galimybių iš jo naudos gauti kuo daugiau verslų – klasteriai. 2013 m. sukurtas Lietuvos medicinos turizmo klasteris „LitCare“ vienija medicinos, odontologijos, reabilitacijos, SPA, poilsio, apgyvendinimo, kelionių organizavimo ir transporto paslaugas teikiančias įmones.

„Svarbus suvokimas, kad sveikatos turizmas – viena perspektyviausių ir ilgalaikių Lietuvos eksporto sričių“, – akcentuoja p. Paškevičius. Jo teigimu, verslų kooperacija būtina – nė vienas tiekėjas negali pasiūlyti viso paslaugų komplekto, o bendradarbiaujant kiekvienas gali daryti tai, ką moka geriausiai ir iš to išlošti.

Planuose – regioninis bendradarbiavimas

Šiuo metu Lietuvoje be „LitCare“ veikia dar 5 klasteriai, vienijantys medicinos paslaugas teikiančias bendroves: Kamieninių ląstelių ir degeneracinės medicinos inovacijų klasteris, sveikatingumo klasteris „iVita“, Odontologijos inovacijų, Tarptautinio sveikatingumo, Pažangių ortopedijos ir reabilitacijos priemonių klasteriai.

Gražvydo Mockaus, Lietuvos medicinos turizmo klasterio vadovo, teigimu, „LitCare“ 2016-2020m. veiklos planuose – galimybės visus šiuos klasterius sujungti į vieną nacionalinį medicinos turizmo klasterį, kartu prijungiant ir daugiau ne medicinines paslaugas teikiančių įmonių.

Tarptautiniam konkurencingumui didinti „LitCare“ planuose – regioninė kooperacija tarp Baltijos šalių, o iki 2020 metų planuojama įsteigti ir bendrą Baltijos-Šiaurės šalių medicinos turizmo klasterį.

Ponas Paškevičius, pristatydamas Lietuvos medicinos turizmo plėtros ir medicinos paslaugų eksporto skatinimo galimybių analizę, teigė, kad Lietuvos perspektyvos šioje rinkoje – palankios.

Tikimasi, kad metinis į Lietuvą atvykstančių medicinos turistų skaičius augs 15%, o metinės Lietuvos pajamos iš sveikatos turizmo 2020 m. sieks 144 mln. Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
M. Pravilonis įsiveržė į geriausių pasaulio someljė olimpą Premium 1

Kovo 11–15 d. Belgijoje, Antverpene, vykusiame XVI Pasaulio someljė čempionate (Best Sommelier of the World...

Laisvalaikis
2019.03.22
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 5

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Į Tailandą Lietuvos piliečiai galės vykti be vizų 5

Nuo balandžio vidurio Lietuvos piliečiai, atvykstantys į Tailandą turizmo tikslais, galės šioje Pietryčių...

Verslo aplinka
2019.03.22
Teisingumo ministerija siūlo atsisakyti notarų išregistruojant įkeistą turtą  6

Teisingumo ministerija siūlo plačiau taikyti elektronines priemones turto įkeitimo sandoriuose, taip mažinant...

Paslaugos
2019.03.22
Brangiausios privačios mokyklos: kiek kainuos nauji mokslo metai Premium 17

VŽ surikiavo Lietuvos nevalstybinės mokyklas pagal naujų, 2019–2020-ų, mokslo metų įkainius.

Paslaugos
2019.03.22
Privačios mokyklos kelia įkainius – sako, brango viskas, net popierius Premium 3

Naujiems 2019–2020 mokslo metams besirengiančios privačios mokyklos viena per kitą skelbia nuo rugsėjo...

Paslaugos
2019.03.22
Dirbtinis intelektas logistikoje: vairuotojų „draugas“ sulaukė vilkikų gamintojų dėmesio Premium 2

Užsimojus sukurti naują produktą, kurio analogų rinkoje nėra, svarbesnės už investicijas jam sukurti gali...

Gazelė
2019.03.22
Įmonių laukia baudos už 2018 m. nesutvarkytas pakuotes Premium

Pildosi prognozės, kad dalies pakuočių tvarkymo užduočių šiemet nepavyks įveikti ir Lietuvos gamintojams bei...

Paslaugos
2019.03.21
„Telia Lietuvą“ palieka dar vienas vadovų komandos narys 17

Iš pareigų traukiasi „Telia Lietuvos“ Verslo klientų vadovas Mindaugas Ubartas. Tai vienas iš daugelio...

Vadyba
2019.03.21
Pavežėjimo platforma „Bolt“ pristatinės ir maistą 5

Viena didžiausių Europos pavežėjimo paslaugų platformų „Bolt“ skelbia, jog šiemet pradeda pristatinėti maistą...

Logistika
2019.03.21
Iš „Google“ ir „Facebook“  100 mln. USD išviliojęs lietuvis pripažino kaltę JAV teisme 7

Prieš porą metų savo apgaulės mastu pasaulį pribloškęs lietuvis Evaldas Rimašauskas JAV teisme prisiėmė...

Technologijos
2019.03.21
Amerikos verslo rūmų valdybai ir toliau pirmininkaus T. Vizgirda

Amerikos verslo rūmų valdybai devintą kadenciją pirmininkaus technologijų įmonei „Harbortouch Payments...

Verslo aplinka
2019.03.21
Turėsime daugiau galimybių pirkti internetu Verslo tribūna 4

Europos Parlamento sprendimas uždrausti geografinį blokavimą internete įsigaliojo 2018-ųjų gruodį. Jau kurį...

Finansai
2019.03.21
Dirbtinio intelekto strategija: kokios kryptys svarbiausios Lietuvai Premium 2

Dirbtinis intelektas (DI) dažnai asocijuojamas su ateitimi ar fantastiniais filmais. Juose paprastai rodomo...

Paslaugos
2019.03.21
Pastatų priežiūros inovacija, aktuali ir valdytojams, ir jų nuomininkams Verslo tribūna 1

Pranešimas apie kilusią problemą – paprastas tarsi įrašas socialiniuose tinkluose. Ir tai tik viena iš naudų,...

Vadyba
2019.03.20
Dėl gražesnio interjero į restoraną neina – renkasi valgyklą Premium

Šiuolaikiška valgykla didmiesčiuose tampa alternatyva restoranų dienos pietums, tačiau naujos valgyklos...

Gazelė
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur 1

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
Lietuvoje biurą steigiantis sveikatingumo startuolis „Urban“ įdarbins 30 žmonių 1

Vilniuje plėtros biurą kuria sveikatingumo paslaugų startuolis „Urban“ , praneša „Investuok Lietuvoje“.

Paslaugos
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus šį sausį mokėjusios privačios mokyklos Premium 1

Nevalstybinių mokyklų sektoriuje didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo UAB „The British School of...

Paslaugos
2019.03.20
Augant įtampai dėl „Huawei“, S. Skvernelis priėmė Kinijos ambasadorių   2

Kaistant diskusijoms dėl technologijų milžinės „Huawei“ investicijų, Kinijos ambasadorių trečiadienį priėmė...

Verslo aplinka
2019.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau