Tikrina spaudai taikomą PVM lengvatą

Publikuota: 2016-10-26
Caption
svg svg
Caption

Kultūros ministerija inicijavo tyrimą, kokį poveikį šalies finansams turi šiuo metu taikomas lengvatinis PVM tarifas žiniasklaidai.

Marius Gurskas, Kultūros ministerijos Viešųjų ryšių skyriaus vadovas, VŽ aiškina, kad šio tyrimo ėmėsi atsižvelgdami į Valstybės kontrolės audito išvadas ir finansų ministro pavedimą, kuriuo skatinamas atidesnis tokių išimčių stebėjimas.

„Iš 212 Lietuvoje šiuo metu taikomų mokesčių lengvatų aktyviai stebimos tik 53, tad gavusi nurodymus ministerija ir įgyvendina šią procedūrą“, – kalba p. Gurskas.

Už tyrimą atsakinga ministerijai pavaldi Lietuvos kultūros taryba, o jį atlieka UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ (EKT). Projektui skirtas dalinis finansavimas siekia 10.900 Eur. Dar bent 20% savo ar rėmėjų lėšomis prisidėti turi pats vykdytojas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasak p. Gursko, jei paaiškės, kad ta lengvata būtina, ji ir bus taikoma, tačiau kartu turi būti išgryninami ir būdai praradimams kompensuoti. Projektas jau vykdomas, o išvados turėtų būtų paskelbtos iki šių metų gruodžio 31 d.

Lengvatinis 9% PVM tarifas periodinei spaudai ir knygoms Lietuvoje galioja nuo 2013 m. sausio. Iki tol jis ilgą laiką siekė 5%, tačiau 2009 m. buvo drastiškai padidintas iki 21% ir tai buvo dar vienas smūgis pokrizinį perio­dą išgyvenančiai spaudai.

Dainius Radzevičius, Žurnalistų sąjungos pirmininkas, komentuodamas šią situaciją pradeda nuo vilties, kad šiuo žingsniu vis dėlto norima įsitikinti ir dar kartą argumentuotai pasakyti visuomenei, politikams, verslui, kad daugiau to nereikėtų kartoti, jog žiniasklaida, ypač spausdintinė, kuria didelę pridėtinę vertę, todėl apmokestinti ją papildomais mokesčiais yra žalinga.

Pasak jo, akivaizdu, jog PMV iš dalies padeda reguliuoti atskirų prekių vartojimą, tad atskiras jų grupes tikrai galima būtų labiau apmokestinti.

„Ir PVM, ir akcizo mokesčiai turi aiškią filosofiją, kam ir kodėl jis taikomi. Jei pavyzdžiui alkoholis turi tą patį PVM mokestį, tai kur link mes einame“, – retoriškai klausia p. Radzevičius. – Gi kalbame apie žmonių priėjimą prie informacijos, tad papildomi mokesčiai, tame tarpe PVM tik mažintų vartojimą ir apsunkintų ir taip ne paprastą žiniasklaidos priemonių gyvavimą. Klausimas yra labai aiškus, ar nuo to kad žmonės mažiau skaitys bus protingesni ir kurs didesnę pridėtinę vertę kitose srityse? Tikrai ne. Tos Vakarų Europos šalys, kurios senai suvokė spausdinto žodžio reikšmę, puikiai išsprendė tą klausimą netaikydami papildomų mokesčių ir ieškodamos kelių, kad žmonės turėtų labiau prieinamą žiniasklaidą“.

Pasak p. Radzevičiaus, šiandien daugelis valstybių elgiasi atvirkščiai, ieško kelių, kaip užtikrinti žiniasklaidos pliuralizmą, tad daugelyje šalių jis yra nulinis arba gerokai mažesnis nei bendrasis.

Akiratyje kol kas tik žiniasklaida

Kultūros ministerijos viešųjų ryšių skyriaus vadovas priduria, kad šiuo metu vykdomas tyrimas tik dėl PVM žiniasklaidai ir knygų leidybai. Dar ministerijos reguliavimo srityje esančios pelno mokesčio lengvatos verslui, investuojančiam į kiną, neanalizuojamos.

Pasak p. Radzevičiaus, dar vienas esminis klausimas – kokia yra pasirinkta tyrimo metodika, kaip jis atliekamas.

„Kaip pavyzdį norėtųsi paminėti analizuotą valstybės paramą kultūros sektoriui. Prieš kelis metus buvo atliktas ES tyrimas, kuris apskaičiavo, kiek pridėtinės vertės ir bendrojo vidaus produkto sukuria šalių investicijos į kultūros industriją. Jo išvados skelbia, kad valstybių investicijos į kultūrą yra kartais mažesnės nei kultūros sukuriama vertė. Tik iš pirmo žvilgsnio galima teigti, kad valstybės aklai remia kultūrą ir ji yra išlaikytinė, tačiau vėliau tai sugrįžta su kaupu. Atliktas tyrimas tai puikiai pagrindė. Tai geras pavyzdys kaip kartais giliau pasižiūrėjus supranti, kad pirminės nuostatos dažnai būna klaidingos“, – kalba p. Radzevičius.

Asta Jelinskienė, UAB „Savaitė“, leidžiančios kelis skirtingus savaitraščius, vadovė, pabrėžia, jog PVM didinimas būtų smūgis verslui.

„Žiniasklaida specifinis verslas. Dar tikrai nesame atsitiesę po eilės sukrėtimų, tad PVM mokesčio didinimas būtų dar vienas stabdis ir klausimas, ar visos šiandien vos gyvuojančios leidyklos gebėtų su tuo susidoroti“, – kalba p. Jelinskienė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„Verslo žinioms“ – Metų nacionalinės žiniasklaidos priemonės apdovanojimas

Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse apdovanoti Europos Sąjungos (ES) investicijų efektyvumą...

Verslo aplinka
2022.05.06
„Rekvizitai.lt“ – nauja duomenų analizės paslauga ir dovana VŽ prenumeratoriams 6

Portalą „rekvizitai.lt“ papildo nauja „Premium“ rubrika, kurioje vartotojai galės parsisiųsti „rekvizitai.lt“...

Prekyba
2022.05.05
Internetinė žiniasklaida „google mokesčio“ norėtų nuo 2023-iųjų 4

Internetinė žiniasklaida siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę taikyti skaitmeninių paslaugų mokestį...

Rinkodara
2022.05.04
EK atmetus skundą dėl LRT finansavimo, ginčas persikėlė į ES Teisingumo Teismą

Europos Komisija (EK) atmetė Lietuvos komercinės žiniasklaidos skundą dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Ekspress Grupp“ pirmojo ketvirčio nuostolis viršijo 0,5 mln. Eur

„Delfi“ naujienų portalus Baltijos valstybėse valdanti Estijos žiniasklaidos ir pramogų grupė „Ekspress...

Rinkodara
2022.04.29
Institucijoms suteikta daugiau galių riboti karo propagandą

Seimas antradienį patvirtino pataisas, suteiksiančias daugiau galimybių žurnalistų etikos inspektoriui...

Verslo aplinka
2022.04.19
LRT atnaujina savo prekės ženklus

Iki 2022 m. vasaros LRT žiūrovai išvys atnaujintus LRT kanalų prekės ženklus. Įvaizdžio atnaujinimas apima...

Rinkodara
2022.04.12
Rusija apkaltino „YouTube“, kad blokuoja Valstybės Dūmos kanalą

Rusijos pareigūnai šeštadienį apkaltino vaizdo įrašų ir transliavimo platformą „YouTube“ blokuojant...

Verslo aplinka
2022.04.09
Rusija kovoja su „Google“: apkaltino „melagienų“ skleidimu

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ ketvirtadienį pareiškė uždrausianti JAV interneto...

Inovacijos
2022.04.07
Lietuvoje pradėta retransliuoti Ukrainos „UA: PBC“ radijo programa

Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) per vidurinių bangų siųstuvą Lietuvoje pradėjo...

Rinkodara
2022.04.04
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23
G. Landsbergis: daugiau Rusijoje veikusių žiniasklaidos priemonių svarsto, ar kurtis Lietuvoje

Laisvosios Europos Radijui/Laisvės radijui (RFE/RL) paskelbus apie Vilniuje atidaromą biurą, užsienio reikalų...

Rinkodara
2022.03.18
Rusija blokavo virtinę užsienio tinklalapių, įskaitant estų „Postimees“

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“, paprašius Generalinei prokuratūrai, trečiadienį...

Rinkodara
2022.03.16
Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje 365 dezinformacijos atvejai 2

Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje užfiksuoti 365 dezinformacijos bruožų turėję atvejai. Jų buvo 218...

Rinkodara
2022.03.12
Šiaurės Europos laikraščiai žada skelbti naujienas rusų kalba

Trys didžiausi Šiaurės Europos laikraščiai ketvirtadienį pranešė, kad vers savo naujienas į rusų kalbą,...

Rinkodara
2022.03.10
Dėl propagandos skleidimo apribota prieiga prie rusiškų ir lietuviškų portalų 1

Policija, remdamasi ekspertų išvadomis, dėl karo kurstymo ir propagandos apribojo prieigą prie...

Rinkodara
2022.03.09
Stabdoma TV programos „Mir“ transliacija, blokuojamos 57 interneto svetainės

Dėl dezinformacijos, karo kurstymo ir propagandos stabdomas televizijos programos „Mir“ platinimas bei...

Rinkodara
2022.03.09
Žurnalų leidybos milžinė „Conde Nast“ traukiasi iš Rusijos rinkos

JAV žiniasklaidos grupė „Conde Nast“, leidžianti tokius žurnalus kaip „Vogue“, „Glamour“ ir „Vanity Fair“,...

Rinkodara
2022.03.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku