„Delfi“ eksperimentai su savo prekės ženklu

Publikuota: 2016-10-31
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Portalas „Delfi“ bando praplėsti savo prekės ženklo ribas: paskelbė apie sporto klubo, turėsiančio tokį pat pavadinimą, atidarymą, taip pat apie bendradarbiavimą su finansinių paslaugų prekės ženklu „TransferGo“. Rinkodaros specialistai ir kritikuoja, ir sveikina tokį žingsnį.

Vytautas Benokraitis, UAB „Delfi“ direktorius, teigia, kad šiais žingsniais plečia grupės veiklą įvairiomis kryptimis ir investuoja į tas sritis, kurios yra naudingos portalo skaitytojams, o kartu ir prasmingos „Delfi“ grupei.

„Toks bendradarbiavimo modelis sukuria pridėtinę vertę mūsų lojaliai auditorijai ir prisideda prie „Delfi“ kaip inovatyvaus ir patikimo prekės ženklo pozicionavimo, – neabejoja p. Benokraitis. – Artimiausiu metu Lietuvos sporto bendruomenę informuosime apie dar vieną strateginį žingsnį, kuris bus aktualus krepšinio bendruomenei“.

Erika Maslauskaitė, „Delfi“ grupės verslo plėtros vadovė, priduria, kad metai iš metų nuosekliai didina dėmesį sporto ir sveikatinimo sričiai, tad „Delfi“ sporto centras – vienas naujausių jų žingsnių, kuris portalo skaitytojams ir žiūrovams sukurs galimybę stebėti įvairiausio lygio badmintono, tinklinio čempionatus ir kitus sporto centre vyksiančius renginius.

„Prieš kelias dienas paskelbėme ir apie ilgalaikį išskirtinį bendradarbiavimą su vienu sėkmingiausių ir sparčiausiai augančiu lietuviškų startuolių „TransferGo“. Beveik penktadalis mūsų skaitytojų yra lietuviai, kurie gyvena užsienyje, todėl partnerystė „TransferGo“ pervedimai bendradarbiaujant su Delfi“ jiems sutiekia palankesnes pinigų pervedimo galimybes. Užsienyje tokio tipo bendradarbiavimas tarp žiniasklaidos portalų ir trečios šalies yra rinkos praktika – papildomas finansines paslaugas savo skaitytojams siūlo ir „Guardian“ ar CNN“, – pažymi p. Maslauskaitė.

Ir pliusai, ir klaustukai

Jonas Valatkevičius, komu­nikacijos agentūros „Idea Group“ skaitmeninės strategijos vadovas, paprašytas pakomentuoti tokius prekės ženklo sprendimus, teigia, kad šie du bendradarbiavimo atvejai yra skirtingos prigimties.

„Vienu atveju „Delfi“ pasirodo kaip komunikacinis partneris, padedantis stiprinti „TransferGo“ prekės ženklą, kitu – savo žinomumą stiprina pats „Delfi“, prisišliedamas prie naujo projekto ir „paskolindamas“ jam savo vardą“, – kalba strategas.

Pasak p. Valatkevičiaus, teorija sako, kad efektyviausias bendradarbiavimas tarp prekės ženklų vyksta tuomet, kai sutampa bent jau ženklų atstovaujamos vertybės, tačiau yra galybė pavyzdžių, kai siekiama ne asociacijos, o elementaraus matomumo. Tokių pavyzdžių apstu ir Lietuvoje.

„Per kiekvieną tarptautinį krepšinio turnyrą mes gauname begalę primityvaus įvairiausių produktų, nuo televizorių iki dešrelių ar koldūnų, įterpimų į „krepšininkų rankas“. Jokios sinergijos, tačiau tam tikrą efektą minėti prekės ženklai vis viena gauna. Vertinant „Delfi“ atvejį, nederėtų pamiršti to, kad minėtos jungtys nėra skirtos masiniam vartotojui. Tad visai tikėtina, kad prekės ženklas vadovaujasi specifiškesniu auditorijos segmentavimu ir šiuos veiksmus skiria specifinėms, tačiau portalo verslui įtakos galinčioms turėti auditorijos dalims“, – svarsto p. Valatkevičius.

Pasak rinkodaros stratego, abiem atvejais prekės ženklai bendradarbiavimą grindžia gan abstrakčiais argumentais, kuriuose matoma akivaizdi pastanga „timptelėti“ prekės ženklus arčiau vienas kito.

„Delfi“ tai padaryti yra paprasčiau, nes prekės ženklas „yra apie viską“, tai universalus naujienų kanalas, kurio išskirtinumas yra aprėptų temų plotis, o ne išskirtiniai sugebėjimai kokioje nors specifinėje naujienų srityje. Tad kooperuotis „Delfi“ tarsi gali į visas puses“, – kalba p. Valatkevičius, pridurdamas, kad taip „Delfi“ bando tapti „mega ženklu“, kuris gali iškeliauti iš savo teritorijos ir imtis projektų, neturinčių nieko bendro su tiesiogine konkurencine kova.

„Iš kitos pusės, čia labiau matome ne inovacijas ar pokyčius žiniasklaidos srityje, o labiau veiksmus, kurių imasi dideli prekės ženklai. Tokie prekės ženklai gali leistis į panašius ilgalaikius projektus, kurie neduoda staigios finansinės naudos. Kartais net nėra svarbu, ar sritys, kurias kuruoti imasi toks prekės ženklas, yra itin artimos jų specializacijai“, – pažymi p. Valatkevičius.

Kiti kalbinti rinkodaros ekspertai vis tik labiau stebėjosi nei sveikino tokį portalo sprendimą, pridurdami, jog besirenkant partnerystę, svarbu visų pirma išgryninti ir iškelti į bendrą projektą besijungiančių prekių ženklų sąlyčio taškus.

Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas, teigia, kad prekių ženklų bendradarbiavimas ir jų industrijos praplėtimas tampa vis dažniau matoma madinga tendencija.

„Tačiau tokių apsijungimų sėkmė priklauso nuo fakto, ar prekės ženklas turės vienijantį vertybinį „siūlą“, sąlyčio taškus dėl ko tikslinei auditorijai nekils klausimų. Priešingu atveju galime matyti atmetimo reakciją“, – teigia p. Bartninkas.

Anot jo, prekių ženklų sėkmė visada grindžiama visų pirma vertybiniais supratimo–nesupratimo bei meilės–ne meilės klausimais.

„Tad šiuo atveju „Delfi“ ir sporto klubo partnerystė tikrai kelia klausimų, nes jei nebus atrasta vertybinė platforma, tai bus kaip su „Siemens“ arena ir „Vichy“ parku, kai žodžiai tampa tik bendriniais ir neduodančiais jokios naudos pačiam prekės ženklui. „TransferGo“ ir „Delfi“ draugystė yra daugiau žadanti, čia galima įžvelgti daugiau sąlyčio taškų – internetas, greitis, aktualumas. Bet sėkmė taip pat priklausys nuo to, ar pavyks visa tai suvesti į vieningą vertybinį paveikslą“, – pabrėžia p. Bartninkas.

„Natūraliai vartotojai yra linkę priimti, pateisinti tokius prekių ženklų apsijungimus ar jų veiklos praplėtimus, jei randa tai vienijantį vardiklį“, – dar kartą akcentuoja p. Bartninkas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujas „Viasat“ vardas – „TVPlay Home“

Skaitmeninės palydovinės televizijos operatorė Baltijos šalyse „Viasat“ šiandien pristato naują pavadinimą ir...

Rinkodara
10:23
„Comcast“ už „Sky“ pasiūlė 34 mlrd. Eur – daugiau nei Murdochas 2

JAV kabelinės televizijos gigantė „Comcast“ šeštadienį nurungė Ruperto Murdocho „Twenty-First Century Fox“...

Rinkodara
2018.09.23
Popiežiaus vizitui – užsienio ir lietuvių žurnalistų desantas

Per dvi viešnagės Lietuvoje dienas Popiežius Pranciškus susitiks su valstybės vadovais ir visuomenės...

Rinkodara
2018.09.22
Seimo komisijos tyrimo dėl LRT išvados projekte – siūlymas keisti valdymą

Lietuvos radijo ir televizijos (LRT) finansus tirianti Seimo laikinoji komisija išvados projekte siūlo keisti...

Rinkodara
2018.09.19
Radijo ir televizijos komisijos pirmininku siūloma skirti Martišių

Seimo Kultūros komitetas Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) vadovu vietoj atsistatydinusio...

Rinkodara
2018.09.19
Tarnybų atstovai siūlo palikti išimtį LRT perkant programas

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) bei Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) atstovai siūlo palikti galiojančią...

Rinkodara
2018.09.18
Žurnaluose – Dainos Žemaitytės ir Agnės Jagelavičiūtės pareigų pokyčiai 4

VŽ žiniomis, prie naujosios „L‘Officiel Mada“ komandos netrukus prisijungs Agnė Jagelavičiūtė, mados žurnalo...

Rinkodara
2018.09.17
Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
Keičiasi žurnalo „L‘Officiel Mada“ Lietuvoje leidėjai ir komanda 2

Žurnalo „L‘Officiel Mada“ leidybos teises iš VŠĮ „Mados akademija“ įsigijo vienas iš žurnalų IQ, „IQ Life“,...

Rinkodara
2018.09.17
„Viaplay“ naujas vardas – „TVPlay Premium“ 3

Mokamų vaizdo transliacijų internetu platforma „Viaplay“ pakeitė pavadinimą į „TVPlay Premium“.

Rinkodara
2018.09.13
Seimas patenkino LRTK pirmininko E. Vaitekūno atsistatydinimo pareiškimą

Parlamentarai ketvirtadienį patenkino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) pirmininko Edmundo...

Rinkodara
2018.09.13
Jungtinės Karalystės lietuviams – žurnalas „Žmonės UK“ 3

Žurnalas „Žmonės“ plečiasi į Jungtinę Karalystę – šį ketvirtadienį čia gyvenančius lietuvius pasieks pirmasis...

Rinkodara
2018.09.12
Pirmoji kūrėjų ir žiniasklaidos pergalė kare prieš „Google“ 6

Šiandien Europos parlamente pritarta didžiulio susipriešinimo iš abiejų barikadų pusių sulaukusiai naujajai...

Rinkodara
2018.09.12
Seimo Kultūros komitetas nepritarė LRKT vadovo atsistatydinimui

Seimo Kultūros komitetas trečiadienį nepritarė Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK)...

Verslo aplinka
2018.09.12
Autorių teisių direktyva: piliečiams ir jų teisėms niekas negresia 1

Europos Parlamente šiuo metu svarstomi Autorių teisių direktyvos kompromisiniai straipsnių variantai. Aš esu...

Rinkodara
2018.09.12
Užsimojo įvesti privalomas lietuviškos muzikos kvotas radijo stotims 18

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos ir Seimo kultūros komiteto narys Vytautas...

Rinkodara
2018.09.11
Ar išliks žiniasklaida 10

Rugsėjo 12 d. Europos Parlamentas pakartotinai balsuos dėl Europos Komisijos siūlomos Autorių teisių...

Rinkodara
2018.09.11
IT milžinai ir turinio kūrėjai – lobistų ir skirtingų interesų sūkuryje Premium 1

Didžiosios Europos žiniasklaidos bendrovės ir naujienų agentūros jungia jėgas, kad būtų išgirstos šį...

Rinkodara
2018.09.10
VŽ – kasdien svarbiausių numatomų įvykių anonsas

„Verslo žinių“ portalas vz.lt prenumeratoriams pristato naują kasdienį produktą – „Šiandien svarbu“.

Verslo aplinka
2018.09.09
E. Jakilaitis ves pokalbių laidą Žinių radijuje 8

Žurnalistas Edmundas Jakilaitis rudenį debiutuoja naujame amplua – kaip Žinių radijo laidų vedėjas. Nuo...

Rinkodara
2018.09.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau