„Delfi“ eksperimentai su savo prekės ženklu

Publikuota: 2016-10-31
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Portalas „Delfi“ bando praplėsti savo prekės ženklo ribas: paskelbė apie sporto klubo, turėsiančio tokį pat pavadinimą, atidarymą, taip pat apie bendradarbiavimą su finansinių paslaugų prekės ženklu „TransferGo“. Rinkodaros specialistai ir kritikuoja, ir sveikina tokį žingsnį.

Vytautas Benokraitis, UAB „Delfi“ direktorius, teigia, kad šiais žingsniais plečia grupės veiklą įvairiomis kryptimis ir investuoja į tas sritis, kurios yra naudingos portalo skaitytojams, o kartu ir prasmingos „Delfi“ grupei.

„Toks bendradarbiavimo modelis sukuria pridėtinę vertę mūsų lojaliai auditorijai ir prisideda prie „Delfi“ kaip inovatyvaus ir patikimo prekės ženklo pozicionavimo, – neabejoja p. Benokraitis. – Artimiausiu metu Lietuvos sporto bendruomenę informuosime apie dar vieną strateginį žingsnį, kuris bus aktualus krepšinio bendruomenei“.

Erika Maslauskaitė, „Delfi“ grupės verslo plėtros vadovė, priduria, kad metai iš metų nuosekliai didina dėmesį sporto ir sveikatinimo sričiai, tad „Delfi“ sporto centras – vienas naujausių jų žingsnių, kuris portalo skaitytojams ir žiūrovams sukurs galimybę stebėti įvairiausio lygio badmintono, tinklinio čempionatus ir kitus sporto centre vyksiančius renginius.

„Prieš kelias dienas paskelbėme ir apie ilgalaikį išskirtinį bendradarbiavimą su vienu sėkmingiausių ir sparčiausiai augančiu lietuviškų startuolių „TransferGo“. Beveik penktadalis mūsų skaitytojų yra lietuviai, kurie gyvena užsienyje, todėl partnerystė „TransferGo“ pervedimai bendradarbiaujant su Delfi“ jiems sutiekia palankesnes pinigų pervedimo galimybes. Užsienyje tokio tipo bendradarbiavimas tarp žiniasklaidos portalų ir trečios šalies yra rinkos praktika – papildomas finansines paslaugas savo skaitytojams siūlo ir „Guardian“ ar CNN“, – pažymi p. Maslauskaitė.

Ir pliusai, ir klaustukai

Jonas Valatkevičius, komu­nikacijos agentūros „Idea Group“ skaitmeninės strategijos vadovas, paprašytas pakomentuoti tokius prekės ženklo sprendimus, teigia, kad šie du bendradarbiavimo atvejai yra skirtingos prigimties.

„Vienu atveju „Delfi“ pasirodo kaip komunikacinis partneris, padedantis stiprinti „TransferGo“ prekės ženklą, kitu – savo žinomumą stiprina pats „Delfi“, prisišliedamas prie naujo projekto ir „paskolindamas“ jam savo vardą“, – kalba strategas.

Pasak p. Valatkevičiaus, teorija sako, kad efektyviausias bendradarbiavimas tarp prekės ženklų vyksta tuomet, kai sutampa bent jau ženklų atstovaujamos vertybės, tačiau yra galybė pavyzdžių, kai siekiama ne asociacijos, o elementaraus matomumo. Tokių pavyzdžių apstu ir Lietuvoje.

„Per kiekvieną tarptautinį krepšinio turnyrą mes gauname begalę primityvaus įvairiausių produktų, nuo televizorių iki dešrelių ar koldūnų, įterpimų į „krepšininkų rankas“. Jokios sinergijos, tačiau tam tikrą efektą minėti prekės ženklai vis viena gauna. Vertinant „Delfi“ atvejį, nederėtų pamiršti to, kad minėtos jungtys nėra skirtos masiniam vartotojui. Tad visai tikėtina, kad prekės ženklas vadovaujasi specifiškesniu auditorijos segmentavimu ir šiuos veiksmus skiria specifinėms, tačiau portalo verslui įtakos galinčioms turėti auditorijos dalims“, – svarsto p. Valatkevičius.

Pasak rinkodaros stratego, abiem atvejais prekės ženklai bendradarbiavimą grindžia gan abstrakčiais argumentais, kuriuose matoma akivaizdi pastanga „timptelėti“ prekės ženklus arčiau vienas kito.

„Delfi“ tai padaryti yra paprasčiau, nes prekės ženklas „yra apie viską“, tai universalus naujienų kanalas, kurio išskirtinumas yra aprėptų temų plotis, o ne išskirtiniai sugebėjimai kokioje nors specifinėje naujienų srityje. Tad kooperuotis „Delfi“ tarsi gali į visas puses“, – kalba p. Valatkevičius, pridurdamas, kad taip „Delfi“ bando tapti „mega ženklu“, kuris gali iškeliauti iš savo teritorijos ir imtis projektų, neturinčių nieko bendro su tiesiogine konkurencine kova.

„Iš kitos pusės, čia labiau matome ne inovacijas ar pokyčius žiniasklaidos srityje, o labiau veiksmus, kurių imasi dideli prekės ženklai. Tokie prekės ženklai gali leistis į panašius ilgalaikius projektus, kurie neduoda staigios finansinės naudos. Kartais net nėra svarbu, ar sritys, kurias kuruoti imasi toks prekės ženklas, yra itin artimos jų specializacijai“, – pažymi p. Valatkevičius.

Kiti kalbinti rinkodaros ekspertai vis tik labiau stebėjosi nei sveikino tokį portalo sprendimą, pridurdami, jog besirenkant partnerystę, svarbu visų pirma išgryninti ir iškelti į bendrą projektą besijungiančių prekių ženklų sąlyčio taškus.

Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „McCann Vilnius“ strategijos vadovas, teigia, kad prekių ženklų bendradarbiavimas ir jų industrijos praplėtimas tampa vis dažniau matoma madinga tendencija.

„Tačiau tokių apsijungimų sėkmė priklauso nuo fakto, ar prekės ženklas turės vienijantį vertybinį „siūlą“, sąlyčio taškus dėl ko tikslinei auditorijai nekils klausimų. Priešingu atveju galime matyti atmetimo reakciją“, – teigia p. Bartninkas.

Anot jo, prekių ženklų sėkmė visada grindžiama visų pirma vertybiniais supratimo–nesupratimo bei meilės–ne meilės klausimais.

„Tad šiuo atveju „Delfi“ ir sporto klubo partnerystė tikrai kelia klausimų, nes jei nebus atrasta vertybinė platforma, tai bus kaip su „Siemens“ arena ir „Vichy“ parku, kai žodžiai tampa tik bendriniais ir neduodančiais jokios naudos pačiam prekės ženklui. „TransferGo“ ir „Delfi“ draugystė yra daugiau žadanti, čia galima įžvelgti daugiau sąlyčio taškų – internetas, greitis, aktualumas. Bet sėkmė taip pat priklausys nuo to, ar pavyks visa tai suvesti į vieningą vertybinį paveikslą“, – pabrėžia p. Bartninkas.

„Natūraliai vartotojai yra linkę priimti, pateisinti tokius prekių ženklų apsijungimus ar jų veiklos praplėtimus, jei randa tai vienijantį vardiklį“, – dar kartą akcentuoja p. Bartninkas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Europos lyderiai pritaria ES kovai su melagingomis naujienomis 2

Europos Vadovų Taryba (EVT) pritarė ES kovos su dezinformacija veiksmų planui ir paragino jį vykdyti, kad...

Verslo aplinka
2018.12.14
Valdantieji vėl bando prastumti LRT parlamentinio tyrimo išvadas 2

Seimo valdantieji vėl stumia prieštaringai vertinamų ir politizuotomis vadinamų Lietuvos nacionalinio radijo...

Verslo aplinka
2018.12.13
LRTK įgaliojimai išplėsti, bet teisė bausti už politikų garbės pažeminimą nesuteikta

Seimas ketvirtadienį išplėtė Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) įgaliojimus, tačiau Kultūros...

Rinkodara
2018.12.13
LRT taryba prašo neskubėti su nauju įstatymu, R. Karbauskis žada – skubos nebus 2

Lietuvos radijo ir televizijos (LRT) taryba kreipėsi į Seimo narius prašydama neskubėti priimti naujos...

Rinkodara
2018.12.12
„Time“ Metų žmogumi paskelbė persekiojamus žurnalistus

„Time“ Metų žmogumi paskelbė „Sergėtojus“ („The Guardians“) – taip žurnalas pavadino dėl savo darbo...

Laisvalaikis
2018.12.12
Faktai, o ne išgalvotos naujienos. Nenužudykite gretutinių teisių 5

Vos prieš du mėnesius, rugsėjo 12-ąją, Europos Parlamentas per balsavimą masiškai palaikė pasiūlytą...

Rinkodara
2018.12.11
2019-ųjų pokyčiai: mažesnis PVM spaudai ir malkoms, didesnis alkoholio akcizas 8

Periodinė spauda nuo 2019 m. sausio 1 d. bus apmokestinta lengvatiniu 5% pridėtinės vertės mokesčio (PVM)...

Verslo aplinka
2018.12.11
PVM spaudai ir malkoms mažės, akcizai stipriam alkoholiui – didės 7

Nuo 2019 m. sausio 1 d. spaudai taikomas pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas bus nebe 9%, bet 5%, taip...

Verslo aplinka
2018.12.10
Kanada žada mokesčių lengvatas skaitmeninei žiniasklaidai

Kanados finansų ministerija skelbia, kad žada skirti 395 mln. Eur mokesčių lengvatoms, kurios padėtų šalies...

Rinkodara
2018.12.10
2019 m. „Facebook“ tendencijos: ką reikia žinoti 6

Planuojant kitų metų komunikaciją socialiniame tinkle „Facebook“ svarbiausios yra dvi sritys: privačios...

Rinkodara
2018.12.08
Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus atlyginimai auga sparčiau nei šalyje Premium

Du pastaruosius ketvirčius iš eilės atlyginimų metinis augimas Lietuvoje išlieka dviženklis. Gerokai...

Rinkodara
2018.12.07
Seime skinasi kelią „valstiečių“ siūloma didesnė PVM lengvata spaudai 2

Seime skinasi kelią „valstiečių“ lyderių siūlymas nuo sausio iki 5% sumažinti pridėtinės vertės mokestį (PVM)...

Rinkodara
2018.12.05
„Bitės“ ir „Eurovaistinės“ šuolis tarp didžiųjų reklamdavių

Per 10 šių metų mėnesių bendra reklamos apimtis Lietuvoje ūgtelėjo beveik 13%. Kritimą tyrėjai fiksuoja tik...

Rinkodara
2018.12.05
Tebeieško recepto LRT veiklos skaidrumui 2

LRT vadovybė džiaugiasi, kad dalies abejotinų siūlymų laikinoji Seimo komisija atsisakė, tačiau neatsakytų...

Rinkodara
2018.12.04
TV3 ir „Tipro“ bendradarbiavimą vainikavo įsigijimas 7

UAB „All Media Lithuania“, valdanti televizijos kanalą TV3, įsigijo interneto portalų tinklą UAB „Tipro...

Rinkodara
2018.11.29
„YouTube“ keičia strategiją – bus daugiau nemokamo turinio 1

„YouTube“ planuoja visą čia patenkantį turinį vartotojams siūlyti nemokamai su reklama.

Rinkodara
2018.11.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau